SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze openingspost is te vinden in de FoK!Wiki: klik![]()
peeron natuurlijkquote:Op donderdag 20 september 2018 23:34 schreef JohnB52 het volgende:
Heeft iemand hier de gouden tip wat de site is waarop je bouwinstructies kan vinden van LEGO sets?
Ik heb er al zelf n paar gevonden, zoals
https://www.lego.com/en-us/service/buildinginstructions
http://lego.brickinstructions.com
https://www.brickowl.com/catalog/lego-instructions
https://www.toysperiod.com
nee dat ging ff fout. ik reageerde eerst op enen post met ene link, toen zag ik dat die al stond dus wou ik hem verwijderen. druk ik hem op quote. 2 x fout dus. toen had ik iets van... f* it.quote:Op vrijdag 21 september 2018 00:26 schreef mschol het volgende:
je hoeft niet te gaan spammen om hem vol te maken he?...
[..]
peeron natuurlijk
Thanks die kende ik nog niet!quote:Op vrijdag 21 september 2018 00:26 schreef mschol het volgende:
je hoeft niet te gaan spammen om hem vol te maken he?...
[..]
peeron natuurlijk
dat kan, die is ook al 4 jaar op de markt, langer dan de meestequote:Op zondag 23 september 2018 08:47 schreef Tokus het volgende:
gaat er nou een modular binnenkort retiren? Ik las eentijdje terug dat dat wellicht de Parisian Restaurant is, maar kan er niks concreets over vinden.
amazon e.d. willen nog wel eens stunten qua prijzen, brickwatch idd in de gaten houden en evt daar waarschuwingen instellenquote:Op zondag 23 september 2018 19:32 schreef uppie83 het volgende:
Vraagje aan de langdurige verzamelaars...is er richting December een periode dat Lego echt een stuk goedkoper wordt... of is het meer net als nu?
De folder van Kruitvat in de gaten houden, die wordt niet meegenomen bij het prijsvergelijk bij brickwatchquote:Op zondag 23 september 2018 19:32 schreef uppie83 het volgende:
Vraagje aan de langdurige verzamelaars...is er richting December een periode dat Lego echt een stuk goedkoper wordt... of is het meer net als nu?
Zou kunnen. Ben meer benieuwd of er een nieuwe modular op de markt komt. Vanwege het uit blijven van die info heb ik onlangs de 76108 gekocht en iets gepimpt zo dat hij prima in mijn stad als modular mee kan. En heb ik de 10214 towerbridge maar gekocht voor een prikkie op mp. Deze ga ik ombouwen tot een modularquote:Op zondag 23 september 2018 08:47 schreef Tokus het volgende:
gaat er nou een modular binnenkort retiren? Ik las eentijdje terug dat dat wellicht de Parisian Restaurant is, maar kan er niks concreets over vinden.
nou, het gaat me vooral erom of ik die Parisian Restaurant toch binnenkort maar eens moet kopen, of dat dat nog wel even kan wachten. Zodra die retired is gaan de prijzen wat omhoog, ook al zijn er nog genoeg te krijgen.quote:Op zondag 23 september 2018 21:45 schreef hvan het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ben meer benieuwd of er een nieuwe modular op de markt komt. Vanwege het uit blijven van die info heb ik onlangs de 76108 gekocht en iets gepimpt zo dat hij prima in mijn stad als modular mee kan. En heb ik de 10214 towerbridge maar gekocht voor een prikkie op mp. Deze ga ik ombouwen tot een modular![]()
Mwah, denk dat dat wel mee valt. De petshop is ook nog steeds verkrijgbaar voor normale prijs, hoog uit een tientje duurder.quote:Op zondag 23 september 2018 21:51 schreef Tokus het volgende:
[..]
nou, het gaat me vooral erom of ik die Parisian Restaurant toch binnenkort maar eens moet kopen, of dat dat nog wel even kan wachten. Zodra die retired is gaan de prijzen wat omhoog, ook al zijn er nog genoeg te krijgen.
Hm dat is waar. En dat terwijl die petshop soms vrij duur was zelfs toen die nog in productie was, omdat die nergens te vinden was.quote:Op zondag 23 september 2018 21:58 schreef hvan het volgende:
[..]
Mwah, denk dat dat wel mee valt. De petshop is ook nog steeds verkrijgbaar voor normale prijs, hoog uit een tientje duurder.
Ik dacht 3 halen 2 betalen...quote:Op zondag 23 september 2018 21:12 schreef uppie83 het volgende:
Klopt, binnenkort geloof ik 2e artikel voor de halve prijs.
quote:Op maandag 24 september 2018 16:41 schreef JohnB52 het volgende:
Eindelijk 3 Foto's genomen van mijn werkplaats:-)
Vind ik de minste uit de seriequote:Op maandag 24 september 2018 11:45 schreef hvan het volgende:
De Palace Cinema raak je ook aan de straatstenen niet kwijt ondanks dat hij uit productie is.
Dit soort sets zijn niet meer zo gewild als een paar jaar geleden. (behalve de oudere dan) Komt denk ik ook dat ze vrijwel overal verkrijgbaar zijn. Dat was 5a 10 jaar geleden niet zo.
Ooh, leuke werkplaatsquote:
is dat werk of hobby?quote:Op maandag 24 september 2018 19:48 schreef JohnB52 het volgende:
T zijn maar ongeveer 4000 bakjes dus ik mis er nog 12000 wil ik elk steentje n eigen bakje geven... T zijn voornamelijk stenen van voor 2010. Al die nieuwe kleuren daar hebben we er nog weinig van.
aha, ik dacht even dat je veel te veel tijd en geld had en los was gegaan in je eigen, heul veel te grote, huisquote:Op maandag 24 september 2018 20:07 schreef JohnB52 het volgende:
Dagbesteding. Ik krijg er geen geld voor, maar ik begeleid andere cliėnten met de LEGO. en ja, dit is nog n hobby die ik nog wel kan uitvoeren na mijn ongeluk :-)
Pfff wat een geld man. Voor 120 euro zou ik er nog over nadenken aangezien er pf bij zit. Verder vind ik hem echt niet bijzonder. Er zijn mooiere sets voor dat geldquote:Op woensdag 26 september 2018 15:39 schreef Attitude het volgende:
NIEUW:
LEGO Creator Expert 10268 Vestas Wind Turbine
Het was vroeger al eens uitgebracht, maar dan voor eigen medewerkers, waardoor de prijzen op tweedehands sites de pan uit rezen. Maar nu is het voor beschikbaar voor iedereen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
826 onderdelen.
Te koop vanaf 23 november, de prijs is 199.95 euro. Maar de power functions zitten erbij ,die kosten toch al gauw 55 / 60 euro.
Sommige onderdelen zijn gemaakt van plantaardig materiaal.
https://www.bouwsteentjes(...)vestas-wind-turbine/
Dat ook. Daar komt bij dat dat ding gewoon lomp groot is. Hij is wel redelijk op schaal, maar voor een gemiddeld zolderkamer legostadje is hij gewoon veel te lompquote:Op woensdag 26 september 2018 23:51 schreef Tokus het volgende:
beetje jammer, want dit gaat ook het aanzicht van je Lego city vervuilen, zoals dat ook in het normale leven gebeurt met landschappen.
gisteravond een stuk op tweakers forum over gelezen.quote:Op zaterdag 29 september 2018 14:16 schreef Da hopman het volgende:
Lego is bezig met een nieuwe productlijn genaamd Lego Forma gericht opde volwassenenmarkt
Ziet er zo niet uit als iets wat ik zou kopenquote:Op zaterdag 29 september 2018 14:34 schreef mschol het volgende:
eerste vraag: waarom is dit specifiek voor volwassenen?
Vrijdag ochtend was hij er nog ja, heb hem toen direct besteld.quote:Op zondag 30 september 2018 01:55 schreef Reintji het volgende:
Ah was die wel te koop? Toen ik online keek was deze niet beschikbaar.
eerder een eurootje of 40quote:Op woensdag 26 september 2018 15:39 schreef Attitude het volgende:
Te koop vanaf 23 november, de prijs is 199.95 euro. Maar de power functions zitten erbij ,die kosten toch al gauw 55 / 60 euro.
oh, ze hebben gewoon de oude versies erbij gedaan. Wat flauw (en goedkoop).quote:Op donderdag 4 oktober 2018 14:51 schreef IanGillan het volgende:
[..]
eerder een eurootje of 40
https://shop.lego.com/nl-NL/Power-Functions
Ohzo.... dat zijn andere dan die gebruikt worden bij bijvoorbeeld de kersttrein. Dan is het geheel veel te duur, die prijs.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 14:51 schreef IanGillan het volgende:
[..]
eerder een eurootje of 40
https://shop.lego.com/nl-NL/Power-Functions
Gaan die twee door ja?quote:Op donderdag 4 oktober 2018 17:18 schreef Attitude het volgende:
UITSLAG LEGO IDEAS.
Er komen twee hele leuke IDEAS set aan in 2019.
FLINTSTONES
[ afbeelding ]
TREEHOUSE
[ afbeelding ]
Ja, gaat door. Staat op bouwsteentjes.info.. De stemming was livestream en deze 2 gaann door, komen in de loop van jaar 2019 uit.quote:
het is afwachten wat er van overblijft na de "kneed" rondequote:Op donderdag 4 oktober 2018 17:18 schreef Attitude het volgende:
UITSLAG LEGO IDEAS.
FLINTSTONES
[ afbeelding ]
TREEHOUSE
[ afbeelding ]
Volgens mij is daar niet zo heel veel. En als het er al is is het heel erg duur. Ik weet wel dat in Kuala Lumpur een winkel zit waar lego verkocht wordt, maar erg duur.quote:Op woensdag 10 oktober 2018 23:01 schreef Attitude het volgende:
Iemand nog tips / advies voor Lego in Vietnam, Laos Cambodja.
Ik ga over paar dagen heen dus vroeg ik af, bestaat het daar wel en misschien nog iets wat je echt mee moet nemen.
Heb overigens een stopover op vliegveld van Singapore.
Als het heel erg duur is, dan hoef ik er ook niet naar op zoek.quote:Op donderdag 11 oktober 2018 12:49 schreef hvan het volgende:
[..]
Volgens mij is daar niet zo heel veel. En als het er al is is het heel erg duur. Ik weet wel dat in Kuala Lumpur een winkel zit waar lego verkocht wordt, maar erg duur.
Als ze iets hebben zal het waarschijnlijk lepin zijn of een andere kopie
Is wel wat anders dan het treehouse dat ik al in mijn collectie heb.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 17:18 schreef Attitude het volgende:
UITSLAG LEGO IDEAS.
FLINTSTONES
[ afbeelding ]
TREEHOUSE
[ afbeelding ]
Ik vond de Blackbird SR-71 wel wat. Helaasquote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:13 schreef Da hopman het volgende:
[..]
Is wel wat anders dan het treehouse dat ik al in mijn collectie heb.[ afbeelding ]
Die had ik ook.quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:13 schreef Da hopman het volgende:
[..]
Is wel wat anders dan het treehouse dat ik al in mijn collectie heb.[ afbeelding ]
mooie set hoor!quote:Op donderdag 18 oktober 2018 15:13 schreef Da hopman het volgende:
[..]
hmm, als ik de 60197 zelf zou hebben had ik die wagen wel over willen nemen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 23:30 schreef Tokus het volgende:
heeft iemand interesse in een Powered Up 2.0 bluetooth aandrijving voor zijn treintje? Ik heb er een over, nadat ik mijn passagierstrein wat verlengd heb.
Of in een extra coupé? De restauratiewagen van 60197 mag dus ook weg.
ja, dat snap ik volledig, want ik heb er eigenlijk ook geen plek voor haha. M'n stadje wordt straks omringd door een spoorlijn. nou ja, stadje... vooralsnog een redelijke chaos in layout. Dat komt ook doordat die straten erg veel plek innemen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 08:52 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, als ik de 60197 zelf zou hebben had ik die wagen wel over willen nemen.
ik baal enorm dat ik geen ruimte voor een trein layout heb, dus aan die controller heb ik ook niet echt wat.
ja, dat kan, maar dan vind ik die trein weer te lang worden.quote:kan je die wagon mbv bricklink niet gewoon ombouwen naar een reguliere wagon?
Bedoel je op kleur? Of echt maar een paar onderdeeltjes?quote:Op zondag 21 oktober 2018 10:31 schreef Spockjuh_ het volgende:
zondagochtend luiheid.... de kinderen beginnen een aardige verzameling met lego op te bouwen en ik zoek eigenlijk sorteermogelijkheden voor de kleine onderdelen.
zijn daar speciale lego opbergdozen voor te krijgen of heb je daar ook alternatieven voor?
maar... dat is beide "part of the fun"quote:Op zondag 21 oktober 2018 11:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
kleur en kleine onderdelen. Maakt het zoeken een stuk makkelijker en zorgt er voor dat de woonkamervloer geen mijnenveld wordt
Koop slippers met aan de onderkant van die legonopjes. Raap je alles op waar je op staat. En je wordt groter #succesquote:Op zondag 21 oktober 2018 11:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
kleur en kleine onderdelen. Maakt het zoeken een stuk makkelijker en zorgt er voor dat de woonkamervloer geen mijnenveld wordt
werkt dat?quote:Op zondag 21 oktober 2018 14:05 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Koop slippers met aan de onderkant van die legonopjes. Raap je alles op waar je op staat. En je wordt groter #succes
tofquote:Op zondag 21 oktober 2018 17:35 schreef Tokus het volgende:
een extra tafel erbij, maar het is nog steeds wat krap...
[ afbeelding ]
de fishing store met aanlegsteiger en speedboot.
[ afbeelding ]
de kapper, poolhal en detective's office, met rechts ernaast nog een MOC winkel en links een normaal Creator-huisje.
[ afbeelding ]
het station, met een beeld/fontein ernaast en wat bejaarden die erbij zitten.
[ afbeelding ]
De pet shop, met rechts ernaast een creator-fietsenwinkeltje
[ afbeelding ]
de verbouwde cinema. Binnenin zitten en werken ook alleen maar Star Wars figuren, bij de premiere van The Force Awakens.
[ afbeelding ]
de Diner, met links ernaast een MOC speelgoedwinkel met appartement erboven, en rechts een shop die mensen misschien wel herkennen.
[ afbeelding ]
En er achter is een parkje en staat de draaimolen. Lekker veilig langs het spoor, maar er staat een hek tussen.
[ afbeelding ]
En wat mschol hierboven al zegt over geen ruimte voor een treinlayout, dat begrijp ik nu compleet. Die rails nemen veel teveel plek in, vooral de bochten. Net als de wegen, trouwens.
Ik had vroeger 1 bak met minifiguren + accessoires, 1 bak met plates/tiles, 1 bak mini stukjes, 1 bak technisch, 1 bak klassieke blokjes als 4x2x1 etc en een grote restbak. Werkte altijd supergoed (al heb ik dat toen wel een keer met mijn moeder uitgezocht). Ik wist ook precies welke stukjses ik had en waar ik die moest zoeken. Reuze handigquote:Op zondag 21 oktober 2018 14:00 schreef bleiblei het volgende:
lego voor kinderen moet je niet sorteren. Dat zit na 1 keer bouwen al door elkaar. Op kleur sorteren is sowieso af te raden, want dat maakt het veel lastiger net dat ene blokje zoeken wat je nodig hebt.
Maar het belangrijkste. Lego willen sorteren is een volwassenen trekje. Geen kind op de wereld zit daar op te wachten.
Brickpicker.com zoals je ook in het filmpje kan zien.quote:Op zondag 21 oktober 2018 09:59 schreef Miniem het volgende:
Zag net dit filmpje, vraag me af welke website dat is waar je kan zien hoeveel een set in waarde stijgt of daalt.
Geniaal, jaloers hoor.quote:Op zondag 21 oktober 2018 17:35 schreef Tokus het volgende:
een extra tafel erbij, maar het is nog steeds wat krap...
[ afbeelding ]
de fishing store met aanlegsteiger en speedboot.
[ afbeelding ]
de kapper, poolhal en detective's office, met rechts ernaast nog een MOC winkel en links een normaal Creator-huisje.
[ afbeelding ]
het station, met een beeld/fontein ernaast en wat bejaarden die erbij zitten.
[ afbeelding ]
De pet shop, met rechts ernaast een creator-fietsenwinkeltje
[ afbeelding ]
de verbouwde cinema. Binnenin zitten en werken ook alleen maar Star Wars figuren, bij de premiere van The Force Awakens.
[ afbeelding ]
de Diner, met links ernaast een MOC speelgoedwinkel met appartement erboven, en rechts een shop die mensen misschien wel herkennen.
[ afbeelding ]
En er achter is een parkje en staat de draaimolen. Lekker veilig langs het spoor, maar er staat een hek tussen.
[ afbeelding ]
En wat mschol hierboven al zegt over geen ruimte voor een treinlayout, dat begrijp ik nu compleet. Die rails nemen veel teveel plek in, vooral de bochten. Net als de wegen, trouwens.
Dus nietquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 10:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
mooie set hoor!
eens kijken of ik die ook kan maken, denk t wel
weet niet of ik 4150p40 heb
Compleet? Zoek nog een motor/batterypack/afstandbediening voor mijn kersttrein.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 23:30 schreef Tokus het volgende:
heeft iemand interesse in een Powered Up 2.0 bluetooth aandrijving voor zijn treintje? Ik heb er een over, nadat ik mijn passagierstrein wat verlengd heb.
Wat wil je er voor?quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:22 schreef Tokus het volgende:
ja. die drie dingen inderdaad, en als je wil nog de zijkanten van de motor (die zijn blijkbaar los er op te zetten). Alles nog nieuw en ongebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |