SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Dit is bij ons ook het geval. Negen van de 10 keer vliegt de vlam in de pan zodra ik thuiskom (manlief is altijd eerder thuis dan ik). Heel irritant, want ik maak de kinderen daardoor vaak alleen maar in vervelende modus mee doordeweeks.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 13:27 schreef exode het volgende:
Ik heb sowieso het idee dat die buien opsteken als we allebei thuis zijn. Als ik alleen ben met B of met Juul en B is hij ook meegaander.
Is het misschien een idee om voor de dagelijkse bezigheden 1 van jullie 2 met B op zijn bed of jullie bed even met hem alleen de dag door te nemen?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 13:27 schreef exode het volgende:
Ik vind het toch wel fijn om herkenbaarheid te lezen met het gedrag van B. Gisteren ging het wonderwel goed. Ik was later thuis van mijn werk dus mijn vrouw had Juul en B tegelijk. Juul in een wipstoel in de badkamer terwijl B onder de douche stond. Daarna ging B met een Duckie in bed liggen en gaf zij Juul de fles. Juul op bed, verhaaltje aan B en slapen maar.
Ik heb sowieso het idee dat die buien opsteken als we allebei thuis zijn. Als ik alleen ben met B of met Juul en B is hij ook meegaander.
Sylver
Zeker goed idee, maar dat doen we al. Na het eten is mijn vrouw er 100% voor B. Ik ontferm me dan over Juul. Zij gaan stoeien of nog even spelen. Douchen of bad, pj aan, tanden poetsen en vervolgens gaan ze in ons bed met zijn 2tjes een boek lezen.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 19:44 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Is het misschien een idee om voor de dagelijkse bezigheden 1 van jullie 2 met B op zijn bed of jullie bed even met hem alleen de dag door te nemen?
Dat hij even de belangrijkste persoon op aarde is voordat de aarde weer begint met draaien.
Voor het eten ben ik nog aan het werk dus dat wordt lastig. Het klinkt als snel snel snel, maar wij eten om 17:30 al. Dat hele rijtje vindt plaats tussen 18:00 en 19:00. Dus rustig aanquote:Op woensdag 31 oktober 2018 20:43 schreef AwayTL het volgende:
En voor het eten dan? Want het klinkt nu alsof er een hoop moet voordat hij bij het boekje aan beland. Eten, douchen, pj aan, pyjama.
V wordt altijd super opstandig van moeten moeten en moeten voordat hij zn ei kwijt kan.
Misschien is het voor jullie niet de oplossing hoor, maar V een hele hele dikke knuffel geven en naar zn dag vragen zonder dat ik of hij wat moet scheelt een slok op een borrel.
Dit is zo herkenbaar.quote:Op donderdag 1 november 2018 11:07 schreef Franny_G het volgende:
Rust en aandacht en vooral snel doorpakken als hij zo moe is dat hij over z'n toeren raakt. Ik merk dat mijn vriend op zulke momenten nog wel eens heel principieel kan doen tegen I. "Nee, ik ga je pas helpen als je niet meer tegen me schreeuwt" of haar tot rede probeert te krijgen. Maar als ze zo moe zijn dat ze over de rooie gaan, zit er eigenlijk maar 1 ding op: niet op ingaan en zo snel mogelijk in bed krijgen. Alle andere dingen vergroot het drama.
Ik weet dus niet zo goed wat de triggers precies zijn. Zoals Ela al aangaf kan het zijn dat ze zich na 1x een autoritaire uitspraak van mij gewoon ervoor afsluit. En als ik daarna (na 20x corrigeren) echt superboos word dat ze dan oprecht schrikt. Maarja, dan zal ze toch echt moeten leren om na de eerste keer een seintje op te pikken.quote:Op vrijdag 2 november 2018 17:10 schreef Franny_G het volgende:
Misschien is het goed om in kaart te brengen wat bij E de 'triggers' zijn voor het niet luisteren en recalcitrant gedrag. Wordt het op zo'n moment gewoon teveel voor haar? Is het haar manier om een grens aan te geven? Zit ze ergens mee waar de ander geen oog voor heeft, of niet naar heeft geluisterd? Is ze eigenlijk onzeker, maar wordt dat niet opgepikt? Die badjuf is bijv wel echt iets om goed op te letten, interessant: hoe is de interactie tussen haar en E?
Dit is wel interessantquote:Op vrijdag 2 november 2018 18:10 schreef AwayTL het volgende:
Ik denk overigens nog steeds dat het een goede eigenschap is, maar dat je zelf moet voorkomen te gaan botsen door alles in goede harmonie op te willen lossen. Mijn beleving is niet dat dat ieders drijfveer is. Botsen met anderen hoeven zij ook niet perse te zien als botsen, ik zie het zelf vaak als een uiting van elkaars duidelijke standpunten.
quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef LadyBlack het volgende:
Ze blijkt trouwens zwemles niet zo leuk meer te vinden. "Die badjuf heeft de hele tijd allemaal regeltjes, en dan moeten we de hele tijd opletten en dingen doen...."
Ergens had ze verwacht dat je 1x naar zwemles gaat en dan je diploma krijgtHeb vanavond maar even uitgelegd dat je 4 groepjes door moet voor je diploma en dat je alleen doorgaat naar het volgende groepje als je goed je best doet. Daarop volgde een jammerlijke zucht.....
ik geef inderdaad ook aan dat ze mijn grens over gaan, werkt meestal wel goed.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:59 schreef AwayTL het volgende:
LB, misschien is het dan nog een idee om niet heel vaak te waarschuwen voordat je superboos wordt, maar na de eerste waarschuwing over te gaan op wat het met jou doet dat ze niet luistert.
Even vanuit mijzelf beredeneerd. Als andere mensen ‘boos’ zijn merk ik dat niet, omdat dat in mijn beleving nog altijd zon 10 keer liever is dan mijn normale staat van zijn. Ik reageer dus ook niet op lief boos of dirigerend, ik bepaal immers zelf wel. Ik reageer daarentegen wel op dat ik andere mensen een naar gevoel bezorg door hun grenzen over te gaan. Dat is niet de bedoeling.
Omgekeerd doe ik dit thuis ook. Ik ben heel direct en V is heel gevoelig, dus om te voorkomen dat ik na 2 keer genegeerd te worden echt knal, zeg ik na de eerste keer waarschuwen dat als hij nu door gaat mijn grens over gaat. Het is geen magisch middel, want hij gaat uiteraard nog wel eens door, maar hij schrikt in ieder geval niet meer zo erg van mijn boosheid op dat moment. Het feit dat er consequenties aan zitten wil daarentegen nog niet zo goed landen.
Ja ik waarschuw vaak wel. Alleen krijg ik dan of een grote mond (als jij boos tegen mij gaat doen ga ik je slaan hoor mama!) of ze negeert me alsnog. Héél soms heeft het het gewenste effect en wordt ze rustiger.quote:Op vrijdag 2 november 2018 21:00 schreef Roomsnoes het volgende:
LadyBlack, waarschuw je har dat je boos begint te worden?
Ik herken er ook veel in, van Melba en van mezelf, maar ik geloof pertinent niet in horoscopen dus daar kan ik niet in mee verder...quote:Op vrijdag 2 november 2018 16:53 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, ja het zijn echt rammetjes he
Gedeeltes uit je verhaal herken ik wel. Alleen stuit je bij E echt op een muur van onbegrip/onwil als je probeert uit te leggen dat iets niet leuk is, en vraagt hoe zij dat kan vinden. Ze wordt wel echt intens verdrietig/bang als ze weet dat ze fout zit (bijv als ze je echt pijn heeft gedaan) en dat is heel naar om te zien. Hoe boos ik ook op haar (aan het worden) was, dan is het toch altijd weer tijd om even te knuffelen en de stukjes gebroken E weer aan elkaar te lijmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |