Nee. Dat heb ik toch al gezegd?quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Prima, en een 737 rating biedt absoluut mogelijkheden bij andere clubs, maar ben je dan ook van mening dat hun rechten mogen worden geschonden?
Dat schuingedrukte is een argument.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als het nog niet duidelijk was, vind ik het enorm kortzichtig als je vindt dat een bepaalde beroepsgroep niet mag klagen omdat ze toch al veel verdienen en volgens jou eenvoudig elders aan de bak kunnen.
Die kortzichtigheid kan gebaseerd zijn op domheid, of op afgunst. Ik koos voor de tweede verklaring.
Alsof goed werkgeverschap ophoudt als je boven een bepaald maandbedrag verdient.
Aan of in het grondverzet heeft men er niet veel aan denk ik?quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Want ex piloten wil niemand hebben?
En had ik al eerder gebruikt.quote:
Een starter zou evt kunnen al huurt die scheef dan toch?quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je leeft vaak na je inkomen. Of denk je dat een Chirurg op drie hoog achter woont.
Niet meer zo graag, nee. Het is voor piloten ook moeilijker om aan een baan te komen en uren te halen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Want ex piloten wil niemand hebben?
Waarom word jij dan niet gewoon zelf piloot?quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken. En als het zulke goede en unieke talenten zijn dan kunnen ze vast zó bij een andere maatschappij terecht.
Het lijkt me niet erg interessant, ik denk dat ik er niet geschikt voor ben (ook niet voor buschauffeur) en financieel is het voor mij ook niet super-aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom word jij dan niet gewoon zelf piloot?
Of het nu piloten zijn of Poolse chauffeurs. Het gaat om het arbeidsrecht en stakingsrecht waarbij nota bene een rechter het personeel gelijk gaf.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is volgens mij ruimte genoeg overal nu. Nota bene, ik ben helemaal niet pro Ryan Air, maar ik kan weinig medelijden voelen voor die piloten. Het kabinepersoneel zit in een veel meer precaire situatie.
Okee, dus ze hebben wel rechten, maar als die worden geschonden mogen ze daar niet over janken?quote:
Het is toch wel een trieste ontwikkeling maatschappelijk gezien. Het is toch bizar dat ik niet kan wachten totdat ik met pensioen kan gaan ondanks dat ik graag werk. Maar al die shit om dat werk heen begint mij aardig de strot uit te hangen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, dus ze hebben wel rechten, maar als die worden geschonden mogen ze daar niet over janken?
Je hoeft niet te stoppen met werken ook al ben je met pensioen, ik kan het weten hoor!quote:Op vrijdag 2 november 2018 12:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is toch wel een trieste ontwikkeling maatschappelijk gezien. Het is toch bizar dat ik niet kan wachten totdat ik met pensioen kan gaan ondanks dat ik graag werk. Maar al die shit om dat werk heen begint mij aardig de strot uit te hangen.
Je hebt helemaal gelijk! De klanten gaan voor!quote:Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:37 schreef LXIV het volgende:
Nee, als je 120K op jaarbasis vangt om een grote bus rond te vliegen moet je gewoon niet janken.
Neehee. Ik zeg dat mensen hypocriet zijn die klagen over mensen die met ryanair vliegen vanwege slechte arbeidsomstandigheden maar dan wel zelf made in China producten kopen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zegt dat mensen niet moeten klagen over de werkwijze van Ryanair want in China worden mensen nog veel meer uitgebuit en die producten kopen we nog volop.
"Vrijwillig", of we gaan je proberen te ontslaanquote:
Behalve dat bij ontslag net als bij verhuizing van je personeel een bedrijfseconomische grond moet zijn aangetoond.quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:45 schreef Zolderkamer het volgende:
Onzin.. ze doen precies wat de rechtbank zegt:
Niet zomaar verhuizen..
Bij ontslag Nederlands ontslagrecht toepassen..
En je mag altijd op vrijwillige basis meekomen..
So whats the point?
Soms veranderd een bedrijf van locatie..
Jep.quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:48 schreef PLAE@ het volgende:
Uiteindelijk betekent de uitspraak niet dat ze de 'basis' niet kunnen sluiten. Maar dat ze de piloten voldoende uren moeten bieden vanaf Eindhoven. De eerste uitgaande en laatste inkomende vluchten zullen verdwijnen. Verder zal het wel loslopen. Er staan wel flinke dwangsommen op per piloot wanneer Ryanair onvoldoende vlieguren biedt.
Ik denk het niet.. ze bieden toch de mogelijkheid?quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Behalve dat bij ontslag net als bij verhuizing van je personeel een bedrijfseconomische grond moet zijn aangetoond.
Dus dit ontslag gaat waarschijnlijk net zo hard falen als de gedwongen verhuizing.
Dat blijkt .quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik denk het niet.. ze bieden toch de mogelijkheid?
Maar goed ik ben geen jurist en heb ook de zaak niet gevolgd/de uitspraak niet gelezen..
Nee maar dat belang is vrij simpel aan te tonen natuurlijk.. En anders heel simpel te maken..quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat blijkt .
Verhuizen hoeven de piloten niet, dat blijkt uit de uitspraak. Er is namelijk geen bedrijfseconomische reden aangetoond door Ryanair om de basis te sluiten.
Ontslag zullen ze op de a-grond gaan proberen. Maar daar moet je ook een bedrijfseconomisch belang in aantonen. Je kan niet zomaar mensen ontslaan.
Dat is ze anders helemaal niet gelukt:quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee maar dat belang is vrij simpel aan te tonen natuurlijk.. En anders heel simpel te maken..
Om dat juridische lijntje is wel heen te fietsen..
En met deze uitspraak kan je dus ook weer schermen in een eventuele ontslagprocedure. Geen rechter die in het licht van dit oordeel gaat vonnissen dat een ontslag wél terecht is.quote:4.14.
Vooropgesteld wordt dat Ryanair, zowel bij brief van 14 september 2018 als bij brief van 25 september 2018, zelf aan de vliegers heeft meegedeeld dat de base in Eindhoven zal worden gesloten indien (“if”) de (voorgenomen) stakingsacties doorgang zouden vinden. De voorzieningenrechter neemt deze berichtgeving, mede gelet op de verstrekkende gevolgen die uit de daarin aangekondigde sluiting voortvloeien, buitengewoon serieus. Dit geldt zeker nu Ryanair op 1 oktober 2018, na de staking van de vliegers op 28 september 2018, daadwerkelijk heeft besloten de base te sluiten. Oftewel, Ryanair heeft niet alleen gedreigd met sluiting van de base, maar - anders dan mr. De Graaf ter zitting heeft verklaard - hieraan ook gevolg gegeven.
In dit verband kan voorshands worden aangenomen dat het besluit tot sluiting is genomen vanwege de stakingen, en niet vanwege bedrijfseconomische redenen zoals Ryanair thans doet voorkomen. Ryanair heeft onvoldoende onderbouwd dat bedrijfseconomische redenen werkelijk de aanleiding zijn geweest voor het besluit tot sluiting. In haar brieven wordt hierover in ieder geval met geen woord gerept. Er wordt enkel en direct verwezen naar de stakingen, terwijl dit de uitoefening van een fundamenteel sociaal recht betreft (zie Rechtbank Noord-Holland 9 augustus 2018, ECLI:NL:RBNHO:2018:7026 en HR 30 mei 1986, NJ 1986/688). Een enkel, geanonimiseerd document, opgesteld door een medewerker, (mede) gebaseerd op verwachtingen voor de toekomst, overtuigt de voorzieningenrechter in ieder geval niet. Nergens uit blijkt vooralsnog dat de base in Eindhoven hoe dan ook, ongeacht de stakingsacties, zou zijn gesloten. Dit strookt ook niet met het aanbod van Ryanair om op 2 of 3 oktober 2018 verder te onderhandelen.
De voorzieningenrechter komt zodoende tot de conclusie dat Ryanair het besluit tot sluiting van de base in Eindhoven niet had mogen nemen.
Maar dat is waarschijnlijk omdat ze in de rechtbank niet hebben ingezet op bedrijfseconomische gronden, maar op de stakingen..quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is ze anders helemaal niet gelukt:
[..]
En met deze uitspraak kan je dus ook weer schermen in een eventuele ontslagprocedure. Geen rechter die in het licht van dit oordeel gaat vonnissen dat een ontslag wél terecht is.
Klopt, en nu ligt dat dus in een uitspraak vast. Daar gaat een rechter in een ontslagzaak rekening mee houden.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar dat is waarschijnlijk omdat ze in de rechtbank niet hebben ingezet op bedrijfseconomische gronden, maar op de stakingen..
Verkeerde (niet de juiste) keuze geweest van de advocaten..
Klopt maar ook met het feit dat ze verkeerd ingezet hebben..quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, en nu ligt dat dus in een uitspraak vast. Daar gaat een rechter in een ontslagzaak rekening mee houden.
We zullen het zien.
bedrijfseconomische gronden bij een bedrijf dat 1.4 miljard winst maakte moet je wel met een heel vreemde businesscase aan komen zetten.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar dat is waarschijnlijk omdat ze in de rechtbank niet hebben ingezet op bedrijfseconomische gronden, maar op de stakingen..
Verkeerde (niet de juiste) keuze geweest van de advocaten..
Ryan IS een vreemde businesscasequote:Op zaterdag 3 november 2018 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
bedrijfseconomische gronden bij een bedrijf dat 1.4 miljard winst maakte moet je wel met een heel vreemde businesscase aan komen zetten.
Absoluut..quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:13 schreef Drekkoning het volgende:
Het zijn hoe je er ook in staat interessante rechtszaken met een bedrijf dat in zo een grijs gebied werkt
Ah dus omdat Ringo iets uit China in zn kledingkast zou hebben mogen Ryan Air piloten als stront behandeld worden.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:29 schreef habitue het volgende:
[..]
Dat als je gaat zeiken op mensen die met Ryanair vliegen vanwege slechte arbeidsomstandigheden, ik hoop dat je niks in je kledingkast hebt hangen met made in China.
Hmm, weer iemand die niet kan lezen. Moeilijk hoor.quote:Op zondag 4 november 2018 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah dus omdat Ringo iets uit China in zn kledingkast zou hebben mogen Ryan Air piloten als stront behandeld worden.
Waarom moeten er steeds rookgordijnen opgetrokken worden om dit charlatan uit Ierland te verdedigen. En waarom zijn andermans werknemersrechten kennelijk onbelangrijk?
Dan moet je gewoon een moreel gehandicapt karakter hebben.
juist door die 16 zeikerds die hun baan willen behouden, kun je vliegen vanaf eindhoven. Ik mis je punt een beetje.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
slim gespeeld van ryanairquote:Op zaterdag 3 november 2018 08:49 schreef Drekkoning het volgende:
[ afbeelding ]
De volgende rechtszaak zit er aan te komen..
Als ze ontslagen kunnen worden, dan heeft Ryanair het inderdaad 'goed' voor elkaar.quote:
de ellende met piloten is dat ze moeten blijven vliegen, dus met iedere maand hun salaris innen en niet vliegen komen ze ook niet ver.quote:Op zondag 4 november 2018 14:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als ze ontslagen kunnen worden, dan heeft Ryanair het inderdaad 'goed' voor elkaar.
Zie uitspraak, de piloten moeten hun salaris blijven ontvangen en Ryanair moet ze voldoende vlieguren bieden om current te blijven, op straffe van dwangsommen.quote:Op zondag 4 november 2018 14:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
de ellende met piloten is dat ze moeten blijven vliegen, dus met iedere maand hun salaris innen en niet vliegen komen ze ook niet ver.
En iets zegt me dat de piloten eerder buigen dan Ryanair.
en als ze dat niet doen en dwangsommen aftikken? Wat dan?quote:Op zondag 4 november 2018 14:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zie uitspraak, de piloten moeten hun salaris blijven ontvangen en Ryanair moet ze voldoende vlieguren bieden om current te blijven, op straffe van dwangsommen.
Dan gaan de piloten lekker thuis op de bank hun geld tellen, aangezien ze dan 50.000 euro per maand gaan verdienen. Bovenop hun salaris.quote:Op zondag 4 november 2018 15:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
en als ze dat niet doen en dwangsommen aftikken? Wat dan?
Gaat D66 zijn handtekening zetten onder een nieuw/ander werknemers beleid in Nederland welk het kabinet/(Mark) voornemens is 2020 in te laten gaan?quote:Op zondag 4 november 2018 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah dus omdat Ringo iets uit China in zn kledingkast zou hebben mogen Ryan Air piloten als stront behandeld worden.
Waarom moeten er steeds rookgordijnen opgetrokken worden om dit charlatan uit Ierland te verdedigen. En waarom zijn andermans werknemersrechten kennelijk onbelangrijk?
Dan moet je gewoon een moreel gehandicapt karakter hebben.
Waar gaat dit gebrabbel nou weer over? En hou eens op met dat stomme gestalkquote:Op zondag 4 november 2018 15:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gaat D66 zijn handtekening zetten onder een nieuw/ander werknemers beleid in Nederland welk het kabinet/(Mark) voornemens is 2020 in te laten gaan?
Snellere ontslagprocedure?
Zouden onterecht ontslagene mensen nog geld toe krijgen? Anders geschreven een ontslagvergoeding.
Goed voorbeeld doet goed volgen?
Niet dat ik er belang bij heb hoor, voor mij is het toch over, echter voor de jeugd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |