Voor iedereen bitterballen:quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zeker wel. Geen gezeik, iedereen rijk.
Dat kan nog wel een dingetje worden icm je uitkering.quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:35 schreef reumma010 het volgende:
Ik ben 26 en heb rond de 155.000 euro aan spaargeld.
Nee. Ik heb geen bijstand. Ziektewet/WIA betaald gewoon door al heb je miljoenen op je bankrekening.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat kan nog wel een dingetje worden icm je uitkering.
Betaalt, derde persoon enkelvoud dus stam-plus-t.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:37 schreef reumma010 het volgende:
Nee. Ik heb geen bijstand. Ziektewet/WIA betaald gewoon door al heb je miljoenen op je bankrekening.
Als je beter wordt ja. Wordt je niet beter dan gaat het door tot pensioen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Betaalt, derde persoon enkelvoud dus stam-plus-t.
Gaat een WIA niet op een moment over in bijstand?
Je bent een plaat die blijft hangen, iedereen die hier meeleest weet het nu wel. Alleen Lenny van fok weet hoe je moet leven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bij je ouders wonen als volwassen vent. En dan je mooiste jaren verkloten met werken.
Lekker bezig hoor.
Je hebt het geld toch wel op meerdere banken verspreid? Tenslotte ben je maar voor ¤ 100.000 verzekerd als een bank failliet gaat.quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:39 schreef reumma010 het volgende:
[..]
Excel is the key. Ik laat het gewoon rusten op de bank. Wanneer het nodig is koop ik er iets mee. Ik heb ook een vast inkomen waar ik mee rond kom.
Ken wel een aantal mensen die rond hun 25e zo rond de 100k zaten en een huisje hebben gekocht.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:54 schreef mschol het volgende:
hier 20k, plus een hobby die grotendeels waardevast is
26k vind ik voor iemand van TS zijn leeftijd niet normaal
25k is wat krap inderdaad, zeker omdat je tegenwoordig al een stuk boven de taxatiewaarde moet bieden. Komt nog KK bij,en wellicht een uitzet. Dan is 25k niet heel veel...quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ken wel een aantal mensen die rond hun 25e zo rond de 100k zaten en een huisje hebben gekocht.Dat is een mooie aanbetaling
Toch heeft hij een punt, je bent eenmaal jong (en evt. student) en dan is het wel leuk om het er een beetje van te nemen. Daarna settel je toch wel.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Je bent een plaat die blijft hangen, iedereen die hier meeleest weet het nu wel. Alleen Lenny van fok weet hoe je moet leven.
levenloos ala je t mij vraagt.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ken wel een aantal mensen die rond hun 25e zo rond de 100k zaten en een huisje hebben gekocht.Dat is een mooie aanbetaling
Zou willen dat ik het had. Des te meer geld des te meer vrijheid.quote:
Leuke dingen overslaan, 's avonds tv kijken met pap en mam en lekker werken.quote:
alleen de eerste 5 jaar van je leven niet.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:05 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zou willen dat ik het had. Des te meer geld des te meer vrijheid.
Ja en de rest van je leven wel..... investeren in je toekomst noemen ze dat. Bewonderingswaardig vind ik.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
alleen de eerste 5 jaar van je leven niet.
Je ouders moeten het ook maar zien zitten. Die zijn misschien blij als je uit huis gaat.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:46 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja en de rest van je leven wel..... investeren in je toekomst noemen ze dat. Bewonderingswaardig vind ik.
quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:46 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja en de rest van je leven wel..... investeren in je toekomst noemen ze dat. Bewonderingswaardig vind ik.
Om veel te sparen hoef je niet per se bij je ouders te wonen. Ik en velen andere vrienden wonen gewoon nog in studentenhuizen terwijl we een fulltime baan hebben. Tja, dan kan je wel hard sparen als je een huur hebt van 450 incl.....quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je ouders moeten het ook maar zien zitten. Die zijn misschien blij als je uit huis gaat.
Mee eens, dat is wel anders. En je blijft makkelijker op studentikoze voet verder leven dan wanneer je lekker burgerlijk samenwoont.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Om veel te sparen hoef je niet per se bij je ouders te wonen. Ik en velen andere vrienden wonen gewoon nog in studentenhuizen terwijl we een fulltime baan hebben. Tja, dan kan je wel hard sparen als je een huur hebt van 450 incl.....
sure. Helaas wordt het naar mate je ouder wordt lastiger om te leven. Sterkte.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:46 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wat is 'ouder worden', en wat is 'leven' dan?quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
sure. Helaas wordt het naar mate je ouder wordt lastiger om te leven. Sterkte.
Ach, uiteindelijk heb je er geen fuck aan. Of je nou 1300 of 1500 hypotheek gaat betalen. Lekker boeiend allemaal. Die paar honderd gaat het verschil niet meer maken als je een goede baan hebt.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Om veel te sparen hoef je niet per se bij je ouders te wonen. Ik en velen andere vrienden wonen gewoon nog in studentenhuizen terwijl we een fulltime baan hebben. Tja, dan kan je wel hard sparen als je een huur hebt van 450 incl.....
Naja de millenials van tegenwoordig boeit het een stuk minder of ze 2000 euro verdienen of 3000 euro. Ze zoeken naar een doel in hun leven, een maatschappelijk hoger doel. En verder zijn andere zaken veel belangrijker dan dat bij bijv. de babyboomers. Vroeger was er een hele andere mentaliteit. En om dit te doen zijn dit soort stappen misschien wel verstandig.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ach, uiteindelijk heb je er geen fuck aan. Of je nou 1300 of 1500 hypotheek gaat betalen. Lekker boeiend allemaal. Die paar honderd gaat het verschil niet meer maken als je een goede baan hebt.
Kijk hier hou ik van, kritische vragen stellen. Goed bezig ouwe!quote:Op dinsdag 13 november 2018 15:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat is 'ouder worden', en wat is 'leven' dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |