abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182567212
20 procent van kinderen gescheiden ouders ziet vader niet meer

Van de volwassenen tussen 25 en 46 jaar die als kind de scheiding van hun ouders meemaakten, heeft nu 20 procent geen contact meer met de vader en 5 procent niet meer met de moeder. Bij volwassenen van wie de ouders niet uit elkaar gingen, bedroegen die percentages 2 en 1. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam en het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS).

De onderzoekers keken ook naar de relatie met de stiefvaders en -moeders. Van de inmiddels volwassen kinderen beschouwt 44 procent de stiefvader als 'echte' vader en 17 procent de stiefmoeder als 'echte' moeder.

Het verschil wordt mogelijk verklaard doordat kinderen na een scheiding vaker bij de moeder dan bij de vader blijven wonen. Het contact met de ouder die ergens anders woont, lijkt gemakkelijker verloren te gaan, stelt het CBS.

Scheidingsgolf
Uit het onderzoek komt ook naar voren dat vooral gescheiden vaders er grote moeite mee hebben als ze het contact met hun kinderen verliezen. "Daar is aandacht voor nodig bij hulpverleners", zegt onderzoeker Matthijs Kalmijn van de Universiteit van Amsterdam.

Voor het onderzoek werden Nederlanders benaderd die tussen 1971 en 1991 geboren zijn, een periode waarin het aantal scheidingen fors toenam. Er is al veel onderzoek gedaan naar de effecten van een scheiding op kinderen, maar veel minder naar de effecten voor deze kinderen op lange termijn. Ook ouders die in die jaren uit elkaar gingen, werden ondervraagd.

https://nos.nl/artikel/22(...)vader-niet-meer.html
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 11:29:10 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182567233
Ja...en..?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182567250
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
Ja...en..?
Is nieuw onderzoek, en dat geeft een tot nu toe onbekende statistiek aan met als resultaat 20% wat best wel aanzienlijk hoog is,, dat roept nieuwe vragen op
pi_182567272
Dus 1 op de 5 mensen van 20 plus, ziet een van hun ( levende ) ouders nooit meer, das geen kattenpis,..
  woensdag 17 oktober 2018 @ 11:32:06 #5
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_182567285
Zeer herkenbaar. Het is heel pijnlijk voor de van contact afgesneden vader. De ouders kunnen weer met elkaar door één deur, maar kind wil niet meer.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 17 oktober 2018 @ 11:41:07 #6
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_182567483
Ken er genoeg. Zint eer ge begint denk ik maar voordat je aan kinderen begint.
pi_182567533
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:31 schreef possetje het volgende:
Dus 1 op de 5 mensen van 20 plus, ziet een van hun ( levende ) ouders nooit meer, das geen kattenpis,..
Uhm nee, van de kinderen met gescheiden ouders ziet 20% hun vader niet meer.
En volgens mij is dat tegenwoordig 1 op de 3 ongeveer.

En dat is helemaal geen contact. Er zal ook nog wel een deel met matig tot slecht contact zijn.

Maar als de ouders maar gelukkig zijn. Dan worden de kinderen vanzelf gelukkig. Ofzo.
know'm sayin?
word? word.
pi_182567569
Ik spreek mijn vader ook niet meer, maar dat is pas 11 jaar na de scheiding gebeurd.
Weggegaan en opgerot
pi_182567584
De vaders zijn vaak ook gewoon klootzakken.
Zonder wrijving geen glans
pi_182567628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja want moeders doen nooit lelijke dingen na een scheiding :')
Weggegaan en opgerot
  woensdag 17 oktober 2018 @ 11:50:04 #11
436595 Sked
Zonnestraal
pi_182567703
quote:
Het verschil wordt mogelijk verklaard doordat kinderen na een scheiding vaker bij de moeder dan bij de vader blijven wonen. Het contact met de ouder die ergens anders woont, lijkt gemakkelijker verloren te gaan, stelt het CBS.
Zeer herkenbaar, alhoewel ik bij mijn vader ging wonen.

Ik mis trouwens wel iets en dat is wanneer de ouders gescheiden zijn. Dat is voor een kind van 4 heel anders dan voor een kind van 12 met andere gevolgen.
pi_182567778
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:42 schreef alors het volgende:

[..]

En dat is helemaal geen contact. Er zal ook nog wel een deel met matig tot slecht contact zijn.

Maar als de ouders maar gelukkig zijn. Dan worden de kinderen vanzelf gelukkig. Ofzo.
oww te snel gerekend dus, 1 op de 3 en 1 op de 5 = 20% van de 30% = 6% van alle mensen boven de 20 =

1 op de 20 mensen ziet een van hun ouders nooit meer
pi_182567805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Spreek voor je eigen pa
pi_182567812
quote:
Ken er een aantal die gescheiden zijn met kinderen, en in mijn kringen is het altijd de vrouw die een wrok koestert en de man belet zijn kind te zien. Worden vaak spelletjes gespeeld, en gelijkheid is ver te zoeken. Sowieso belachelijk dat als de vrouw vreemdgaat de man financieel moet bloeden met alimentatie.
pi_182567843
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:56 schreef Edding345 het volgende:
soms wel soms niet
pi_182567856
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:54 schreef possetje het volgende:

[..]

oww te snel gerekend dus, 1 op de 3 en 1 op de 5 = 20% van de 30% = 6% van alle mensen boven de 20 =

dus dat betekend elke willekeurig klein cafe waar 20 mensen in zitten te drinken, is er eentje die zijn vader of moeder nooit meer ziet
pi_182568077
Dat is male privilege, geen gedoe meer met kinderen.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:10:11 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182568106
En twee mannen en twee vrouwen die 'een kind willen'. Ja stelletje fuckers dat kan niet.

'Ja maar dat kan wel we zijn heel goed in opvoeden'. Denk ook eens aan het kind in plaats van alleen aan je zelf.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:10:18 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182568108
quote:
Dit dus..... Heb 2 kinderen wiens vader na de scheiding na een tijdje besloot dat hij zijn kinderen niet meer hoefde te zien. Kinderen wilden wel en t lag ook niet aan mij. Heb een hekel aan ruzie en vechtscheidingen zijn absoluut niet mijn ding.
Wat zeg je tegen een kind als t je vraagt * mam waarom komt papa mij nooit meer halen ? Waarom neemt Anna altijd de foon op als ik hem bel en zegt dat pappa op zijn werk is ? * -O-
Kinderen zijn inmiddels volwassen en zijn niet goed te spreken over hun vader.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182568123
quote:
Of de moeders zijn bitches die de vaders bij de kinderen weghouden.
pi_182568202
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dit dus..... Heb 2 kinderen wiens vader na de scheiding na een tijdje besloot dat hij zijn kinderen niet meer hoefde te zien. Kinderen wilden wel en t lag ook niet aan mij. Heb een hekel aan ruzie en vechtscheidingen zijn absoluut niet mijn ding.
Wat zeg je tegen een kind als t je vraagt * mam waarom komt papa mij nooit meer halen ? Waarom neemt Anna altijd de foon op als ik hem bel en zegt dat pappa op zijn werk is ? * -O-
Kan ook zijn dat je specifiek op zijn koele karakter viel,,,
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:18:18 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182568257
quote:

[..]

Dit doet me denken aan: gotye somebody that i used to know
pi_182568787
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:42 schreef alors het volgende:

[..]

Is niet per se gezegd dat de schuld hiervan ligt bij de niet-betrokken ouder, toch?
pi_182568812
quote:

[..]

Goede smaak heb je wel. :+
pi_182568906
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ken er een aantal die gescheiden zijn met kinderen, en in mijn kringen is het altijd de vrouw die een wrok koestert en de man belet zijn kind te zien. Worden vaak spelletjes gespeeld, en gelijkheid is ver te zoeken. Sowieso belachelijk dat als de vrouw vreemdgaat de man financieel moet bloeden met alimentatie.
Heb je het nou over partner- of kinderalimentatie? Want in het geval van kinderalimentate is dat natuurlijk helemaal niet belachelijk.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:53:40 #26
3542 Gia
User under construction
pi_182569068
quote:

Ik ken een gescheiden moeder, die niet welwillend tegenover de vader stond, maar pa het ook veel liet afweten mbt bezoeken van zijn kinderen. Pa was namelijk op een uur rijden gaan samenwonen met een vrouw die zelf al 2 kinderen had, gescheiden en zij kon niet met de kinderen van haar nieuwe partner overweg. Dus naar papa toe ging niet lang goed. En papa had niet zoveel zin om een uur te rijden om even met de kinderen naar de mac te gaan, terwijl de kinderen ook wel wat anders te doen hadden.

Ik ken ook een gescheiden moeder van wie de kinderen bij vader zijn blijven wonen en die nauwelijks haar kinderen, inmiddels volwassen, ziet/zag.

Kan dus beiden.

Weet je, je hoort altijd van die zielige verhalen van mannen die hun kinderen te weinig zien, maar vaak willen ze zelf ook niet de moeite doen om het contact goed te onderhouden.

Wat betreft de alimentatie voor de kinderen maakt het niet uit wie de grootste schuldige aan de scheiding is; het zijn namelijk niet de kinderen.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 12:58:20 #27
471419 Otger
Reconquista
pi_182569174
quote:

[..]

Klinkt alsof je op een sociopaat bent gevallen. Zelfs al is je ex een enorm kreng (niet jij trouwens), dan blijf je toch wel gewoon nog in contact met je eigen vlees of bloed, anders spoor je niet helemaal.
pi_182569222
Die vaders scheiden niet voor niks natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 13:26:23 #29
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_182569860
Ben wel benieuwd hoe het bij die 20% zat met wel/geen vechtscheiding, omgangsregelingen, bemoeilijken contact kinderen, etc
Krekker is de bom!
  woensdag 17 oktober 2018 @ 14:03:35 #30
78780 deedeetee
pi_182570722
LOL sinds wanneer zijn alle mannen ook goede vaders ? En als vrouw zijnde ben je blijkbaar een bitch als je de kinderen bij de vader weg houdt en nog iets ergers als blijkt dat de vader zijn kinderen niet meer wil zien, want dan ben je zo stom geweest om niet van te voren te weten dat die man een slechte vader gaat zijn na een echtscheiding.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 19:49:27 #31
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_182577504
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:03 schreef deedeetee het volgende:
LOL sinds wanneer zijn alle mannen ook goede vaders ? En als vrouw zijnde ben je blijkbaar een bitch als je de kinderen bij de vader weg houdt en nog iets ergers als blijkt dat de vader zijn kinderen niet meer wil zien, want dan ben je zo stom geweest om niet van te voren te weten dat die man een slechte vader gaat zijn na een echtscheiding.
Lol nou draai je het om _O-

Dat zegt toch nagenoeg niemand? Jij bent hier degene die samen met een andere user beweert dat de vaders vaak klootzakken zijn. En het is mbt die bewering, dat de meeste users er tegenin gaan en dus niet dat men beweert dat het altijd aan de vrouw ligt en nooit aan de man |:(

quote:
quote:

[..]

Krekker is de bom!
  woensdag 17 oktober 2018 @ 20:19:30 #32
78780 deedeetee
pi_182578101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Lol nou draai je het om _O-

Dat zegt toch nagenoeg niemand? Jij bent hier degene die samen met een andere user beweert dat de vaders [b]vaak[b] klootzakken zijn. En het is mbt die bewering, dat de meeste users er tegenin gaan en dus niet dat men beweert dat het altijd aan de vrouw ligt en nooit aan de man |:(

[..]

[..]

Leer eens begrijpend lezen, dat ik namelijk niet wat ik zeg. En kijk dan nog eens goed naar de reacties die ik kreeg. Maar wellicht vind jij een man die zijn kinderen wenst te negeren geen klootzak ? Dat kán natuurlijk :P
pi_182578263
In Nederland moet men echt iets juridisch gaan doen aan al die moeders die hun kind doelbewust van hun vader vandaan houden.
pi_182582141
quote:

[..]

Het zijn toch nog steeds zijn kinderen, en die gingen toch niet vreemd. Ik ken wel een aantal gevallen waar papa niks betaald en dan gaat mama dwarsliggen natuurlijk.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182582161
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:27 schreef theunderdog het volgende:
In Nederland moet men echt iets juridisch gaan doen aan al die moeders die hun kind doelbewust van hun vader vandaan houden.
In het journaal zeiden dat het maar om 2 procent ging, toen dacht ik mwah!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182582239
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Want? die 2% is dan ineen irrelevant?
pi_182582267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want? die 2% is dan ineen irrelevant?
Ja toch? Da's toch niks op het grote geheel.
(Nietzsche)
pi_182582291
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:33 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja toch? Da's toch niks op het grote geheel.
Want het gaat allemaal om het 'grotere geheel'? Die 2% kan in de stront zakken?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 07:10:39 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182584490
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:27 schreef theunderdog het volgende:
Daar doet men dan ook wat aan meestal. Zeker tegenwoordig.
De keren dat iemand naar de rechter gaat, dat moeder moeilijk blijft doen en wint zijn gelukkig steeds zeldzamer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182584516
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 23:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

2% is het aantal mensen van NIET gescheiden ouders dat hun vader niet meer ziet.
know'm sayin?
word? word.
pi_182584646
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:15 schreef possetje het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat je specifiek op zijn koele karakter viel,,,
dit leest op zich wel grappig...
Als het de vader is die geen contact meer wil, ligt het dus toch aan de moeder, want zij heeft voor hem gekozen.
Als de moeder de kinderen weghoudt is het haar schuld, want dan is ze een bitch.

Handig.
compact en kleverig.
pi_182584663
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 13:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Die vaders scheiden niet voor niks natuurlijk.
geloof dat in 80% van de gevallen de vrouw de scheiding initieert.
compact en kleverig.
pi_182584719
Er zijn moeders die hun kinderen weg houden bij hun vader, wat ontzéttend triest is. Ook een man die geen goede partner voor je is, kan een prima vader zijn, dat zijn twee verschillende dingen en die moet je los zien van elkaar.

Er zijn ook vaders die hun kinderen niet zo nodig meer hoeven te zien omdat het teveel gedoe is.
Daar kun je als moeder weinig mee, je kan hem moeilijk dwingen om een (goede) vader te zijn.

En andersom kan natuurlijk ook.

Beiden zijn gewoon hardstikke fout.
compact en kleverig.
pi_182584783
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:54 schreef possetje het volgende:

[..]

Is technisch gezien ook een foute beredenering, want dat gaat er vanuit dat 100% van de kinderen van niet-gescheiden ouders wel allebei hun ouders nog zien. :s)
pi_182584886
Vergeet niet dat NL in Europa op #1 staat qua scheidingen waarvan 85% geinitieerd door vrouwen!
pi_182585518
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:16 schreef alors het volgende:

[..]

2% is het aantal mensen van NIET gescheiden ouders dat hun vader niet meer ziet.
Oh, ach zo.
(Nietzsche)
pi_182586326
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:03 schreef deedeetee het volgende:
En als vrouw zijnde ben je blijkbaar een bitch als je de kinderen bij de vader weg houdt
Eh ja? Er van uitgaande dat de vader verder geen gevaar is voor de kinderen of wat dan ook he. Dan is het inderdaad een bitch move.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:05:18 #48
78780 deedeetee
pi_182586432
quote:
10s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:57 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Eh ja? Er van uitgaande dat de vader verder geen gevaar is voor de kinderen of wat dan ook he. Dan is het inderdaad een bitch move.
Als je het doet zonder écht gegronde reden ( b.v. vader zorgt niet goed voor t kind of heeft losse handjes ) dan ben je een verdomd slechte moeder dat je dit je kind aandoet. Helemaal mee eens. :Y
pi_182586464
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je het doet zonder écht gegronde reden ( b.v. vader zorgt niet goed voor t kind of heeft losse handjes ) dan ben je een verdomd slechte moeder dat je dit je kind aandoet. Helemaal mee eens. :Y
Okee, dan zijn we het toch met elkaar eens, phew.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 11:19:25 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182587445
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:07 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Okee, dan zijn we het toch met elkaar eens, phew.
Niet persoonlijk bedoeld.
Maar ik snap niet dat in topics als deze daar altijd de focus op moet liggen, dat er altijd uitgehaald moet worden naar bitches en er net gedaan moet worden also dat schering en inslag is.

Gelukkig zijn die bitches een uitzondering, komt dat helemaal niet zo vaak voor. Net als mannen die slecht zijn voor hun kinderen (en daarom weggehouden moeten worden) de uitzondering zijn.

Wat helaas nogsteeds het meeste aan problemen voorkomt is een vader die zelf aanstuurt op een eens in de 14 dagen een weekend regeling.
Dit omdat zorg van de vader in combinatie met werk in de maatschappij nog veelste veel als 'kan niet' wordt neergezet. Vaders denken nog veelste vaak dat zij daardoor niet kunnen 'zorgen'. En die schamele bezoeksregeling zorgt te vaak voor meer afstand dan vader en kind(eren) lief is.

Alhoewel de rechtsspraak wel is veranderd en vaders (gelukkig!) meer rechten hebben gekregen maken te weinig vaders daar gebruik van. Hiervoor is een maatschappelijke verandering nodig. Een gescheiden man net kinderen zou net zo normaal moeten zijn als een gescheiden vrouw met kinderen. De aanpassing voor zorgtaken en werk gecombineerd zou geaccepteerd moeten zijn. De normaalste zaak van de wereld moeten zijn.
Dat is het nu nog niet. Nu is de man die dat doet een 'held', maar wel 1 die op werkgebied veelste vaak tegen onbegrip aanloopt. Want een man werkt, zorg wordt uitbesteed.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182595781
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daar doet men dan ook wat aan meestal. Zeker tegenwoordig.
De keren dat iemand naar de rechter gaat, dat moeder moeilijk blijft doen en wint zijn gelukkig steeds zeldzamer.
Is niet waar. Moeders kunnen rekken, kunnen ervoor zorgen dat een vader zeer veel moeite moet doen om het kind nog te kunnen zien. Als hij ze ooit nog ziet. Talloze voorbeelden.
pi_182595815
Moeders zien ze wel 100% van die kids?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 19:02:16 ]
pi_182596229
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 07:49 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Is technisch gezien ook een foute beredenering, want dat gaat er vanuit dat 100% van de kinderen van niet-gescheiden ouders wel allebei hun ouders nog zien. :s)
owww dan wordt het nog lastigere som, als jij hem uitrekend? dan type ik vanavond even een wereldhit voor je op de pc, daar ben ik heel snel en makkelijk in, :)
pi_182604807
Er moeten meer rechten komen voor vaders in Nederland. Meestal is het de moeder die de scheiding initieert, de man financieel uitkleed en uit wrok de kinderen tegen de vader opzet of ze weghoudt van hem.
Ik kan me voorstellenbdat het contact dan minder wordt al zou ik zelf altijd contact met mijn kinderen willen hebben.
pi_182606150
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]
... en zij kon niet met de kinderen van haar nieuwe partner overweg. Dus naar papa toe ging niet lang goed. En papa had niet zoveel zin om een uur te rijden om even met de kinderen naar de mac te gaan, terwijl de kinderen ook wel wat anders te doen hadden.
En hier ligt het dus wéér aan een vrouw.
Nou kan papa op z'n strepen staan en zeggen; "sorry meid, je bent een lekker ding, maar mijn kinderen zijn belangrijker dan jij". Maar als je het hebt over 7 volle dagen vriendin of 1 dag kinderen, is die keus lastig, die kinderen zijn straks ook 18, het huis uit en zie je alleen nog op verjaardagen. Die vriendin eruitknikkeren is dan ook weer zo zonde.
Racist
pi_182620978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 10:31 schreef Toga het volgende:

[..]

En hier ligt het dus wéér aan een vrouw.
Nou kan papa op z'n strepen staan en zeggen; "sorry meid, je bent een lekker ding, maar mijn kinderen zijn belangrijker dan jij". Maar als je het hebt over 7 volle dagen vriendin of 1 dag kinderen, is die keus lastig, die kinderen zijn straks ook 18, het huis uit en zie je alleen nog op verjaardagen. Die vriendin eruitknikkeren is dan ook weer zo zonde.
zó sneu dat die mannen nooit wat te zeggen hebben ;(
compact en kleverig.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:50:23 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182621083
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:27 schreef Nober het volgende:
Van de inmiddels volwassen kinderen beschouwt 44 procent de stiefvader als 'echte' vader en 17 procent de stiefmoeder als 'echte' moeder.
Dit is wel erg interessant.
Die aantallen verschillen dus heel erg tussen stiefvaders en moeders, hoe zou dat komen?

Ik heb trouwens zelf ook een stiefmoeder en heb haar nooit geaccepteerd en als een vervanging voor mijn moeder gezien. Ik haat dat mens met een passie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182622315
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 23:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat doen ze zich toch zelf aan, mannen hebben geen borsten die kunnen gaan hangen hebben al altijd een snor of baardgroei gehad, kijk naar de dieren het mannetje is altijd het leukste ziet het mooiste uit, zonder makeup!
pi_182622366
Kennis ging scheiden staat voor de rechter nu over de kinderen, wat wil u meneer, alimentatie waarom ik heb altijd voor de kinderen gezorgd ik zie niet in waarom ik dat niet verder zou kunnen doen, die vrouw heeft de kinderen nooit geboeid.
De rechter besluit de kinderen gaan naar de man!
pi_182622394
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 23:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Mijn biologische vader had dat wel, maar besloot het vaderschap af te kopen. Is natuurlijk ook een optie als je ouders niet achter je staan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 01:06:01 #61
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_182622428
Soms moet je de gefingeerde angst van moeder ook serieus nemen omdat die het kind in de war brengt.
Prrrrr
pi_182622467
Uiteraard zouden kinderen ook de moeder in het gezin behoren te hebben, daar een man niet alles kan zijn.
Andersom deel ik echter dezelfde mening.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 01:12:55 #63
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_182622577
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:32 schreef Andromache het volgende:
Zeer herkenbaar. Het is heel pijnlijk voor de van contact afgesneden vader. De ouders kunnen weer met elkaar door één deur, maar kind wil niet meer.
Het is rotter voor de kinderen denk ik. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 01:14:12 #64
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_182622608
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 01:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is rotter voor de kinderen denk ik. :{
Nee hoor. Misschien over 20 jaar, maar nu niet
Prrrrr
pi_182625390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 23:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit is wel erg interessant.
Die aantallen verschillen dus heel erg tussen stiefvaders en moeders, hoe zou dat komen?

Ik heb trouwens zelf ook een stiefmoeder en heb haar nooit geaccepteerd en als een vervanging voor mijn moeder gezien. Ik haat dat mens met een passie.
omdet het vooral gaat over de kinderen die geboren zijn in de periode waarin het nog veel normaler was dat de kinderen bij de moeder bleven wonen dan nu.
Waarschijnlijk is het beeld over tien jaar bv al meer rechtgetrokken.
Niet volledig waarschijnlijk, maar wel meer.

Daarnaast heb ik het idee dat vaders gemakkelijker een nieuw leven beginnen zonder kinderen en met een nieuw gezin, dan moeders, maar daar heb ik geen onderbouwing voor.

[ Bericht 8% gewijzigd door JaniesBrownie op 20-10-2018 10:17:35 ]
compact en kleverig.
pi_191005257
Je bent als gescheiden vader volkomen afhankelijk van de grillen van je ex wanneer er kinderen in het spel zijn. Zij heeft vrijwel alle rechten mbt het kind en kan heel makkelijk saboteren zodat je kind “jou ook niet meer wil zien”. Zeker als de kinderen jonger dan 14 jaar zijn.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 13 januari 2020 @ 08:07:13 #67
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191005403
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 11:30 schreef possetje het volgende:

[..]

Is nieuw onderzoek, en dat geeft een tot nu toe onbekende statistiek aan met als resultaat 20% wat best wel aanzienlijk hoog is,, dat roept nieuwe vragen op
Ik dacht even dat je terug was ;(
  maandag 13 januari 2020 @ 09:24:26 #68
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_191005971
pi_191006039
quote:
Zo waar dit!
pi_191007431
quote:
4s.gif Op maandag 13 januari 2020 09:31 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Zo waar dit!
Ik ken gelukkig maar weinig gevallen van echtscheiding binnen de familie. Maar bij mij is dit in ieder geval niet waar. In mijn omgeving in ieder geval. 4x een klootzak van een vader, waarbij 1 het kind nooit erkend heeft, de ander alleen via het kind contacten wilde onderhouden(meegaan naar de voetbal en met andere ouders lullen), weer een ander de vrouw als boksbal gebruikte, en nog een die nooit alimentatie betaald heeft terwijl de vrouw in kwestie twee banen draaide om de kinderen te onderhouden. Van de andere kant 1 moeder die er eigenlijk nooit geweest is voor haar kind en het nu eigenlijk alleen gebruikt om d'r ouders te manipuleren die het kind altijd opgevangen hebben.

Denk dat vrouwen en mannen eigenlijk weinig verschillen in het klootzak zijn t.o.v. hun oudere partners of hun kinderen.
pi_191008415
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 11:47 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik ken gelukkig maar weinig gevallen van echtscheiding binnen de familie. Maar bij mij is dit in ieder geval niet waar. In mijn omgeving in ieder geval. 4x een klootzak van een vader, waarbij 1 het kind nooit erkend heeft, de ander alleen via het kind contacten wilde onderhouden(meegaan naar de voetbal en met andere ouders lullen), weer een ander de vrouw als boksbal gebruikte, en nog een die nooit alimentatie betaald heeft terwijl de vrouw in kwestie twee banen draaide om de kinderen te onderhouden. Van de andere kant 1 moeder die er eigenlijk nooit geweest is voor haar kind en het nu eigenlijk alleen gebruikt om d'r ouders te manipuleren die het kind altijd opgevangen hebben.

Denk dat vrouwen en mannen eigenlijk weinig verschillen in het klootzak zijn t.o.v. hun oudere partners of hun kinderen.
Ik geef incels in dit geval gelijk: vrouwen die hun benen sneller openen voor klootzakken dan hun mond en grenzen stellen (terwijl het makkelijker is om je mond te openen :') )
pi_191009473
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:12 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Ik geef incels in dit geval gelijk: vrouwen die hun benen sneller openen voor klootzakken dan hun mond en grenzen stellen (terwijl het makkelijker is om je mond te openen :') )
Zit een klein punt in, maar 3 van de 4 begonnen zich pas als klootzak te gedragen na de echtscheiding. Van de ander was 't altijd de vraag wat ze ermee moest, altijd een kwal van een vent geweest.
  maandag 13 januari 2020 @ 14:56:56 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_191009966
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 08:01 schreef Edding345 het volgende:
Vergeet niet dat NL in Europa op #1 staat qua scheidingen waarvan 85% geinitieerd door vrouwen!
Vergeet niet dat degene die de scheiding initieert niet noodzakelijk ook de enige schuldige is aan het mislukken van de relatie.
pi_191010140
Begrijp ik wel. In mijn geval was pa ook een klootzak 1ste klasse :W
pi_191010488
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 14:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Vergeet niet dat degene die de scheiding initieert niet noodzakelijk ook de enige schuldige is aan het mislukken van de relatie.
Dit. Als pa degene is die stiekem buiten de deur eet (tot vrouwlief het ontdekt) is het niet zo vreemd dat de ware degene is die kwaad is en de scheiding start. Voor mijn gevoel altijd het idee gehad dat mannen sneller vreemd gingen. Maar in de eigen omgeving waren al die mensen al ruim volwassen en gingen die vrouwen aan de andere zijde dus net zo goed vreemd.
  maandag 13 januari 2020 @ 15:44:25 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191010596
Het zou helpen als die 20% een break down kreeg in redenen.

Is het de vader die nooit contact zocht tijdens de jeugd? Is er een verschil tussen zonen en dochters? Was de opstelling van de moeder richting de vader overwegend positief, negatief, neutraal?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_191014289
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:12 schreef Edding345 het volgende:

[..]

Ja, dus dan is het tóch de vrouw haar schuld. Al is vader een klootzak.
compact en kleverig.
pi_191014309
Dochter 1 heeft al een paar jaar geen contact meer met haar vader, dochter 2 heeft een tijdje geen contact met hem gehad en nu sinds een jaartje weer wel.

Ik voel me daar totaal niet verantwoordelijk voor of schuldig over.
compact en kleverig.
pi_191053139
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, dus dan is het tóch de vrouw haar schuld. Al is vader een klootzak.
Ze kiezen er toch zelf voor (om hun benen te openen ipv hun mond)
pi_191053147
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dochter 1 heeft al een paar jaar geen contact meer met haar vader, dochter 2 heeft een tijdje geen contact met hem gehad en nu sinds een jaartje weer wel.

Heb medelijden met je dochters.
pi_191053288
Ik ben ook van gescheiden ouders en contact met mijn vader heb ik ook al meer dan 20 jaar niet meer. Dus het is voor mij heel herkenbaar en dat heeft alles te maken met gevolgen van een vechtscheiding. Mijn ouders konden niet door een deur en dan zie je al snel hoe zoiets escaleert. In mijn geval wil ik er niet in mee gezogen worden, waar je uiteindelijk als je ouder bent voor jezelf kiest en niet voor je ouders. Ouders zien dat probleem vaak niet en denken dat de schuld altijd bij de ander ligt. Maar in de kern wil elk kind rust en in mijn geval neem je dan rigoureuze stappen als het echt niet anders kan.
  donderdag 16 januari 2020 @ 13:07:43 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191056426
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:21 schreef JaniesBrownie het volgende:

Aangezien jij 50% van het 'probleem' bent, vind ik dat een vreemde instelling.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191056542
Als 50% van de huwelijken eindigt in een scheiding em daarvan heeft 20% geen contact, betekent dat dus dat 10% van alle kids binnenkort daddy issues krijgt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')