Als het gaat om energie is er niet een 'one size fits all' oplossing. Kernenergie kan een goede oplossing zijn in zeer specifieke situaties. Maar het verbranden van fossiele brandstoffen los je er nooit volledig mee op.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:53 schreef julius123 het volgende:
Tijd om meer kerncentrales te bouwen.
Als dat waar zou zijn, had de hele transitie niet afgewimpeld geweest op de consument.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 15:04 schreef vipergts het volgende:
[..]
Politici zijn nu niet de aangewezen personen om ver vooruit te kijken als we het van hun af laten hangen staan we in 2030 tot onze nek in het water
zonne energie is schoon. alleen het produceren van de energieopwekker is niet schoon. daarna is het opwekken van de energie volledig schoon.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Schone energie bestaat niet. Linksom of rechtsom...er is altijd een vervuilende bron gekoppeld bij het opwekken of leveren van die energie.
Zie de el auto en de voorwaarden van kunnen produceren en als geleverde product in stand kunnen houden.
plus,het moeten dumpen van onafbreekbaar afval.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het gaat om energie is er niet een 'one size fits all' oplossing. Kernenergie kan een goede oplossing zijn in zeer specifieke situaties. Maar het verbranden van fossiele brandstoffen los je er nooit volledig mee op.
Dat doen vrijwel alle sceptici die niets van klimaat weten.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 14:36 schreef cempexo het volgende:
Ik hou mij vast aan de werkelijkheid van de middeleeuwen en iets daarna.
Ja, alleen geselecteerde academici weten er alles van. De burger niet...die niet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat doen vrijwel alle sceptici die niets van klimaat weten.
De wetenschap houdt zich bezig met de wetenschappelijke methode en peer review. Het idee dat dit niet werkt hoort thuis in BNW.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:25 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ja, alleen geselecteerde academici weten er alles van. De burger niet...die niet.
Natuurlijk moet het werken want anders verliezen ze hun -riante- baantje. Of nog realistischer gezegd...het milieuprobleem mag niet opgelost worden...Nooit !quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
De wetenschap houdt zich bezig met de wetenschappelijke methode en peer review. Het idee dat dit niet werkt hoort thuis in BNW.
--> BNW / De Global Warming hysterie is de grootste zwendel aller tijden
Precies. Maar niet hardop zeggen, want er zit afluisterapparatuur in je palletsquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:32 schreef cempexo het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het werken want anders verliezen ze hun -riante- baantje. Of nog realistischer gezegd...het milieuprobleem mag niet opgelost worden...Nooit !
Dit heeft geen zin Maestro.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 18:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Precies. Maar niet hardop zeggen, want er zit afluisterapparatuur in je pallets
Als de rede ver te zoeken is, is er altijd nog de humor.quote:
Ik help die mensen al...ik blijf een 6 cylinder Porsche rijden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 18:22 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Precies. Maar niet hardop zeggen, want er zit afluisterapparatuur in je pallets
De gedachte dat klimaatwetenschappers veel geld verdienen is allereerst geen argument tegen hun argumenten, slechts verdachtmaking, maar los daarvan volstrekte kolder. Phd's verdienen echt geen reet. Professors wel aardig, maar dan nog zijn dat er niet veel en zou de gemiddelde klimaatwetenschapper er vast beter aan gedaan hebben bv. de IT in te gaan of bv. de petrochemie of wat dan ook.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:32 schreef cempexo het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het werken want anders verliezen ze hun -riante- baantje. Of nog realistischer gezegd...het milieuprobleem mag niet opgelost worden...Nooit !
Je weet natuurlijk niet wat iemand met een Porsche verstaat onder "fors", maar de academische wereld is vergeleken met de industrie geen vetpot inderdaad.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De gedachte dat klimaatwetenschappers veel geld verdienen is allereerst geen argument tegen hun argumenten, slechts verdachtmaking, maar los daarvan volstrekte kolder. Phd's verdienen echt geen reet. Professors wel aardig, maar dan nog zijn dat er niet veel en zou de gemiddelde klimaatwetenschapper er vast beter aan gedaan hebben bv. de IT in te gaan of bv. de petrochemie of wat dan ook.
Ja, ik snap die argumenten nooit zo goed. Sowieso is het een samenzweringsgedachte, wat praktisch altijd hoogst onwaarschijnlijk is, maar voor het geld hoef je het echt niet te doen. Sterker, dan had je inderdaad beter aan de andere kant van "het argument" hebben kunnen staan... (ofschoon ook uit het eigen onderzoek van bedrijven als Shell en Exxon blijkt dat ze het weten en het ermee eens zijn... dit terzijde)quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 23:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet wat iemand met een Porsche verstaat onder "fors", maar de academische wereld is vergeleken met de industrie geen vetpot inderdaad.
Kun je beter bij Shell werken
Ik heb het niet over geld maar over een riant baantje. De groepscollectiviteit is extreem hoog daar politiek en sociaal gezien deze groep mensen hetzelfde doel, denkwijze en karakter hebben. Binnen zo'n organisatie zijn ze solidair met elkaar. Inclusief fouten en verkeerde informatie verbergen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De gedachte dat klimaatwetenschappers veel geld verdienen is allereerst geen argument tegen hun argumenten, slechts verdachtmaking, maar los daarvan volstrekte kolder. Phd's verdienen echt geen reet. Professors wel aardig, maar dan nog zijn dat er niet veel en zou de gemiddelde klimaatwetenschapper er vast beter aan gedaan hebben bv. de IT in te gaan of bv. de petrochemie of wat dan ook.
Hoeveel van deze klimaatwetenschappers ken jij eigenlijk persoonlijk?quote:Op zondag 14 oktober 2018 07:17 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik heb het niet over geld maar over een riant baantje. De groepscollectiviteit is extreem hoog daar politiek en sociaal gezien deze groep mensen hetzelfde doel, denkwijze en karakter hebben. Binnen zo'n organisatie zijn ze solidair met elkaar. Inclusief fouten en verkeerde informatie verbergen.
Kortom, de beste manier om het milieu te helpen kost geen geld, levert zelfs geld op: Kinderbijslag/subsidies afschaffenquote:Op zaterdag 13 oktober 2018 11:57 schreef Cattivo het volgende:
[ afbeelding ]
The problem of solar panel disposal
“will explode with full force in two or three decades and wreck the environment” because it “is a huge amount of waste and they are not easy to recycle.”
“The reality is that there is a problem now, and it’s only going to get larger, expanding as rapidly as the PV industry expanded 10 years ago.”
“Contrary to previous assumptions, pollutants such as lead or carcinogenic cadmium can be almost completely washed out of the fragments of solar modules over a period of several months, for example by rainwater.”
-a senior Chinese solar official, a 40-year veteran of the U.S. solar industry, and research scientists with the German Stuttgart Institute for Photovoltaics.
https://www.forbes.com/si(...)so-much-toxic-waste/
[ afbeelding ]
Degene met zonnecollectoren vernietigen de aarde.
Nothing seems what it is...quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoeveel van deze klimaatwetenschappers ken jij eigenlijk persoonlijk?
Je kunt dit van vrijwel elke beroepsgroep claimen: artsen, autohandelaren, docenten, ambtenaren, varkensboeren, etc etc. Jouw visie lijkt me nogal overdreven en gebaseerd op onderbuikgevoel. Wat je verder met "riant" bedoelt is me ook niet duidelijk.
We vinden van onszelf natuurlijk dat we deugen, maar bij dit soort complotdenken krijg ik een "zoals de waard is..."-gevoel. Ik meende dat uit bepaalde onderzoeken ook bleek dat mensen die complotdenken ook eerder zouden meewerken in opgezette complotten, maar de link hiernaar kan ik even niet vinden.
Het komt voornamelijk neer op een autoriteitsprobleem van de wetenschap en politiek. Ik snap dat wel, maar om te claimen dat een hele groep wetenschappers moedwillig de boel loopt te besodemieteren, louter om hun professionele status quo te behouden, vind ik nogal bizar eerlijk gezegd. Het roept bij mij de eerdere vraag op dat als het allemaal zo verrot is, we dan eigenlijk toch in een heel welvarend land leven met fantastische voorzieningen en over het algemeen gelukkige mensen.
Misschien overdrijf je de boel een beetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |