Heel veel mazzel dan, ligt regelmatig een greppel daarquote:Op woensdag 7 november 2018 09:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
maar de weg doorkruist op die twee meter tussen berm en de punt van dat verdrijvingsvlak
Wij gingen maandag om 17.00 uur nog even wat eten en een uur later was het idd echt in het donker terugfietsen, bleek de voorlamp van de fiets vam mijn 7-jarige het ook nog eens niet te doen (gisteren gelijk laten repareren).quote:Op woensdag 7 november 2018 10:29 schreef Pizzahut het volgende:
Pfff het wordt weer donkerder dus de fietsers zonder licht komen ook weer naar buiten..
Als je alleen maar vol gas en vol op de rem kunt rijden snap ik wel dat je tank snel leeg isquote:Op woensdag 7 november 2018 10:28 schreef itchycoo het volgende:
Ik snap dat ook nooit, accepteer dat je te laat bent en pak de volgende afslag.
Vorige week had ik ook een of andere idioot die over de linkerbaan aangescheurd kwam en zich op het laatste moment bedacht dat ze naar het tankstation wilde. Die vloog vlak voor mijn neus naar rechts en trapte vol op de rem in de hoop dat ze het nog kon halen. In werkelijkheid had ze achteruit moeten gaan om er uberhaupt nog in te komen. Zulke toeren uithalen om naar een tankstation te komen...dan moest de tank wel echt bijna leeg zijn.
Andersom. Het is nu (ongeveer) een uur eerder donker dan dat het met de zomertijd zou zijn geweest.quote:Op woensdag 7 november 2018 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij gingen maandag om 17.00 uur nog even wat eten en een uur later was het idd echt in het donker terugfietsen, bleek de voorlamp van de fiets vam mijn 7-jarige het ook nog eens niet te doen (gisteren gelijk laten repareren).
Maar goed, als we niet terug waren gegaan naar de wintertijd was het om 17.00 uur dus al zo donker geweest als het nu om 18.00 uur was.
Je geeft nu argumenten tegen wintertijdquote:Op woensdag 7 november 2018 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij gingen maandag om 17.00 uur nog even wat eten en een uur later was het idd echt in het donker terugfietsen, bleek de voorlamp van de fiets vam mijn 7-jarige het ook nog eens niet te doen (gisteren gelijk laten repareren).
Maar goed, als we niet terug waren gegaan naar de wintertijd was het om 17.00 uur dus al zo donker geweest als het nu om 18.00 uur was.
Oh ja, 's morgens gaat ie wel op... 's morgens hoef ik de fietsverlichting nog niet aan te hebben, die heb ik al wel aangehad in de week voor de overgang naar de wintertijd.quote:Op woensdag 7 november 2018 12:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Andersom. Het is nu (ongeveer) een uur eerder donker dan dat het met de zomertijd zou zijn geweest.
quote:Op woensdag 7 november 2018 13:49 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe dan ook heb ik het idee dat veel fietsers geen idee hebben hoe onzichtbaar ze kunnen zijn in het donker.
Ik ben niet heilig en ook ik fiets wel eens zonder licht (want m'n lampjes worden regelmatig gejat), maar dan ben ik me er wel bewust van dat automobilisten me niet of pas laat opmerken (ook overdag is dat een goede instelling op de fiets, helaas).
Fietsen zonder licht, in het donker, en dan je king of the road wanen is niet heel handig.
Gloeiende spijkers ja.quote:Op woensdag 7 november 2018 13:56 schreef fathank het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fietsers die met zulke lampjes denken dat ze goed zichtbaar zijn![]()
De witte aan het stuur bungelend met het lampje naar de grond en de rooie aan de band van de schoudertas.
Ik moet bekennen dat ik mij ook pas realiseerde hoe onzichtbaar fietsers zonder licht zijn en hoe hinderlijk dat is toen ik rijlessen ging nemen. Sindsdien gebruik ik altijd lampjes op m'n fiets...quote:Op woensdag 7 november 2018 13:49 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe dan ook heb ik het idee dat veel fietsers geen idee hebben hoe onzichtbaar ze kunnen zijn in het donker.
Ik ben niet heilig en ook ik fiets wel eens zonder licht (want m'n lampjes worden regelmatig gejat), maar dan ben ik me er wel bewust van dat automobilisten me niet of pas laat opmerken (ook overdag is dat een goede instelling op de fiets, helaas).
Fietsen zonder licht, in het donker, en dan je king of the road wanen is niet heel handig.
Merkte je dat als fietser niet dan? Als er ergens net een hoekje in de schaduw valt en daar komt een lichtloze fietser vandaan zie ik die ook dan pas heel laat als ik zelf ook fiets.quote:Op woensdag 7 november 2018 14:04 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik mij ook pas realiseerde hoe onzichtbaar fietsers zonder licht zijn en hoe hinderlijk dat is toen ik rijlessen ging nemen. Sindsdien gebruik ik altijd lampjes op m'n fiets...
Nee totaal geen benul van op de fiets. Als fietser in de stad ga je dusdanig langzaam dat je alles prima kunt overzien, ook als andere fietsers geen licht hebben. Als automobilist kun je een fietser zonder licht prima zien als deze pal voor je rijdt, maar lastig wordt het als je ze in de spiegels of dode hoeken moet spotten.quote:Op woensdag 7 november 2018 14:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Merkte je dat als fietser niet dan? Als er ergens net een hoekje in de schaduw valt en daar komt een lichtloze fietser vandaan zie ik die ook dan pas heel laat als ik zelf ook fiets.
En met dat grijze weer hoeft het sowieso niet heel donker te zijn en om als fietsers visueel een soort van weg te vallen in de rest van de omgeving en niet op te vallen als bewegende verkeersdeelnemer.
Daardoor ben ik echt een brave Hendrik als het op fietsverlichting aankomt.Doe mijn lampjes al aan ver voordat de straatverlichting aan gaat, zeker bij regenachtig weer.
Houd je gemak vriend.quote:Op woensdag 7 november 2018 19:25 schreef fathank het volgende:
Hardlopers
Over schorriemorrie gesproken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |