quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:28 schreef Sigaartje het volgende:
k meng met een mes en dat werd ook door een meesterkok aanbevolen, om het gehakt koel te houden.
Mwah, dit ziet er zo los uit, dit blijft denk ik niet heel in de pan, maar dat kan ook door het mengen met een mes komen.quote:
Heb ze daarna wel gekneed. Denk ietsje te weinig paneermeel.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:35 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mwah, dit ziet er zo los uit, dit blijft denk ik niet heel in de pan, maar dat kan ook door het mengen met een mes komen.
Want?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:50 schreef -mosrednA het volgende:
Ik raak een beetje van slag door de wijze waarop je je broodjes hebt gesneden
De ui gaat er op. De ei ben ik helaas vergeten, wel jammer.quote:
Je snijdt ze toch horizontaal open? Ik zie overal verticale snedesquote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:52 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Want?
(ondertussen snij ik een peper)
Aah goeie, zag het later. Geen mosterd er door ? Of geen liefhebber van ?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:53 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
De ui gaat er op. De ei ben ik helaas vergeten, wel jammer.
Dat is hoe Turks brood er uit zietquote:Op woensdag 24 oktober 2018 18:54 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Je snijdt ze toch horizontaal open? Ik zie overal verticale snedes
Nee oke maar die aan de voorkant?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is hoe Turks brood er uit ziet
Gezichtsbedrog, dat ene brood staat rechtop tegen de anderequote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:06 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Nee oke maar die aan de voorkant?
Woow, shit heequote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:12 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Gezichtsbedrog, dat ene brood staat rechtop tegen de andere
Oh, ok, ik zag het in een filmpje...quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vlees nooit direct uit de koelkast bakken/braden. Dat koelen heeft ook totaal geen invloed op de stevigheid van de burger. Beter kneden, met je handen,is de oplossing.
Ei? Niet in hamburger, het is geen gehaktbal. Paneer hoort er trouwens ook niet in.quote:
Niet kneden. Dat doe je met een gehaktbal, hamburgers moeten juist een beetje los, truc is wel om daarbij de boel niet uit elkaar te laten vallen of droog te laten worden, dus vlees met voldoende vet.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vlees nooit direct uit de koelkast bakken/braden. Dat koelen heeft ook totaal geen invloed op de stevigheid van de burger. Beter kneden, met je handen,is de oplossing.
Joh, er bestaat niet 1 recept/manier voor hamburgers, het kan op 2000000 manieren, dit VIND jij beter, een ander dat weer.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ei? Niet in hamburger, het is geen gehaktbal. Paneer hoort er trouwens ook niet in.
Juist engzins los vlees. Ik vind een tikkie mosterd er wel lekker in trouwens. Ui doe ik er later op.
Smakelijkquote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:32 schreef Sigaartje het volgende:
Het resultaat! Met trots!
(Met een lekker potje voetbal op de achtergrond)
Ruikt lekker. We happen toe
[ afbeelding ]
Je mag het Zelf weten natuurlijk. Maar met ei en paneermeel is het een platgeslagen gehaktbal, geen hamburger.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:32 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Joh, er bestaat niet 1 recept/manier voor hamburgers, het kan op 2000000 manieren, dit VIND jij beter, een ander dat weer.
Wel een beetje kaal zonder sla en augurk.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:40 schreef Sigaartje het volgende:
Zo zo, mjummie zeg!
Die Hot Mama's barbecue saus is trouwens verukkelijk!
D&L mayo kende ik al, die is de beste. Zo wat een lekker bbq sausje zeg.
Hamburger had iets meer chili in gemoeten, maar verder heerlijk. Wel veel brood, dat wel.
[ afbeelding ]
Dat is waar. Vergeten te kopen, maar ik ben geen augurk-typ.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wel een beetje kaal zonder sla en augurk.
Vroeger maakte ik hamburgers zonder paneermeel, maar die vielen uit elkaar. Dus tja...quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je mag het Zelf weten natuurlijk. Maar met ei en paneermeel is het een platgeslagen gehaktbal, geen hamburger.
Ik ben geen liefhebber van zuur, ook niet van zoet.quote:
Het vet in het gehakt wordt echt wel harder van de koelkast hoor!quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Niet helemaal doorkneden natuurlijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:29 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niet kneden. Dat doe je met een gehaktbal, hamburgers moeten juist een beetje los, truc is wel om daarbij de boel niet uit elkaar te laten vallen of droog te laten worden, dus vlees met voldoende vet.
En dan warm je het weer op...quote:Op woensdag 24 oktober 2018 20:00 schreef Fokpop het volgende:
[..]
Het vet in het gehakt wordt echt wel harder van de koelkast hoor!
Ja, je moet ze dan wel een beetje dikker maken en een beetje voorzichtig doen. En je moet niet te mager vlees hebben, want dan vallen ze inderdaad uit elkaar. Lekkerst is 50% rund 50% kalf en iets van 25 procent vet. Maar niet te krijgen in de supermarkt. Sowieso zijn zelfgemaakte burgers altijd beter dan die ijshockeypucks van de supermarkt.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 19:57 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Vroeger maakte ik hamburgers zonder paneermeel, maar die vielen uit elkaar. Dus tja...
en in de tussentijd is ie steviger terwijl de eiwitten aan de buitenkant al stollen en de functie van het bij elkaar houden van het koude vet aan de binnenkant overneemt.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 20:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
En dan warm je het weer op...
Uit Duitsland. Als ik op vakantie in Duitsland, Frankrijk of Zwitserland ga, loop ik altijd door de supermarkten daar te struinen en neem gewoon een boodschappentas vol mee aan spullen om thuis uit te proberen. Mijn ervaring is dat de Nederlandse supermarkten de smaak hebben aangepast aan die van de Nederlander: die houden van zoet en houden niet van pittig. Wat ze hier pittig noemen, dat is helemaal niet pittig. In het buitelnad zijn spullen vaak smaakvoller. Hier is het vrij vlak.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 20:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar komt je barbecuesaus vandaan Sigaar?
Ja, het is heerlijk (de hamburgers), maar ---- evaluatie ----:quote:
Ik vind de topics ook leuk, maar ook ik heb opbouwende kritiek. Zie het maar als teken van respect ofzo en niet als flamequote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ondanks dat ik kritiek heb op jouw manier van hamburgers maken, geniet ik altijd van jouw topics Sigaartje. Altijd goed met foto's opgeleukt. Dat je er maar meer van deze mag maken!
Mijn 'kritiek' (lees: mijn smaak):
- een bbq-saus dient niet pittig te zijn. Dat verhult de smaak die een hamburger moet hebben.
- Vlees moet altijd lekker gekruid zijn zodat je de bbq-saus eigenlijk niet nodig hebt. Volgens mij zou de kruiden die jij gebruikt, meer dan voldoende voor smaak moeten zijn!
- Uien moeten lekker uitgebakken zijn. Daar gebruik ik twee manieren voor: op hoog vuur de uien (met een beetje olie / boter) bakken en daarbij continue roeren / omscheppen om aanbakken te voorkomen. Of op de laagste stand de uien (met een beetje olie / boter) een uur of twee (niet roeren, maar na een uurtje omdraaien) laten karamelliseren. Die laatste is zo lekker, maar duurt helaas zo lang...![]()
- Een hamburger behoort augurk te hebben. Punt. Geen discussie over mogelijk.
Maar dankzij jou een goed idee: Turks brood als hamburgerbroodje. Ga ik ook eens doen
Eens.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 20:39 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind ze wel aardig basicsorry homie!
Geef niet op.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 09:49 schreef SuperNeger het volgende:
Ik wou dat ik lekkere hamburgers kon maken.
Maar ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik gewoon niet kan koken.
Jij behoort tot de hardcorequote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ondanks dat ik kritiek heb op jouw manier van hamburgers maken, geniet ik altijd van jouw topics Sigaartje. Altijd goed met foto's opgeleukt. Dat je er maar meer van deze mag maken!
- een bbq-saus dient niet pittig te zijn. Dat verhult de smaak die een hamburger moet hebben.
- Vlees moet altijd lekker gekruid zijn zodat je de bbq-saus eigenlijk niet nodig hebt. Volgens mij zou de kruiden die jij gebruikt, meer dan voldoende voor smaak moeten zijn!
- Uien moeten lekker uitgebakken zijn. Daar gebruik ik twee manieren voor: op hoog vuur de uien (met een beetje olie / boter) bakken en daarbij continue roeren / omscheppen om aanbakken te voorkomen. Of op de laagste stand de uien (met een beetje olie / boter) een uur of twee (niet roeren, maar na een uurtje omdraaien) laten karamelliseren. Die laatste is zo lekker, maar duurt helaas zo lang...![]()
Maar dankzij jou een goed idee: Turks brood als hamburgerbroodje. Ga ik ook eens doen
Ik vind eigenlijk dat vlees niet perse gekruid hoeft te zijn als je goed vlees hebt, dat verhult de smaak.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Idemquote:Op donderdag 25 oktober 2018 21:11 schreef potjecreme het volgende:
Persoonlijk had ik er twee gebakken en twee ongebakken ingevroren.
half om half met salamiquote:Op donderdag 25 oktober 2018 19:34 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik doe altijd wat salami fijngesneden door mijn half om half bio gehakt als ik hamburgers maak.
Dat blendt lekker qua vet, en het wordt niet droog, zoals met paneermeel.
Jouw tips over laagjes bouwen met bv. melk in de bolognese heeft mijn saus wel naar een hoger niveau getild hoor, waarvoor dank!quote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik vind de topics ook leuk, maar ook ik heb opbouwende kritiek. Zie het maar als teken van respect ofzo en niet als flame![]()
ben altijd op zoek naar manieren om iets zo lekker mogelijk te maken, ben zelf ook vaak niet tevreden over mijn eigen kooksels, terwijl ik toch wel met wat bijzonder mensen op vlak van koken, voeding en smaak heb samengewerkt.
Ik heb het over een hamburger invriezen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 01:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Gehakt invriezen? Begrijp mij niet verkeerd de vriezer is een magnifiek apparaat, maar niet voor gehakt.
Mooi hoe we hier op FOK! elkaar kunnen helpen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:39 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Jouw tips over laagjes bouwen met bv. melk in de bolognese heeft mijn saus wel naar een hoger niveau getild hoor, waarvoor dank!
Leuk om te horen dat het je heeft geholpen. En bedankt voor het complimentquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:39 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Jouw tips over laagjes bouwen met bv. melk in de bolognese heeft mijn saus wel naar een hoger niveau getild hoor, waarvoor dank!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |