In beide gevallen doet het even veel pijn, dat is juist het ideequote:Op vrijdag 19 oktober 2018 13:24 schreef Salatrel het volgende:
Als je een laag inkomen hebt niet nee
als het evenredig is wel ja...quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:05 schreef Piles het volgende:
[..]
In beide gevallen doet het even veel pijn, dat is juist het idee
Maar de blinddoek van Vrouwe Justitia wordt dan wel geschaad... lastige discussie
Juist niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 16:05 schreef Piles het volgende:
[..]
In beide gevallen doet het even veel pijn, dat is juist het idee
Maar de blinddoek van Vrouwe Justitia wordt dan wel geschaad... lastige discussie
Hier 140k, maar een grote beurt zou waarschijnlijk ongeveer evenveel kosten als een gloednieuwe motorquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 21:28 schreef Maegrim het volgende:
150k op de teller en krijgt gewoon een grote beurt volgende week
mijn CB staat ook nog steeds onder het stof te wachten op een nieuwe baasquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 21:03 schreef Tunafish het volgende:
Herinneren we ons mijn ooit zo mooie VFR750 nog? Die vlak voor het einde van het jaar de verkeerde kant omhoog kreeg en sindsdien zo'n 25% ducttape is?
Die heeft in de afgelopen 2,5 jaar een dikke 80k gereden (met mij erop, niet in z'n eentje) en is nu toch wel aan vervanging toe. Uitlaat is meer gat dan metaal (wel een beter geluid nu ), hij bromt af en toe wat en is over het algemeen gezien het geld wat ik erin moet pompen niet meer waard. Daarom kijk ik nu rond voor de volgende motor die eraan moet gaan geloven, en heb vandaag wat proefritjes gedaan.
Ik vind een VFR toch wel een tof ding, rijdt prima, geen serieus gezeik mee gehad en gewoon betrouwbaar als wat. Heb een ritje gedaan op een VFR800 uit 2002, en dat beviel eigenlijk best aardig. Even wennen aan een andere motor dan mijn eigen, maar na een paar bochten ging dat al wel. Wat me vooral opviel was dat 'ie veel soepeler reed dan mijn eigen (mag ook wel, bijna 100k meer ervaring in dat ding), maar verder reed het gewoon vertrouwd.
Het is echter wel een met VTEC, en dat wil nogal in de euros lopen als de kleppen gesteld moeten worden. Gezien zijn kilometers (35k) zit dat er wel aan te komen: ik heb hem binnen een half jaar op de 48k staan, waarvan Honda zegt dat 'ie dan weer eens aan de beurt is.
Er is meer onder de zon dan alleen VFR's, dus bij een andere tent ook wat rondgekeken, en daar op een CBF1000 en een Bulldog 1100 rondgereden. Die CBF is best leuk en rijdt gemakkelijk weg, maar het is een beetje als met de XJ900 die ik eerder had: je merkt haast niet dat je op een motor rijdt. Het is een beetje saai, ondanks dat het wel een oerdegelijk ding is waarmee ik prima mijn woon-werkverkeer mee kan doen. Voor een leuk ritje op een mooie dag spreekt 'ie aanzienlijk minder aan.
Die Bulldog daarentegen is stiekem een best geinig ding. Ik had nog niet eerder op een tweepitter gereden, en dit was een leuke kennismaking. Daarnaast heeft 'ie cardanaandrijving, en met de kilometers die gemaakt worden is dat wel heel praktisch. Hij is echter wel de duurste van de drie die ik heb geprobeerd, en iets buiten budget. Kan het betalen, maar dan zijn de buffers wel wat leger dan ik wil. Het is qua rijbeleving de leukste, maar dat zal ook deels zijn omdat het nieuw is. Hij heeft wel mee dat 'ie de minste kilometers heeft gemaakt (15k) en qua onderhoud in ieder geval de kosten van een ketting vervangen bespaart.
Tijdens mijn vorige zoektocht heb ik ook nog rondgereden op een Bandit 1200, en daarbij had ik toen hetzelfde gevoel als nu bij die CBF; prima motor, maar niet zo spannend. Mijn broer heeft een FJR1300 en beweert dat die lang niet zo lomp is als ik denk dat 'ie is, maar zelfs als ik er zonder al te veel moeite mee tussen de file door zoef, zijn ze over het algemeen wat duurder dan een VFR in een vergelijkbare conditie. De Pan European van mijn vader heb ik maar gebruikt als voorbeeld van wat ik niet wil.
Nu weet ik dat het uiteindelijk mijn beslissing is en dat anderen de keuze niet voor mij kunnen maken, blablabla, maar wat input van anderen is toch wel fijn. Zit er hier volk dat bijvoorbeeld een CBF of een Bulldog heeft? Hoe bevalt het om daar meer dan 20 kilometer op te rijden? Gaat het saaie gevoel weg? Ik ben benieuwd naar ervaringen met de verschillende opties, en waar je rekening mee moet houden qua onderhoud bijvoorbeeld.
Goed lange post om mee uit mijn lurk-grot te kruipen, lijkt mij zo
TL;DR: VFR800, CBF1000 of BT1100?
Gaat ie weg?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 21:29 schreef Maegrim het volgende:
ondertussen alles wat los kan POWER PARTS !!!! van de ktm aan het slopen
Gaat ie weg?quote:Op zondag 21 oktober 2018 00:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
POWER PARTS !!!! van de ktm aan het slopen
I know, bij mij deed ie het ookquote:Op zondag 21 oktober 2018 13:36 schreef Maegrim het volgende:
[..]
die quoteknop werkt af en toe gewoon niet goed
Is dat niet ongeveer hetzelfde als die CBF?quote:Op zondag 21 oktober 2018 00:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn CB staat ook nog steeds onder het stof te wachten op een nieuwe baas
niks meer aan doenquote:Op zondag 21 oktober 2018 20:10 schreef Maegrim het volgende:
als loud pipes lives redden is dit helemaal goed toch?
ehm, nee.quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:57 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Is dat niet ongeveer hetzelfde als die CBF?
heb een setje standaard dempers liggenquote:
ik snap hem, tis altijd hetzelfde liedje; bij inruil krijg je niks (ja, want klanten willen het liefst originele motoren, uhhuh) , en bij verkoop schroeven ze de prijs op, want er zitten allemaal 'opties' opquote:Op zondag 21 oktober 2018 20:23 schreef Maegrim het volgende:
[..]
heb een setje standaard dempers liggen
qua nieuwprijs zo'n 2500 euro eraf gesleuteld vandaag, zal los hopelijk nog zo'n 1000 euro opleveren
omdat ze met inruilen doen alsof er niks op zit dan maar op deze manier..
Voor op het fietspad om langs de snelweg te tuffen. Buiten de bebouwde kom is het niks zon 3ewereldscooter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 07:56 schreef Vinniiee het volgende:
Zo'n nieuwe monkey lijkt me wel tof
[ afbeelding ]
Ja, leuke woonwerkbrommert. Ik hoef maar 12km maar toch staat verkeer geregeld vast.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Voor op het fietspad om langs de snelweg te tuffen. Buiten de bebouwde kom is het niks zon 3ewereldscooter.
12 km? Ga gewoon fietsen joh.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, leuke woonwerkbrommert. Ik hoef maar 12km maar toch staat verkeer geregeld vast.
Het is ook een tof ding!quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:43 schreef Vinniiee het volgende:
Zeg alleen maar dat het me een tof ding lijkt, niet dat ik het daadwerkelijk ga kopen
Ik snap echt niet wat daar nou tof aan is. 125cc.. wat komt daar nou uit aan vermogen? 10 pk of zo? En dat op 100 kg?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:43 schreef Vinniiee het volgende:
Zeg alleen maar dat het me een tof ding lijkt, niet dat ik het daadwerkelijk ga kopen
Ja, uiteraard. Maar isdatzo doet alsof ik er tochten van 300km op wil gaan maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:47 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Het is ook een tof ding!
Je moet wel een beetje wonen in een omgeving waar die tot zijn recht komt, zou ik zeggen.
Is meer dan genoeg om door de stad te knallen. Zodra je veel buiten de bebouwde kom gaat, is het niet zoveel meer aan nee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 12:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat daar nou tof aan is. 125cc.. wat komt daar nou uit aan vermogen? 10 pk of zo? En dat op 100 kg?
Sowieso schijnt de bouwkwaliteit van al die 125cc-hondadingen een beetje droevig te zijn.
Maak je niet zo dik ( ) joh. Ik vind 't gewoon niks, maar iedereen moet vooral doen/kopen waar 'ie zin in heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 13:01 schreef Vinniiee het volgende:
Wel leuk, om gelijk iemand af te kraken die hier niet zoveel post. Niet dat ik mij daar iets van aantrek, maar het nodigt niet iemand uit om hier te gaan posten.
Isdatzo vindt een motor pas een motor als 'ie er een wheelie mee kan trekken en dan ook nog de politie voor kan blijven, dat ligt verder niet aan jou.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 13:01 schreef Vinniiee het volgende:
Wel leuk, om gelijk iemand af te kraken die hier niet zoveel post. Niet dat ik mij daar iets van aantrek, maar het nodigt niet iemand uit om hier te gaan posten.
Hier heb je wel een punt denk ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 13:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Isdatzo vindt een motor pas een motor als 'ie er een wheelie mee kan trekken en dan ook nog de politie voor kan blijven, dat ligt verder niet aan jou.
En dan om de 20 uur een complete blokrevisie moeten doen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 13:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maak je niet zo dik ( ) joh. Ik vind 't gewoon niks, maar iedereen moet vooral doen/kopen waar 'ie zin in heeft.
Een maat van me had zo'n andere 125cc hondaprul gekocht (nieuw) voor z'n pa zodat 'ie makkelijk bij hem op de zaak kon werken. Niks dan gezeik mee gehad. Internet staat er ook vol mee.
Ik zou voor ¤5000 gewoon een dikke supermotard halen als je er geen lange afstanden mee wil gaan doen.
Als een kind die iemand loopt te pesten, totdat ie een stomp in zijn gezicht krijgt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 13:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Isdatzo vindt een motor pas een motor als 'ie er een wheelie mee kan trekken en dan ook nog de politie voor kan blijven, dat ligt verder niet aan jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |