abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 4 november 2018 @ 01:16:44 #226
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_182929723
Kan iemand me vertellen wat er nu speelt rondom de huidige zaak van Aysen en Daan? Ik las iets met patat en een crimineel-achtig iets. En nu lees ik iets over Billyde Palma? Draait het daar om?

Damn, ik ben benieuwd wat Ludo nu uit gaat vreten! Die houdt echt niet van geneuzel! >:)
pi_182933114
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 01:16 schreef Claude_Viole het volgende:
Kan iemand me vertellen wat er nu speelt rondom de huidige zaak van Aysen en Daan? Ik las iets met patat en een crimineel-achtig iets. En nu lees ik iets over Billyde Palma? Draait het daar om?

Damn, ik ben benieuwd wat Ludo nu uit gaat vreten! Die houdt echt niet van geneuzel! >:)
Ik kan het ook niet precies volgen. Het gaat blijkbaar om op grote schaal XTC te dealen middels meerdere friettenten in Nederland.
Waarom friettenten weet ik ook niet. :?

[ Bericht 12% gewijzigd door miaeak op 04-11-2018 10:38:02 ]
pi_182934807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:02 schreef miaeak het volgende:
We zitten nu allemaal wel lekker Rohan de schuld te geven, maar hij is niet alleen.
Deze SORAS versie van Anita is er ook nog:

[ afbeelding ]
Dat is wel een belediging. Voor Sabine Koning _O-
Maar inderdaad, Blaadje Blanco is er ook nog. Alleen zien of horen we haar bijna nooit, het is altijd Rohan die in de media komt (en dan duidelijk laat blijken dat hij de cursusmiddag 'Hoe om te gaan met de pers' duidelijk heeft overgeslagen :') ).
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_182939416
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 12:02 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat is wel een belediging. Voor Sabine Koning _O-
Maar inderdaad, Blaadje Blanco is er ook nog. Alleen zien of horen we haar bijna nooit, het is altijd Rohan die in de media komt (en dan duidelijk laat blijken dat hij de cursusmiddag 'Hoe om te gaan met de pers' duidelijk heeft overgeslagen :') ).
Hij is wel de eindverantwoordelijke dus snap dat wel. Maar mag wel een cursusje mediatraining tegenaan inderdaad. Zijn standaard reactie is zo'n beetje opgebouwd uit de volgende 3 stappen:
1: Mensen reageren negatief
2: We wilden het juist goed doen
3: We hebben die en die gevraagd en die vonden het een goed idee

Ander voorbeeldje op het snijden van Rover:
"Vorig seizoen was er weer te doen over Rover die zichzelf sneed. Maar wij wilden het verhaal vertellen van een jongen die met een groot geheim rondloopt. Een jongen die zo onder dat geheim gebukt ging dat hij zichzelf beschadigde. Er waren kijkers die het belachelijk vonden dat we het ook lieten zien. Maar aan de andere kant liet de Stichting Zelfbeschadiging weten juist blij te zijn dat we het onderwerp uit de taboesfeer haalden.”

Altijd dat patroon, maar nooit echt excuses of erkenning naar de gekwetste kijkers toe :').
pi_182940438
Van de andere kant...er is ook kritiek op de dementie van Marieke....soms kun je het simpelweg niet voor álle kijkers goed genoeg doen. Ik vind het mooi dat gtst bepaalde onderwerpen juist in beeld wil brengen....
  † In Memoriam † zondag 4 november 2018 @ 17:38:27 #231
230491 Zith
pls tip
pi_182940482
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Van de andere kant...er is ook kritiek op de dementie van Marieke....soms kun je het simpelweg niet voor álle kijkers goed genoeg doen. Ik vind het mooi dat gtst bepaalde onderwerpen onjuist in beeld wil brengen....
Fixed.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182940510
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Fixed.
Jeetje echt? Zou het echt zo onjuist zijn? En dan nog.....het is een soap?
  † In Memoriam † zondag 4 november 2018 @ 17:42:20 #233
230491 Zith
pls tip
pi_182940564
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:40 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Jeetje echt? Zou het echt zo onjuist zijn? En dan nog.....het is een soap?
De kritiek komt van de mensen met dementie. Je vind het wel mooi dat gtst het zo fout laat zien dat de slachtoffers er boos van worden? What is next? Janine met borstkanker die een pilletje krijgt en het is weer genezen?

Het is maar een soap, mooi dat ze aandacht aan borstkanker besteden!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182940654
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:42 schreef Zith het volgende:

[..]

De kritiek komt van de mensen met dementie. Je vind het wel mooi dat gtst het zo fout laat zien dat de slachtoffers er boos van worden? What is next? Janine met borstkanker die een pilletje krijgt en het is weer genezen?
Dat is echt niet vergelijkbaar.......en dan nog....zijn er ook artsen of wat voor deskundigen dan ook die kritiek hebben geleverd? Als het een écht niet okee is wat gtst laat zien hadden ze deze verhaallijn allang een andere wending gegeven.....
  † In Memoriam † zondag 4 november 2018 @ 17:55:11 #235
230491 Zith
pls tip
pi_182940880
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

zijn er ook artsen of wat voor deskundigen dan ook die kritiek hebben geleverd?
Dat is bijna een quote van de eerste zin van rtl nieuws :P

www.rtlnieuws.nl/lifestyl(...)-het-echt-gaat%3famp

Artsen en ervaringsdeskundigen zeggen: de symptomen van de ziekte worden niet waarheidsgetrouw neergezet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182940971
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:55 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat is bijna een quote van de eerste zin van rtl nieuws :P

www.rtlnieuws.nl/lifestyl(...)-het-echt-gaat%3famp

Artsen en ervaringsdeskundigen zeggen: de symptomen van de ziekte worden niet waarheidsgetrouw neergezet.
Maar het blijft een soap.....in alle seizoenen tot nu toe zijn er wel meer dingen gebeurd die niet kloppen.....
pi_182941465
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar het blijft een soap.....in alle seizoenen tot nu toe zijn er wel meer dingen gebeurd die niet kloppen.....
Ik vind het wel prettig als ze een beetje hun research doen.
Maar mij ging het vooral om de manier waarop Rohan commentaar levert. Erg defensief allemaal.
pi_182941900
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 18:18 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik vind het wel prettig als ze een beetje hun research doen.
Maar mij ging het vooral om de manier waarop Rohan commentaar levert. Erg defensief allemaal.
Snap ik hoor.....maar ik kijk er gewoon graag naar zonder al te veel bij na te denken :)
  zondag 4 november 2018 @ 19:45:00 #239
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_182943496


"Daar ben ik weer even, jullie favoriete maatje van het schrijversteam. Mensen (vooral RTL Boulevard in juni) vragen mij wel eens: 'Rohan, waarom praat jij het altijd goed, als een verhaallijn tegenvalt?'. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Het eerste opzetje is bijna altijd in de roos, maar onze verhalen zijn altijd heel reëel en we gaan goed research doen, als er als iets niet klopt.

Laatst hadden we iets heel grappigs. We hadden heel veel lol toen we het schreven, want het sloeg nergens op. Zoiets belachelijks, maar dat document was dus kwijtgeraakt. We konden dat ene kladblaadje nergens vinden. Toen stond ik maandag bij de kopieermachine en zat die pagina blijkbaar al in het script. Tja, dat kon ik ook niet weten natuurlijk. Zoiets kun je dan niet meer terugdraaien en zo ging Sjors ineens met Mark naar bed. Dat was niet de bedoeling. We wilden eigenlijk dat Mark met Janine naar bed ging. Of was het toch met Linda? In ieder geval was het niet met Marieke, want dat vonden we maar een rare combinatie.

Een week eerder hadden we dat ook al, maar toen met Daan en Zoë. Of was het Aysen en Daan? Wacht, wie is ook alweer Turks? Oja, Nuran en Daan natuurlijk. Ook een foutje, maar die nepbuiken kunnen we nu goed gebruiken in onze Nina verhaallijn.

Viel ook nog mijn koffiekoek op de grond. Wat een ellende. Wij zijn van mening dat het nog wel wat realistischer kan. Zo mag Flo intussen wel wat meer over duurzaamheid praten. Beetje duidelijkheid mag wel, zeker in combinatie met wat humor. Wij lachen ons helemaal suf om Ferry, dus mocht hij laatst wat improviseren. "Een boom van Piet, die kap je niet". Kostelijk! Zelfs nog beter dan wat wij bedacht hadden. Wat was dat ook weer? Oja: "Een boom van Nel, die kap je sn...", eh, nee dat was het niet. Er was een nog grappigere slogan, maar ik ga nu kappen met kap...eh typen.

Maar ik hoef eigenlijk nooit iets te verdedigen. Ik klaag toch ook niet over hoe jij jouw koffiepauze invult? Iedereen lijkt altijd positief over ons schrijfwerk te spreken. Anders maakt het ook niet uit, want jij gaat toch wel kijken."

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 04-11-2018 19:51:59 ]
pi_182943520
:D :D :D
  zondag 4 november 2018 @ 19:47:23 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_182943537
Het is wel zo, we kijken toch wel.

Enigszins dan. Met een half oog.

Of was het nou met 2,5 oog? Hoe dan ook, Twan Huys doet het heel goed in RTL Late Night met Humberto Tan.
pi_182943886
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:40 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Jeetje echt? Zou het echt zo onjuist zijn? En dan nog.....het is een soap?
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar het blijft een soap.....in alle seizoenen tot nu toe zijn er wel meer dingen gebeurd die niet kloppen.....
Wat een drogreden, sorry dat ik het zeg.
Dat het een soap is betekent niet dat het oké is om wat te rommelen met zulke verhaallijnen, zeker als je als makers graag van die "maatschappelijk relevante verhaallijnen" in de serie verwerkt en wéét dat een ziekte als FTD zeldzaam is. Dan zou je als makers zoveel mogelijk informatie van zoveel mogelijk bronnen willen en móeten nagaan, om een zo goed en compleet beeld te geven als mogelijk is. In dit geval (en dit heeft Rohan Gottschalk zelf gezegd in EditieNL) hebben ze zich gebaseerd op het verhaal van een mantelzorger van een FTD-patiënt. Oftewel: ze hebben zich op het verhaal van die persoon gebaseerd, en niet op dat van artsen, lotgenoten of nabestaanden.
Het vervelende is: die mensen kunnen wel tot de kijkers van GTST behoren, en zich dus niet herkennen in het beeld wat geschetst wordt rond Marieke's ziektebeeld. Ik kan mij goed voorstellen dat juist zij dan gegronde kritiek uiten op die verhaallijn, want zij worden in het dagelijks leven geconfronteerd met de werkelijkheid rond FTD.

Het erge is dat GTST is verworden tot een verkapte Postbus 51-spot met al die "maatschappelijke" verhalen die vervolgens (al dan niet terecht) worden afgemaakt door de publieke opinie. De automutilatie van Rover kreeg ook kritiek omdat het een vertekenend beeld gaf, experts gaven toen aan dat het nodig is om het vervolgproces goed te volgen in de verhaallijn. Gebeurde dat? Welnee. Rover sneed zich een paar keer, men kwam tot de ontdekking en vervolgens ging hij off-screen naar een therapeut. Want hey, het ging er om dat automutilatie even werd aangekaart, niet dat we dat hele proces zouden volgen.
Zelfde voor de slutshaming met Kimberly. Mooi dat het wordt aangekaart, maar werd het enigszins realistisch gebracht in het hele proces? Welnee, waarom zouden ze, het is toch een soap? Terwijl juist de doelgroep waarin slutshaming helaas veelal voorkomt iedere aflevering kijkt en zich dan niet in het verhaal kan herkennen. Terwijl dat toch de bedoeling van de makers is, om het bespreekbaar en herkenbaar te maken. Dan kun je niet afkomen met een drogreden als "het is maar een soap" en "er gebeuren wel meer dingen die niet kloppen". Het gaat hier om precaire thema's die op een juiste manier dienen te worden behandeld, niet om Hupselflupsel die inconsequent is over zijn liefde voor Hatseflats. En als ze dat niet kunnen, bijvoorbeeld "omdat het een soap is", dan moeten ze verdomme nokken met dit soort thema's aan te kaarten, en alleen nog maar te komen met een hardnekkige verkoudheid hier en daar.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_182944056
Ik begrijp je punt echt wel......maar nogmaals, ik kijk gewoon omdat ik het leuk vind.....en dan prik ik er gewoon een beetje doorheen of het echt waarheidsgetrouw is of niet....
pi_182944171
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar het blijft een soap.....in alle seizoenen tot nu toe zijn er wel meer dingen gebeurd die niet kloppen.....
helemaal mee eens ^O^
pi_182944222
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 20:16 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

helemaal mee eens ^O^
Dank je :)
pi_182946228
Ik vind het ook wel leuk, zolang relaties en vroegere gebeurtenissen maar blijven kloppen en niet vergeten worden.
pi_182954332
SPOILER: Noud en het leadermysterie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door miaeak op 05-11-2018 13:17:15 ]
pi_182954349


[ Bericht 100% gewijzigd door miaeak op 05-11-2018 11:43:14 (Sorry, dubbelpost) ]
pi_182955875
SPOILER: Moeder van Zoë
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182956092
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 13:06 schreef Nathvi het volgende:
SPOILER: Moeder van Zoë
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup ^O^ :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')