abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182311939
quote:
6s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:37 schreef Lothiriel het volgende:
395, het jaar van de splitsing van het Romeinse Rijk in een Westelijk deel en een Oostelijk of Byzantijns deel

Bedankt! Wist dat het ergens in die tijd was maar het exacte jaar wist ik niet meer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182311977
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ok, dus als je slecht Nederlands schrijft ben je een tokkie? Ik ken genoeg afgestudeerden en hoger opgeleiden die bar slecht Nederlands schrijven (bekend probleem inmiddels in Nederland), allemaal tokkies?
haha nee hoor, ik deel die mening niet. Het was een antwoord op Copycat die de discussie wou afleiden over Zwarte piet die toch komt en over Tokkies begon.

Ik heb zelf soms moeite met Nederlands, althans met de grammatica.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:45:09 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182312026
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:45 schreef AchJa het volgende:
Wordt er ook kopgeld uitgedeeld?
Een rijksdaalder voor het uitleveren van een Zwarte Piet.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:54:24 #105
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182312140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:00 schreef Japepk het volgende:
Ik vind het jammer dat men zo doorslaat met de roetveegpiet. In mijn ogen is dat een oplossing die het het feest om zeep helpt. Vergeet niet dat die Piet vooral een kleur heeft gekregen omdat hij een onherkenbaar figuur moet zijn. Dit is hetzelfde als Sinterklaas zonder baard rond laten lopen.

Fijn dat ze daar in de ivoren toren van de ntr ook nadenken over het feest dat in honderden dorpen en steden gevierd wordt, waar pieten herkend zullen worden als ze alleen roetvegen dragen.

Ik zit zelf in de organisatie van de intocht hier. De lol gaat er gauw af als je dat niet meer in je eigen dorp of stad kunt doen als piet.

Ik ben op zich niet tegen veranderingen van Zwarte Piet, maar de roetveeg is gewoon géén werkbare oplossing. Jammer dat de minderheid wint inderdaad.
Ik vind het zo jammer dat iedereen die roept over "het verpesten van het feest voor de kinderen" alleen maar bezig is met zichzelf ipv de kinderen.
Die kinderen interesseert het geen drol.
Al die lui die zwarte piet spelen balen gewoon dat ze dat niet meer in hun eigen dorp kunnen doen.
En daarnaast zijn Nederlanders nogal bang om hun eigen koloniale verleden onder ogen te zien. Of ze weten er niet eens van. Zwarte piet is natuurlijk helemaal niet zwart omdat hij onherkenbaar moet zijn, dat hebben de gelegenheidspieten er van gemaakt.
Ik vermoed dat Sint gewoon zo'n pedo missionaris was die wat "leuke knechtjes" meenam.

Maar nogmaals, ga dan in een ander dorp pieten als je dat zo leuk vindt. Gewoon alle varianten met een roetveeg, dan kan iedereen meedoen en over 5 jaar heb je een hele generatie die niet beter weet. Dan houdt dat verhaal dat het van de schoorsteen komt ook iets beter stand.
Je kan het best jammer vinden maar dat gejank van mensen over dat het feest voor de kinderen verpest wordt komt me zo de strot uit :r

Overigens, ik denk dat de NTR precies dit doet, die vervangen het hele verhaal in 5 jaar tijd tot een moderne versie en daar is dan achteraf iedereen helemaal blij mee. Kinderen zien op tv straks alleen roetpieten en dus moeten de lokale intochten daar echt wel in mee.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_182312189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:54 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik vind het zo jammer dat iedereen die roept over "het verpesten van het feest voor de kinderen" alleen maar bezig is met zichzelf ipv de kinderen.
Al die lui die zwarte piet spelen balen gewoon dat ze dat niet meer in hun eigen dorp kunnen doen.
En daarnaast zijn Nederlanders nogal bang om hun eigen koloniale verleden onder ogen te zien. Of ze weten er niet eens van. Zwarte piet is natuurlijk helemaal niet zwart omdat hij onherkenbaar moet zijn, dat hebben de gelegenheidspieten er van gemaakt.
Ik vermoed dat Sint gewoon zo'n pedo missionaris was die wat "leuke knechtjes" meenam.

Maar nogmaals, ga dan in een ander dorp pieten als je dat zo leuk vindt. Gewoon alle varianten met een roetveeg, dan kan iedereen meedoen en over 5 jaar heb je een hele generatie die niet beter weet. Dan houdt dat verhaal dat het van de schoorsteen komt ook iets beter stand.
Je kan het best jammer vinden maar dat gejank van mensen over dat het feest voor de kinderen verpest wordt komt me zo de strot uit :r

Overigens, ik denk dat de NTR precies dit doet, die vervangen het hele verhaal in 5 jaar tijd tot een moderne versie en daar is dan achteraf iedereen helemaal blij mee. Kinderen zien op tv straks alleen roetpieten en dus moeten de lokale intochten daar echt wel in mee.
Je hele argument kun je natuurlijk ook omdraaien.

Als jij je stoort aan zwarte pieten, kom dan niet naar de intocht en ga naar een feestje met roetveegpieten. Zet de tv uit en laat andere mensen lekker doen waar ze zin hebben.

Hebben we dan geen andere zaken om ons druk over te maken dan in welke kleur de buurman zijn gezicht schminkt als hij met snoep gaat strooien. Grow the fuck up.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:02:03 #107
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182312244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hele argument kun je natuurlijk ook omdraaien.

Als jij je stoort aan zwarte pieten, kom dan niet naar de intocht en ga naar een feestje met roetveegpieten. Zet de tv uit en laat andere mensen lekker doen waar ze zin hebben.

Hebben we dan geen andere zaken om ons druk over te maken dan in welke kleur de buurman zijn gezicht schminkt als hij met snoep gaat strooien. Grow the fuck up.
Ik kom ook niet naar de intocht. Ik stoor me niet aan zwarte pieten. Ik vind het sinterklaasfeest en de aanloop ernaar toe geweldig.
Ik heb wel een probleem met een feest ten koste van een ander.
Dat is natuurlijk wat hier aan de hand is. Nederlanders hebben echt een enorme plaat voor hun hersens inzake hun eigen historie.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
pi_182312274
quote:
Simons: “De figuur zwarte Piet is een voorbeeld van de Nederlandse verhouding met haar koloniale geschiedenis. Op onze scholen, in musea, in de openbare ruimte en in ons taalgebruik zijn nog grote stappen te zetten.”
Zullen we gewoon de hele grachtengordel maar platgooien dan. Sterk verbonden aan koloniale geschiedenis.

Alle schilderijen uit die tijd verbranden? Wat wil ze?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182312312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:02 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik kom ook niet naar de intocht. Ik stoor me niet aan zwarte pieten. Ik vind het sinterklaasfeest en de aanloop ernaar toe geweldig.
Ik heb wel een probleem met een feest ten koste van een ander.
Dat is natuurlijk wat hier aan de hand is. Nederlanders hebben echt een enorme plaat voor hun hersens inzake hun eigen historie.
Jezelf zwart schminken gaat niet ten koste van een ander. Voor ander bepalen in welke kleuren hij zijn gezicht wel of niet mag schminken, dát gaat ten koste van de vrijheid van een ander. Mensen kiezen er zelf voor zich te storen aan de kleur waarin een ander zijn gezicht schminkt. Je kiest er voor het ten koste van jezelf te laten gaan als jij het zo ervaart als pietenklager. Welke kleur iemand zijn gezicht ook schminkt, het gaat NOOIT ten koste van een ander. Totale nonsens.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:11:20 #110
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_182312366
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jezelf zwart schminken gaat niet ten koste van een ander. Voor ander bepalen in welke kleuren hij zijn gezicht wel of niet mag schminken, dát gaat ten koste van de vrijheid van een ander. Mensen kiezen er zelf voor zich te storen aan de kleur waarin een ander zijn gezicht schminkt. Je kiest er voor het ten koste van jezelf te laten gaan als jij het zo ervaart als pietenklager. Welke kleur iemand zijn gezicht ook schminkt, het gaat NOOIT ten koste van een ander. Totale nonsens.
Volgens mij laat je nu de traditie van zwarte piet zoals hij sinds eind 19e eeuw is geweest los ten faveure van een "vrijheid voor alles".
Als je gaat ontkennen dat zwarte piet een karikatuur is van donkere mensen in de koloniale tijd dan heb je echt je kop tot aan je middel in het zand. Kom op zeg :D

Wat wil je nou? Vrijheid of traditie?
pi_182312388
Als zwarte piet niet meer onherkenbaar is en elke gek ziet dat het de buurman of een leraar op school is. Dan is de lol er wel af... zeker ook voor kinderen.
Bedankt Simons voor het om zeep helpen van een kinderfeest wat al bestond voor dat je geboren was.

Tuthola.
see what is invisible to others.
pi_182312400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:11 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Volgens mij laat je nu de traditie van zwarte piet zoals hij sinds eind 19e eeuw is geweest los ten faveure van een "vrijheid voor alles".
Als je gaat ontkennen dat zwarte piet een karikatuur is van donkere mensen in de koloniale tijd dan heb je echt je kop tot aan je middel in het zand. Kom op zeg :D
Ik ontken dat jezelf in welke kleur dan ook schminken ten koste van een ander gaat. Niets meer en niets minder.

Gaat het ook ten koste van een ander als ik de verkeerde kleur boxershort draag?
pi_182312415
quote:

[..]

Lees eens over waar "sint en piet" vandaan komen? Dan zal je zien dat "piet" geen neger is... nieteens een mens !
Sint trouwens ook niet.
pi_182312418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:12 schreef IShootPeople het volgende:
Als zwarte piet niet meer onherkenbaar is en elke gek ziet dat het de buurman of een leraar op school is. Dan is de lol er wel af... zeker ook voor kinderen.
Bedankt Simons voor het om zeep helpen van een kinderfeest wat al bestond voor dat je geboren was.

Tuthola.
En al bestond voordat haar voorouders überhaupt in Nederland gearriveerd waren.
pi_182312488
quote:
Ik zie niet in waarom die twee met elkaar in tegenspraak zouden zijn. Ik zou zeggen vrijheid om je traditie te vieren zoals jij wilt zo lang die niet ten koste van een ander gaat (nee, je gezicht schminken gaat ten koste van niemand) en niet in strijd is met de wet.
pi_182312606
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:42 schreef DaMart het volgende:

[..]

Thepostonline. Zelfde type nieuwssite als DeSpeld zo blijkt uit dit bericht :Y.

Zie mijn post #41.

Helaas is het bittere waarheid.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182312614
quote:

[..]

En zouden de kinderen het associëren aan het slavernij verleden en slaven zien in Zwarte Piet, of zien ze hem gewoon als een kindervriend? Die opmerking gaat op voor beide kampen.
pi_182312615
quote:

[..]

Wel even lezen vriend. Ik heb het niet over het verpesten van het feest voor kinderen; die zal het inderdaad weinig interesseren. Ik heb het over het praktisch onuitvoerbaar maken ervan met roetvegen. Als er voor, bijvoorbeeld, een grijze piet was gekozen (een kleur die met de schoorsteen te verklaren is) had je een betere oplossing voor beide kanten van het verhaal gehad volgens mij.

De meesten halen het plezier eruit door in de bekende omgeving het masker van Zwarte Piet op te zetten. Zodra je daarvoor naar andere plaatsen moet is het spontane wel weg.
't Echte en 't ware!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:28:43 #119
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182312621
Iemand tijd teveel zodat hij (of zij) aangifte kan doen?

Dit is volstrekt onacceptabel.

En het dat vreemd vinden dat ze zo veel shit over zich heen krijgt... 8)7
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182312732
Ik stel voor om het jaarlijks om te draaien...
De ene keer een witte sint en zwarte pieten en de andere keer een zwarte sint met wite pieten..

Misschien wil Desmond Tutu dan wel eens sinterklaas spelen.. lijkt me lachen
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:45:18 #121
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182312871
quote:

[..]

We moeten af van het volstrekt idiote idee dat een karikatuur niet mag. Hoezo niet?

Er is geen recht om niet beledigd te worden en als je beledigd wordt, dan betekent dat niet dat je dan maar gelijk moet krijgen.

We zijn met veel verschillende mensen, geef mekaar de ruimte en loop niet continu te janken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182317222
En bijna niemand die haar serieus neemt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_182317291
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 23:11 schreef Kamina het volgende:
Betekent dit ook dat alleen witte mensen zonder schmink Piet mogen wezen?
Blijf je die domme vraag nou stellen in elk topic dat hier over gaat?
PWBF
pi_182321587
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Blijf je die domme vraag nou stellen in elk topic dat hier over gaat?
Waar heb ik die vraag eerder gesteld dan?

Domme vragen bestaan helemaal niet. :6
1 + 1 = blauw
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:05:00 #125
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182321744
"Hoka Hey!"
pi_182325846
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mooie overwinning voor de tegenstanders van Zwarte Piet woensdag.

De NTR – verantwoordelijk voor de landelijke intocht van de Goedheiligman en de dagelijkse verslaggeving middels het gerenommeerde Sinterklaasjournaal – maakte bekend louter nog te zullen werken met roetveegpieten.

Bij1-voorvrouw Sylvana Simons (Die 1 staat voor één zetel in de Amsterdamse gemeenteraad) is ook tevreden. In een inclusief perscommuniqué meldt de politica:

[..]

Hartstikke mooi toch? Zwarte Piet evolueert, de tegenstanders kunnen tevreden zijn en eindelijk zijn we af van de jaarlijkse discussie over de assistent van Sinterklaas. Wat is dat heerlijke bouquet? Juist, de woeste geur van optimisme, verbinding en gelijkwaardigheid! Dachten we.

Want hoe sluit Simons haar bericht af?

[..]

U begrijpt. Kent u een Zwarte Piet? Geef hem aan!

----

Daar gaan we weer! :')
Dan moet ik mijn eigen oom aangeven?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 23:28:05 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182325983
Hoeveel kopgeld zou je voor zoeentje krijgen?

pi_182326203
Gisteren zouden er bij de landelijke intocht enkel nog roetveegpieten zijn.

En nu net zeggen ze dit:

Vanavond stelt een woordvoerder echter dat pieten die heel vaak door de schoorsteen gaan "heel veel roet" op hun gezicht hebben. "Daardoor worden ze behoorlijk zwart tot helemaal zwart." De NTR hecht aan variatie in pieten. "Van helemaal ongeschminkt tot helemaal zwart vanwege de schoorsteen."

Je zou bijna denken dat het een grap is.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 23:53:43 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:49:27 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182327192
Gaat de NRT ons ook informeren hoe die Pieten roetvegen krijgen van de doorsnee Nederlandse woning zonder rookkanaal?
pi_182327861
Ik ga eind november veel meldingen doorgeven. Allemaal Pieten op het dak, in de schoorsteen, etc. :Y)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 04:18:05 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_182328073
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 00:49 schreef Lunatiek het volgende:
Gaat de NRT ons ook informeren hoe die Pieten roetvegen krijgen van de doorsnee Nederlandse woning zonder rookkanaal?
Dat roet is nog tot daar aan toe, ik zou veel liever willen horen hoe het kan dat je van schoorstenen kroeshaar krijgt. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 05:52:19 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182328760
Dat het een negerkarikatuur is is duidelijk, maar of we dat moeten verbieden is iets anders.

Wat mij betreft begint Sylvana lekker een feest met blanke karikaturen, lekker belangrijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:02:50 #134
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182328820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 04:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat roet is nog tot daar aan toe, ik zou veel liever willen horen hoe het kan dat je van schoorstenen kroeshaar krijgt. :')
Zwarte Piet heeft geen kroeshaar.
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:04:42 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182328826
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 05:52 schreef Drekkoning het volgende:
Dat het een negerkarikatuur is is duidelijk, maar of we dat moeten verbieden is iets anders.

Wat mij betreft begint Sylvana lekker een feest met blanke karikaturen, lekker belangrijk.
"Negerkarikatuur" :')

vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:11:47 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182328846
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 06:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

"Negerkarikatuur" :')

[ afbeelding ]
Vorige keer dat ik keek zag Zwarte Piet er niet zo uit?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:34:13 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182328884
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 06:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vorige keer dat ik keek zag Zwarte Piet er niet zo uit?
Klopt, resultaat van bijna 200 jaar SJW :(
Maar breng hem terug naar dat (of zijn soortgenoten) en het gezeik zal snel ophouden. Dat het pedagogisch minder is, boeit niet, een feest dat om voortplanting draait is sowieso niet specifiek voor kinderen bedoeld })
pi_182329600
Een media boycot voor haar zo welkom zijn, geef haar geen aandacht.
pi_182380015
quote:
Zwarte Piet-meldpunt: PVV komt met tegenactie
https://www.ad.nl/rotterd(...)tegenactie~aea960bb/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182380054
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik was heel even bang dat ze met een roetvegenpietmeldpunt zouden komen. Dit is nog wel een vrolijke actie.
pi_182380112
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:12 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik was heel even bang dat ze met een roetvegenpietmeldpunt zouden komen. Dit is nog wel een vrolijke actie.
Een stuk vrolijker sowieso dan Sylvana die iedere burger gaat helpen om aangifte te doen van discriminatie bij het anti-discriminatiepunt Radar die problemen heeft met zwarte punt.

Alsof zo'n bureau niets beters te doen heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 7 oktober 2018 @ 23:04:09 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_182381245
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 22:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Was even bang dat het een Sylvana-meldpunt zou zijn :o :+
pi_182381293
Die drie knaken per hoofd mag die doos houden. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')