Elke week verbaas ik mij weer over die rode kop van Kale.quote:
Hopelijk snel weer fitquote:Hakim Ziyech mist in elk geval de twee interlands die Marokko de komende dagen gaat spelen. De middenvelder van Ajax liep zondag in de slotfase van het duel met AZ een spierverrekking op.
Hoe lang Ziyech daarna nog uit de roulatie is, blijft onduidelijk. De eerstvolgende wedstrijd van Ajax is op 20 oktober bij sc Heerenveen, drie dagen later volgt in Amsterdam het Champions League-duel met Benfica.
Ziyech was opgenomen in de Marokkaanse nationale selectie voor twee kwalificatieduels met de Comoren voor de Afrika Cup. De spierverrekking in het rechterbovenbeen zal in Amsterdam behandeld worden, waardoor Ziyech niet naar Marokko zal afreizen.
Vaak twee weken bij een verrekking van de hamstring. Benfica dus net wel of net niet.quote:
Huntelaar kiest veel beter positie. Maar Dolberg mag van mij wel spelen want hij moet weer zijn topniveau halen met het oog op de toekomst.quote:Op maandag 8 oktober 2018 16:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of Huntelaar er beter uit had gezien in die passmap. Viel me op dat Dolberg weinig gezocht werd, maar de paar keer dat hij betrokken werd in de opbouw deed hij het w.m.b. wel prima.
Ach, Dolberg was attent bij die fout van Bizot gisteren en koos verder nog een aantal keer aardig positie. Bij dat penalty moment tikte hij ook mooi door, alleen was dat helaas net buitenspel.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:03 schreef franske19 het volgende:
[..]
Huntelaar kiest veel beter positie. Maar Dolberg mag van mij wel spelen want hij moet weer zijn topniveau halen met het oog op de toekomst.
Slecht positie gekozen dusquote:Op maandag 8 oktober 2018 19:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, Dolberg was attent bij die fout van Bizot gisteren en koos verder nog een aantal keer aardig positie. Bij dat penalty moment tikte hij ook mooi door, alleen was dat helaas net buitenspel.
Zat vorige week in Madeira, dus niet zo gek dat ie een rode kop heeftquote:Op maandag 8 oktober 2018 17:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Elke week verbaas ik mij weer over die rode kop van Kale.
Maar hij heeft elke week die kleur.quote:Op maandag 8 oktober 2018 20:18 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Zat vorige week in Madeira, dus niet zo gek dat ie een rode kop heeft
Was niet zo heel goed weerquote:Op maandag 8 oktober 2018 20:18 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Zat vorige week in Madeira, dus niet zo gek dat ie een rode kop heeft
Lekker op de savanne spelen, een olifant een panna geven.quote:Op maandag 8 oktober 2018 20:24 schreef PSVCL het volgende:
Denken dat de blessure van Ziyech serieus isdie heeft gewoon geen zin een dubbele confrontatie met de Comoren .. en terecht.
Doet me hieraan denkenquote:Op maandag 8 oktober 2018 20:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Lekker op de savanne spelen, een olifant een panna geven.
Afrika CupGenot
De heksenketel van Comoren..midden in het oerwoudquote:Op maandag 8 oktober 2018 20:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Lekker op de savanne spelen, een olifant een panna geven.
Afrika CupGenot
Geinige tribunes nog wel.quote:Op maandag 8 oktober 2018 20:38 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De heksenketel van Comoren..midden in het oerwoud![]()
[ afbeelding ]
Volgens mij valt dat juist reuzemee. Bandé, Cerny en Veltman zijn de langdurig geblesseerden, maar daar kan ten Hag verder niets aan doen. Frenkie lijkt sowieso wel kwetsbaar. Er zijn altijd wel spelers even geblesseerd, nadeel is nu dat het dragende spelers als de Ligt en Ziyech zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 07:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch wel veel blessures onder Ten Hag. Zou er te hard getraind worden?
quote:Ajax, PSV, Feyenoord doen 'revolutionair' voorstel voor 'Eredivisie 2.0'
Ajax, PSV en Feyenoord hebben een concreet voorstel op tafel gelegd om het geld dat binnenkomt door Europees voetbal 'revolutionair' anders te verdelen. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Een nieuwe Eredivisie zonder kunstgras komt dichterbij.
Minimaal tien procent van het geld dat Nederlandse clubs uit de Champions League en de Europa League halen, moet verdeeld worden over alle overige Eredivisie-clubs, schrijft het AD. Op basis van dit seizoen zou dat tien miljoen euro extra zijn. Ajax, Feyenoord, PSV zijn bereid geld af te staan, maar willen in ruil daarvoor dat er voortaan niet meer op kunstgras wordt gespeeld.
Daarnaast willen ze een nieuwe competitieopzet met als doel dat de weerstand vergroot wordt. 'Zeer waarschijnlijk met play-offs, mogelijk met zestien in plaats van de huidige achttien clubs. De exacte invulling van die opzet is nog onderwerp van studie. Daarnaast willen Ajax en PSV hun beloftenteams in de Keuken Kampioen Divisie kunnen behouden', aldus het AD.
"Het kan nu heel snel gaan, ik ben heel positief gestemd", zo wordt Feyenoord-directeur Jan de Jong geciteerd. Meerdere clubs zijn positief over de ontwikkelingen. Het plan komt medio november al in stemming. Het is de bedoeling dat de 'Eredivisie 2.0' vanaf 2021 van start gaat.
Lekker makkelijk praten voor Feyenoord, dat ze Europees geld af gaan staan.quote:
Zo maken ze Ajax en PSV armer: slim.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten voor Feyenoord, dat ze Europees geld af gaan staan.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lekker makkelijk praten voor Feyenoord, dat ze Europees geld af gaan staan.
ik denk dat psv en ajax graag wat zakgeld willen afstaan om niet meer op dat klote kunstgras te hoeven aantreden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo maken ze Ajax en PSV armer: slim.
ajax en psv hebben er ook het meeste profijt van, maar inderdaad wel bizar dat de knvb zich weer niet laat horen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:18 schreef Heeinz het volgende:
Enerzijds een goed initiatief om van dat kunstgras af te komen maar het is wel weer typisch dat de KNVB hier blijkbaar niet aan bijdraagt, het moet weer van Ajax en PSV komen
Op dinsdag 9 oktober 2018 09:19 schreef mokkiemok het volgende:
Dat mocht tijd wordenquote:Ajax heeft een nieuwe ticketshop gelanceerd. In eerste instantie kunnen kaarten voor wedstrijden op De Toekomst via deze shop gekocht worden. Voor het einde van het jaar kan dat ook met kaarten voor Ajax 1.
En dat is goed nieuws! Want de nieuwe ticketshop is een stuk gebruiksvriendelijker op mobiel dan de oude shop. In de oude shop was het praktisch onmogelijk om een stoel te selecteren in het stadion, daarvoor moest je flink priegelen. Dat hoeft dus straks allemaal niet meer. Voortaan kun je dus ook makkelijk vanaf de rand van het voetbalveld of vanuit de kantine je kaartje bestellen, zonder te stressen dat je geen laptop in de buurt hebt.
dan haak ik ook afquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop wel dat het gewoon 18 clubs blijven en dat we niet met play-offs de kampioen gaan bepalen
Bijna onmogelijk statistisch aan te tonen dat een bepaalde trainer door zijn manier van trainen blessures veroorzaakt. Zelf heb ik wel vertrouwen in de methode Verheijen, waar Bosz ook prat op ging. Als ik dan kijk naar de blessures onder Bosz (http://www.transfermarkt.(...)1?reldata=NL1%262016) en vergelijk met die van de jaren daarna, sterkt mij dat in die mening. Als ik tijd zou hebben zou ik wat dieper in de blessures duiken, het is bekend dat vooral spierblessures met de genoemde intensiteit te maken hebben. Ook moet je blessures in interlandperiodes niet meetellen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 08:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat juist reuzemee. Bandé, Cerny en Veltman zijn de langdurig geblesseerden, maar daar kan ten Hag verder niets aan doen. Frenkie lijkt sowieso wel kwetsbaar. Er zijn altijd wel spelers even geblesseerd, nadeel is nu dat het dragende spelers als de Ligt en Ziyech zijn.
Clubs als over het algemeen strijden tegen degradatie zoals NAC, Emmen, Fortuna, Graafschap etc zullen daar sowieso tegen zijn ja en dan ook nog clubs uit de kkdivisiequote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gewoon een halve competitie spelen en daarna opdelen zoals de Belgen. Kan je door met 18, iedereen redelijk blij.
16 zou mooi zijn natuurlijk, maar daar is de helft van de Eredivisie het niet mee eens vermoed ik.
Ben nog steeds voor een competitie mét de Belgen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gewoon een halve competitie spelen en daarna opdelen zoals de Belgen. Kan je door met 18, iedereen redelijk blij.
16 zou mooi zijn natuurlijk, maar daar is de helft van de Eredivisie het niet mee eens vermoed ik.
Een jaar later zie ik vooral een aantal langdurige blessures. Veelal overigens opgelopen onder Keizer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bijna onmogelijk statistisch aan te tonen dat een bepaalde trainer door zijn manier van trainen blessures veroorzaakt. Zelf heb ik wel vertrouwen in de methode Verheijen, waar Bosz ook prat op ging. Als ik dan kijk naar de blessures onder Bosz (http://www.transfermarkt.(...)1?reldata=NL1%262016) en vergelijk met die van de jaren daarna, sterkt mij dat in die mening. Als ik tijd zou hebben zou ik wat dieper in de blessures duiken, het is bekend dat vooral spierblessures met de genoemde intensiteit te maken hebben. Ook moet je blessures in interlandperiodes niet meetellen.
Toeval, het zou kunnen. Maar dat soort redenaties houdt ook de inertia in de conservatieve voetbalwereld in stand.
We gaan het zien. In ieder geval iets om in de gaten te houden wmb.
Dat zeg ik toch ook? Ik signaleer alleen iets, maar doe nergens een stellige uitspraak. Als ik journalist zou zijn of bij Ajax zou werken zou het genoeg zijn tot vervolgonderzoek (vermoed overigens dat dit niet gebeurt, maar laat me graag verrassen), als casual volger natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een jaar later zie ik vooral een aantal langdurige blessures. Veelal overigens opgelopen onder Keizer.
Het is natuurlijk ook de vraag in hoeverre de zwaarte van zo'n blessure wordt beïnvloed door de trainingsmethode. Er zijn heel veel andere factoren die we 'toevalligheden' kunnen noemen die de zwaarte van een blessure kunnen beïnvloeden.
Als ik het goed heb rouleerde Bosz ook wel flink in beker / Europese poulewedstrijden, waardoor de belasting ook lager ligt.
Ik ben het met je eens dat de Derksenmentaliteit funest is voor meekomen in het hedendaagse voetbal hoor, maar juist bij het beoordelen van methodes zou je rigoreus te werk moeten gaan met gedegen statistische analyse van blessuregevallen. Gewoon twee seizoen pakken en dan stellen dat er in het ene seizoen veel meer rode kruisjes staan is niet echt een hele rigoreuze methodiek.
Ik ook, maar dat is helaas totaal onrealistisch.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 10:13 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ben nog steeds voor een competitie mét de Belgen.
Het is sowieso te achterlijk voor woorden dat je als BVO je prioriteiten niet op orde hebt en niet eens een voetbalveld kan onderhoudenquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:18 schreef Heeinz het volgende:
Enerzijds een goed initiatief om van dat kunstgras af te komen maar het is wel weer typisch dat de KNVB hier blijkbaar niet aan bijdraagt, het moet weer van Ajax en PSV komen
Nou ja, voor clubs die niet zo veel geld hebben besparen ze met een kunstgrasveld misschien wel zo veel dat ze zich één of twee extra spelers kunnen veroorlovenquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 11:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is sowieso te achterlijk voor woorden dat je als BVO je prioriteiten niet op orde hebt en niet eens een voetbalveld kan onderhouden
als je als competitie vooruit wil heb je dat soort clubs liever niet in je competitie.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 11:53 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Nou ja, voor clubs die niet zo veel geld hebben besparen ze met een kunstgrasveld misschien wel zo veel dat ze zich één of twee extra spelers kunnen veroorloven
Dit dus, ik vind wanneer jij als voetbalclub niet de middelen hebt om verdomme een VOETBALveld van gras te onderhouden je ook geen recht heb op een licentie voor betaald voetbal. Is toch wel het minste wat je moet kunnen verwachten van een club.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 11:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is sowieso te achterlijk voor woorden dat je als BVO je prioriteiten niet op orde hebt en niet eens een voetbalveld kan onderhouden
Dan kan je bijna de helft eruit gooien inmiddels, daardoor ga je ook niet vooruit. Als je clubs opzadelt met de kosten voor echt gras heb je ook de kans dat dat ten koste gaat van hun financiën en ze daardoor nog verder achteruitgaan in niveauquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 11:55 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
als je als competitie vooruit wil heb je dat soort clubs liever niet in je competitie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |