abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 16:39:24 #201
269689 crew  Viv
pi_183044951
Nanuke :*
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:03 schreef Helsinki het volgende:
Klopt, ik heb het een beetje gek opgeschreven :+. Merkte je dat dat werkte, om dagelijks te powerkolven?
Ik deed het niet om de productie op te krikken, maar om 'm niet te laten instorten, en ik denk zeker dat het nut gehad heeft. Lang verhaal kort: ik kolfde in plaats van live te voeden, vanaf 6 maanden kolfde ik op niet-werkdagen nog maar 3 keer per dag, en toch bleef mijn productie goed op peil tot een maand of 11 (daarna ging ik naar 2 keer per dag).
quote:
Ik wilde af gaan bouwen (met werk in het vooruitzicht en het feit dat ik zelf niet zo heel goed in mijn vel zit op dit moment) maar ik ben er enorm verdrietig over dus ik zit eraan te denken om nog één laatste poging te doen om dan maar inderdaad dagelijks te gaan powerkolven.
Is kolven op het werk (of in de auto) echt geen optie, als afbouwen je zo'n verdriet doet? Aan de andere kant: als je niet goed in je vel zit, dan zijn er wel tig fijnere bezigheden te bedenken voor je avonden: een uurtje sporten, uitgebreid in bad, vroeg naar bed, onder een dekentje op de bank met een boek/chocola/Netflix, knuffelen met je baby, etc. :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:21 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb tijdens het voeden nog nooit een telefoon en tv aan gehad. Als Simon een scherm ziet, wil ie daar meteen mee spelen.
Het is ook voor mezelf een rustmomentje, soms even de ogen dicht en een beetje dommelen, of lekker knuffelen en oogcontact met de kleine. Dat kleine handje dat dan over mijn borst gaat, of mijn arm streelt of mijn gezicht O+ O+ O+ O+ O+
Hij is nu 16 maanden, dus ik pak alle knuffelmomenten die ik kan :)
Hier alleen de eerste dagen/weken mijn telefoon bij de hand gehad om foto's te kunnen maken, verder inderdaad nooit. Die foto's zijn me nu heel dierbaar, want de borstvoedingsperiode was hier al voorbij voordat het goed en wel begonnen was. Ik wilde niet dat ik het zou mislopen als de baby opkeek van de borst/fles om oogcontact te maken. Verder is het voor mij een soort oefening in mindfullness. Ik voed thuis altijd in een halfdonkere slaapkamer, dus verder geen externe prikkels/afleiding. Meestal zit mijn hoofd vol met van alles en ik probeer dan heel bewust mijn aandacht terug te brengen naar mijn kind op schoot en daar van te genieten. O+
pi_183049104
Helsinki, knuffel :*

Nanuke, voor jou ook een knuffel :*
Jammer dat je productie opeens zo snel kelderde, maar toch een mooie periode BV!

Vivi, ik kan me voorstellen dat die foto's je dierbaar zijn O+ O+
Vind het ook zo knap dat je dat kolven zo lang hebt volgehouden!

Manlief maakt hier heel af en toe een foto als ik aan het voeden ben. Wel een beetje stiekem, want als Simon de camera ziet, dan is ie meteen afgeleid :P Mocht het dan opeens over zijn, dan heb ik ook nog wat foto's aan een voor mij bijzondere en dierbare periode. Maar nu genieten Simon en ik nog lekker van elkaar O+ O+
pi_183049811
Bij T genoot ik er juist van, even op de telefoon tijdens de bv. Maar die dronk ook uren op een dag. O veel minder, en die is ook heel snel afgeleid..

Vandaag wou T weer drinken toen O aan het drinken was. Zo gek, het voelde voor mij heel erg vreemd en hij kon het ook niet meer... Denk ik een jaar geleden dat hij voor het laatst gedronken had..
pi_183154161
Ik vind bv even niet meer leuk. Ochtend en avondvoeding vind ik prima. Maar ik kwam om 18:30 thuis en ze kon alleen maar krijsen tot ze mocht. Probeer haar nu al sinds 20:15 in bed te krijgen en ze bleef net ook alleen maar krijsen tot ze mocht. Als ze ‘s nachts wakker wordt is ze ook pas na een voeding tevreden.
Nu ben ik gewoon moe en gefrustreerd dat speelt ook mee, maar ben het een beetje zat dat het tegenwoordig haast afgedwongen wordt. Herkenbaar? Kan ik er iets mee? Ze is 14,5 mnd.
pi_183154301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 20:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Bij T genoot ik er juist van, even op de telefoon tijdens de bv. Maar die dronk ook uren op een dag. O veel minder, en die is ook heel snel afgeleid..

Vandaag wou T weer drinken toen O aan het drinken was. Zo gek, het voelde voor mij heel erg vreemd en hij kon het ook niet meer... Denk ik een jaar geleden dat hij voor het laatst gedronken had..
Wat grappig dat dat kan, dat hij niet meer kan drinken. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_183163886
Nolita, ik herken het niet, maar lijkt me wel frustrerend. Was ze voorheen 's nachts wel zonder voeding weer in slaap te krijgen? 'S nachts leg ik gewoon meteen aan, makkelijke manier om allebei zo snel mogelijk weer verder te kunnen slapen.

Ik moet ook zeggen dat ik Simon geen onbeperkte toegang meer geef tot mijn borsten.
's Ochtends na het wakker worden mag ie en 's avonds als hij naar bed gaat. Meestal wil ie dan ook nog een keer eind van de middag als ik rond 17 uur thuiskom. Vooral 's ochtends en eind van de middag heeft ie echt veel zin, want dan zit ie helemaal enthousiast op en neer te hupsen op mijn schoot O+ Hij trekt dan aan de bandjes van mijn BH en zegt :"open, open" :D :D

Laatst liet ie tijdens het drinken even los, keek me aan en zei "lekkah" O+ O+ O+ O+ O+
pi_183164665
O+ O+ O+
U. doet dat ook. Oké, hij praat niet, maar als ‘ie op schoot zit, trekt ‘ie m’n shirt omlaag en gaat zoeken. Super schattig.
Maar ik weer niet of ik dit over 1,5 jaar nog schattig vind, haha.
  donderdag 15 november 2018 @ 21:46:46 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183172824
Nolita, ik herken het heel erg. Een maand geleden vroeg ik een variant op jouw vraag, zie hier. Ik leid Jacob soms af als ik er echt geen zin in heb maar ik merk aan hem dat hij steeds beter weet wat hij wil en dat hij dat idee ook steeds langer kan vasthouden. Dus dan hebben we een kwartier heel leuk met een autootje gespeeld, en dan kijkt hij me eens goed aan, en zegt die en begint te kloppen en te frunniken. 's Nachts 100x willen drinken is hier ook nog steeds of weer aan de orde. Nu is hij ook weer ziek, maar dat gebeurt zo vaak dat ik netto dus ook nogal moe ben.
Geen tips, sorry. Alleen wat herkenning dus.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183200830
Tolstoi, de periode dat ze zonder nachtvoeding en met een aai over de rug weer doorsliep is maanden geleden geweest (tussen 6 en 8 maanden ofzo) toen werd ze beetje ziek, kwam de nachtvoeding terug en nooit meer weg.

Lemijn bedankt voor je reactie en de herkenning. Wat lijkt me vooral die 100x snachts vermoeiend zeg! Vorige week was N ook ziek en toen was ik juist blij dat ik nog bv gaf, want dat was het enige dat ze nog accepteerde (al heb ik geen idee of ze er toen overdag wat uit kreeg, maar zo leek het wel).

Afgelopen nacht werd ze om 3:30 wakker en heeft vervolgens zonder voeding doorgeslapen tussen ons in. Ze lijkt ook gewoon geborgenheid te zoeken dan ofzo. Maar soms is tussen ons in liggen niet geborgenheid genoeg en blijft ze drammen.
Komende nacht gaat ze logeren, ben heel benieuwd wat ze dan gaat doen met drinken. Een fles heeft ze al sinds half augustus niet meer gehad.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:51:08 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183200911
Jacob slaapt elders gewoon verder na een aai en wordt minder vaak wakker. Eenmaal thuis pakt hij het oude patroon gewoon weer op }:| .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183202148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:15 schreef Nolita het volgende:
Ik vind bv even niet meer leuk. Ochtend en avondvoeding vind ik prima. Maar ik kwam om 18:30 thuis en ze kon alleen maar krijsen tot ze mocht. Probeer haar nu al sinds 20:15 in bed te krijgen en ze bleef net ook alleen maar krijsen tot ze mocht. Als ze ‘s nachts wakker wordt is ze ook pas na een voeding tevreden.
Nu ben ik gewoon moe en gefrustreerd dat speelt ook mee, maar ben het een beetje zat dat het tegenwoordig haast afgedwongen wordt. Herkenbaar? Kan ik er iets mee? Ze is 14,5 mnd.
Herkenbaar bij beide kinderen, ik kon/kan er alleen niets mee. Weg van de minste weerstand leverde netto meer slaap op, dus ik deed dat dan maar weer.

Ik heb nu wel maat 5 luiers gekocht. Hopelijk scheelt dat minder krijshuildrama midden in de nacht. +1 op de 100x in de nacht. Ik vind Cas echt een eikel 's nachts :')

Wat me het meest frustreert is dat zijn vader hem niet in slaap kan krijgen. Ik was laatst door een training 19:00 thuis en ik hoorde buiten al het gekrijs :{
pi_183204207
Skittles, dat is niet fijn thuis komen met dat gekrijs :{
Hier kan manlief Simon ook 's avonds laat of 's nachts niet in slaap krijgen of troosten. Hij gaat dan alleen maar harder huilen. Hij wil dan echt alleen mij en de borst. Van de week heeft manlief het nog een keer geprobeerd, maar na een paar minuten hoorde ik al via de babyfoon dat Simon alleen maar harder en harder ging huilen, dus toen maar weer de borst erin gestopt en 20 minuten later was de rust weer teruggekeerd :+
  zaterdag 17 november 2018 @ 15:08:24 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183206659
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:42 schreef Skittles het volgende:
Ik heb nu wel maat 5 luiers gekocht. Hopelijk scheelt dat minder krijshuildrama midden in de nacht. +1 op de 100x in de nacht. Ik vind Cas echt een eikel 's nachts :')
Oh wat heerlijk. Ik zei vannacht tegen Jacob dat ik heel boos was omdat hij zo stom deed. Interesseerde hem niks. Hij wou gewoon wel drinken en niet slapen en verder niets.
  vrijdag 23 november 2018 @ 08:34:04 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183318234
Ik kom hier even binnenvallen. Prul heeft de eerste dagen bijvoeding gehad ivm lage glucose en is sinds we gisteren thuis zijn over op alleen borstvoeding. We voeden in principe op verzoek, tenzij dat langer dan 4 uur duurt ivm die glucose. Vaak valt ze echter na vijf minuten alweer in slaap en moet ik heel veel moeite doen om haar een beetje te laten drinken. Is dat normaal? Ze is warm genoeg en plast regelmatig, maar heeft wel heel veel zuigbehoefte. Ze valt alleen dus in slaap als ik die ipv met een vinger met m'n borst wil invullen...

En hier was iedereen fan van spectra kolven, toch? Ik heb in het zh de medela symphony gebruikt, maar da's voor mee naar m'n werk straks geen plan :s)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 23 november 2018 @ 08:45:09 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183318315
Fijn dat je Prul het nu goed doet op alleen borstvoeding, Tink!
Het drinkgedrag dat je beschrijft hebben heel veel baby's in het begin. Ze moeten nog sterker worden om het langer vol te houden in plaats van lekker te gaan slapen zo snel met een beetje warme melk in hun maag. Maar daarmee is het ook normaal. Drinkt ze lekker vaak per 24 uur? Stimuleert ze de boel goed? Als ze haar zuigbehoefte mag vervullen met de borst, dan doen jullie volgens mij precies wat de natuur heeft bedacht samen.

En nogmaals gefeliciteerd! *O* .

Linkjes van borstvoeding.com:
Borstvoeding, de eerste dagen
Borstvoeding in de kraamweek in vogelvlucht
En eventueel zou je voorzichtig borstcompressie kunnen proberen, zodat de melk blijft stromen en ze dus blijft slikken en denkt oh ja daar was ik mee bezig: Borstcompressie

[ Bericht 19% gewijzigd door Lemijn op 23-11-2018 08:52:24 ]
pi_183319277
Wat Lemijn zegt :)

Ik kolf met een spectra s9 plus en ben daar heel tevreden mee. Op mijn werkdagen (dat zijn er 4) gebruik ik hem 2 a 3 keer per dag. En als ik Jip de hele dag om mij heen heb gebruik ik hem of niet of 1 keer, beetje afhankelijk van hoe mijn productie die week is. Dus hij wordt niet super intensief gebruikt, maar voor mijn gebruik bevalt ie erg goed.
pi_183319303
In combinatie met een kolfbh trouwens wat echt een briljante uitvinding is O+ maar je kan denk ik ook gewoon gaten knippen in een oude bh ofzoiets denk ik :P
  vrijdag 23 november 2018 @ 10:40:52 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183320034
Ik gebruik mijn Pumpease eigenlijk nooit, ik ben toch handiger in kolven dan ik dacht. Dus mocht iemand interesse hebben, die mag wel weg.

Het is deze:

Ik heb maat S. Even voor het idee van de maat: ik heb maat 36 en mijn cup zit nu tussen B en C in, ik draag m dan op het strakste haakje maar hij kan nog een paar haakjes losser. Ik zou schatten dat je m t/m maat 38 bovenkleding en cup C kan dragen.

Mag voor 10 euro excl verzending weg, stuur maar een pb bij interesse ^O^
  vrijdag 23 november 2018 @ 10:56:55 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183320452
Ik vind dat wel intensief gebruik van je kolf hoor Aure! Waarom jij niet? Je gebruikt 'm niet voor fulltime kolven maar dat is ook wel de uitzondering toch.

Over gaten knippen in een beha: ik had dat eerst ook, maar toen kocht ik een pumpease en werd daarmee echt wel gelukkiger ik kon toen namelijk bewegen zonder dat het vacuum verdween. Dit is gelijk reclame voor het ding van Spees. Koop het.
  vrijdag 23 november 2018 @ 11:31:41 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183321191
Txs! Ik vind borstvoeding geven tot nu toe heel fijn, maar het is wel even wennen allemaal. Vandaag heeft prul al twee keer echt goed gedronken, dus dat helpt een hoop.

Verkopen ze die spectra ook ergens in een winkel? Ik vind hem alleen online...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183321327
Fijn dat de borstvoeding goed loopt, Tink!

Ik ben ook zeer te spreken over de Spectra, heb hem ook gekocht naar aanleiding van dit forum :D Heb bij mijn oudste gekolfd met de medela (swing, dacht ik?), maar de Spectra vind ik veel fijner en beter. Ik ben hem niet tegengekomen in de winkel, misschien dat er een lactatiedeskundige is die 'm verhuurt zodat je hem kan proberen?

Heb ook de pumpease. Heel handig ding, al vind ik de nieuwprijs wel wat overdreven voor een stukje stof met twee gaten.
  vrijdag 23 november 2018 @ 11:42:08 #222
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183321380
Ik ben ook heel erg blij met mijn Spectra! Hij werkt heel goed, ik krijg er een veel betere opbrengst mee dan met mijn Avent van de vorige keren, hij is super klein en met 1 x laden doe ik anderhalve werkweek. Dus nogmaals bedankt voor alle tips hierover op Fok!
pi_183321671
Geen spectra hier maar een horigen. In 2015 bij mijn oudste gebruikt (3 dagen werken en niet thuis, gedurende 7 maanden) en nu bij de tweeling weer. Bij de tweeling de eerste 8-9 weken fulltime gekolfd, 4 werkdagen en nog steeds incidenteel thuis. Doet het perfect O+ mijn opbrengst is met deze ook vele malen hoger dan met de Ameda of de Medela die ik gebruikt heb
pi_183322072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:56 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind dat wel intensief gebruik van je kolf hoor Aure! Waarom jij niet? Je gebruikt 'm niet voor fulltime kolven maar dat is ook wel de uitzondering toch.

Over gaten knippen in een beha: ik had dat eerst ook, maar toen kocht ik een pumpease en werd daarmee echt wel gelukkiger ik kon toen namelijk bewegen zonder dat het vacuum verdween. Dit is gelijk reclame voor het ding van Spees. Koop het.
Ja ik weet het eigenlijk niet, omdat het geen fulltime kolven is inderdaad? En ik ook niet fulltime werk.. Nou ja, maakt verder ook niet echt uit. Het is een fijne kolf :D
  vrijdag 23 november 2018 @ 12:34:53 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183322473
Daar gaat het om inderdaad, dat ie fijn is :). Ik heb een Medela Freestyle, werkt ook prima. Ik heb nog een tweedehandse als reserve liggen maar die mag eigenlijk wel weg. Ik kolf nog 0 of 1x op een werkdag en gisteren kon ik 20 uur zonder voeden/kolven zonder te ontploffen. Dus ik raak niet meer in paniek bij het idee dat mijn kolf kapot gaat. Iemand interesse?

Internetplaatje:

Geen garantie meer, richtprijs 50 euro? Inclusief zo'n zwarte tas voor vervoer en koeltasje en 2 flesjes.
pi_183331349
Heeft er hier iemand ervaring met een borstvoedingssieraad?
Blijft het echt mooi?

Ik heb een nieuwe ketting nodig ;)
pi_183332433
Is de Spectra echt beter dan de Medela? Ik kolf nu met een swing en dat gaat prima maar als de baby straks over gaat op vaste voeding wil ik misschien wat meer gaan kolven. Voor nu 1 keer per dag is de Swing prima maar een hogere opbrengst zou wel lekker zijn.

Loj, geen ervaring mee, ik had er wel naar gekeken maar vond de prijzen nog best pittig. Misschien over een paar maanden als ik ga afbouwen met bv dat ik een ketting laat maken.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_183333083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:32 schreef Loj het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een borstvoedingssieraad?
Blijft het echt mooi?

Ik heb een nieuwe ketting nodig ;)
Ik heb er een van deze winkel, die is nog steeds mooi: https://www.moedersmooist(...)tellen-en-verzenden/
Al draag ik hem zelden, dus dat scheelt misschien. Maar ik ben er nog steeds erg blij mee O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183334560
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:57 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik heb er een van deze winkel, die is nog steeds mooi: https://www.moedersmooist(...)tellen-en-verzenden/
Al draag ik hem zelden, dus dat scheelt misschien. Maar ik ben er nog steeds erg blij mee O+
Oooh O+ Wat gaaf. Ik heb nog geen ketting en ben al een tijdje op zoek naar iets leuks. En ik ben binnenkort jarig O+ Ik geloof dat ik een cadeau heb gevonden!
  zondag 25 november 2018 @ 19:12:51 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183366396
Nog maar een vraag: prul is nu 5 dagen oud en is heel vaak na de voeding nog echt ontevreden. Als we dan afgekolfde melk bijgeven, wordt ze wel tevreden en slaapt ze. Ik vind alleen de cyclus van voeden en steeds kolven stiekem best heel zwaar. Ik ben elke 2,5 uur al snel een uur bezig en m'n opbrengst gaat meteen weer op. Is het normaal om bv geven als heel zwaar te ervaren en zijn er nog dingen die ik kan doen om ervoor te zorgen dat ze wel genoeg voeding uit m'n borsten haalt? Ze drinkt nu allebei de kanten goed en dan kolf ik nog een ml of 10 na. Als ze niet goed drinkt omdat ze te moe is of te boos, kolf ik ongeveer 20 ml.
pi_183366493
Ik weet niet precies jouw situatie, maar waarom kolf je na? Als je voedt op verzoek, zou je productie moeten stijgen en zou ze daar genoeg aan moeten hebben. Wanneer stop je met een voeding, na een bepaalde tijd of als ze genoeg heeft? Als je stopt na een bepaalde tijd, als ze nog niet klaar is, dan is ze natuurlijk ontvreden. Bij ons was het in het begin zo: 1 uur drinken, 2 à 3 uur slapen, repeat.
Dus het zou zich vanzelf moeten regelen. Maar misschien is er bij jou iets anders, waarom dat niet kan?
  zondag 25 november 2018 @ 19:25:30 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183366631
Ik kolf omdat ze na een half uur tot drie kwartier drinken te moe is om verder te drinken, maar vervolgens wel nog honger heeft. Is op advies van de vk na vorige nacht waarin prul honger had, maar zo overstuur en moe was, dat aanhappen niet meer lukte. Fingerfeeden kost minder moeite, waardoor prul dan wel genoeg voeding heeft.
pi_183366946
Ah ja nee, dan is het logisch... en ook zwaar ja! Heb je al een lk om advies gevraagd?
pi_183366956
Het is heel normaal dat je het zwaar vindt, Tink :* Ik schreef ooit eens een column over hoe misleidend die plaatjes zijn van een sereen glimlachende moeder die in een mooie zonnestraal een stilliggende en volmaakt tevreden new born aan de borst heeft. Dit alles perfect gewassen, gekapt en gekleed uiteraard :P

Misschien borstcompressie toepassen om Prul wat op weg te helpen? Of heel even met je hand vooraf de tsr opwekken zodat Prul daar niet zo hard voor hoeft te werken? Phi was de eerste week een beetje ongeduldig, als de melk dan al enigszins op gang was voor ze aanhapte, ging het beter. Niet dat het eruitspuit, maar gewoon al wat druppels op de tepel, zeg maar.
  Manager PR/Moderator zondag 25 november 2018 @ 19:53:07 #235
269689 crew  Viv
pi_183367316
Ik neem even aan dat Prul in die 3 kwartier niet continu melk aan het wegklokken is, wat doe je al om haar "bij de les" te houden? En ik zou ook een lk laten komen, misschien is met wat aanpassingen dat kolven niet meer nodig.
  zondag 25 november 2018 @ 22:28:07 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_183371716
Tink, even een hart onder de riem! Heel veel herkenning bij je verhaal! Ik heb ook zo'n moordschema van voeden-kolven-bijvoeden gedaan en dat ís gewoon heel zwaar.

Wordt ook heus weer beter, dat wel :*
pi_183373066
Ik kreeg als "schema" mee 1 kwartier ene borst en 10 minuten andere borst. En dan actief proberen de baby wakker te houden en ik masseerde dan de borst om alles wat makkelijk te laten lopen. Een uur voeden vind ik wel erg lang voor zo een kleintje.

En ja, borstvoeding geven is in het begin gewoon keihard werken. Vaak doet het ook nog pijn.
  zondag 25 november 2018 @ 23:25:01 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183373097
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik neem even aan dat Prul in die 3 kwartier niet continu melk aan het wegklokken is, wat doe je al om haar "bij de les" te houden? En ik zou ook een lk laten komen, misschien is met wat aanpassingen dat kolven niet meer nodig.
Blazen, wrijven, zorgen dat ze het niet al te warm heeft, wiebelen, koude vingers van manlief in haar nekje...

Een lk is wel een goed idee ja. Ik heb dat zelf in m'n kraamplan gezet, maar op de een of andere manier was ik dat alweer vergeten.

Net heeft ze zonder afgekolfde melk gekregen te hebben keurig 3 uur gelaten tussen de vorige voeding en deze en we hebben alledrie even geslapen. Daar wordt de wereld ook al een stuk leuker van :D
pi_183376131
Mijn man heeft mijn milk trays gesmolten in de vaatwasser. :( Nu waren ze eigenlijk al niet meer zo handig sinds we een vriezer met lades hebben (want moeilijk recht wegzetten), dus ik wil geen nieuwe kopen. Maar hoe ga ik mijn melk dan invriezen? Wat gebruiken jullie?

Groot voordeel van de trays vond ik het invriezen in kleine porties (staafjes van ca 30 ml), dan hoefde ik nooit te veel te ontdooien. Zijn er andere systemen die dat ook hebben?
  maandag 26 november 2018 @ 09:37:01 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183376147
Ijsblokjes zakjes? Ik ben nog geen expert, maar in mijn hoofd klinkt het logisch...
  maandag 26 november 2018 @ 09:39:08 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183376179
Met ijsblokjeszakjes kun je stukjes plastic in de melk krijgen, en weet ook niet of het bpa (of wat is het?) vrij is?

De Avent bakjes een optie?
pi_183376190
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:37 schreef Tink89 het volgende:
Ijsblokjes zakjes? Ik ben nog geen expert, maar in mijn hoofd klinkt het logisch...
Die hebben vaak bpa's meen ik, dus niet zo geschikt voor baby's.
pi_183376197
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:35 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man heeft mijn milk trays gesmolten in de vaatwasser. :( Nu waren ze eigenlijk al niet meer zo handig sinds we een vriezer met lades hebben (want moeilijk recht wegzetten), dus ik wil geen nieuwe kopen. Maar hoe ga ik mijn melk dan invriezen? Wat gebruiken jullie?

Groot voordeel van de trays vond ik het invriezen in kleine porties (staafjes van ca 30 ml), dan hoefde ik nooit te veel te ontdooien. Zijn er andere systemen die dat ook hebben?
Voor eigen gebruik heb ik deze:

https://www.moedermelknet(...)oedermelkzakjes.html
pi_183376384
Ik heb ook bewaarzakjes van Lansinoh. Kan je zo veel of zo weinig in doen als je wil.

https://www.lansinoh.nl/product/bewaarzakjes-voor-moedermelk/
pi_183376534
Ik gebruik flesjes van Medela en indien nodig de zakjes van Elanee (want goedkoop en makkelijk te krijgen)

Tink, nog gefeliciteerd met de geboorte O+ Ik vond de borstvoeding (bij beide kinderen) in het begin zwaar. Vooral bij dochter, toen ik nog geen idee en geen goede begeleiding had. Bij zoon had ik iets meer schijt aan wat de kraam zei, wist ik al beter hoe of wat en schakelde ik veel eerder een lk in. Het vraagt veel om constant aan het voeden te zijn en geen moment voor jezelf te hebben terwijl je fysiek en mentaal nog aan het herstellen bent van de bevalling en daarbij nog geen idee hebt wie er nou eigenlijk precies bij je is komen wonen ;) Een LK lijkt me ook een goed idee, vaak kleine tips voor groot resultaat O+
Make your own kind of music.
pi_183376566
Volgens mij kan bpa alleen in hard plastic voorkomen. Maar er kunnen altijd kleine stukjes plastic in je melk komen met open maken van zo'n bolletje.
De zeeman had handige bpa-vrije ijsklontbakjes met deksel. Maar geen idee of ze die nu ook in het assortiment hebben liggen.

Bij ons eerste moest ik ook schematisch voeden. Max. 20 min per borst en bijvoeden (met kv). Uiteindelijk zijn mijn melkklieren zo dusdanig weinig gestimuleerd dat de melkproductie te weinig opgang was gekomen, en hij dus nooit volledig bv heeft gehad.

Nu mocht Billy van mij onbeperkt lang aan de borst en onbeperkt vaak (en max 3 uren ertussen). En de kraam vond dat prima. Natuurlijk begon het CB en de LK (ibclc) te steigeren als ik vertelde hoe vaak hij kwam en hoe lang hij dronk. Maar het doorzetten heeft beloond. Vandaag krijgt hij al 5 maanden volledig bv O+.

De eerste 6 weken is het keihard werken, maar uiteindelijk wordt het zoveel makkelijker. Hopelijk ook bij jou Tink!
  maandag 26 november 2018 @ 10:41:21 #247
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_183377039
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:25 schreef Tink89 het volgende:
Ik kolf omdat ze na een half uur tot drie kwartier drinken te moe is om verder te drinken, maar vervolgens wel nog honger heeft. Is op advies van de vk na vorige nacht waarin prul honger had, maar zo overstuur en moe was, dat aanhappen niet meer lukte. Fingerfeeden kost minder moeite, waardoor prul dan wel genoeg voeding heeft.
Hoe bedoel je dit?

dus na 3 kwartier, valt ze dan in slaap, en zo ja voor hoelang?

3 uur er tussen is echt heel erg lang trouwens, dit kan dus zeker in de nacht ervoor zorgen dat ze te moe zijn om aan te happen, hoelang zat er snachts tussen.

Borstvoeding is heel zwaar, en het lastige is ook dat de mensen van wie je goed advies zou verwachtek (vk, cb dat vaak niet geven)
pi_183377935
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:35 schreef lunapuella het volgende:

ik heb ook lades en gebruik een tray met deksel (van de zeeman maar dat is zomer assortiment ben ik bang). ik leg deze gewoon in de la. zorgen dat wat spullen vlak liggen om het bovenop te leggen en invriezen maar.
en verder dezelfde zakjes als wolken.

Tink ik denk dat je alle tips al hebt gehad. Onbeperkt voeden en een LK inschakelen
Als je over een paar dagen denkt waarom wil prul zo idioot vaak drinken, rond dag 9 zit een regeldag. daar vooral aan toegeven want dat is nodig om je productie op te krikken, dan niet extra gaan bijvoeden. maar ik ga er vanuit dat je dan al een LK hebt kunnen spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 26-11-2018 14:49:06 ]
pi_183379564
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 23:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Blazen, wrijven, zorgen dat ze het niet al te warm heeft, wiebelen, koude vingers van manlief in haar nekje...

Een lk is wel een goed idee ja. Ik heb dat zelf in m'n kraamplan gezet, maar op de een of andere manier was ik dat alweer vergeten.

Net heeft ze zonder afgekolfde melk gekregen te hebben keurig 3 uur gelaten tussen de vorige voeding en deze en we hebben alledrie even geslapen. Daar wordt de wereld ook al een stuk leuker van :D
Het is onwijs herkenbaar! En zo zwaar idd! Wij verschoonden de luier als baby niet meer actief dronk bij borst 1, en daarna borst 2 aanbieden. Dan was hij weer een beetje bij de les ;).

Daarnaast zijn wij aan de slag gegaan (na overleg met lk) met een afbouwschema voor de bijvoeding. Stel: in week 1 is de bijvoeding 30 cc per voeding. Dan deden we in week 2 steeds 20 cc geven, en in week 3 10 cc. Zo bouw je de hoeveelheid die hij uit de borst moet halen ook langzaam op. Tussendoor kolfde ik bij 3 voedingen na (ipv elke voeding) waarvan 1x per dag powerkolven. Zo hebben wij de bijvoeding af kunnen bouwen. Maar onze baby was erg klein (2460 bij de geboorte) en groeide niet goed de eerst week, waardoor de bv ook niet goed op gang was gekomen. Daarom is het wel een goed idee om jullie plan ook met een lk af te stemmen.

Het scheelde voor mij dat er een plan wás, en dat het dus ergens ook een einde had. Veel sterkte, het is niet niks :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_183379874
Wat was het begin zwaar idd. Ik had ook nog eens eerst spruw ( qua gevoel of er scheermesjes door je tepels aan het snijden waren) en ook nog eens een melkblaar die maar niet weg ging. Stond ik met een scherpe naald die ik van een verpleegkundige had gehad in mijn tepel te prikken en die blaar uit te knijpen :X .

Bv gaat nu wel fluitend hoor, maar ik snap wel dat veel vrouwen stoppen na een paar weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')