abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182847598
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 19:19 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Huizen zijn zeker onbetaalbaar voor starters, zelf heb ik zon soort woning in bezit dat in 3 jaar tijd 75.000 meer waard is geworden, echter is het niet te koop we zitten hier goed. Maar voor vrienden van mij vind ik het sneu dat ze veel meer moeten betalen dan wat ik betaald heb terwijl hun inkomen aflopende 3 jaar niet met 30% gestegen is. Dus ja huizen zijn onbetaalbaar, volg de media eens wat meer.
Tja, tussen 2008 en 2011 is je huis ook minimaal 75.000 gedaald in waarde....
pi_182848123
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 22:45 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Tja, tussen 2008 en 2011 is je huis ook minimaal 75.000 gedaald in waarde....
Nee, de huizen zijn duurder dan voorheen. Mijn soort huis was in 2008 zelfs goedkoper een vergelijkbaar huis.

Als ik nu zo ziet wat de daling was in de 1e 3 jaar van de crisis, en de stijging van de aflopende 3 jaar groeit het hardstikke scheef.
Zelfs in de stad Groningen stad worden huizen duurder, daar kon je voor minder dan 100.000 euro een eengezinswoning vinden dat is nu echt niet meer mogelijk, en dan praat je over Groningen.
Interessant he ?
pi_182851244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 23:22 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Nee, de huizen zijn duurder dan voorheen. Mijn soort huis was in 2008 zelfs goedkoper een vergelijkbaar huis.

Als ik nu zo ziet wat de daling was in de 1e 3 jaar van de crisis, en de stijging van de aflopende 3 jaar groeit het hardstikke scheef.
Zelfs in de stad Groningen stad worden huizen duurder, daar kon je voor minder dan 100.000 euro een eengezinswoning vinden dat is nu echt niet meer mogelijk, en dan praat je over Groningen.
Een ton? Dat is nu minstens 200k geworden in Groningen (stad, niet provincie).
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 09:14:27 #154
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182851412
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:01 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Een ton? Dat is nu minstens 200k geworden in Groningen (stad, niet provincie).
maar het kón in de stad wel. Weliswaar een appartementje in de Weijert of een huis in Beijum/lewenborg/hoogkerk maar het kón wel
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_182851432
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:14 schreef Renesite het volgende:

[..]

maar het kón in de stad wel. Weliswaar een appartementje in de Weijert of een huis in Beijum/lewenborg/hoogkerk maar het kón wel
Yep, Groningen stad is populair, de stad groeit ook enorm. Dat zie je ook rondom de Euroborg met zijn kantoren, nieuwbouw, eetgelegenheden en dikke supermarkten, Groningen is niet meer een stadje met onverharde wegen zoals men altijd maar aannam.
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 17:43:13 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182860227
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 09:16 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Yep, Groningen stad is populair, de stad groeit ook enorm. Dat zie je ook rondom de Euroborg met zijn kantoren, nieuwbouw, eetgelegenheden en dikke supermarkten, Groningen is niet meer een stadje met onverharde wegen zoals men altijd maar aannam.
Klopt. Ik ben zo'n persoon die een opknapper heeft gekocht voor 102k en nu verkocht heeft voor 164k :) !
pi_182861263
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 17:43 schreef Renesite het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben zo'n persoon die een opknapper heeft gekocht voor 102k en nu verkocht heeft voor 164k :) !
Als je voor 70000 opgenapt hebt heb je flink verlies.. :P
  Moderator woensdag 31 oktober 2018 @ 18:40:42 #158
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_182861606
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

20k in totaal :s) !
pi_182865054
Mijn spaarcultuur begon al toen ik op basisschool zat en is verder ontwikkeld vanaf middelbare school. Studiefinanciering nooit aangeraakt. Altijd op spaarrekening gedumpt (wel met intentie om terug te betalen als ik diploma niet haalde).

Vervolgens het werkleven ingedoken en elke maand vast bedrag aan kant gezet. Je hebt wel voordeel als je bij je ouders woont.

Na 10 jaar zit je rond de 60k. Woon nu al drie jaar alleen dus spaar ik wel minder hard dan iemand die inwonend is bij zijn ouders.
pi_182865796
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 18:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Je kan natuurlijk ook positief reageren met zo in de trant van: "mooi dat je een huis hebt opgeknapt en nog met winst hebt verkocht; jij blij en de koper blij"
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182865848
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 07:45 schreef RamboDirk het volgende:
450 euro
Dat is echt fantastisch.
Alius aliud dicit
pi_182865957
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:35 schreef daniela_007 het volgende:
Ik heb al jaren 0 euro spaargeld.

Als ik wat geld overhou na enkele maanden, is dat alweer gauw op aan rekeningen, belastingen, verzekeringen, onderhoud van auto en huis, etc. 😫
Daar zou ik echt de kriebels van krijgen. Ik hoef echt geen megaspaarrekening, maar er moet wel ten minste een paar honderd euro erop staan.
pi_182866649
@TS
Ik had rond mijn 25ste (ca 14 jaar geleden) ¤24k aan spaargeld.
Een netto jaar salaris is mijn buffer

Of jij goed zit met 26K hangt af van je toekomstige levensstijl en of je een gezin wil. Vrouw + kinderen.... zeg dan maar dag met je geld op de spaarrekening. Zeker als je een emotioneel onstabiel kooplustig type aan de haak slaat. (95% van de vrouwen voor zover ik het zelf heb ervaren en de verhalen van vrienden en collega's mag geloven)
pi_182867321
Ik ben 31 en heb ¤15.000 spaargeld en geen studieschuld. En ik heb een koophuis en een auto (waarbij de auto al volledig is betaald)

Toen ik dit jaar Mn PhD haalde kostte dat trouwens een paar duizend euro —> boek drukken, feest, receptie etc.
Rib uit Mn lijf

Ik ga nu sparen voor de bruiloft 😆 komt nooit een eind aan dat sparen
pi_182867690
Sparen is voor mij geen doel op zich. Ik heb altijd wel zo’n 20k achter de hand / vrij te besteden. Er zit nog wat in aandelen/goud etc. maar dat zit redelijk vast. En ik heb eenmalig mijn hypotheek verlaagd maar dat levert vrijwel niks op. Maar wat ik belangrijker vind is dat mijn uitgavenpatroon lager is dan mijn inkomsten. Dan heb je wel eens dat je een maand wat inteert, maar de volgende maanden houd ik wel weer over. Zo kan ik leuk leven zonder geldzorgen.
Ik had veel meer spaargeld kunnen hebben maar ja, van een dikke bankrekening word ik niet gelukkig.
Van reizen wel en ieder jaar maken we minimaal 1 verre/lange reis. Verder houd ik van varen dus ik heb boten waar ik met graag mee vaar. En verder ga ik met mijn vriendin zeker 2x per week uit eten.
Ja ik zou een berg geld over kunnen houden als ik dat allemaal niet zou doen voor ‘later’, maar ik leef nu al. Misschien komt er geen later en heb ik spijt dat ik mezelf dingen heb ontzegd. Volgende post wordt denk ik een schoonmaker inhuren. Daar heb ik zo’n hekel aan. Bij de volgende loonsverhoging komt die er zeker. Waarom zou ik mijn tijd verkloten aan dingen waar ik een hekel aan heb.
Ik ben overigens 33 en nog geen kinderen. Ik denk wel dat we het wat rustiger aan gaan doen als er kinderen komen. Al zitten dan verre vakanties en uit eten toch veel minder in :{

[ Bericht 5% gewijzigd door MisChrartin op 01-11-2018 08:57:36 ]
pi_182871476
13k spaargeld, 31jaar. 1 kind en recent gescheiden, scheiden kost geld natuurlijk daarom is het bedrag wel geslonken. Prive auto verkopen ca 10k dat gaat direct in het huis en via het werk bijtelling te gaan betalen, en het plan is om het huis sneller af te lossen.

TS ik denk dat je buffer genoeg is voor aanschaf huis en de nodige bijkomende kosten die je krijgt, al gaat het behoorlijk snel en is je 26k zo verdampt met de k.k en evt verbouwing.
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 09:58:53 #167
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182871628
quote:
6s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 22:22 schreef von_manstein het volgende:
@TS

Of jij goed zit met 26K hangt af van je toekomstige levensstijl en of je een gezin wil. Vrouw + kinderen.... zeg dan maar dag met je geld op de spaarrekening. Zeker als je een emotioneel onstabiel kooplustig type aan de haak slaat. (95% van de vrouwen voor zover ik het zelf heb ervaren en de verhalen van vrienden en collega's mag geloven)
:D :') Ik zeg gewoon hallo tegen het geld op de spaarrekeningen hoor.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182871866
quote:
@TS

Wat een onzin.
pi_182873322
quote:
@TS

:)
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 11:37:31 #170
16180 crew  CoolGuy
pi_182873605
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

:)
Jij bent het daar wel mee eens ja? :P
pi_182873716
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij bent het daar wel mee eens ja? :P
Nee. Het is een leuk verhaal dat je ook wel in een café onder vrienden voor de lol wel eens hoort. En och ik maak die geintjes ook wel onder het genot van een biertje met vrienden. Maar serieus is het natuurlijk allemaal niet. Het zal best zo zijn dat een aantal mannen/vrouwen een gat in hun hand hebben.
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 11:43:15 #172
16180 crew  CoolGuy
pi_182873736
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee. Het is een leuk verhaal dat je ook wel in een café onder vrienden voor de lol wel eens hoort. En och ik maak die geintjes ook wel onder het genot van een biertje met vrienden. Maar serieus is het natuurlijk allemaal niet. Het zal best zo zijn dat een aantal mannen/vrouwen een gat in hun hand hebben.
Ja, meer zo van als je een mokkel hebt is je rijksdaalder nog maar een gulden waard. :P
pi_182873881
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, meer zo van als je een mokkel hebt is je rijksdaalder nog maar een gulden waard. :P
Precies. Of zoals mijn vader mij altijd zei: Dat wij niet zoveel geld hebben kun je niets aan doen. Maar als je schoonouders niets hebben, ben je zelf schuld.
pi_182874056
Maar goed 26000 euro spaargeld voor een student is natuurlijk zeer knap. Ik had niets toen ik klaar was met mijn studie. Ik begon met sparen toen ik ging werken. Maar ik had wel geen studieschulden of andere schulden. Van mijn bijbaantje had ik net genoeg voor mijn studie deels te betalen, benzine voor mijn bromfiets en om te kunnen gaan stappen. Heb wel thuis gewoond en hoefde niet op kamers want de afstand van Eijsden naar de hts in Heerlen was te doen met bromfiets en bij zeer slecht weer het ov.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cherni op 01-11-2018 12:03:53 ]
  Redactie Frontpage donderdag 1 november 2018 @ 12:18:02 #175
38148 crew  Innisdemon
pi_182874457
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 02:58 schreef Verbodsbord het volgende:
Maat :') 26k is meer dan normaal. Gok dat de gemiddelde student zo'n 1-5k reserve heeft.
ja maar ts wil graag even aangeven dat ie lekker im de slappe was zit.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_182879344
De vraag is of het verstandig is om te sparen gezien je in dit land 0,00001 rente krijgt op je spaargeld. Beter om te investeren. Aandelen, goud of andere bezittingen die waarde vast zijn of geld opleveren.
pi_182879921
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 21:03 schreef Werkperd het volgende:
Mijn spaarcultuur begon al toen ik op basisschool zat en is verder ontwikkeld vanaf middelbare school. Studiefinanciering nooit aangeraakt. Altijd op spaarrekening gedumpt (wel met intentie om terug te betalen als ik diploma niet haalde).

Vervolgens het werkleven ingedoken en elke maand vast bedrag aan kant gezet. Je hebt wel voordeel als je bij je ouders woont.

Na 10 jaar zit je rond de 60k. Woon nu al drie jaar alleen dus spaar ik wel minder hard dan iemand die inwonend is bij zijn ouders.
Wat is je spaardoel? Heb je nooit het gevoel gehad dat je jezelf tekort doet? Je leeft maar 1 keer en je bent ook maar 1 keer jong.
Miata is always the answer
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 16:13:29 #178
16180 crew  CoolGuy
pi_182880047
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:09 schreef j669 het volgende:

[..]

Wat is je spaardoel? Heb je nooit het gevoel gehad dat je jezelf tekort doet? Je leeft maar 1 keer en je bent ook maar 1 keer jong.
Ik heb ongeveer bedrag aan spaargeld, maar ben dan wel 37 (en vrouw + dochtertje), maar ik heb to-taal niet het idee dat ik mezelf tekort doe eigenlijk. Wij gaan elk jaar op vakantie, buiten Europa, vrijwel elk jaar 2 keer, etc. Ik heb nooit dat gevoel gehad dat ik mezelf tekort deed :)
  donderdag 1 november 2018 @ 18:17:08 #179
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_182882505
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:46 schreef Werkperd het volgende:
De vraag is of het verstandig is om te sparen gezien je in dit land 0,00001 rente krijgt op je spaargeld. Beter om te investeren. Aandelen, goud of andere bezittingen die waarde vast zijn of geld opleveren.
Nee, de vraag moet zijn of je spaart om er rijk van te worden of om onverwachte uitgaven op te vangen of in de nabije toekomst grote uitgaven moet doen.

Ik zou nooit beginnen met beleggen of mijn geld in zaken steken in de wetenschap dat ik het misschien morgen nodig heb.

Dus mijn advies zou sowieso zijn; altijd een basis op de spaarrekening houden, en datgene dat je lange tijd kunt missen zóu je anders kunnen inzetten.
Hoe groot die basis is, ligt aan je situatie.
Heb je of wil je binnenkort een koophuis, is een grotere buffer aan te raden dan als je huurt.
Heb je kinderen die je wilt kunnen laten studeren zonder al te veel schulden, kun je daar beter op tijd rekening mee houden.
Heb je een auto en kun je niet zonder, bijvoorbeeld omdat je niet met fiets of OV naar je werk kunt, is het slim om waar extra geld op een spaarrekening te hebben voor onverwachte reparaties of, in het ergste geval, vervanging.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_182882791
Ongeveer -¤200.000,-

Met z'n tweetjes :>
pi_182883338
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:17 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, de vraag moet zijn of je spaart om er rijk van te worden of om onverwachte uitgaven op te vangen of in de nabije toekomst grote uitgaven moet doen.

Ik zou nooit beginnen met beleggen of mijn geld in zaken steken in de wetenschap dat ik het misschien morgen nodig heb.

Dus mijn advies zou sowieso zijn; altijd een basis op de spaarrekening houden, en datgene dat je lange tijd kunt missen zóu je anders kunnen inzetten.
Hoe groot die basis is, ligt aan je situatie.
Heb je of wil je binnenkort een koophuis, is een grotere buffer aan te raden dan als je huurt.
Heb je kinderen die je wilt kunnen laten studeren zonder al te veel schulden, kun je daar beter op tijd rekening mee houden.
Heb je een auto en kun je niet zonder, bijvoorbeeld omdat je niet met fiets of OV naar je werk kunt, is het slim om waar extra geld op een spaarrekening te hebben voor onverwachte reparaties of, in het ergste geval, vervanging.
Ben het gedeeltelijk met jou eens. Je hebt een buffer nodig om onverwachte uitgave mee te compenseren. Echter verschilt dit per land. In Nederland heb je echt geen 10k nodig die wacht op onverwachte uitgaves. In Nederland zijn er wettelijke verplichtingen die in vorm van verzekeringen je op bepaalde situaties toch helpen. Denk bijvoorbeeld aan ziekenhuiskosten of autoschade.

Stilstaand geld daalt in waarde en dat levert uiteindelijk niets op.

Bij sparen heeft iedereen wel zijn eigen doeleinden. De een spaart voor buffer uit angst voor iets. De ander spaart voor een auto. En zo heb je weer mensen die sparen en uiteindelijk hun spaargeld willen laten werken (ermee geld verdienen in vorm van maandelijkse inkomen).

Tis eigenlijk gewoon een persoonlijke kwestie.
pi_182883442
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:09 schreef j669 het volgende:

[..]

Je leeft een keer dat is waar maar je moet financieel gezien ook stressloos kunnen leven. Met sparen kun je sowieso geen huis kopen in Nederland, dat is onmogelijk. Je kunt wel een auto kopen die je graag wil, maar je kunt ook je spaargeld op den duur investeren in iets dat maandelijks centen oplevert.

Helaas is geld een middel dat jou onafhankelijk maakt. Ik denk dat t em daar in zit.
pi_182899572
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:30 schreef warhamstr het volgende:
Ongeveer -¤20.00,-

Met z'n tweetjes :>
Het streepje achter de decimalen is nog uit de tijd van handgeschreven offertes, facturen en cheques om te zorgen dat de bedragen niet aangevuld kunnen worden. Om dit digitaal te doen is best nutteloos.
graag verwijderen
  vrijdag 2 november 2018 @ 15:43:51 #184
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_182900175
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 21:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Mijn buffer/spaargeld (heb geen aparte potjes) moet minimaal toereikend zijn om één jaar van te kunnen leven zonder enig inkomen. Aan die minimumeis wordt momenteel ruimschoots voldaan. Het is redelijk stressvrij leven in de wetenschap dat je een eventueel slechte werkplek de middelvinger kunt geven, een kapotte wasmachine of PC direct kan worden vervangen, en bijv. een mooie roadtrip ook zonder problemen gefinancierd kan worden.
En vandaag was het zover; keuken blank en enorme waterval bij openen deur (lekbak was mss handig geweest). Vervelend natuurlijk, maar met mijn gezonde financiële reserves kan ik morgen zonder getob een degelijke nieuwe wasmachine uitkiezen bij de lokale witgoedhandel!
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:35:18 #185
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182901232
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 09:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Blijkbaar koop je de dingen juist niet als je ze wil. Vandaar ook je spaargeld :)
Ik ben 26 en heb rond de 155.000 euro aan spaargeld.
rp
pi_182901245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:35 schreef reumma010 het volgende:

[..]

En hoe kom je daaraan dan? Waarom doe je er niet iets nuttigs mee?
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:39:14 #187
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182901300
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En hoe kom je daaraan dan? Waarom doe je er niet iets nuttigs mee?
Excel is the key. Ik laat het gewoon rusten op de bank. Wanneer het nodig is koop ik er iets mee. Ik heb ook een vast inkomen waar ik mee rond kom.
rp
pi_182901436
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 15:13 schreef fyah het volgende:

[..]

Het streepje achter de decimalen is nog uit de tijd van handgeschreven offertes, facturen en cheques om te zorgen dat de bedragen niet aangevuld kunnen worden. Om dit digitaal te doen is best nutteloos.
Hoezo verneuk je de quote? Zeikerd.
pi_182901509
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:39 schreef reumma010 het volgende:

[..]

Excel is the key. Ik laat het gewoon rusten op de bank. Wanneer het nodig is koop ik er iets mee. Ik heb ook een vast inkomen waar ik mee rond kom.
Excel? Lol. Hoe kun je daar dan tonnen mee vangen?
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:53:43 #190
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182901558
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Excel? Lol. Hoe kun je daar dan tonnen mee vangen?
Elke cent die je uitgeeft bijhouden. En de kosten zo min mogelijk houden terwijl je veel werkt. Met veel werk bedoel ik dus rond de 60 uur per week minimaal.
rp
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:53:52 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182901562
Excel :')
pi_182901570
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:53 schreef reumma010 het volgende:

[..]

Elke cent die je uitgeeft bijhouden. En de kosten zo min mogelijk houden terwijl je veel werkt. Met veel werk bedoel ik dus rond de 60 uur per week minimaal.
Komt alles uit je eigen verdiensten of ook van verkregen vermogen?
pi_182901576
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:53 schreef reumma010 het volgende:

[..]

En waarom zou je zo willen leven?
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:56:07 #194
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182901601
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En waarom zou je zo willen leven?
Dat hoef je niet eeuwig te doen. Paar jaar is best mogelijk. Dan heb je uiteindelijk wel een vermogen die je hebt opgebouwd. Bij slechte tijden kun je daar dan gebruik van maken.
rp
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:57:51 #195
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182901640
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Komt alles uit je eigen verdiensten of ook van verkregen vermogen?
Eigen verdiensten. Ik verdiende rond de 4000 euro netto toen ik 60-70 uur per week werkte. Mijn vaste lasten was rond de 300 euro. Woonde toen gewoon bij me ouders. Per jaar had ik zoeen 30,000 euro aan de kant gelegd. Ik deed dat ongeveer 5 jaar.

Ik had in de tussentijd ook vriendinnetjes. Ik sprak (seks) ze dan mischien 1x per 2 weken inplaats van iedere week.
rp
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:57:58 #196
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182901643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:56 schreef reumma010 het volgende:

[..]

Dat hoef je niet eeuwig te doen. Paar jaar is best mogelijk. Dan heb je uiteindelijk wel een vermogen die je hebt opgebouwd. Bij slechte tijden kun je daar dan gebruik van maken.
Ik heb 't een tijdje gedaan; is handig maar er komen niet automatisch meer inkomsten door.

In Nederland word je niet rijk van werken.
  vrijdag 2 november 2018 @ 16:59:48 #197
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182901675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik heb 't een tijdje gedaan; is handig maar er komen niet automatisch meer inkomsten door.

In Nederland word je niet rijk van werken.
In Nederland wordt je niet rijk als je op jezelf woont met hoge vaste lasten en maar 1 baan hebt. Als je bij je ouders woont en meer dan 1 baan hebt dan spaar je al snel als je alles goed bijhoudt met excel.
rp
pi_182901695
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:59 schreef reumma010 het volgende:

[..]

In Nederland wordt je niet rijk als je op jezelf woont met hoge vaste lasten en maar 1 baan hebt. Als je bij je ouders woont en meer dan 1 baan hebt dan spaar je al snel als je alles goed bijhoudt met excel.
Bij je ouders wonen als volwassen vent. En dan je mooiste jaren verkloten met werken.

Lekker bezig hoor.
pi_182901732
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:57 schreef reumma010 het volgende:

[..]

Eigen verdiensten. Ik verdiende rond de 4000 euro netto toen ik 60-70 uur per week werkte. Mijn vaste lasten was rond de 300 euro. Woonde toen gewoon bij me ouders. Per jaar had ik zoeen 30,000 euro aan de kant gelegd. Ik deed dat ongeveer 5 jaar.

Ik had in de tussentijd ook vriendinnetjes. Ik sprak (seks) ze dan mischien 1x per 2 weken inplaats van iedere week.
Dus je werd wel ondersteund door je ouders en je was zuinig en je maakte veel uren.
Je hebt wat maar het kostte je ook veel.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:06:16 #200
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182901804
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bij je ouders wonen als volwassen vent. En dan je mooiste jaren verkloten met werken.

Lekker bezig hoor.
Wat is er zo erg aan inplaats van wekelijks seks , 1x per 2 weken seks? Je hebt dan wel een redelijk vermogen.

Je moet ook een beetje geluk hebben in het leven. Vanwege ziekte (reuma) ben ik momenteel bijvoorbeeld in een rolstoel. Uit het niets heb ik problemen gekregen in mijn gewrichten door me hele lichaam heen.

Dus misschien kan ik die 155.000 euro vermogen aan jou doneren aangezien ik er toch niets meer aan heb.
rp
pi_182901856
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:06 schreef reumma010 het volgende:

[..]

Wat is er zo erg aan inplaats van wekelijks seks , 1x per 2 weken seks? Je hebt dan wel een redelijk vermogen.

Je moet ook een beetje geluk hebben in het leven. Vanwege ziekte (reuma) ben ik momenteel bijvoorbeeld in een rolstoel. Uit het niets heb ik problemen gekregen in mijn gewrichten door me hele lichaam heen.

Dus misschien kan ik die 155.000 euro vermogen aan jou doneren aangezien ik er toch niets meer aan heb.
Thanks man, zal zo mijn bankgegevens doorsturen.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:10:18 #202
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182901892
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Thanks man, zal zo mijn bankgegevens doorsturen.
Kunnen we het niet delen?
pi_182901927
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:10 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kunnen we het niet delen?
Zeker wel. Geen gezeik, iedereen rijk. *O*
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:12:36 #204
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182901943
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zeker wel. Geen gezeik, iedereen rijk. *O*
Voor iedereen bitterballen:

reumma010: PM me maar voor rekeningnummer :)
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:35:43 #205
238326 Worteltjestaart
pi_182902328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:35 schreef reumma010 het volgende:
Dat kan nog wel een dingetje worden icm je uitkering.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:37:54 #206
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182902362
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:35 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat kan nog wel een dingetje worden icm je uitkering.
Nee. Ik heb geen bijstand. Ziektewet/WIA betaald gewoon door al heb je miljoenen op je bankrekening.
rp
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:42:55 #207
238326 Worteltjestaart
pi_182902425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:37 schreef reumma010 het volgende:
Nee. Ik heb geen bijstand. Ziektewet/WIA betaald gewoon door al heb je miljoenen op je bankrekening.
Betaalt, derde persoon enkelvoud dus stam-plus-t.

Gaat een WIA niet op een moment over in bijstand?
  vrijdag 2 november 2018 @ 18:01:14 #208
481463 reumma010
reumaproblems
pi_182902760
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:42 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Betaalt, derde persoon enkelvoud dus stam-plus-t.

Gaat een WIA niet op een moment over in bijstand?
Als je beter wordt ja. Wordt je niet beter dan gaat het door tot pensioen.
rp
pi_182904833
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lekker bezig hoor.
Je bent een plaat die blijft hangen, iedereen die hier meeleest weet het nu wel. Alleen Lenny van fok weet hoe je moet leven.
pi_182914612
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 16:39 schreef reumma010 het volgende:

[..]

Je hebt het geld toch wel op meerdere banken verspreid? Tenslotte ben je maar voor ¤ 100.000 verzekerd als een bank failliet gaat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_182917209
hier 20k, plus een hobby die grotendeels waardevast is

26k vind ik voor iemand van TS zijn leeftijd niet normaal
  zaterdag 3 november 2018 @ 11:56:56 #212
286575 Roces18
Chef de party
pi_182917256
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:54 schreef mschol het volgende:
hier 20k, plus een hobby die grotendeels waardevast is

26k vind ik voor iemand van TS zijn leeftijd niet normaal
Ken wel een aantal mensen die rond hun 25e zo rond de 100k zaten en een huisje hebben gekocht. _O_ Dat is een mooie aanbetaling
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 3 november 2018 @ 12:01:04 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182917307
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ken wel een aantal mensen die rond hun 25e zo rond de 100k zaten en een huisje hebben gekocht. _O_ Dat is een mooie aanbetaling
25k is wat krap inderdaad, zeker omdat je tegenwoordig al een stuk boven de taxatiewaarde moet bieden. Komt nog KK bij,en wellicht een uitzet. Dan is 25k niet heel veel...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182974964
33 jaar hier, fulltime baan in de ICT en samenwonend in koopwoning. 1500 euro spaargeld hier: net nieuw huis gekocht en ingericht ;) Komt wel weer.
pi_183021454
Deze vraag is niet goed te beantwoorden. Dit is afhankelijk van meerdere factoren. Sowieso is "normaal" voor iedereen verschillend. Niet iedereen is in de situatie om te sparen, maar sommige mensen hebben het ook aan hunzelf te danken.

Als je op jonge leeftijd al kan beginnen met sparen, dan heb je daar veel profijt van.

[ Bericht 17% gewijzigd door Zlatan51 op 08-11-2018 14:32:16 ]
pi_183021657
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:48 schreef Questular het volgende:

[..]

Je bent een plaat die blijft hangen, iedereen die hier meeleest weet het nu wel. Alleen Lenny van fok weet hoe je moet leven.
Toch heeft hij een punt, je bent eenmaal jong (en evt. student) en dan is het wel leuk om het er een beetje van te nemen. Daarna settel je toch wel.
pi_183101281
Ik maak onderscheid tussen een buffer voor noodgevallen en gericht sparen voor uitgaven.

Voor wat betreft de buffer kan je tussen de 3 en 6 maanden levensonderhoud aanhouden. Dus alle vaste lasten en eten en drinken, niks extra. Zaken die je mee kan wegen bij het bepalen van hoeveel maanden je als buffer wilt:

Heb je:
- een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd,
- een vast inkomen,
- een partner met een inkomen,
- wellicht ouders als opvangnet voor de student,
dan kan je meer richting de 3 maanden zitten.

Daarentegen, heb je:
- geen vast contract,
- een inkomen dat afhankelijk is van commissie / bonus,
- geen werkende partner,
dan meer richting 6 maanden.

Bij een andere bank spaar ik voor uitgaven zoals auto-onderhoud, vakantie etc.

En de rest investeer ik. Laat die euro's maar voor mij werken in plaats van andersom.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 21:27:47 #218
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183110497
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 11:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

levenloos ala je t mij vraagt.
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:05:03 #219
286575 Roces18
Chef de party
pi_183116125
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 21:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zou willen dat ik het had. Des te meer geld des te meer vrijheid.
pi_183116176
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 21:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Leuke dingen overslaan, 's avonds tv kijken met pap en mam en lekker werken.
Ik heb ervoor bedankt!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 08:25:20 #221
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183116270
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Zou willen dat ik het had. Des te meer geld des te meer vrijheid.
alleen de eerste 5 jaar van je leven niet.
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:46:07 #222
286575 Roces18
Chef de party
pi_183116472
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

alleen de eerste 5 jaar van je leven niet.
Ja en de rest van je leven wel..... investeren in je toekomst noemen ze dat. Bewonderingswaardig vind ik.
pi_183116501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja en de rest van je leven wel..... investeren in je toekomst noemen ze dat. Bewonderingswaardig vind ik.
Je ouders moeten het ook maar zien zitten. Die zijn misschien blij als je uit huis gaat.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 08:49:51 #224
16180 crew  CoolGuy
pi_183116511
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

^O^
  dinsdag 13 november 2018 @ 08:52:17 #225
286575 Roces18
Chef de party
pi_183116535
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je ouders moeten het ook maar zien zitten. Die zijn misschien blij als je uit huis gaat.
Om veel te sparen hoef je niet per se bij je ouders te wonen. Ik en velen andere vrienden wonen gewoon nog in studentenhuizen terwijl we een fulltime baan hebben. Tja, dan kan je wel hard sparen als je een huur hebt van 450 incl..... :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')