quote:Op woensdag 3 oktober 2018 09:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit heb ik vaker zien gebeuren bij dit soort door de Democraten georganiseerde politieke relletjes. Op een gegeven moment begint de ammunitie op te raken.![]()
[ afbeelding ]
Bij nader inzien is jouw onbegrip terecht. Je mag mijn opmerking als niet verzonden beschouwen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 09:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik snap even niet zo goed hoe dit een reactie is op mijn post.
quote:'Getuigen zaak-Kavanaugh krijgen geen contact met FBI'
Meerdere getuigen kunnen niet met de FBI in contact komen om te praten over de beschuldigingen tegen de Amerikaanse kandidaat-opperrechter Brett Kavanaugh. De federale recherche doet tot vrijdag onderzoek naar de berichten over seksueel wangedrag.
De Amerikaanse Christine Blasey Ford beschuldigt Kavanaugh van seksueel wangedrag in de jaren tachtig, toen ze beiden nog minderjarig waren. Hij zou haar op bed hebben geduwd, zijn hand op haar mond hebben gelegd en hebben geprobeerd haar kleding uit te trekken.
Kavanaugh ontkent alle beschuldigingen en zegt dat de Democraten hem zwart willen maken. De Amerikaanse president Donald Trump, die de conservatieve rechter voordroeg als opperrechter, besloot onder druk het onderzoek te verordonneren.
De FBI heeft inmiddels met Mark Judge gesproken, de man die bij de vermeende gebeurtenis aanwezig was. Ook vier andere getuigen werden ondervraagd. Ook een tweede vrouw die Kavanaugh beschuldigt, zou volgens bronnen zijn verhoord. Het gaat om Deborah Ramirez.
Ramirez zegt in de jaren tachtig te zijn misbruikt door Kavanaugh toen ze beiden aan de universiteit van Yale studeerden. Zeker vijf oud-studiegenoten, die het verhaal van Ramirez mogelijk kunnen bevestigen, proberen in contact te komen met het onderzoeksteam van de FBI.
De getuigen zeggen meerdere malen te hebben gebeld naar de federale recherche en ook boodschappen voor de onderzoekers te hebben achtergelaten. "Het is mij niet duidelijk of mijn bericht is doorgegeven", zegt een van hen. Voor zover bekend heeft de FBI geen contact opgenomen met deze getuigen.
Vanwege de beschuldigingen aan het adres van Kavanaugh is de stemming over zijn benoeming tot opperrechter met een week uitgesteld. Het Hooggerechtshof zou met de aanstelling van de conservatieve rechter een flinke ruk naar rechts maken.
Na Kavanaugh's getuigenis is de geloofwaardigheid van Ford irrelevant wat mij betreft, de man heeft getoond dat ie ongeschikt is voor de job. Rechters zijn verondersteld onpartijdig (non-partisan) te zijn. En als ze dat niet zijn dan verwacht je dat ze het verbergen. Z'n tirade heeft het gezag van het SC, mocht ie benoemd worden, ondermijnd. Elke denkbare verklaring voor z'n gedrag maakt hem ongeschikt: hij koos er doelbewust voor, hij realiseerde zich de gevolgen voor het SC niet... Of (conspiracy mode) hij wilde z'n nominatie torpederen en tegelijk de GOP aanhang mobiliseren voor de midterms.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 09:32 schreef SpecialK het volgende:
Of je Ford geloofwaardig vindt of niet lijkt bij overweldigende hoeveelheid mensen vooral te maken te hebben met of ze wel of niet de republikeinse partij een warm hartje toedragen.
Dat is natuurlijk zorgwekkend.
Ik denk eerder een labiele SJW borderliner die heeft aangeboden Kavanaugh door het slijk te halen zodat hij niet benoemd kan worden voor de verkiezingen in november. En als ze het proces niet langer kunnen rekken en de senaat stemt tegen Kavanaugh, dan zal Trumps volgende kandidaat weer net zo door het slijk gehaald worden met allerlei verzonnen smeerlapperij.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 09:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
https://www.foxnews.com/p(...)rassley-sounds-alarm
Na Sweatnick is nu ook Christine Ford in diskrediet gebracht. Niet alleen is die polygraph dus gecoached (die dingen zijn kinderlijk eenvoudig te bedriegen) en heeft ze helemaal geen vliegangst, maar ook heeft ze met haar vriend nooit over Kavenaugh gesproken. De man die zogenaamd haar leven heeft verwoest.
Alles wijst erop dat Ford gewoon een slimme leugenares is die een zak geld heeft gekregen van de Democraten om deze belangrijke benoeming te ontsporen.
AD.nlquote:'Geen bewijs tegen Kavanaugh in FBI-rapport'
Het FBI-rapport over de beschuldigingen tegen de Amerikaanse kandidaat-opperrechter Brett Kavanaugh heeft geen bewijs geleverd voor die aantijgingen. Dat meldde The Wall Street Journal op basis van regeringsfunctionarissen, maar het was niet duidelijk of die het hele rapport hadden ingezien.
De FBI heeft verslagen van verhoren bij het Witte Huis ingeleverd en senatoren van de juridische commissie krijgen die binnen enkele uren onder ogen. Mogelijk dat die wel bewijs zien. Verwacht wordt dat de commissie vrijdag stemt over de voordracht van Kavanaugh.
Vorige week vrijdag besloot de commissie de stemming uit te stellen en de FBI onderzoek te laten doen naar de beschuldigingen van seksuele misdragingen door Kavanaugh. Dat gebeurde na een dramatische hoorzitting met Kavanaugh en Christine Blasey Ford. Zij zegt door Kavanaugh te zijn aangerand in zijn studietijd.
Betasten
Als 15-jarig meisje ontmoette ze op een feestje Brett Kavanaugh; destijds een dronken 17-jarige, nu president Trumps gedroomde kandidaat-rechter. Kavanaugh zou Ford op een bed hebben gedrukt, waarna hij haar betastte en probeerde haar uit te kleden. Beschonken hield hij zijn hand over haar mond, zodat ze niet kon schreeuwen, herinnert ze zich. ,,Ik dacht dat hij me per ongeluk zou kunnen vermoorden'', zei ze tegen The Washington Post. Ze kon ontsnappen toen een toekijkende vriend van Kavanaugh bovenop het duo sprong. Kavanaugh zelf ontkent alles.
Ford had haar verhaal anoniem willen delen met senatoren die de kandidatuur van Kavanaugh moeten goedkeuren, maar toen haar naam uitlekte, besloot ze toch een interview te geven. Na dagen gebakkelei tussen haar advocaten en senatoren, zegde ze ook toe te getuigen in een hoorzitting. ,,Mijn burgerlijke verantwoordelijkheid weegt op tegen mijn angst voor wraak", zei ze daarover in The Washington Post.
Jammer van die clickbait-titel... Of nou ja, misleidend in ieder geval.quote:
Toch vreemd dat Gorsuch zonder problemen benoemd is.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 10:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar dit gaat niet alleen om Kavanaugh. Als men gaat stemmen en er enkele Republikeinse senatoren niet voor Kavanaugh stemmen (Democraten zullen uiteraard allemaal tegen stemmen), schept dit een heel gevaarlijk precedent. Geen man zal meer veilig zijn voor een benoeming op een hoge post, zolang diens tegenstanders enkele gewetenloze of geestelijk gemankeerde marionetten kunnen vinden die schimmige valselijke claims over hem weten te fabriceren. Ze hebben het destijds ook met Clarence Thomas geprobeerd, maar dat waren nog andere tijden.
De benoeming van nog een conservatieve opperrechter, zal de balans in de raad laten doorslaan. Er staat nu nog meer op het spel.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Toch vreemd dat Gorsuch zonder problemen benoemd is.
Aha.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 13:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De benoeming van nog een conservatieve opperrechter, zal de balans in de raad laten doorslaan. Er staat nu nog meer op het spel.
DNC-kopstuk Chuck Schumer heeft iets gezegd als 'de benoeming van Kavanaugh moet hoe dan ook worden voorkomen'. En daar zijn ze nu mee bezig met dit circus.
Bizar weer.twitter:w_terrence twitterde op zaterdag 06-10-2018 om 04:25:30OMG!!! It’s REAL! Paid Actors. They are really rehearsing for a Kavanaugh protest! RETWEET & let’s show everybody! https://t.co/IZo2q975pL reageer retweet
Bedankt voor die link, zeer verhelderend, tot nog toe had ik geweigerd om me al te zeer in de hele hype te verdiepen, maar met een familielid die idd gangraped is en die alle namen nog weet en het huis zo kan aanwijzen en deze Ford die maar blijft draaien! Wat is politiek toch een vuil vies spelquote:Op donderdag 4 oktober 2018 08:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Goede column, waarin de leugens en het gedraai van Christine Ford worden gepresenteerd.
https://eu.usatoday.com/s(...)h-column/1497661002/
Er zal spoedig gestemd worden. Met een beetje geluk duurt het niet lang meer tot Kavenaugh een hoge rechter is. Hij verdient het na de hel waar hij en zijn familie doorheen zijn gesleurd door dat liegende kutwijf. Fingers crossed dat het recht zal zegevieren en Ford in de cel belandt.
Dat is meestal zo met mensen die eerst hierover lezen op NL media. Je bent toch geneigd zo'n vrouw te geloven en niet zo'n papperige arrogante rechter. Pas als je echt verdiept in het verhaal besef je dat er geen reet van klopt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 13:20 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Bedankt voor die link, zeer verhelderend, tot nog toe had ik geweigerd om me al te zeer in de hele hype te verdiepen, maar met een familielid die idd gangraped is en die alle namen nog weet en het huis zo kan aanwijzen en deze Ford die maar blijft draaien! Wat is politiek toch een vuil vies spel
Ik mag hopen dat Trump nog een termijn er aan knoopt!
Rechters.quote:Op zondag 7 oktober 2018 14:24 schreef Loekie1 het volgende:
Dat mannen niet emotioneel mogen worden is ook nogal tegenstrijdig met het emancipatie-idee.
Clinton werd niet emotioneel, die bleef strak in de camera kijken met zijn 'I did not have sexual relations with that woman'. En we weten allemaal dat ie daar glashard stond te liegen.
Er zullen wel wat bekken gaan schuimen ja...quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:46 schreef Otger het volgende:
Vrijgesproken en aangesteld als rechter
Laat die progressieve jankerds maar komen
quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:46 schreef Otger het volgende:
Vrijgesproken en aangesteld als rechter
Laat die progressieve jankerds maar komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |