Woo..quote:Op maandag 5 november 2018 14:02 schreef elamanilo het volgende:
Pfff, ik heb ook het gevoel dat ik bevallen ben...![]()
Ik was zaterdag op een beurs met een kraampje, dus de hele dag gestaan en gesjouwd en gesocialized en zo.. Ruim anderhalf uur heen gereden en aan het begin van de avond anderhalf uur weer naar huis. Thuis dus bekaf op de bank, kindjes op schoot, lief had eten gemaakt. Gaat de telefoon (ik sta stand-by voor een geboorte) "hoi hoi, het rommelt hier een beetje". Ik nog vlug een uurtje in bed gekropen, maar tegen 12 uur 's nachts was het toch erg serieus. Ik in de auto (naar de andere kant van het land, ruim 2 uur rijden!). Ik kwam daaraan, toen was het baby'tje er al, net geboren! Ik heb prachtige foto's gemaakt van de eerste urenToen dacht ik: Mwha, ik ben nog te wakker om nu hier te gaan slapen, ik waag me toch aan de terugweg. Halverwege dacht ik echt dat ik in slaap viel..
Bij elke parkeerplaats dacht ik: Ik kan nu stoppen en m'n ouders bellen, maar misschien kan ik er nog 1 verder rijden, dan is het wat dichterbij voor ze.
En toen ontdekte ik nog appeltjes in m'n tas die lief er nog had ingestopt vlak voor ik wegging. Die hebben me door het laatste uur van de rit terug heen geholpen. Het was gelukkig nog in de nacht (ik reed van 5 tot 7 terug naar huis), want ik heb volgens mij best geslingerd op een moment... Dus erg safe was het ook niet... maar ik was al zover onderweg en wilde gewoon graag naar huis.
Anyway, thuis nog even geslapen tot 11 uur en toen de hele dag brak op de bank gehangen. Nu nog steeds een beetje.
/teveelhooi
Ik drink ook geen druppel en ik rij normaal ook niet met zulke vermoeidheid. Ik heb ook niemand anders in gevaar gebracht, dat lijkt me echt heel erg.quote:Op maandag 5 november 2018 15:51 schreef Sisu het volgende:
[..]
Woo..
Nooit meer doen hoor. Vriendin van me is 5 jaar terug geschept door een in slaap gevallen automobilist. Ze loopt sinds dit jaar eindelijk niet meer mank, maar heeft nog steeds pijn van de klap.
Maar.. ik ben echt een zeikerd (!!) met autorijden.
Nul alcohol beleid en kan ook nooit normaal reageren als mensen me verhalen vertellen over wat ze allemaal op hebben voordat ze in de auto zijn gestapt.
Ik schenk daarom ook nooit alcohol aan visite die nog moet rijden. Dus sorry als het agressief overkomt.
In ieder geval heel blij dat je weer thuis bent aangekomen
E,
Gefeliciteerd!’ Rot bevalling maar nu wel een zoon rijker. En wat een prachtige naam. <3
Knal maar lekker uit elkaar van liefde en trots en hopelijk genees je snel
Welkom thor en gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 november 2018 16:53 schreef Thorinbelly het volgende:
Hoi allemaal, na tijden meelezen ook maar meeposten. Ben inmiddels 28wk zwanger van mn eerste, een jongen... 26jan uitgerekend!
Zouden de jongens dan niet tegenwerken? Frozen komt er echt niet in nuquote:Op maandag 5 november 2018 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ach, dat komt vanzelf als je hele huis Frozen en glitter poept 👍
Pinquit ik ben heel benieuwd naar een meisje van julliemaar drie broers is ook zo leuk
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 november 2018 11:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
De echo was goedEr klopte een hartje
de embryo liep een klein beetje voor op groei, wat een goed teken is. Het had armpjes en beentjes. En genoeg vruchtwater. Alles zag er perfect uit
Zo bijzonder om dat na ruim drieënhalf jaar te zien
![]()
![]()
De uitgerekende datum is op eind juni gezet. Ik wil liever niet met precieze datum in de OP omdat er maar weinig mensen precies dan bevallen - en van een eerste bevalt de meerderheid van de vrouwen later. Dus ik wil me daar zelf niet teveel aan vasthouden.
Dat hangt er vanaf... heb je een OMSORG in huis? Dan zit je wel goedquote:Op dinsdag 6 november 2018 08:12 schreef Limone het volgende:
Ik had eerder Chelseaboots gekocht. Want geen hakken.Maar ook geen rits of makkelijke instap.
Hoe lang denken jullie dat ik deze schoenen nog zelfstandig aan kan doen?
Kan niet wachten!quote:Op dinsdag 6 november 2018 08:12 schreef Limone het volgende:
En hoera! Voor Flav en haar wasmachine vol slakkenhuizen, schelpen, steentjes en andere schatten. Jongens![]()
Wat is een seo?quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:52 schreef Cholula het volgende:
Wooptidoo, we hadden een goede SEO! Door een kansloze planning van mijn kant konden we daarna direct door naar een afspraak bij de vk. Daar wilde ons eigenwijsje zijn hartslag niet meer laten horen. Toen konden we voor de tweede keer ons kindje zien in een uur.
Structureel echoscopisch onderzoek, oftewel de 20 weken echo.quote:Op dinsdag 6 november 2018 17:17 schreef Sisu het volgende:
[..]
Wat is een seo?
En was je niet geschrokken toen je geen hartje hoorde? :-O
Welkomquote:Op dinsdag 6 november 2018 18:11 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi!
Ik durf nu wel aan te haken denk ik. Vanmorgen een eerste echo gehad en twee hartjes gezien. Ik ben zwanger geworden door een terugplaatsing van 1 embryo, dus sowieso 1-eiig. Het is nog niet duidelijk wat ze allemaal delen. Er was nu geen vlies tussen de embryo's te zien op de echo.
Na een hele middag google (I know, slecht idee) ben ik niet echt gerustgesteld.
Op 19 november al de eerste afspraak in het gewone ziekenhuis.
Wow 2 hartjes. Gefeliciteerd zeg. Spannend.quote:Op dinsdag 6 november 2018 18:11 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi!
Ik durf nu wel aan te haken denk ik. Vanmorgen een eerste echo gehad en twee hartjes gezien. Ik ben zwanger geworden door een terugplaatsing van 1 embryo, dus sowieso 1-eiig. Het is nog niet duidelijk wat ze allemaal delen. Er was nu geen vlies tussen de embryo's te zien op de echo.
quote:Op dinsdag 6 november 2018 15:52 schreef Cholula het volgende:
Wooptidoo, we hadden een goede SEO! Door een kansloze planning van mijn kant konden we daarna direct door naar een afspraak bij de vk. Daar wilde ons eigenwijsje zijn hartslag niet meer laten horen. Toen konden we voor de tweede keer ons kindje zien in een uur.
Bottoms! Wat doe je nuquote:Op dinsdag 6 november 2018 18:11 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi!
Ohja. schoenlepel.quote:Op dinsdag 6 november 2018 08:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf... heb je een OMSORG in huis? Dan zit je wel goedZo niet, dan even langs de IKEA
Even hier omdat ik je zie posten. Hoe gaat het met jou?quote:Op woensdag 7 november 2018 10:03 schreef SilverSjoiis het volgende:
Gefeliciteerd Bottums! Ik heb je een PB gestuurd als 'ervaringsdeskundige'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
16 weken!quote:Op dinsdag 6 november 2018 21:20 schreef Cholula het volgende:
Mariposas! Vertel, hoe gaat het? Hoeveel weken ben je zwanger?
Dat is echt rot om te lezen. En je weet het vast wel maar zoek, als dat moet en indien nodig en zulks, een fijne gyn. Een fijne gyn is goud waard. En er zijn er echt die buiten de wetenschappelijke kaders denken en heel menselijk, lief en fijn zijn. Die je achter het spreekuur aanplannen omdat je extra tijd nodig hebt/omdat je man dan wel mee kan ondanks drukke baan/zodat je bij haar kan ipv bij een collega, die gewoon even onverwacht bellen om te horen hoe het gaat, enz.quote:Op woensdag 7 november 2018 15:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]
16 weken!
Gaat goed, alleen nog steeds belachelijk moe. Ik snak eigenlijk de hele dag naar koffie, voel me net een junk.
En helaas wordt de zwangerschap een beetje overschaduwd doordat ik nu heel erg in een medische hoek wordt geduwd door het verloop van mijn vorige bevalling.
Dat is heel lief.quote:Op woensdag 7 november 2018 16:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is echt rot om te lezen. En je weet het vast wel maar zoek, als dat moet en indien nodig en zulks, een fijne gyn. Een fijne gyn is goud waard. En er zijn er echt die buiten de wetenschappelijke kaders denken en heel menselijk, lief en fijn zijn. Die je achter het spreekuur aanplannen omdat je extra tijd nodig hebt/omdat je man dan wel mee kan ondanks drukke baan/zodat je bij haar kan ipv bij een collega, die gewoon even onverwacht bellen om te horen hoe het gaat, enz.
Het is dat je niet hier in de buurt woont, anders gaf ik je de naam van mijn gyn.
Wauw, na zo'n traject dan dit nieuwsquote:Op dinsdag 6 november 2018 18:11 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi!
nummer 3 alweer!quote:Op donderdag 8 november 2018 08:55 schreef Frummeltje86 het volgende:
[..]
Wauw, na zo'n traject dan dit nieuwsGefeliciteerd!
O, en ehm....![]()
Dank voor de felicitaties, allemaal! We zijn er zelf ook aardig van onder de indruk. Niet helemaal gepland dat er nog een derde zou komen... maar hij of zij is welkom! Ben nu volgens eigen berekening rond de vijf weken, dus het is nog erg pril. Met twee guppies thuis van bijna 3 en net 1 gaat dit inderdaad pittig wordenquote:Op donderdag 8 november 2018 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nummer 3 alweer!![]()
gefeliciteerd!
Zo zit je jarenlang in de molen, en zo heb je er 3 onder de leeftijd van 4zal wel lekker druk worden
Via de huisarts, de GGD rekent ook consultkosten geloof ik. Bij de huisarts betaal je alleen voor het vaccin zelf, het zetten valt onder de basisverzekering.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Nog even een vraagje met betrekking tot de kinkhoest vaccinatie, is dat kostentechnisch verstandiger om het via de Huisarts of via de GGD te regelen?
Het moet niet, maar wordt wel aangeraden, ter bescherming van het kindje tot het zelf ingeënt kan worden. Omdat het nog niet in het rijksvaccinatieprogramma zit moet je het wel zelf regelen en betalen.quote:Op vrijdag 9 november 2018 13:10 schreef Peejtur het volgende:
Moet iedere zwangere vrouw dit? Wij hadden hier nog niks over gehoord.
Volgens RIVM krijgt iedere zwangere vrouw dit vanaf de zomer 2019 aangeboden. https://www.rivm.nl/Onder(...)oor_zwangere_vrouwenquote:Op vrijdag 9 november 2018 13:10 schreef Peejtur het volgende:
Moet iedere zwangere vrouw dit? Wij hadden hier nog niks over gehoord.
Goed plan, ik ga het ook even navragen. Ik moet hem wss zelf betalen, maar ik kom wel elke dag op een basisschool xDquote:Op vrijdag 9 november 2018 13:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Volgens RIVM krijgt iedere zwangere vrouw dit vanaf de zomer 2019 aangeboden. https://www.rivm.nl/Onder(...)oor_zwangere_vrouwen
Wist ik ook nog niet, maar ik zet het nu op mijn bespreek/vragenlijstje.
Ik ken een paar die de dktp gewoon vergoed kregen als reizigersvaccinatie.quote:Op vrijdag 9 november 2018 14:36 schreef Tink89 het volgende:
Cocci, ik krijg alle reisvaccinaties vergoed, maar kinkhoest is voor geen enkele bestemming een reisvaccinatie, helaas.
De huisarts is btw inderdaad goedkoper, houd er rekening mee dat het vaccin tussen week 28 en 32 moet en dat het in de koelkast bewaard moet worden als je het opgehaald hebt bij de apotheek.
Ik lig al de hele dag op de bank. Ik slaap echt nog maar 3 uur per nacht ofzo inmiddels. Vast prima voorbereiding op nachten met een baby, maar ik raak wel aardig uitgeput zo. Gelukkig maandag naar de gyn, nog drie nachtjes slapen tot we in ieder geval een plan gaan maken.
Wat leuk!quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:14 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag pretecho gehad ennnn....
It's a girl!
Ik ben zo verliefd
Klopt, rond 25-35¤ als je bij de huisarts haalt. Rons 60-75¤ als je naar GGD gaat. Helaas niet zo laagdrempelig. Factuur gewoon indienen, nee heb je.quote:Op vrijdag 9 november 2018 12:30 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Via de huisarts, de GGD rekent ook consultkosten geloof ik. Bij de huisarts betaal je alleen voor het vaccin zelf, het zetten valt onder de basisverzekering.
Zou kunnen hoor. Prijzen die ik noem zijn wat mij bekend is hier uit de regio. Kan zomaar zijn dat er bij de ene apotheek wat meer kosten bij komen dan bij de andere.quote:Op zaterdag 10 november 2018 18:34 schreef lunapuella het volgende:
O, ik was bij de huisarts toch wel 40 euro kwijt.
Wat fijn dat alles goed gaat! Heel veel plezier met je mannen!quote:Op zaterdag 10 november 2018 17:46 schreef eponine het volgende:
Ik kom uitzwaaien![]()
F. is inmiddels 5 dagen oud en goed onderweg terug naar zijn geboortegewicht. Hij is een tevreden en blij jochie.
Mijn herstel gaat ook naar wens, elke dag voel ik me een beetje beter en de wond van de KS heelt goed.
Man mag ik natuurlijk niet vergeten; hij is de liefste papa die er is![]()
Ondanks dat ik niet heel actief mee heb gepost tijdens de zwangerschap heb ik wel heel veel meegelezen en meegeleefd met iedereen hier. Ik hoop dat jullie zwangerschappen zo goed als mogelijk zullen verlopen en jullie net zulke mooie, lieve baby's mogen verwelkomen als ik afgelopen maandag mocht doen![]()
Ik ga kijken of ik binnenkort kan aanhaken in het babytopic.
Fijn dat je vannacht en vandaag in ieder geval beter hebt kunnen slapen Tink, ik hoop ook voor jou dat er actie wordt ondernomen. Geef in ieder geval duidelijk aan hoe je je voelt!! Succesquote:Op zondag 11 november 2018 16:45 schreef Tink89 het volgende:
Dat klinkt als een mooie vooruitgang en een flinke uitdaging, zo'n nieuw huis. Succes!
Fijn dat het goed gaat eponine!
Ik ben er ook nog hoor, maar had even een bijslaapnacht en -dag. Vannacht met medicatie in het ziekenhuis geslapen op aanraden van de vk nadat ik gisteren mezelf en de auto onderspuugde van pure uitputting en dat spul werkte vandaag nog door, dus net ook nog drie uur gemaakt. Wat kan een mens daarvan opknappen zeg... Nu afwachten wat de gyn morgen zegt. M'n lijf is op, dus ik hoop dat we actie gaan ondernemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |