abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182818202
Ow, was dat een plagerij? :D
pi_182818250
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Omdat hij het zelf geschapen heeft. Maar dan komen we weer op de contradictio van Algoed, Alwetend en Almachtig.

[..]

Absoluut. Het een is onlosmakelijk verbonden met het andere. Yin en Yang. Zwart en wit. Plus en min.

[..]

Vraah et eens na, ik zal ook eens zoeken.

quote:
[..]

Ja.

Dit is het enige in deze post waar ik een zinnig antwoord op kan geven: Hoe weet je dat?

quote:
[..]

God is een menselijk begrip dat onmenselijk is.
  maandag 29 oktober 2018 @ 17:17:37 #103
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182818310
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:14 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

[..]

Dit is het enige in deze post waar ik een zinnig antwoord op kan geven: Hoe weet je dat?

[..]

Ja dat zou hij moeten als de claim God is Liefde waar is.

En nee, uit de Bijbel blijkt klontjeklaar dat een mensenleven an sich voor God niets waard is.

Gek he, dat ik niet meer geloof.
pi_182818336
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:17 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En nee, uit de Bijbel blijkt klontjeklaar dat een mensenleven an sich voor God niets waard is.

Dus je gelooft niet omdat je vindt dat God wreed is?
pi_182818402
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:11 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik moet idd beter in het Nederlands denken dan in het Nederlands vertalen :D
Maar ik bedoelde dus: Omdat JG de echte Heilige Geest hebben zijn zij de enigen die de bijbel op de juiste manier begrijpen.
Oh, de echte heilige geest, zeg dat dan. :P
  maandag 29 oktober 2018 @ 17:21:59 #106
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182818411
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:18 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dus je gelooft niet omdat je vindt dat God wreed is?
Volstrekt onverschillig. Ja dat vind ik voor een god een vorm van wreedheid.
pi_182818477
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Oh, de echte heilige geest, zeg dat dan. :P
Hopelijk is het nu duidelijker.
pi_182818492
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Volstrekt onverschillig. Ja dat vind ik voor een god een vorm van wreedheid.
Ik heb een andere reden om te twijfelen, namelijk de betrouwbaarheid van de bijbel.
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:24:07 #109
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182819696
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:25 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik heb een andere reden om te twijfelen, namelijk de betrouwbaarheid van de bijbel.
Wat ik zeg haal ik ook uit de Bijbel.
pi_182820754
quote:
12s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:24 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hopelijk is het nu duidelijker.
:Y

Maar overtuigend is het niet echt :P
pi_182833806
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:13 schreef ATON het volgende:

[..]

En ik heb van meerdere personen gehoord dat dit niet zo in de bijbel staat. :P
openbaring 12 vers 7 t/m 12 gaat er in ieder geval over.
De strijd van Michaël met de draak
7 Toen brak er oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen voerden oorlog tegen de draak, ook de draak en zijn engelen voerden oorlog.
8 Maar zij waren niet sterk genoeg, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden.
9 En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.
10 En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: Nu is gekomen de zaligheid, de kracht en het koninkrijk van onze God en de macht van Zijn Christus, want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is neergeworpen.
11 En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad tot in de dood.
12 Daarom, verblijd u, hemelen, en u die daarin woont! Wee hun die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is naar beneden gekomen, naar u toe, in grote woede, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_182833878
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:40 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

openbaring 12 vers 7 t/m 12 gaat er in ieder geval over.
De strijd van Michaël met de draak
7 Toen brak er oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen voerden oorlog tegen de draak, ook de draak en zijn engelen voerden oorlog.
8 Maar zij waren niet sterk genoeg, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden.
9 En de grote draak werd neergeworpen, namelijk de oude slang, die duivel en satan genoemd wordt, die de hele wereld misleidt. Hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen werden met hem neergeworpen.
10 En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: Nu is gekomen de zaligheid, de kracht en het koninkrijk van onze God en de macht van Zijn Christus, want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is neergeworpen.
11 En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad tot in de dood.
12 Daarom, verblijd u, hemelen, en u die daarin woont! Wee hun die de aarde en de zee bewonen, want de duivel is naar beneden gekomen, naar u toe, in grote woede, omdat hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft.
Je weet toch dat ik niet zo'n hoge pet op heb voor Openbaringen. Werk van een psychopaat.
pi_182834958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 12:43 schreef ATON het volgende:

[..]

Je weet toch dat ik niet zo'n hoge pet op heb voor Openbaringen. Werk van een psychopaat.
Daar gaat het toch niet om?
Jullie of jij wou graag weten waar het 1 en ander geschreven stond of het geen ik zei uit afgeleid kon worden.
Dan ga ik echt niet na denken of je een hoge dunk hebt van de schrijver of het bijbel boek ofzo. dan zoek ik een tekst die over het onderwerp gaat.

Dan kan ik ook gaan zeggen als jij of een ander weer eens met meneer vergeer komt aan zetten dat ik geen hoge dunk heb van die schrijver.
I am a child of God
God is not dead.
pi_182835850
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om?
Jullie of jij wou graag weten waar het 1 en ander geschreven stond of het geen ik zei uit afgeleid kon worden.
Dan ga ik echt niet na denken of je een hoge dunk hebt van de schrijver of het bijbel boek ofzo. dan zoek ik een tekst die over het onderwerp gaat.

Dan kan ik ook gaan zeggen als jij of een ander weer eens met meneer vergeer komt aan zetten dat ik geen hoge dunk heb van die schrijver.
Die idiote auteur van Openbaringen komt aanzetten met een geschiedenis van duizenden jaren voor de geboorte van Jezus en maakt er één potje van door de val van satan toe te schrijven aan iemand die nog moest geboren worden. Moet je wel totaal mesoche zijn hier enig geloof aan te hechten. Niet zo verwonderlijk dat niet alle christelijke sektes deze teksten

quote:
In de 4e eeuw betwijfelden Johannes Chrysostomus en andere bisschoppen of dit boek in het Nieuwe Testament thuis hoorde, voornamelijk door de problemen die de interpretatie gaf en het gevaar van misbruik. De kerkvader Origenes ging hen voor, hij beschouwde de Openbaring als een verzameling van wilde dromerijen, waaruit niemand wijs kan worden. Christenen in Syrië verwierpen het ook omdat het montanisme zich op dit boek baseerde. Het werd uiteindelijk wel in de nieuwtestamentische canon opgenomen. De oosters-orthodoxe kerk gebruikt het boek niet in de liturgie.
Verder heeft Vergeer daar niks mee te maken. Het zou wel voor jou wat verhelderend werken indien je hier iets over ging lezen dan waarde te hechten aan 2000 jaar oude proza en de verklaringen die jouw sekteleden eraan geven.
pi_182836104
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Die idiote auteur van Openbaringen komt aanzetten met een geschiedenis van duizenden jaren voor de geboorte van Jezus en maakt er één potje van door de val van satan toe te schrijven aan iemand die nog moest geboren worden. Moet je wel totaal mesoche zijn hier enig geloof aan te hechten. Niet zo verwonderlijk dat niet alle christelijke sektes deze teksten

[..]

Verder heeft Vergeer daar niks mee te maken. Het zou wel voor jou wat verhelderend werken indien je hier iets over ging lezen dan waarde te hechten aan 2000 jaar oude proza en de verklaringen die jouw sekteleden eraan geven.
ja, maar die 2000 jaar oude proza ligt wel dichter bij de bron omdat het al zo oud is.
Dan teksten van iemand die pas bijna 2000 jaar later is geboren en 1 en ander opgeschreven heeft wat ook maar een interpretatie is van deze schrijver.

En daarnaast ben ik geen lid van een sekte, ik ben een christen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_182836240
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:34 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

ja, maar die 2000 jaar oude proza ligt wel dichter bij de bron omdat het al zo oud is.
Dan teksten van iemand die pas bijna 2000 jaar later is geboren en 1 en ander opgeschreven heeft wat ook maar een interpretatie is van deze schrijver.

En daarnaast ben ik geen lid van een sekte, ik ben een christen.
Laamaarzitte, je snapt het zelfs niet eens wat ik je wil duidelijk maken. 8)7
pi_182836507
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:43 schreef ATON het volgende:

[..]

Laamaarzitte, je snapt het zelfs niet eens wat ik je wil duidelijk maken. 8)7
dat zelfde geldt dan waarschijnlijk ook voor mijn kant. :W ander onderwerp dan maar weer.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:57:25 #118
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_182836517
quote:
12s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:24 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]
Jammer dat Hexx weg is.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 11:05:26 #119
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182852979
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 14:57 schreef Manke het volgende:

[..]

Jammer dat Hexx weg is.
Die is helemaal niet weg joh...
  donderdag 1 november 2018 @ 10:02:36 #120
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182871696
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:59 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Hij liegt ook niet. Hij gaat veel geniepiger te werk
Waar blijkt dat zoal uit?
pi_182872803
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:17 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waaruit zou dit alles blijken dan?
Dus welke teksten zeggen duidelijk dat een mens totaal niks waard zou zijn in de ogen van God.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 1 november 2018 @ 11:59:37 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182874086
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Waaruit zou dit alles blijken dan?
Dus welke teksten zeggen duidelijk dat een mens totaal niks waard zou zijn in de ogen van God.
Het gemak waarmee de hele wereldbevolking wordt gedood, of complete steden inclusief diegenen die zelfs niets misdaan kunnen hebben (baby's). God soms eist dat ook onschuldigen worden vermoord (familieleden van een "misdadiger"). Je gaat mij niet wijsmaken dat die mensen die ik nu noem slechter waren dan anderen die bleven leven. Ergo: Gods oordeel over leven en dood riekt naar volstrekte willekeur. Er zijn nog talloze voorbeelden hoor, waarbij mensen door God worden gedood zonder dat nu duidelijk is waarom precies.

Ik ben alleen bang dat dit niet gaat landen bij jou want jij bent volstrekt kritiekloos als het om Gods handelen gaat. Want ja die mensen waren natuurlijk slecht en dienden afgoden. Welnu het uitroeien van de Kanaänieten heeft blijkbaar geen enkel effect gehad want men (de Israëlieten klaarblijkelijk) bleef gewoon afgoden dienen, zoals uit archeologisch onderzoek blijkt. Uit vrijwel alle tijdperken vanaf de 15e eeuw voor Chr zijn offerplaatsen en afgodsbeeldjes gevonden. Dat wist God natuurlijk van tevoren ook wel dus waarom al die massale moordpartijen? Was gewoon onnodig..

[ Bericht 8% gewijzigd door hoatzin op 01-11-2018 12:14:25 ]
pi_182875409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 11:59 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het gemak waarmee de hele wereldbevolking wordt gedood, of complete steden inclusief diegenen die zelfs niets misdaan kunnen hebben (baby's). God soms eist dat ook onschuldigen worden vermoord (familieleden van een "misdadiger"). Je gaat mij niet wijsmaken dat die mensen die ik nu noem slechter waren dan anderen die bleven leven. Ergo: Gods oordeel over leven en dood riekt naar volstrekte willekeur. Er zijn nog talloze voorbeelden hoor, waarbij mensen door God worden gedood zonder dat nu duidelijk is waarom precies.

Ik ben alleen bang dat dit niet gaat landen bij jou want jij bent volstrekt kritiekloos als het om Gods handelen gaat. Want ja die mensen waren natuurlijk slecht en dienden afgoden. Welnu het uitroeien van de Kanaänieten heeft blijkbaar geen enkel effect gehad want men (de Israëlieten klaarblijkelijk) bleef gewoon afgoden dienen, zoals uit archeologisch onderzoek blijkt. Uit vrijwel alle tijdperken vanaf de 15e eeuw voor Chr zijn offerplaatsen en afgodsbeeldjes gevonden. Dat wist God natuurlijk van tevoren ook wel dus waarom al die massale moordpartijen? Was gewoon onnodig..
Elke tijd heeft zijn eigen moraal en wetgeving.
Toen was het bij wet zo dat als iemand iets had gedaan dat dan wellicht het gezin ook verbannen of zelfs vermoord moest worden.
Dus andere tijd andere wetgeving, en dan moet je nagaan dat dit onder het volk Israël zelf gebeurde.
God probeerde juiste zijn volk op het rechte pad te houden daarom ook al die richters en profeten die hij naar het volk stuurde of aanstelde om het volk er op te laten wijzen wie hun God is en dat ze zich daar niet van moeten afkeren. Hoewel dat wel telkens gebeurde natuurlijk.
Want het vertrouwen in God ging met pieken en dalen.
Dus is dat geen teken van liefde van God dat hij toch telkens weer om zijn volk bekommert?
En dat moest ook wel door verschillende personen omdat de komst van Jezus nog niet was aangebroken. Dus het al verzoenende offer was er nog niet.
Want lees jij nog ergens iets in het nieuwe testament dat God mensen of kinderen liet omkomen of terecht stelde etc? Dus dat de opdracht van God kwam en niet van een mens zoals dat de romeinse keizer alle jongetjes van +/- 0 tot 2 jaar liet ombrengen want dat was een opdracht van een mens en niet van God.

Daarnaast is jouw antwoord niet helemaal een antwoord op mijn vraag, Ik zie namelijk geen enkele bijbel tekst.
I am a child of God
God is not dead.
pi_182876154
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
Toen was het bij wet zo dat als iemand iets had gedaan dat dan wellicht het gezin ook verbannen of zelfs vermoord moest worden.
Juist ! En jij blijft je nog steeds vasthouden aan dit verouderd boek met zijn moraal van 2500 jaar geleden. Je bent je aardig aan het vastrijden mijn idee.

quote:
Want lees jij nog ergens iets in het nieuwe testament dat God mensen of kinderen liet omkomen of terecht stelde etc?
Dan zijn we weer 500 jaar later en deze teksten zijn geschreven door Helleense joden die onder Romeins bewind vielen.

[ Bericht 18% gewijzigd door ATON op 01-11-2018 13:37:30 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 13:36:55 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_182876299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:58 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Dus andere tijd andere wetgeving, en dan moet je nagaan dat dit onder het volk Israël zelf gebeurde.
God probeerde juiste zijn volk op het rechte pad te houden daarom ook al die richters en profeten die hij naar het volk stuurde of aanstelde om het volk er op te laten wijzen wie hun God is en dat ze zich daar niet van moeten afkeren. Hoewel dat wel telkens gebeurde natuurlijk.
Want het vertrouwen in God ging met pieken en dalen.
Dus is dat geen teken van liefde van God dat hij toch telkens weer om zijn volk bekommert?
En dat moest ook wel door verschillende personen omdat de komst van Jezus nog niet was aangebroken. Dus het al verzoenende offer was er nog niet.
Want lees jij nog ergens iets in het nieuwe testament dat God mensen of kinderen liet omkomen of terecht stelde etc? Dus dat de opdracht van God kwam en niet van een mens zoals dat de romeinse keizer alle jongetjes van +/- 0 tot 2 jaar liet ombrengen want dat was een opdracht van een mens en niet van God.

En ja hoor, het afgrijselijke moorden wordt weer goedgepraat. Wat ben je toch een vreselijke hypocriet... :')

vraagje: zijn er onschuldigen vermoord in opdracht van God of niet?
quote:
Daarnaast is jouw antwoord niet helemaal een antwoord op mijn vraag, Ik zie namelijk geen enkele bijbel tekst.
Ik zie ook geen enkele Bijbeltekst in het OT waar een Jezus wordt genoemd, maar dat weerhoudt jou er niet van om hem overal in "te herkennen" zelfs al heeft hij een volslagen andere naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')