Dat vraag ik mij dus ook af...... wat "hepdat" en gaat dat voor enige zin hebben.quote:Op maandag 15 oktober 2018 15:48 schreef JanCees het volgende:
[..]
ze gaan het in het 'bedrijfsleven' pompen
wat dat ook mag betekenen
De gemiddelde werknemer krijgt geen loonsverhoging, maar waarom denk je dat je het niet terug zal zien? Meer geld in de zak van een ondernemer betekend niet automatisch dikkere bonussen.quote:Op maandag 15 oktober 2018 17:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Waarom nou weer het bedrijfsleven
Volgens mij werd die 2 miljard minder op de dividendbelasting ook opgevangen door het bedrijfsleven. Bijvoorbeeld door de Vennootschapsbelasting minder naar beneden te doen. Dit zal wel 'teruggegeven' worden door de Vennootschapsbelasting wél verder naar beneden te doen.quote:Op maandag 15 oktober 2018 22:37 schreef Vallon het volgende:
Voorheen werd "de 2 miljard" (ook) niet in het "bedrijfsleven" omdat buitenlandse mogendheden gesubsidieerd moesten worden...... waarom dan nu ineens wel die wijsheid moe(s)t komen is werkelijk een vraagteken.
Tis maar hoe je het formuleert..... en brengt... (geen verwijt aan jou hoor, zeker niet).quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 08:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij werd die 2 miljard minder op de dividendbelasting ook opgevangen door het bedrijfsleven. Bijvoorbeeld door de Vennootschapsbelasting minder naar beneden te doen. Dit zal wel 'teruggegeven' worden door de Vennootschapsbelasting wél verder naar beneden te doen.
Ik voel me ook niet aangesproken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 20:47 schreef Vallon het volgende:
Tis maar hoe je het formuleert..... en brengt... (geen verwijt aan jou hoor, zeker niet).
Volgens mij is het niet alleen een gedachte dat bedrijven belasting betalen... Of vat ik je even verkeerd?quote:...de gedachte dat het bedrijfsleven belasting zou betalen.... is natuurlijk een slimme redenering.
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar vind dat best een bepertke gedachte. Je vergeet namelijk nog (de grootste?) belastinginkomsten in dit verhaal. De Loon- en Inkomstenbelasting.quote:Bedrijven zijn er om belasting namens het kabinet te innen bij haar consumenten en in geval van DividendBelasting (en VB) bij haar (vooral buitenlands) investeerders. Ik zie buiten het Rutte's vezeltjes geen relatie tussen Belasting op Dividend en VennootschapsBelasting.
Ik zou het ook eerder ten goede willen laten komen van haar werknemers, niet zozeer van de consument.quote:Bedrijven lijken nu (nog) minder winstbelasting hoeven te betalen of kunnen "buitenlandse" (high-tech) werknemers nog langer subsidiëren. Er is imho totaal geen direkt zicht of en hoe dat ten goede komt aan haar consumenten.... net als met de DB, vloeit de verminderde winstbelasting simpelweg in de zakken van gehaaide investeerders die alleen uit zijn op eigen gewin.
Wanneer je al wilt investeren moet je dat doen in onderwijs en beter, je rekeningen gaan betalen van zorg.
Er gaat een behoorlijk bedrag extra naar de publieke sector, waarom zou deze 2 miljard er ook heen moeten? Investeren in de toekomst. High-tech blijven zodat straks niet alle kennis en arbeid in China ligt. Voldoende inkomsten in Nederland blijven genereren zodat de verzorgingstaat ook over 15 jaar nog betaald kan worden. Daar is het bedrijfsleven hard bij nodig.quote:De kennelijk simpele optie om de DB belasting te laten voor wat het nu is en als je al 2 miljard kennelijk moet "weggegeven" aan waar het nu schuurt, is kennelijk onbespreekbaar.
Dat het kabinet/Ruttte "zelf in persoon" de afspraken eenzijdig in beton hakt wil niet zeggen dat het links of rechtsom niet anders kan.
Wat ik bedoel/zeg dat bedrijven zelf geen belasting betalen, hooguit dat die de door hun betaalde belasting als kostenfactor over/doorhevelen in/van hun product.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 08:05 schreef SicSicSics het volgende:
Volgens mij is het niet alleen een gedachte dat bedrijven belasting betalen... Of vat ik je even verkeerd?
Daar raak je idd een teer punt. We hebben een woud aan belastingen waardoor eigenlijk niet meer zichtbaar is, wat je als inwoner betaald aan belasting.quote:Ik snap wat je probeert te zeggen, maar vind dat best een bepertke gedachte. Je vergeet namelijk nog (de grootste?) belastinginkomsten in dit verhaal. De Loon- en Inkomstenbelasting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zou mooi zijn om de lage BTW, dan laag te houden en eventueel een aantal welzijns essentiële producten over te hevelen naar het lage tarief. Ik denk aan energie en telecom. Op die wijze heeft iedereen er wat aan.quote:[..]Ik zou het ook eerder ten goede willen laten komen van haar werknemers, niet zozeer van de consument.
[..]
Er gaat een behoorlijk bedrag extra naar de publieke sector, waarom zou deze 2 miljard er ook heen moeten? Investeren in de toekomst. High-tech blijven zodat straks niet alle kennis en arbeid in China ligt. Voldoende inkomsten in Nederland blijven genereren zodat de verzorgingstaat ook over 15 jaar nog betaald kan worden. Daar is het bedrijfsleven hard bij nodig.
Waar ik mij vooral over verbaas is dat dat er kennelijk 1.9Miljard over is omdat ergens was gebudgetteerd dat dat geld zou worden weggegeven aan (buitenlandse) investeerders.
Het subsidiëren van (reeds) "rijke" werknemers of "innovatie" van investeerders - omdat het kan - hun zakken hier verder komen vullen, is allesbehalve zinnig voor een stabiel vestigingsklimaat.
NB: De ingevezelde gedachte dat je voor/door geld, zg. hightech hier kunt houden of ontwikkelen is m.i. een te simpele. Je moet dan dat geld willen investeren in - baanbrekend - onderwijs en niet proberen te gaan winnen van een stoïcijnse Aziaat wat "we" qua inzet/volharding sws zullen verliezen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Zonder (die) bedrijven geen waarde creatie en ook geen belasting.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:50 schreef Vallon het volgende:
Wat ik bedoel/zeg dat bedrijven zelf geen belasting betalen, hooguit dat die de door hun betaalde belasting als kostenfactor over/doorhevelen in/van hun product.
quote:Daar raak je idd een teer punt. We hebben een woud aan belastingen waardoor eigenlijk niet meer zichtbaar is, wat je als inwoner betaald aan belasting.
Het probleem met dat woud is dat er handige willies zijn die de talrijke slagbomen weten te ontwijken.Belastinghervorming is best een breed thema, waar ik niet direct een mening over heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Het zou mooi zijn om de lage BTW, dan laag te houden en eventueel een aantal welzijns essentiële producten over te hevelen naar het lage tarief. Ik denk aan energie en telecom. Op die wijze heeft iedereen er wat aan.
Waar ik mij vooral over verbaas is dat dat er kennelijk 1.9Miljard over is omdat ergens was gebudgetteerd dat dat geld zou worden weggegeven aan (buitenlandse) investeerders.
Het subsidiëren van (reeds) "rijke" werknemers of "innovatie" van investeerders - omdat het kan - hun zakken hier verder komen vullen, is allesbehalve zinnig voor een stabiel vestigingsklimaat.
NB: De ingevezelde gedachte dat je voor/door geld, zg. hightech hier kunt houden of ontwikkelen is m.i. een te simpele. Je moet dan dat geld willen investeren in - baanbrekend - onderwijs en niet proberen te gaan winnen van een stoïcijnse Aziaat wat "we" qua inzet/volharding sws zullen verliezen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Dat worden gewoon belastingvoordeeltjes voor multinationals onder de 'overige aftrekposten'.quote:Op maandag 15 oktober 2018 15:48 schreef JanCees het volgende:
[..]
ze gaan het in het 'bedrijfsleven' pompen
wat dat ook mag betekenen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |