SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap je zorgen wel heel erg goed en misschien zou je het bespreekbaar kunnen maken met een arts?
quote:Op woensdag 7 november 2018 13:14 schreef Schanu het volgende:
CG, ik kan mij je angsten heel erg goed voorstellen. Echter zoals je zelf ook aangeeft, die lijsten waar je naar kijkt zijn niet zaligmakend. De ene baby ontwikkelt anders dan de ander. Het is ook niet zo dat ze alles van dat soort lijsten moeten kunnen, vaak ontwikkelen ze één ding per keer en dat kan voor elke baby dus weer anders zijn.
Voor wat betreft het scheel kijken, onze oudste dochter heeft tot een maand of 10 vaak scheel gekeken. Ook dat is iets wat baby's vaak doen.
Ik heb bovendien altijd gehoord dat een zieke baby alle energie focust op beter worden en dat de ontwikkeling dan dus tijdelijk kan stagneren. Zo begon mijn dreumes rond een maand of 11 met lopen, maar werd ze toen langdurig ziek en weigerde ze meteen om aan onze handen te stappen. Uiteindelijk is ze pas met 15 maanden weer opnieuw gaan lopen, de tijd daarvoor is haar lijfje en geest met hele andere dingen druk geweest.Wat is 'scheel kijken' bij jou? Met welk oog? Of beiden? elke keer op dezelfde manier? Hoe vaak per dag/uur ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap je zorgen wel heel erg goed en misschien zou je het bespreekbaar kunnen maken met een arts?Breitling - Instruments for Professionals
Ze keek bijna altijd scheel, de linkerpupil stond meestal iets verder naar binnen toe dan de rechter pupil, voorbeeld, hier was ze bijna 5 maanden:quote:Op woensdag 7 november 2018 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat is 'scheel kijken' bij jou? Met welk oog? Of beiden? elke keer op dezelfde manier? Hoe vaak per dag/uur ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ze moe was werd leek haar rechterpupil altijd wat verder naar buiten te trekken waardoor het scheel kijken nog erger werd. Ik zocht er in het begin niets achter maar ben mij na verloop van tijd wel zorgen gaan maken omdat het veel langer aanhield dan de 6 maanden die normaal worden geacht. Het is in haar geval uiteindelijk echter vanzelf goed kijken, ze is nu net 2 geworden en kijkt gelukkig geen moment meer scheel
Maar elk kind is anders en het ene scheelkijken is het andere scheelkijken niet. Zeker als het een combinatie is van factoren. Jullie zijn de ouders en als jullie gevoel zegt dat er iets mis is, moet je daar mijn inziens niet mee rond willen blijven lopen. Ouderinstinct is er niet voor niets, jullie kennen jullie meisje het beste en die zorgen mag je echt bespreekbaar maken. Uiteraard hoop ik dat er niets aan de hand is!
[ Bericht 4% gewijzigd door Schanu op 07-11-2018 14:51:19 ]
quote:Op woensdag 7 november 2018 14:42 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ze keek bijna altijd consequent scheel, de linkerpupil stond meestal iets verder naar binnen toe dan de rechter pupil, voorbeeld, hier was ze bijna 5 maanden:Dit is niet wat onze dochter heeft. Als zij recht vooruit kijkt, dan kijkt ze ook daadwerkelijk recht, dus niet wat ik op jouw foto zie. Het is echt als ze haar hoofdje draait, en dan meestal naar rechts, waarbij haar linkeroog te ver doordraait zeg maar, en soms gaat haar rechteroog de tegenovergestelde kant op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ze moe was werd leek haar rechterpupil altijd wat verder naar buiten te trekken waardoor het scheel kijken nog erger werd. Ik zocht er in het begin niets achter maar ben mij na verloop van tijd wel zorgen gaan maken omdat het veel langer aanhield dan de 6 maanden die normaal worden geacht. Het is uiteindelijk echter helemaal goed kijken, ze is nu net 2 geworden en kijkt gelukkig geen moment meer scheel
Maar als ze niet 'maximaal' naar een zijkant kijkt, heeft ze het niet. Ik zal even 2 fotootjes zoeken.Breitling - Instruments for Professionals
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht kijken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je d'r iets laat zien volgt ze dat ook met beide oogjes, dus zoals je zou verwachten dat het gaat. Dan zijn er geen rare dingen.
Mijn vrouw zegt ook dat ze het doet als ze net wakker wordt of als ze moe is.Breitling - Instruments for Professionals
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mini, denk dat zo’n vaccinatie tegen waterpokken inderdaad niet verkeerd is hoor
Oh Wolken wat sneu voor je mannetje, beterschap! Sterkte met de vaccinaties morgen!
Schanu, het klinkt heel hard maar als ik hoorde dat mijn schoonmoeder zoiets deed ging C daar echt niet meer heenVind dat hier hetzelfde geldt als bij de kdv’s, je wil haar toch met een gerust hart achter kunnen laten? Dat het familie is maakt het niet goed voor mij, ik krijg al buikpijn als ik het lees
![]()
Aure, het is idd goed te doen met een baby, de kilometers die ik maak met wandelen tegenwoordig broeden wat eieren uit zeg![]()
Fijn van de goede nacht!
Welkom aapie, die foto is echten wat fijn dat het goed gaat!
Elliebel, ik zag dat op de meet ook al hoe sociaal en gezellig die Kees van jou isMijn meisje is dan toch wat verlegener
Coolguy, ik heb er verder geen ervaring maar ik sluit me aan bij wat Schanu zegt; als je het echt niet vertrouwd gewoon nog een keer naar de arts, liever een keer te veel dan te weinig.
Ik zit zelf op te hikken tegen morgen, mijn verstandskiezen worden getrokkenIk probeer maar zo te denken dat als ik een bevalling overleef dat dit een eitje moet zijn
Maar toch vind ik tandartsgedoe zo’n drama
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een leuke kindjes hier toch!Al die knappe snoetjes. En allemaal iets eigens. Zo bijzonder is dat.
BelleFleur: wat een rottige situatie met werk partner/jouw teen/enz. Niet jullie beste week inderdaad.
Rena, zusjes. Zo mooi om te zien!
Rond de 6 weken is er doorgaans inderdaad een regeldag, dus dat zou het goed kunnen zijn! Welpje had er begin deze week ook last van.quote:Op donderdag 8 november 2018 11:00 schreef Peacefulll het volgende:
Edit: hmm ruim 6 weken nu, morgen 7, regeldagen misschien?
Ja zie! En de enige remedie is het ondergaan, toch?quote:Op donderdag 8 november 2018 11:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Rond de 6 weken is er doorgaans inderdaad een regeldag, dus dat zou het goed kunnen zijn! Welpje had er begin deze week ook last van.
Hahaha om 9 uur al op de stoep staanquote:Op donderdag 8 november 2018 11:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh dat is ook lastig peace! Ik ben zelf vrij makkelijk daarin. Ik was met 2,5 week en 3 weken al een paar uur weg. Mijn dansgroepje (ik begeleid ze) had beide keren een optreden waar we een half jaar voor hebben getraind. Beide keren kon ik overigens met 10 minuten weer thuis zijn als ik dat wou. Ook heeft hij al vrij snel een keer gelogeerd, ik sta dan wel om 09:00 weer op de stoep de volgende dag
Kun je ook op de dag zelf nog beslissen?
quote:Op donderdag 8 november 2018 14:43 schreef BellaaElisa het volgende:
#ego-post
Vandaag is N. net zolang uit de buik als in de buik!![]()
![]()
Alles zit in een laquote:Op donderdag 8 november 2018 14:52 schreef minilot het volgende:
Hoe zien de speel/speelgoedtoestanden er bij jullie thuis uit, luitjes?
Woah, fascinerend!quote:Op donderdag 8 november 2018 15:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
iemand die elke dag onder de kussen van bak stofzuigd en plintjes afneemt.[/sub]
Belemmerend ook wel, vooral voor mijn omgeving.quote:Op donderdag 8 november 2018 15:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah, fascinerend!Ik geloof niet dat ik dit jaar al eens onder de kussens van de bank gestofzuigd heb.
Kan wat worden als je uk wat groter is! Want vliegensvlug rondkruipende, alles in de mond stoppende kinderen zijn me een stel ongegeneerde viespeuken, daar verbaas zelfs ik me momenteel over.quote:Op donderdag 8 november 2018 15:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Belemmerend ook wel, vooral voor mijn omgeving.
Ik ben een soort van Monica Geller in reallife![]()
![]()
Maar ik dwaal weer is af
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 8 november 2018 15:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Kan wat worden als je uk wat groter is! Want vliegensvlug rondkruipende, alles in de mond stoppende kinderen zijn me een stel ongegeneerde viespeuken, daar verbaas zelfs ik me momenteel over.Succes!
Ze ging van rollen, naar zitten & met een jaar liep ze.quote:Op donderdag 8 november 2018 15:27 schreef minilot het volgende:
Ik ben team nulkommanul jongens/meisjes-verschil op deze leeftijd.![]()
Floepte jouw dochter van rollen naar lopen, of hoe?
Monica was gaaf.quote:Op donderdag 8 november 2018 15:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Belemmerend ook wel, vooral voor mijn omgeving.
Ik ben een soort van Monica Geller in reallife![]()
![]()
Maar ik dwaal weer is af
quote:Op donderdag 8 november 2018 16:13 schreef rena het volgende:
Mini, wat netjes![]()
Ik doe ook pogingen het zo bij te houden maar mijn C is een rommelmonster die het binnen secondes weer omgebouwd heeft tot chaosstad zodra ze op de grond zit
Dit is onze rommelspeelhoek
[ afbeelding ]
En dan weet ze een hoop nog door de woonkamer heen te verspreiden, die mand die er staat is een poging tot orde scheppen
Bella, N alweer 9 maanden
Jagar, wat een leuk filmpje van je wiebelkontOnwijs gaaf broekje heeft hij aan zeg! Hoe gaat het met jullie?
Valt eigenlijk wel mee... ik vind het heerlijk om schoon te maken en tutten in huis.quote:Op donderdag 8 november 2018 16:31 schreef Fuchsia_roze het volgende:
En Sacre Friendskan mij voorstellen dat je met zulke opruim/schoonmaak drift ook jezelf weleens in de weg zit.
Ik ben al mn nesteldrang helaas weer kwijt.
Hij speelt daar zeker zelf, maar ik zit daar ook wel. Ik vind het heerlijk om het speelgoed de woonkamer uit te hebben, en of ik nou in de woonkamer met hem speel of daar maakt geen verschil... Plus, het is de kamer naast de woonkamer en ik moet erdoor op weg naar de wc, dus het is ook niet erg eenzaam...quote:Op donderdag 8 november 2018 16:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Jagar, zit je dan zelf ook de hele middag in de speelkamer? of gaat je oudste daar echt zelf spelen?
[..]
Valt eigenlijk wel mee... ik vind het heerlijk om schoon te maken en tutten in huis.
Maar mijn nesteldrang was wel next levelelke kamer is opnieuw geverfd en behangen.
Zelfs de wc is opnieuw behangen & de trap geverfd![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten aub![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
T ging net na een jaar over, maar dat was eigenlijk nog een beetje te vroeg....quote:Op donderdag 8 november 2018 19:23 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Leuk Songeur, hoe ging het met fietsen?![]()
Ik wil ook een speelkamer maken, die komt dan op zolder. Er is ruimte voor en de woonkamer is ietsjes krap met zijn vracht spulletjes. Hij kan echt wel met minder maar ik geef hem zo graag iets 'nieuws' (tweedehands is ook oké).![]()
Banaan deed vandaag maar een dut, vorige week ook al eens. Vandaag was de kamer te licht en wou hij overal op blijven klimmen. Luxaflex stonden de verkeerde kant op.
Volgens mijn schoonmoeder kan hij al makkelijk op een dut de dag door. Deden die vijf van haar ook al heel snel, beweert ze in ieder geval.
Dus, wanneer gaan baby's eigenlijk naar een dutje per dag en hoe merk je dat?
Bieco Babygymquote:Op donderdag 8 november 2018 16:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]![]()
Dat babygym ding he, mijn ouders hebben precies dezelfde (keertje gevonden bij een kringloop), weet je misschien waar te koop of het merk? Hij is er helemaal gek mee.
Degene van plastic bedoel ik, blauw/oranje.
Credits gaan naar IMA van Fok. Beter goed gejat dan slecht verzonnenquote:Op donderdag 8 november 2018 19:47 schreef Schanu het volgende:
Ik zie hele mooie speelhoeken en speelkamers voorbij komen![]()
Malteser, briljant bedacht zo jouw hoek, en heel opgeruimd (daar hou ik ook van!)
Songeur,even eenvoor jouw salontafels! En gaaf die foto,lekker samen fietsen
Onze speelhoek is veranderd omdat Jewel een keuken voor haar verjaardag heeft gekregen. Voor Vlokje hebben we ook speelkleden enzo maar die laat ik vaak bij mij spelen op dat kleed in de zithoek, ipv in de speelhoek.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier pas bij 14/15 maanden over naar één dut. Overigens resulteerde dat wel in een goede, degelijke dut ipv hazenslaapjes. Tot op de dag van vandaag ook. Hij is ruim 3 nu maar slaapt nog altijd twee uur.quote:Op donderdag 8 november 2018 19:23 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Leuk Songeur, hoe ging het met fietsen?![]()
Ik wil ook een speelkamer maken, die komt dan op zolder. Er is ruimte voor en de woonkamer is ietsjes krap met zijn vracht spulletjes. Hij kan echt wel met minder maar ik geef hem zo graag iets 'nieuws' (tweedehands is ook oké).![]()
Banaan deed vandaag maar een dut, vorige week ook al eens. Vandaag was de kamer te licht en wou hij overal op blijven klimmen. Luxaflex stonden de verkeerde kant op.
Volgens mijn schoonmoeder kan hij al makkelijk op een dut de dag door. Deden die vijf van haar ook al heel snel, beweert ze in ieder geval.
Dus, wanneer gaan baby's eigenlijk naar een dutje per dag en hoe merk je dat?
quote:Op donderdag 8 november 2018 21:21 schreef Malteser het volgende:
Ja, die O. Wat een vlugge!
En leuke foto van jullie Songeur.
Even zo want off topic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 november 2018 21:38 schreef Malteser het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 november 2018 21:48 schreef Malteser het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ‘klein hoekje’ als inspoquote:Op donderdag 8 november 2018 20:16 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wauw Schanu!![]()
Wij hebben niet echt iets bijzonders dus. Op de plek van de box wil ik dus wat maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Banaan lijkt me ook te jong voor slechts een dutje. Ik wijt de slaapproblemen aan slaapregressie. Misschien gooi ik dat woord er maar in volgende keer bij schoonmoeder.![]()
Venco die tissues, zo herkenbaar.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 8 november 2018 22:00 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zie ‘klein hoekje’ als inspo
https://www.mamaliefde.nl/blog/tips-speelhoek-woonkamer-maken/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder wat de vaccinatie betreft; op de dag zelf sliep hij ff wat meer dan anders en waren zijn beentjes wat gevoelig, maar de dag er op was er al helemaal niets meer aan het handje!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu dus nog het domein van B, in de kasten zitten ook spullen van ons, zoals de knutselspullen van mijn vrouw, keukenmachines, keuken handdoekjes etc.
B is helemaal niet gek van Lego hoorHij is ervan overtuigd dat Juul nooit met Lego gaat spelen want dat is voor jongens. Dat zijn 2 mama's vaak meespelen en bouwen, laat ie even achterwege.
Het is een kamertje op de begane grond in de uitbouw van het huis. Tot 3 jaar geleden was dit de badkamer. Toen wij het kochten was het al een slaapkamertje overigens. Kamer grenst aan de gang naar de woonkamer waar ook de keuken is. Ideale plek dus. B speelt er erg vaak en vooral met een playdate ideaal.
Dit is wel de opgeruimde status trouwens, meestal kan je er amper lopen....
Foto'tje van een deel van de woonkamer. Hier komt zodra de kerstboom de deur uit is (want die komt waar de herfsttafel nu staat) een plank tussen het muurtje rechts en de schouw. Daaronder gaan we dan wat bedenken voor Juul haar speelgoed en rechts komt iets van een poppenhuis of zo te staan voor JuulSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij moeten altijd wel praktisch denken, we hebben een klein jaren 30 hoekhuisjeVooral boven is het klein.
quote:Op donderdag 8 november 2018 21:21 schreef Malteser het volgende:
Ja, die O. Wat een vlugge!
En leuke foto van jullie Songeur.
Even zo want off topic:Oef, doet me aan dit verhaal denken: https://www.smh.com.au/li(...)20161220-gtex2e.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 november 2018 10:00 schreef exode het volgende:
ToTgroot gelijk hoor, het merk is dan wel weer jammer. Ik zou meteen een Trippel Karmeliet aanbieden.
![]()
Ik gooi nog even een dot in het speelhoek/kamer zakje (vanwege de grootte van de foto even een spoiler):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu dus nog het domein van B, in de kasten zitten ook spullen van ons, zoals de knutselspullen van mijn vrouw, keukenmachines, keuken handdoekjes etc.
B is helemaal niet gek van Lego hoorHij is ervan overtuigd dat Juul nooit met Lego gaat spelen want dat is voor jongens. Dat zijn 2 mama's vaak meespelen en bouwen, laat ie even achterwege.
Het is een kamertje op de begane grond in de uitbouw van het huis. Tot 3 jaar geleden was dit de badkamer. Toen wij het kochten was het al een slaapkamertje overigens. Kamer grenst aan de gang naar de woonkamer waar ook de keuken is. Ideale plek dus. B speelt er erg vaak en vooral met een playdate ideaal.
Dit is wel de opgeruimde status trouwens, meestal kan je er amper lopen....
Foto'tje van een deel van de woonkamer. Hier komt zodra de kerstboom de deur uit is (want die komt waar de herfsttafel nu staat) een plank tussen het muurtje rechts en de schouw. Daaronder gaan we dan wat bedenken voor Juul haar speelgoed en rechts komt iets van een poppenhuis of zo te staan voor JuulHaha, ja nou ik zou voor Trappiste Rochefort gaan of Hel En Verdoemenis van De Molen, maar ik krijg de buurman vandaag op bezoek en hij houdt het meest van Amstel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij moeten altijd wel praktisch denken, we hebben een klein jaren 30 hoekhuisjeVooral boven is het klein.
En ik vond de kleurencombinatie zo ook mooi; roze gezichtje bij een rood wipstoeltje en een rood blikje Amstel, met een grijze vloer en een grijs dekentje. Alleen de mouwtjes zijn donkerblauw en de haartjes zijn iets donkerblond-achtigs.
Toffe speelhoek!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2018 10:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Oef, doet me aan dit verhaal denken: https://www.smh.com.au/li(...)20161220-gtex2e.html"Raising a boy who maintains the status quo sure would be easy, but I refuse to be satisfied with that."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus.
Hoewel ik het zelf voor geen meter zo voel kan overigens ik best begrijpen dat er verdriet kan ontstaan als je een zoon krijgt maar een dochter wilde en vice versa. Maar ik zie het ook als één van de pijnlijke uitwerkingen van de maatschappelijk opgelegde verschillen tussen kleine jongetjes en kleine meisjes.
Het zit me bijvoorbeeld wel degelijk dwars hoe sterk de oma's van Günther de nadruk leggen op hoe sterk/stoer/lekkerondeugend -ie is en 'kijk, een vrachtwagen!': het is na een paar maanden babyhebben al zonneklaar hoe makkelijk jongens-jongens en meisjes-meisjes ontstaan. De wereld vergaat er heus niet door, maar dat vooronderstelde ideeën over wat het betekent om een dochter te krijgen of om een zoon te krijgen verdriet opleveren als het anders blijkt te lopen is zo verrekte zonde!![]()
Enfin, de nacht.Tussen 22:00 en 07:00 is Günther drie keer woest wakker geworden en alleen met rondwandelen te kalmeren. Geen idee wat er nou scheef zat! Per vanmorgen weer een blij ei, dus het zal wel. Koffie!
Let me see you stripped down to the bone
Fijn om te lezen hoe dat bij jou is gegaan. Dat is precies wat ik wou weten.quote:Op donderdag 8 november 2018 22:58 schreef Lemijn het volgende:
Even een korte inbreek over naar 1 dutje: Jacob deed dat gewoon zelf, van de ene op de andere dag. Maar ik heb die dingen dan ook nooit gestuurd. Als je slaap hebt, mag je slapen. Toch gebeurde het wonderlijke dat hij rond 14 maanden opeens wakker bleef tot een uur of 12, en na die dut trekt hij door t/m avondeten. Dat laatste is niet altijd even succesvol, maar 2x slapen is nu gewoon kansloos tenzij ziek.
Conclusie: wacht gewoon af.
quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Hij geniet trouwens echt van zijn eten. Vooral alles een voor een op de grond laten vallen. Laatst loste ik het eens zo op (daaronder ergens lag zijn brood).
[ afbeelding ]
Ik was net zo blij met een dochtertje geweest als met onze mini-ToT, maar mini-ToT gaat echt wel opgroeien met Transformers, speelgoedpistooltjes, afstandbestuurbare race-autootjes enz.quote:Op vrijdag 9 november 2018 10:44 schreef minilot het volgende:
[..]
"Raising a boy who maintains the status quo sure would be easy, but I refuse to be satisfied with that."
Dit dus.
Hoewel ik het zelf voor geen meter zo voel kan overigens ik best begrijpen dat er verdriet kan ontstaan als je een zoon krijgt maar een dochter wilde en vice versa. Maar ik zie het ook als één van de pijnlijke uitwerkingen van de maatschappelijk opgelegde verschillen tussen kleine jongetjes en kleine meisjes.
Het zit me bijvoorbeeld wel degelijk dwars hoe sterk de oma's van Günther de nadruk leggen op hoe sterk/stoer/lekkerondeugend -ie is en 'kijk, een vrachtwagen!': het is na een paar maanden babyhebben al zonneklaar hoe makkelijk jongens-jongens en meisjes-meisjes ontstaan. De wereld vergaat er heus niet door, maar dat vooronderstelde ideeën over wat het betekent om een dochter te krijgen of om een zoon te krijgen verdriet opleveren als het anders blijkt te lopen is zo verrekte zonde!![]()
Enfin, de nacht.Tussen 22:00 en 07:00 is Günther drie keer woest wakker geworden en alleen met rondwandelen te kalmeren. Geen idee wat er nou scheef zat! Per vanmorgen weer een blij ei, dus het zal wel. Koffie!
quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Fijn om te lezen hoe dat bij jou is gegaan. Dat is precies wat ik wou weten.Ik blijf denk ik nog heel lang proberen of hij die tweede dut wil doen, hij rust er altijd toch lekker van uit, ook zonder te slapen.
Mini ik vind het altijd grappig hoe Banaan trekt naar roze speelgoed.Hij is verder wel echt een jongetje, maar ook een enorme dromer.
![]()
Geniet van je.
Exode die speelkamer ziet er leuk uit.![]()
Banaan sliep van 19:00 tot bijna 08:00, hij was toch wel moe door maar een dut gisteren. Hopelijk leert hij ervan.![]()
Hij geniet trouwens echt van zijn eten. Vooral alles een voor een op de grond laten vallen. Laatst loste ik het eens zo op (daaronder ergens lag zijn brood).
[ afbeelding ]
maar een dochter kan toch ook opgroeien met die dingen?quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik was net zo blij met een dochtertje geweest als met onze mini-ToT, maar mini-ToT gaat echt wel opgroeien met Transformers, speelgoedpistooltjes, afstandbestuurbare race-autootjes enz.
..en bier in blik, niet te vergeten!quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:16 schreef ToT het volgende:
[..]
maar mini-ToT gaat echt wel opgroeien met Transformers, speelgoedpistooltjes, afstandbestuurbare race-autootjes enz.
Misschien, maar ik ben toch echt wel wat traditioneler.quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:17 schreef Songeur het volgende:
[..]
maar een dochter kan toch ook opgroeien met die dingen?
quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:24 schreef minilot het volgende:
[..]
..en bier in blik, niet te vergeten!
Dat niet iedere ouder een pop voor zijn/haar zoon koopt met sinterklaas zoals ik, alle begrip. Als je maar openstaat voor de mogelijkheid dat hij straks liever tekent, of schaakt, of zo. Hem volgt in waar zijn hart sneller van gaat kloppen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien, maar ik ben toch echt wel wat traditioneler.
quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:31 schreef ToT het volgende:
[..]idd!
Voetbal kijken op tv en kut roepen enzo!
Bakje borrelnootjes er bij!
Ja tekenen en schaken is geen probleem natuurlijk, sowieso is tekenen leuk!quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:58 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat niet iedere ouder een pop voor zijn/haar zoon koopt met sinterklaas zoals ik, alle begrip. Als je maar openstaat voor de mogelijkheid dat hij straks liever tekent, of schaakt, of zo. Hem volgt in waar zijn hart sneller van gaat kloppen..
Rijstewafel eet hij een stukje van en hij likt bijvoorbeeld de eiersalade eraf.quote:Op vrijdag 9 november 2018 11:09 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Hier wordt momenteel al het eten op de grond gegooid dat groter is dan een kubieke centimeter. Acht tanden, maar afhappen ho maar
Wat eet jouw Banaan theoretisch op een dag momenteel?
Ha, hier ook eentje die sowieso aanvalt op fruit, ook als alle omeletten/aardappelpartjes/toast met pindakaas schaterend op de vloer zijn beland. Toon 'm een banaan of mandarijntje en hij verorbert het in een oogwenk, mijn kleine orang-oetantjequote:Op vrijdag 9 november 2018 12:04 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Rijstewafel eet hij een stukje van en hij likt bijvoorbeeld de eiersalade eraf.
Brood ook ongeveer zo, dan eet hij vooral de kaas en komkommer.
Gebakken ei met kaas, tomaat en bacon gaat er meestal goed in. Of bananentosti met rozijnen.
Bijna elke maaltijd een stukje fruit, dat laat hij nooit staan.
Van mijn man krijgt hij altijd een lepeltje Skyr, vindt hij zalig.![]()
Als zoethoudertje iets van rauwe groente of een stukje kaas.
Onbekend aantal stukjes papier en kattenbrokjes.
Avondeten eet hij graag zijn stukjes vlees en aardappel. Groenten wisselt of hij er zin in heeft.
Ik twijfel weleens of hij genoeg eet maar hij heeft vaak flinke poepluiers vol dus hij eet meer dan ik denk. Of het zijn die kattenbrokjes.
Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen dat Gunther uit een glas drinkt? Het wil hier nog niet zo.![]()
Mijne lust dus totaal geen yoghurtdingenquote:Op vrijdag 9 november 2018 12:40 schreef minilot het volgende:
[..]
En *boks* @ Skyrfan, waarom eigenlijk maar een lepeltje als -ie het zo lekker vindt? Hier gaat er af en toe een aardig bakje naar binnen.:Y
Uiteraard, dat krijg je ook in je eentje niet voor elkaar. Maar goed, relativerend: ik en mijn echtgenoot komen allebei uit traditionele, gelovige gezinnen en we zijn allebei nogal blij genderoverschrijjdend en uitermate biseksueel geeindigd - kwam dus wel goedquote:Op vrijdag 9 november 2018 12:26 schreef lunapuella het volgende:
Maar je kunt je wel bewust zijn van duizenden jaren patriarchaat, het afschudden blijkt lastiger.
Een stoffen, maar ik heb ‘m nog niet gevonden. Franny schreef een keer over eentje van de Dille & kamille maar ik vond die in praktijk niet leuk. En ik wil eigenlijk een jongenspop, of in ieder geval niet een met vlechten en een bloemetjesjurk. Denk ik.quote:
Tussenjasje van de meidenafdeling reprazent!quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:40 schreef SacreCoeur het volgende:
En ik winkel voor mijn zoon ook op de meisjesafdeling qua kleding![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Ikea had een paar jaar terug hele leuke, allerlei etniciteiten en met ambigu gender.quote:Op vrijdag 9 november 2018 13:40 schreef Lemijn het volgende:
Een stoffen, maar ik heb ‘m nog niet gevonden. Franny schreef een keer over eentje van de Dille & kamille maar ik vond die in praktijk niet leuk. En ik wil eigenlijk een jongenspop, of in ieder geval niet een met vlechten en een bloemetjesjurk. Denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja ik kom hier zo even binnen vallen maar er ontstaat ondanks alles weer iets meer ruimte om meer mee te lezen, dus misschien ook wel om meer te reageren.Make your own kind of music.
Idd, deze is het die wij hebben; https://goo.gl/images/wWiMDS Hebben hem ook van iemand gehad en ze heeft er dikke pret mee.quote:
quote:Op vrijdag 9 november 2018 14:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Tussenjasje van de meidenafdeling reprazent!LeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij hebben ook een bontjasje van de meisjesafdeling.
En heel veel leggings met printjes & wat longsleeve shirtjes.
Deze zag ik laatst, maar niet meer in zijn maatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, hierzo.quote:Op vrijdag 9 november 2018 15:15 schreef BellaaElisa het volgende:
Pff. Hoe pakken jullie dit aan, je ziet dat je baby heel erg moe is en toe is aan het middag dutje. Máár zodra ze in bed ligt weigert ze gewoon en gaat ze op handen en knieën zitten![]()
quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:45 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Leuk![]()
Deze zag ik laatst, maar niet meer in zijn maatCroissantjespants! Waar? Hoe?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Günther heeft altijd shirtje + legging aan bij dreumesyogales, die zou met deze enorm de blits maken!
Let me see you stripped down to the bone
Ah, nee ook wel een poepluier geproduceerd. Maar nog geen dut gedaan voor vandaagquote:Op vrijdag 9 november 2018 17:26 schreef minilot het volgende:
Bella, ging de jouwe uiteindelijk wel plat? Hier werd zojuist een forse poepluier geproduceerd (de derde van de dag!) dus ik denk dat dat dwars zat.Direct na verschonen onder zeil
Hier voed ik N. Ook altijd in slaap maar soms lukt het en soms niet, ondanks dat ze duidelijk moe is! Heb een foto gemaakt met de babyfoon ga zo eens die postenquote:Op vrijdag 9 november 2018 16:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, hierzo.Ik voed de mijnes in slaap op bed, maar Günther ging zojuist - ondanks al vijf uur wakker - steeds op handen en knieën zitten terwijl mijn tepel nog vacuüm gezogen in zijn mond zat
![]()
Nu maar weer even naar beneden, over een half uurtje opnieuw proberen. Geen tips, wel een -boks-
Gaaf! Ik vind die Waldorfpoppen erg tof, krijg wel jeuk van de Nederlandse naamquote:Op vrijdag 9 november 2018 15:05 schreef CassElliot het volgende:
Lemijn, Mini en Micro hebben een zonnekindpop (Mini inmiddels een grote en een kleine, micro alleen een kleine - die trouwens sprekend op hem lijkt haha) Misschien helpt 't om daarop te zoeken? Als mini vier wordt krijgt ze een lijs en ik verheug me daar nu al op
quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:45 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Leuk![]()
Deze zag ik laatst, maar niet meer in zijn maatOooh die is leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Dit is ook wel een leuke tip! Deze heb ik voor Ollie gekocht, voor Sinterklaas. Heb m al even getest en hij vindt m echt interessant! En hij scheelt maar een paar weekjes met de jouwe👍quote:Op vrijdag 9 november 2018 18:57 schreef lunapuella het volgende:
Misschien moet ik die ook maar eentje vragen voor Welpje! Vind Sintcadeaus verzinnen voor een kind van dan krap 2 maanden oud nog best een uitdaging, maar zo'n popje is nog wel leuk en babyproof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |