abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182289149
Nos schreef vandaag dat er weer meer files op de Nederlandse snelwegen zijn geweest dan voorgaande jaren. De eerste drie kwartelen was het drukker op de snelwegen. Vergeleken met vorig jaar is het aantal opstoppingen met zo'n 20% toegenomen.

De verwachting is dat de drukte op de weg dit jaar nog verder toeneemt, aangezien het vierde kwartaal normaal gesproken het drukst is.

Ik vind dat de overheid meer (groene) maatregelen moet treffen om files te vermijden, zoals bijvoorbeeld carpoolen. Wat vinden jullie?

https://nos.nl/artikel/22(...)derlandse-wegen.html
pi_182289172
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_182289228
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
pi_182289244
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Kijk als we nou allemaal op de fiets gaan dan zijn er ook (bijna) geen files meer. Als Rutte altijd al op de fiets komt misschien moet hij dan meer promotie gaan maken voor fietsen in plaats van overheid filmpjes over veilig autorijden.
pi_182289260
quote:
12s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
pi_182289274
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Hoe ga je dat controleren ?
pi_182289295
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:32 schreef 106577 het volgende:

[..]

Kijk als we nou allemaal op de fiets gaan dan zijn er ook (bijna) geen files meer.
Met miljoenen fietsers staan er dan files op de fietspaden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182289304
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Dat werkt niet.
Wat wel zou moeten werken is de benzine ontiegelijk duur maken zodat je in het goedkopere OV terecht komt... ow. wacht... :')
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_182289307
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Het enige wat in de praktijk echt fatsoenlijk werkt zijn financiële prikkels, kilometerheffing ligt dus het meest voor de hand mijns inziens. Desalniettemin moet ook gewoon in de infrastructuur geïnvesteerd worden, het is nu eenmaal een feit dat de transportvraag meer gegroeid is dan de hoeveelheid infrastructuur.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 10:37:42 ]
pi_182289325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:34 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Hoe ga je dat controleren ?
De overheid stalkt ons inmiddels toch al dus ze vinden vast wel een manier
pi_182289341
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:36 schreef 106577 het volgende:

[..]

De overheid stalkt ons inmiddels toch al dus ze vinden vast wel een manier
Goed idee joh, puntensysteem invoeren net als in China |:( :')
pi_182289343
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Met miljoenen fietsers staan er dan files op de fietspaden.
Fietspaden uitbreiden is goedkoper dan snelwegen
pi_182289396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Ik denk niet ze dat bedoelt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:42:27 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182289416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:41 schreef uupsiipoopsii het volgende:

[..]

Ik denk niet ze dat bedoelt.
Volgens de TT wel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_182289432
quote:
12s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
pi_182289456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:43 schreef uupsiipoopsii het volgende:

[..]

Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
Jaa precies, je kunt ook gewoon direct diesel en benzine verbieden, vuur met vuur bestrijden
pi_182289471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:43 schreef uupsiipoopsii het volgende:

[..]

Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
Wat... eeeecht??
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182289503
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Aai nooit een brandende hond.
pi_182289505
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:44 schreef 106577 het volgende:

[..]

Jaa precies, je kunt ook gewoon direct diesel en benzine verbieden, vuur met vuur bestrijden
ja, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_182289524
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
pi_182289537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:46 schreef Munktar het volgende:
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Helemaal mee eens!! Deze maatregelen zijn ook beter voor het milieu dus ik vind dat de overheid zulke maatregelen zou moeten treffen
pi_182289565
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:46 schreef Munktar het volgende:
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Gratis OV lijkt mij niet de beste oplossing. Dan krijg je weer gezeur over dat zij onvoldoende geld innen in een jaar of de OV zou geheel gefinancieerd moeten orde door de overheid.
pi_182289566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Het zou eigenlijk een Europese regel moeten worden, zo maken we niet alleen Nederland groener maar ook Europa
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:50:35 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182289578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Dat is in de praktijk langer dan je denkt.
And so is the past
pi_182289588
Bij mij vlakbij zijn ze (bijna) bezig met Knooppunt Hoevelaken
In ieder geval gaat het 775 milj. kosten..
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:51:19 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182289590
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:49 schreef 106577 het volgende:

[..]

Het zou eigenlijk een Europese regel moeten worden, zo maken we niet alleen Nederland groener maar ook Europa
Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?
And so is the past
pi_182289598
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat is in de praktijk langer dan je denkt.
In de praktijk langer maar beter dan 10 min lang inhalen, maargoed we kunnen het ook inkorten naar 1,5 min wat meer ongelukken zou betekenen want er wordt dan harder gereden
pi_182289599
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat is in de praktijk langer dan je denkt.
Kan best zijn maar nog altijd geen file, juist door de slakke inhaalacties van deze denk ik dat ik er vaak insta, daar als ik denk aan te komen waar die ontstaan is er niks te zien is.
pi_182289613
De technologie groeit zo snel hierdoor komen er binnenkort steeds meer elektrische auto's waardoor je dus de benzine zou kunnen verbieden. Maar dan komen we uit op een ander vraagstuk, dove mensen horen de elektrische autos niet aankomen
pi_182289624
quote:
5s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?
Omdat vrachtverkeer meer uitlaatgassen veroorzaken dan de rest van het vekeer duhh
pi_182289630
quote:
5s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?
Als ze inhalen dan verbruiken ze veel energie, daar waarschijnlijk plankgas snotneus en wind in de rug.
pi_182289633
Ik vind ook dat we meer maatregelen tegen files moeten nemen. Het is namelijk schadend voor het klimaat als auto’s langer dan nodig stilstaan op de snelweg, meestal met de motor aan.
Door te gaan carpoolen scheelt het auto’s, waardoor er minder snel file zou ontstaan en ook de uitlaatgassen zouden minder worden doordat je minder auto’s op de weg hebt.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 10:53:27 #33
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182289637
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef 106577 het volgende:

[..]

In de praktijk langer maar beter dan 10 min lang inhalen, maargoed we kunnen het ook inkorten naar 1,5 min wat meer ongelukken zou betekenen want er wordt dan harder gereden
Overdag zijn al bijna overal inhaalverboden. Lijkt mij handiger om daar op te handhaven i.p.v. regels in te stellen die nogal arbitrair zijn.
And so is the past
pi_182289653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef Geytenbeekje het volgende:
Bij mij vlakbij zijn ze (bijna) bezig met Knooppunt Hoevelaken
In ieder geval gaat het 775 milj. kosten..
Dat geld zouden we ook in bijvoorbeeld de zorg kunnen steken
pi_182289654
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
hoe controleren ze dat dan? dat is ook amper te controleren net zoals het carpolen
pi_182289661
1 hele simpele oplossing:

OV duurder maken en rekeningrijden invoeren.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_182289682
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef uupsiipoopsii het volgende:

[..]

hoe controleren ze dat dan? dat is ook amper te controleren net zoals het carpolen
Autobahn polizei. bekeuringen zijn niet mis.
pi_182289686
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef HSG het volgende:
1 hele simpele oplossing:

OV duurder maken en rekeningrijden invoeren.
Het OV duurder maken is juist niet de bedoeling
pi_182289690
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef 106577 het volgende:

[..]

Dat geld zouden we ook in bijvoorbeeld de zorg kunnen steken
Je wilt graag dat er geld uitgestoken word voor file bestrijding maar als het geld kost dan kan dat inneens niet meer ?
Er staat elke ochtend een gigantische file, denk wel 1,5 km lang
pi_182289728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:55 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je wilt graag dat er geld uitgestoken word voor file bestrijding maar als het geld kost dan kan dat inneens niet meer ?
Er staat elke ochtend een gigantische file, denk wel 1,5 km lang
Ik bedoelde dat wanneer er meer fietspaden etc. komen er dus geld overblijft en dat geld zouden we dus ook in de zorg kunnen steken
pi_182289737
• Afstappen van de gedachten dat iedereen op een centrale plek aanwezig moet zijn om te werken. Het liefst nog allemaal op dezelfde tijd.

• Bij ongelukken op de snelwegen/doorgaande wegen de wegen sneller vrij maken dan nu vaak het geval is. Lekker boeiend wie er aansprakelijk is. Die file die er achter vast staat kust meer euro's dan het ongeluk zelf.

Mijn 2 centen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182289749
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:57 schreef 106577 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat wanneer er meer fietspaden etc. komen er dus geld overblijft en dat geld zouden we dus ook in de zorg kunnen steken
Juist niet, hoe meer auto´s hoe meer benzine/diesel hoe meer accijnzen de overheid krijgt.
pi_182289790
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:58 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Juist niet, hoe meer auto´s hoe meer benzine/diesel hoe meer accijnzen de overheid krijgt.
Een auto kost al geld dan heb ik er nog geen mtr mee gereden. dat is al weg, daarbovenop komen de overige kosten, en dan nog stilstaan in de/een file?
pi_182289850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een auto kost al geld dan heb ik er nog geen mtr mee gereden. dat is al weg, daarbovenop komen de overige kosten, en dan nog stilstaan in de/een file?
Op zo´n manier wel ja.
pi_182289855
File is een moment van Zen, jij alleen in je auto.. een moment gegeven door het univesum ter contemplatie
Aai nooit een brandende hond.
pi_182289923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:04 schreef Munktar het volgende:
File is een moment van Zen, jij alleen in je auto.. een moment gegeven door het univesum ter contemplatie
Niet iedereen in Zen en de meeste zijn ook gefrustreerd.
pi_182289946
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:03 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Op zo´n manier wel ja.
Ik weet niet of het nog is, vrachtverkeer heeft of had iets van een 60 dagen kaart, alleen de dagen daadwerkelijk op de weg/straat.
De dagen in het buitenland tellen hier niet he.
pi_182289988
Maken de wegen stuk, met hun zware belasting, houden het verkeer op te pas en te onpas en betalen het minste?
pi_182289995
Lange-afstandsgoederenvervoer kan ook via ondergrondse tunnels met onbemande en volledig automatische wagens/karren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182290011
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:10 schreef john2406 het volgende:
Maken de wegen stuk, met hun zware belasting, houden het verkeer op te pas en te onpas en betalen het minste?
En hoe zit dat dan met de overige 305 dagen ?
Komt er dan geen voedsel ? Worden er dan geen spullen afgeleverd ?
pi_182290020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Lange-afstandsgoederenvervoer kan ook via ondergrondse tunnels met onbemande en volledig automatische wagens/karren.
Welkom in 2255 :')
pi_182290052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Welkom in 2255 :')
De techniek is er. Alleen de wil nog.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182290064
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De techniek is er. Alleen de wil nog.
Moet er dan niet heel veel omgebouwd worden ?
pi_182290085
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met de overige 305 dagen ?
Komt er dan geen voedsel ? Worden er dan geen spullen afgeleverd ?
Denk niet dat ik tegen vrachtwagens ben he, echter het gedrag van sommige, meestal geen westerse uitstraling, doet het geen goed. Vooral de inhaalacties van een half uur of meer, doet het ook geen goed.
pi_182290102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk niet dat ik tegen vrachtwagens ben he, echter het gedrag van sommige, meestal geen westerse uitstraling, doet het geen goed. Vooral de inhaalacties van een half uur of meer, doet het ook geen goed.
Ligt vooral aan de mensen in personenauto´s ?
Vrachtwagen rijden niet harder dan 90. Als een personen auto 84 rijdt tja...
pi_182290132
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:16 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ligt vooral aan de mensen in personenauto´s ?
Vrachtwagen rijden niet harder dan 90. Als een personen auto 84 rijdt tja...
Is die vrachtwagen dan niet aan het inhalen, terwijl die maar 80 mag?
Of heeft die hem laten eijken met versleten banden en toen snel nieuwe laten plaatsen?

Auto met aanhang wagen mag ook maar 80 zonder dat de aanhanger gekeurd is voor 100!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 11:26:20 ]
pi_182290217
Duitsland doet het in mijn ogen veel beter, goed met inhalen mag ik uitkijken maar kans genoeg om met 200 in te voegen links en met 220 in te halen, als ik de kans heb om over dat land te rijden. Al is het om, neem ik die kans.
pi_182290249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
• Afstappen van de gedachten dat iedereen op een centrale plek aanwezig moet zijn om te werken. Het liefst nog allemaal op dezelfde tijd.

• Bij ongelukken op de snelwegen/doorgaande wegen de wegen sneller vrij maken dan nu vaak het geval is. Lekker boeiend wie er aansprakelijk is. Die file die er achter vast staat kust meer euro's dan het ongeluk zelf.

Mijn 2 centen
Daar ben ik het helemaal mee eens! Dit zijn maatregelen die eigenlijk al hadden moeten bestaan, maar waarom die er nog niet zijn is mij ook een vraag
pi_182290261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Moet er dan niet heel veel omgebouwd worden ?
Die verbouwingen nemen deels aanpassingen aan het wegennet over, want er zijn daarna veel minder vrachtwagens op de weg. Ja tuurlijk moet het allemaal aangelegd worden, maar ik denk dat het er vroeg of laat toch gaat komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182290266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:04 schreef Munktar het volgende:
File is een moment van Zen, jij alleen in je auto.. een moment gegeven door het univesum ter contemplatie
Momenten van zen kun je ook op een duurzame andere manier doen...
pi_182290291
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Die verbouwingen nemen deels aanpassingen aan het wegennet over, want er zijn daarna veel minder vrachtwagens op de weg. Ja tuurlijk moet het allemaal aangelegd worden, maar ik denk dat het er vroeg of laat toch gaat komen.
Maar dan moet er geld worden geinvesteerd en echt bepaald duurzaam is het niet...
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:28:17 #62
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182290296
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:24 schreef 106577 het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens! Dit zijn maatregelen die eigenlijk al hadden moeten bestaan, maar waarom die er nog niet zijn is mij ook een vraag
Incidentmanagement op rijkswegen is er ook pas sinds 1999 ofzo.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182290312
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:27 schreef 106577 het volgende:

[..]

Maar dan moet er geld worden geinvesteerd en echt bepaald duurzaam is het niet...
Las eens ergens dat nog geen 20% van de houderschapsbelasting aan wegen gebruikt werd?
Bedoel dus wat vaderstaat binnen krijgen doet van die belasting.
pi_182290315
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:28 schreef Eix het volgende:

[..]

Incidentmanagement op rijkswegen is er ook pas sinds 1999 ofzo.
Maar we leven niet mee in 1999, die incidentmanagement zou dan eigenlijk mee moeten gaan met de tijd
pi_182290328
Een landelijke kilometerheffing met hogere tarieven tijdens de spits op bepaalde trajecten is een prima oplossing.

Één op de drie bestuurders die 's ochtends tijdens de spits rijden, rijdt niet naar werk of school.
In de avondspits ligt dat nog hoger.

Een paar procent minder verkeer halveert het aantal files al, dat is tijdens de crisis wel gebleken.

Kilometerheffing gaat er sowieso wel komen, er komt een moment dat de overheid niet meer voldoende kan binnenhalen via accijnzen op brandstoffen als we steeds meer elektrisch gaan rijden. Dan wordt "afrekenen per kilometer" een hele interessante optie.
pi_182290333
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:27 schreef 106577 het volgende:

[..]

Maar dan moet er geld worden geinvesteerd en echt bepaald duurzaam is het niet...
Ja er moet geld in worden geinvesteerd. Maar er hoeven minder investeringen in het wegennet gestopt te worden.
Niet duurzaam?? Allemaal elektrisch. Da's beter en duurzamer dan al die stinkende vrachtwagens op de weg. Plus minder files, wat ook weer duurzaam is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:31:03 #67
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182290340
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:29 schreef 106577 het volgende:

[..]

Maar we leven niet mee in 1999, die incidentmanagement zou dan eigenlijk mee moeten gaan met de tijd
Want sinds die tijd is het niet meer aangepast?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182290356
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja er moet geld in worden geinvesteerd. Maar er hoeven minder investeringen in het wegennet gestopt te worden.
Niet duurzaam?? Allemaal elektrisch. Da's beter en duurzamer dan al die stinkende vrachtwagens op de weg. Plus minder files, wat ook weer duurzaam is.
Hoe zie je dat voor je met een Roemeense vrachtwagen of noem maar een land?
Vrijhandel van personen en goederen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2018 11:32:19 ]
pi_182290375
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je met een Roemeense vrachtwagen of noem maar een land?
Distributiecentra aan de snelweg bij de grens waar internationaal vervoer de lading kan laden of lossen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182290388
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Distributiecentra aan de snelweg bij de grens waar internationaal vervoer de lading kan laden of lossen.
Tegen dezelfde kosten als wat het t bedrijf kosten zou met zijn eigen?
pi_182290398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:30 schreef MaGNeT het volgende:
Een landelijke kilometerheffing met hogere tarieven tijdens de spits op bepaalde trajecten is een prima oplossing.

Één op de drie bestuurders die 's ochtends tijdens de spits rijden, rijdt niet naar werk of school.
In de avondspits ligt dat nog hoger.

Een paar procent minder verkeer halveert het aantal files al, dat is tijdens de crisis wel gebleken.
Je moet geen tolwegen hebben want (zoals in Frankrijk bijvoorbeeld) je staat altijd heel lang te wachten bij de tolhuisjes en het is ook niet duurzaamder. je betaalt ontzetend veel geld aan het bouwen van deze tolhuisjes en je zult denk ik ook meer wegen aan zullen maken, sowieso moeten er wegverbrederingen komen en zullen er extra wegen moeten komen.
pi_182290416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tegen dezelfde kosten als wat het t bedrijf kosten zou met zijn eigen?
Waarschijnlijk iets hoger maar daar krijgen we een groenere wereld voor terug.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182290418
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:34 schreef 106577 het volgende:

[..]

Je moet geen tolwegen hebben want (zoals in Frankrijk bijvoorbeeld) je staat altijd heel lang te wachten bij de tolhuisjes en het is ook niet duurzaamder. je betaalt ontzetend veel geld aan het bouwen van deze tolhuisjes en je zult denk ik ook meer wegen aan zullen maken, sowieso moeten er wegverbrederingen komen en zullen er extra wegen moeten komen.
Die brug in Italie was ook een deel van een tolweg he?
pi_182290422
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja er moet geld in worden geinvesteerd. Maar er hoeven minder investeringen in het wegennet gestopt te worden.
Niet duurzaam?? Allemaal elektrisch. Da's beter en duurzamer dan al die stinkende vrachtwagens op de weg. Plus minder files, wat ook weer duurzaam is.
Allemaal elektrisch zou wel DE oplossing kunnen zijn
pi_182290440
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iets hoger maar daar krijgen we een groenere wereld voor terug.
Het zou mij benieuwen of die het daar eens mee zijn?
pi_182290449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die brug in Italie was ook een deel van een tolweg he?
Jaa dus tolwegen zijn niet de oplossing
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 oktober 2018 @ 11:38:19 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182290485
De A4 is wel een prachtig voorbeeld van hoe het niet moet :)

Je hebt te maken met één van de grootste knelpunten van Nederland, en je maakt een nog groter knelpunt even verderop bij de verbreding :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_182290506
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het zou mij benieuwen of die het daar eens mee zijn?
Tja als grote vrachtwagens het land niet meer in mogen dan hebben ze weinig te willen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:41:28 #79
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182290548
Gewoon de minimale snelheid verhogen
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182290559
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:41 schreef SuperNeger het volgende:
Gewoon de minimale snelheid verhogen
En dan meer ongelukken veroorzaken zeker?
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:42:41 #81
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182290573
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:42 schreef 106577 het volgende:

[..]

En dan meer ongelukken veroorzaken zeker?
Je krijgt juist ongelukken omdat je maar 80 mag op veel plekken dan ga je je vervelen en op je telefoon spelen en zo.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182290574
Carpoolen ga ik echt niet aan beginnen, ten eerste heb ik er een hekel aan om met een ander mee te moeten rijden. Zeker smorgens vroeg dan wil ik gewoon rust , zelf radio is me dan al teveel.
Daarnaast begint iedereen bij ons op verschillende tijden komt iedereen uit verschillende delen van het land.

Laten ze maar eens thuiswerken wat meer gaan stimuleren of voor mijn part deels verplichten, voor een kantoorbaantje hoef je niet in de file te staan. Alles wat met een laptop/telefoon gedaan kan worden zonder direct klantcontact, kan prima vanuit huis. Een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens zou ook wel wat schelen. Bij twee rijstroken is dit vaak al zo, maar met drie stroken waarvan er twee vol zitten met die slakken dan heb je feitelijk maar één baan waar je de toegestane snelheid kunt rijden.
pi_182290578
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef 106577 het volgende:

[..]

Allemaal elektrisch zou wel DE oplossing kunnen zijn
Dus we moeten miljoenen gaan uitgeven om genoeg oplaad-stations te bouwen? Of miljoenen uitgeven aan subsidies zodat iedereen de (nog stees) dure auto's kan betalen?
pi_182290621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
Carpoolen ga ik echt niet aan beginnen, ten eerste heb ik er een hekel aan om met een ander mee te moeten rijden. Zeker smorgens vroeg dan wil ik gewoon rust , zelf radio is me dan al teveel.
Daarnaast begint iedereen bij ons op verschillende tijden komt iedereen uit verschillende delen van het land.

Laten ze maar eens thuiswerken wat meer gaan stimuleren of voor mijn part deels verplichten, voor een kantoorbaantje hoef je niet in de file te staan. Alles wat met een laptop/telefoon gedaan kan worden zonder direct klantcontact, kan prima vanuit huis. Een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens zou ook wel wat schelen. Bij twee rijstroken is dit vaak al zo, maar met drie stroken waarvan er twee vol zitten met die slakken dan heb je feitelijk maar één baan waar je de toegestane snelheid kunt rijden.
Als we nou eens verplicht 2 of 3 werkdagen thuiswerken invoeren? Dan verminder je files en minder uitstootgassen.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:46:29 #85
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_182290633
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
maar met drie stroken waarvan er twee vol zitten met die slakken dan heb je feitelijk maar één baan waar je de toegestane snelheid kunt rijden.
Alle vrachtwagens op de rechterrijstrook leidt op dat soort wegen tot vrachtwagen-colonnes. Feest dus in combinatie met invoegstroken. Alles op de rem. En als het tegenzit wordt je ingeblikt. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_182290642
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:41 schreef SuperNeger het volgende:
Gewoon de minimale snelheid verhogen
Minimale snelheid op 20km/u zetten en dan iedereen die in de file stilstaat een boete geven. Goed plan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182290661
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:45 schreef 106577 het volgende:

[..]

Als we nou eens verplicht 2 of 3 werkdagen thuiswerken invoeren? Dan verminder je files en minder uitstootgassen.
Goed idee, vooral als je bij de thuiszorg werkt
pi_182290662
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:45 schreef 106577 het volgende:

[..]

Als we nou eens verplicht 2 of 3 werkdagen thuiswerken invoeren? Dan verminder je files en minder uitstootgassen.
Komt de fabriek die 2 of 3 dagen naar je toe dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:48:24 #89
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182290676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
Carpoolen ga ik echt niet aan beginnen, ten eerste heb ik er een hekel aan om met een ander mee te moeten rijden. Zeker smorgens vroeg dan wil ik gewoon rust , zelf radio is me dan al teveel.
Daarnaast begint iedereen bij ons op verschillende tijden komt iedereen uit verschillende delen van het land.

Laten ze maar eens thuiswerken wat meer gaan stimuleren of voor mijn part deels verplichten, voor een kantoorbaantje hoef je niet in de file te staan. Alles wat met een laptop/telefoon gedaan kan worden zonder direct klantcontact, kan prima vanuit huis. Een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens zou ook wel wat schelen. Bij twee rijstroken is dit vaak al zo, maar met drie stroken waarvan er twee vol zitten met die slakken dan heb je feitelijk maar één baan waar je de toegestane snelheid kunt rijden.
Yeah right, dan kan je nooit controleren of iemand niet de hele dag op z'n telefoon zit te spelen
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182290706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:48 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Yeah right, dan kan je nooit controleren of iemand niet de hele dag op z'n telefoon zit te spelen
Als het werk maar gedaan wordt, de manier waarop maakt opzich niet uit.
pi_182290709
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:04 schreef Munktar het volgende:
File is een moment van Zen, jij alleen in je auto.. een moment gegeven door het univesum ter contemplatie
Nou nee, continu op moeten letten om vervolgens weer een meter verder te mogen kruipen is nou niet bepaald een Zen moment.
Soms als de file exorbitante proporties aanneemt zet ik de auto nog wel eens aan de kant op een parkeerplaats en bel ik dat ik een uur later kom. Dan is het wel weer een Zen momentje.
pi_182290718
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:43 schreef AGameOfPolitics het volgende:

[..]

Dus we moeten miljoenen gaan uitgeven om genoeg oplaad-stations te bouwen? Of miljoenen uitgeven aan subsidies zodat iedereen de (nog stees) dure auto's kan betalen?
In Zweden zorgt de overheid voor genoeg oplaadpunten en ze maken de auto's goedkoper en autobezitters hoeve geen belasting te betalen. hierdoor koopt bijna iedereen een elektrische auto. De EU geeft weer geld aan Zweden omdat ze zo groen zij en een kleinere schadelijke voetstap op de wereld hebben, uiteindelijk zorgt dit voor meer geld voor Zweden dat ze aan wegen kunnen besteden en een beter milieu.
pi_182290728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Lange-afstandsgoederenvervoer kan ook via ondergrondse tunnels met onbemande en volledig automatische wagens/karren.
Dit is interessante materie, heb je dit idee van meneer Musk?

Ik vraag me wel af in hoeverre dit op korte termijn een reëele oplossing is aangezien Nederland zachte grond heeft. Zie een metro, in veel wereldsteden standaard aanwezig en voor lage prijzen, wij hebben nauwelijks iets.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:51:32 #94
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182290732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:50 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Soms als de file exorbitante proporties aanneemt zet ik de auto nog wel eens aan de kant op een parkeerplaats en bel ik dat ik een uur later kom. Dan is het wel weer een Zen momentje.
:')
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182290739
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:47 schreef AGameOfPolitics het volgende:

[..]

Goed idee, vooral als je bij de thuiszorg werkt
Thuiszorg maakt tegenwoordig veel gebruik van elektrische fietsen, daarnaast hoeft de thuiszorg volgens mij de snelweg niet op?
pi_182290749
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Komt de fabriek die 2 of 3 dagen naar je toe dan?
We hebben het hier dan over kantoorwerk dat thuis gedaan kan worden.
pi_182290757
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Komt de fabriek die 2 of 3 dagen naar je toe dan?
Genoeg beroepen waarbij het wel prima zou kunnen. 5-10% minder aanbod tijdens de spits op de weg kan al enorm schelen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182290762
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:50 schreef 106577 het volgende:

[..]

In Zweden zorgt de overheid voor genoeg oplaadpunten en ze maken de auto's goedkoper en autobezitters hoeve geen belasting te betalen. hierdoor koopt bijna iedereen een elektrische auto. De EU geeft weer geld aan Zweden omdat ze zo groen zij en een kleinere schadelijke voetstap op de wereld hebben, uiteindelijk zorgt dit voor meer geld voor Zweden dat ze aan wegen kunnen besteden en een beter milieu.
Dat is nog steeds allemaal belastinggeld dat ook aan andere dingen besteedt kan worden. Jij wilde toch geen geld uitgeven aan een knooppunt?
pi_182290773
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:50 schreef 106577 het volgende:

[..]

In Zweden zorgt de overheid voor genoeg oplaadpunten en ze maken de auto's goedkoper en autobezitters hoeve geen belasting te betalen. hierdoor koopt bijna iedereen een elektrische auto. De EU geeft weer geld aan Zweden omdat ze zo groen zij en een kleinere schadelijke voetstap op de wereld hebben, uiteindelijk zorgt dit voor meer geld voor Zweden dat ze aan wegen kunnen besteden en een beter milieu.
En het demotiveren (duur maken) van gebruik benzine en dieselautos.

Maar daar 'wil' het volk dit ook. Hier willen we dat niet want het kost geld.
pi_182290783
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:53 schreef AGameOfPolitics het volgende:

[..]

Dat is nog steeds allemaal belastinggeld dat ook aan andere dingen besteedt kan worden. Jij wilde toch geen geld uitgeven aan een knooppunt?
Dat geld komt van de EU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')