Een houten trein hebben we idd ook (heel uitgebreid, 2 ikea kallax bakken vol) en wordt elke week opnieuw gebouwd en veranderd. Maar ja, Lego he, zelf treintjes bouwenquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef Kyara het volgende:
Goede oplossing MM! Welke wil hij hebben? M wil hem ook erg graag voor zijn verjaardag. Maar hij heeft ook al houten trein met toebehoren.
Treinen zijn sowieso tof, maar ik denk vanaf het moment dat ze zelf ook een beetje met Lego kunnen bouwen?quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Vanaf welke leeftijd is de legotrein leuk vinden jullie?
Vind ik lastig inschatten voor andere kinderen. Afgaande op mijnesen: vanaf 3.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Vanaf welke leeftijd is de legotrein leuk vinden jullie?
Ook Montessori? Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Mariska, gefeliciteerd nog met L!
Ik ben nu ook kleutermoeder en mag me morgenochtend met kleuter en plantje op het schoolplein gaan meldenwaar bleef de tijd??
Ik post niet zo actief meer mee in de leeftijdsreeksen maar het is toch wel een ding hoor, de babydreutertopics achter je laten
quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd (nog) JufM & SQ!![]()
![]()
![]()
Spannend morgen SQ! Heeft Mauw er zin in?
Leuk zo'n school dicht bij, en klasgenoten in de straat; afgelopen zaterdag stond er om 09:00 al een kindje uit z'n klas voor de deur om met F te spelenMaken jullie vooraf afspraken over wel/niet spelen? In het weekend vind ik tijd samen met het gezin belangrijk, natuurlijk kan er gespeeld worden maar dan wel graag na ontbijt & aankleedsessies...
Bij ons ook, idd. Vrijwel niemand neemt drinken mee, volgens mij 'mag' het ook niet (in ieder geval hebben ze het liever niet).quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 16:18 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond al die verhalen over bekers zo grappig. Mijne drinken op beide scholen gewoon water uit de kraan met bekertjes van school.
Alleen is dat blijkbaar helemaal niet zo gewoon.
Wij hebben het hier met buurkinderen ook. Door de gezamenlijke binnentuin kunnen ze bij elkaar op de achterdeur kloppen. I vraagt soms op zondagochtend 9:00 of ze bij een buurmeisje mag aankloppen. Dat vinden wij dan ook te vroeg. Maar vanaf 10:30 vinden we het wel oke, waarbij we als buren wel onderling de regel hebben dat we bij spontaan aankloppen natuurlijk altijd het recht hebben om nee te zeggen. Je komt wel dingen van elkaar te weten, bijv dat onze buren regelmatig pyjama dagen hebben in het weekend en nog wat van die dingen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 09:56 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd (nog) JufM & SQ!![]()
![]()
![]()
Spannend morgen SQ! Heeft Mauw er zin in?
Leuk zo'n school dicht bij, en klasgenoten in de straat; afgelopen zaterdag stond er om 09:00 al een kindje uit z'n klas voor de deur om met F te spelenMaken jullie vooraf afspraken over wel/niet spelen? In het weekend vind ik tijd samen met het gezin belangrijk, natuurlijk kan er gespeeld worden maar dan wel graag na ontbijt & aankleedsessies...
Oh! Misschien is dit de reden dat een andere moeder verbaasd omkeek toen ik tegen dreumes zei 'dat er allemaal blaadjes op d'r poes zitten' nadat ze d'r knuffel had laten vallen..quote:Op woensdag 10 oktober 2018 07:57 schreef Omentielvo het volgende:
Juiste benamingen doe ik half aan. Alleen bij de mannetjes. Vanaf mijn jeugd noemen wij de vagina ‘poes’ en dat gebruiken we naar Riley toe ook.
Nou, dit. Die seksuele revolutie was niet voor niets, embrace your vaginaquote:Op woensdag 10 oktober 2018 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het altijd zo gek dat een mannenlid wél bij de naam wordt genoemd en dat van vrouwen een soort schaamnaam krijgt
We noemen het bij jongens toch ook geen worstje of slurfje?
Team vagina dus. Al heeft noud wel een piemel en geen penis, dat wordt het in de puberteit vanzelf
Dat is toch onlogisch. Je zegt ik wil het bij de juiste naam noemen en dan benoem je alleen de binnenkant?quote:Op woensdag 10 oktober 2018 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het altijd zo gek dat een mannenlid wél bij de naam wordt genoemd en dat van vrouwen een soort schaamnaam krijgt
We noemen het bij jongens toch ook geen worstje of slurfje?
Team vagina dus. Al heeft noud wel een piemel en geen penis, dat wordt het in de puberteit vanzelf
quote:Op woensdag 10 oktober 2018 10:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou, dit. Die seksuele revolutie was niet voor niets, embrace your vagina
Serieus, ik ben opgegroeid denkende dat 'aapje' het woord was voor mijn vagina. Dat gun ik geen enkel kind.
Damn, ik heb zojuist iets geleerd na 35 jaarquote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is toch onlogisch. Je zegt ik wil het bij de juiste naam noemen en dan benoem je alleen de binnenkant?
Ik vind vulva ook een stom woord, dus heeft bij ons een meisje nog een plasser en een jongen een piemel. Maar daar ben ik niet helemaal tevreden over.
Ja precies. Maar dat zou wel mijn initiële reactie zijn, denk ik. Ik gok dat die situatie niet voorkomt, wanneer kleuter het over “plasser” heeft.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken er wel meer die het zo noemen. Ook niet mijn keuze, maar wel lullig voor zo'n kind als ze ermee opgevoed wordt dat ze een kutje heeft en *random volwassene* zegt dat ze dat niet mag zeggen.
Ik krijg vulva mijn strot niet uit, net als jij.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 11:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is toch onlogisch. Je zegt ik wil het bij de juiste naam noemen en dan benoem je alleen de binnenkant?
Ik vind vulva ook een stom woord, dus heeft bij ons een meisje nog een plasser en een jongen een piemel. Maar daar ben ik niet helemaal tevreden over.
He, goede oplossingquote:Op woensdag 10 oktober 2018 12:08 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vind vulva beter klinken dan vagina. Ik ga ze aan R gewoon allemaal leren (behalve kutje en kut)en dan mag ze zelf kiezen welke zij gebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |