Kijk als we nou allemaal op de fiets gaan dan zijn er ook (bijna) geen files meer. Als Rutte altijd al op de fiets komt misschien moet hij dan meer promotie gaan maken voor fietsen in plaats van overheid filmpjes over veilig autorijden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
Hoe ga je dat controleren ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Met miljoenen fietsers staan er dan files op de fietspaden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:32 schreef 106577 het volgende:
[..]
Kijk als we nou allemaal op de fiets gaan dan zijn er ook (bijna) geen files meer.
Dat werkt niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een wet instellen om verplicht een paar keer in het jaar te gaan carpoolen.
Het enige wat in de praktijk echt fatsoenlijk werkt zijn financiële prikkels, kilometerheffing ligt dus het meest voor de hand mijns inziens. Desalniettemin moet ook gewoon in de infrastructuur geïnvesteerd worden, het is nu eenmaal een feit dat de transportvraag meer gegroeid is dan de hoeveelheid infrastructuur.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:33 schreef 106577 het volgende:
[..]
Goed idee joh, puntensysteem invoeren net als in Chinaquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:36 schreef 106577 het volgende:
[..]
De overheid stalkt ons inmiddels toch al dus ze vinden vast wel een manier
Fietspaden uitbreiden is goedkoper dan snelwegenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met miljoenen fietsers staan er dan files op de fietspaden.
Ik denk niet ze dat bedoelt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
Rutte komt al op de fiets. Waarom zou hij gaan carpoolen?
Volgens de TT wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:41 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ik denk niet ze dat bedoelt.
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het heel veel helpt als de overheid gaat carpoolen.
Dat zullen toch echt meer mensen moeten gaan doen voor het enig meetbaar effect heeft!
Jaa precies, je kunt ook gewoon direct diesel en benzine verbieden, vuur met vuur bestrijdenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:43 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
Wat... eeeecht??quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:43 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat er een regel ingesteld zou moeten worden om daadwerkelijk verschil te maken. Niet de de leden van de overheid moeten gaan carpolen?!
ja, dat gaat natuurlijk nooit gebeurenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:44 schreef 106577 het volgende:
[..]
Jaa precies, je kunt ook gewoon direct diesel en benzine verbieden, vuur met vuur bestrijden
Helemaal mee eens!! Deze maatregelen zijn ook beter voor het milieu dus ik vind dat de overheid zulke maatregelen zou moeten treffenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:46 schreef Munktar het volgende:
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Gratis OV lijkt mij niet de beste oplossing. Dan krijg je weer gezeur over dat zij onvoldoende geld innen in een jaar of de OV zou geheel gefinancieerd moeten orde door de overheid.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:46 schreef Munktar het volgende:
- Gratis OV voor iedereen,
- Nieuwe OV technieken door hele land invoeren (maglev, hyperloops etc...)
- smallere en minder wegen, in de file staan is dan een keuze./.
Het zou eigenlijk een Europese regel moeten worden, zo maken we niet alleen Nederland groener maar ook Europaquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Dat is in de praktijk langer dan je denkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Is er in Duitsland niet een regel, dat vrachtverkeer binnen 2,5 min. de inhaalactie voltooid moet hebben, als dat ze die maar overnemen hier in het land.
Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:49 schreef 106577 het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk een Europese regel moeten worden, zo maken we niet alleen Nederland groener maar ook Europa
In de praktijk langer maar beter dan 10 min lang inhalen, maargoed we kunnen het ook inkorten naar 1,5 min wat meer ongelukken zou betekenen want er wordt dan harder geredenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is in de praktijk langer dan je denkt.
Kan best zijn maar nog altijd geen file, juist door de slakke inhaalacties van deze denk ik dat ik er vaak insta, daar als ik denk aan te komen waar die ontstaan is er niks te zien is.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is in de praktijk langer dan je denkt.
Omdat vrachtverkeer meer uitlaatgassen veroorzaken dan de rest van het vekeer duhhquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?
Als ze inhalen dan verbruiken ze veel energie, daar waarschijnlijk plankgas snotneus en wind in de rug.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Hoe wordt Europa groener door vrachtverkeer op te houden?
Overdag zijn al bijna overal inhaalverboden. Lijkt mij handiger om daar op te handhaven i.p.v. regels in te stellen die nogal arbitrair zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef 106577 het volgende:
[..]
In de praktijk langer maar beter dan 10 min lang inhalen, maargoed we kunnen het ook inkorten naar 1,5 min wat meer ongelukken zou betekenen want er wordt dan harder gereden
Dat geld zouden we ook in bijvoorbeeld de zorg kunnen stekenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:51 schreef Geytenbeekje het volgende:
Bij mij vlakbij zijn ze (bijna) bezig met Knooppunt Hoevelaken
In ieder geval gaat het 775 milj. kosten..
hoe controleren ze dat dan? dat is ook amper te controleren net zoals het carpolenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:47 schreef john2406 het volgende:
Autobahn polizei. bekeuringen zijn niet mis.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef uupsiipoopsii het volgende:
[..]
hoe controleren ze dat dan? dat is ook amper te controleren net zoals het carpolen
Het OV duurder maken is juist niet de bedoelingquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef HSG het volgende:
1 hele simpele oplossing:
OV duurder maken en rekeningrijden invoeren.
Je wilt graag dat er geld uitgestoken word voor file bestrijding maar als het geld kost dan kan dat inneens niet meer ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:54 schreef 106577 het volgende:
[..]
Dat geld zouden we ook in bijvoorbeeld de zorg kunnen steken
Ik bedoelde dat wanneer er meer fietspaden etc. komen er dus geld overblijft en dat geld zouden we dus ook in de zorg kunnen stekenquote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:55 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Je wilt graag dat er geld uitgestoken word voor file bestrijding maar als het geld kost dan kan dat inneens niet meer ?
Er staat elke ochtend een gigantische file, denk wel 1,5 km lang
Juist niet, hoe meer auto´s hoe meer benzine/diesel hoe meer accijnzen de overheid krijgt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:57 schreef 106577 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat wanneer er meer fietspaden etc. komen er dus geld overblijft en dat geld zouden we dus ook in de zorg kunnen steken
Een auto kost al geld dan heb ik er nog geen mtr mee gereden. dat is al weg, daarbovenop komen de overige kosten, en dan nog stilstaan in de/een file?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 10:58 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Juist niet, hoe meer auto´s hoe meer benzine/diesel hoe meer accijnzen de overheid krijgt.
Op zo´n manier wel ja.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een auto kost al geld dan heb ik er nog geen mtr mee gereden. dat is al weg, daarbovenop komen de overige kosten, en dan nog stilstaan in de/een file?
Niet iedereen in Zen en de meeste zijn ook gefrustreerd.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:04 schreef Munktar het volgende:
File is een moment van Zen, jij alleen in je auto.. een moment gegeven door het univesum ter contemplatie
Ik weet niet of het nog is, vrachtverkeer heeft of had iets van een 60 dagen kaart, alleen de dagen daadwerkelijk op de weg/straat.quote:
En hoe zit dat dan met de overige 305 dagen ?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:10 schreef john2406 het volgende:
Maken de wegen stuk, met hun zware belasting, houden het verkeer op te pas en te onpas en betalen het minste?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |