abonnement Unibet Coolblue
pi_183018850
Etienne van Empel op weg naar Wilier Triestina :')
  Moderator donderdag 8 november 2018 @ 14:01:46 #177
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_183020968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 12:05 schreef Chiappucci het volgende:
Etienne van Empel op weg naar Wilier Triestina :')
Wat is het leven toch mooi als je vader rijk is.

Italiaantjes gaan ook gewoon vrolijk verder waar ze gebleven waren, je kan je daar nog steeds inkopen. Lekker man.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 8 november 2018 @ 14:35:06 #178
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_183021663
Slechter dan Ramon Carretero zal hij het wel niet doen. :P
  donderdag 8 november 2018 @ 16:19:14 #179
14505 OProg
A Life in Music
pi_183023519
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat is het leven toch mooi als je vader rijk is.
Wie is dat precies en waar heeft hij zijn geld vandaan? :o Heb het wel eens eerder gelezen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 17:18:26 #180
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_183045626
Bohorquez naar Astana. _O-
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 november 2018 @ 18:48:10 #181
73911 ultra_ivo
pi_183046899
quote:
11s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Wie is dat precies en waar heeft hij zijn geld vandaan? :o Heb het wel eens eerder gelezen.
van Empel? Empella?
pi_183051131
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

van Empel? Empella?
Lijkt me niet. Etienne van Empel komt uit de buurt van Tiel, Empella is uit het Brabantse Erp.
pi_183053914
Sapim toch?
pi_183053940
quote:
Tom Van Asbroeck vindt onderdak bij Israel Cycling Academy: “Competitiebeest herontdekken”

Tom Van Asbroeck rijdt de volgende twee jaar voor Israel Cycling Academy, een professioneel continentale ploeg uit het gelijknamige land. De Oost-Vlaming kreeg pas laat op het seizoen dat er bij Education First voor hem geen plaats meer was.

De toekomst lacht Tom Van Asbroeck bij Israel Cycling Academy opnieuw toe. De 28-jarige prof uit Lede rijdt de volgende twee seizoenen bij het professioneel continentaal team waar ook Eric Van Lancker ploegleider is. Van Asbroeck zat op 28 september nog in nesten toen hij een kort, zakelijk mailtje kreeg van Jonathan Vaughters dat er bij Education First-Drapac ging plaats meer was. Wat rijkelijk te laat was om zich dan nog aan te bieden op een transfermarkt die dan al zo goed als gesloten was. Ook al was hij zelfs bij de start van de Vuelta einde augustus nog beloofd dat hij kon bijtekenen.

De reikende hand komt dus uit het oosten, waar de winnaar van de Europe Tour van vier jaar geleden en de bronzen medaille van het WK U23 van Valkenburg 2011 een contract voor twee jaar kon tekenen. Dat is een team waarnaar Ben Hermans het voorbije seizoen uitweek en dat net onder de World Tour koerst, maar met de Girostart in Jeruzalem in mei voor een eerste keer meedeed aan een grote ronde. Met Matthias Brändle (Trek-Segafredo), Rudy Barbier (AG2R-La Mondiale) en Davide Cimolai (Groupama-FDJ) lijkt Van Asbroeck de vierde aanwinst te worden met naam.

Het Israëlische team wil volgend jaar in de Vlaamse voorjaarsklassiekers mee op de voorgrond treden en daarin krijgt de ex-helper van Sep Vanmarcke nu eigen kansen. Israel Cycling Academy is bereid ook voldoende renners aan boord te nemen om volgend jaar heel het seizoen competitief te zijn.

Competitiebeest herontdekken

Tom Van Asbroeck is heel blij met zijn nieuwe werkgever: “Ik wil het competitiebeest in mij herontdekken. De uitdaging is heel simpel: punten scoren zodat we het beste professioneel continentale team worden met het oog op de hervormingen in de World Tour van 2020. In vergelijking met vier jaar geleden toen ik de Europe Tour won, ben ik sterker geworden en deed ik veel ervaring op.”

Ploegleider Eric Van Lancker kent hij eveneens van de periode bij Jonathan Vaughters. De West-Vlaamse ploegleider werd op dezelfde, even laattijdige manier, een jaar eerder bedankt voor bewezen diensten. “Dit jaar wonnen we al drie 1.1.-wedstrijden zoals de Great War Remembrance Race met Mihkel Raim. Ik ben blij dat de mensen die dit jaar scoorden niet enkel blijven maar dat we nu met de geciteerde aanwinsten op verschillende paarden kunnen wedden in de finale van de Vlaamse voorjaarswedstrijden.”

Wij wachten nog op een eerste reactie van Mani.
  zaterdag 10 november 2018 @ 00:01:26 #185
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183053976
Kunnen we ICA niet gewoon opheffen?

  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 12:56:18 #186
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_183060185
Chernetskiy naar Caja Rural. :o
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:07:51 #187
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_183061189
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 23:59 schreef wimderon het volgende:

[..]


Wij wachten nog op een eerste reactie van Mani.
Goeie knecht voor FC Estland. Dat is mijn reactie. Ik ben niet ziedend.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_183062358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Chernetskiy naar Caja Rural. :o
Dat is wel opvallend ja. Die heeft best een aardig jaar achter de rug.
pi_183098878
quote:
Sniper Cycling wil schadeloosstelling van half miljoen euro maar kamp Van Aert denkt niet aan betalen

De pijnlijke soap tussen Wout van Aert en diens ex-werkgever Nick Nuyens duurt voort. Het Laatste Nieuws meldt dat Sniper Cycling, de vennootschap achter het team van Nick Nuyens, een schadeloosstelling van meer dan een half miljoen euro eist.

Rudi Desmet, advocaat van Sniper Cycling, kan of wil het bedrag niet bevestigen. “Ik ga hier geen bedragen noemen, dat is voor de arbeidsrechtbank”, klinkt het diplomatisch. En ook in het kamp Van Aert vallen ze toch een beetje uit de lucht. “Van bedragen weten wij niets”, aldus manager Jef Van den Bosch.

Die vraagt zich trouwens af waarom of waarvoor ze zouden moeten betalen. “Wout heeft op een verschrikkelijk moeilijk moment, daags voor zijn afreis naar de Verenigde Staten, zijn contract om dringende redenen verbroken. Hij heeft zijn contract niet verbroken omdat hij elders meer geld kon verdienen.” En dus is het nu aan de arbeidsrechter om een oordeel te vellen. Die doet pas in oktober van volgend jaar.

Van Aert verdedigt sinds zijn démarche de kleuren van enkele privésponsors en hoopt in maart van volgend jaar gewoon aan de slag te kunnen bij een regulier profteam, bij voorkeur het Nederlandse Jumbo, het team waar hij per 1 januari 2020 sowieso in dienst treedt.

Volgens Sniper heeft hij hiervoor hun toestemming nodig en daar willen ze centen voor zien. Wordt er niet betaald, dan zal Wout van Aert volgend seizoen niet koersen. Bizar element: Sniper heeft wel moeten toestaan dat Van Aert momenteel als veldrijder mag/kan koersen, ook hiervoor heeft Van Aert de toelating gekregen van de instanties. Waar ligt dan het verschil met de weg?

Een definitieve uitspraak voor de arbeidsrechtbank volgt dus pas in oktober van volgend jaar wanneer het bewuste wegseizoen al lang weer is afgelopen en het nieuwe veldritseizoen al op gang is getrapt. Dat worden nog elf lange maanden.
pi_183100164
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:48 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon een vorm van chantage? Volgens mij mag je wettelijk gezien ook helemaal niet iemand verbieden om te werken. De rechter bepaald volgend jaar of van Aert in zijn recht stond met het verbreken van zijn contract. Stel dat ie gelijkt krijgt, dan zou ie in deze situatie alsnog gestraft zijn.

Het feit dat Sniper hem wel vrijgeeft voor het veld maar niet voor de weg spreekt ook niet echt in hun voordeel...
  maandag 12 november 2018 @ 14:05:13 #191
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183100626
Volgens mij ben je als profwielrenner meer een soort van ondernemer dan werknemer? Ik weet ook niet zo goed hoe dat bij de zuiderburen arbeidsrechtelijk wordt gezien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 november 2018 @ 14:09:43 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183100716
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
Volgens mij ben je als profwielrenner meer een soort van ondernemer dan werknemer? Ik weet ook niet zo goed hoe dat bij de zuiderburen arbeidsrechtelijk wordt gezien.
je hebt toch gewoon een arbeidscontract?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 12 november 2018 @ 14:12:00 #193
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183100760
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:09 schreef rubbereend het volgende:

[..]

je hebt toch gewoon een arbeidscontract?
In ieder geval een contract, maar k had weleens opgevangen dat die jongens zelf een BV hebben en een manager in dienst (interim) die alles voor hen regelt op dat vlak.
  maandag 12 november 2018 @ 14:13:28 #194
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183100786
Vraag me inderdaad af of ze wel kunnen bepalen dat iemand helemaal niet meer mag werken in feite. Je kunt het hebben over schadeloosstelling maar iemand dwingen om zeg maar een jaar op water en brood te leven omdat hij niet vrijgegeven wordt.

Nou valt dat bij Wout wel mee natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 november 2018 @ 14:15:11 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183100820
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

In ieder geval een contract, maar k had weleens opgevangen dat die jongens zelf een BV hebben en een manager in dienst (interim) die alles voor hen regelt op dat vlak.
BV is niet zo gek, neem aan dat criteriums, en eventuele privé sponsoren en andere activiteiten via dat lopen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 november 2018 @ 14:16:33 #196
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183100843
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vraag me inderdaad af of ze wel kunnen bepalen dat iemand helemaal niet meer mag werken in feite. Je kunt het hebben over schadeloosstelling maar iemand dwingen om zeg maar een jaar op water en brood te leven omdat hij niet vrijgegeven wordt.

Nou valt dat bij Wout wel mee natuurlijk.
Als er een gegronde reden is om je contract in te leveren zou het niet mogen. Maar als hij zijn contract ongegrond inlevert zou het van de gekke zijn dat hij zomaar ergens anders mag gaan fietsen. Dan zou het een zootje worden.

Probleem is ook wel dat de gerechtelijke uitspraak hierover pas over een jaar is :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 12 november 2018 @ 14:17:39 #197
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183100864
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Als er een gegronde reden is om je contract in te leveren zou het niet mogen. Maar als hij zijn contract ongegrond inlevert zou het van de gekke zijn dat hij zomaar ergens anders mag gaan fietsen. Dan zou het een zootje worden.

Probleem is ook wel dat de gerechtelijke uitspraak hierover pas over een jaar is :')
Eens ja, met name vooral dat laatste is een probleempje. Is deze zaak echt zo groot dat er zoveel tijd nodig is om hierover een uitspraak te doen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 november 2018 @ 14:19:06 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183100889
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Eens ja, met name vooral dat laatste is een probleempje. Is deze zaak echt zo groot dat er zoveel tijd nodig is om hierover een uitspraak te doen?
kan ook zijn dat het Belgische gerechterlijke systeem niet sneller werkt bij zoiets. In Nederland zou die misschien van een procedure bij de kantonrechter kunnen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_183100944
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Als er een gegronde reden is om je contract in te leveren zou het niet mogen. Maar als hij zijn contract ongegrond inlevert zou het van de gekke zijn dat hij zomaar ergens anders mag gaan fietsen. Dan zou het een zootje worden.

Probleem is ook wel dat de gerechtelijke uitspraak hierover pas over een jaar is :')
Omdat die uitspraak pas eind volgend jaar is wordt ie eigenlijk sowieso gestraft ja.

Stel dat ie nu een jaar gedwongen thuis zit maar uiteindelijk gewoon in het gelijk wordt gesteld door de rechter. Dan ben je mooi genaaid.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 november 2018 @ 14:24:25 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_183100998
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 14:21 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Omdat die uitspraak pas eind volgend jaar is wordt ie eigenlijk sowieso gestraft ja.

Stel dat ie nu een jaar gedwongen thuis zit maar uiteindelijk gewoon in het gelijk wordt gesteld door de rechter. Dan ben je mooi genaaid.
kan je dan beginnen met te leuren voor een schadevergoeding :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')