En waarop wil ze zich beroepen?quote:
Ze komt niet op kantoor want ziek, en haar ziekte casus wordt door het UWV / arts behandeld. Daar mag de werkgever zich gaan melden.quote:Op maandag 24 september 2018 12:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En waarop wil ze zich beroepen?
Als ik zo even zelf rond google, is er niet iets waarmee geschermd kan worden in de zin van wetgeving of regels of ik lees er overheen.
Nou nee, haar ziekte casus word niet behandeld door UWV, daar zit een ander verhaal achter, zo beknopt mogelijk : ze vroeg in eerste instantie wajong aan, die kreeg ze niet (want andere regels nu etc.) zijn wel van mening dat ze arbeidsvermogen heeft, maar zijn ook sterk van mening dat het werk wat ze deed, teveel was voor haar "vermogen" en dat ze dus ziek moest melden en werk wat ze wel zou kunnen moet gebeuren onder bepaalde voorwaarden.quote:Op maandag 24 september 2018 12:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ze komt niet op kantoor want ziek, en haar ziekte casus wordt door het UWV / arts behandeld. Daar mag de werkgever zich gaan melden.
Dat zou kunnen, maar daar word met geen woord over gerept en lijkt puur te gaan over 'om de voortgang van de situatie te bespreken', einde quote.quote:Op maandag 24 september 2018 12:59 schreef Basp1 het volgende:
Een werkgever wordt door zijn verzekering vaak ook verplicht om binnen een x aantal dagen een verzuimgesprek te plannen.
Nee nog nooit ziekgemeld in bijna 10 jaar tijd op zwangerschapsverlof na dan geloof ik.quote:Op maandag 24 september 2018 13:17 schreef dop het volgende:
Zijn er meerdere ziekmeldingen aan deze melding vooraf gegaan?
Probleem is dat de hele situatie nogal medisch van aard is, er sprake is van bepaalde beperkingen waardoor zij eigenlijk dit werk in huidige vorm niet aan kan.quote:Op maandag 24 september 2018 13:17 schreef Sigaartje het volgende:
Altijd in gesprek gaan. Dan krijg je/zij ook de kans de ernst van de situatie uit te leggen.
Nou ja dat kan ook per mail lijkt me, dat doen ze zelf ook immers.quote:Op maandag 24 september 2018 13:36 schreef Metalfrost het volgende:
Aan de telefoon uitleggen dat ze eerst uitsluitsel wil krijgen van de bedrijfsarts voordat ze een gesprek wil aangaan met de werkgever.
zwangerschap is geen ziekte.quote:Op maandag 24 september 2018 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee nog nooit ziekgemeld in bijna 10 jaar tijd op zwangerschapsverlof na dan geloof ik.
Zakelijk nee, rustig wel.quote:Op maandag 24 september 2018 13:53 schreef dop het volgende:
[..]
zwangerschap is geen ziekte.
Dan vind ik de snelle oproep vreemd.
Als ze zakelijk en rustig kan blijven zou ik wel gaan.
Iemand mee nemen kan ook nog een optie zijn.
Lukt het niet dan aangeven dat je verzuim eerst met de bedrijfsarts wil bespreken.
En niet voordien met hen.
Het gesprek kan twee kanten opgaan:quote:Op maandag 24 september 2018 14:42 schreef SuperNeger het volgende:
Dat zal wel een werkgever zijn die even zelf wil beoordelen of de werknemer instaat is om te werken. Lekker een beetje onder druk zetten. Ziek is ziek. Laat een onafhankelijke arts het maar beoordelen. De rest mag je gewoon weigeren.
99% kans dat ze gewoon komen met een verhaal van "Aw kan je echt niet terugkomen dan geven we je minder x en kan je meer y" en een week later is het weer als van oudsquote:Op maandag 24 september 2018 14:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gesprek kan twee kanten opgaan:
óf idd zoals jij aangeeft (dan komt die HR-muts wel op enig moment met zoiets als "ziek zijn is een keuze" en dán wordt het tijd om op te stappen uit het gesprek), óf werkgever wil bespreken of (en voor hoe lang) er vervanging geregeld moet worden; ik lees immers dat het hoofd planning het gesprek heeft aangevraagd.
Repliek: "Zullen we eerst even het advies van de arboarts afwachten?"quote:Op maandag 24 september 2018 14:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
99% kans dat ze gewoon komen met een verhaal van "Aw kan je echt niet terugkomen dan geven we je minder x en kan je meer y" en een week later is het weer als van ouds
Dat was dus mijn advies idd.quote:Op maandag 24 september 2018 14:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Repliek: "Zullen we eerst even het advies van de arboarts afwachten?"
Ik begreep uit je post dat je ook adviseerde om het gesprek vooraf met de werkgever te weigeren.quote:
quote:Op maandag 24 september 2018 14:42 schreef SuperNeger het volgende:
Laat een onafhankelijke arts het maar beoordelen. De rest mag je gewoon weigeren.
preciesquote:Op maandag 24 september 2018 15:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik begreep uit je post dat je ook adviseerde om het gesprek vooraf met de werkgever te weigeren.
[..]
Dat zou ik dus niet doen.quote:
jawel je moet eerst naar de arboarts als je ziek bentquote:
Als het puur om jouw ziekte en re-integratie gaat ja, maar wellicht gaat het gesprek wel een heel andere kant op.quote:Op maandag 24 september 2018 15:15 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
jawel je moet eerst naar de arboarts als je ziek bent
Op wie doel je nu: werkgever of werknemer?quote:Op maandag 24 september 2018 15:24 schreef Grems het volgende:
Mensen die zich bij voorbaat vijandig opstellen
Werknemer, dat je in gesprek wilt gaan met een zieke werknemer lijkt mij vrij logisch qua planning en dergelijke.quote:Op maandag 24 september 2018 15:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Op wie doel je nu: werkgever of werknemer?
Het zou al helpen als de werkgever wat duidelijker was over wat hij met de werknemer wil bespreken. Vergeet ook niet dat werknemer beperkt psychisch belastbaar is.quote:Op maandag 24 september 2018 16:21 schreef Grems het volgende:
[..]
Werknemer, dat je in gesprek wilt gaan met een zieke werknemer lijkt mij vrij logisch qua planning en dergelijke.
Beperkt psychisch belastbaarquote:Op maandag 24 september 2018 16:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Het zou al helpen als de werkgever wat duidelijker was over wat hij met de werknemer wil bespreken. Vergeet ook niet dat werknemer beperkt psychisch belastbaar is.
Om te voorkomen dat het hoofd planning domme dingen zegt natuurlijk.quote:Op maandag 24 september 2018 16:55 schreef zatoichi het volgende:
Maar waarom zou er een HR-muts bij moeten zitten? Dan wordt ik heel snel achterdochtig....
Kan aan mij liggen hoor, maar weet wat je rechten en plichten zijn! Ik heb ook keihard teruggeslagen met wettelijke vastgestelde feiten toen ze mij een oor wilden aannaaien, maar vertrouw HR nooit meer sindsdien aangezien ze aanvankelijk deden alsof ze me wilden helpen...
Wat is daar zo lachwekkend aan?quote:
Je moet wel bij de meeste bedrijven. Doe je dit niet ga je er uiteindelijk alleen maar zelf spijt van krijgen dat je te makkelijk bent.quote:Op maandag 24 september 2018 15:24 schreef Grems het volgende:
Mensen die zich bij voorbaat vijandig opstellen
Valt best mee hoor. Je weet in ieder geval zeker dat het een vervelende situatie gaat worden als je zelf meteen zo begint.quote:Op maandag 24 september 2018 18:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je moet wel bij de meeste bedrijven. Doe je dit niet ga je er uiteindelijk alleen maar zelf spijt van krijgen dat je te makkelijk bent.
nietquote:Op maandag 24 september 2018 18:23 schreef Grems het volgende:
[..]
Valt best mee hoor. Je weet in ieder geval zeker dat het een vervelende situatie gaat worden als je zelf meteen zo begint.
Even contact opnemen met de werkgever en vragen wat het onderwerp van het gesprek wordt, lijkt me geen slecht idee. Met als reden dat zij zich zelf graag wil kunnen voorbereiden op het gesprek.quote:Op maandag 24 september 2018 13:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja dat kan ook per mail lijkt me, dat doen ze zelf ook immers.
Ze is ook niet goed in het verwoorden van alles, heeft wel een maatschappelijk werkster die helpt natuurlijk mee maar kan ook niet altijd ala minute erbij komen.
Natuurlijk wel, beetje goodwill is nog nooit iemand slechter van geworden.quote:
Nou er zitten twee bij he, HR hoofd "coordinator" en hoofd planning.quote:Op maandag 24 september 2018 16:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Beperkt psychisch belastbaar![]()
Lijkt mij vrij logisch wat het hoofd planning wil bespreken.
Moeten ze je ziekmelding maar respecteren en je niet naar de zaak toe roepen als je ziek bent.quote:Op maandag 24 september 2018 18:33 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, beetje goodwill is nog nooit iemand slechter van geworden.
Bij voorbaat een vijandige opstelling aannemen is een 100% garantie dat de ander ook geen druppel water bij de wijn gaat doen.
Ze gaat sowieso niet alleen heen.quote:Op maandag 24 september 2018 18:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Even contact opnemen met de werkgever en vragen wat het onderwerp van het gesprek wordt, lijkt me geen slecht idee. Met als reden dat zij zich zelf graag wil kunnen voorbereiden op het gesprek.
En als ze weten dat ze psychische problemen heeft kan ze erbij vermelden dat ze erg onrustig wordt van het feit dat ze niet weet waarover het gesprek zal gaan. En dat dit haar geen goed doet.
Dat mag uiteraard, maar dan niet huilen dat de ander vervolgens ook overal moeilijk over gaat doen.quote:Op maandag 24 september 2018 18:34 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Moeten ze je ziekmelding maar respecteren en je niet naar de zaak toe roepen als je ziek bent.
Daarom dus: arboarts
Ik heb een keer een baas gehad die me na 2 dagen uit zichzelf weer op het rooster zette. Hij vond 2 dagen ziek zijn wel genoeg.quote:Op maandag 24 september 2018 18:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat mag uiteraard, maar dan niet huilen dat de ander vervolgens ook overal moeilijk over gaat doen.
Het begint in ieder geval wel duidelijk te worden waarom wajong-city Fok constant conflicten heeft met werkgevers en instanties
En toen was jij natuurlijk geneigd om hem tegemoet te komen.quote:Op maandag 24 september 2018 18:38 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik heb een keer een baas gehad die me na 2 dagen uit zichzelf weer op het rooster zette. Hij vond 2 dagen ziek zijn wel genoeg.
moeten ze zich maar laten verzekeren voor ziek personeel.quote:Op maandag 24 september 2018 18:40 schreef Grems het volgende:
[..]
En toen was jij natuurlijk geneigd om hem tegemoet te komen.
Of roept een dergelijke actie alleen een negatieve tegenreactie op? Precies
Mensen met onredelijke vijandbeeldenquote:Op maandag 24 september 2018 18:40 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
moeten ze zich maar laten verzekeren voor ziek personeel.
Wie is er nou onredelijk? De persoon die zich ziek meldt en zich wil laten keuren door een arboarts zoals dat van de wet moet na een aantal dagen of de partij die de ziekmelding niet accepteert en iemand sommeert om naar de zaak te komen?quote:Op maandag 24 september 2018 18:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen met onredelijke vijandbeelden![]()
En als de ander vervolgens zich beroept op de regeltjes zijn het natuurlijk onredelijke klootzakken1!!!11![]()
De persoon die niet eens de moeite neemt om even te informeren waar het gesprek over gaat natuurlijk.quote:Op maandag 24 september 2018 18:43 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wie is er nou onredelijk? De persoon die zich ziek meldt en zich wil laten keuren door een arboarts zoals dat van de wet moet na een aantal dagen of de partij die de ziekmelding niet accepteert en iemand sommeert om naar de zaak te komen?
Ja, maar bij punt 3 zit de crux.quote:Op maandag 24 september 2018 18:44 schreef Syd het volgende:
Is dit niet voldoende?
https://www.fnv.nl/mijn-v(...)ver-mijn-ziekmelding
Naja je kan je ook wel bedenken waar het gesprek over gaat.quote:Op maandag 24 september 2018 18:46 schreef Grems het volgende:
[..]
De persoon die niet eens de moeite neemt om even te informeren waar het gesprek over gaat natuurlijk.
Maar dan kun je toch weigeren om te antwoorden toch?quote:Op maandag 24 september 2018 18:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, maar bij punt 3 zit de crux.
En dan blijkt het om iets heel anders te gaan en heb je vanwege je achterdochtige vijandbeeldquote:Op maandag 24 september 2018 18:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Naja je kan je ook wel bedenken waar het gesprek over gaat.
Als het dus "overspannen" is als oorzaak zou ik er zeker niet heengaan en zal het je herstel ook niet bevorderen. Heb je je arm gebroken of zo dan is het een ander verhaal.
Jawel, je bent verplicht medewerking te verlenen aan re-integratie. Daar valt dit onder.quote:Op maandag 24 september 2018 18:48 schreef Syd het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch weigeren om te antwoorden toch?
De werkgever mag het vragen maar volgens mij niet eisen dat je daar antwoord op moet geven.
Ja om wat zou het anders gaan. Salarisverhoging?quote:Op maandag 24 september 2018 18:50 schreef Grems het volgende:
[..]
En dan blijkt het om iets heel anders te gaan en heb je vanwege je achterdochtige vijandbeeld
jezelf verzekerd van een "tegenpartij" die ook geen millimeter meer gaat toegeven
Daar kom je pas achter als je het vraagtquote:Op maandag 24 september 2018 18:51 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja om wat zou het anders gaan. Salarisverhoging?
Die goeie verstandhouding is er niet, HR muts is degene geweest die ooit jaren geleden "per ongeluk" aan iedereen binnen het bedrijf een mail verstuurde wat een "dom varken ze is", omdat ze nou eenmaal niet heel erg goed nederlands (zwakbegaafd en beperkt in bepaalde dingen) kon typen waardoor haar emails soms wat warrig kon overkomen.quote:Op maandag 24 september 2018 18:53 schreef Mrs.Peel het volgende:
Het hangt heel erg af van het bedrijf en de relatie. Een vinger aan de pols contact lijkt mij prima. Je wilt toch beide de relatie goed houden? De bedoeling is dat de werknemer tzt weer terugkeert naar het werk, de manier waarop en timing wordt door de bedrijfsarts geadviseerd, maar de werkgever en werknemer zullen het samen moeten effectueren. Bovendien is zo'n eerste gesprek bij de bedrijfsarts vaak relatief lang na de ziekmelding. Ik vind het alleen maar een goede zaak als een werkgever zich bekommert om de werknemer. Nogmaals, ik ga er vanuit dat er een goede verstandhouding is, en dat zo'n gesprek naast praktische zaken voor de werkgever ook steunend is voor de werknemer. Ik zou met open vizier en onbevooroordeeld het gesprek in gaan.
Wat valt er “toe te geven”? We zijn niet op de markt, het is geen koehandel.quote:Op maandag 24 september 2018 18:50 schreef Grems het volgende:
[..]
En dan blijkt het om iets heel anders te gaan en heb je vanwege je achterdochtige vijandbeeld
jezelf verzekerd van een "tegenpartij" die ook geen millimeter meer gaat toegeven
Dat is inderdaad wel erg kwalijk. Als ze weet wat haar rechten en plichten zijn, kan een gesprek geen kwaad. Als ze te ziek is voor een gesprek op de door hen voorgestelde dag en tijd, kan ze natuurlijk een tegenvoorstel doen voor een ander moment op basis van haar eigen verwachting wanneer het mogelijk is. En misschien is dat vóór het gesprek met de bedrijfsarts, maar misschien ook pas daarna.quote:Op maandag 24 september 2018 19:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die goeie verstandhouding is er niet, HR muts is degene geweest die ooit jaren geleden "per ongeluk" aan iedereen binnen het bedrijf een mail verstuurde wat een "dom varken ze is", omdat ze nou eenmaal niet heel erg goed nederlands (zwakbegaafd en beperkt in bepaalde dingen) kon typen waardoor haar emails soms wat warrig kon overkomen.
De ander is degene die het weliswaar oploste destijds, maar ook dreigde met "persoonlijke gevolgen" als ze niet kapte met het willen hebben van een vast uren contract vlak voor de crisis in de zorg nog.
Raar bedrijf.
Alles in het leven verloopt soepeler met een goede verstandhouding. Jij bent niet eerder bereid een keertje over te werken als een bedrijf ook niet moeilijk doet als je een keer eerder weg moet, bijvoorbeeld?quote:Op maandag 24 september 2018 19:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat valt er “toe te geven”? We zijn niet op de markt, het is geen koehandel.
Daar ging mijn post niet overquote:Op maandag 24 september 2018 18:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze gaat sowieso niet alleen heen.
De afspraak is al bevestigd met vermelding dat iemand zal bijzitten ter ondersteuning en helpen verwoorden van zaken, indien noodzakelijk.
Reïntegratie binnen 6 dagen na een ziekmelding? Voordat iemand bij de bedrijfsarts is geweest?quote:Op maandag 24 september 2018 18:50 schreef trein2000 het volgende:
Jawel, je bent verplicht medewerking te verlenen aan re-integratie. Daar valt dit onder.
Alles wel binnen het redelijke uiteraard.
Uiteraard. Maar wat valt er in te schikken als het op ziekte aankomt? Ik zou, als ik in staat was, ook bij werkgever op gesprek gaan maar als die op voorhand al bewust vaag doet waarover hij mij wil spreken, moet je het mij niet kwalijk nemen als ik in reactie daarop mijn reserves heb. Dat is niet stug, dat is zelfbescherming.quote:Op maandag 24 september 2018 20:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Alles in het leven verloopt soepeler met een goede verstandhouding. Jij bent niet eerder bereid een keertje over te werken als een bedrijf ook niet moeilijk doet als je een keer eerder weg moet, bijvoorbeeld?
Arbeidsdeskundige van het UWV (geruggesteund door een UWV arts). Is niet zomaar iemand dus.quote:Op maandag 24 september 2018 21:45 schreef Delenlill het volgende:
Bij het aanvragen van de WAJONG is haar geadviseerd (door wie?) om haarzelf ziek te melden, omdat ze volgens deze medewerker werk deed wat niet binnen haar arbeidsvermogen viel?
Ik hoop dat ze buiten dit advies ook bij de huisarts is geweest? Want een ziekmelding op advies van iemand die haar aanvraag behandelde is nogal raar.
Natuurlijk is zijzelf in eerste instantie diegene die moet beoordelen of ze wel of niet kan werken door ziekte, en ik ken het gehele verhaal niet.
Dan ga je al wel heel snel over tot het 2e spoor. En dat zonder dat überhaupt een Arboarts iets heeft kunnen zeggen.quote:Op maandag 24 september 2018 22:08 schreef Delenlill het volgende:
Maar ze is ook overspannen? En ze hiervoor bij de arts geweest?
Want als de enige reden van ziekmelding is dat ze mogelijk niet geschikt is voor haar baan dan zou ze beter in gesprek met de werkgever kunnen gaan om te kijken of hij passend werk voor haar kan vinden. Of dat ze zelf naar passend werk gaat zoeken bij een andere werkgever.
Zoals ik al zei ken ik het volledig verhaal niet. Dus waarschijnlijk denk ik er te gemakkelijk over.
Speelt een hoop mee, ze is beperkt en te gauw belast.quote:Op maandag 24 september 2018 22:08 schreef Delenlill het volgende:
Maar ze is ook overspannen? En ze hiervoor bij de arts geweest?
Want als de enige reden van ziekmelding is dat ze mogelijk niet geschikt is voor haar baan dan zou ze beter in gesprek met de werkgever kunnen gaan om te kijken of hij passend werk voor haar kan vinden. Of dat ze zelf naar passend werk gaat zoeken bij een andere werkgever.
Zoals ik al zei ken ik het volledig verhaal niet. Dus waarschijnlijk denk ik er te gemakkelijk over.
Die vervloekte werkgever toch he. Maar wie maakt elke maand dat salaris over? Dat is toch echt de werkgever.quote:Op maandag 24 september 2018 14:42 schreef SuperNeger het volgende:
Dat zal wel een werkgever zijn die even zelf wil beoordelen of de werknemer instaat is om te werken. Lekker een beetje onder druk zetten. Ziek is ziek. Laat een onafhankelijke arts het maar beoordelen. De rest mag je gewoon weigeren.
Toch zou die arts dat een stuk beter kunnen beoordelen dan jij. Die is er namelijk voor opgeleid. Het kan ook zijn dat ze zich gewoon niet graag kwetsbaar en zwak opstellen naar vrienden, collega's etc dus dat je het daarom niet merkt.quote:Op woensdag 26 september 2018 19:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Die vervloekte werkgever toch he. Maar wie maakt elke maand dat salaris over? Dat is toch echt de werkgever.
Nu is de ene werkgever de andere niet. Maar even een voorbeeld; ik typ dit terwijl ik aan het werk ben in een winkeltje. Super rustig hier. Af en toe wat klanten, hele nette buurt. 0,0 verantwoordelijkheid hoeven nemen. Laptop mee, krantje lezen, koffie zuipen en whatsappen. That's it.
Toch zijn er hier 2 volwassen mannen die lichamelijk niks lijken te mankeren die psychische klachten hebben waardoor ze al jarenlang minimaal inzetbaar zijn. Om de haverklap weer ziek melden. De ene is nu aan het re-integereren. Die mag dus niet alleen werken. Dus een paar uurtjes per dag zit er hier 2 man terwijl er maar werk is voor 0,5. Ondertussen kunnen ze wel hun huis verbouwen, zwart werken, weekendjes wet, autorijden etc.
De arbo arts hebben ze blijkbaar kunnen overtuigen.
Dit is gewoon werk wat een gepensioneerd tenger vrouwtje van 70 nog zou kunnen. Dan zou het voor 2 doorsnee volwassen mannen teveel gevraagd zijn?
Ik heb zelf tijdens de crisis geen vast werk kunnen krijgen. Werkgevers willen flex en geen vast. Rara hoe komt dat.
Dusja, iedere situatie is uniek. Maar helaas wordt er door werknemers veel misbruik gemaakt van de bescherming die ze genieten.
Ook precies wat je verwacht, bij iemand die zich in 10jaar nooit heeft ziek gemeld.quote:Op woensdag 26 september 2018 19:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Die vervloekte werkgever toch he. Maar wie maakt elke maand dat salaris over? Dat is toch echt de werkgever.
Nu is de ene werkgever de andere niet. Maar even een voorbeeld; ik typ dit terwijl ik aan het werk ben in een winkeltje. Super rustig hier. Af en toe wat klanten, hele nette buurt. 0,0 verantwoordelijkheid hoeven nemen. Laptop mee, krantje lezen, koffie zuipen en whatsappen. That's it.
Toch zijn er hier 2 volwassen mannen die lichamelijk niks lijken te mankeren die psychische klachten hebben waardoor ze al jarenlang minimaal inzetbaar zijn. Om de haverklap weer ziek melden. De ene is nu aan het re-integereren. Die mag dus niet alleen werken. Dus een paar uurtjes per dag zit er hier 2 man terwijl er maar werk is voor 0,5. Ondertussen kunnen ze wel hun huis verbouwen, zwart werken, weekendjes wet, autorijden etc.
Dit is gewoon werk wat een gepensioneerd tenger vrouwtje van 70 nog zou kunnen. Dan zou het voor 2 doorsnee volwassen mannen teveel gevraagd zijn?
Ik heb zelf tijdens de crisis geen vast werk kunnen krijgen. Werkgevers willen flex en geen vast. Rara hoe komt dat.
Dusja, iedere situatie is uniek. Maar helaas wordt er door werknemers veel misbruik gemaakt van de bescherming die ze genieten.
True, idd een heel verhaal maar is alleen om even in te haken op het direct negatief wegzetten van een werkgever. That's all.quote:Op woensdag 26 september 2018 19:40 schreef dop het volgende:
[..]
Ook precies wat je verwacht, bij iemand die zich in 10jaar nooit heeft ziek gemeld.
Verder leuk verhaal maar volgens mij voegt het weinig toe aan dit topic.
Zoals we verhalen kunnen oplepelen over slechte werkgevers, kunnen we dat ook over slechte werknemers.
Beetje zonde van je geneeskunde opleiding dan.quote:Op woensdag 26 september 2018 19:35 schreef tstile het volgende:
[..]
Veel werknemers hebben ook totaal geen besef dat er wel omzet moet zijn om hun salaris te kunnen betalen. Ik ben ook parttime zzp'er en ik weet dat het niet komt aanwaaien.
De figuurt die ik net noemde denkt serieus dat hij de volledige omzet die zijn kassa draait heeft verdient voor het bedrijf ipv dat hij slechts een klein radertje is na de productie, transport, pand etc etc.
Was dat maar waar:)quote:Op woensdag 26 september 2018 19:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Beetje zonde van je geneeskunde opleiding dan.
Weigeren....en voorstellen dit gesprek te doen na de feedback van de bedrijfsarts. Die zal dan met een advies komen voor her integratie en kunnen ze dat bespreken.quote:Op maandag 24 september 2018 12:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tijdje terug had ik al een topic aangemaakt over een kennis van ons die is totaal overspannen geraakt, lang verhaal enfin, die heeft zich uiteindelijk ziek gemeld bij beide werkgevers.
Een werkgever wil plots, nog voor ze bij de bedrijfsarts is geweest, een gesprek met haar over de "situatie".
In dit geval met HR coordinator? samen met het hoofd planning.
Ik kan me vergissen, maar dat lijkt mij niet de juiste volgorde van zaken?
Snap dat ze een gesprek met d'r aan willen gaan okay, maar medische zaken hoeft ze helemaal niet met ze te bespreken toch?
Wat valt er dan te bespreken? Ja ik ben ziek, overspannen en uwv is van mening dat ik het werk niet langer mag doen (nogmaals, lang verhaal)
Ik kan me er weinig bij voorstellen in ieder geval waar ze op "hopen" in dat gesprek.
Of hoe zit dat precies?
Gesprek staat al gepland voor vandaag, dus.. maar zal wel loslopen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 07:34 schreef descon het volgende:
[..]
Weigeren....en voorstellen dit gesprek te doen na de feedback van de bedrijfsarts. Die zal dan met een advies komen voor her integratie en kunnen ze dat bespreken.
Ik heb contact op de achtergrond met R_one, die dan ook van mening is net als ikzelf eigenlijk, dat het nogal tegenstrijdig is te praten over amicaal ontslag en ww.. terwijl ze ziek thuis zit en alles.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:14 schreef dop het volgende:
Wat een onbeschofte zooi.
Lange halen snel thuis.
Niet in trappen.
Laat je adviseren door een onafhankelijk iemand.
Zou mij antwoord/vraag ook aan de werkgever zijn.
Vragen of ze bereid zijn daar aan mee te werken.
goed zo.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik heb contact op de achtergrond met R_one, die dan ook van mening is net als ikzelf eigenlijk, dat het nogal tegenstrijdig is te praten over amicaal ontslag en ww.. terwijl ze ziek thuis zit en alles.
Daarbij is er ook nog een jurist van de organisatie die haar begeleid + word er nog contact opgenomen met de arbeidsdeskundige van het UWV om, voor de vorm, toch eens te checken of de werkgever een punt heeft of niet.
Hoewel we volgens mij allemaal wel het antwoord weten daarop, maar enfin.
Ze zagen mij zitten in een net pak en zagen de bui al hangen denk ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:22 schreef dop het volgende:
[..]
goed zo.
We weten nu wel waarom ze z'n haast hebben.
Helaas voor hun hadden jullie je al laten adviseren.
Nou ja, ik wacht het gesprek af met de bedrijfsarts.. als dat net zo lijp loopt als dit..quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Damn, dat wantrouwen over de bedoelingen van de werkgever was dus volledig terecht. Grotendeels herkenbare situatie, trouwens. Wat zal ze blij zijn met jouw steun
Ik zou me maar voorbereiden op het ergste .... reken maar dat wg vooraf even ‘een gesprekje’ met de arboarts heeft.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 19:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja, ik wacht het gesprek af met de bedrijfsarts.. als dat net zo lijp loopt als dit..
Maar dat verwacht ik niet trouwens,
Dat zit er wel dik in, maar goed dan kunnen we meteen nog overgaan op deskundige oordeel uwv.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou me maar voorbereiden op het ergste .... reken maar dat wg vooraf even ‘een gesprekje’ met de arboarts heeft.
arbo artsen die lastig of vervelend doen zijn meestal wel te tackelen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 20:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat zit er wel dik in, maar goed dan kunnen we meteen nog overgaan op deskundige oordeel uwv.
Waarschijnlijk gaan ze dat ook doen. Maar blijkbaar wilden ze er ook maar meteen vanaf.quote:Op maandag 24 september 2018 18:43 schreef trein2000 het volgende:
Wg mag ongeveer drie dingen vragen in zo’n gesprek;
- wat kun je wel? (Qua werk)
- wat kun je niet? (Qua werk)
- Hoelang denk je dat het duurt
Naast de praktische zaken uiteraard
Lokquotequote:Op maandag 24 september 2018 18:42 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen met onredelijke vijandbeelden![]()
En als de ander vervolgens zich beroept op de regeltjes zijn het natuurlijk onredelijke klootzakken1!!!11![]()
Hoe is het voorbij precies?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 09:18 schreef zatoichi het volgende:
Jammer het zo gelopen is. Maar wel verwacht dus...
Wat wil de persoon waarover het gaat eigenlijk? Bij deze werkgever is het in ieder geval voorbij, kan ze ergens anders (als ze weer beter is) aan de slag?
Haar leidinggevende wil van haar af, of je dit nou wint of niet, uiteindelijk kun je moeilijk blijven samenwerken. Dat gaat nooit meer werken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoe is het voorbij precies?
Dat is even iets te makkelijk.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 13:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Haar leidinggevende wil van haar af, of je dit nou wint of niet, uiteindelijk kun je moeilijk blijven samenwerken. Dat gaat nooit meer werken.
Goed bezig, TS. Ik heb er weinig aan toe te voegen. Idd nu eerst het gesprek met de Arboarts afwachten en laat familielid ook daar iemand meenemen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoe is het voorbij precies?
En nee, er ligt geen baan op de loer ofzo, ze is daadwerkelijk overspannen / burnout.
Dus hoe het dan verder moet, geen idee.
Werkgever moet passend werk gaan vinden uiteindelijk conform de voorwaarden zoals geadviseerd word door UWV.
Gaat de bedrijfsarts er niet in mee, pas ik in eerste instantie de tip van dop toe, dat ie dan maar schriftelijk gaat motiveren.
Als dat geen effect heeft, deskundige oordeel aanvraag UWV.
Dan is er redelijke kans dat ze exact dezelfde uwv arts voor d'r neus krijgt als voorheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |