abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185789250
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wel met trekhaak ? ;) :P
Nein :+
pi_186582932


Moet hier weer eens updaten :@ na t weekend maar ff doen :+
pi_186912334
Zo! Belofte maakt schuld.. Hierbij nog wat foto's van een tijdje terug. Inmiddels staat m'n houtje touwtje studentenkamer inboedel er en is het 'bewoond' :7


Dit rolgordijn is hetgeen wat er al hing toen ik 't kocht. Deze voor de werken weggehaald en nu schoongemaakt en terug opgehangen. (schoonmaken als in: flink met de gardena er over :+) Dit had helaas wat meer voeten in aarde dan geplanned. Jobje van een uur werd 2 dagen. Ik had de deklijst er verkeerd op gezet, en kreeg deze er later niet meer terug af om deze op de juiste manier terug te hangen :+ naja, alleen als je 't weet zie je 1 minuscuul beschadiging. Radiatorombouw is aan de binnenkant bekleed met zwart speaker doek.

Alle ruimtes hebben 2 netwerk aansluitingen gekregen. In de woonkamer is er 1 groep voor de TV met 10 stopcontacten bij gekomen en is er een verbinding 'in de muur' om 2 surround speakers aan de achterzijde aan te sluiten.


Ik moest bij m'n ouders een deur inkorten, hierbij heb ik helaas 2 tanden van m'n zaagblad verspeeld. Alleen niet bij nagedacht om een nieuw zaagblad in de cirkelzaag te plaatsen toen ik het schopbord van het grote keukenblok (langs de wand) wilde inkorten. Deze heeft het helaas niet (netjes genoeg) overleefd. Dus moest er een nieuwe komen, deze zelf gefabriekt :7 vind het wel passen.. Had er nog over nagedacht om de lak op kleur te laten mengen, maar dit mat zwart vind ik niet storend.


Die tuindeuren (en de betonvloer :+) zijn echt de beste investering ever ooit. Heerlijk met het weer van de afgelopen week O+


Hier en daar nog met wat thinner vlekjes verwijderen van de vloer, maar deze is er ook redelijk ongeschonden uit gekomen :) Trap staat keurig in de traplak en nieuwe antislipstrip erin gemeubeld. Ben niet helemaal tevreden over de overgang van de stenen plint naar de muur. Hier zat een enorme kier achter. Het oude glasvlies behang was horizontaal tot de rand van deze 'plint' gelegd, om deze kier te verdoezelen. Nu wilde ik geen tube kit per halve meter muur er in pompen, dus heb ik er een houten stripje opgeplakt. Nog niet helemaal tevreden over, wellicht dat ik het er nog eens afhaal en vervang voor iets anders.


Trapgat naar boven :7

Nu blijven er nog wel toekomst dingen hoor:
- dak van de aanbouw
- badkamer
- aanbouw zelf, gevel bekleding (rabat delen) is enorm aan het werken

Maar goed, gezien mijn leven nu plan ik nog niet te ver vooruit.
pi_186912608
Fraaai frantic 👍 _O_
pi_186913186
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:14 schreef AnneX het volgende:
Fraaai frantic 👍 _O_
^O^ tnx
  zondag 19 mei 2019 @ 22:58:09 #107
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_186975529
Dat ziet er goed uit! Is zeker mooi geworden :). Kan me wel voorstellen dat je blij bent dat het grote werk af is!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_186979885
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:58 schreef monsterd. het volgende:
Dat ziet er goed uit! Is zeker mooi geworden :). Kan me wel voorstellen dat je blij bent dat het grote werk af is!
Thanks :)

Ja idd.. nu ff focussen op andere dingen. Dak en gevelbekleding van de aanbouw moeten wel aangepakt worden, maar ja dan komt er ook weer isolatie bij kijken.. en de vraag hoe de structuur is van wat er nu staat. Etc.

Achja eerst ff wat andere dingen (en budget) afwachten..
pi_186980049
Netjes!
pi_186980607
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:43 schreef seekelot het volgende:
Netjes!
Thanks ^O^
  Moderator maandag 20 mei 2019 @ 18:52:41 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186989860
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is allemaal mooi strak geworden zo ! ^O^
Hoop werk verzet ! *O*
Thanks ^O^

Zeker een hoop, nog wel genoeg te doen hoor.. maar dat heeft allemaal minder haast.. en zoals eerder gezegd: afweging maken met wat ik zelf nog ga doen voor de (wellicht) beperkte tijd die ik er blijf woken..
  donderdag 23 mei 2019 @ 09:37:50 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187042533
Jeetje, wat een resultaat. Naar mijn idee was het vorige maand nog een enorme bouwput, hard gewerkt!
Resistance is futile.
pi_187042794
Wow! _O_
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187043894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:37 schreef Seven. het volgende:
Jeetje, wat een resultaat. Naar mijn idee was het vorige maand nog een enorme bouwput, hard gewerkt!
Ja dat gevoel herken ik 😅 maar goed. Het is bewoonbaar :) en bewoond :7 binnen nog een paar kleine dingen.. en ondertussen eventuele vervolgplanning maken..

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Wow! _O_
*O*
  donderdag 23 mei 2019 @ 18:29:57 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187050403
Best aardig gelukt.

Wat moet er met je dakkie?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187057788
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2019 18:29 schreef Sounddragon het volgende:
Best aardig gelukt.

Wat moet er met je dakkie?
Asbest plaatjes ;) is nu lessenaarsdakje.. misschien rechttrekken, isoleren en EPDM.. maar weet niet of er dan budget overblijf km de Rabat delen weg te halen, isoleren en op te trekken tot de nieuwe dakhoogte..
pi_187068378
Ik zat nog naar je foto's te kijken en het viel mij ineens op dat jouw terrras deuren wel heel slank zijn. Laag tot de grond en dunne zijstijlen. Ziet er mooi uit en zoiets wil ik ook wel. Geeft meer licht dan de standaard tuindeur.

Hoewel het vast wel ergens in je topic nr 1 staat, maar zijn dit kunststof of hardhout kozijnen/deuren?

En wat zijn de afmetingen? is dit als een complete kozijn met deuren er zo ingezet? En waar heb je dat gekocht en hoeveel euro's kost zoiets? Zelf gemonteerd of laten doen?

En wat voor hang/sluitwerk zit erin?

Ik kan mij nog wel herinneren dat jij er een muurtje voor moest uitbreken dacht ik. Ik zelf heb al ramen tot aan de grond daar, totaal 2.15 meter breed. Het zouden bij mij dan redelijk forse en zware deuren gaan worden ben ik bang voor.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 19:17:11 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187068562
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 00:53 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Asbest plaatjes ;) is nu lessenaarsdakje.. misschien rechttrekken, isoleren en EPDM.. maar weet niet of er dan budget overblijf km de Rabat delen weg te halen, isoleren en op te trekken tot de nieuwe dakhoogte..
Heb je Koi's? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187075987
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 19:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb je Koi's? :+
M’n pa wel :7
pi_187075995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 19:04 schreef Glider76 het volgende:
Ik zat nog naar je foto's te kijken en het viel mij ineens op dat jouw terrras deuren wel heel slank zijn. Laag tot de grond en dunne zijstijlen. Ziet er mooi uit en zoiets wil ik ook wel. Geeft meer licht dan de standaard tuindeur.

Hoewel het vast wel ergens in je topic nr 1 staat, maar zijn dit kunststof of hardhout kozijnen/deuren?
volledig kunststof
quote:
En wat zijn de afmetingen? is dit als een complete kozijn met deuren er zo ingezet? En waar heb je dat gekocht en hoeveel euro's kost zoiets? Zelf gemonteerd of laten doen?
Is als compleet kozijn gezet, exacte afmetingen heb ik niet bij de hand. Ik heb t via een aannemer laten doen die oa een latei geplaatst heeft. Was 7k kwijt, maar kwam er later achter dat ze me wel een redelijke poot uitgedraaid hebben. De fabrikant levert en installeert zelf ook kozijnen. Zal je hun adres dm’en.

quote:
En wat voor hang/sluitwerk zit erin?
driepuntssluiting alles volledig goedgekeurd.

quote:
Ik kan mij nog wel herinneren dat jij er een muurtje voor moest uitbreken dacht ik. Ik zelf heb al ramen tot aan de grond daar, totaal 2.15 meter breed. Het zouden bij mij dan redelijk forse en zware deuren gaan worden ben ik bang voor.
2.3 breed en 2.7 hoog uit m’n hoofd, dus bij mij is sowieso zwaarder ;) ik had qua gewicht de keuze tussen bovenlicht of zijlicht. Die keuze is simpel.. ;)
  zaterdag 25 mei 2019 @ 12:29:31 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_187079202
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 03:08 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

M’n pa wel :7
Ah, aangeboren vijverfolie-fetish :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_187079584
Ziet er allemaal goed uit :Y leuk om een zo’n uitgebreide foto update te zien O+
pi_187083947
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 12:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah, aangeboren vijverfolie-fetish :7
*)
pi_187083962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 13:04 schreef Puala het volgende:
Ziet er allemaal goed uit :Y leuk om een zo’n uitgebreide foto update te zien O+
Thanks ^O^

Ik neem normaal veel
Meer foto’s van tussen stappen :+ maar het is allemaal nogal kunst en vliegwerk tussen de bedrijven door geweest.
pi_190146495
Herinnert u zich deze nog?


Verwarmings doorvoeren dwars door het kozijn naar de aanbouw. Zo zitten er nog een paar voor elektriciteit en water. Totdat de aanbouw aangepakt wordt laat ik dit zo. Al werd het me wel een doorn in t oog. Dus nu ziet het er zo uit:


Overzet kozijn in elkaar gefreubeld :7
Hier en daar nog wat plekjes bijwerken, maar soit.
Als het nodig is, is deze er zo af te schuiven.

En ondertussen wordt het studenten inboedeltje ook langzaamaan vervangen.

Salontafel is tijdelijk, komt een rond apparaat in Maart. En m’n vloerkleed viel een ‘beetje’ klein uit :+

[ Bericht 10% gewijzigd door FranticDJ op 27-11-2019 09:52:12 ]
  woensdag 27 november 2019 @ 11:46:14 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190148454
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:46 schreef FranticDJ het volgende:
Herinnert u zich deze nog?
[ afbeelding ]

Verwarmings doorvoeren dwars door het kozijn naar de aanbouw. Zo zitten er nog een paar voor elektriciteit en water. Totdat de aanbouw aangepakt wordt laat ik dit zo. Al werd het me wel een doorn in t oog. Dus nu ziet het er zo uit:

[ afbeelding ]
Overzet kozijn in elkaar gefreubeld :7
Hier en daar nog wat plekjes bijwerken, maar soit.
Als het nodig is, is deze er zo af te schuiven.

En ondertussen wordt het studenten inboedeltje ook langzaamaan vervangen.
[ afbeelding ]
Salontafel is tijdelijk, komt een rond apparaat in Maart. En m’n vloerkleed viel een ‘beetje’ klein uit :+
Mooie oplossing zo! Je vloerkleed :+ onder zo'n bank zou een enorm vloerkleed niet misstaan.
Resistance is futile.
  woensdag 27 november 2019 @ 11:50:49 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190148542
Ik zou trouwens een plank of tafeltje achter je bank zetten zodat je daar je glazen en afstandsbediening kwijt kunt. En eventueel nog een bijzettafeltje voor het raam, maar je vensterbank kan ook prima de taak van glazendrager op zich nemen.

Een salontafeltje proppen tussen jouw bank zal nooit praktisch worden voor degene die in het midden zit. Sowieso moet het al een hele rare vorm worden die wel genoeg ruimte geeft aan alle drie de kante . Ik zou het lekker laten bij gewoon een enorm kleed en alles wegzetten aan de achterkant en zijkant.
Resistance is futile.
pi_190149007
@Seven. Ik heb nu rondom het tafeltje overal minimaal 50cm. Meer dan genoeg 8) en de ronde tafel die komt is iets kleiner.

Er komt inderdaad nog een tafeltje tussen de lamp en de vensterbank voor afstandsbedieningen enzo. Ga deze op maat maken en Wil hier ook wat usb aansluitingen in proppen voor laders enzulks. Want de stopcontacten zitten ver weg.
Huidige tafel komt dan voor het deel van de bank te staan waar je nu tegen aan kijkt. Met een plant erop (die nu op de grond staat).

En het vloerkleed wordt vervangen door hetzelfde spul maar dan groter ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door FranticDJ op 27-11-2019 12:30:58 ]
pi_190154516
Ben me nu wat meer aan het inlezen op een Tado thermostaat systeem. Mijn huidige thermostaat heeft een afwijking: als de thermostaat 16 graden aangeeft, is het 15 graden. Als de thermostaat 20 graden aangeeft, is het 22+ graden (hij slaat af als de thermostaat 21 graden aangeeft, maar dan is het standje magnetron in huis).
Baal nu een beetje dat ik voor 'gewone' radiatorkranen heb gekozen en niet voor thermostaatkranen. Want het Tado systeem werkt dus alleen op thermostaatkranen.

Achja, komend voorjaar moet toch alles weer droog omdat ik twee kranen in het deel wat niet vervangen is moet vervangen omdat deze zweten. Dan maar gelijk overal thermostaat kranen op en een Tado systeem. (800 euro aub :X maar zoals ik het zie in een vergelijkbaar huis heeft een kameraad dit er op 2 jaar uit aan kostenbesparing).

De reden dat ik een Tado systeem wil is dat ik dan dus per kamer kan regelen hoe warm 't moet wezen. En zo dus hoop stookkosten te besparen.

[ Bericht 30% gewijzigd door FranticDJ op 27-11-2019 18:31:36 ]
  woensdag 27 november 2019 @ 19:17:10 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190155576
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:19 schreef FranticDJ het volgende:
Ben me nu wat meer aan het inlezen op een Tado thermostaat systeem. Mijn huidige thermostaat heeft een afwijking: als de thermostaat 16 graden aangeeft, is het 15 graden. Als de thermostaat 20 graden aangeeft, is het 22+ graden (hij slaat af als de thermostaat 21 graden aangeeft, maar dan is het standje magnetron in huis).
Baal nu een beetje dat ik voor 'gewone' radiatorkranen heb gekozen en niet voor thermostaatkranen. Want het Tado systeem werkt dus alleen op thermostaatkranen.

Achja, komend voorjaar moet toch alles weer droog omdat ik twee kranen in het deel wat niet vervangen is moet vervangen omdat deze zweten. Dan maar gelijk overal thermostaat kranen op en een Tado systeem. (800 euro aub :X maar zoals ik het zie in een vergelijkbaar huis heeft een kameraad dit er op 2 jaar uit aan kostenbesparing).

De reden dat ik een Tado systeem wil is dat ik dan dus per kamer kan regelen hoe warm 't moet wezen. En zo dus hoop stookkosten te besparen.
Wil ik ook graag, 3 slaapkamers die we momenteel zelden gebruiken op zolder. Kunnen die ook op laagtemperatuur verwarmingen?
Resistance is futile.
pi_190155856
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wil ik ook graag, 3 slaapkamers die we momenteel zelden gebruiken op zolder. Kunnen die ook op laagtemperatuur verwarmingen?
Volgens mij wel, want de slimme thermostaatknoppen regelen gewoon de 'open stand' van de thermostatische kraan. Je vervangt dus alleen de knoppen. Daarmee wordt bepaald hoeveel water er feitelijk door de radiator loopt. En uiteindeljk dus ook hoe lang je ketel aan t branden is.
pi_190156552
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2019 19:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wil ik ook graag, 3 slaapkamers die we momenteel zelden gebruiken op zolder. Kunnen die ook op laagtemperatuur verwarmingen?
Ik heb ook geen Tado maar dan zet je die radiatoren toch dicht met de kraan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 27 november 2019 @ 22:22:31 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190159830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 20:04 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik heb ook geen Tado maar dan zet je die radiatoren toch dicht met de kraan?
Goh, dat ik daar nou nog niet opgekomen was :+
Resistance is futile.
pi_190160402
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goh, dat ik daar nou nog niet opgekomen was :+
Maar wat is de meerwaarde van een Tado radiatorknop als ze toch dichtstaan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190160541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:19 schreef FranticDJ het volgende:
Ben me nu wat meer aan het inlezen op een Tado thermostaat systeem.

De reden dat ik een Tado systeem wil is dat ik dan dus per kamer kan regelen hoe warm 't moet wezen. En zo dus hoop stookkosten te besparen.
Ik heb toevallig afgelopen week zitten kijken naar het evohome systeem. Heb je dat ook overwogen?
pi_190161676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:49 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Ik heb toevallig afgelopen week zitten kijken naar het evohome systeem. Heb je dat ook overwogen?
Staat nog op de lijst voor nadere bestudering ;) in de basis vind ik de elementen daarvan niet zo mooi. En ik geloof dat het ook een tikkeltje duurder is.
pi_190161686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:43 schreef Miniem het volgende:

[..]

Maar wat is de meerwaarde van een Tado radiatorknop als ze toch dichtstaan?
Op afstand weer open zetten :7
pi_190164218
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 09:46 schreef FranticDJ het volgende:
Herinnert u zich deze nog?
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Netjes gedaan!
pi_190164326
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:33 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Netjes gedaan!
Thanks ^O^
pi_190166609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 00:11 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Op afstand weer open zetten :7
Waarom zou je als je op die kamers toch niet verwarmd :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190166630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:47 schreef Miniem het volgende:

[..]

Waarom zou je als je op die kamers toch niet verwarmd :P
Omdat je er wellicht toch eens naar toe moet.

Maar goed, dit is een zinloze discussie.

On a more serious note: zojuist de laatste lampen vervangen door Hue lampen. Wacht alleen nog even op een berker wip en dan ga ik een hue tap inbouwen in een inbouwdoos :7
pi_190166692
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:49 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Omdat je er wellicht toch eens naar toe moet.

Maar goed, dit is een zinloze discussie.
Ja, ik snap dat de meerwaarde van Tado is dat je elke kamer apart apart kan instellen qua temperatuur (ook op afstand). Maar zie niet zo goed in waarom je zulke dure knoppen zou plaatsen ipv gewone als je de kamer toch nooit verwarmt.

Moet heel je systeem perse uitgerust zijn met Tado knoppen zodat het goed werkt dan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_190166721
Hoef niet, ligt er maar aan wat je wilt bereiken :)
Ik kwam er net achter dat mijn radiator kranen toch thermostatisch voorbereid zijn. #win
pi_190178439
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 00:09 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Staat nog op de lijst voor nadere bestudering ;) in de basis vind ik de elementen daarvan niet zo mooi. En ik geloof dat het ook een tikkeltje duurder is.
Toch tado geworden zag ik? Nog tips voor een goede deal? O-)
  vrijdag 29 november 2019 @ 06:59:42 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190179545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 22:43 schreef Miniem het volgende:

[..]

Maar wat is de meerwaarde van een Tado radiatorknop als ze toch dichtstaan?
Omdat ze niet dicht gedaan worden en wij vergeten het. Met Tado kun je volgens mij ook je hele huis in 1 klap regelen.
Resistance is futile.
pi_190179911
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:56 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Toch tado geworden zag ik? Nog tips voor een goede deal? O-)
Yes, gewoon ff op Google in tikken en dan kom je vanalles tegen. Kies gewoon wat beste bij je situatie past. Ik heb t bij de koude blauwe gehaald, valt vast nog wel een scherpere deal te vinden als je beter zoekt.

Heb t nu gedaan vanwege BF korting.. wilde t eigenlijk pas in maart/april doen. Naja, ff schuiven met uitgaven :7
pi_190183163
De tado hangt :7 installatie stelt geen klap voor, er zit een hele goede instructie wizard bij welke rekening houdt met specifieke oude thermostaat/cv ketel. Zorg wel dat je internet verbinding blijft houden ;)



Ook een hue tap omgebouwd naar wand schakelaar door de enocean module te verwijderen. Copy/paste van got:


Als basis een Eltako FT-55-rw

De tap EnOcean module in het eltako frame:


Het frame wat op de inbouwdoos moet je wat bewerken, het rondom ronde opstaande randje moet weg.


Mijn haastig dremel werk:


Resultaat:


Ik heb de volgende Berker S1 Polar Wit wippen gebruikt: 24121189

Tevreden?
Ja en nee, ja het ziet er strak uit enzulks. Maar ik vind het klik gevoel niet prettig. Wellicht dat ik er in de toekomst een friends with hue schakelaar in meubel (mits ik daar 1 op 1 deze wippen op kan zetten).

[ Bericht 1% gewijzigd door FranticDJ op 29-11-2019 12:21:37 ]
pi_190263314


Ondertussen druk bezig met kleine projectjes. Een kabel goot en 19” rack in de meterkast
Gemonteerd. Een en ander moet nog wat gefatsoeneerd worden in afwachting van een 24 ports PoE switch. Alles wordt, in navolging van oa @Atmoz ubiquiti.

En ik hoop de experia box uiteindelijk voor een USG te vervangen. Maar ik moet nog eens goed gaan zitten voor onder andere de instellingen. Het betreft een V/SDSL lijn. Voor glasvezel zijn talrijke voorbeelden te vinden.
pi_190263365
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:22 schreef FranticDJ het volgende:

Een en ander moet nog wat gefatsoeneerd worden in afwachting van een 24 ports PoE switch. Alles wordt, in navolging van oa @:Atmoz ubiquiti.

Bestel dan gelijk maar nieuwe fans voor de switch. Ik heb de mijne ook afgelopen maand vervangen. Geluid van de standaard fans was verschrikkelijk.
pi_190263421
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Bestel dan gelijk maar nieuwe fans voor de switch. Ik heb de mijne ook afgelopen maand vervangen. Geluid van de standaard fans was verschrikkelijk.
Ach. Als dat in de meterkast zit, heb ik er geen last van.

Ben de herrie van een 4500kW diesel gewend :+
pi_190263708
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:30 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ach. Als dat in de meterkast zit, heb ik er geen last van.

Ben de herrie van een 4500kW diesel gewend :+
De mijne zit ook in de meterkast :+
pi_190268993
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:51 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

De mijne zit ook in de meterkast :+
Ga 't wel mee maken :+ Beetje herrie in de meterkast vind ik niet zo'n ramp :7



Intussen begonnen aan een schoenenbank voor in de hal. Blijf voorlopig wel van de pocket holes af in MDF. In multiplex werkt 't vrij goed, maar in MDF blijft 't maar splijten. De rest zit in elkaar met dominos.
pi_190283596


Heb als t goed is nog genoeg beuken latjes liggen voor een bovenblad. Twijfel nog over een kleur. Tips zijn meer dan welkom 8-)

Er komt nog een middenplank in. Maar eerst moet de lijm Ff drogen voor ik de gaten rijen ga boren.
  Moderator donderdag 5 december 2019 @ 17:37:50 #155
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190285144
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:52 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Heb als t goed is nog genoeg beuken latjes liggen voor een bovenblad. Twijfel nog over een kleur. Tips zijn meer dan welkom 8-)

Er komt nog een middenplank in. Maar eerst moet de lijm Ff drogen voor ik de gaten rijen ga boren.
Ik ga altijd voor wit. Wit wit wit. Maar, veel mensen vinden dat een verschrikkelijke kleur. Overigens zit ik met gezonde jaloezie te kijken naar hoe makkelijk je dat (ogenschijnlijk) doet. Ik heb vandaag bijna 2 uur gebruikt om met mn 2 linkerhanden een speelgoedkist voor dochterlief in mekaar te schroeven, en dat was gewoon een kant en klaar bouwpakket :')
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 5 december 2019 @ 17:40:18 #156
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190285182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ga altijd voor wit. Wit wit wit. Maar, veel mensen vinden dat een verschrikkelijke kleur. Overigens zit ik met gezonde jaloezie te kijken naar hoe makkelijk je dat (ogenschijnlijk) doet. Ik heb vandaag bijna 2 uur gebruikt om met mn 2 linkerhanden een speelgoedkist voor dochterlief in mekaar te schroeven, en dat was gewoon een kant en klaar bouwpakket :')
Een witte schoenenkast zal er altijd goor uitzien. Die schoenen zijn niet nieuw, zoals in een schoenenzaak.
pi_190285189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ga altijd voor wit. Wit wit wit. Maar, veel mensen vinden dat een verschrikkelijke kleur. Overigens zit ik met gezonde jaloezie te kijken naar hoe makkelijk je dat (ogenschijnlijk) doet. Ik heb vandaag bijna 2 uur gebruikt om met mn 2 linkerhanden een speelgoedkist voor dochterlief in mekaar te schroeven, en dat was gewoon een kant en klaar bouwpakket :')
Practice makes perfect, vaak moet je gewoon eens wat proberen en niet bang zijn om de boel te verneuken :+ En dit ding zit ook vol met fuckups hoor :7 Zo kan je een gespleten pockethole zien, maar die zie je straks niet meer. De truc is eigenlijk om je fouten gewoon weg te werken 8-)

Wit gaat 'm niet worden, context: hal vloer is zwart (zwarte verf heb ik liggen :7) en de muur is wit (witte verf heb ik ook :7). Maar ben bang dat ie dan verdwijnt in 't geheel..
  Moderator donderdag 5 december 2019 @ 17:41:30 #158
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190285208
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:40 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Een witte schoenenkast zal er altijd goor uitzien. Die schoenen zijn niet nieuw, zoals in een schoenenzaak.
Die moet je dan ook (schoenen en schoenenkast) schoon maken he. Als je een zwarte kast hebt zie je het vuil minder goed, maar dat betekent niet dat het er niet is. Dat moet je toch ook schoonmaken, joh, anders is het nasty.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 5 december 2019 @ 17:45:52 #159
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190285290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:40 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Practice makes perfect, vaak moet je gewoon eens wat proberen en niet bang zijn om de boel te verneuken :+ En dit ding zit ook vol met fuckups hoor :7 Zo kan je een gespleten pockethole zien, maar die zie je straks niet meer. De truc is eigenlijk om je fouten gewoon weg te werken 8-)

Wit gaat 'm niet worden, context: hal vloer is zwart (zwarte verf heb ik liggen :7) en de muur is wit (witte verf heb ik ook :7). Maar ben bang dat ie dan verdwijnt in 't geheel..
Das geinig. Onze vloer in de hal is antracietgrijs, en de rest (plinten, muren, plafonds) is wit. De schoenenkasten zijn dus ook wit. Dat zijn dus van die dingen van de Ikea ( :r ) die ik dan wel zelf in mekaar gefröbeld heb, maar die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben, omdat Ikea, maar goed, nu ze er staan/hangen ziet het er op zich enigszins aardig uit.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 5 december 2019 @ 17:46:51 #160
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190285309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die moet je dan ook (schoenen en schoenenkast) schoon maken he. Als je een zwarte kast hebt zie je het vuil minder goed, maar dat betekent niet dat het er niet is. Dat moet je toch ook schoonmaken, joh, anders is het nasty.
Wit moet je zo'n beetje elke week schoonmaken, daar heb ik écht geen tijd voor. :{w
pi_190285328
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das geinig. Onze vloer in de hal is antracietgrijs, en de rest (plinten, muren, plafonds) is wit. De schoenenkasten zijn dus ook wit. Dat zijn dus van die dingen van de Ikea ( :r ) die ik dan wel zelf in mekaar gefröbeld heb, maar die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben, omdat Ikea, maar goed, nu ze er staan/hangen ziet het er op zich enigszins aardig uit.
Ach. Ik heb ook een aantal Ikea dingen hoor. Niks mis mee voor 't geld :7
  Moderator donderdag 5 december 2019 @ 17:47:59 #162
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190285331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:46 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wit moet je zo'n beetje elke week schoonmaken, daar heb ik écht geen tijd voor. :{w
Ja, als 'schoon' niet je prioriteit heeft, dan snap ik dat wel ja.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 5 december 2019 @ 17:52:19 #163
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190285392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, als 'schoon' niet je prioriteit heeft, dan snap ik dat wel ja.
Jij poetst elke week je schoenenrek? :D Heb je geen werk, hobbies, vrienden en familie?
  Moderator donderdag 5 december 2019 @ 17:59:50 #164
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190285500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Jij poetst elke week je schoenenrek? :D Heb je geen werk, hobbies, vrienden en familie?
Ik weet niet wat jij hygiënisch vindt (al heb ik wel een idee gebaseerd op 'als het niet wit is zie je het vuil ook niet' idee), maar als je dat bij houdt is dat allemaal niet zo veel werk he. Poetsen is alles behalve mijn hobby, maar als je dat met z'n 2en doet, gaat dat heel rap. Hou je tijd over voor andere dingen zoals hobbies, vrienden en familie. Maar het is thuis ook schoon. Kan beiden. :D
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 5 december 2019 @ 18:23:05 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190285873
Donkergroen *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Knikkerking donderdag 5 december 2019 @ 19:35:30 #166
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_190286959
Gaaf allemaal zeg!!!

Ben ook erg benieuwd naar je Unifi spul straks 8-)
Ik kan je alvast verklappen... het is nondedju verslavend :9

In eerste instantie ging ik voor een "goede router"....
Toen kwam ik (gaande weg c.q. tijdens mijn zoektocht) Unifi tegen.
En vervolgens kwam er steeds meer en meer van op m'n pad.
Inmiddels ben ik ruim 9K verder aan (grotendeels) dat spul 8)7

Maaaaar: eerlijk = eerlijk: het is ook écht goed, mooi en fijn spul :Y

Veel succes met alles verder!!
pi_190287121
Thanks 8-) Vooralsnog eerst een switch/accesspoint/cloudkey (want die heb je dan nodig :+ ) ergens in 't voorjaar.

Nog even zoeken of de experiabox eenvoudig te vervangen is door een USG. Maar dat zal dan op termijn ook wel gebeuren.
pi_190287505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:43 schreef FranticDJ het volgende:
Thanks 8-) Vooralsnog eerst een switch/accesspoint/cloudkey (want die heb je dan nodig :+ ) ergens in 't voorjaar.

Nog even zoeken of de experiabox eenvoudig te vervangen is door een USG. Maar dat zal dan op termijn ook wel gebeuren.
Dat is wel te doen.
Alleen internet (vlan6) eenvoudig
met iptv (vlan4) redelijk tot lastig
telefonie van kpn (niet te doen) je krijgt de wchtwoorden niet, bij xs4all wel. (overstappen?)
pi_190287649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:04 schreef akatar het volgende:

[..]

Dat is wel te doen.
Alleen internet (vlan6) eenvoudig
Heb ik :7
quote:
met iptv (vlan4) redelijk tot lastig
Heb ik ook, in welk opzicht lastig? Heb op internet wel wat configuratie bestanden gevonden voor glasvezel. Maar ik heb V/SDSL. Glasvezel is hier nog niet te krijgen.
quote:
telefonie van kpn (niet te doen) je krijgt de wchtwoorden niet, bij xs4all wel. (overstappen?)
Niet zeker of ik 't heb, maar ik gebruik 't sowieso niet.
pi_190287688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:12 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Heb ik :7
[..]

Heb ik ook, in welk opzicht lastig?
[..]

Niet zeker of ik 't heb, maar ik gebruik 't sowieso niet.
Indien je routed iptv wil (dus ook netflix etc via je ontvanger, dit gaat namelijk niet met bridged iptv) heb je een aantal speciale instellingen nodig.

--> linkje voor de duidelijkheid:
https://netwerkje.com/routed-iptv
pi_190287823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:15 schreef akatar het volgende:

[..]

Indien je routed iptv wil (dus ook netflix etc via je ontvanger, dit gaat namelijk niet met bridged iptv) heb je een aantal speciale instellingen nodig.

--> linkje voor de duidelijkheid:
https://netwerkje.com/routed-iptv
Ah, ^O^ lijkt me wel mee te vallen. Voornamelijk uitzoekwerk :Y Had op GoT ook al een topic gevonden.
pi_190287992
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 18:23 schreef Molo het volgende:
Donkergroen *O*
Heb wel aan een groentint zitten denken ja :+ maar niet van dat vieze groen of van dat grachtengroen.
  donderdag 5 december 2019 @ 20:38:16 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190288059
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:35 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Heb wel aan een groentint zitten denken ja :+ maar niet van dat vieze groen of van dat grachtengroen.
Als het maar een rustige vergrijsde tint is en niet appelgroen :r
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190288388
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Als het maar een rustige vergrijsde tint is en niet appelgroen :r
Oh. Dacht Mintgroen -O-
  donderdag 5 december 2019 @ 21:02:55 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190288466
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 20:58 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Oh. Dacht Mintgroen -O-
:r
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190355814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:54 schreef FranticDJ het volgende:
Hoef niet, ligt er maar aan wat je wilt bereiken :)
Ik kwam er net achter dat mijn radiator kranen toch thermostatisch voorbereid zijn. #win
Maar na verder bestuderen is dit nog niet de meest ideale situatie.. Zoneregeling is fijn, maar je moet je ook realiseren dat er iets gebeurd op het gebied van druk en flow in je leidingsysteem wanneer je radiatoren willekeurig open en dicht zet.

Met traditioneel waterzijdig inregelen vang je dit op voor een statische situatie, i.e. alle kranen staan in een 1 stand en blijven in die stand. Met waterzijdig inregelen (in het kort) regel je dat je radiatoren in het hele huis allemaal gelijkmatig even warm wordt. Zonder dat 1 ruimte veel warmer (of juist niet warm) wordt dan de andere ruimtes. In een ideale situatie als alles goed ingeregeld is, kan je dus met 1 thermostaat voor het hele huis af in dit geval.
Hier komen wat dingen bij kijken, waar bij je moet gaan meten, rekenen en pielen met voetventielen, in de traditionele situatie. Ga je hier nu echter een zoneregeling op toepassen, zoals ik met het Tado systeem wil, dan zal Tado enkele zones dicht sturen omdat deze al warm zijn. Hierdoor verandert de flow en druk in het systeem. Waardoor water sneller door de leidingen en de openstaande radiatoren gaat stromen. Nadeel hiervan is: ruis op de leiding (letterlijk, je hoort het water stromen omdat het sneller gaat stromen) en radiatoren geven minder (goed) warmte af. Het water stroomt er immers te snel door heen om een goede warmte overdracht plaats te kunnen laten vinden.

Maar dit kan opgelost worden door het toepassen van dynamische thermostaatkranen. Hiermee stel je een bepaalde flow, welke bij de radiator hoort (deze voorinstelling haal je uit een tabel of een app), in op de kraan. En hij behoudt continue deze flow. Tevens is het systeem gelijk waterzijdig ingeregeld op deze manier, zonder dat je temperaturen moet gaan meten en moeilijk moet gaan rekenen. En je hoeft het niet in de winter te doen :7

Op dit moment zijn er twee fabrikanten (waar ik van weet) die zulke radiatorafsluiters aanbieden, te weten Danfoss met hun (RA-DV) Dynamic Valve systeem en Heimeier met hun Eclipse systeem. Ik neig op dit moment naar het Heimeier systeem, omdat dit een haartje goedkoper is en zij ook een dynamisch onderblok aanbieden (in tegenstelling tot Danfoss, correct me if i'm wrong). totale investering om dit in mijn huis toe te passen komt op ongeveer 250-300 euro om alle (7 stuks 2 jaar oude en 4 stuks eerder genoemde oudere & zwetende) radiator kranen te vervangen. Al zou ik dit in theorie op 1 a 2 jaar er uit moeten hebben aan besparing op stookkosten. Volgens de theorie wat ik terug lees zouden de gasstookkosten teruggebracht kunnen worden van 80% van het geheel tot 20% van het geheel aan energiekosten. In de ideale situatie neem ik aan, dus ik neem het dan ook met een korreltje zout. Maar dat er (flink) wat te winnen valt, in mijn situatie, ben ik zeker van.

De kosten voor een dynamische afsluiter liggen niet gek veel hoger dan die voor een reguliere.
Heimeier is plm 23 euro, Danfoss rond de 30. Ik heb voor mijn VSH verkeerd haaks thermostaat afsluiters 17,50 per stuk betaald.

Hier is veel meer info te vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1619229

Hier een filmpje wat het mogelijk duidelijker maakt:


En hier nog wat uitleg over waterzijdig inregelen:


[ Bericht 5% gewijzigd door FranticDJ op 09-12-2019 23:48:45 ]
pi_190355833
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:02 schreef Molo het volgende:

[..]

:r
Kleurtje kiezen gaat iets voor het voorjaar worden :+ ik ga 'm nu netjes gronden en gereed maken voor lak en dan gaat ie aan de kant omdat ik andere dingen ga doen 8-)
pi_190477953
Nou kleurtje kiezen wordt toch nu wel al gedaan.. Of het er nu nog op komt is een tweede :+

Had wat testertjes besteld en m'n pa heeft deze op wat reststukjes hout gedaan en even in de hal gezet en bij het soort hout gehouden wat ik wil gebruiken voor de bovenkant.





Let niet op de witte vlekken, verf was niet helemaal droog en daarna is er mee door de regen gelopen :+ Ik vind het groen wel mooi :Y Maar het valt in de hal een beetje weg/donker uit. Dus het gaat zeer waarschijnlijk het blauw worden.

en ja die bovenrand van die tegels moet ik nog bijplekken met wit :+
  maandag 16 december 2019 @ 21:31:55 #179
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190484746
Blauw staat mooi rustig, groen geeft een flinke kick op de wand. Ik zou daarom idd voor blauw kiezen ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 16 december 2019 @ 21:35:17 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190484823
NEE NIET BLAUW :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190484991
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2019 21:35 schreef Molo het volgende:
NEE NIET BLAUW :'(
Ga je zowaar een blauwtje lopen :+
pi_190485012
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:31 schreef monsterd. het volgende:
Blauw staat mooi rustig, groen geeft een flinke kick op de wand. Ik zou daarom idd voor blauw kiezen ;)
Nja wat me vooral lijkt op de foto's die ik gezien heb, is dat als ik die schoenenkast groen verf.. Dat de kleur helemaal weg gaat vallen.

Ik vind de kleur groen wel mooi verder, dus wellicht dat dat nog ergens anders terug komt.
pi_190501871
Blauw! Dat is al gauw goed:







Misschien nog een tikkeltjes dieper van kleur nemen (koningsblauw). Ik vind de kleur op de eerste foto die meer naar grijs toegaat ook heel mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190502576
Heel mooi!
pi_190502686
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:01 schreef Claudia_x het volgende:
Blauw! Dat is al gauw goed:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Misschien nog een tikkeltjes dieper van kleur nemen (koningsblauw). Ik vind de kleur op de eerste foto die meer naar grijs toegaat ook heel mooi.
De kleur gaat naar grijs toe hoor :) Is Pure Indigo van Flexa.. En inderdaad die combinatie met hout is 't plan :7 Gebruik normaal Sigma, maar goed. Flexa korting dit dat :+

Als ik de plek had, had ik een 'hoge hall-tree' gemaakt. Dus zeg maar bank & kapstok in een, zoals in jouw foto's. Maar die plek heb ik niet :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:28 schreef Barry1986 het volgende:
Heel mooi!
^O^
pi_190593166


:D

De rest wordt echt voor maart :7
pi_190593365
Ziet er goed uit, lekkere werkplaats ook.
Laat die handjes wapperen!
pi_190593549
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 13:35 schreef Gieliovd het volgende:
Ziet er goed uit, lekkere werkplaats ook.
Yes, fijne plek :Y moet alleen eens wat aan werkbanken en fatsoenlijk kastenwerk voor m'n gereedschap neerzetten..

Systainers staan vooralsnog op een stapel :+ en ik moet zowat altijd in de onderste zijn :')

Ben niet helemaal happy met de magazijnstellingen zoals die er nu staan. Wellicht dat die verkassen naar daar waar de fiets staat. Ok dan verlies ik 't bovenste boord. Maar dan kan ik wel de ladder die er staat verder tegen de muur zetten en is er iets meer plek voor een werktafel van 120x240 :7 naast de gewenste miter station met lades voor oa de systainers :+

Maar goed. 1 ding tegelijk.
  zondag 22 december 2019 @ 14:59:50 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190595026
Tof!! Gaan we misschien jatten voor hier :P O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 22-12-2019 16:56:50 ]
pi_190595037
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 14:59 schreef bleiblei het volgende:
Tof!! Gaan we misschien jatten voor hoer :P O-)
Staat achter slot en grendel :+

Maar ben benieuwd wat je er van maakt ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door FranticDJ op 22-12-2019 15:07:15 ]
pi_190595291
Gelukkig totaal niet herkenbaar. Hier mijn stapel Bosch boxen ook op elkaar, altijd de onderste...

Verder de rest ook zo herkenbaar. 2x 50m2 beschikbaar, ramvol. Kan mijn reet niet keren laat staan iets maken.

Oja.
Mitre station werd mitre hoekje en dat werd gdvr ik kan mijn lange lat niet eens kwijt om af te korten :r
Laat die handjes wapperen!
  zondag 22 december 2019 @ 15:12:06 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190595299
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 14:59 schreef bleiblei het volgende:
Tof!! Gaan we misschien jatten voor hoer :P O-)
Typo O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 22 december 2019 @ 15:12:38 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190595305
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 13:44 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Yes, fijne plek :Y moet alleen eens wat aan werkbanken en fatsoenlijk kastenwerk voor m'n gereedschap neerzetten..

Systainers staan vooralsnog op een stapel :+ en ik moet zowat altijd in de onderste zijn :')

Ben niet helemaal happy met de magazijnstellingen zoals die er nu staan. Wellicht dat die verkassen naar daar waar de fiets staat. Ok dan verlies ik 't bovenste boord. Maar dan kan ik wel de ladder die er staat verder tegen de muur zetten en is er iets meer plek voor een werktafel van 120x240 :7 naast de gewenste miter station met lades voor oa de systainers :+

Maar goed. 1 ding tegelijk.
Kunt u dit painten? Ik snap hier geen kut van zo


Tevens jammer van het blauw, maar wel netjes geschilderd enzo enzo enzo |:)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190595330
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 15:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Kunt u dit painten? Ik snap hier geen kut van zo
Vanavond of morgen even doen ;)

quote:
Tevens jammer van het blauw, maar wel netjes geschilderd enzo enzo enzo |:)
:*
pi_190595353
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 15:11 schreef Gieliovd het volgende:
Gelukkig totaal niet herkenbaar. Hier mijn stapel Bosch boxen ook op elkaar, altijd de onderste...

Verder de rest ook zo herkenbaar. 2x 50m2 beschikbaar, ramvol. Kan mijn reet niet keren laat staan iets maken.

Oja.
Mitre station werd mitre hoekje en dat werd gdvr ik kan mijn lange lat niet eens kwijt om af te korten :r
Hier is het vooralsnog op die schappen en het werkplatform voor mn afkortzaag en die ladder leeg :7

Ok. Nog wat dingen die op wielen staan.. maar daarmee kan ik schuiven 8-) Ik heb een zoldertje in de garage waar meuk ligt :P
  zondag 22 december 2019 @ 19:45:27 #196
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190599823
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 15:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Typo O+
Ja, geen idee waarom autocorrect hoer voorrang geeft op hier :') .
pi_190599991
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 19:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja, geen idee waarom autocorrect hoer voorrang geeft op hier :') .
Waar de duim van vol is, loopt de autocorrect van over :7
  zondag 22 december 2019 @ 20:03:50 #198
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190600056
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 19:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja, geen idee waarom autocorrect hoer voorrang geeft op hier :') .
:D misschien helpt het om 100 keer hier te typen, dat zal je autocorrect leren!

Of je zet de autocorrect uit. :+
pi_190600349
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 23:32 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Maar na verder bestuderen is dit nog niet de meest ideale situatie.. Zoneregeling is fijn, maar je moet je ook realiseren dat er iets gebeurd op het gebied van druk en flow in je leidingsysteem wanneer je radiatoren willekeurig open en dicht zet.

Met traditioneel waterzijdig inregelen vang je dit op voor een statische situatie, i.e. alle kranen staan in een 1 stand en blijven in die stand. Met waterzijdig inregelen (in het kort) regel je dat je radiatoren in het hele huis allemaal gelijkmatig even warm wordt. Zonder dat 1 ruimte veel warmer (of juist niet warm) wordt dan de andere ruimtes. In een ideale situatie als alles goed ingeregeld is, kan je dus met 1 thermostaat voor het hele huis af in dit geval.
Hier komen wat dingen bij kijken, waar bij je moet gaan meten, rekenen en pielen met voetventielen, in de traditionele situatie. Ga je hier nu echter een zoneregeling op toepassen, zoals ik met het Tado systeem wil, dan zal Tado enkele zones dicht sturen omdat deze al warm zijn. Hierdoor verandert de flow en druk in het systeem. Waardoor water sneller door de leidingen en de openstaande radiatoren gaat stromen. Nadeel hiervan is: ruis op de leiding (letterlijk, je hoort het water stromen omdat het sneller gaat stromen) en radiatoren geven minder (goed) warmte af. Het water stroomt er immers te snel door heen om een goede warmte overdracht plaats te kunnen laten vinden.

Maar dit kan opgelost worden door het toepassen van dynamische thermostaatkranen. Hiermee stel je een bepaalde flow, welke bij de radiator hoort (deze voorinstelling haal je uit een tabel of een app), in op de kraan. En hij behoudt continue deze flow. Tevens is het systeem gelijk waterzijdig ingeregeld op deze manier, zonder dat je temperaturen moet gaan meten en moeilijk moet gaan rekenen. En je hoeft het niet in de winter te doen :7

Op dit moment zijn er twee fabrikanten (waar ik van weet) die zulke radiatorafsluiters aanbieden, te weten Danfoss met hun (RA-DV) Dynamic Valve systeem en Heimeier met hun Eclipse systeem. Ik neig op dit moment naar het Heimeier systeem, omdat dit een haartje goedkoper is en zij ook een dynamisch onderblok aanbieden (in tegenstelling tot Danfoss, correct me if i'm wrong). totale investering om dit in mijn huis toe te passen komt op ongeveer 250-300 euro om alle (7 stuks 2 jaar oude en 4 stuks eerder genoemde oudere & zwetende) radiator kranen te vervangen. Al zou ik dit in theorie op 1 a 2 jaar er uit moeten hebben aan besparing op stookkosten. Volgens de theorie wat ik terug lees zouden de gasstookkosten teruggebracht kunnen worden van 80% van het geheel tot 20% van het geheel aan energiekosten. In de ideale situatie neem ik aan, dus ik neem het dan ook met een korreltje zout. Maar dat er (flink) wat te winnen valt, in mijn situatie, ben ik zeker van.

De kosten voor een dynamische afsluiter liggen niet gek veel hoger dan die voor een reguliere.
Heimeier is plm 23 euro, Danfoss rond de 30. Ik heb voor mijn VSH verkeerd haaks thermostaat afsluiters 17,50 per stuk betaald.

Hier is veel meer info te vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1619229

Hier een filmpje wat het mogelijk duidelijker maakt:


En hier nog wat uitleg over waterzijdig inregelen:
Ik ben je topic net voor het eerst aan het bekijken, gaaf om te zien wat je allemaal zelf doet 8-) je hebt het netjes gedaan !

Even over je tado systeem, begrijp ik nou goed dat het toch niet zo ideaal werkt en dat je er nu nog iets anders op moet aansluiten ?
Ik krijg er bijna hoofdpijn van als ik bovenstaande quote lees _O- maar ik ben wel op zoek naar zoiets :P
Ik was hier...
pi_190603021
@Nismo91 tnx

De apparatuur die ik nu geïnstalleerd heb: alleen de slimme thermostaat, ben ik zeer tevreden over.

Maar om er meer uit te kunnen halen qua stookkosten besparing e.d. is 't wel noodzakelijk om goed naar je huidige radiator systeem te kijken. Zonder er klakkeloos slimme knoppen op te zetten. Want dat is niet genoeg :)

De knoppen toevoegen is alleen gemak, maar de efficiency slag gaat wat verder.

Als je voetventielen hebt en thermostatische kranen en je wilt waterzijdig inregelen. Dan heb je alleen nog een manier nodig om temperatuur te meten, bv een IR thermometer. Die heb je al voor rond de 30-40 euro van gerenommeerde merken als Laserliner.

Wil je echter er nog meer uit halen, qua efficiëntie zal je nog 1 stap verder moeten gaan met dynamische afsluiters. Die de flow constant houden over de radiatoren.

Ik raad je aan dit topic op GoT door. te lezen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1619229/0

Alleen de OP is wel voldoende (en al stevige kost als je er niet in thuis bent ;) )
pi_190609416
Speciaal voor @Molo


Boven huidig, onder toekomstig idee. Mochten andere plannen dus niet doorgaan. Stippellijn naar rechts toe is t zoldertje.

Auto hoeft alleen binnen te kunnen als ik er niet werk. Werkstation voor de afkortzaag staat nog even op de lange baan wegens onzekere toekomst plannen. De werktafel komt er wel op korte termijn. Wordt een tafel ter grootte van 1 volledige plaat hout (21mm of dikker multiplex, met 20mm/MFT gaten en een 9mm offerplaat welke er losop komt te liggen om te kunnen zagen) gemaakt uit aluminium extrusies. Dus dan ook gelijk 100% vlak. Op 6 , met een set wielen er aan die je neer kan klappen om te verrijden indien nodig.
Beetje naar dit idee:
pi_190838066
Omdat ik zo heerlijk goed kan slapen zojuist het blad voor de tweede keer in de olie gezet. Over 4u gaat de wekker, daarna nog een derde laag er op en dan is t echt klaar :7



En toch mooi spul die hue lampen. Gewoon daglicht midden in de nacht 8-)

Uiteindelijk een kant en klaar eiken timmer paneel gebruikt uit de voorraad van naasten. Geolied met Danish Oil. Misschien in maart dan nog eens wet sanden met danish..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')