In de OP "deel 4" wijzigen in "deel 12". Waarom laten jullie de topics niet reeksen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Doe ik dat goed zo? Nog nooit een nieuw deel geopend
Ftfyquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:19 schreef maily het volgende:
[..]
In de OP TT "deel 4" wijzigen in "deel 12". Waarom laten jullie de topics niet reeksen?
Wat houdt reeksen in?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:19 schreef maily het volgende:
[..]
In de OP "deel 4" wijzigen in "deel 12". Waarom laten jullie de topics niet reeksen?
quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 18:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Over billen gesproken. Heeft iemand een hoede tip tegen vermoedelijk schimmel? Het is zo rood en pijnlijk. Maandag even naar de dokter maar wil haar liefst nu helpen.
(Voor de poes- en kutjemoeders- zouden jjllie echt tegen bv een arts zeggen «mn dochter heeft een schimmel bij haar poes», og «ach meis doet je kutje zo’n zeer?»
Ik heb zelfs zwangeren die het hebben over hun doos of poes :’)quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 18:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Over billen gesproken. Heeft iemand een hoede tip tegen vermoedelijk schimmel? Het is zo rood en pijnlijk. Maandag even naar de dokter maar wil haar liefst nu helpen.
(Voor de poes- en kutjemoeders- zouden jjllie echt tegen bv een arts zeggen «mn dochter heeft een schimmel bij haar poes», og «ach meis doet je kutje zo’n zeer?»
Gniffel je dan nog inwendig of is dat er wel een beetje af nu?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 22:10 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik heb zelfs zwangeren die het hebben over hun doos of poes :’)
Ik ken iets teveel mensen die zelf zo heten. En het is een tamponmerkquote:Op zondag 14 oktober 2018 16:23 schreef elamanilo het volgende:
Ik ken ook best wat mensen die het woord yoni gebruiken. Dat gebruik ik zelf soms ook wel eens.
Dat is ook een bijzondere benaming.quote:
Haha ja waarom denk je dat dat merk zo genoemd is?quote:Op zondag 14 oktober 2018 16:49 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik ken iets teveel mensen die zelf zo heten. En het is een tamponmerk
Dat wist ik welquote:Op zondag 14 oktober 2018 17:29 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha ja waarom denk je dat dat merk zo genoemd is?
quote:Op zondag 14 oktober 2018 17:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat is ook een bijzondere benaming.
Anyway, beterschap ermee.
Leuk bij de vk waar ik destijds zat. Zo heet de nieuwe vk daarquote:Op zondag 14 oktober 2018 16:23 schreef elamanilo het volgende:
Ik ken ook best wat mensen die het woord yoni gebruiken. Dat gebruik ik zelf soms ook wel eens.
Is dat een verkapte "je bent best wel oud"?quote:Op zondag 14 oktober 2018 08:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gniffel je dan nog inwendig of is dat er wel een beetje af nu?
Een duidelijke "je hebt zo veel ervaring mijn duifje, dat je het vast al vaak hebt gehoord".quote:Op zondag 14 oktober 2018 20:35 schreef WupWup het volgende:
[..]
Is dat een verkapte "je bent best wel oud"?
quote:Op zondag 14 oktober 2018 21:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Een duidelijke "je hebt zo veel ervaring mijn duifje, dat je het vast al vaak hebt gehoord".
quote:Op maandag 15 oktober 2018 00:12 schreef Kyara het volgende:
Mijn zoon wilde vandaag geschminkt worden als glitterpoes en ik moest toch een beetje aan dit topic denken
Ja, daar de tip: koop niks meer zonder dat ze het oke hebben bevonden. Bron: ervaringquote:Op maandag 15 oktober 2018 10:29 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vind het ook heel goed dat hij eigen smaak ontwikkeld ja, maar soms is het wel zonde dat ik kleding koop die hij vervolgens niet wil dragen. Stugge spijkerbroeken wil hij ook niet. Strech broeken, leggings & jeggings draagt hij wel. Dat daar dan 'girls' in staat zal me een worst wezen.
Franny wat mijn ervaring met het flippen op rare plekken is, is dat het geen zin heeft het daar op te lossen. Dat maakt het voor V alleen maar heftiger. Nabij zijn, benoemen dat je er bent en er verder niet op in gaan zijn bij V de beste methodes. Het is wel zo dat als hij rustig is hij inmiddels achteraf kan benoemen wat er was.quote:Op maandag 15 oktober 2018 10:59 schreef Franny_G het volgende:
Gistermiddag ging I overigens weer eens helemaal over de rooie. Omdat ze in bad zou gaan en ik zei dat we echt weer eens haar haren moesten wassen. Het was bijna half uur krijsen, huilen, tegen me schreeuwen, al schreeuwend 'discussie' aan willen gaan over waarom ze niet zelf mag bepalen of ze haar haren wast of niet.Het eindigde met even tot rust komen in haar kamer waar ze eerst nog haar stoel tegen de deur smeet ('krijg je ervan, stomkop') waarna ze in haar bed ging liggen en na alle consternatie in slaap viel.
Dag ervoor was ze in restaurant van Ikea ook nogal tekeer gegaan, met een grote mond ook tegen ons. Ze was erg moe, bleek later. Maar ik zag de blikken van mensen richting ons toen zij tegen ons aan het schreeuwen was en ik trek me dat wel aan.
Ik weet soms echt niet meer wat ik in zulke situaties moet doen om haar rustig te krijgen. Ze wordt ook te groot om haar gewoon op te pakken en tegen je aan te houden tot ze rustig is. Dat deed ik voorheen nog wel eens.
Same here. Wij adviseren wel overigens, met name als het gaat om de temperatuur buiten, maar net zoals bij elk advies heeft hij de vrijheid dat naast zich neer te leggen.quote:Op maandag 15 oktober 2018 10:57 schreef AwayTL het volgende:
Gelegenheden bemoei ik mij ook al niet meer mee. Ik ben al tevreden als er een schone onderbroek en geen pyjama aan is![]()
.
Het is natuurlijk ook belachelijk dat je geen joggingbroek aan mag op een feestje. ‘Maar oma vindt mij toch altijd lief? Vindt ze het dan niet leuker als ik mij fijn voel?’ Tja daar sta je dan met je discussie.
Ja, gouden advies ditquote:Op maandag 15 oktober 2018 11:20 schreef elamanilo het volgende:
Ik ga dan ook vaak bij mezelf te raden waarom ik iets van haar vraag/wil vragen. Is dat dan werkelijk zo belangrijk? Of is het inderdaad nog veel belangrijker dat we allebei met een goed gevoel achter blijven en lukt dat beter als er geen probleem wordt gemaakt over iets dat bij nader inzien misschien toch niet zo levensbedreigend is.![]()
Dat is heel herkenbaar Franny, mijn jongste dochter is ook zo. En ik weet ook niet altijd goed hoe er mee om te gaan. Ze slaat ook binnen no time helemaal om qua bui om het minste geringste. Zowel positief als negatief trouwens. Ze is snel boos en driftig maar net zo snel lief en rustig. Afleiden werkt bij S nog wel het beste, of een grapje maken. Ik laat haar thuis ook maar gewoon uitrazen op haar kamer soms. Soms blijf ik er bij maar dat werkt juist vaak als een trigger. Wij merken wel dat sinds ze naar school gaat (3 september) ze rustiger is geworden, ze kan zich iets beter bedwingen en haar drift anders uiten.quote:Op maandag 15 oktober 2018 12:19 schreef Franny_G het volgende:
Overigens wat betreft het haren wassen: dat was de 'trigger'. Maar middenin die razernij wist ze eigenlijk niet eens meer precies waar het over ging. En twee uur later zat ze alsnog in bad en was het ook geen probleem dat haren wassen. Ik denk dat het dus niet echt uitmaakt wat de aanleiding is, er gebeurt iets en dan explodeert er iets bij haar. En ik kan het, afgezien van de voorspelbare vermoeidheid, niet altijd zien aankomen. Ene moment speelt ze nog vrolijk, andere moment dit. Naar mijn idee kan ik dan ook weinig doen in het voorkomen, dat temperamentvolle en explosieve zit in haar, en komt er soms ook uit in spel met andere kinderen, de vraag is meer: wat kunnen we doen als het gebeurt?
Away, dank voor je reactie. Denk dat je gelijk hebt. Het is gewoon even lastig merk ik om het echt los te laten op zo'n moment, en het me niet aan te trekken.
Wij hebben ook zo'n kind.quote:Op maandag 15 oktober 2018 12:19 schreef Franny_G het volgende:
Away, dank voor je reactie. Denk dat je gelijk hebt. Het is gewoon even lastig merk ik om het echt los te laten op zo'n moment, en het me niet aan te trekken.
Mijn net niet meer kleuter is niet zo temperamentvol. Maar toch herkenbaar. Soms zie ik gewoon dat ze zoekt naar iets om even vervelend te doen zodat ik boos reageer, zodat ze in tranen uit kan barsten. Ze zoekt dan echt (meestal onbewust volgens mij) een aanleiding om hard te kunnen huilen. Gelukkig herken ik dat steeds beter..quote:Op maandag 15 oktober 2018 12:19 schreef Franny_G het volgende:
Overigens wat betreft het haren wassen: dat was de 'trigger'. Maar middenin die razernij wist ze eigenlijk niet eens meer precies waar het over ging. En twee uur later zat ze alsnog in bad en was het ook geen probleem dat haren wassen. Ik denk dat het dus niet echt uitmaakt wat de aanleiding is, er gebeurt iets en dan explodeert er iets bij haar. En ik kan het, afgezien van de voorspelbare vermoeidheid, niet altijd zien aankomen. Ene moment speelt ze nog vrolijk, andere moment dit. Naar mijn idee kan ik dan ook weinig doen in het voorkomen, dat temperamentvolle en explosieve zit in haar, en komt er soms ook uit in spel met andere kinderen, de vraag is meer: wat kunnen we doen als het gebeurt?
Pfoe. Echt bizar snel gaat het.quote:
Kan niet. Kyara heeft een bolle meisjes-baby- tweeling met beginnende babyhaartjes...toch?quote:
Ja, bij jou al echt bijna. Bij mij volgend jaar pasquote:
Hahaha, nou, de enige die bol was, dat was mijn oudste als dreumes. Maar die is nu vel over beenquote:Op maandag 15 oktober 2018 20:56 schreef vencodark het volgende:
Kan niet. Kyara heeft een bolle meisjes-baby- tweeling met beginnende babyhaartjes...toch?
Toch!?
prematuurtjes niet zoquote:Op maandag 15 oktober 2018 21:18 schreef vencodark het volgende:
Maar veel babies hebben toch zo’n lekker bol en guitig koppie?
dit vraagt om een filmpjequote:Op maandag 15 oktober 2018 13:22 schreef elamanilo het volgende:
M'n kinderen rollen weleens in de supermarkt over de grond trouwens, maar dan eigenlijk alleen omdat ze 'slakje' willen spelen onder het winkelwagentje en het zo vooruit willen duwen.
Aan de ene kant blijven ze mijn babies. Maar ze worden echt volgende maand zes. Ze doen het allemaal heel goed. Allemaal beetje wennen hier maar we hebben het heel gezellig samen.quote:Op maandag 15 oktober 2018 21:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, bij jou al echt bijna. Bij mij volgend jaar pas![]()
Zijn ze weer gewend op jullie nieuwe stek?
Ach, mijn zoon gaat al bijna 2 jaar naar school en die kan het nog steeds echt helemaal niets schelen hoorquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 06:47 schreef JufMariska het volgende:
Interessant weer, jullie opvoedstrategieën en kledingissues![]()
Ik herken me vooral wel in de verhalen van franny; we vinden het belangrijk dat L grenzen leert kennen, en ook leert dat hij veel zelf mag bepalen maar dat op een bepaald moment of in bepaalde situatie dingen wel of niet kunnen/handig zijn. En ook de sterke eigen mening en driftbuien: herkenbaar![]()
Kleding: ik voel me acuut een rotmoeder, maar L heeft geen joggingbroekenVrijwel alles dat hij heeft past wel prima bij elkaar, veel effen in soort van gelijke kleuren, of strepenshirt/-trui of iets met een korte tekst ofzo. Ik ben zelf niet van de uitbundige prints en heb hem daar ook nig niet over gehoord (tweede week school nu: ligt mogelijk wel op de loer he?
)
School-update dan ook maar meteen: het gaat heel goed! Het afscheid ‘s ochtends vindt hij soms nog heel even lastig, maar hij vermaakt zich verder goed. Doet overal vrolijk aan mee, kroelt soms even bij juf, maakt veel vrienden en komt thuis met veel verhalen.
Gister (margedag) heeft hij voor het eerst een halve dag bij de bso gewend en daar is hij al helemaal als een vis in het waterEr zijn wat bekende kindjes van oms pleintje, de juffen (4 vaste gezichten, vrijwel nooit invallers vertelden ze) zijn geweldig en het is een opvang in een grote kinderboerderij met speeltuin waar we sowieso al kwamen, dat helpt natuurlijk. Ze doen heel veel buiten, door weer en wind, zo tof!
Nou ik pas hier in die zin wel opvoeding toe, dat ik bij al dat prinsessengeweld en de obsessie voor mooi wél vaak benadruk dat ze ook lief, slim, stoer, eigenwijs en grappig etc is. En dat zulke dingen eigenlijk het belangrijkste zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 09:08 schreef watmoetikkiezen het volgende:
haha, mijn kleuterjongen is meestal babypoes, baby eenhoorn of babydino. Ik geloof steeds minder in het effect van opvoeding..
(hoewel géén opvoeding wél een overduidelijk effect geeft)
heks was ik vroeger altijd met n vriendinnetje.. toveren is wel echt de bom!
goede keuze wel!quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 09:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Haha Spees, wat zoet, dat de natuur je zou kunnen veranderen. Ik ben benieuwd of de prinsessenfase hier ook gaat komen (over een paar jaar)
Toen ik F laatst vroeg wat hij later wilde worden zei hij: 'Een mens!'
![]()
Haha, ik pas ook opvoeding toe hoor.. heb alleen het gevoel dat het effect daarvan veeeel minder groot is dan ik vroeger dacht.. (maar nog steeds wel overtuigd dát er effect is hoor)quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 09:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou ik pas hier in die zin wel opvoeding toe, dat ik bij al dat prinsessengeweld en de obsessie voor mooi wél vaak benadruk dat ze ook lief, slim, stoer, eigenwijs en grappig etc is. En dat zulke dingen eigenlijk het belangrijkste zijn.
(dit klinkt misschien wat overdreven zo nu, maar Suus is echt HEEL veel bezig met of ze wel mooi is. En ook of ik er wel mooi uit zie ftm)
Moedervoorkeur helpt hier niet. Zoon én dochter verkleden zich hier graag in prinsessenjurken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 10:39 schreef exode het volgende:
Aaaaah jullie meisjes!
Ik ben heel benieuwd hoe Juul zich wat dat betreft ontwikkeld. Ze heeft 2 mama's die nog nooit een prinsessenjurk aan hebben gehad. Ik was liever voetballer![]()
B is een ninja en soms een ridder.
Ik ook niet (en vriend ook nietquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 10:39 schreef exode het volgende:
Aaaaah jullie meisjes!
Ik ben heel benieuwd hoe Juul zich wat dat betreft ontwikkeld. Ze heeft 2 mama's die nog nooit een prinsessenjurk aan hebben gehad. Ik was liever voetballer![]()
B is een ninja en soms een ridder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Eleveny, ik keur 'm goed hoor!quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 11:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Lou ❤ wat een mooie krullen!
Wat een mooie foto van I Franny. Spannend, een nieuw huis. Heeft I er zin in?
Ik heb O nog nooit over een prinses gehoord, maar ze heeft bij ons dan ook nog booit een prinsessenfilm oid gezien. Alleen Frozen twee keer.
Wel verzint ze steeds een andere baam voor zichzelf. Kwips, heette ze laatst. Of Eleveny. :’)
Misschien mooi pseudoniem. Eleveny ❤quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eleveny, ik keur 'm goed hoor!
En de jouwe is vast zonder prinsessengen geboren!![]()
Franny, wat een mooie foto van I![]()
Ik blijf die voeten van die kleuters alleen zo buitenproportioneel vinden
Ja he. Maar komt misschien ook wel omdat je schoenen 'op de groei' koopt? De schoenen op de foto zijn maat 29, maar I loopt ook nog rond in haar kaplaarzen maat 27. Gezien de lengte van de voeten wordt 29 aangeraden, maar het zit nog wel echt ruim. Bij blote voeten zie ik het in ieder geval niet zo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
Franny, wat een mooie foto van I![]()
Ik blijf die voeten van die kleuters alleen zo buitenproportioneel vinden
jouw dochterquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 22:18 schreef Kyara het volgende:
Mijn dochter wil oma worden. Dan heb je wel kindjes maar niet altijd en dan hoef je niet meer te werken
Zoon weet het niet meer. Die ging van avocado naar begrafenisondernemer.
Hey aan de andere kant vraagt ze het wel! En zegt ze nog net niet ik mag het lekker welquote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:18 schreef Omentielvo het volgende:
Buda. Fijn dat de kinderen zo vaak buiten zijn. Zou jij het ook kunnen los laten als de tv en iPad belangrijker zouden worden dan buiten?
Exode. Wat tof. Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren.![]()
Hier schaamde ik mezelf gisteren een beetje door R.
Als we naar zwemles gaan dan mag ze altijd als ze omgekleed is wat spelen daar. Dan klimt en klautert ze wat.
Maar een andere moeder vond het niet goed dat haar kind dat deed.
Dus R hoort dat. Kijkt het aan. Vroeg aan mij (hard natuurlijk) of ze het wel mocht.
Klimt er weer op en vraagt de aandacht van die moeder die haar kind verbood dat te doen en zegt: “Ik mag het wel van mijn mama”
jahoor, ik kan heel erg genieten van series op tv, en ik denk dat kinderen er ook veel van kunnen leren. Ik denk dat je dat gene wat je in die levensfase ontspanning geeft kiest als je vrije keuze hebt.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 12:18 schreef Omentielvo het volgende:
Buda. Fijn dat de kinderen zo vaak buiten zijn. Zou jij het ook kunnen los laten als de tv en iPad belangrijker zouden worden dan buiten?
Ik zou mijn kind in dat soort situaties gewoon dezelfde regels geven als altijd, er is altijd wel genoeg anders bij andere mensen thuis.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 13:32 schreef Sylver_ het volgende:
Lekker subtiel zijn die kleuters he
Ik vind het altijd wel een beetje lastig als ik met een vriendin en kinderen ben, en die van mij mag iets wel en die van haar niet. Zo mag zij na 16u niks te eten meer, omdat ze anders haar avondeten niet meer eet. Dat is bij ons nooit een probleem en kleuter krijgt vaak om half 5 nog een cracotte of appel oid.
Nu ik dat weet geef ik het pas als we allebei onze eigen weg weer gaan, maar either way is er altijd iemand ontevreden. Mijn kleuter omdat ze 'zooooooo'n honger heeft, waarom mag het nou niet?' of haar kleuter want 'het is niet eerlijk, ik heb ook honger!'
ik zou het ook doen. Gewoon mijn regels hanteren. Ze kan ook een keer tegen haar dochter zeggen nou je krijgt een kwart appeltje ofzo als het zo'n probleem is. Ik ga mijn kind dat dan niet ontzeggenquote:Op woensdag 17 oktober 2018 16:38 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind in dat soort situaties gewoon dezelfde regels geven als altijd, er is altijd wel genoeg anders bij andere mensen thuis.
Ik heb een app van school en daar wordt altijd ruim van te voren een studiedag van te voren aangekonigd en we krijgen ook altijd een brief. Maar nu van allebei niks gehoord... Vind het ook vreemd.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 13:55 schreef mousemicky het volgende:
Hè, echt twee dagen vantevoren? Het heeft niet eerder op de schoolkalender of in de nieuwsbrief gestaan?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 10:48 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik ook niet (en vriend ook niet), maar daar heeft mijn dochter geen boodschap aan. Ze wil overigens wel op zwemmen, voetbal en paardrijden.
Ik ken geen enkele school die zo’n app invult. Zonder dat hebben docenten ook al hun handen vol aan administratie...quote:Op donderdag 18 oktober 2018 17:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij Nora op school is er geen lerarentekort, maar ze is wel vanaf het begin van het schooljaar met morgen meegerekend 4 dagen thuis geweest. Studiedagen.
Ik vind school communicatief gexieneigenlijk niet zo heel goed. Ze hebben bijvoorbeeld geen app waarin vermeld wordt wat de kinderen zoal doen op school en de juf zelf is ook niet zo praterig. Die zegt ook als het niet nodig is vrij weinig. En als ik aan Nora zelf vraag wat ze gedaan heeft, weet ze het ook niet. Dus ja, wat ze dagelijks op school doet, ik weet het niet.
Bij ons wel hoor. We hebben klasbord.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 17:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele school die zo’n app invult. Zonder dat hebben docenten ook al hun handen vol aan administratie...
Net als napraten: als de klas naar huis gaat heeft de juf genoeg anders te doen dan napraten met ouders denk ik.
Daar zijn de informatieavonden, tien-minutengesprekjes en inloopochtenden voor.
Wij hebben ook klasbord. Ze zit sinds maandag op school en tot nu toe heb ik elke avond een algemene samenvatting wat er die dag gedaan is met een paar foto's van knutselwerkjes oid gekregen. Vind ik wel leuk, want uit mijn kind komt niet zoveel momenteel (behalve "we zijn vandaag niet gaan gymenquote:Op donderdag 18 oktober 2018 18:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Bij ons wel hoor. We hebben klasbord.
Voor foto’s leuke anekdotes en informatie over uitstapjes. De ene juf is fanatieker dan de ander maar wij krijgen dus wel leuke berichtjes. Als ouder kan je niet berichten alleen maar leuk vinden. Of aangeven dat je kan helpen.
Heel leuk om zo nog een beetje info te krijgen over de dag van je kinderen.
Ja vooral voor de leerkracht vind ik doe druk echt verschrikkelijk, en als je dan hoort hoe sommige ouders reageren daar kan ik echt niet bij.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:38 schreef exode het volgende:
B is morgen ook vrij, maar dat stond gewoon in de jaarplanning en nog eens extra in de maandelijkse nieuwsbrief. Wij gaan van de gelegenheid gebruikmaken en naar Lego World.
De soap van de leerkrachten gaat nog wel even door. Er zou na de herfstvakantie 1 leerkracht 4 dagen voor de klas staan en 1 leerkracht dus de andere dag. Nu komt er 3 dagen een leerkracht en de andere 2 dagen worden door 2 andere leerkrachten ingevuld. Dus B heeft voorlopig nog steeds 3 verschillende gezichten elke week.
Ik weet hoe groot het tekort al is, dus de school kan er helemaal niets aan doen. Vind het wel erg onrustig voor B zo.
Mijn vrouw staat ook voor de klas (tot januari nog verlof), daar is net officieel aan de ouders medegedeeld dat als een leerkracht ziek is er geen vervanging voor is. Dan worden kinderen dus naar huis gestuurd.
Los van dat het heel vervelend voor de ouders (en kinderen) is, wat een extra druk op de leerkrachten. De leerkrachten met groot verantwoordelijkheidsgevoel melden zich dan pas ziek als ze neervallen.
En heb je ons nog gespot tussen de duizenden mensenquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:26 schreef gestreeptestoel het volgende:
We hebben m mee en al druk aan t bouwen
legoquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 09:36 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wij moeten eerst een uur in auto. L is super hyper. Ik ben benieuwd hoe hij het vind. En dochter van 3. Nog even 20 min twijfelen over of de buggy wel of niet mee naar binnen gaat![]()
En Mn man heeft er geloof ik ook zin inhaha. 2 Lego freaks bij elkaar
Haha zou maar zo eens kunnen. Veel draagzakken heb ik niet gezien trouwens (je zei dat je de draagzak mee nam)quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:12 schreef Loj het volgende:
[..]
En heb je ons nog gespot tussen de duizenden mensen
Ik en exode hebben elkaar dus wel gezien in de verschoningsruimte kom ik net achter
Ik vind het zo leuk daar! De jongens hebben echt heel veel plezier gehad!
C&A heeft nog wel eens leuke. Welke maat heb je nodig? Ik heb er nog 2 liggen die hier te klein zijn.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Hilmo, klinkt alsof hij het fijn heeft op school.
Wat zegt hij zelf over de ongelukjes?
Leuk dat hij meteen al een playdate heeft! Kennelijk heeft hij dan een klik met dat meisje. Dan loopt het spelen vaak wel los, wat omen ook zegt.
O is tegenwoordig idolaat van die paljettenshirts, die je dan op en neer kan wrijven. Ze heeft er twee, een met poezelig konijn en een in maat 122(hadden niet kleiner :’)) met een eenhoorn.
Jammer dat die van de jongensafdeling alleen maar ninjas en spiderman hebben, want daar heeft ze echt nulkommaniks mee.
Iemand tips voor leuke paljettenshirts toevallig..?
Bij next hebben ze er nu 1 met een dinosaurus bij de jongens!quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 08:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Hilmo, klinkt alsof hij het fijn heeft op school.
Wat zegt hij zelf over de ongelukjes?
Leuk dat hij meteen al een playdate heeft! Kennelijk heeft hij dan een klik met dat meisje. Dan loopt het spelen vaak wel los, wat omen ook zegt.
O is tegenwoordig idolaat van die paljettenshirts, die je dan op en neer kan wrijven. Ze heeft er twee, een met poezelig konijn en een in maat 122(hadden niet kleiner :’)) met een eenhoorn.
Jammer dat die van de jongensafdeling alleen maar ninjas en spiderman hebben, want daar heeft ze echt nulkommaniks mee.
Iemand tips voor leuke paljettenshirts toevallig..?
blijft dat goed in de was? Ik ben altijd ban dat die dingen er allemaal af vallenquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 09:17 schreef watmoetikkiezen het volgende:
bij c&a idd een dino en een helikopter "verandershirt" (zo noemen ze ze hier). beide kinderen wilden ze allebei (en die hebben ook niks met spiderman)
Al 110x gewassen (want favo shirt) en het zit er nog allemaal op!quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 09:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
blijft dat goed in de was? Ik ben altijd ban dat die dingen er allemaal af vallen
Bristol en h&m hebben ze ook vallen wel klein. Heb er nog een die sac voor haar verjaardag kreeg maar nu al niet meer past 1x aangehad met een kat eropquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 10:29 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Al 110x gewassen (want favo shirt) en het zit er nog allemaal op!
C&A ga ik ns kijken, en next. Dank voor de tips.
Kyara ze heeft 110 nu
A noemt die shirts ook zo.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 09:17 schreef watmoetikkiezen het volgende:
bij c&a idd een dino en een helikopter "verandershirt" (zo noemen ze ze hier). beide kinderen wilden ze allebei (en die hebben ook niks met spiderman)
dinoshirt is al best vaak gewassen, gaat prima!quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 09:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
blijft dat goed in de was? Ik ben altijd ban dat die dingen er allemaal af vallen
Nee ze zitten niet aan t kdv vast he, en er zijn vijf kleutergroepen die ze proberen klein te houden (20 bij begin van t jaar), en goed in opbouw qua leeftijd (groep 1/2) en jongen/meisje.quote:Op zondag 21 oktober 2018 11:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat is jammer kwak. Wel gek ook dat ze geen rekening houden met wie er eerder bij elkaar in de groep zaten?
Nou, dat vind ik nogal verschillen per playdatequote:Op zondag 21 oktober 2018 06:26 schreef Amsel het volgende:
Ik vind playdates zo leuk! Je hebt geen kind aan ze![]()
Ik app ook met moeders van kinderen die niet bij I in de klas zitten om af te spreken. Soms spreken ze dan zelf een boodschap voor elkaar in. Dat is zo schattig. Zo had een vriendje een video boodschap waarin hij vroeg of ze een keer poffertjes met hem wilde eten. En daarna richtte hij zich tot z'n moeder: of zij dat wilde regelen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 12:19 schreef Goitske het volgende:
Wat mij zo verbaasde is dat mijn schoonzusje vertelde dat bij hun op school moeders elkaar appen om af te spreken voor de kinderen. Vond dat wel bijzonder bij ons regelen ze dat gewoon zelf en komen dan samen de school uit en gaan naar de moeders toe van wij willen afspreken
Kun jij dan altijd? Als mijn kleuter vertelt dat ie wil spelen is het de helft van de tijd na de BSO en de andere helft op een dag dat wij of de andere ouders dat niet zien zitten.quote:Op zondag 21 oktober 2018 12:19 schreef Goitske het volgende:
Wat mij zo verbaasde is dat mijn schoonzusje vertelde dat bij hun op school moeders elkaar appen om af te spreken voor de kinderen. Vond dat wel bijzonder bij ons regelen ze dat gewoon zelf en komen dan samen de school uit en gaan naar de moeders toe van wij willen afspreken
ik geef zelf aan hun door smorgens of ze mogen afspreken of niet.quote:Op zondag 21 oktober 2018 13:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kun jij dan altijd? Als mijn kleuter vertelt dat ie wil spelen is het de helft van de tijd na de BSO en de andere helft op een dag dat wij of de andere ouders dat niet zien zitten.
Appen dus.
nou dit ben ik dus ook gewendquote:Op zondag 21 oktober 2018 13:12 schreef gestreeptestoel het volgende:
L komt de school uitgelopen en zegt dan dat hij wil spelen. We lopen dan samen naar dat kindje en ouder. Of ze komen hand in hand naar buiten
quote:
Nou ze kenden elkaar op de opvang en deden daar 'stout' volgens R. Dus dat vinden ze leuk samen, de boel op stelten zetten. Man haalde ze op en ze hadden onderling geregeld (meisje vooral denk ik) dat ze gingen spelen. En de dagen erna heeft mijn man R ook weer opgehaald en hoorde hij dat het meisje elke dag wel probeerde weer af te spreken, maar dat haar moeder dat niet wou. Denk dat ze leuker op school spelen dan thuis omdat op school meer verschillend spul is ofzo. Maar echt spelen samen kan R. sowieso nog niet, vooral donderjagen samen en rennen achter elkaar maar qua met speelgoed spelen is het nog vooral zelf. Ik denk dat het vooral is dat ik zelf nog moet wennenquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 22:25 schreef Franny_G het volgende:
Hilmo, ik ben dan wel benieuwd hoe die speelafspraak er kwam, als de kinderen eigenlijk niet echt een klik hebben bij het spelen? Spelen ze dan op school wel leuk samen?
Ik zie ook wel eens dat I niet echt een klik heeft met een ander kind en dat het dan wat ongemakkelijk kan zijn, of langs elkaar heen. Maar dat zijn dan kinderen die ze niet zelf heeft uitgekozen: kinderen van familie of vrienden. Maar kinderen met wie ze zelf graag wil afspreken, of een aantal buurkinderen die ze opzoekt, daar gaat het vanzelf mee.
ik hoor van mijn schoonzusje dat echt een stuk of 10 moeders appen per week voor een speelafspraak en dan vraag ik mij wel af vanuit wie komt het dan. Moet een kind perse een afspraak hebben? Ik vind dat het iets is wat vanuit het kind moet komen en prima dat je er bij helpt maar ik vind het bijzonder dat zoveel ouders appen om een afspraakje te regelen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het verhaal van Goitske komt op mij over dat moeders elkaar gaan appen om voor hun kinderen speelafspraken te maken zonder dat de kinderen zelf ergens van af weten. Als ik het goed begrepen heb, vind ik dat ook wel een beetje raar. Althans, niet iets wat ik zelf zou doen.
of meer dag en tijd willen sturen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het komt op mij een beetje over dat sommige ouders zélf hun voorkeuren hebben met welk kind zijn/haar kind speelt en met welke niet en proberen dat zo te sturen. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben
Als mijn dochter zelf te kennen geeft dat ze met Kees of Truus wilt spelen, dàn ga ik me er eventueel in mengen om tijd en plek af te spreken. Ik ga geen afspraken regelen voor haar zonder dat ze het weet, misschien heeft ze er wel helemaal geen zin in. Snap het nut ook eigenlijk niet zo.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
of meer dag en tijd willen sturen.
ik denk dat het ook verschilt wat per school gebruikelijk is maar ook wat voor kind, ouders en voor andere broertjes en zusjes werkt.
Jij hoeft het nut ook niet te snappen. Als ik het maar snap. Prima dat het voor jou zo werkt. Voor mij werkt iets anders.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als mijn dochter zelf te kennen geeft dat ze met Kees of Truus wilt spelen, dàn ga ik me er eventueel in mengen om tijd en plek af te spreken. Ik ga geen afspraken regelen voor haar zonder dat ze het weet, misschien heeft ze er wel helemaal geen zin in. Snap het nut ook eigenlijk niet zo.
Nora heeft een vriendje in de klas waar ze veel op school mee speelt. Ik heb wel eens tegen haar gezegd dat O. best eens bij ons mag spelen. Daar ligt voor mij wel de grens. Als ze met hem buiten school om wilt spelen, weet ze dat dat bij ons kan. Aan haar om het O. te vragen als ze dat wilt.
Het was niet de bedoeling om het op de man af te spelenquote:Op zondag 21 oktober 2018 17:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jij hoeft het nut ook niet te snappen. Als ik het maar snap. Prima dat het voor jou zo werkt. Voor mij werkt iets anders.
Ik zeg trouwens ook nergens dat ik afspraken maak met willekeurige kinderen zonder dat zij daar zelf weet van hebben he. Dit gaat om afspraken met vriendjes en vriendinnetjes waar ze al een tijd mee bevriend zijn. Spelen met andere kinderen is natuurlijk ook prima en dat regelen ze zelf ook.
Maar nogmaals, ik moet er gewoon rekening mee houden als kinderen bij ons komen spelen. Ik heb de auto namelijk al vol met alleen mijn kinderen. En ik heb op mijn vrije dagen ook wel eens andere afspraken. Afspraken via ouders voorkomt teleurstelling. Ook omdat ik meer dan 1 kind heb.
Maar goed, ik heb geen zin om me hier nog over te moeten verdedigen. Want zo voelt het nu wel een beetje.
er staat toch nergens dat het zonder overleg met de kinderen gaatquote:Op zondag 21 oktober 2018 16:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het komt op mij een beetje over dat sommige ouders zélf hun voorkeuren hebben met welk kind zijn/haar kind speelt en met welke niet en proberen dat zo te sturen. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben
quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling om het op de man af te spelenIk bedoelde het meer in zijn algemeenheid.
En je hoeft je niet te verantwoorden, ieder zijn ding
Hoe is het met het fietsen nu, blijft ie wat beter in de buurt?quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:05 schreef Goitske het volgende:
De speelafspraakjes gaan in mijn schema en dat horen ze ook. Zijn het er niet altijd mee eens. Meestal hou ik de woensdag er voor vrij. Vrijdags hebben ze bij Jan in de klas vooral zwemles en trainen.
En ik hoef verder niks te regelen want als er geen speeldate is dan zitten ze wel op het woonerf met vriendjes
Meisje uit Teun zijn parallel klas woont hier ook op het woonerf, de anderen zitten op de andere school maar ze spelen leuk samen. Leeftijd maakt hierbij ook weinig uit. Dat is een groep van 4 tot 8 wat met elkaar speelt. Vandaag stonden ze net 2 in de tuin of ze heel even op zijn kamer mochten kijken nou succes joh. Wel de zooi weer opruimen en hop daar gingen ze
Kamer is nu netter dan tiwn ze begonnen
ja gaat heel erg goed. Komt niet buiten de afgesproken zonequote:Op zondag 21 oktober 2018 19:28 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Hoe is het met het fietsen nu, blijft ie wat beter in de buurt?
Nee, geen toeval. Die twee boteren vaak niet en ik merk ook dat wij en de ouders van dat buurmeisje wat anders in de opvoeding staan. I heeft eigenlijk op school of met andere buurkinderen nooit dit soort vervelende ruzietjes. Ze halen duidelijk niet het beste in elkaar naar boven. Toch zijn er ook wel momenten dat ze wel leuk spelen en ook lief zijn voor elkaar. Aangezien ze buurkinderen zijn en elkaar al van baby-af kennen (ook van het kdv) trekken ze toch automatisch naar elkaar toe, en ik ga dat ook niet ontmoedigen. Hoe lastig ook, ik zie dat ze wel van elkaar kunnen leren, juist doordat ze zo anders zijn. Denk wel dat het na de verhuizing over gaat.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:16 schreef mousemicky het volgende:
Franny, is het buurmeisje verder wel een leuk speelkameraadje? Ik lees namelijk geregeld wat negatiever getinte verhalen van jou over hoe ze samen met je dochter speelt. Of is dat toeval? (of mijn gebrekkige en selectieve geheugen)
Clics blijft ook echt leuk. Mijn dochter van 8 speelt er ook nog graag mee. Tis voor ons altijd het rommelmarkt doel. Kinderen krijgen beide de "opdracht " om op koningsdag bijvoorbeeld te speuren naar constructie (zo heet het hier thuis omdat t op school in de constructie hoek ligt)quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:32 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Nou ze kenden elkaar op de opvang en deden daar 'stout' volgens R. Dus dat vinden ze leuk samen, de boel op stelten zetten. Man haalde ze op en ze hadden onderling geregeld (meisje vooral denk ik) dat ze gingen spelen. En de dagen erna heeft mijn man R ook weer opgehaald en hoorde hij dat het meisje elke dag wel probeerde weer af te spreken, maar dat haar moeder dat niet wou. Denk dat ze leuker op school spelen dan thuis omdat op school meer verschillend spul is ofzo. Maar echt spelen samen kan R. sowieso nog niet, vooral donderjagen samen en rennen achter elkaar maar qua met speelgoed spelen is het nog vooral zelf. Ik denk dat het vooral is dat ik zelf nog moet wennen![]()
Nou wij hebben Clics ontdekt. Geniaal, zelfs voor een niet zo bouwkundig jongetje (kan nauwelijks nog duplo bouwen). Hele fantasien komen eruit, wat een geweldig spulSuper leuk ook als cadeautje voor een vriendje (zo kwamen wij eraan). Setje begin vanaf een euro of 7.
Is dat streektaal? Nog nooit gezienquote:Op zondag 21 oktober 2018 22:05 schreef gestreeptestoel het volgende:
maar ik/L spreek nooit wat in t vore af.
Echt hequote:Op zondag 21 oktober 2018 22:31 schreef L-E het volgende:
Wat ik vooral niet snap is waarom je uberhaupt iets zou vinden van hoe andere ouders speelafspraken voor hun kinderen regelenDat zijn dingen waar ik geen tel over nadenk. Hier wordt er ook veel van tevoren afgesproken. Wij wonen niet op loopafstand van school, dus een playdate is soms een logistieke uitdaging en dan is het belangrijk als een kind op de dag zelf met de fiets naar school komt bijvoorbeeld. Maar altijd op aangeven van een kind zelf (en dat is al vaker dan me lief is
).
Iemand hier ervaring met de Lego-programmeershizzle? Mindstorms, Boost, of vanuit Lego Education: WeDo?
Oh dit jaquote:Op maandag 22 oktober 2018 07:39 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Echt he
Hier wisselt het nogal. Ze spreken zelf regelmatig wat af, maar ik app ook wel eens met een ouder om alvast wat af te spreken voor 1 van de 2. Omdat ik weet dat ze het leuk vinden, omdat ik weet dat het ze soms gewoon niet lukt om in de hectiek na de bel iets af te spreken, omdat mijn dochter werkelijk geen idee heeft van de dagen in de week en daarom in tranen is als ze op maandag om half vier heeft afgesproken met iemand terwijl we met broer naar de zwemles moeten, en ook wel eens gewoon omdat het mij goed uitkomt of omdat ik dan met die ouder koffie ga drinken.
Ben het er deels mee eens dat je dan vaak geen kind aan ze hebt, alleen is dat niet het geval wanneer grote broer afspreekt bij ons thuis met iemand, en kleine zus niemand heeft meegenomen. Dan wil ze steeds meedoen maar dat mag dan vaak niet, tranen, brullen, gedoe
Iddquote:Op maandag 22 oktober 2018 10:05 schreef Franny_G het volgende:
Bij ons ook een keer gebeurd dat I met twee buurmeisjes naar haar kamer ging. Later bleek dat eentje (nee, niet weer die ene) had besloten de kamer te reorganiseren. Werkelijk alles lag op een andere plek en overhoop. Sindsdien besloten dat niet iedereen zomaar naar boven mag, en ook steeds maar eentje. Met meer was er ook altijd snel ruzie.
Het heeft overigens weinig zin natuurlijk om boos op ouders te worden. Als kinderen een speelkamer of slaapkamer ingaan, heb je nu eenmaal geen zicht erop. Ik vind het ook brutaal om bij een ander van alles overhoop te maken of te ontmantelen maar ik kan niet uitsluiten dat mijn eigen kind iets dergelijks ook wel eens bij een ander doet he..
Zij wuifde het weg terwijl het gebeurde....quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:05 schreef Franny_G het volgende:
Bij ons ook een keer gebeurd dat I met twee buurmeisjes naar haar kamer ging. Later bleek dat eentje (nee, niet weer die ene) had besloten de kamer te reorganiseren. Werkelijk alles lag op een andere plek en overhoop. Sindsdien besloten dat niet iedereen zomaar naar boven mag, en ook steeds maar eentje. Met meer was er ook altijd snel ruzie.
Het heeft overigens weinig zin natuurlijk om boos op ouders te worden. Als kinderen een speelkamer of slaapkamer ingaan, heb je nu eenmaal geen zicht erop. Ik vind het ook brutaal om bij een ander van alles overhoop te maken of te ontmantelen maar ik kan niet uitsluiten dat mijn eigen kind iets dergelijks ook wel eens bij een ander doet he..
Dat wegwuiven is niet aardig, maar het kan nu eenmaal wel gebeuren, lego is om mee te spelen. Als je niet wilt dat het gemaakte stukgaat, is het inderdaad slim om dat of heel duidelijk te zeggen of om het weg te zetten. Ach ja, we maken dit allemaal wel eens mee geloof ik.
Die andere types zijn wel gericht op oudere kinderen, maar gezien het Lego-talent van Sticker zijn we juist op zoek naar iets waarin hij meer uitdaging vindt. Oudste is er absoluut aan toe, maar het is ook allemaal zo duur (en het voelt dan minder duur als er twee kinderen van kunnen genietenquote:Op zondag 21 oktober 2018 22:43 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik lees mee LE, we willen Lego Boost voor O kopen met kerst. Had nog niet van die andere types gehoord. Even in verdiepen.
Clics had ik nog nooit van gehoord. Ziet er wel leuk uit!
Als het de eerste weken erg tegenvalt dan wel ja. En ws. zeg ik dan de woensdag op of gaat hij eerst een poosje op woensdag naar mijn moeder. Die wil liever niet vaste opvangdagen maar als tussenoplossing is t ok.quote:Op maandag 22 oktober 2018 15:47 schreef Franny_G het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat je dit lastig en spannend vindt, kwak. De overgang is ook groot en alles is nieuw, het voelt minder beschermd en hij is nog zo klein.
Is het nog mogelijk om toch die kleuteropvang te doen, evt even op wachtlijst daarvoor?
Voor wat het waard is: mijnes ging ook vanaf 4 met een taxi naar een bso waar geen enkel kind van zijn school zat. Hij heeft het er prima naar z'n zin en de taxi is ook geen punt. Hij babbelt met de chauffeur (zijn twee vaste) en het is even een rustpunt voor hem. Als ik de andere kinderen in groepen van 20 met afstreeplijsten zie verzamelen weet ik niet wat ik 'zieliger' vind. Het is best een overgang horo, die school en bso. Maar het wende bij ons ook snel.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:48 schreef kwakz0r het volgende:
Oh dat is ook wel sneu zeg, als hij er niet eens was...
Hier nog geen afspraakjs gehad, maar straks 3 middagen BSO incl de woensdag en een heel verlegen kind, dus geen idee of dat er snel van komt.
Ik vond vandaag de laatste keer naar t KDV brengen echt wel lastig, t is zo’n fijne vertrouwde plek....
Vorige week kennisgemaakt op de BSO en ik werd er een beetje verdrietig van. T is zo veel onpersoonlijker daar, en zo groot... kreeg t er een beetje benauwd van. Ook wel een beetje spijt dat we niet gekozen hebben om hem de eerste twee jaar nog op de speciale kleuterBSO op zijn huidige opvanglokatie te houden, eigenlijk...
Op maandag zit er geen enkel kindje van zijn klas op de BSO, dinsdag wel een paar en op woensdag moet hij met de taxi naar een andere lokatie, waar we nog kennis moeten gaan maken (net gebeld, we gaan woensdag).
Ik moest eerlijk gezegd heel hard huilen bij t idee van mijn kleintje in zn eentje in een taxibusje (weet niet of er andere kindjes meegaan naar de bso die middag, ze hebben dan meerdere lokaties samengevoegd ivm gebrek aa belangstelling). Hij vroeg in de auto naar huis ook heel sipjes of ik dan niet mee ging in de taxi...
Maar goed, deels projectie van mijn eigen emoties, het komt vast goed. Voel me gewoon ontzettend klote dat ik niet meer kan regelen met mijn werk en dat we echt aan die drie dagen vast zitten...vind het gewoon heel heel spannend.
Nee twee, Quadrant en KMN Kind en Co.quote:Op maandag 22 oktober 2018 17:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het is ook gewoon ineens heel veel kwak... stapje voor stapje... Er is zeker nog maar 1 kinderopvangorganisatie in jouw buurt?
anders een gastouder een optie?
speelafspraakjes hebben we hier nog niet echt gehad... te drukkomt vanzelf wel denk ik.
Sarah heeft roodvonk... en de timing kon echt niet slechter want James zou morgen geopereerd worden aan amandelen en buisjes... dat is nu dus 3 wkn uitgesteld. Wel sneu voor saar dat het precies in de vakantie valt...
Fijn GMquote:Op woensdag 24 oktober 2018 21:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
heerlijk Omen♡
Saar is weer beter... roodvonk zonder uitslag... t zal wel![]()
vrijdag gaan we samen naar de bios. Ben benieuwd hoe ze dat vind.
Ik ga met de jongens waarschijnlijk ergens de komende weken naar Brandweerman Sam. Film van een uur, ook voor peuter goed te doen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Fijn GMLeuk, bios! Welke film? Ik zat toevallig vandaag te kijken of er wat leuks draait, maar heel veel is vanaf 6 jaar:/
Klopt, behalve de echte peuterfilms is alles vanaf 6. Ik ben met mijn oudsten regelmatig naar die 6+ films toegegaan (met 3.5, 4 en 5 jaar, afhankelijk van de film) en sommige bleken idd wat te spannend, de meeste niet of maar 1 scène.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Fijn GMLeuk, bios! Welke film? Ik zat toevallig vandaag te kijken of er wat leuks draait, maar heel veel is vanaf 6 jaar:/
Ik had gehoord dat het bioscooppersoneel best streng kan zijn wat betreft toegang en leeftijden, maar dat is niet zo?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Klopt, behalve de echte peuterfilms is alles vanaf 6. Ik ben met mijn oudsten regelmatig naar die 6+ films toegegaan (met 3.5, 4 en 5 jaar, afhankelijk van de film) en sommige bleken idd wat te spannend, de meeste niet of maar 1 scène.
Volgens mij zijn ze dat wel bij de 16+, maar bij de 6+ heb ik dat nog nooit meegemaakt of gehoord van anderen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat het bioscooppersoneel best streng kan zijn wat betreft toegang en leeftijden, maar dat is niet zo?
Brandweer Sam daar is ze niet zo'n fan van. Zag dat Buurman en Buurman draait, misschien dat we daar maar heen gaan met dit troosteloze weer.
Goed om te weten! Ik zie weleens films die mij wel leuk lijken, maar dan vallem ze toch weer af omdat ze voor 6 jaar en ouder zijnquote:Op donderdag 25 oktober 2018 10:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze dat wel bij de 16+, maar bij de 6+ heb ik dat nog nooit meegemaakt of gehoord van anderen.
De Ducktales, Teddy Ruxpin, The raccoons, De troetelbeertjes, De smurfen, Boes Boesquote:Op donderdag 25 oktober 2018 13:30 schreef exode het volgende:
Sowieso vind ik veel van die kleuter dingen best spannend, wat keken wij vroeger? Gewoon sesamstraat toch?
Pieter Konijn vinden mijn oudsten allebei heel erg spannend, mijn dochter vindt het zelfs eng. En dat is dan weer wel ALquote:Op donderdag 25 oktober 2018 15:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
De Ducktales, Teddy Ruxpin, The raccoons, De troetelbeertjes, De smurfen, Boes Boes![]()
Misschien is mijn kleuter heel braaf, maar die vindt genoeg op Netflix leuk: Robocar Poli, Chuck & friends, Pieter Konijn. Volgens mij alledrie AL? Hij taalt nog niet naar 6+ dingen (en wordt over 2 maanden echt 6).
Disneyfilms zijn (selectief) favoriet: Ice Age vinden beide kinderen helemaal geweldig, Dombo, Jungle Book ook, maar Frozen vinden ze echt geen klap aan.
Ik weet dat er eentje is van Buurman en Buurman, maar geen idee of die dan nog speelt.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 16:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Hebben jullie tips voor theatervoorstellibgen voor O van 4,5? Wij komen in de kerstvakantie naar NL en ik wil graag naar t theater met haar.
Eens, lijkt soms heel willekeurig.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 17:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Netflix een beetje tricky wat betreft de 6+ tekenfilms. Sommigen kunnen prima voor jongere kinderen, sommigen totaal niet. Nora wil graag de Powerpuff Girls zien, ook 6+. Eigenlijk vind ik voor die serie 6+ zelfs te jong.
Ha, hier ook. Nick jr. wordt hier nooit meer aangezet, ze vindt het saai. Terwijl paw patrol vroeger echt de bom was. Ze heeft nog een tijdje true op Netflix gekeken, maar dat is nu ook al saai.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 20:29 schreef exode het volgende:
Vanyel, ja inderdaad Trollenjagers hier ook.
B wil geen chuck, paw patrol etc meer kijken. Hij acht zichzelf daar te oud voor. Ninjago dus alleen met ons samen.
Als ik aan het koken ben en hij mag kijken dan zet ik iets voor hem op. Om te voorkomen dat ie rare dingen gaat kijken.
Die staan op de wishlist, dank je! Ik ga bij de bieb een aantal films reserveren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 15:51 schreef Omentielvo het volgende:
Films van Winnie the Pooh zijn ook heel lief en niet eng.
Klikte per ongeluk dit topic aan. Heb volgens mij nog een dvd van de oude Nils Hogerson mag je wel hebben tegen verzendkosten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 16:08 schreef Franny_G het volgende:
I kijkt van alles op netflix. Ze kiest over het algemeen uit zichzelf prima dingen uit: Barbapappa, Ben en Hollie, prinses Lillifee, Winnie the Poeh. Maar af en toe wil ze heel graag naar Barbie kijken of die powerpuff girls. Ik kijk dan wel mee en probeer dan ook wel eens uit te leggen wat ik er niet leuk/goed aan vind. Ik merk dat ze dat vaak best wel begrijpt (bijv dat de barbies helemaal niet aardig doen tegen elkaar).
I keek van de week bij Zappelin naar Nils Holgerson. Ik keek daar als kind ook naar, maar dan in de oude versie. Toen ik dat aan I vertelde, wilde ze dat natuurlijk zien. Op youtube was het makkelijk te vinden, maar toen ik de eerste aflevering van die oude serie zag, vielen me wel een aantal dingen op: het ouderwetse taalgebruik zoals je dat nu nooit meer zou horen, en ouderwets in de zin dat de ouders van Nils wel heel streng zijn, naar de kerk gaan en dan van Nils verwachten dat hij een preek van 14 pagina's voor straf uit z'n hoofd leert. I zat er met grote ogen naar te kijken..
thuis loopt Saar na 20 minuten alweer rond maar nu hield ze t ruim een uur vol. Superjuffie is leuk!quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:25 schreef elamanilo het volgende:
Bij Netflix hebben wij een aantal filmpjes die wij geschikt achten in ‘mijn lijst’ gezet. Daar kunnen ze dan zelf uitzoeken wat er gekeken wordt.
Hier varieert het van barbapappa tot hilda tot Disney films tot My little pony en Ben en Holly. Op tv neem ik wel eens wat op, Foeksia de miniheks is nu grote favoriet en de Pim en Pom film.
We kijken nu samen met kleuter de Harry Potter films, dat is een geweldige hit. We kijken die wel echt samen met haar. Zowel de Engelse als Nederlandse versies. Ze kan enge dingen goed handelen.
We zijn nog nooit naar de bios geweest. Een hele film uitzitten in 1 keer lukt eigenlijk nooit thuis. Maar het lijkt me wel tof om een keer te gaan, we hebben een theater/bios in de straat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |