Kijk als we nou allemaal op de fiets gaan dan zijn er ook (bijna) geen files meer. Als Rutte altijd al op de fiets komt misschien moet hij dan meer promotie gaan maken voor fietsen in plaats van overheid filmpjes over veilig autorijden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
Hoe ga je dat controleren ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Met miljoenen fietsers staan er dan files op de fietspaden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:32 schreef 106577 het volgende:
[..]
Kijk als we nou allemaal op de fiets gaan dan zijn er ook (bijna) geen files meer.
Dat werkt niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Het enige wat in de praktijk echt fatsoenlijk werkt zijn financiële prikkels, kilometerheffing ligt dus het meest voor de hand mijns inziens. Desalniettemin moet ook gewoon in de infrastructuur geïnvesteerd worden, het is nu eenmaal een feit dat de transportvraag meer gegroeid is dan de hoeveelheid infrastructuur.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Goed idee joh, puntensysteem invoeren net als in Chinaquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:36 schreef 106577 het volgende:
[..]
De overheid stalkt ons inmiddels toch al dus ze vinden vast wel een manier
Fietspaden uitbreiden is goedkoper dan snelwegenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met miljoenen fietsers staan er dan files op de fietspaden.
Ik denk niet ze dat bedoelt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Volgens de TT wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:41 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ik denk niet ze dat bedoelt.
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
Jaa precies, je kunt ook gewoon direct diesel en benzine verbieden, vuur met vuur bestrijdenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:43 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
Wat... eeeecht??quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:43 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
ja, dat gaat natuurlijk nooit gebeurenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:44 schreef 106577 het volgende:
[..]
Jaa precies, je kunt ook gewoon direct diesel en benzine verbieden, vuur met vuur bestrijden
Helemaal mee eens!! Deze maatregelen zijn ook beter voor het milieu dus ik vind dat de overheid zulke maatregelen zou moeten treffenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:46 schreef Munktar het volgende:
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Gratis OV lijkt mij niet de beste oplossing. Dan krijg je weer gezeur over dat zij onvoldoende geld innen in een jaar of de OV zou geheel gefinancieerd moeten orde door de overheid.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:46 schreef Munktar het volgende:
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Het zou eigenlijk een Europese regel moeten worden, zo maken we niet alleen Nederland groener maar ook Europaquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Dat is in de praktijk langer dan je denkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |