abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 november 2018 @ 07:18:51 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182931201
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 02:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Have you stopped beating your wife lately?

De taktieken van Trump zijn net zo laag als de taktieken waar de Democraten al decennia lang gebruik van maken. Daar hoorde je niemand over, want het was for the childrun of voor global warming of zo. Wie zaait...

Wat vind je van sanctuary cities, waar illegalen tegen de wens van het volk niet worden aangepakt? Het gaat nog veel erger worden, voordat het beter wordt.
Beantwoord eens die vraag. Of vind je het te moeilijk om daar een normaal fatsoenlijk antwoord op te geven?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182931503
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:33 schreef Tweek het volgende:
DonaldJTrumpJr twitterde op zaterdag 03-11-2018 om 12:41:02 CNN refused to run this ad... I guess they only run fake news and won’t talk about real threats that don’t suit their agenda. Enjoy. Remember this on Tuesday. #vote #voterepublican https://t.co/VyMm7GhPLX reageer retweet
Dit is simpel weg racisme en het aanzetten tot haat van een bevolkingsgroep. Je kan dit niet anders uit leggen.

Gepubliceerd door de zoon, goedgekeurd door de vader. Goed gekeurd door de GOP.

Lyrebird, Martijn, Nintex, dit is waar jullie achterstaan en aanmoedigen? Dit is jullie politiek?
Wat is er precies racistisch aan?
  zondag 4 november 2018 @ 08:39:53 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182932161
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 07:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is er precies racistisch aan?
Heb je de ad gezien?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 4 november 2018 @ 08:46:29 #29
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_182932199
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 07:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Beantwoord eens die vraag. Of vind je het te moeilijk om daar een normaal fatsoenlijk antwoord op te geven?
Zijn antwoord is duidelijk toch? Alles is de schuld van de Democraten. Hij heeft problemen om Trump te bekritiseren, net zoals alle andere klassieke conservatieven bij de GOP dat hebben. Hoe makkelijk is het dan om te zeggen dat de Democraten dit hebben gezaaid? En dat Clinton een slechte kandidaat was waardoor er nu een beschaming als Trump gekozen is. Waarom hadden de Democraten niet een generic conservatieve kandidaat gekozen die Lyrebird zo graag wilde? Het is te pijnlijk om te wijzen naar de 'eigen' politieke groep. Het moet de schuld van een 'ander' zijn geweest. Straatje schoongeveegd; het geweten is weer gesust.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 4 november 2018 @ 08:53:25 #30
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182932308
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 08:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Heb je de ad gezien?
Na het constateren dat de ad migranten wegzet als moordenaars kun je verwachten dat hij gaat zeggen dat 'migrant' geen ras is.
pi_182932312
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 08:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Heb je de ad gezien?
Ja, wat was er racistisch aan? Werd er onderscheid gemaakt tussen blanke (toekomstige) illegalen en zwarte illegalen? Is heel Zuid- en Midden Amerika 1 ras? Werd er onderscheid gemaakt tussen de tientallen afkomsten van de (toekomstige) illegalen?
  zondag 4 november 2018 @ 08:57:44 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182932350
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 05:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vreemd stuk. Het idee dat je anti-abortusstem beter tot z'n recht komt bij een partij die partial birth abortions nog recht probeert te lullen, is wat vergezocht.

Verder heeft ze wel een punt: de Republikeinen gaan zich echt niet vertillen aan Roe vs Wade. De status quo speelt ze in de kaart en als je abortus illegaal maakt, raak je stemvee kwijt.

Misschien moet mevrouw eens met de tijd meegaan. Betere scholing voor pubers kan veel ellende voorkomen.
Volgens mij is haar argument een andere, namelijk dat voor haar het geven om mensen na hun geboorte ook wel belangrijk is en beter vertegenwoordigd bij de democraten. Ze erkent dat daarmee haar 'pro life' standpunt wel in het gedrang komt als ik het goed lees.

Nu zijn voor mij pro lifers niet consequent in hun denken. Het makkelijkste is dan het wijzen naar de inconsistentie waar deze mevrouw ook over viel. De reden waarom ik het hier plaatste is dat ik prolifers niet echt begrijp en de subset van prolifers die switcht naar de democraten eigenlijk een groep is die je nooit hoort.

[ Bericht 6% gewijzigd door ExtraWaskracht op 04-11-2018 09:04:19 ]
  zondag 4 november 2018 @ 09:18:40 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182932599
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, wat was er racistisch aan? Werd er onderscheid gemaakt tussen blanke (toekomstige) illegalen en zwarte illegalen? Is heel Zuid- en Midden Amerika 1 ras? Werd er onderscheid gemaakt tussen de tientallen afkomsten van de (toekomstige) illegalen?
Ja val over het woord, negeer de boodschap.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_182932763
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 09:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja val over het woord, negeer de boodschap.
Ik negeer die boodschap helemaal niet. ik juich hem juist toe. Ik hoop dat Trump net zo wijs wordt (of racistisch, zo je wil) als de EU. Wat in die ad verteld wordt is al praktijk in de racistische EU. In het zwaarbewaakte Ceuta, de buitengrens van de EU (met goedkeuring van de EU) , staan hekken met prikkeldraad en gemene honden en tot de tanden bewapende patrouillerende grensbewakers om vluchtelingen tegen te houden. Wat in die ad dus beloofd wordt is praktijk in de EU, met goedkeuring van de EU, met goedkeuring van alle Nederlandse progressieve partijen.

Als ik jou goed begrijp hoop je dat het immigratiebeleid van de VS niet zo racistisch en mensonterend wordt als dat van de EU?
pi_182932939
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 05:52 schreef Lyrebird het volgende:

Misschien moet mevrouw eens met de tijd meegaan. Betere scholing voor pubers kan veel ellende voorkomen.
Tja, daar speelt de GOP ook een belangrijke rol. Denk aan het bemoeilijken van de toegang tot voorbehoedsmiddelen en de wens om toch vooral 'abstinence only' te prediken in het onderwijs, ondanks dat onderzoek wel uitwijst dat dat in tegenstelling tot realistische seksuele voorlichting het aantal tienerzwangerschappen niet reduceert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182933476
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 02:33 schreef Tweek het volgende:
Toevallig vandaag BlacKkKlansman gekeken en die film eindigde met beelden van Charlottesville. Ik kon niet geloven wat ik daar zag, maar een snelle google search brengt me tot dit:

Aan beide kanten goede mensen? Trump noemt zich zelf al een nationalist. Het is duidelijk met wie we hier echt te maken hebben.

Of deze dan:
Je kan je hier voor doen als een cheerleader van Trump, maar je bent dan gewoon een nazi. 11 doden, door de zelfde retoriek die Trump ziet als "Fine People".

Leg mij eens uit hoe hij onschuldig is, zonder gelijk te verklaren dat hij ongeschikt is voor het ambt.
De very fine people opmerking was gebasseerd op het feit dat niet iedere persoon die voor het behoud van het standbeeld was een racist is.
Het was een statement om de gemoederen te sussen en helaas heeft de media er alles aan gedaan om die boodschap de nek om te draaien.
Uiteindelijk komt het erop neer dat Trump beter af was geweest om een ieder die aanwezig was af te schilderen als een stel radicalen.
pi_182933547
Trump heeft een droom, en het is alleen nog een droom, dat de VS, op een stukje vaste land wat zijn land scheidt van de rest, ooit nog eens zo zwaar bewaakt wordt als in de EU. Mag hij? Onze racistische EU brengt het al in praktijk, voor Trump is het nog maar een droom, hij heeft dus nog geen vuile handen, de racistische EU wel. Waarom is een droom van iemand gevaarlijker dan praktijk? Waarom is een droom van iemand in een land duizenden kilometers verderop gevaarlijker en ernstiger dan de praktijk in onze eigen omgeving?
pi_182933602
Als je dan toch tot dat clubje hoort dat denkt "de wereld is van iedereen" zou ik eerder Trump proberen te overtuigen om een beetje menselijker om te gaan met vluchtelingen als de EU doet. Ik begrijp het niet.



Nee dit is niet de grens tussen de VS en Mexico, dit is de grens tussen de EU en Afrika.
pi_182933604
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Trump heeft een droom, en het is alleen nog een droom, dat de VS, op een stukje vaste land wat zijn land scheidt van de rest, ooit nog eens zo zwaar bewaakt wordt als in de EU. Mag hij? Onze racistische EU brengt het al in praktijk, voor Trump is het nog maar een droom, hij heeft dus nog geen vuile handen, de racistische EU wel. Waarom is een droom van iemand gevaarlijker dan praktijk? Waarom is een droom van iemand in een land duizenden kilometers verderop gevaarlijker en ernstiger dan de praktijk in onze eigen omgeving?
Deze false equivalency probeer je ten volle uit te buiten, maar zo gaat dat niet. Mensen hebben recht op een asielaanvraag. Toen miljoenen uit het Midden Oosten naar Europa kwamen, moest het bestaande beleid aangepast worden, omdat het praktisch niet meer ging. In de VS is niks veranderd. De "caravan" is een oud gegeven, niet iets wat ineens onder Trump is ontstaan. Het zijn ook maar een paar duizend ipv een paar miljoen mensen. Trump maakt dat ineens z'n grootste uitdaging en dat heeft alle schijn van racisme. Want het is een niet-bestaand probleem (want als de asielprocedure van iemand wordt afgewezen moet hij weer terug, en dat gebeurt), maar Trump maakt er alles-of-niks van. Troepen naar de grens terwijl die al zwaarbewaakt is.
  zondag 4 november 2018 @ 10:54:12 #40
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182933671
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 09:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik negeer die boodschap helemaal niet. ik juich hem juist toe. Ik hoop dat Trump net zo wijs wordt (of racistisch, zo je wil) als de EU. Wat in die ad verteld wordt is al praktijk in de racistische EU. In het zwaarbewaakte Ceuta, de buitengrens van de EU (met goedkeuring van de EU) , staan hekken met prikkeldraad en gemene honden en tot de tanden bewapende patrouillerende grensbewakers om vluchtelingen tegen te houden. Wat in die ad dus beloofd wordt is praktijk in de EU, met goedkeuring van de EU, met goedkeuring van alle Nederlandse progressieve partijen.

Als ik jou goed begrijp hoop je dat het immigratiebeleid van de VS niet zo racistisch en mensonterend wordt als dat van de EU?
Wow, wat een rare reactie. Eu is volgens mij geen land, ofwel?

En ja, ook het beleid in Nederland met het pardon ben ik het niet mee eens. Maar dit is een topic over de USA.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 4 november 2018 @ 10:58:25 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_182933725
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 10:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Als je dan toch tot dat clubje hoort dat denkt "de wereld is van iedereen" zou ik eerder Trump proberen te overtuigen om een beetje menselijker om te gaan met vluchtelingen als de EU doet. Ik begrijp het niet.

[ afbeelding ]

Nee dit is niet de grens tussen de VS en Mexico, dit is de grens tussen de EU en Afrika.
Zou je mij kunnen laten zien dat de EU daar actief mensen van het hek afhaalt? Of is dit eigenlijk een land met een grens?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_182933772
Het gaat fantastisch met de economie daar! Hoe staat het trouwens met het begrotingstekort?
pi_182934006
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:01 schreef grrrrg het volgende:
Het gaat fantastisch met de economie daar! Hoe staat het trouwens met het begrotingstekort?
Knappe prestatie als hij Obama weet te verslaan. Obama creëerde net zoveel staatsschuld als alle presidenten voor hem te samen sinds het ontstaan van de VS.
  zondag 4 november 2018 @ 11:19:26 #44
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_182934078
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Knappe prestatie als hij Obama weet te verslaan. Obama creëerde net zoveel staatsschuld als alle presidenten voor hem te samen sinds het ontstaan van de VS.
Obama creëerde? Wie denk je uberhaupt hiermee te overtuigen? Mensen die na 2008 zijn geboren?
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 4 november 2018 @ 11:21:26 #45
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182934109
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Knappe prestatie als hij Obama weet te verslaan. Obama creëerde net zoveel staatsschuld als alle presidenten voor hem te samen sinds het ontstaan van de VS.
Whataboutism.

Buiten dat, dat was om de economie uit het slop te trekken. In dit geval is het om wat precies te bereiken?
pi_182934113
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2018 11:19 schreef Montov het volgende:

[..]

Obama creëerde? Wie denk je uberhaupt hiermee te overtuigen? Mensen die na 2008 zijn geboren?
Wat wil je hiermee zeggen?
pi_182934183
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 11:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Whataboutism.

Buiten dat, dat was om de economie uit het slop te trekken. In dit geval is het om wat precies te bereiken?
Noem het maar niks. Ik weet niet meer precies wat het begrotingstekort van Obama in zijn eerste jaar was maar herinner me wel dat het gigantisch groot was vergeleken met wat we hier tolereren, ook in economische onzekere tijden.
  zondag 4 november 2018 @ 11:26:49 #48
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182934198
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Noem het maar niks. Ik weet niet meer precies wat het begrotingstekort van Obama in zijn eerste jaar was maar herinner me wel dat het gigantisch groot was vergeleken met wat we hier tolereren, ook in economische onzekere tijden.
Leuk voor je, maar wat vind je van het huidige begrotingstekort en welk doel dient dat?
  zondag 4 november 2018 @ 11:27:08 #49
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_182934202
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 11:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen?
Dat Obama niet verantwoordelijk was voor de economische crises van 2008. Nogal wiedes dat de jaren daarna de staatsschuld enorm opliep. Daarna is het begrotingstekort wel weer gedaald, en nu, in economisch goede tijden, groeit het begrotingstekort weer enorm door weggeefacties aan de allerrijksten en bedrijven.
Géén kloon van tvlxd!
pi_182934238
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 09:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, daar speelt de GOP ook een belangrijke rol. Denk aan het bemoeilijken van de toegang tot voorbehoedsmiddelen en de wens om toch vooral 'abstinence only' te prediken in het onderwijs, ondanks dat onderzoek wel uitwijst dat dat in tegenstelling tot realistische seksuele voorlichting het aantal tienerzwangerschappen niet reduceert.
Nee, ik had het niet over dit Democratic talking point.

Het gaat om mensen een perspectief bieden.

Ik heb in de VS met instrumentmakers gewerkt die niet fatsoenlijk konden spellen en die moeite hadden met een sinus of cosinus (in Nederland speelt dat niet). Veel te veel mensen zijn functioneel analfabeet en kunnen niet rekenen.

De VS maskeren hun gebrekkige academische cultuur door een blik expats open te trekken.

Als je mensen een perspectief biedt, dan zullen ze in zichzelf investeren, in plaats van hun toekomst te vergooien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')