Kijk als we nou allemaal op de fiets gaan dan zijn er ook (bijna) geen files meer. Als Rutte altijd al op de fiets komt misschien moet hij dan meer promotie gaan maken voor fietsen in plaats van overheid filmpjes over veilig autorijden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
Hoe ga je dat controleren ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Met miljoenen fietsers staan er dan files op de fietspaden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:32 schreef 106577 het volgende:
[..]
Kijk als we nou allemaal op de fiets gaan dan zijn er ook (bijna) geen files meer.
Dat werkt niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Het enige wat in de praktijk echt fatsoenlijk werkt zijn financiële prikkels, kilometerheffing ligt dus het meest voor de hand mijns inziens. Desalniettemin moet ook gewoon in de infrastructuur geïnvesteerd worden, het is nu eenmaal een feit dat de transportvraag meer gegroeid is dan de hoeveelheid infrastructuur.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Goed idee joh, puntensysteem invoeren net als in Chinaquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:36 schreef 106577 het volgende:
[..]
De overheid stalkt ons inmiddels toch al dus ze vinden vast wel een manier
Fietspaden uitbreiden is goedkoper dan snelwegenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met miljoenen fietsers staan er dan files op de fietspaden.
Ik denk niet ze dat bedoelt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Volgens de TT wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:41 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ik denk niet ze dat bedoelt.
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
Jaa precies, je kunt ook gewoon direct diesel en benzine verbieden, vuur met vuur bestrijdenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:43 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
Wat... eeeecht??quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:43 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
ja, dat gaat natuurlijk nooit gebeurenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:44 schreef 106577 het volgende:
[..]
Jaa precies, je kunt ook gewoon direct diesel en benzine verbieden, vuur met vuur bestrijden
Helemaal mee eens!! Deze maatregelen zijn ook beter voor het milieu dus ik vind dat de overheid zulke maatregelen zou moeten treffenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:46 schreef Munktar het volgende:
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Gratis OV lijkt mij niet de beste oplossing. Dan krijg je weer gezeur over dat zij onvoldoende geld innen in een jaar of de OV zou geheel gefinancieerd moeten orde door de overheid.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:46 schreef Munktar het volgende:
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Het zou eigenlijk een Europese regel moeten worden, zo maken we niet alleen Nederland groener maar ook Europaquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Dat is in de praktijk langer dan je denkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:49 schreef 106577 het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk een Europese regel moeten worden, zo maken we niet alleen Nederland groener maar ook Europa
In de praktijk langer maar beter dan 10 min lang inhalen, maargoed we kunnen het ook inkorten naar 1,5 min wat meer ongelukken zou betekenen want er wordt dan harder geredenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is in de praktijk langer dan je denkt.
Kan best zijn maar nog altijd geen file, juist door de slakke inhaalacties van deze denk ik dat ik er vaak insta, daar als ik denk aan te komen waar die ontstaan is er niks te zien is.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is in de praktijk langer dan je denkt.
Omdat vrachtverkeer meer uitlaatgassen veroorzaken dan de rest van het vekeer duhhquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?
Als ze inhalen dan verbruiken ze veel energie, daar waarschijnlijk plankgas snotneus en wind in de rug.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?
Overdag zijn al bijna overal inhaalverboden. Lijkt mij handiger om daar op te handhaven i.p.v. regels in te stellen die nogal arbitrair zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef 106577 het volgende:
[..]
In de praktijk langer maar beter dan 10 min lang inhalen, maargoed we kunnen het ook inkorten naar 1,5 min wat meer ongelukken zou betekenen want er wordt dan harder gereden
Dat geld zouden we ook in bijvoorbeeld de zorg kunnen stekenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef Geytenbeekje het volgende:
Bij mij vlakbij zijn ze (bijna) bezig met Knooppunt Hoevelaken
In ieder geval gaat het 775 milj. kosten..
hoe controleren ze dat dan? dat is ook amper te controleren net zoals het carpolenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Autobahn polizei. bekeuringen zijn niet mis.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
hoe controleren ze dat dan? dat is ook amper te controleren net zoals het carpolen
Het OV duurder maken is juist niet de bedoelingquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef HSG het volgende:
1 hele simpele oplossing:
OV duurder maken en rekeningrijden invoeren.
Je wilt graag dat er geld uitgestoken word voor file bestrijding maar als het geld kost dan kan dat inneens niet meer ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef 106577 het volgende:
[..]
Dat geld zouden we ook in bijvoorbeeld de zorg kunnen steken
Ik bedoelde dat wanneer er meer fietspaden etc. komen er dus geld overblijft en dat geld zouden we dus ook in de zorg kunnen stekenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:55 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Je wilt graag dat er geld uitgestoken word voor file bestrijding maar als het geld kost dan kan dat inneens niet meer ?
Er staat elke ochtend een gigantische file, denk wel 1,5 km lang
Juist niet, hoe meer auto´s hoe meer benzine/diesel hoe meer accijnzen de overheid krijgt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:57 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat wanneer er meer fietspaden etc. komen er dus geld overblijft en dat geld zouden we dus ook in de zorg kunnen steken
Een auto kost al geld dan heb ik er nog geen mtr mee gereden. dat is al weg, daarbovenop komen de overige kosten, en dan nog stilstaan in de/een file?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:58 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Juist niet, hoe meer auto´s hoe meer benzine/diesel hoe meer accijnzen de overheid krijgt.
Op zo´n manier wel ja.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een auto kost al geld dan heb ik er nog geen mtr mee gereden. dat is al weg, daarbovenop komen de overige kosten, en dan nog stilstaan in de/een file?
Niet iedereen in Zen en de meeste zijn ook gefrustreerd.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:04 schreef Munktar het volgende:
File is een moment van Zen, jij alleen in je auto.. een moment gegeven door het univesum ter contemplatie
Ik weet niet of het nog is, vrachtverkeer heeft of had iets van een 60 dagen kaart, alleen de dagen daadwerkelijk op de weg/straat.quote:
En hoe zit dat dan met de overige 305 dagen ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:10 schreef john2406 het volgende:
Maken de wegen stuk, met hun zware belasting, houden het verkeer op te pas en te onpas en betalen het minste?
Welkom in 2255quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Lange-afstandsgoederenvervoer kan ook via ondergrondse tunnels met onbemande en volledig automatische wagens/karren.
De techniek is er. Alleen de wil nog.quote:
Moet er dan niet heel veel omgebouwd worden ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De techniek is er. Alleen de wil nog.
Denk niet dat ik tegen vrachtwagens ben he, echter het gedrag van sommige, meestal geen westerse uitstraling, doet het geen goed. Vooral de inhaalacties van een half uur of meer, doet het ook geen goed.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:11 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met de overige 305 dagen ?
Komt er dan geen voedsel ? Worden er dan geen spullen afgeleverd ?
Ligt vooral aan de mensen in personenauto´s ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk niet dat ik tegen vrachtwagens ben he, echter het gedrag van sommige, meestal geen westerse uitstraling, doet het geen goed. Vooral de inhaalacties van een half uur of meer, doet het ook geen goed.
Is die vrachtwagen dan niet aan het inhalen, terwijl die maar 80 mag?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ligt vooral aan de mensen in personenauto´s ?
Vrachtwagen rijden niet harder dan 90. Als een personen auto 84 rijdt tja...
Daar ben ik het helemaal mee eens! Dit zijn maatregelen die eigenlijk al hadden moeten bestaan, maar waarom die er nog niet zijn is mij ook een vraagquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
• Afstappen van de gedachten dat iedereen op een centrale plek aanwezig moet zijn om te werken. Het liefst nog allemaal op dezelfde tijd.
• Bij ongelukken op de snelwegen/doorgaande wegen de wegen sneller vrij maken dan nu vaak het geval is. Lekker boeiend wie er aansprakelijk is. Die file die er achter vast staat kust meer euro's dan het ongeluk zelf.
Mijn 2 centen
Die verbouwingen nemen deels aanpassingen aan het wegennet over, want er zijn daarna veel minder vrachtwagens op de weg. Ja tuurlijk moet het allemaal aangelegd worden, maar ik denk dat het er vroeg of laat toch gaat komen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:14 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Moet er dan niet heel veel omgebouwd worden ?
Momenten van zen kun je ook op een duurzame andere manier doen...quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:04 schreef Munktar het volgende:
File is een moment van Zen, jij alleen in je auto.. een moment gegeven door het univesum ter contemplatie
Maar dan moet er geld worden geinvesteerd en echt bepaald duurzaam is het niet...quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die verbouwingen nemen deels aanpassingen aan het wegennet over, want er zijn daarna veel minder vrachtwagens op de weg. Ja tuurlijk moet het allemaal aangelegd worden, maar ik denk dat het er vroeg of laat toch gaat komen.
Incidentmanagement op rijkswegen is er ook pas sinds 1999 ofzo.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:24 schreef 106577 het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens! Dit zijn maatregelen die eigenlijk al hadden moeten bestaan, maar waarom die er nog niet zijn is mij ook een vraag
Las eens ergens dat nog geen 20% van de houderschapsbelasting aan wegen gebruikt werd?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:27 schreef 106577 het volgende:
[..]
Maar dan moet er geld worden geinvesteerd en echt bepaald duurzaam is het niet...
Maar we leven niet mee in 1999, die incidentmanagement zou dan eigenlijk mee moeten gaan met de tijdquote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Incidentmanagement op rijkswegen is er ook pas sinds 1999 ofzo.
Ja er moet geld in worden geinvesteerd. Maar er hoeven minder investeringen in het wegennet gestopt te worden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:27 schreef 106577 het volgende:
[..]
Maar dan moet er geld worden geinvesteerd en echt bepaald duurzaam is het niet...
Want sinds die tijd is het niet meer aangepast?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:29 schreef 106577 het volgende:
[..]
Maar we leven niet mee in 1999, die incidentmanagement zou dan eigenlijk mee moeten gaan met de tijd
Hoe zie je dat voor je met een Roemeense vrachtwagen of noem maar een land?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja er moet geld in worden geinvesteerd. Maar er hoeven minder investeringen in het wegennet gestopt te worden.
Niet duurzaam?? Allemaal elektrisch. Da's beter en duurzamer dan al die stinkende vrachtwagens op de weg. Plus minder files, wat ook weer duurzaam is.
Distributiecentra aan de snelweg bij de grens waar internationaal vervoer de lading kan laden of lossen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je met een Roemeense vrachtwagen of noem maar een land?
Tegen dezelfde kosten als wat het t bedrijf kosten zou met zijn eigen?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Distributiecentra aan de snelweg bij de grens waar internationaal vervoer de lading kan laden of lossen.
Je moet geen tolwegen hebben want (zoals in Frankrijk bijvoorbeeld) je staat altijd heel lang te wachten bij de tolhuisjes en het is ook niet duurzaamder. je betaalt ontzetend veel geld aan het bouwen van deze tolhuisjes en je zult denk ik ook meer wegen aan zullen maken, sowieso moeten er wegverbrederingen komen en zullen er extra wegen moeten komen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:30 schreef MaGNeT het volgende:
Een landelijke kilometerheffing met hogere tarieven tijdens de spits op bepaalde trajecten is een prima oplossing.
Één op de drie bestuurders die 's ochtends tijdens de spits rijden, rijdt niet naar werk of school.
In de avondspits ligt dat nog hoger.
Een paar procent minder verkeer halveert het aantal files al, dat is tijdens de crisis wel gebleken.
Waarschijnlijk iets hoger maar daar krijgen we een groenere wereld voor terug.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tegen dezelfde kosten als wat het t bedrijf kosten zou met zijn eigen?
Die brug in Italie was ook een deel van een tolweg he?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:34 schreef 106577 het volgende:
[..]
Je moet geen tolwegen hebben want (zoals in Frankrijk bijvoorbeeld) je staat altijd heel lang te wachten bij de tolhuisjes en het is ook niet duurzaamder. je betaalt ontzetend veel geld aan het bouwen van deze tolhuisjes en je zult denk ik ook meer wegen aan zullen maken, sowieso moeten er wegverbrederingen komen en zullen er extra wegen moeten komen.
Allemaal elektrisch zou wel DE oplossing kunnen zijnquote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja er moet geld in worden geinvesteerd. Maar er hoeven minder investeringen in het wegennet gestopt te worden.
Niet duurzaam?? Allemaal elektrisch. Da's beter en duurzamer dan al die stinkende vrachtwagens op de weg. Plus minder files, wat ook weer duurzaam is.
Het zou mij benieuwen of die het daar eens mee zijn?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets hoger maar daar krijgen we een groenere wereld voor terug.
Jaa dus tolwegen zijn niet de oplossingquote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die brug in Italie was ook een deel van een tolweg he?
Tja als grote vrachtwagens het land niet meer in mogen dan hebben ze weinig te willen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het zou mij benieuwen of die het daar eens mee zijn?
En dan meer ongelukken veroorzaken zeker?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:41 schreef SuperNeger het volgende:
Gewoon de minimale snelheid verhogen
Je krijgt juist ongelukken omdat je maar 80 mag op veel plekken dan ga je je vervelen en op je telefoon spelen en zo.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:42 schreef 106577 het volgende:
[..]
En dan meer ongelukken veroorzaken zeker?
Dus we moeten miljoenen gaan uitgeven om genoeg oplaad-stations te bouwen? Of miljoenen uitgeven aan subsidies zodat iedereen de (nog stees) dure auto's kan betalen?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:35 schreef 106577 het volgende:
[..]
Allemaal elektrisch zou wel DE oplossing kunnen zijn
Als we nou eens verplicht 2 of 3 werkdagen thuiswerken invoeren? Dan verminder je files en minder uitstootgassen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
Carpoolen ga ik echt niet aan beginnen, ten eerste heb ik er een hekel aan om met een ander mee te moeten rijden. Zeker smorgens vroeg dan wil ik gewoon rust , zelf radio is me dan al teveel.
Daarnaast begint iedereen bij ons op verschillende tijden komt iedereen uit verschillende delen van het land.
Laten ze maar eens thuiswerken wat meer gaan stimuleren of voor mijn part deels verplichten, voor een kantoorbaantje hoef je niet in de file te staan. Alles wat met een laptop/telefoon gedaan kan worden zonder direct klantcontact, kan prima vanuit huis. Een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens zou ook wel wat schelen. Bij twee rijstroken is dit vaak al zo, maar met drie stroken waarvan er twee vol zitten met die slakken dan heb je feitelijk maar één baan waar je de toegestane snelheid kunt rijden.
Alle vrachtwagens op de rechterrijstrook leidt op dat soort wegen tot vrachtwagen-colonnes. Feest dus in combinatie met invoegstroken. Alles op de rem. En als het tegenzit wordt je ingeblikt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
maar met drie stroken waarvan er twee vol zitten met die slakken dan heb je feitelijk maar één baan waar je de toegestane snelheid kunt rijden.
Minimale snelheid op 20km/u zetten en dan iedereen die in de file stilstaat een boete geven. Goed plan.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:41 schreef SuperNeger het volgende:
Gewoon de minimale snelheid verhogen
Goed idee, vooral als je bij de thuiszorg werktquote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:45 schreef 106577 het volgende:
[..]
Als we nou eens verplicht 2 of 3 werkdagen thuiswerken invoeren? Dan verminder je files en minder uitstootgassen.
Komt de fabriek die 2 of 3 dagen naar je toe dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:45 schreef 106577 het volgende:
[..]
Als we nou eens verplicht 2 of 3 werkdagen thuiswerken invoeren? Dan verminder je files en minder uitstootgassen.
Yeah right, dan kan je nooit controleren of iemand niet de hele dag op z'n telefoon zit te spelenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:42 schreef LanaMyst het volgende:
Carpoolen ga ik echt niet aan beginnen, ten eerste heb ik er een hekel aan om met een ander mee te moeten rijden. Zeker smorgens vroeg dan wil ik gewoon rust , zelf radio is me dan al teveel.
Daarnaast begint iedereen bij ons op verschillende tijden komt iedereen uit verschillende delen van het land.
Laten ze maar eens thuiswerken wat meer gaan stimuleren of voor mijn part deels verplichten, voor een kantoorbaantje hoef je niet in de file te staan. Alles wat met een laptop/telefoon gedaan kan worden zonder direct klantcontact, kan prima vanuit huis. Een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens zou ook wel wat schelen. Bij twee rijstroken is dit vaak al zo, maar met drie stroken waarvan er twee vol zitten met die slakken dan heb je feitelijk maar één baan waar je de toegestane snelheid kunt rijden.
Als het werk maar gedaan wordt, de manier waarop maakt opzich niet uit.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Yeah right, dan kan je nooit controleren of iemand niet de hele dag op z'n telefoon zit te spelen
Nou nee, continu op moeten letten om vervolgens weer een meter verder te mogen kruipen is nou niet bepaald een Zen moment.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:04 schreef Munktar het volgende:
File is een moment van Zen, jij alleen in je auto.. een moment gegeven door het univesum ter contemplatie
In Zweden zorgt de overheid voor genoeg oplaadpunten en ze maken de auto's goedkoper en autobezitters hoeve geen belasting te betalen. hierdoor koopt bijna iedereen een elektrische auto. De EU geeft weer geld aan Zweden omdat ze zo groen zij en een kleinere schadelijke voetstap op de wereld hebben, uiteindelijk zorgt dit voor meer geld voor Zweden dat ze aan wegen kunnen besteden en een beter milieu.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:43 schreef AGameOfPolitics het volgende:
[..]
Dus we moeten miljoenen gaan uitgeven om genoeg oplaad-stations te bouwen? Of miljoenen uitgeven aan subsidies zodat iedereen de (nog stees) dure auto's kan betalen?
Dit is interessante materie, heb je dit idee van meneer Musk?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Lange-afstandsgoederenvervoer kan ook via ondergrondse tunnels met onbemande en volledig automatische wagens/karren.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:50 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Soms als de file exorbitante proporties aanneemt zet ik de auto nog wel eens aan de kant op een parkeerplaats en bel ik dat ik een uur later kom. Dan is het wel weer een Zen momentje.
Thuiszorg maakt tegenwoordig veel gebruik van elektrische fietsen, daarnaast hoeft de thuiszorg volgens mij de snelweg niet op?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:47 schreef AGameOfPolitics het volgende:
[..]
Goed idee, vooral als je bij de thuiszorg werkt
We hebben het hier dan over kantoorwerk dat thuis gedaan kan worden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Komt de fabriek die 2 of 3 dagen naar je toe dan?
Genoeg beroepen waarbij het wel prima zou kunnen. 5-10% minder aanbod tijdens de spits op de weg kan al enorm schelen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Komt de fabriek die 2 of 3 dagen naar je toe dan?
Dat is nog steeds allemaal belastinggeld dat ook aan andere dingen besteedt kan worden. Jij wilde toch geen geld uitgeven aan een knooppunt?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:50 schreef 106577 het volgende:
[..]
In Zweden zorgt de overheid voor genoeg oplaadpunten en ze maken de auto's goedkoper en autobezitters hoeve geen belasting te betalen. hierdoor koopt bijna iedereen een elektrische auto. De EU geeft weer geld aan Zweden omdat ze zo groen zij en een kleinere schadelijke voetstap op de wereld hebben, uiteindelijk zorgt dit voor meer geld voor Zweden dat ze aan wegen kunnen besteden en een beter milieu.
En het demotiveren (duur maken) van gebruik benzine en dieselautos.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:50 schreef 106577 het volgende:
[..]
In Zweden zorgt de overheid voor genoeg oplaadpunten en ze maken de auto's goedkoper en autobezitters hoeve geen belasting te betalen. hierdoor koopt bijna iedereen een elektrische auto. De EU geeft weer geld aan Zweden omdat ze zo groen zij en een kleinere schadelijke voetstap op de wereld hebben, uiteindelijk zorgt dit voor meer geld voor Zweden dat ze aan wegen kunnen besteden en een beter milieu.
Dat geld komt van de EUquote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:53 schreef AGameOfPolitics het volgende:
[..]
Dat is nog steeds allemaal belastinggeld dat ook aan andere dingen besteedt kan worden. Jij wilde toch geen geld uitgeven aan een knooppunt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |