Zo reageert hij toevallig, echter heb ik genoeg ambulances voorbij zien komen die met opzet minder afstand neemt om duidelijk te maken aan zijn voorgangers dat hij er ècht langs moet.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef DrMarten het volgende:
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.
Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:36 schreef Donderkonijn het volgende:
Die situatie heb ik anders ook meegemaakt. Resultaat van gas bij geven: duimpje omhoog van de bijrijder van de ambulance. Je weet niet wie er achterin ligt of waar ze naar op weg zijn, en elke seconde zou kunnen tellen, helemaal als de ambulance sirene en geluid voert, dan hebben ze haast.
Ligt aan de situatie maar je moet je nooit verplicht voelen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:05 schreef gooddaddy het volgende:
Ik ken toevallig iemand die ambulance chaufeur is, en toen ik hem dit vertelde zei hij ook dat ikgeod gehandeld had. Door sneller te gaan rijden, beng ik alleen me zelf en eventueel anderen in gevaar.
Ik snap het niet helemaal. Hoe kan hij je inhalen op de uitvoegstrook van de snelweg, want daar stond jij ook op toch?quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Had je je richtingaanwijzer wel aan dan? Zo komt het niet over iig.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Je bedoelt het Ambuchannel 112 kanaal op YouTube. 100 video's ondertussen (en vergeet de ondertiteling niet aan te zetten voor extra informatie en tips).quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Check voor de gein eens ambuchannel op YouTube. Kanaal van een Nederlandse ambulancechauffeur die iedere week een filmpje van een rit post.
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.
Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
Mooie mentaliteitquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Weg waar ik op stond kruist de uitrit van de snelweg. Ik kwam van een andere uitrit en ging linksaf, om daarna rechts voor te sorteren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Hoe kan hij je inhalen op de uitvoegstrook van de snelweg, want daar stond jij ook op toch?
Maar goed, waarschijnlijk maakte de beste man gewoon een inschattingsfoutje en corrigeerde hij zich daarna. Misschien dacht hij dat hij een andere rijstrook moest hebben die op dat moment vrij was. Beetje flauw om ‘m dan in de gaten te gaan houden en klaar te zitten om z’n baas te gaan mailen. Ik ben zooooo blij dat mijn baas geen reclame heeft geplaatst op mijn werkbus.
Dat zal het zijn geweest jaquote:Op vrijdag 30 november 2018 23:05 schreef Fer het volgende:
Misschien wilde hij niet op de kruising stilstaan
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswettenquote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Wat nobel van je zeg.. De beste man maakt een foutje, corrigeert zich, maar moet zich toch nog zorgen maken dat jij hem zwart maakt bij zn baas.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Die zullen toch wel DRL hebben? Dat is al vanaf 2011 verplicht.quote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Ik vind m leuk!quote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Ik denk dat ze bezig waren met een stealth missiequote:Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
Ik ook niet. Ik heb een dash cam puur ik omdat genoeg had van idiote aanvaringen met domme jaloerse bouwvakkers etc. Rijd maar eens een leuke cabrio sportauto. Wat een jaloerse mensen heb je in NL zeg.quote:Op dinsdag 6 november 2018 18:02 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik heb ook een dashcam, maar ik schaar mezelf niet onder een 'onzeker typetje'. Ik heb het puur hangen voor de verzekering en eventueel als bewijsmateriaal voor de politie. Een ongeluk is zo gebeurd, en het is fijn als je dan een videootje hebt waar het op staat. Voor het geval iemand een lul verhaal gaat ophangen of niet mee wil werken met de verzekeringspapieren of wat er dan ook is.
Oh, vandaar dat ze tegen een paal rijden als ze stoer willen wegtrekken.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
Haha, kut is dat he? Zo'n rit dat je alleen maar aan het kutten bent en je doodmoe wordt van jezelf. Afgelopen vrijdag had ik ook zo'n ochtend, alleen maar te sukkelen met m'n snelheid waardoor die niet constant was en ik dezelfde auto's meerdere keren tegenkwam. Toen maar gestopt voor een kop koffie en rustig verder getuft op constante snelheid.quote:Op maandag 3 december 2018 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, het is vrij gebruikelijk dat men in dit topique klaagt over het weggedrag van den ander, maar ik draai het voor de verandering eens om:
Godsamme wat was ik een pannenkoek net onderweg naar huis
Het is nota bene een route die ik uit mijn hoofd ken, maar toch kreeg ik het voor elkaar twee keer flink te laat in te zien dat ik op de verkeerde rijstrook zat waardoor ik me ertussen moest wringen en de auto achter mij me waarschijnlijk (en terecht) een droeftoeter vond.
Tot slot zag ik op de laatste rotonde vlakbij huis ook nog bijna een fietser over het hoofd.
Weet niet wat er mis ging vanavond maar ik irriteer me dus even voor de verandering aan mijzelf
Cruisecontrol stuk?quote:Op maandag 3 december 2018 18:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Haha, kut is dat he? Zo'n rit dat je alleen maar aan het kutten bent en je doodmoe wordt van jezelf. Afgelopen vrijdag had ik ook zo'n ochtend, alleen maar te sukkelen met m'n snelheid waardoor die niet constant was en ik dezelfde auto's meerdere keren tegenkwam. Toen maar gestopt voor een kop koffie en rustig verder getuft op constante snelheid.
Ontbreekt nog op mijn huidige wagentje. Nog twee maandjes en dan heb ik adaptive cruise controlquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |