Half 8 in de ochtend beginnen wij, en als je niet om 5 op het depot bent werk je gratis en voor niets totdat je al je paketten kwijt bent. Alles wat je mee terug neemt komt de volgende dag op je stapel erbij. Als je pauze neemt, moet je er niet op rekenen dat je voor half 7 terug bent.quote:Op zondag 28 oktober 2018 21:55 schreef r_one het volgende:
Hoe laat beginnen jullie? En wat is de consequentie als je niet om 17:00 op het depot bent? En tenslotte: wat gebeurt er als je wél een halfuur middagpauze neemt?
Ik zal het beestje niet direct bij zijn naam noemen maar het is een van de allergrootsten, niet alleen in nederland.quote:Op maandag 29 oktober 2018 06:13 schreef Lunatiek het volgende:
Hoe groot is het bedrijf (aantal mensen in dienst)?
UPS, TNT, DHL, DPD dus Lunatiek.quote:Op maandag 29 oktober 2018 06:24 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
Ik zal het beestje niet direct bij zijn naam noemen maar het is een van de allergrootsten, niet alleen in nederland.
Dat teruggekeerde pakket de volgende dag weer op dezelfde route uitgeleverd worden, is wel 100% logisch en correct natuurlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2018 06:10 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
Half 8 in de ochtend beginnen wij, en als je niet om 5 op het depot bent werk je gratis en voor niets totdat je al je paketten kwijt bent. Alles wat je mee terug neemt komt de volgende dag op je stapel erbij. Als je pauze neemt, moet je er niet op rekenen dat je voor half 7 terug bent.
Ik weet niet of het zoveel bespaart omdat er elke week wel iemand zijn bus in de prak rijd.quote:Op maandag 29 oktober 2018 06:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat teruggekeerde pakket de volgende dag weer op dezelfde route uitgeleverd worden, is wel 100% logisch en correct natuurlijk.
De rest niet. Komt er op neer dat de routes te vol gepland worden en dat is een slim trucje om je headcount zo laag mogelijk te houden. 10 man minder is al gauw 400.000 tot 500.000 besparing per jaar.
Daar moet je zijn, dat is jouw werkgever, niet de pakketdienst.quote:Op zondag 28 oktober 2018 20:32 schreef Koenders10 het volgende:
Deze werkten allemaal met subcontractors.
Dus dan heb je een OR. Wat doet die? Slapen?quote:Op maandag 29 oktober 2018 06:24 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
Ik zal het beestje niet direct bij zijn naam noemen maar het is een van de allergrootsten, niet alleen in nederland.
Subcontractors (uitzendbureautjes met busjes en chauffeurs) vallen niet onder de OR.quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:02 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dus dan heb je een OR. Wat doet die? Slapen?
Hoef niet te weten wie het is btw. Boeit niet.
En dat weiger je.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:04 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
De baas stuurt ze dan terug met het verhaal dat je ze moet aanpassen, dus 8 uur per dag.
En die zijn zelf te klein voor een eigen OR?quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Subcontractors (uitzendbureautjes met busjes en chauffeurs) vallen niet onder de OR.
Dat soort dingen moet je door koeriers laten bezorgen, niet door pakketdiensten.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:40 schreef Everythingexist het volgende:
PostNL is bij een cliënt de derde rij op zaterdag weer niet komen opdagen met medische spullen die doordeweeks in het ziekenhuis noodzakelijk zijn voor deze patiënt. Komen ze doordeweeks langs als er niemand aanwezig is. Als je contact met ze opneemt via Twitter vinden ze het alleen "erg vervelend". Deze persoon is alleen in het weekeinde thuis en niet in staat zelfstandig de deur uit te gaan ivm zijn ziekte. Uitdrukkelijk wordt er aangegeven op zaterdag.
Hallo, wat vervelend voor je!quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:40 schreef Everythingexist het volgende:
PostNL is bij een cliënt de derde rij op zaterdag weer niet komen opdagen met medische spullen die doordeweeks in het ziekenhuis noodzakelijk zijn voor deze patiënt. Komen ze doordeweeks langs als er niemand aanwezig is. Als je contact met ze opneemt via Twitter vinden ze het alleen "erg vervelend". Deze persoon is alleen in het weekeinde thuis en niet in staat zelfstandig de deur uit te gaan ivm zijn ziekte. Uitdrukkelijk wordt er aangegeven op zaterdag.
Dit gaat via een online dienst die alleen PostNL als optie heeft. Een koeriersdienst gaat de zorgverzekeraar niet vergoeden en het gaat om heel wat aan massa per week. Dat kan deze patiënt niet bekostigen. (oa sondevoeding en benodigdheden en meer).quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je door koeriers laten bezorgen, niet door pakketdiensten.
Stoere boy zeg.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hallo, wat vervelend voor je!
We gaan er via hier zo spoedig mogelijk werk van maken..
Kun je voor de snelle afhandeling een foto maken van de zaterdag?
Dankjewel alvast,
Gr de postbode
"De baas".. een hond heeft een baas. Voet bij stuk houden en zeggen dat iedereen dat moet doen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:04 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
De baas stuurt ze dan terug met het verhaal dat je ze moet aanpassen, dus 8 uur per dag.
Dit dus. Laat maar oplopen en hun het oplossen. Dat werkt het beste als iedereen dat doet.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
"De baas".. een hond heeft een baas. Voet bij stuk houden en zeggen dat iedereen dat moet doen.
Daar is je werkgever voor verzekerdquote:Op maandag 29 oktober 2018 06:48 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zoveel bespaart omdat er elke week wel iemand zijn bus in de prak rijd.
Precies dat. Schandalig is het en ik ben godsblij dat ik de overstap naar Supply Chain heb gemaakt. Er zitten enorm veel misstanden in de sector en dat komt omdat men niet wil betalen voor transport.quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Welkom in de transport en logistiek.
je wil toch niet zeggen dat de post van jou, waar hij op reageert, zo lekker veel toevoegt in dit topic?quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat wil je met die nietszeggende post in dit topic? Random klagen?
Ben je ook bereid om meer te betalen om op zaterdag te leveren? Ben je ook bereid om meer te betalen voor een bus die alleen naar jouw klant gaat, zodat je gegarandeerd op zaterdag kunt leveren?quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:40 schreef Everythingexist het volgende:
PostNL is bij een cliënt de derde rij op zaterdag weer niet komen opdagen met medische spullen die doordeweeks in het ziekenhuis noodzakelijk zijn voor deze patiënt. Komen ze doordeweeks langs als er niemand aanwezig is. Als je contact met ze opneemt via Twitter vinden ze het alleen "erg vervelend". Deze persoon is alleen in het weekeinde thuis en niet in staat zelfstandig de deur uit te gaan ivm zijn ziekte. Uitdrukkelijk wordt er aangegeven op zaterdag.
Klopt. En toch is dit aan de orde van de dag in transport en logistiek. Dit is de standaard omdat het een low margin industrie is.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik herhaal het nog maar eens; als het zo kut is zou ik gewoon stoppen en op zoek gaan naar een fatsoenlijke werkgever.
Ik zou me niet laten misbruiken en uitbuiten hoor.
Ieder mens met enige mate van zelfwaardering en zelfrespect zou moeten bedanken als ze zo gebruikt zouden worden.
Onvoorstelbaar dat mensen zich structureel als slaaf laten gebruiken.
Als er nou een zwaar tekort aan werk zou zijn kon ik het nog begrijpen, maar momenteel liggen de banen bijna voor het oprapen.
Zeker, vooral omdat het verkapte ZZP-constructies zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En die zijn zelf te klein voor een eigen OR?
Jawel hoor.. het levert immers jouw post op..quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:54 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
je wil toch niet zeggen dat de post van jou, waar hij op reageert, zo lekker veel toevoegt in dit topic?![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jawel hoor.. het levert immers jouw post op..
Dat is vaak waar het mis gaat. We bestellen ons helemaal suf, maar willen er vooral zo min mogelijk voor betalen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ben je ook bereid om meer te betalen om op zaterdag te leveren? Ben je ook bereid om meer te betalen voor een bus die alleen naar jouw klant gaat, zodat je gegarandeerd op zaterdag kunt leveren?
Hoe suffer we ons bestellen, hoe goedkoper het zou moeten zijn.. of zie ik dat nou verkeerd?quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is vaak waar het mis gaat. We bestellen ons helemaal suf, maar willen er vooral zo min mogelijk voor betalen.
vast wel, maar al die pakketten zullen ook bezorgd moeten worden en daar is personeel voor nodig. En die worden dan uitgeknepen om de kosten zo laag mogelijk te houdenquote:Op maandag 29 oktober 2018 12:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoe suffer we ons bestellen, hoe goedkoper dat het zou moeten zijn.. of zie ik dat nou verkeerd?
Ja.. maar dat personeel heeft er zelf toch voor gekozen?quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
vast wel, maar al die pakketten zullen ook bezorgd moeten worden en daar is personeel voor nodig. En die worden dan uitgeknepen om de kosten zo laag mogelijk te houden
Ja je kiest zelf voor een baan, maar dat betekent niet dat je voor minimumloon uitgebuit hoeft te worden zoals bv in het geval van TS gebeurt.quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:00 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja.. maar dat personeel heeft er zelf toch voor gekozen?
Het is geen gedwongen tewerkstelling toch?
En zonder al die bestelling waren er geen banen.. btw
Uitbuiten moet nooit, maar minimumloon voor banen waarvoor minimaal opleidingsniveau voldoende is, is toch logisch?quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja je kiest zelf voor een baan, maar dat betekent niet dat je voor minimumloon uitgebuit hoeft te worden zoals bv in het geval van TS gebeurt.
Zeker, maar ook daar gelden normale regels qua belasting e.d.quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:05 schreef baskick het volgende:
[..]
Uitbuiten moet nooit, maar minimumloon voor banen waarvoor minimaal opleidingsniveau voldoende is, is toch logisch?
Uiteraard!quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zeker, maar ook daar gelden normale regels qua belasting e.d.
Maar hij kiest er wel voor..quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja je kiest zelf voor een baan, maar dat betekent niet dat je voor minimumloon uitgebuit hoeft te worden zoals bv in het geval van TS gebeurt.
Dit lijkt mij beter.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:12 schreef r_one het volgende:
Of je rijdt, no matter what, om klokslag 16:00 het depot binnen en laat die stapel maar oplopen. Uiteraard neem je daarbij ook je wettelijk verplichte middagpauze gewoon op.
Hij kiest er wel(bewust) voor om zich uit te laten buiten?quote:
Om voor zn werkgever te werken..quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij kiest er wel(bewust) voor om zich uit te laten buiten?
Ik denk niet dat hij dacht: "oh laat ik eens bij die gele cowboys solliciteren want daar word je zo lekker uitgebuit".quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Om voor zn werkgever te werken..
Ik heb niks met dat soort werk en toch weet ik dat je niet in de pakketbezorgbranche wilt werken
Op het sollicitatie gesprek werd dd situatie compleet anders geschetst inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dacht: "oh laat ik eens bij die gele cowboys solliciteren want daar word je zo lekker uitgebuit".
Dat je geen pauze mag opnemen en je urenstaatje moet vervalsen is ie vast pas achtergekomen toen hij er al een tijdje aan het werk was. Niet omdat het hem nou zo'n leuk vooruitzicht leek.
Dat is denk ik het beste.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 05:54 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom laat je jezelf in je kont naaien voor zon aalmoes? Er is werk genoeg. En je weet dat klagen toch geen zin heeft.
Waarom bespaar je je niet de frustratie? Zoek een andere baan joh.
En dan meld je je baas toch gewoon dat je je urenstaten naar waarheid invult, verwacht dat je gewerkte uren uitbetaald worden en dat je indien dat gewenst is voortaan geen overuren meer zult maken.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:04 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
De baas stuurt ze dan terug met het verhaal dat je ze moet aanpassen, dus 8 uur per dag.
Hoezo dat? De rit en het werk blijft toch hetzelfde?quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoe suffer we ons bestellen, hoe goedkoper het zou moeten zijn.. of zie ik dat nou verkeerd?
Nee de rit worden ritten.. het busje een vrachtwagen etc..quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 07:51 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Hoezo dat? De rit en het werk blijft toch hetzelfde?
Het afknijpen van pakketdiensten is het failliet van de ecommerce wat mij betreft.
Hoevaak ik kapotte spullen terug moet sturen is gewoon onvoorstelbaar. Dat is allemaal verspiling en dat moet allemaal ergens terug verdiend worden.
We moeten echt met zn alles eens bedenken dat “gratis verzenden” een utopie is.
Nee hoor, dan rijden er op 16 december ineens heel veel andere mensen inclusief een paar duizend Polen en Roemenen. Pakketten rondbrengen is namelijk werk wat iedere halve gare zonder enige vorm van opleiding gewoon kan doen, en zzp'ers hoef je nu eenmaal niet te betalen voor werk wat ze niet doen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:46 schreef FredvZ het volgende:
Pakketbezorgers laten massaal over zich heen lopen.
Als ze nou eens met zijn allen een week lang niet de pakketten zouden bezorgen, laten we zeggen tussen 15 en 22 december, dan zijn die misstanden zo opgelost.
Dan trekken ze wel een blik oostblokkers open.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:46 schreef FredvZ het volgende:
Pakketbezorgers laten massaal over zich heen lopen.
Als ze nou eens met zijn allen een week lang niet de pakketten zouden bezorgen, laten we zeggen tussen 15 en 22 december, dan zijn die misstanden zo opgelost.
Het brengt in elk geval genoeg chaos met zich mee, elke verstoring in de drukste tijd van het jaar is al schadelijk voor de continuïteit, bij het opeens wegvallen van 50%+ van de capaciteit is dat een ramp.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, dan rijden er op 16 december ineens heel veel andere mensen inclusief een paar duizend Polen en Roemenen. Pakketten rondbrengen is namelijk werk wat iedere halve gare zonder enige vorm van opleiding gewoon kan doen, en zzp'ers hoef je nu eenmaal niet te betalen voor werk wat ze niet doen.
Zal wel meevallen. Het zijn niet echt eerste levensbehoeften die dan bezorgd worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het brengt in elk geval genoeg chaos met zich mee, elke verstoring in de drukste tijd van het jaar is al schadelijk voor de continuïteit, bij het opeens wegvallen van 50%+ van de capaciteit is dat een ramp.
Jij ziet die pakketdiensten al met vrachtwagens bezorgen? Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee de rit worden ritten.. het busje een vrachtwagen etc..
Onzin.. tuurlijk er gaat meer stuk.. want er word meer verzonden..
En hoe meer er word verzonden hoe goedkoper het kan...
Gratis verzenden, is net zoals gratis vliegen de toekomst..
En alle webshops maar klachten krijgen. "Me zoontjes Sint helemaal verpest [bler bier]"quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:46 schreef FredvZ het volgende:
Pakketbezorgers laten massaal over zich heen lopen.
Als ze nou eens met zijn allen een week lang niet de pakketten zouden bezorgen, laten we zeggen tussen 15 en 22 december, dan zijn die misstanden zo opgelost.
Oh luxepaardje enzo..quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:04 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Jij ziet die pakketdiensten al met vrachtwagens bezorgen? Ik denk het niet.
Daar heb je ook een ander rijbewijs voor nodig dan de gemiddelde "halve gare".
En dat er meer kapot gaat ligt aan hoe er met die spullen omgegaan wordt tijdens het verzenden.
Je kwetsbare spullen worden gewoon rondgeschopt en gegooid.
En dat komt omdat mensen geen enkele compassie met de klant hebben. En dat komt weer omdat mensen niet fatsoenlijk betaald worden.
Ik weet niet of je nog weet hoe goed Martinair stewardessen waren? Vergelijk dat maar eens met een lootjesverkoper bij Ryanair. En maar klagen dat je een uur in de snijdende kou op de luchthaven staat te wachten omdat de deur van het vliegtuig niet opengaat of wat ook. Dat komt omdat het die mensen het geen hol kan schelen wat hun klant er van vindt. Omdat die alleen goedkoop willen.
Ok, ik krijg als retailer spullen opgestuurd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:12 schreef Zolderkamer het volgende:
Hoe kan het toch dat er een paar mensen vinden dat alles duurder moet (alsof het daar een haar beter van gaat worden) en de rest vind dat het goedkoper moet?
Iets met armer en steeds rijker..
Hoe meer je stuurt hoe meer werk.. hoe beter betaald...quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:14 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ok, ik krijg als retailer spullen opgestuurd.
Spullen van zeg 100 euro per stuk.
Steeds vaker zijn die spullen kapot. Zo kapot dat ik ze niet meer kan verkopen. Dan ga ik dat terugsturen (nog een keer verzendkosten...).
Dat krijg ik gecrediteerd.
Waar denk je dat die kosten uiteindelijk terecht komen?
Zo maar een voorbeeldje hoor.
En laten we het dan over het verspillingsaspect maar helemaal niet hebben. Dat hele geconsumeerd voor een dubbeltje slaat je ergens in de nek.
Hoe zie je dit nou voor je? Hoe meer ik verstuur hoe goedkoper het voor mij wordt. Door wie wordt dat betaald? Ik vermoed dat TS dat niet terug ziet in z'n salaris hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:17 schreef Zolderkamer het volgende:
Hoe meer je stuurt hoe meer werk.. hoe beter betaald...
Ik wil dat TS fatsoenlijk betaald krijgt en plezier heeft in z'n werk zodat hij de tijd en de fut heeft om op een goed manier met andermans spullen om te gaan.quote:Wat wil je nou? Geen banen voor TS of juist meer banen?
Dan moet je meer spullen kapot maken en heen en weer sturen..quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:22 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Hoe zie je dit nou voor je? Hoe meer ik verstuur hoe goedkoper het voor mij wordt. Door wie wordt dat betaald? Ik vermoed dat TS dat niet terug ziet in z'n salaris hoor.
[..]
Ik wil dat TS fatsoenlijk betaald krijgt en plezier heeft in z'n werk zodat hij de tijd en de fut heeft om op een goed manier met andermans spullen om te gaan.
Chinese overheid subsidieert het transport als een waanzinnige... dat komt ergens vandaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan moet je meer spullen kapot maken en heen en weer sturen..
Hoe kan het toch dat China zo groot is geworden en dat er steeds betere economische omstandigheden voor meer mensen zijn?
Absoluut.. Maar word het daar beter of slechter van?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:29 schreef mrPanerai het volgende:
Chinese overheid subsidieert het transport als een waanzinnige... dat komt ergens vandaan.
Maar de arbeidscondities in China voor degene die die zooi maken is ook om te te huilen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Absoluut.. Maar word het daar beter of slechter van?
(China spul is veel duurder geworden)
Ja maar ze hebben wel opeens arbeidsomstandigheden..quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:43 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Maar de arbeidscondities in China voor degene die die zooi maken is ook om te te huilen.
Dat de rest er op vooruitgaat ja, die zien we ook wel op tv.
Nou nee ... In dit topic kun je lezen dat TS maar max 8 uur krijgt betaald. Dat 'meer werk' moet hij maar doen voor de kat z'n viool.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoe meer je stuurt hoe meer werk.. hoe beter betaald...
Tot ie niet meer kan en neervalt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 11:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nee ... In dit topic kun je lezen dat TS maar max 8 uur krijgt betaald. Dat 'meer werk' moet hij maar doen voor de kat z'n viool.
Heb je nog constructieve tips voor TS dan? Wat moet-ie dan doen? Want 'meer consumeren' is toch niet inzet voor een arbeidsvoorwaardengesprek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 11:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar het is niet dat TS het zelf niet in de hand heeft..
Als ie goede arbeidsomstandigheden wil moet ie een baan zoeken waar meer van hem gevraagd word..quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 11:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb je nog constructieve tips voor TS dan? Wat moet-ie dan doen? Want 'meer consumeren' is toch niet inzet voor een arbeidsvoorwaardengesprek.
Kerstcadeau's zijn dermate belangrijk dat postnl het niet op zijn geweten wil hebben dat half Nederland zonder zit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 09:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Het zijn niet echt eerste levensbehoeften die dan bezorgd worden.
Da’s nogal een dooddoener als je stelt dat TS ‘het’ zelf in de hand heeft. ‘Het’ duidt uiteraard op zijn huidige arbeidsomstandigheden en werkplek. Weglopen kan iedereen en altijd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als ie goede arbeidsomstandigheden wil moet ie een baan zoeken waar meer van hem gevraagd word..
Bijvoorbeeld onverpakte pakketjes vervoeren.. Hetzelfde werk maar dan met veel meer commitment van beide kanten.. Speciaal spul, bepaalde eisen, etc..
Zeuren bij zn huidige werkgever kan... Echter gaat dat nooit succes opleveren:
Als zn werkgever akkoord gaat, valt ie om..
Linksom of rechtsom veranderd de huidige positie van TS niet..
Als die mensen bij een vakbond zouden zitten zou ander personeel inhuren toch als stakingsbreking gezien worden en dus verboden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, dan rijden er op 16 december ineens heel veel andere mensen inclusief een paar duizend Polen en Roemenen. Pakketten rondbrengen is namelijk werk wat iedere halve gare zonder enige vorm van opleiding gewoon kan doen, en zzp'ers hoef je nu eenmaal niet te betalen voor werk wat ze niet doen.
Zou iedereen ook moeten doen.. in zulke omstandigheden..quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Da’s nogal een dooddoener als je stelt dat TS ‘het’ zelf in de hand heeft. ‘Het’ duidt uiteraard op zijn huidige arbeidsomstandigheden en werkplek. Weglopen kan iedereen en altijd.
Ik had eigenlijk gehoopt op constructieve tips.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zou iedereen ook moeten doen.. in zulke omstandigheden..
Dat is wat ie bij zn werkgever neer kan gooien: Als jullie niet op een normale manier voor mij zorgen, dan ben ik weg..
Hij kan alles aankaarten bij allerlei instanties, en gaan klagen dit dat.. Maar dat is hooguit uitstel van executie op korte termijn..
Het zal een dooddoener zijn.. maar een zinkend schip gaat niet meer drijven..
Jawel: Hij word toch niet gedwongen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk gehoopt op constructieve tips.![]()
Oftewel, hij heeft ‘het’ dus NIET zelf in de hand.
Sint is al vóór 15 december hèquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:06 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
En alle webshops maar klachten krijgen. "Me zoontjes Sint helemaal verpest [bler bier]"
Mensen kijken echt niet verder dan hun neus lang is. Bestellen allemaal ook pas op 3 december en verwachten dat het dan 5 december ingepakt en voorzien van een gedicht in die juten zak ligt.
Vakbonden zijn er niet voor flexwerkers. Die dienen andere belangen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als die mensen bij een vakbond zouden zitten zou ander personeel inhuren toch als stakingsbreking gezien worden en dus verboden.![]()
Zzp'ers in verkapte loondienst had onze neoliberale overheid allang moeten aanpakken.
Dat weet ik wel hoorquote:
Dat zeg ik ... een dooddoener ...quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jawel: Hij word toch niet gedwongen?
quote:
Of zoals ik al zeiquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat zeg ik ... een dooddoener ...
[..]
quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:29 schreef mrPanerai het volgende:
Dat het geen dwangarbeid is en ze er zelf voor kiezen is juist, maar veel te kiezen hebben deze bezorgers niet... hoeveel andere opties denk je dat ze hebben? Hoeveel skills heeft de gemiddelde pakketbezorger? Juist.
[..]
Lekker weglopen en geen werk, inkomsten en zekerheid meer hebben? Veel te simpel gedacht dit, tenenkrommend hoor. Je hebt veel zelf in de hand, maar je kunt niet altijd zomaar even kappen. Voor de betere verdieners en hoogopgeleiden is dat niet zomaar gedaan, voor lager opgeleiden met een lager inkomen al helemaal niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat zeg ik ... een dooddoener ...
[..]
Ja dat hoef je mij niet te vertellen ...quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 14:58 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Lekker weglopen en geen werk, inkomsten en zekerheid meer hebben? Veel te simpel gedacht dit, tenenkrommend hoor. Je hebt veel zelf in de hand, maar je kunt niet altijd zomaar even kappen. Voor de betere verdieners en hoogopgeleiden is dat niet zomaar gedaan, voor lager opgeleiden met een lager inkomen al helemaal niet.
Jaja, lekker makkelijk denk je erover... praktijk is iets anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 15:44 schreef Zolderkamer het volgende:
Race die bus ergens op de stoep.. loop naar binnen.. ga werken.. en laat je vorige werkgever nog even weten waar ie zn bus kan vinden..
Zo heel moeilijk is het niet als je wilt werken en van aanpakken weet.
De koffie staat klaarquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 16:25 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Jaja, lekker makkelijk denk je erover... praktijk is iets anders.
Omdat je niet zo veel kan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Men zit overal om mensen te springen, waarom zou je dan een kut betaalde baan als pakketbezorger nemen?
fixedquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 17:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat je denkt dat je niet zo veel kan?
De koffie is nou wel oudquote:
Morgen. 't Is 5 uur geweest.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 19:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja de bezorger moet even nieuwe brengen...
Er zit niet veel anders op dan ander werk te gaan zoeken. De pakketbranche is gewoon niet meer wat het was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 20:22 schreef Seven. het volgende:
TS, het zijn niet alleen de chauffeurs trouwens. Ook de magazijnmedewerkers in crossdocks en transportplanners en Customer Service.
Palletdistributie is niet veel anders. Misschien taxi? Succes!quote:Op woensdag 31 oktober 2018 06:16 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
Er zit niet veel anders op dan ander werk te gaan zoeken. De pakketbranche is gewoon niet meer wat het was.
Werkgevers waar je je hele leven voor werkt zijn er niet meer..quote:Op woensdag 31 oktober 2018 06:16 schreef Koenders10 het volgende:
[..]
Er zit niet veel anders op dan ander werk te gaan zoeken. De pakketbranche is gewoon niet meer wat het was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |