Met sneeuw en ijzel inderdaad. Bij alle andere omstandigheden, nat weer of temperaturen boven 0 zijn gewone zomerbanden vaak minstens net zo goed of zelfs beter dan winterbanden.quote:Op zondag 4 november 2018 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Drogreden
Bij dezelfde snelheid een kortere remweg
Je kan op je kop gaan staan en met nog veel meer uitvluchten komen, je hebt gewoon meer grip met winterbanden
Das dus precies waar ik net 1000 woorden aan zit te besteden, pepernoot. Je kan wel op rupsen gaan rijden, maar je moet dan niet gaan verwachten dat de rest van de wereld zich aan jou gaat aanpassen omdat het kán.quote:Op zondag 4 november 2018 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Drogreden
Je kan op je kop gaan staan en met nog veel meer uitvluchten komen, je hebt gewoon meer grip met winterbanden
ik heb hier geen bergen.quote:Op zondag 4 november 2018 21:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
De berg hier niet opkomen met sneeuw zonder winterbanden is onkunde natuurlijk.
Waarom kunnen we niet gewoon elkaars keuze respecteren zonder elkaar gaan uit te maken voor moordenaars, prutsers, of wat dan ook?
Tsja, ik rijd in een 29 jaar oude Peugeot 205... Volgens jouw denkwijze had het ding al in de eerste winter van z'n bestaan al in de kreukels op de sloop moeten liggen; zonder winterbanden, ESP of ABS? Jezus, een wonder dat het ding meer dan 10 km op de dagteller heeft kunnen krijgen!quote:Op zondag 4 november 2018 20:40 schreef XL het volgende:
[..]
10 jaar geleden niet populair. Inderdaad.
30 jaar geleden was roken nog normaal.
Jij hebt ook nog geen mobiele telefoon?
Ga lekker met je tijd mee joh
Alleen toen heette die banden nog naar wat ze zijn, namelijk; sneeuwbanden.quote:Op zondag 4 november 2018 21:49 schreef Dingest het volgende:
[..]
Winterbanden bestaan trouwens al ontzettend lang; iig Continental maakt ze al vanaf de jaren '50.
O, zeker. Gooi er een marketingcampagne tegenaan die inspeelt op de onzekerheid en schuldgevoelens van de mens, of dat nou schijnveiligheid of sociale acceptatie is, en je staat in de schappenquote:Op zondag 4 november 2018 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alleen toen heette die banden nog naar wat ze zijn, namelijk; sneeuwbanden.
De term winterbanden is een slimme marketingzet om de massa aan de sneeuwbanden te krijgen, ook in landen waar ze nauwelijks toegevoegde waarde hebben.
Maar goede marketing doet z'n werk wel merken we wel.
In de sneeuw, dat is dus 2 dagen per winter. De rest van de dagen doen zomerbanden het net zo goed, waarschijnlijk zelfs beter.quote:Op zondag 4 november 2018 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat gebeurt alleen bij mensen die niet kunnen autorijden.quote:Op zondag 4 november 2018 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Ik wil SD nog wel eens zien als ie met zijn MB-achterwiel in de goot vastzit met zijn zomercrocs.
Niet alleen bij sneeuw. Ook bij lagere temperaturen.quote:Op maandag 5 november 2018 01:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In de sneeuw, dat is dus 2 dagen per winter. De rest van de dagen doen zomerbanden het net zo goed, waarschijnlijk zelfs beter.
https://www.ad.nl/economi(...)dklopperij~a8fde44f/quote:Op maandag 5 november 2018 01:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alleen bij sneeuw. Ook bij lagere temperaturen.
Dat is overigens ook al bij eerdere winterbandentesten, waar een zomerband als referentie werd meegenomen, naar voren gekomen.quote:Overigens blijkt uit onderzoek van ÖAMTC, de Oostenrijkse ANWB, dat een zomerband een kortere remweg heeft op een droge en natte weg.
Winterbanden zijn een statussymbool voor de bourgeoisie. En die gaan dus, om die reden, in oktober ook twitteren, dat ze hun winterbanden weer onder de auto hebben laten doen.quote:Op zondag 4 november 2018 23:52 schreef Dingest het volgende:
Bandenboeren en garages gooien er inderdaad niets voor niets rond deze periode reclame voor de winterbanden tegenaan. In het voorjaar hoor je ze trouwens nergens over...
Oktober is ook wel vroeg, zeker dit jaarquote:Op maandag 5 november 2018 05:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een statussymbool voor de bourgeoisie. En die gaan dus, om die reden, in oktober ook twitteren, dat ze hun winterbanden weer onder de auto hebben laten doen.
Zeker, ik ben niet afhankelijk van mijn auto.quote:Op donderdag 8 november 2018 16:22 schreef x3ro het volgende:
Grappig, in veel van de gevallen hier blijkt het dus gewoon een keiharde centenkwestie te zijn. Bij de overige gevallen is het ook een centenkwestie maar geven ze het niet toeHier bestaat de zomerset uit Michelin Pilot Sport 4 en de winterset uit Michelin Alpin banden.
In zo'n situatie is het nog te begrijpen. Maak zelf behoorlijk wat kilometers, ben afhankelijk van de auto en kom regelmatig in Duitsland. Denk dat ze mij in december op Pilot Sportjes toch wel een prent gevenquote:Op donderdag 8 november 2018 17:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zeker, ik ben niet afhankelijk van mijn auto.
Waarom zou ik geld uitgeven aan banden die 10-20 dagen per winter nut geven? Ik laat de auto dan net zo lief staan en ga met de fiets of niet
Die late temperaturen hebben alleen als voordeel dat je je winterbanden niet aan gort rijdt. Profiel blijft hetzelfde.quote:Op maandag 5 november 2018 01:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alleen bij sneeuw. Ook bij lagere temperaturen.
Zover ik weet alleen als er daadwerkelijk winterse omstandigheden zijn.quote:Op donderdag 8 november 2018 17:34 schreef x3ro het volgende:
[..]
In zo'n situatie is het nog te begrijpen. Maak zelf behoorlijk wat kilometers, ben afhankelijk van de auto en kom regelmatig in Duitsland. Denk dat ze mij in december op Pilot Sportjes toch wel een prent geven
Correct en tevens juist.quote:Op donderdag 8 november 2018 17:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zover ik weet alleen als er daadwerkelijk winterse omstandigheden zijn.
Zelfs met zoiets als dit zijn et mensen die er een hunnie VS ons strijd van maken.quote:Op maandag 5 november 2018 05:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Winterbanden zijn een statussymbool voor de bourgeoisie. En die gaan dus, om die reden, in oktober ook twitteren, dat ze hun winterbanden weer onder de auto hebben laten doen.
Airolo/Gotthard is de komende dagen 0 graden met neerslag.quote:Op donderdag 8 november 2018 18:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
In de meeste gebieden in DLD is het nu ook nog best warm. Ga zo naar CH, dus zal de temperatuur in de gaten houden 😄 Had wel 2 weken terug sneeuw in Zuid-CH.
Weer kan snel omslaanquote:Op donderdag 8 november 2018 17:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zover ik weet alleen als er daadwerkelijk winterse omstandigheden zijn.
Anders lees je even de draadquote:Op donderdag 8 november 2018 19:51 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar als er geen winterse omstandigheden zijn doen ze niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |