Geen idee, hangt er vanaf wanneer de bezienswaardigheden op zijn, of eerder, zodra we het beu zijn. We gaan roadtrippen en hebben nog geen overnachtingen geboekt, dus gewoon huiswaarts wanneer we willen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 10:35 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Leuk mini! Hoelang blijven jullie weg?
SPOILER: spamOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarvoor dan weer weinig enthousiasme
Let me see you stripped down to the bone
oh ja, laatst goot hij een kop koffie over de bank leegquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 10:35 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Haha!. Hier is alles favoriet, kopjes/glazen dus enorm lastig soms
![]()
Nee, ik heb geen zak met Italië en Venetië lijkt me iets om ongeveer net zo grondig te vermijden als de binnenstad van Amsterdamquote:Op vrijdag 5 oktober 2018 11:07 schreef LadyS het volgende:
Oh ja, mini, wij hadden toen ook vanuit een Kroatië een dagtocht naar Venetië gedaan, ik weet niet of je dat wat lijkt, maar ik vond het erg leuk. De boot stopte toen eerst in Slovenië en stak toen over naar Venetië /gratisofftopictip
quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 11:05 schreef LadyS het volgende:
[..]
Toen ik vroeg welk wasmiddel hij gebruikte, ("die zwitsal en die oranje fles"), bleken dat dus 2 wasverzachters te zijn. Toen ik hem daarop wees, zei hij opeens dat hij twijfelde haha, en dat hij die witte fles had gebruikt (wel wasmiddel, maar duidelijk voor witte was), terwijl hij spijkerbroeken en andere bonte was had gewassen
Ach, ik moet niet zeuren, want ik zeur juist dat ik altijd alleen de was moet doen
Ja ik! En ik draag na bijna 9 maand nog steeds geen tampons want ik kan ze echt niet verdragen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 11:35 schreef Philomijn het volgende:
Zijn hier trouwens dames die een knip hebben gekregen tijdens de bevalling en hoe lang bleef dat gevoelig? Ik zit niet tegen het plafond hoor maar tampons inbrengen is soms nog wel dat ik denk van “oh ja daar zit een litteken”.
Ik ben er ook een aantal keer geweest omdat de personen waar ik mee op vakantie was toen er graag heen wilde, maar het is zo gruwelijk toeristisch en druk (en heet toen wij er waren)quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 11:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zak met Italië en Venetië lijkt me iets om ongeveer net zo grondig te vermijden als de binnenstad van AmsterdamToch bedankt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:45 schreef Takkie88 het volgende:
Maar ze heeft wel een update gehadvan liggen op haar buik terugrollen/kiepen naar haar rug! Tot grote schrik en huilen van haar zelf
quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 18:41 schreef ToT het volgende:
Nooit geweten dat baby's bijna net kippen zijn!
Als ik hem beweeg, blijft zijn hoofd soms zo veel mogelijk op 1 plek!Zoiets als dit:
[ afbeelding ]
Hier at t kapteintje altijd vrolijk de gyoza, aardappelkoekjes en stukjes gebakken visquote:Op zondag 7 oktober 2018 13:23 schreef rena het volgende:
Fijne vakanties mini en takkie!
Het lijkt wel een regel dat poepluiers onderweg altijd extremer zijn dan thuis hè![]()
Wij gaan vanavond voor het eerst sushi eten met C er bij, wel een vroege zitting om 17.00, ben heel benieuwd hoe dat gaatBabietje van onze vrienden gaat ook mee dus ze heeft wel afleiding
Zij krijgt geen sushi hoor, voor haar nemen we zelf wat mee
Oh goede tips! Ik vind het wel heel leuk om te experimenteren met eten met haarquote:Op zondag 7 oktober 2018 13:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier at t kapteintje altijd vrolijk de gyoza, aardappelkoekjes en stukjes gebakken vis
Hahaha! Echoquote:Op zondag 7 oktober 2018 14:36 schreef Malteser het volgende:
Brrr, sushi. Volgens mij ben ik een van de weinigen die daar niks aan vindt. En ik lust echt bijna alles.
Veel plezier Rena!
Günther op reis. Fijne vakantie Mini!
Ik las iets over kakjepakjes (midden in de nacht) en Tiny Love voor baby H.
Mijn baby heeft naast het kraaien nu ook het gillen ontdekt. Hij gilt van plezier, zo leuk.
En dan de peuter: “In dit huis gillen we niet Mars, we praten met een gewone stem.”
Ik geloof dat ik mezelf terug hoor.
Zonde van de nachtvoeding, haha! Hoewel het soms nog bijna fijner is de avond iets meer voor jezelf te hebben en dan maar 's nachts 'even' slapen..quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:26 schreef exode het volgende:
Jeetje, 2 avonden een Juul die na de fles van 20:00 meteen braaf in slaap valt in bed. Helaas hebben we voor deze luxe wel een nachtvoeding teruggekregen.
Haha Jentin, was een mooie proef dus.....
Naar he die prikjes NJ, ik zag wel mooie foto's voorbijkomen van spookje!
Ik heb nu een week vakantieeeeeeee![]()
![]()
Mooie gelijkmatige lijn net boven de curve, dus zijn helemaal tevreden!quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:45 schreef Takkie88 het volgende:
Ze groeit goed NJ! Hopelijk is ze snel weer fit na de vaccinaties.
Jentin, fijn dat ze de fles zo goed pakt! Is ze na de nachtvoedingen snel weer in slaap gevallen?
Juul gaat haar skills vast ook nog wel combineren Exode. Een vrije avond is ook wel lekkergeniet van je vakantie!!
Na 2 hele goede dagen had Sofie gister duidelijk een mindere dag. Heel veel wakker en huilen. Ze heeft gister 8x gedronken, terwijl we al weken op 5 of 6 voedingen zitten. Ze sliep uiteindelijk vannacht om half 1 pas. Maar dan wel gelijk weer tot 8 uur. Vanochtend is ze ook weer voor plakbaby aan het spelen. Toch maar weer eens gaan proberen of ze wil slapen, moe is ze overduidelijk.
Maar ze heeft wel een update gehadvan liggen op haar buik terugrollen/kiepen naar haar rug! Tot grote schrik en huilen van haar zelf
Hoe is het nu na de vaccinatie..quote:Op zondag 7 oktober 2018 05:34 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik negeer even de aanhoudende gevoeligheden na een knip
NJ, hoe gaat het nu met Spookje na de vaccinatie?
Jentin, bedankt voor het afnemen van de proef en het delen van de uitkomst
Geniet van je vakantie exode! Jullie gingen een midweek weg toch? En hoera voor de vrije avondvoor de update van de babies van Takkie en Sacre!
Takkie, was Sofie de rest van de dag beter in haar hum?
Fleur, dat is een lange dag zonder baby. Vandaag lekker de knuffeltijd inhalen dan maar!
Dat klinkt als een goed begin van de vakantie miniHopelijk slaap je inmiddels zelf weer!
Ik zit te nachtvoeden en ben voor zeker 1,5 uur in slaap gevallen en werd weer wakker van een zoekend Draakje in mn armenOeps!
Ook in de categorie oeps, we hebben het eerste kakjepakje op het terras (inclusief doorlekken op mama) ook in the pocketGelukkig de luiertas toen wel bij ons
En mijn kleine baby is gewoon al een maand oud![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna altijd wel zo haar tong naar buiten, uitsteken o.i.d.
Volgens het consultatiebureau waarschijnlijk een 'fase'. Stom kind.![]()
![]()
't kan een heerlijk kind zijn, maar - zoals het consultatiebureau haar mooi omschrijft - wel met behoorlijk temperament. Honger is honger, dus krijsen tot de fles er is. Vieze luier is een ramp en is echt overstuur. Ze laat het allemaal écht goed merken.quote:Op zondag 7 oktober 2018 16:36 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
NJ leuk meisje hoor (ondanks uit haar hum/tong uitstekend)![]()
Jeej exode, vakantie! Hoe ging je presentatie?
Sushi!![]()
Nu wil ik ook
![]()
Wij zijn naar de dierentuin geweest vandaag, hij vond vooral de speeltuin leuk
150-170 cc.quote:Op zondag 7 oktober 2018 19:01 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoeveel krijgt ze nu per fles dan NJ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies zoals je zegt inderdaad.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:40 schreef Jentin het volgende:
Leg me die schepjes even uit, NJIk dacht dat de verhouding altijd 30 ml=1 schepje is? Dus 120/4, 150/5, 180/6. En dat een schepje zeg maar 3 ml ‘vult’, dus als je 150/5 maakt heb je een fles van ca. 165 ml. Hoe maak je dan een fles van 170? 170/6? #flessennoob
Edit: oh, wacht, volgens mij zeggen we hetzelfde?
Lieve foto van jullie meisje, al kijkt ze wat beteuterd.
Vandaag een dagje op pad met Phi. Verjaardag van de zoon van een vriendin. Huis vol jongens van 3 en 4, die zich ook nog konden laten schmincken en allemaal tijger of leeuw werden - en die moesten allemaal brullenWat een takkeherrie. Phi schrok zich lam bij de eerste brul, maar daarna keek ze de hele tijd zo:
Verder heerlijk rond liggen kijken, beetje chillen in de box of bij ons op schoot, beetje drinken bij mij en op de heen- en terugweg (uurtje rijden) heerlijk geslapen. Fijn zo
![]()
Toffe update, LBF!
Exode, vakantie![]()
Heerlijk, zeg!
Mini, hoe gaat het in Slovenië?
Ze lijkt nu vanavond weer redelijk zichzelf. Klein beetje verhoging nog, maar nog zorgwekkend. Morgen weer een normale babydag denk ik.quote:Op zondag 7 oktober 2018 20:55 schreef LadyS het volgende:
Malteser, hier ook iemand die sushi echt niet lekker vind, vind het net een hap zeewater ofzo![]()
Mini, fijn dat de reis goed gegaan is, hoe is het nu?
Arme baby van NJ, mijn baby wordt ook altijd hangerig van prikken, als het goed is, is het snel weer over!
Casper van Fleur
Pop heeft ook een leuke update: hij doet geluidjes na. Als ik knor al een varkentje doet hij me naKlinkt bij hem meer als een "gggg", maar toch erg leuk
Ik ben bepaald niet goed bij gelezen, maar wist de arts zeker dat het geen spruw is?quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:36 schreef ToT het volgende:
Zit er ook ergens een aan/uit knop op zo'n ding?
Krijsen, janken, huilen en alleen de borst van mevrouw ToT kan hem stil krijgen, maar bij haar is de boel gewoon erg pijnlijk en ze kan dit nu gewoon ff niet hebben.
Een fles of een speentje helpt niet om hem stil te krijjgen.
De huisarts heeft gekeken en die wist 100% zeker dat het geen spruw was. Er zat alleen wat wits op het tongetje en nergens anders. Blijkbaar zit spruw normaal gesproken ook elders in het mondje.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:53 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben bepaald niet goed bij gelezen, maar wist de arts zeker dat het geen spruw is?
Ik had m even ge-edit, ik had verkeerd gelezenquote:Op zondag 7 oktober 2018 22:54 schreef ToT het volgende:
[..]
De huisarts heeft gekeken en die wist 100% zeker dat het geen spruw was. Er zat alleen wat wits op het tongetje en nergens anders. Blijkbaar zit spruw normaal gesproken ook elders in het mondje.
Ahhh check!quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik had m even ge-edit, ik had verkeerd gelezen![]()
Wel naar voor je vrouw dat het zo'n pijn doet!
Yesssquote:
quote:Op maandag 8 oktober 2018 03:11 schreef Jentin het volgende:
NJ, misschien ‘s avonds dan meerdere kleinere flesjes aanbieden met minder tijd ertussen ipv grote flessen en moeten rekken? Ik dacht dat exode dat deed bij B? En een keer een fles ‘teveel’ is niet erg, volgens mij.
ToT, dat is pittig. Smeert je vrouw al met van alles, ja toch? Purelan etc. Sterkte, hopelijk is Matthijs er rap doorheen.
SpeesAlles wel met Ollie? Hoe gaat de combi met de S’jes?
LadyS, ik wilde nog zeggen: fraaie update van Pop. Wat zijn het toch leuke wezentjes, baby’s
Mini, die fotoVeel plezier!
Herkenbaar ToT.. Zulke momenten zitten er helaas bij en het enige dat je kunt doen om een beetje te helpen is dan soms knuffelen en er zijn. Lukt het even niet voor je mini, wees er dan voor je vrouw. Probeer het elkaar zo makkelijk/fijn mogelijk te maken.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:36 schreef ToT het volgende:
Zit er ook ergens een aan/uit knop op zo'n ding?
Krijsen, janken, huilen en alleen de borst van mevrouw ToT kan hem stil krijgen, maar bij haar is de boel gewoon erg pijnlijk en ze kan dit nu gewoon ff niet hebben.
Een fles of een speentje helpt niet om hem stil te krijjgen.
Haha, geweldige foto!quote:Op maandag 8 oktober 2018 01:38 schreef minilot het volgende:
Alles puik hier!
Günther versus Sloveense balkondeur:
[ afbeelding ]
![]()
Nachtvoeding klaar en wil nu wel graag slapen, dus verder verwijs ik naar CUL / [CUL SC] MAKE Emmy Emmy open a topic again. en https://twitter.com/ilonavg![]()
Zijn we inderdaad een beetje mee aan het proberen, maar we zijn juist met de grotere flessen begonnen omdat ze na kleine(re) flessen niet ging slapen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 03:11 schreef Jentin het volgende:
NJ, misschien ‘s avonds dan meerdere kleinere flesjes aanbieden met minder tijd ertussen ipv grote flessen en moeten rekken? Ik dacht dat exode dat deed bij B? En een keer een fles ‘teveel’ is niet erg, volgens mij.
ToT, dat is pittig. Smeert je vrouw al met van alles, ja toch? Purelan etc. Sterkte, hopelijk is Matthijs er rap doorheen.
SpeesAlles wel met Ollie? Hoe gaat de combi met de S’jes?
LadyS, ik wilde nog zeggen: fraaie update van Pop. Wat zijn het toch leuke wezentjes, baby’s
Mini, die fotoVeel plezier!
Hoe vond je het weghalen van het bord, de slingers en dergelijke? Ik vond het heel erg raar daar mee bezig te gaan.quote:Op maandag 8 oktober 2018 05:00 schreef Loj het volgende:
Nachtvoeding boks! Maar mag ik wel even trots melden dat dit de eerste voeding is sinds 11 uur![]()
Mini, fijne vakantie! Tof Slovenië, denk ik
Tot, pink? Of draagdoek/zak? Of wandelen met de kinderwagen? Vervelend voor jullie
Bah! Visite met een luchtje opdoorfokken terwijl de baby al slaapt
heel herkenbaar
(Li slaapt nu ook al weer
, dus misschien reageer ik gewoon maar even niet meer op de rest behalve
)
Li is nog steeds zo’n relaxe baby. Ze moppert als ze honger heeft (en als het te lang duurt gaat ze wat harder klagen), ze kreunt en huilt als ze krampjes heeft en verder hoor je haar niet en slaapt ze heel veel (kunnen baby’s ook teveel slapen?) lachskill is nu wel officieel
Dit is zo’n verschil met Ow en Js. Ik zit echt te wachten op het omslagpunt, terwijl die natuurlijk helemaal niet hoeft te komen...
En wij sluiten vanaf vandaag, voor ons gevoel dan en nog niet helemaal officieel, onze kraamtijd af. Slingers en geboortebord zijn weg, we gaan weer gezonder eten (niet lijnen, maar geen snoep, koek en chips meer), volgende week zwemmen en iedere dag een uur wandelen, begonnen met de anti conceptie en nog een afspraak bij de ha voor de laatste zwangerschapsgerelateerde klachten..
Geeft allemaal wel weer meer rust in mijn hoofd
Mij is verteld dat ze juist minder zou gaan drinken als ze echt pijn heeft, omdat het drinken dan pijnlijk zou zijn. Maar ze heeft enorm veel zuigbehoefte, echt huilen als ze de speen niet snel genoeg terug krijgt als ze hem kwijt raakt en heel wild zoekende naar iets anders om op te zuigen. Gedrag dat ik niet zo 'extreem' herken van mijn andere dochter. Ik bedacht me laatst opeens dat dat misschien wel verband houdt met pijn, omdat ze op die manier speeksel opwekt waardoor ze het zurige beter weg kan slikken. Maar is allemaal maar een gok.quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:18 schreef pinquit het volgende:
Schanu, wat een apart beleid. Als ze er toch duidelijk last van heeft, ondanks dat ze gewoon goed groeit (wat bij reflux overigens niet gek is, want kindjes met pijn in de slokdarm willen graag meer drinken..), dan mogen ze er toch gewoon wat aan doen? Ook zonder verder onderzoek?!
Zijn refluxmedicijnen zo schadelijk?
Ja dat is wat het CB bij vrouwlief had aangegeven. Daarom wil ik het ook bespreken met de kinderarts in het ziekenhuis, die staat er hopelijk anders in. Al had zij het ook over een verder lichamelijk onderzoek als de klachten zouden aanhouden en het is mij niet duidelijk op wat voor onderzoek zij doelde want daar heb ik niet op doorgevraagd tijdens het vorige telefoongesprek, domquote:Op maandag 8 oktober 2018 11:32 schreef pinquit het volgende:
Is dit de cb arts die dit wil? Is er een mogelijkheid om het via je huisarts te bespreken?
Omdat de arts had aangegeven dat Vlokje een 'emotioneel intelligent kind' is dat heel veel behoefte heeft aan veiligheid en geborgenheid omdat de wereld voor haar misschien te overweldigend is zo klein als ze nu is. Maar tegelijkertijd dus ook veel behoefte heeft aan duidelijkheid, rust en ritme. Die rust krijgt ze niet genoeg als ik haar steeds bij mij hou terwijl er ook nog een dreumes rond springt, en een ritme heeft ze al helemaal niet op dit moment. Als dat is waar ze bij gebaat zou zijn, dan doe ik het dus niet helemaal goedquote:Op maandag 8 oktober 2018 13:53 schreef pinquit het volgende:
Maar dat is helemaal geen probleem Schanu. Je voedt/slaapt gewoon op verzoek. Dat is toch precies zoals het voor haar lijkt te werken? En vergeet niet dat ze nog maar 4 maanden is![]()
Je vlokje heeft vooral nog jullie nodig, veel contact, veel drinkmomentjes. Ik zie niet in hoe jij hiermee part of the problem bent (en welk probleem precies?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |