abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183860030
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:40 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Dit is denk door een deal met Turkije

Straks worden alle gele delen op de kaart groen.....
Komen er Turkse ziekenhuizen etc

Vervolgens gaat Amerika het via Israel spelen.
Verlammen Assad door bombardementen op zijn matrieel.
met als smoes ''De Iraniërs verlammen''

En zo komt er dus nooit een einde aan deze oorlog, met als doel goedkope olie voor het Westen
Wut? :')
pi_183860511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is correct. Maar de Amerikaanse troepen waren wel een eventuele steun.

Daar kunnen ze nu naar fluiten. Verder hebben ze inderdaad het landschap ook niet mee.
De Amerikanen hebben nu 2000 troepen in een gebied groter dan Nederland. Het is niet de militaire aanwezigheid dat hier telt, maar de garantie op luchtsteun, financiële ondersteuning, politieke steun, wapens, logistiek etc. Als dit ook wegvalt hebben de SDF en de rebellen bij Al-Tanf inderdaad een probleem.

Dus als Trump niet wil dat zijn bondgenoten onder de voet worden gelopen doet hij er verstandig aan om dit deels in stand te houden. Maargoed we hebben het over Trump, dat is altijd even afwachten wat hij nu weer verstandig vindt.
Incelfrikandel
  donderdag 20 december 2018 @ 19:37:47 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183860548
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben nu 2000 troepen in een gebied groter dan Nederland. Het is niet de militaire aanwezigheid dat hier telt, maar de garantie op luchtsteun, financiële ondersteuning, politieke steun, wapens, logistiek etc. Als dit ook wegvalt hebben de SDF en de rebellen bij Al-Tanf inderdaad een probleem.

Dus als Trump niet wil dat zijn bondgenoten onder de voet worden gelopen doet hij er verstandig aan om dit deels in stand te houden. Maargoed we hebben het over Trump, dat is altijd even afwachten wat hij nu weer verstandig vindt.
Groot gelijk dat Amerika daar weggaat. De olie- en gasvelden behoren toe aan de Syrische regering, niet aan een Amerikaans vazalstaatje.
pi_183860549
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

We hebben het niet alleen over Trump. We hebben het over een complexe situatie.

Stel nu dat Turkije beslist om de Koerdische milities aan te gaan pakken, wat is dan verstandig in het perspectief van Amerika? de kant van de Koerden kiezen of toch maar niets doen om niet Turkije tegen de schenen te schoppen?
pi_183860705
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stel nu dat Turkije beslist om de Koerdische milities aan te gaan pakken, wat is dan verstandig in het perspectief van Amerika? de kant van de Koerden kiezen of toch maar niets doen om niet Turkije tegen de schenen te schoppen?
Lijkt er toch sterk op dat Trump dit in zijn eentje heeft besloten gezien de verbazing van zo'n beetje iedereen.

Gaat eraan liggen wat Turkije ervoor in ruil zal geven.
Incelfrikandel
pi_183860759
quote:

Dus als Trump niet wil dat zijn bondgenoten onder de voet worden gelopen doet hij er verstandig aan om dit deels in stand te houden.
We hebben gezien hoe het met het "zuidelijke front" is afgelopen toen Assad zijn legers die kant op stuurde. De "bondgenoten" kregen van de Amerikanen te horen, "jullie moeten niet denk dat we jullie te hulp zullen schieten".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183860839
Na 7 jaar burgeroorlog zijn we weer terug bij af.

Ook de enige logische conclusie van dit hele debacle. De Amerikanen hadden niets te zoeken in Syrie. Alleen als ze all in waren gegaan had het nut gehad. Putin kan prima zelf ISIS uit de weg ruimen en platbranden, daar heeft hij de Amerikanen niet voor nodig.
pi_183860846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Wie beweert dat dit een toezegging is aan de Turken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183860875
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:52 schreef Nintex het volgende:
Na 7 jaar burgeroorlog zijn we weer terug bij af.

Was het maar zo'n feest. 7 jaar geleden lag het land niet in puin.
-Rabia Al-Basri
pi_183860899
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

We hebben gezien hoe het met het "zuidelijke front" is afgelopen toen Assad zijn legers die kant op stuurde. De "bondgenoten" kregen van de Amerikanen te horen, "jullie moeten niet denk dat we jullie te hulp zullen schieten".
Aan de andere kant dachten Russische huurlingen wel te kunnen gaan wandelen in een territorium van de Amerikaanse mariniers en hun poppetjes :P
  donderdag 20 december 2018 @ 19:57:43 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183860920
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. 7 jaar geleden lag het land niet in puin.
7 jaar geleden leefden allerlei luitjes die een bloederige revolutie wilden nog..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_183860933
mike_giglio twitterde op donderdag 20-12-2018 om 17:28:04 just heard from a U.S.-backed rebel commander at Tanf, the U.S. special forces base near the Syrian border with Jordan, that they've been told America will pull support there too. he said they are busy doing inventory. reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_183860959
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

7 jaar geleden leefden allerlei luitjes die een bloederige revolutie wilden nog..
Ze zijn er nog steeds. In Syrië als buiten Syrië.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 december 2018 @ 20:00:04 #214
38496 Perrin
pi_183860963
Dit is zo'n verstandig besluit van de VS dat ik bijna twijfel wat het addertje onder het gras is..
pi_183860969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Lijkt er toch sterk op dat Trump dit in zijn eentje heeft besloten gezien de verbazing van zo'n beetje iedereen.

Laat wel zien hoe sterk de neocon-doctrine is in Amerika. Stelletje mafketels daar.
  donderdag 20 december 2018 @ 20:01:00 #216
38496 Perrin
pi_183860978
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ze zijn er nog steeds. In Syrië als buiten Syrië.
Het fanatiekste kanonnenvoer is wel wat minder voorradig..
pi_183861005
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

Deels. Daar kregen de Israëliërs een vrijbrief om Iraanse troepen naar hartelust te bombarderen voor terug.
Incelfrikandel
pi_183861102
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het fanatiekste kanonnenvoer is wel wat minder voorradig..
Er is niets gedaan om de onderliggende oorzaken, die dit conflict hebben veroorzaakt, op te lossen. Ik zie niet echt een reden om zo optimistisch te zijn.
Incelfrikandel
  donderdag 20 december 2018 @ 20:13:37 #219
38496 Perrin
pi_183861182
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Er is niets gedaan om de onderliggende oorzaken, die dit conflict hebben veroorzaakt, op te lossen. Ik zie niet echt een reden om zo optimistisch te zijn.
Oh begrijp me niet verkeerd hoor, dat ben ik ook niet, zeker niet op de middellange termijn.

Maar de kans op een grootschalige nieuwe gewapende opstand lijkt me de komende paar jaar iig best klein.
pi_183861809
_O-

ABCWorldNews twitterde op donderdag 20-12-2018 om 18:26:59 NEW: Sen. Lindsey Graham says decision to withdraw U.S. troops from Syria is "a big gift" to Iran, ISIS: "The only reason they're not dancing in the aisles in Tehran and ISIS camps is they don't believe in dancing." https://t.co/ajvj9LitTK https://t.co/tp2e2l6q3d reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_183861855
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:38 schreef Slayage het volgende:
Lindsey Graham
Die man is verstandelijk gehandicapt
pi_183861906
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Had zo een player in het MO kunnen zijn.
  donderdag 20 december 2018 @ 20:44:15 #223
38496 Perrin
pi_183861974
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:38 schreef Slayage het volgende:
_O-

ABCWorldNews twitterde op donderdag 20-12-2018 om 18:26:59 NEW: Sen. Lindsey Graham says decision to withdraw U.S. troops from Syria is "a big gift" to Iran, ISIS: "The only reason they're not dancing in the aisles in Tehran and ISIS camps is they don't believe in dancing." https://t.co/ajvj9LitTK https://t.co/tp2e2l6q3d reageer retweet
pi_183862048
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:13 schreef Perrin het volgende:

Maar de kans op een grootschalige nieuwe gewapende opstand lijkt me de komende paar jaar iig best klein.
Niet meer ten tijde van de huidige generatie Syriërs. Misschien twee generaties later als baath niet hervormt?

Eigenlijk hadden veel main stream rebellen al spijt van de opstand twee drie jaar in het conflict. Hun lot werd uiteindelijk bezegeld door Obamas onwil om zijn rode lijn te handhaven. Het ingrijpen van Rusland was de nail in the coffin.
-Rabia Al-Basri
pi_183862071
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind hem wel vermakelijk soms.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 december 2018 @ 20:48:34 #226
38496 Perrin
pi_183862099
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Niet meer ten tijde van de huidige generatie Syriërs. Misschien twee generaties later als baath niet hervormt?

Eigenlijk hadden veel main stream rebellen al spijt van de opstand twee drie jaar in het conflict. Hun lot werd uiteindelijk bezegeld door Obamas onwil om zijn rode lijn te handhaven. Het ingrijpen van Rusland was de nail in the coffin.
Ja zo'n soort tijdlijn verwacht ik ook.
pi_183862102
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vind hem wel vermakelijk soms.
Ik impliceer toch ook niet dat verstandelijke mensen niet vermakelijk zijn? integendeel. Je kan ze gras laten eten.
pi_183862103
quote:
Hij refereert naar het molla regime uiteraard
-Rabia Al-Basri
pi_183862131
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik impliceer toch ook niet dat verstandelijke mensen niet vermakelijk zijn? integendeel. Je kan ze gras laten eten.
"Don't be evil"
-Rabia Al-Basri
pi_183862338
EdwardGLuce twitterde op donderdag 20-12-2018 om 16:36:00 I don't believe in coincidences. As Mueller's probe tightens, Putin's leverage on Trump intensifies. Hard to read the Deripaska sanctions move & pulling out of Syria as anything other than Trump's Christmas gifts to his handler. reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_183862421
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat hebben de Koerden de Amerikanen te bieden ?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 20 december 2018 @ 21:06:37 #232
38496 Perrin
pi_183862508
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:03 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Olie :P Afnemer van wapentuig. Huurlingen voor allerlei oorlogjes in de regio.
pi_183862572
quote:

[..]

Een springplank weinig meer dan dat.
-Rabia Al-Basri
pi_183863375
quote:

[..]

Daar zijn verschillende antwoorden op. De meeste machthebbers in Amerika zouden op dit antwoorden: genoeg. Want ze zijn tegen de terugtrekking.
pi_183863810
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oh begrijp me niet verkeerd hoor, dat ben ik ook niet, zeker niet op de middellange termijn.

Ik vind het ook niet zo verkeerd hoor, vrede is vrede. Beter dan deze oorlog.

Ik denk echter ook aan de lange termijn. De kern van het probleem is dat het Syrische regime inherent onhervormbaar is. De Ba'ath heeft nu twee destructieve burgeroorlogen veroorzaakt in de afgelopen 40 jaar. Ik heb weinig trek in nog een, maar gezien het feit dat er nul komma nul veranderd vrees ik het onvermijdelijke.
Incelfrikandel
pi_183863819
Een aangename omgeving voor SF en antennes etc neem ik aan.
pi_183867502
Minister van defensie mattis eruit. Wordt steeds gekker daar in Washington.

Trump B:)B
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 december 2018 @ 00:57:25 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183868026
Wollah, deze Trump. Het doet denken aan een veel mildere vorm van Mao in de zin dat het nooit lang rustig en saai blijft.
pi_183868034
Die Mattis is gewoon oud. Zijn tijd zat erop. Maar mensen zien direct verband !!
  vrijdag 21 december 2018 @ 01:02:12 #240
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183868081
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:58 schreef theunderdog het volgende:
Die Mattis is gewoon oud. Zijn tijd zat erop. Maar mensen zien direct verband !!
1950. Niet de jongste meer inderdaad. Gewoon lekker met pensioen.
pi_183868130
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 01:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

1950. Niet de jongste meer inderdaad. Gewoon lekker met pensioen.
Precies.
  vrijdag 21 december 2018 @ 01:41:58 #242
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183868405
quote:

[..]

Momenteel, een potentieel toekomstige vazalstaat waar Amerikanen militaire basissen kunnen starten. Het biedt ook Koerdische lekkertjes voor hun soldaten. Die Amerikaanse soldaten neuken de local meiden links en rechts overal waar ze in redelijke aantallen gestationeerd staan. Daar gaat je soevereiniteit en eer/trots als land en volk. Bah.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 21-12-2018 01:59:07 ]
pi_183868832
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 01:41 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Momenteel, een potentieel toekomstige vazalstaat waar Amerikanen militaire basissen kunnen starten. Het biedt ook Koerdische lekkertjes voor hun soldaten. Die Amerikaanse soldaten neuken de local meiden links en rechts overal waar ze in redelijke aantallen gestationeerd staan. Daar gaat je soevereiniteit en eer/trots als land en volk. Bah.
:') :')
pi_183868839
Het Midden Oosten hervormen (Iran, Syrië, Irak, Saudi Arabie ) etc is bijzonder lastig.
Niet alleen door de leiders, maar ook de bevolking die daar woont staat niet altijd open voor democratie, mede door het geloof.

Geen idee wat de oplossing is
pi_183871626
-Rabia Al-Basri
pi_183872254
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 11:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vanwaar die smiley?
:')
-Rabia Al-Basri
pi_183872353
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2018 11:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

:')
Was een oprechte vraag, hoor?
pi_183874976
kwam dit tegen zojuist, niet direct mbt syrie, maar wel iets om mee te nemen om breder te kijken naar de regio. ik vind het wel opvallend hoe israel overigens reageert op het terugtrekken van trump. alsof ze meer weten dan de europese landen, die aan het huilen zijn momenteel

quote:
Israel’s Hadashot news channel reported on Wednesday that along with Trump’s decision to remove U.S. forces from Lebanon, U.S. officials told Israel that if Hezbollah gains a more powerful position in the next Lebanese government, the U.S. will end its support for the LAF and agree to Israel’s request that it place an economic embargo on the Lebanese government.

Hezbollah announced its intention to take control over Lebanon’s health ministry shortly after the elections in May. The ministry has one of the largest budgets and plenty of disposable cash. The U.S. had already warned Lebanese President Michel Aoun that it would end its support for Lebanon if Hezbollah receives the health ministry.

On Thursday, it was reported that Hezbollah loyalist Jamil Jabak will serve as Lebanese health minister in the next government. If the U.S. follows through on its promise to end its support for Lebanon as a result, then the Trump administration will entirely abandon Obama’s pro-Iranian policy in the Middle East.

From Israel’s perspective, continued U.S. support for the Hezbollah-controlled Lebanese government and military has been a major concern. In 2006, due the Bush administration’s support for the Lebanese government, then-Secretary of State Condoleezza Rice prohibited Israel from targeting Lebanese infrastructures and other resources critical to Hezbollah’s war effort. If the U.S. is true to its word and aligns its policy towards Lebanon with Israel, the move will vastly expand Israel’s ability to decisively defeat Hezbollah, Iran’s proxy army in Lebanon, in the next war.

By Caroline Glick a world-renowned journalist

https://www.facebook.com/568774564/posts/10156288119504565/
-Rabia Al-Basri
pi_183874986
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Was een oprechte vraag, hoor?
dude, als het daadwerkelijk zo is gegaan, is het toch bezopen?
-Rabia Al-Basri
pi_183875333
tweet reeks

ragipsoylu twitterde op vrijdag 21-12-2018 om 14:04:36 BREAKING — Turkey postpones a military operation on North Eastern Syria against US partner SDF following Trump’s decision to withdraw troops from this country, Erdogan announces reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_183881397
avischarf twitterde op donderdag 20-12-2018 om 19:51:43 'Scared to death': Syria's Kurds tell @Elizrael @haaretzcom they were surprised by Trump withdrawal, and would rather negotiate with Assad and 'surrender the dream of autonomy' than face Erdogan and his 'Arab Jidahist allies' onslaught https://t.co/vSVYCJRvrL reageer retweet
En wat reacties op de tweet

BBarabandi twitterde op vrijdag 21-12-2018 om 14:31:17 @avischarf @Elizrael @haaretzcom For #pkk#sdf this is true,Regime is better than #turkey. But for average Kurds in Syria it’s 100% the opppait. They prefer Turkey on the regime. reageer retweet
worldonalert twitterde op donderdag 20-12-2018 om 22:54:33 @avischarf @Elizrael @haaretzcom If they prefer the mass murderer, child killer and war criminal Assad, then they don't deserve freedom or democracy. YPG never fought against the plague Assad in 7 years of war. I wish the Turkish army good luck in their offensive against YPG fools. reageer retweet
XI_interbrigade twitterde op donderdag 20-12-2018 om 22:38:32 I wish the #PKK a fun time in #Assad's dungeons after surrender, as they love him so dearly. https://t.co/eJhizpmq13 reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_183883454
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2018 14:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

dude, als het daadwerkelijk zo is gegaan, is het toch bezopen?
Want?
pi_183884091
Wat hadden ze dan verwacht, dat de VS eeuwige steun zou verlenen?
  vrijdag 21 december 2018 @ 22:43:52 #256
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183886479
Die Koerden. Voor geen cent te vertrouwen. Een ware vijfde kolonne. Wie weet kunnen de Yanks ze wat grond bieden in Murica. De staat Montana heeft een groter landoppervlakte dan Duitsland met maar een miljoen inwoners. Doop het om in Koerdistan en zorg voor een luchtbrug.
pi_183886967
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:43 schreef Jellereppe het volgende:
Die Koerden. Voor geen cent te vertrouwen. Een ware vijfde kolonne. Wie weet kunnen de Yanks ze wat grond bieden in Murica. De staat Montana heeft een groter landoppervlakte dan Duitsland met maar een miljoen inwoners. Doop het om in Koerdistan en zorg voor een luchtbrug.
Koerden zijn dol op bergen.
Breng ze liever naar de Rif en laat ze de Berbers tuchtigen, fokken of gewoon onderdrukken.
pi_183887049
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Breng ze liever naar de Rif en laat ze de Berbers tuchtigen, fokken of gewoon onderdrukken.
Koerden verkiezen boven berbers...

Die is gek.
pi_183887336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:43 schreef Jellereppe het volgende:
Jij als geboren Berber zou beter moeten weten hoe het is om een minderheid te zijn in een land. }:|

Beetje kort door de bocht, waarom zijn de Koerden niet te vertrouwen?
Erbil is een welvarende regio, Noord Irak is een van de veiligste delen van het land, met een redelijk goede infrastructuur, ik denk dat die Koerden best wel wat kunnen.

Ergens las ik ook dat Iraniërs en Koerden het 't best doen in Zweden, en de Somaliërs en Marokkanen zwaar achterlopen, dus opzich een vreemde beredenering om de Koerden zo zwart te maken.
  vrijdag 21 december 2018 @ 23:29:48 #260
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183887807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:16 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Jij als geboren Berber zou beter moeten weten hoe het is om een minderheid te zijn in een land. }:|

Beetje kort door de bocht, waarom zijn de Koerden niet te vertrouwen?
Erbil is een welvarende regio, Noord Irak is een van de veiligste delen van het land, met een redelijk goede infrastructuur, ik denk dat die Koerden best wel wat kunnen.

Ergens las ik ook dat Iraniërs en Koerden het 't best doen in Zweden, en de Somaliërs en Marokkanen zwaar achterlopen, dus opzich een vreemde beredenering om de Koerden zo zwart te maken.
We zijn geen minderheid, maar vooral onder de voet gelopen door de Arabische hordes eeuwen geleden en verarabiseerd. Het is een bitch om afstammeling te zijn van een volk dat generaties geleden onder de voet is gelopen en cultureel verkracht in de image van het Arabische schiereiland. Maar goed ik heb niks met alles wat uit het Arabische schiereiland komt. Amerikaanse slaven en religieuze extremisme komen daar vandaan. De Koerden zijn al eerder misbruikt door de Amerikanen. Kissinger deed daar nog een mooie duidelijke uitspraak over en dan lenen ze zich de tweede keer volop voor Amerikaanse belangen. Ezels. Plus de Koerden zijn landlocked en daarmee omsingeld door vijandige staten. Succes met het runnen van een economie in zo'n omgeving. Terwijl Assad vecht (waarschijnlijk gestart door de Friends of Syria om een anti-Amerikaanse regime om ver te werpen en daarmee de Westerse/Amerikaanse/Saudische invloedssfeer te vergroten) om het land bij elkaar te houden voegen zij zich met oppergemak bij de Amerikanen. Hoe moet ik zoiets noemen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Friends_of_Syria_Group
pi_183887870
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Koerden verkiezen boven berbers...

Die is gek.
Van Koerden heb je in Europa ook weinig last terwijl de Berbers zich bedienen van criminaliteit en terrorisme van Spanje tot aan Frankrijk en in de Noordelijke steden te Duitsland en Denemarken.
pi_183888037
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Van Koerden heb je in Europa ook weinig last terwijl de Berbers zich bedienen van criminaliteit en terrorisme van Spanje tot aan Frankrijk en in de Noordelijke steden te Duitsland en Denemarken.
Zet je 100.000 Noord Afrikanen neer in Polen of Tjechië en je krijgt daar ook problemen, enige waar ze in het gareel gehouden kunnen worden is in Marokko Algerije of Tunesië.
pi_183888076
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nu weer mee te maken.
pi_183891205
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nu weer mee te maken.
Dat is een reflectie van de intens verrotte volksaard van de Berber.
pi_183892565
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2018 07:50 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is een reflectie van de intens verrotte volksaard van de Berber.
Heb je vaak je gsm moeten afgeven aan Nederlandse-berbers of wat is het probleem?

We hebben het hier over Syrie en de Koerden.
pi_183893380
Maar goed: de Koerden zijn nu dus flink de klos. Tijd voor een eigen staat, die Amerika vervolgens flink gaat steunen met wapens en geld?
pi_183893700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 21:15 schreef theunderdog het volgende:
Wat hadden ze dan verwacht, dat de VS eeuwige steun zou verlenen?
die signalen waren er wel. de amerikanen waren zich aan het ingraven.
-Rabia Al-Basri
pi_183893710
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

_O- ^O^
-Rabia Al-Basri
pi_183895933
Tijd dat ze eindelijk de ring komen kussen in Damascus.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_183896032
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 14:32 schreef IPA35 het volgende:
Tijd dat ze eindelijk de ring komen kussen in Damascus.
Ze moeten wel. Anders moeten ze in bad met behaarde Turken.
pi_183911412
Bret mcgurk :W
-Rabia Al-Basri
pi_183918176
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 23:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

We zijn geen minderheid, maar vooral onder de voet gelopen door de Arabische hordes eeuwen geleden en verarabiseerd. Het is een bitch om afstammeling te zijn van een volk dat generaties geleden onder de voet is gelopen en cultureel verkracht in de image van het Arabische schiereiland. Maar goed ik heb niks met alles wat uit het Arabische schiereiland komt. Amerikaanse slaven en religieuze extremisme komen daar vandaan. De Koerden zijn al eerder misbruikt door de Amerikanen. Kissinger deed daar nog een mooie duidelijke uitspraak over en dan lenen ze zich de tweede keer volop voor Amerikaanse belangen. Ezels. Plus de Koerden zijn landlocked en daarmee omsingeld door vijandige staten. Succes met het runnen van een economie in zo'n omgeving. Terwijl Assad vecht (waarschijnlijk gestart door de Friends of Syria om een anti-Amerikaanse regime om ver te werpen en daarmee de Westerse/Amerikaanse/Saudische invloedssfeer te vergroten) om het land bij elkaar te houden voegen zij zich met oppergemak bij de Amerikanen. Hoe moet ik zoiets noemen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Friends_of_Syria_Group
De meeste Marokkanen in Nederland zijn van berber komaf, maar weten niets, nada over hun geschiedenis.
pi_183919994
Als de Amerikanen daadwerkelijk vertrekken (wat nog twijfelachtig is, de wapenlobby en de Israëllobby voeren de druk op Trump flink op) kan alleen Rusland een Turkse inval bemoeilijken.

Een hoop landen/ partijen zijn in de afgelopen dagen als beschermengel van de Koerden geopperd: Frankrijk, Engeland, Saudi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Iraanse milities en Syrie. Ik denk dat ze geen schijn van kans maken, mede doordat veel lokale stammen hebben geleden onder de Koerdische bezetting en op wraak zinnen.
pi_183920033
Dubbel.
pi_183925481
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 15:02 schreef Bilge het volgende:
Als de Amerikanen daadwerkelijk vertrekken (wat nog twijfelachtig is, de wapenlobby en de Israëllobby voeren de druk op Trump flink op) kan alleen Rusland een Turkse inval bemoeilijken.

Een hoop landen/ partijen zijn in de afgelopen dagen als beschermengel van de Koerden geopperd: Frankrijk, Engeland, Saudi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Iraanse milities en Syrie. Ik denk dat ze geen schijn van kans maken, mede doordat veel lokale stammen hebben geleden onder de Koerdische bezetting en op wraak zinnen.
Denk je echt dat Turkije flink gaat invallen? en zo ja: hoe zal Rusland daar dan op reageren?
  zondag 23 december 2018 @ 19:13:51 #277
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183925791
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 13:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De meeste Marokkanen in Nederland zijn van berber komaf, maar weten niets, nada over hun geschiedenis.
Tja, bijna alles staat in het teken van de Arabische cultuur bij de eerste generatie. Die zijn zelf verdwaald en dan komt nog een Nederlandse sausje overheen bij de nakomelingen. Gewoon een cultureel clusterfuck. Een zwak onderontwikkeld cultureel fundament. Maar goed terug naar Syrië.
pi_183926136
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tja, bijna alles staat in het teken van de Arabische cultuur bij de eerste generatie. Die zijn zelf verdwaald en dan komt nog een Nederlandse sausje overheen bij de nakomelingen. Gewoon een cultureel clusterfuck. Een zwak onderontwikkeld cultureel fundament. Maar goed terug naar Syrië.
Ja, Syrie. Het ziet er nu naar uit dat het conflict weer in leven wordt gebracht. Dacht je IS te hebben verslagen, ziet nu Turkije zijn kans...
  zondag 23 december 2018 @ 19:30:50 #279
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183926259
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:25 schreef theunderdog het volgende:
Ja, Syrie. Het ziet er nu naar uit dat het conflict weer in leven wordt gebracht. Dacht je IS te hebben verslagen, ziet nu Turkije zijn kans...
Als de Yanks dat land verlaten dan moet Assad samen met de Russen en Iraniërs maar snel dat gebied consolideren. De Turken waren onderdeel van de American Grand Syrian Plan om het Assad regime te lozen. Die gingen hun eieren pas in een andere mand leggen nadat het duidelijk werd dat de Yanks geen rekening hielden met hun gevoeligheden (YPG/Koerden).
pi_183926275
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als de Yanks dat land verlaten dan moet Assad samen met de Russen en Iraniërs maar snel dat gebied consolideren. De Turken waren onderdeel van de American Grand Syrian Plan om het Assad regime te lozen. Die gingen hun eieren pas in een andere mand leggen nadat het duidelijk werd dat de Yanks geen rekening hielden met hun gevoeligheden (YPG/Koerden).
Maar stel he, dat Turkije inderdaad een flinke inval gaat doen. Zal Rusland dat dan op zijn beloop laten?
  zondag 23 december 2018 @ 19:32:07 #281
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183926294
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar stel he, dat Turkije inderdaad een flinke inval gaat doen. Zal Rusland dat dan op zijn beloop laten?
Eerst zien of deze nakomelingen van Europese kolonisten opdonderen uit Syrië.
pi_183926347
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:32 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Eerst zien of deze nakomelingen van Europese kolonisten opdonderen uit Syrië.
Excuus, over welke nakomelingen heb je het?
  zondag 23 december 2018 @ 19:34:50 #283
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183926352
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:34 schreef theunderdog het volgende:
Excuus, over welke nakomelingen heb je het?
Amerikanen.
pi_183926368
Saudi's en Amerika zijn beide de duivel van deze aarde.

Zonder deze 2 landen zou er vrede mogelijk zijn op aarde,.
pi_183926411
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Amerikanen.
Ooh, die. Ja, inderdaad. Maar ik vind dat ook echt iedereen weg moet uit Syrië. Syrië is van de Syriërs.
pi_183927138
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:35 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Saudi's en Amerika zijn beide de duivel van deze aarde.

Zonder deze 2 landen zou er vrede mogelijk zijn op aarde,.
_O-
pi_183928488
"Slow and highly coordinated pullout"

Klinkt als een verzwakking van een snelle pull out.

realDonaldTrump twitterde op zondag 23-12-2018 om 17:59:22 I just had a long and productive call with President @RT_Erdogan of Turkey. We discussed ISIS, our mutual involvement in Syria, & the slow & highly coordinated pullout of U.S. troops from the area. After many years they are coming home. We also discussed heavily expanded Trade. reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_183928563
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2018 20:54 schreef Slayage het volgende:
"Slow and highly coordinated pullout"

Klinkt als een verzwakking van een snelle pull out.

realDonaldTrump twitterde op zondag 23-12-2018 om 17:59:22 I just had a long and productive call with President @RT_Erdogan of Turkey. We discussed ISIS, our mutual involvement in Syria, & the slow & highly coordinated pullout of U.S. troops from the area. After many years they are coming home. We also discussed heavily expanded Trade. reageer retweet
Ze blijven er gewoon.
pi_183928823
Net een serie op TV gezien over Sudan, ook daar zijn de Turken bezig het oude Ottomaanse rijk terug te bouwen, echt een zeer gevaarlijk land. Hoop dat de Koerden het land direct aan Assad-God terug geven, want anders is dat gele gebied binnen enkele weken groen :{
pi_183928858
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:04 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Net een serie op TV gezien over Sudan, ook daar zijn de Turken bezig het oude Ottomaanse rijk terug te bouwen, echt een zeer gevaarlijk land. Hoop dat de Koerden het land direct aan Assad-God terug geven, want anders is dat gele gebied binnen enkele weken groen :{
Nounou, overdrijven is ook een vak. Het is niet alsof Turkije vrij spel heeft.
pi_183928918
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:04 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Wat voor serie?
-Rabia Al-Basri
pi_183929107
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2018 21:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat voor serie?
Sahara op de VPRO

Hij mocht op bepaalde plekken niet filmen omdat hij geen toestemming kreeg vanuit Ankara, de Turken zijn daar aan de kust bezig om een oude ottermaanse stad te herstellen.
pi_183930444
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 21:13 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Sahara op de VPRO

Hij mocht op bepaalde plekken niet filmen omdat hij geen toestemming kreeg vanuit Ankara, de Turken zijn daar aan de kust bezig om een oude ottermaanse stad te herstellen.
Die reeks is best interessant. Heb twee eerdere afleveringen bekeken.
-Rabia Al-Basri
pi_183935236
Amerikanen verlaten Syrië: 'Erdogan zal IS verder uitroeien :

https://www.rtlnieuws.nl/(...)zal-verder-uitroeien
  maandag 24 december 2018 @ 09:21:25 #295
396550 Richestorags
pi_183935741
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 08:06 schreef gynaika het volgende:
Amerikanen verlaten Syrië: 'Erdogan zal IS verder uitroeien :

https://www.rtlnieuws.nl/(...)zal-verder-uitroeien
Erdogan zit geeneens in de buurt van de gebieden waar IS zit. De Koerden moeten snel bukken voor Assad en een deal maken voordat hun land wordt gecrushed en overgenomen door het imperialistische Turkije.
  maandag 24 december 2018 @ 09:51:56 #296
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_183936123
Delusional Donald :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_183936958
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 09:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Erdogan zit geeneens in de buurt van de gebieden waar IS zit. De Koerden moeten snel bukken voor Assad en een deal maken voordat hun land wordt gecrushed en overgenomen door het imperialistische Turkije.
Als Turkije dat als plan heeft, dan kunnen ze dat ook gewoon doen als de Koerden een deal met Assad hebben.
  maandag 24 december 2018 @ 11:53:49 #298
396550 Richestorags
pi_183937822
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 11:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als Turkije dat als plan heeft, dan kunnen ze dat ook gewoon doen als de Koerden een deal met Assad hebben.
Weet ik niet. Als Assad zijn troepen daar staan weet ik niet of Turkije erdoorheen gaat.
pi_183938161
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 11:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Weet ik niet. Als Assad zijn troepen daar staan weet ik niet of Turkije erdoorheen gaat.
Assad zijn troepen stellen niets voor. Het is een amateuristisch leger.
pi_183938278
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 11:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee joh. Zon avonturier is erdo echt niet hoor. Erdo zal zelfs Assad verwelkomen in het oosten als de PKK maarniet meer de scepter zwaait en een reëele dreigibg van een pkk staat geweken is.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')