Levenslang, gok ik.quote:Op zondag 21 oktober 2018 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wil de politie je maken dan? Een art.5? Laat me niet lachen...

Voor zover ik weet (wat ik op de borden gezien heb) is de weg van Enschede Noord richting Hengelo alleen donderdag en vrijdag afgesloten. Blijft alsnog onhandig, maar volgens mij heb je er morgen nog geen last van.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:46 schreef DrMarten het volgende:
Gemeente Enschede
Moet morgen richting snelweg en weer terug. Ik kan bij mij vandaan via Enschede Noord richtig Hengelo en daar de snelweg op of via Enachede West.
Bij Enschede West hebben ze de afrit eruit ligfwn wat daar gister en vandaag tot enorme files met tot andwrhalf uur vertraging heeft geleid. Dan is het volstrekt logisch om de invalsweg aan de noordkant van de stad gelijktijdig af te sluiten

Wel oppassen, dat zijn de mensen die op de linkerbaan beginnen maar na de bocht rechts uitkomenquote:Op maandag 22 oktober 2018 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb bepaalde wegen hier rond Zaandam waar je echt altijd sneller bent als je de rechterbaan pakt. Sommige mensen begrijpen gewoon niet dat als er twee rijstroken naar links gaan, dat je dan niet de meest linke baan hoeft te pakkenheel vreemd is dat.

Dacht dat er iets met een verkeerslicht was waardoor het verkeer op de afrit stil komt te staan?quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:46 schreef DrMarten het volgende:
Gemeente Enschede
Moet morgen richting snelweg en weer terug. Ik kan bij mij vandaan via Enschede Noord richtig Hengelo en daar de snelweg op of via Enachede West.
Bij Enschede West hebben ze de afrit eruit ligfwn wat daar gister en vandaag tot enorme files met tot andwrhalf uur vertraging heeft geleid. Dan is het volstrekt logisch om de invalsweg aan de noordkant van de stad gelijktijdig af te sluiten

Brrr inderdaad één keer gehad ik moest gewoon de berm in, gelukkig was het een grasveldje zonder rare gaten of bomen. Daarna nog naast die auto gaan staan maar was een oude man die me aankeek alsof hij op weg was naar z'n graf. Tja...quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Wel oppassen, dat zijn de mensen die op de linkerbaan beginnen maar na de bocht rechts uitkomen

Nope, de afrit gaat op de schop. De huidige situatie bestaaat alweer sinds dit voorjaar, dus het is wel weer tijd.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Dacht dat er iets met een verkeerslicht was waardoor het verkeer op de afrit stil komt te staan?

23 t/m 26 oktober volgens de website van de gemeente. Gok het er wel op, anders binnendoor via Lonneker en hopen dat het meevalt met de drukte.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:17 schreef Light het volgende:
[..]
Voor zover ik weet (wat ik op de borden gezien heb) is de weg van Enschede Noord richting Hengelo alleen donderdag en vrijdag afgesloten. Blijft alsnog onhandig, maar volgens mij heb je er morgen nog geen last van.

Op de borden langs de weg staat 25 + 26 oktober (vanavond nog gecontroleerd). En ik hoop wel dat die borden kloppen, anders heb ik morgen ook een uitdaging.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
23 t/m 26 oktober volgens de website van de gemeente. Gok het er wel op, anders binnendoor via Lonneker en hopen dat het meevalt met de drukte.

das mooi. Scheelt weer 10 minuten slapnquote:Op maandag 22 oktober 2018 21:26 schreef Light het volgende:
[..]
Op de borden langs de weg staat 25 + 26 oktober (vanavond nog gecontroleerd). En ik hoop wel dat die borden kloppen, anders heb ik morgen ook een uitdaging.

Zo'n figuur had ik gisteravond ook op de N203... Bij Zaandam station stond ie achter mij, bij het spoor komt ie naast mij staan, trek ik hem eruit met kwartgas ofzo (hij schakelde ergens rond de 2000 rpm). Bij Koogbloemwijk nog een keer, bij Zaandijk nogmaals en bij Wormerveer staat ie weer gezellig achter mij...quote:Op maandag 22 oktober 2018 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb bepaalde wegen hier rond Zaandam waar je echt altijd sneller bent als je de rechterbaan pakt. Sommige mensen begrijpen gewoon niet dat als er twee rijstroken naar links gaan, dat je dan niet de meest linke baan hoeft te pakkenheel vreemd is dat.

En het punt dat je met dit inspirerende verhaal probeert te maken?quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo'n figuur had ik gisteravond ook op de N203... Bij Zaandam station stond ie achter mij, bij het spoor komt ie naast mij staan, trek ik hem eruit met kwartgas ofzo (hij schakelde ergens rond de 2000 rpm). Bij Koogbloemwijk nog een keer, bij Zaandijk nogmaals en bij Wormerveer staat ie weer gezellig achter mij...

Haha heb ik dagelijks, maar word ook een beetje moe van die weg, veel te veel stoplichten. Pak meestal de snelweg ook al is dat een omweg, maar wel sneller.quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo'n figuur had ik gisteravond ook op de N203... Bij Zaandam station stond ie achter mij, bij het spoor komt ie naast mij staan, trek ik hem eruit met kwartgas ofzo (hij schakelde ergens rond de 2000 rpm). Bij Koogbloemwijk nog een keer, bij Zaandijk nogmaals en bij Wormerveer staat ie weer gezellig achter mij...
Dat de linkerbaan dan even hard of langzamer gaat dan de rechterbaan omdat zo'n aap niet begrijpt dat als je niet wil inhalen, of links wil afslaan, je gewoon rechts gaat rijden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 04:54 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
En het punt dat je met dit inspirerende verhaal probeert te maken?

Wel 63 automobilisten op de bon geslingerd lees ik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 14:03 schreef DW457 het volgende:
Vandaag zag ik weer het zoveelste nieuwsbericht voorbij komen dat mensen massaal rode kruisen negeren. Echt...waarom? Je wint er niets mee, brengt jezelf en hulpverleners in gevaar en een rood kruis is ook best n duidelijk signaal... Sukkels...

Vanmiddag ook weer. Ik ging al gelijk rechts rijden, alle ruimte lekker relaxed. Links was het lekker drukken met z’n allen, iedereen om de beurt op de rem en weer gas geven. Kwartiertje later kwam ik het hele clubje weer tegen.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 07:24 schreef gooddaddy het volgende:
Blijft af en toe lachen, die linksplakkers in de spits. Een strook asfalt van een kilometer of drie helemaal leeg en iedereen 80 rijden op de linkerbaan.

Rechts inhalen en kleven wordt imho meer ingegeven door de notoire linksplakkers dan door haast. Honderden meters stug links blijven rijden terwijl rechts zeeën van ruimte zijn. Ga dan gewoon naar rechts en geef de ander ruimte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:17 schreef dick_laurent het volgende:
Was vandaag wat later, dus reed nota bene buiten de ergste drukte (09:30 ongeveer) richting werk.
En NOG zie je de ene na de andere auto duwen, rechts inhalen, van de ene naar de andere rijbaan switchen om maar wanhopig een paar autolengtes winst te behalen....
Echt, why...

Dan wil je gewoon zsm dood. Denk ik.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 08:44 schreef Anne het volgende:
Ik zat daarnet achter een auto, die zijn telefoon linksboven op het raam had geplakt (bijzonder sowieso.. zorgt voor een aardig dode hoek).
Vanuit mijn oogpunt herkende ik de layout; Mail.
Uiteraard was die meneer daar ook mee bezig. Op de linkerrijstrook. Met 100 km/h waar je 130 mag.
En uiteraard zag je niet alleen aan het handje wat elke keer naar die telefoon ging, dat meneer ermee bezig was. Hij swipete ook met zijn auto van links naar rechts op die linkerrijstrook.
Toen ie eindelijk oppleurde en ik hem in kon halen, zat ie gewoon zelfs volledig voorover gebogen, met zijn neus in zijn telefoon.
Echt.. wat bezielt je.

Ja, je zou het haast denken. Ik vind het ergens wel verontrustend dat er, zo lijkt het, een ongeluk voor nodig is om deze mensen te doen beseffen dat dit een heel slecht en gevaarlijk idee is in de auto.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 09:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan wil je gewoon zsm dood. Denk ik.

Hoeveel meter maak je met je auto in die 3 seconden?quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie zit er echt nooit op z'n telefoon dan?
Ik doe nooit whatsapp of zo dat zou ook echt niet kunnen op een veilige manier maar het enige wat ik wel eens doe is naar het volgende nummer gaan of een andere muziekmap openenMaar dat is 2 of 3 seconden werk.

Ligt er aan hoe hard je rijdtquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoeveel meter maak je met je auto in die 3 seconden?

ik snap nooit waarom dit opeens wel veiliger zou moeten zijn of zoquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:31 schreef JDude het volgende:
Heb sinds een paar maanden Android Auto dus bediening van muziek, navigatie etc loopt allemaal via het grote scherm van de auto. Whatsapp kan ik laten voorlezen en met spraakherkenning beantwoorden, maar meestal laat ik die berichtjes lekker zitten tot ik op m'n bestemming ben.

ik zit sowieso nooit op m'n telefoon. Zet alleen af en toe een ander nummer op.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar zit je in de bebouwde kom op je telefoon of op de snelweg?

Ik doe het echt alleen als ik stilsta en dus ook niet als ik heel zachtjes rijd en dan alleen als ik bijvoorbeeld ben vergeten om Flitsmeister aan te zetten of om gauw een andere Spotifyplaylist aan te klikken. Vanaf het stuur kan ik mijn muziek bedienen en evt ook een telefoongesprek starten indien nodig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:
Ik doe nooit whatsapp of zo dat zou ook echt niet kunnen op een veilige manier maar het enige wat ik wel eens doe is naar het volgende nummer gaan of een andere muziekmap openenMaar dat is 2 of 3 seconden werk.

Vooral omdat het is ontworpen om vanuit de bestuurderspositie bediend te worden, in tegenstelling tot de priegelknopjes op je telefoon die zijn bedacht met het idee dat je met dat ding voor je snufferd zit. En stabiel, in tegenstelling tot de meeste telefoonhouders waar vaak nog wel wat speling/gewiebel in zit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:39 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
ik snap nooit waarom dit opeens wel veiliger zou moeten zijn of zo

Dat kun je alleen doen door op je telefoon te zitten toch? Je kijkt naar het scherm bedient een programma via het touchscreen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
ik zit sowieso nooit op m'n telefoon. Zet alleen af en toe een ander nummer op.

naja gewoon ff met je vinger erop drukken. Je moet hem idd niet in je hand houden en vervolgens kijken hoe je die app opent of zoquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kun je alleen doen door op je telefoon te zitten toch? Je kijkt naar het scherm bedient een programma via het touchscreen.

Eens, ik doe het ook amper.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 12:22 schreef gooddaddy het volgende:
Ikheb er al een hekel aan om te bellen in de auto. je merkt toch dat je dan afgeleid wordt. En dan he ik veel van die collega's die hun reistijd benutten voor het plegen van telefoontjes waar ze anders geen tijd voor hebben. Alsof je dan je aandacht bij de weg houdt.

Ik niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 10:10 schreef SuperNeger het volgende:

Bellen doe ik alleen op luidspreker en appen helemaal niet. Tenzij ik stil sta voor het stoplicht dan kijk ik meestal alleen wie er wat gestuurd heeft. Maar antwoorden of zo is uit den boze.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik niet.
Als ik gebeld wordt terwijl ik aan het rijden ben zal ik ook niet opnemen, dan bellen ze later maar terug of ik bel zelf terug als ik wél in de gelegenheid ben om te bellen.

Die had ik gisteren voor me. Kon bij 3 verkeerslichten toeteren omdat ze niet zat op te lettenquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Bellen doe ik alleen op luidspreker en appen helemaal niet. Tenzij ik stil sta voor het stoplicht dan kijk ik meestal alleen wie er wat gestuurd heeft. Maar antwoorden of zo is uit den boze.

vanzelfsprekend let ik nog wel op wanneer ik weer meot rijden jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Die had ik gisteren voor me. Kon bij 3 verkeerslichten toeteren omdat ze niet zat op te letten![]()
Leg dat ding gewoon weg, zo belangrijk ben je niet.

Ja, iedereen denkt dat hij/zij beter oplet en rijdt dan anderen. Maar dat is gewoon niet zoquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:51 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
vanzelfsprekend let ik nog wel op wanneer ik weer meot rijden jaga dus niet in dat ding zitten, alleen kijken wie wat gestuurd heeft. Maar dan sta ik ook echt stil.

dan kan je je onderweg afvragen waar het om gaatquote:Op vrijdag 26 oktober 2018 15:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, iedereen denkt dat hij/zij beter oplet en rijdt dan anderen. Maar dat is gewoon niet zo
En wat boeit het wie wat gestuurd heeft, als je toch niet kan reageren.

Ik heb ook een keer een jongen (met fiets) aan de deur gehad, omdat ie al append tegen mijn (geparkeerde) auto was gereden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:13 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren is er een kind dat aan het appen was achterop mijn auto gereden, die aan de weg stond geparkeerd. Autobedrijf schat de kosten 1300 tot 1500 euro, achterlicht kapot, krassen en deuken. Man man, kijk toch voor je als je fietst. Kind was buiten westen geraakt en is door buren wakker geschud en thuis afgezet nadat ze hem niet verder lieten fietsen. Zijn ouders zijn verzekerd en werken mee. Dus met de verzekering komt gelukkig alles goedGouden buren
![]()
Bottom line: niet appen als je fietst (en rijdt in een auto).

Ik kende ook een tiener die dat gedaan had. Alleen was die op een auto van een Alfa-Romeo verzamelaar gereden, dus dat was een leuk grapje voor de verzekering van de ouders...quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 14:13 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren is er een kind dat aan het appen was achterop mijn auto gereden, die aan de weg stond geparkeerd. Autobedrijf schat de kosten 1300 tot 1500 euro, achterlicht kapot, krassen en deuken. Man man, kijk toch voor je als je fietst. Kind was buiten westen geraakt en is door buren wakker geschud en thuis afgezet nadat ze hem niet verder lieten fietsen. Zijn ouders zijn verzekerd en werken mee. Dus met de verzekering komt gelukkig alles goedGouden buren
![]()
Bottom line: niet appen als je fietst (en rijdt in een auto).

quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had gisteren weer zo'n poeiahsnuivert voor me op de provinciale weg; slingerend 70, tot 2 keer toe de berm in. 2e keer zo grof dat ik al begon af te remmen, en vervolgens vlamt ie bij de volgende rotonde bijna achterop de file wachtende auto's; scheelde volgens mij anderhalf haartje
Ik gooi effe mijn xenon in zijn nek en een 'wat doe je nou'-gebaar, krijg ik een 'sorry'-handje. Rot toch op joh, droplul

zeg het maar eens langzaam 5 keer achter elkaar, en ze vallen het meest op doordat ze vaak 'herkend' met een d schrijven.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:24 schreef Fixers het volgende:
[..]Nu ben ik best benieuwd wat een 'poeiahsnuivert' precies is en hoe je die herkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |