Ja, met een taxibus is nog nooooooit iets gebeurd.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:34 schreef Nober het volgende:
Vaker incidenten met stints
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-viel-stil-op-spoor
Kanttekeningen geplaatst bij introductie stint
https://www.telegraaf.nl/(...)ij-introductie-stint
Toch maar weer terug naar de (elektrische?) taxibus?
Ik ken mij ook weinig soortgelijke ongevallen voor de geest halen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:33 schreef Bocaj het volgende:
Oss blijkt een hechte gemeente te zijn.
De hoeveelheid mensen die op de been waren gisteren is uitzonderlijk.
Kan mij zo niet herinneren dat er zoveel mensen op de been waren bij een soortgelijk ongeluk ergens anders in het land in het verleden!
Ohja, vroeger reden ook constant taxibussen het spoor op vanwege falende remmen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, met een taxibus is nog nooooooit iets gebeurd.
Domheid ten top
Dat is ook weer waar... Maar het viel mij op hoeveel mensen er massaal op de been waren....quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik ken mij ook weinig soortgelijke ongevallen voor de geest halen.
Paar dagen terug nog: https://www.hollandskroon(...)-trein-bij-waarland/quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Ohja, vroeger reden ook constant taxibussen het spoor op vanwege falende remmen.
Het heeft ook met de functie van deze mevrouw te maken. Ik zou haar niet graag de zorg van mijn kind toevertrouwen. Dat heeft niets te maken met het grote media ding. Voor de school is dat natuurlijk wel het geval, maar dat is niet geheel onlogisch.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:59 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vind ontslag ook wel overdreven. Normaal gesproken kankert iedereen graag op de ns als er weer eens vertraging is, OOK als dat door een onbekend iemand is die voor de trein is gesprongen. Dan kijkt niemand er van op.
Omdat dit nu een groot media ding is, wordt je opeens wel ontslagen? Dat klopt niet.
Maar uiteraard zijn dat soort reacties sowieso triest en dom, laat dat duidelijk zijn.
Je bent gewoon heel dom om publiekelijk met je eigen naam binnen 24 uur na een 'nationale' ramp om dode kinderen te lachen. Dan verdien je het ook.quote:Op vrijdag 21 september 2018 15:54 schreef CherryLips het volgende:
...
Tere zieltjes hier Alsof jullie ook geen moment hebben geniffeld om superfoute grappen na een akelige ramp. Misschien was het een manier om ermee om te gaan. Want - o my god - misschien meende ze het niet en was het - o my god - sarcasme? Tactisch is het niet van die vrouw, maar ze wordt nu publiekelijk aan de schandpaal genageld, is haar baan kwijt, komt niet meer aan de bak, vanwege een paar woorden op feesboek. En allemaal van die ontzettend keurige wereldverbeteraars die haar gaan aangeven op een school waar ze niets te maken hebben en overal screenshots plaatsen Of het bericht aangeven bij Facebook, dat het verwijdert, en vervolgens gaan ze er alsnog screenshots van plaatsen. Lekker meedoen met een online heksenjacht. Ga iets nuttigs doen
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:59 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vind ontslag ook wel overdreven. Normaal gesproken kankert iedereen graag op de ns als er weer eens vertraging is, OOK als dat door een onbekend iemand is die voor de trein is gesprongen. Dan kijkt niemand er van op.
Omdat dit nu een groot media ding is, wordt je opeens wel ontslagen? Dat klopt niet.
Maar uiteraard zijn dat soort reacties sowieso triest en dom, laat dat duidelijk zijn.
Ik vraag me bij zoiets altijd af wat de nabestaanden eraan hebben dat een aantal onbekende mensen hun naam in een boekje heeft gezet. "Kijk mij eens medeleven hebben" .quote:Op vrijdag 21 september 2018 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Condoleanceregister is geopend in het gemeentehuis hier.. ga er van het weekend ook maar even heen om mijn steun te betuigen. Het minste wat ik kan doen..
[ afbeelding ]
Bij zoiets ingrijpend valt de grond onder je voeten vandaan. Steun uit onverwachte, zelfs onbekende hoek kan een ietsiepietsie verzachten. Het snijdt dwars door je heen dat je een kind verliest en de wereld gewoon verder draait, alsof er nooit iets gebeurd is. Dat zelfs vreemden mee huilen, dat de wereld misschien toch even stil staat, kan troost bieden.quote:Op vrijdag 21 september 2018 19:35 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik vraag me bij zoiets altijd af wat de nabestaanden eraan hebben dat een aantal onbekende mensen hun naam in een boekje heeft gezet. "Kijk mij eens medeleven hebben" .
Besef je dat het hier om dode kinderen gaat? 4 stuks + 1 zwaargewond waarvan 3 uit één gezin?quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:59 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vind ontslag ook wel overdreven. Normaal gesproken kankert iedereen graag op de ns als er weer eens vertraging is, OOK als dat door een onbekend iemand is die voor de trein is gesprongen. Dan kijkt niemand er van op.
Omdat dit nu een groot media ding is, wordt je opeens wel ontslagen? Dat klopt niet.
Maar uiteraard zijn dat soort reacties sowieso triest en dom, laat dat duidelijk zijn.
Wat is gepast? Ik snap het wel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-dankbaar~a96112e0/
Marijke en haar dochtertje zijn Slachtofferhulp 'eeuwig dankbaar'
Getuige zijn van een vreselijk drama. Niemand hoopt het ooit mee te maken, maar voor Marijke van Laarhoven (32) liep het even helemaal anders. Zij raakte donderdag, samen met haar 3-jarig dochtertje, direct betrokken bij het Osse spoordrama. De twee waren zo van slag dat ze direct naar Slachtofferhulp zijn gegaan. ,,Deze mensen ben ik voor de rest van mijn leven dankbaar.
Voor meer tekst, even op de link klikken.
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind. Ik snap best dat je je verhaal wilt doen over wat je overkomen is, maar met heel je naam in de krant? Er zijn toch ook andere manieren? Ergens vind ik dit niet gepast.
Vorm van verwerken.quote:Op vrijdag 21 september 2018 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-dankbaar~a96112e0/
Marijke en haar dochtertje zijn Slachtofferhulp 'eeuwig dankbaar'
Getuige zijn van een vreselijk drama. Niemand hoopt het ooit mee te maken, maar voor Marijke van Laarhoven (32) liep het even helemaal anders. Zij raakte donderdag, samen met haar 3-jarig dochtertje, direct betrokken bij het Osse spoordrama. De twee waren zo van slag dat ze direct naar Slachtofferhulp zijn gegaan. ,,Deze mensen ben ik voor de rest van mijn leven dankbaar.
Voor meer tekst, even op de link klikken.
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind. Ik snap best dat je je verhaal wilt doen over wat je overkomen is, maar met heel je naam in de krant? Er zijn toch ook andere manieren? Ergens vind ik dit niet gepast.
waarom niet , wat heeft deze uitspraak te maken met het uitoefenen van haar vak? Kan zij nu ineens geen les geven of is ze nu ineens niet aardig tegen kinderen?quote:Op vrijdag 21 september 2018 15:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat iemand die dit soort uitspraken doet in het onderwijs thuis hoort?
dit. beetje zwak van die school vind ik. ik kan zelf overigens niet lachen om de uitspraken van die docent . Wel matig dat ze er grappen over maakt bahquote:Op vrijdag 21 september 2018 18:59 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vind ontslag ook wel overdreven. Normaal gesproken kankert iedereen graag op de ns als er weer eens vertraging is, OOK als dat door een onbekend iemand is die voor de trein is gesprongen. Dan kijkt niemand er van op.
Omdat dit nu een groot media ding is, wordt je opeens wel ontslagen? Dat klopt niet.
Maar uiteraard zijn dat soort reacties sowieso triest en dom, laat dat duidelijk zijn.
Nee het is geen domheid. Die dingen zijn gewoon gevaarlijk, puur omdat het remmen niet op de manier gaat zoals we gewend zijn. Vaak is het gastoevoer los laten, we zijn gewend dit te combineren met een rem. Knijp of pedaalrem of achteruittrap. Wat hier simpelweg is gebeurt, desbetreffende bestuurster had weinig ervaring met zo een Sint en gaat er mee de weg op, in paniek/reflex bij het zien van de spoorwegovergang ipv gas los te laten (om te remmen) dus gas bijgegeven door de hendel/pedaal in te drukken. En deze reactie klopt vanuit 80 jaar rijdende wereld, je bedient al jaren met je rechter voet of de rem of t gaspedaal of op de motor vergelijkbaar of welk voertuig dan ook.quote:Op vrijdag 21 september 2018 18:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, met een taxibus is nog nooooooit iets gebeurd.
Domheid ten top
Duidelijk nog nooit een Stint gezien. Leuk verhaal, maar slaat nergens op. Buiten een gashendel (net als op de brommer en motor met de rechterhand bediend) heb je namelijk een HANDREM. Kijk eerst even dit filmpje:quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:26 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nee het is geen domheid. Die dingen zijn gewoon gevaarlijk, puur omdat het remmen niet op de manier gaat zoals we gewend zijn. Vaak is het gastoevoer los laten, we zijn gewend dit te combineren met een rem. Knijp of pedaalrem of achteruittrap. Wat hier simpelweg is gebeurt, desbetreffende bestuurster had weinig ervaring met zo een Sint en gaat er mee de weg op, in paniek/reflex bij het zien van de spoorwegovergang ipv gas los te laten (om te remmen) dus gas bijgegeven door de hendel/pedaal in te drukken. En deze reactie klopt vanuit 80 jaar rijdende wereld, je bedient al jaren met je rechter voet of de rem of t gaspedaal of op de motor vergelijkbaar of welk voertuig dan ook.
Het is puur kostenbesparing, want een elektrische auto heeft dit namelijk niet . EIgenlijk is een stint niks anders dan een elektrisch rijdende palletwagen die je bij TNT/Fedex/UPS/Supermarkt ziet rond rijden.
[ afbeelding ]
En als je ooit zo een ding hebt bedient, kun je wel herinneren dat je ook weleens een pallet weg hebt geduwd ipv naar je toe te trekken. Of een elektrische invalidewagentje, ipv te remmen per ongeluk gas te geven.
Motoren, quads, brommers, scootmobielen allemaal op handgas....quote:Op vrijdag 21 september 2018 21:26 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nee het is geen domheid. Die dingen zijn gewoon gevaarlijk, puur omdat het remmen niet op de manier gaat zoals we gewend zijn. Vaak is het gastoevoer los laten, we zijn gewend dit te combineren met een rem. Knijp of pedaalrem of achteruittrap. Wat hier simpelweg is gebeurt, desbetreffende bestuurster had weinig ervaring met zo een Sint en gaat er mee de weg op, in paniek/reflex bij het zien van de spoorwegovergang ipv gas los te laten (om te remmen) dus gas bijgegeven door de hendel/pedaal in te drukken. En deze reactie klopt vanuit 80 jaar rijdende wereld, je bedient al jaren met je rechter voet of de rem of t gaspedaal of op de motor vergelijkbaar of welk voertuig dan ook.
Het is puur kostenbesparing, want een elektrische auto heeft dit namelijk niet . EIgenlijk is een stint niks anders dan een elektrisch rijdende palletwagen die je bij TNT/Fedex/UPS/Supermarkt ziet rond rijden.
[ afbeelding ]
En als je ooit zo een ding hebt bedient, kun je wel herinneren dat je ook weleens een pallet weg hebt geduwd ipv naar je toe te trekken. Of een elektrische invalidewagentje, ipv te remmen per ongeluk gas te geven.
Springkussen wordt even mee gestopt nav o.a. reportage RTLnieuws, twee kinderen met een schedelbasisfractuur, en minimaal nog 1 kind met een beenbreuk, wrs nog meerdere minder zwaargewonde kinderen. Goede beslissing. Zou ik ook wel redelijk vinden bij de Stint.twitter:Piet_Heyn twitterde op vrijdag 21-09-2018 om 22:08:39 Verhuurders stoppen met gevaarlijke springkussens https://t.co/CQY5h365Or reageer retweet
Je kan je eigen onzin recht proberen te praten, maar het wordt er niet beter van.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:08 schreef funnywell het volgende:
Zie precies in dat filmpje hoe het ook bij een palletwagen gaat. Je laat het mechanisme los en daardoor rem je op de elektrische motor. De handrem is eventueel bij te gebruiken om extra te remmen. Leuk die optie, maar daar moet je hersen wel op getraind zijn om dat te doen. Als je dan uit reflex toch gas geeft, omdat je instinct aangeeft dat de hendel bedienen remmen zou moeten zijn.
Dat is ook de reden dat we geen auto's meer produceren dat je kunt remmen en gasgeven met beide voeten. Vroeger was de indeling namelijk vaak koppeling-gas-rem.
Wat is er niet veilig aan dan aan de stints? De twijfels van de RDW gingen over de breedte, en nog steeds zijn ze smaller dan die baboe hipster dingen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:13 schreef Ryan3 het volgende:Springkussen wordt even mee gestopt nav o.a. reportage RTLnieuws, twee kinderen met een schedelbasisfractuur, en minimaal nog 1 kind met een beenbreuk, wrs nog meerdere minder zwaargewonde kinderen. Goede beslissing. Zou ik ook wel redelijk vinden bij de Stint.twitter:Piet_Heyn twitterde op vrijdag 21-09-2018 om 22:08:39 Verhuurders stoppen met gevaarlijke springkussens https://t.co/CQY5h365Or reageer retweet
Even stoppen met het vervoeren van kinderen totdat veiligheid goed overdacht is en wrs aanpassingen zijn doorgevoerd.
Je moet wel handig mee kunnen omgaan. Vooral remmen is altijd lastig samen met reactievermogen van een bestuurder, in welke situatie dan ook. Op tijd remmen is vaak kwestie van seconden tijd als iets ergs gebeurt.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:17 schreef Nattekat het volgende:
Hier rijden ze nog gewoon. Volgens een kennis rijden ze hier al 7 jaar met die dingen en is er op een lege accu na nog nooit iets mee gebeurd. Zitten twee remmen op; één op de motor en een knijprem. Volgeladen zijn die dingen niet vooruit te branden.
Handen los van het stuur = remmen op de motor.
Het is ook pure nonsens die hij verspreid. Ook op de stint geef je met rechts gas (of vermogen, het is elektrisch).quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Motoren, quads, brommers, scootmobielen allemaal op handgas....
En dat kan in een auto of taxibusje nooit gebeuren, die hysterie en niet rationeel reageren.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Je moet wel handig mee kunnen omgaan. Vooral remmen is altijd lastig samen met reactievermogen van een bestuurder, in welke situatie dan ook. Op tijd remmen is vaak kwestie van seconden tijd als iets ergs gebeurt.
Mogelijk heeft begeleidster van een kinderopvanglocatie niet op tijd gereageerd met haar handen vasthoudend aan het stuur, wat er ook voor groot drama zorgde bij het ongeluk. Zij was vermoedend ook erg hysterisch over toen er een ongeluk was gekomen. Dus zij was even niet rationeel genoeg om goede handelingen te doen met zo'n kar. Speculeren heeft echt geen zin, maar ik heb ervaring met rijden met mijn scootermobiel. Iedereen kan echt zoiets overkomen maar het is ook altijd kwestie van geluk of niet of je hiermee overleeft van een groot ongeluk.
Nou ja, iig al uit deze gebeurtenis dat dat ding niet stante pede stil staat of iig behoorlijk c.q. voldoende snel, als het mis gaat ergens mee, waarmee weten we nog niet. We weten nog niet wat er precies gebeurd is uiteraard, maar voordat onderzoek hierin duidelijkheid verschaft zou ik het gebruik ervan veiligheidshalve even opschorten.quote:Op vrijdag 21 september 2018 22:41 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat is er niet veilig aan dan aan de stints? De twijfels van de RDW gingen over de breedte, en nog steeds zijn ze smaller dan die baboe hipster dingen.
Mensen die het ‘jij hebt zeker geen kinderen’ argument gebruiken vind ik nog walgelijker dan die zieke grappen op Facebook.quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:34 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Had hem al gerectificeerd. Maar doet niks af aan mijn punt. Ik weet nog steeds zeker dat iedereen die tegen het ontslag van die vrouw is, zelf geen kinderen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |