abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182477221
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nietes!
Wat 'nietes?'
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:31:02 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182477252
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, zie mijn vorige post. En jij dacht dat de strafeis van het OM in verkrachtingszaken 240 uur taakstraf was?
GS heeft even een lijstje gemaakt

https://www.geenstijl.nl/5144350/zin-in-de-roe-nu/

Daar kwam nog bij, bij je stiefdochter tussen haar benen een stuk gember proppen.

Ik hoef het niet eens te verzinnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:31:56 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_182477269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:29 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Blijf je dan ook drammen bij iemand die er niets aan kan veranderen ipv bij de verantwoordelijke (het kabinet dus) ?
Lekker stompzinning zulk gedrag. En nutteloos.
Net zo lang drammen tot iemand gek wordt van je en een oplossing gaat zoeken.
Maar wel netjes blijven.

'ga maar naar een ander' :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182477290
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Net zo lang drammen tot iemand gek wordt van je en een oplossing gaat zoeken.
Maar wel netjes blijven.

'ga maar naar een ander' :')
"Ga maar naar de verantwoordelijke en die kan je hier vinden ipv een willekeurig persoon"

Dat is wel ietsje anders.
pi_182477318
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik blijf met name hangen in de belangen van diegenen die er achter staan. Ok, files zijn er, maar hier worden mensen doelbewust gedupeerd. Sommigen staan er omdat ze naar hun schoonmoeder moeten. Of een wip gaan maken. Maar voor een enkeling kan er leven of dood op het spel staan. Of van een ander.

En dat vind ik het totaal niet waard, dat kutgepiet.

Bestorm dan de bus van de vijand of zo als ze plaspauze hebben langs de weg. Zoiets. Dan pak je de juiste. Maar dupeer je niet de verkeerde.

Dat is mijn gedachtegang dan.

Maar een andere mening verder hebben is helemaal prima. Als we het allemaal met elkaar eens zijn wordt het 1 groot "ja, inderdaad" feest.
Ik kan die gedachtengang wel gedeeltelijk volgen.
Echter bij veel stakingen, protesten en dergelijke ondervinden meestal niet betrokkenen de gevolgen.
pi_182477391
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:09 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Sorry, ik kan mij geen showproces van een week herinneren over een simpele snelwegblokkade.
Misschien is jouw geheugen beter, ik ben benieuwd.
Ik kan me zo ook even geen groep volwassenen herinneren die continu de publiciteit opzocht rondom een kinderfeest, er systematisch wetten voor wilde overtreden en daarmee zelf al het stukje show aan het gebeuren toevoegde voor het een proces werd.

Verder zingen ze ook uit volle borst het Friese volkslied erbij, dat doe je bij gewone processen toch wat minder snel.

Het is wel een slechte show maar ik heb mindere shows gezien. Het is nog altijd beter dan de Toppers in concert.
pi_182477411
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

GS heeft even een lijstje gemaakt

https://www.geenstijl.nl/5144350/zin-in-de-roe-nu/

Daar kwam nog bij, bij je stiefdochter tussen haar benen een stuk gember proppen.

Ik hoef het niet eens te verzinnen.
Selectief shoppen in zaken is inderdaad ook een kunst. Als ik even wat van die zaken bekijk, dan zie ik bijvoorbeeld dat bij het doodrijden sprake was van een strafeis van een half jaar cel. Er werd echter niet bewezen dat de persoon in de auto zat te appen. Maar goed, dit soort tendentieuze stukjes op GS doet het natuurlijk goed bij kritiekloze lezertjes die enkel hun mening bevestigd willen zien worden.

Ik heb je een vergelijkbare zaak gegeven. Uiteindelijke straffen waren iets milder, maar de tendens in het Nederlandse strafrecht is sowieso het laatste decennium om wat zwaarder te straffen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182477436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:34 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik kan die gedachtengang wel gedeeltelijk volgen.
Echter bij veel stakingen, protesten en dergelijke ondervinden meestal niet betrokkenen de gevolgen.
Is ook zo.

Zullen we het op een gelijkspel houden?
pi_182477465
Straffen in Nederland zitten soms vreemd in elkaar ik heb zelf ook ooit een taakstraf gehad waar iedereen zou van zeggen daarvoor moet je de gevangenis in, dat vond ik zelf ook namelijk.
In dit geval is het lastig, er is natuurlijk enorm veel media aandacht voor dus wat er ook beslist gaat worden het hele land heeft er een mening over.
Ik begrijp de actie van de Friezen maar snap ook dat het niet mag dus ik zou ze een lichte boete of kleine taakstraf geven.
Maar ik ben geen rechter
pi_182477501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

In welke zaken? Je verzint feitelijk maar wat, omdat je geen flauw benul hebt.
Dit is bijvoorbeeld een vergelijkbare zaak.
Deze heeft net plaatsgevonden en wordt inmiddels onderzocht.
De eerste zaak is imho een niet vergelijkbare zaak, maar je hebt wel een punt.
De tweede zaak moeten we maar eens afwachten waar dit toe leidt.
pi_182477530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:46 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

De eerste zaak is imho een niet vergelijkbare zaak, maar je hebt wel een punt.
De tweede zaak moeten we maar eens afwachten waar dit toe leidt.
Je hebt steeds maar meningen, maar de argumenten ontbreken. Waarom is de zaak van de kampers niet vergelijkbaar?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182477559
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik kan me zo ook even geen groep volwassenen herinneren die continu de publiciteit opzocht rondom een kinderfeest, er systematisch wetten voor wilde overtreden en daarmee zelf al het stukje show aan het gebeuren toevoegde voor het een proces werd.

Verder zingen ze ook uit volle borst het Friese volkslied erbij, dat doe je bij gewone processen toch wat minder snel.

Het is wel een slechte show maar ik heb mindere shows gezien. Het is nog altijd beter dan de Toppers in concert.
Toen ik de eerste alinea las, dacht ik dat je het over kozp had...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182477606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Is ook zo.

Zullen we het op een gelijkspel houden?
^O^
pi_182477626
Taakstraf zou prima zijn hier. Meer ook niet
pi_182477725
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 18:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Waha ja, en dan kermen.

Op de één of andere manier lopen discussies hier niet zo lekker als Sinterklaas en Piet er bij betrokken zijn.
Of ze nu mijn tuin komen schoffelen of de jouwe; het Sinterklaasfeest leeft in elk geval wel weer als nooit te voren met dit drama erbij.
pi_182477732
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:50 schreef -mosrednA het volgende:
Taakstraf zou prima zijn hier. Meer ook niet
Dus je wil geen 10 jaar straf als jurisprudentie voor tuterturken ?
pi_182477756
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Of ze nu mijn tuin komen schoffelen of de jouwe; het Sinterklaasfeest leeft in elk geval wel weer als nooit te voren met dit drama erbij.
Nounou. Dit drama stelt niets voor.
Het Sinterklaasoproer van 1578 - dat was pas wat. Daar vielen doden bij en alles.
pi_182477787
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt steeds maar meningen, maar de argumenten ontbreken. Waarom is de zaak van de kampers niet vergelijkbaar?
Het was in dichte mist dus leverde reëel verkeersgevaar op.
Blokkade was langdurig en de gevolgen waren ernstig zoals volledige ontwrichting van het verkeer rondom Maastricht.
De blokkade was niet alleen met voertuigen maar ook met huisvuil en autobanden en er is schade veroorzaakt.

Ik gaf toe dat je een punt had.
pi_182477810
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:50 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

^O^
Mooi. Tijd voor het biertje in de kantine dan maar ^O^
pi_182477819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dus je wil geen 10 jaar straf als jurisprudentie voor tuterturken ?
Niet ten koste van onze Friezen :)
pi_182477925
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:58 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Het was in dichte mist dus leverde reëel verkeersgevaar op.
Dit leverde net zo goed reëel gevaar op. Dat stelt het OM nota bene in de eis.

quote:
Blokkade was langdurig en de gevolgen waren ernstig zoals volledige ontwrichting van het verkeer rondom Maastricht.
Dat gold hier ook.

quote:
De blokkade was niet alleen met voertuigen maar ook met huisvuil en autobanden en er is schade veroorzaakt.

Ik gaf toe dat je een punt had.
Voor de veroorzaakte schade moest men dan ook gewoon opdraaien, die eis is ook deze zaak afwezig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182478033
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit leverde net zo goed reëel gevaar op. Dat stelt het OM nota bene in de eis.

[..]

Dat gold hier ook.

[..]

Voor de veroorzaakte schade moest men dan ook gewoon opdraaien, die eis is ook deze zaak afwezig.
Daarover verschillen we dan van mening.

Tevens lijkt dat in het geval van Maastricht ook wel sprake van selectieve vervolging.
Staaltje powerplay tussen de toenmalige burgemeester Leers en de zigeuners.
pi_182478074
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:13 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dan van mening.

Tevens lijkt dat in het geval van Maastricht ook wel sprake van selectieve vervolging.
Staaltje powerplay tussen de toenmalige burgemeester Leers en de zigeuners.
Daar heeft een burgemeester helemaal niets over te zeggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182478122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 19:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nounou. Dit drama stelt niets voor.
Het Sinterklaasoproer van 1578 - dat was pas wat. Daar vielen doden bij en alles.
Die oproer kende ik niet, dit komt uit de de 17e eeuw

SINT NICLAES AVONT VERBODEN OPTE MARCT MET WAREN VOOR TE STAEN
Alsoo mijn Heeren de Magistraten dezer Stadt Delft, bemercken datt opten vyftden Decemb, twelck genoempt wortdt Nicolaesavont, hett marctvelt mett veel craemen wordt besedt, in welcke craemen vercoft worden verschydqen goeden, die men den cleynen kinderne diets maeckt datt den selftden Nicolaes henluyden geeft, twelck een saecke is, nyet alleen strydende tegens alle goede ordre ende poliye, maer oock de luyden affleydende van de ware Godesdyenste ende steckende tot waengelooff ende affgoderye. Soo ist dat mijn Heeren Schodt ende Schepenen met advys van mijn Heeren de Burgemeesteren keuren datt voortaen myemant wije dye sij Inwoonder ofte wtheemstge sall vermoghen met eenighe craemen ende waeren opten selven Nicolaes avondt ofte voor ofte nae openlick opt marctvelt oft elders voor te staen.
Verbyeden ende interdicqeren voorts, van nu voortaen gheen broot, couck, suycker ofte andere eetwaeren te vercopen, ofte te coope te stellen, hebbende tfacoen van eenige beelden, ofte daer eenich beelt ofte beelden an ofte op gebacken ofte gestelt sijn op verbeurte van dijen. Aldus gepubliseert mette grote clocke vant stadt huijs opten 25e novemb. 1607.


zwarte piet werd er nog niet bijgehaald
pi_182478151
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 20:18 schreef Beathoven het volgende:

zwarte piet werd er nog niet bijgehaald
Logisch, die bestond toen nog lang niet :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')