Dat zal vast ook de bedoeling van de bedenker van religie zijn. Beetje orde proberen te scheppen, anders werd men bandeloos enzo.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 15:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En dan komen we weer bij mijn opmerking dat een religie een vijand nodig heeft om de boel bij elkaar te houden.
Kan allebei.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 15:26 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Dat zal vast ook de bedoeling van de bedenker van religie zijn. Beetje orde proberen te scheppen, anders werd men bandeloos enzo.
Of is het losbandig?
of 3: De engelen hebben hun keuze al gemaakt voor de eeuwigheid.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 11:01 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Er zijn twee antwoorden mogelijk:
- Omdat dat niet in het plan staat (wanneer je gelooft dat alles voorbestemd is)
- Omdat God dat in de kiem gaat smoren voordat het zover komt (hij weet immers alles)
En dat heb je zelf zo bedacht ?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 15:57 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
of 3: De engelen hebben hun keuze al gemaakt voor de eeuwigheid.
Daarom kan satan en zijn demonen ook niet meer bij God komen, er is een scheiding tussen het geestelijke donker en licht.
Sinds de overwinning door Jezus aan het kruis is er een definitieve scheiding gekomen en zijn de satan en zijn demonen (voormalige engelen) voorgoed uit de hemel gezet of gegooid.
Dat ligt er aan waarom hij bang is/ was voor de hel?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 14:55 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik weet wat je bedoelt. Mijn schoonvader had dat ook. Dan was hij zeer sceptisch, ging minder vaak naar de kerk. Maar hij was duidelijk toch ook bang stel dat er een hel bestaat.
nee, dat lees ik zo in de bijbel en heb ik via meerdere personen gehoord.quote:
Als je niet gelooft ga je naar de hel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Dat ligt er aan waarom hij bang is/ was voor de hel?
En ik heb van meerdere personen gehoord dat dit niet zo in de bijbel staat.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 17:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee, dat lees ik zo in de bijbel en heb ik via meerdere personen gehoord.
Op voorwaarde dat er een hel is...en die is er niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 18:04 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Als je niet gelooft ga je naar de hel.
Kun je vast wel laten zien waar dat dan staat?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 17:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
nee, dat lees ik zo in de bijbel en heb ik via meerdere personen gehoord.
Jawel. Aardequote:Op vrijdag 26 oktober 2018 19:14 schreef ATON het volgende:
[..]
Op voorwaarde dat er een hel is...en die is er niet.
Yup, het niet kunnen geloven is zò'n erge misdaad dat je eeuwig gemarteld dient te worden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 18:04 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Als je niet gelooft ga je naar de hel.
Dat is een vraag die ik niet gauw beantwoord krijg van evangelisten: waarom vindt God het goede geloof belangrijker dan het goede gedrag? Het is nou niet bepaald dat het Christelijke geloof significant zoveel beter gedrag oplevert, dus dat kan het niet zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Yup, het niet kunnen geloven is zò'n erge misdaad dat je eeuwig gemarteld dient te worden.
Ik begrijp dat regeren eigenlijk niet zo... De machtige schepper van alles die met één gedachte de complete kosmos uit zijn mouw schudt moet blijkbaar regeren met hulp van 144.000 JG? En wat houdt dat regeren dan in? Er zijn alleen nog maar gelovigen zonder één greintje zonde die alleen maar supertjebraaf zijn..quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:08 schreef Mariocash het volgende:
- Volgens JG gaat niet ieder goed persoon naar de hemel, maar zal god de aarde na Armageddon herstellen in een paradijs waar mensen voor eeuwig op kunnen leven zonder pijn te lijden en te sterven etc. Ze geloven ook niet in een hel.
- Een select groepje van 144.000 uitverkorenen gaat wel naar de hemel om daar samen met Jezus te regeren over de mensen die in het paradijs wonen
Wat gebruiken deze mensen? Geef mij ook wat van dat spul. Je gaat er behoorlijk hard op zo te lezen.
Ik snap er ook vrij weinig van, vriend. Maar gelachen heb ik wel!quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik begrijp dat regeren eigenlijk niet zo... De machtige schepper van alles die met één gedachte de complete kosmos uit zijn mouw schudt moet blijkbaar regeren met hulp van 144.000 JG? En wat houdt dat regeren dan in? Er zijn alleen nog maar gelovigen zonder één greintje zonde die alleen maar supertjebraaf zijn..
Je gaat er van langs de deuren!quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:18 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Wat gebruiken deze mensen? Geef mij ook wat van dat spul. Je gaat er behoorlijk hard op zo te lezen.
Nou ja na Armageddon volgt er een opstanding van "zowel rechtvaardigen als onrechtvaardigen" (staat ergens in de bijbel) en satan wordt voor 1000 jaar geketend.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik begrijp dat regeren eigenlijk niet zo... De machtige schepper van alles die met één gedachte de complete kosmos uit zijn mouw schudt moet blijkbaar regeren met hulp van 144.000 JG? En wat houdt dat regeren dan in? Er zijn alleen nog maar gelovigen zonder één greintje zonde die alleen maar supertjebraaf zijn..
Volkomen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:33 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nou ja na Armageddon volgt er een opstanding van "zowel rechtvaardigen als onrechtvaardigen" (staat ergens in de bijbel) en satan wordt voor 1000 jaar geketend.
Tijdens die 1000 jaar moeten de "onrechtvaardigen" die een opstanding hebben gekregen dus kiezen voor god (zonder dat Satan invloed kan hebben op de mensen).
Na 1000 jaar wordt satan weer een korte tijd losgelaten en zullen een heleboel mensen alsnog vallen voor zijn verleidingen.
De 144.000 gezalfden in de hemel zullen dus regeren over de mensen tijdens deze 1000 jaar en de korte tijd dat Satan weer 'los' is.
Daarna worden Satan en de zondige mensen voorgoed vernietigd en pas dan zijn er alleen nog 'volmaakte gelovigen' over en zijn die 144.000 niet meer echt nodig (tenminste niet in hun regerende functie).
Zo duidelijk?
Die Paulus zat volgens mij flink aan de magic mushrooms tijdens zijn openbaring.. Als mensen die hallucinaties dan letterlijk gaan nemen kunnen ze in de gekste dingen gaan gelovenquote:
Johannes.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:39 schreef falling_away het volgende:
[..]
Die Paulus zat volgens mij flink aan de magic mushrooms tijdens zijn openbaring.. Als mensen die hallucinaties dan letterlijk gaan nemen kunnen ze in de gekste dingen gaan geloven
Ik zou niet willen zeggen dat erkend willen worden als de schepper, ijdelheid is.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is een vraag die ik niet gauw beantwoord krijg van evangelisten: waarom vindt God het goede geloof belangrijker dan het goede gedrag? Het is nou niet bepaald dat het Christelijke geloof significant zoveel beter gedrag oplevert, dus dat kan het niet zijn.
Zou het ijdelheid zijn?
Hij moet niet, hij wil het.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |