abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:27:05 #276
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_182062901
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het kan prima zo zijn dat je onschuldig bent maar je verklaring (of delen ervan) wel belastend kunnen worden gebruikt.

Als Jos Nicky bijvoorbeeld heeft gezien tijdens een avondwandeling en gedag heeft gezegd en gelijk is doorgelopen
(ik noem maar wat), dan is het niet handig om dat te verklaren bijvoorbeeld. Dan hebben ze gelijk een verklaring dat je Nicky als laatste hebt gezien die avond en dat wordt tegen je gebruikt.
dus als je het niet hebt gedaan en er wel bewijzen zijn dat je het gedaan hebt dan helpt het je om te zwijgen? Vreemde redenatie hoor.
pi_182062915
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:09 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Wat opzich wel interessant is. Peter R. de Vries is namelijk niet de aanklager, maar Roethof wel de verdediger. Enige objectiviteit zou dus wel in de lijn der verwachting liggen... Het is interessant dat uit alles blijkt dat Peter R. de Vries de verdachte al heeft veroordeeld, uitgerekend hij (die zo bekend is met het strafproces, maar ook met gerechtelijke dwalingen en onterechte bekentenissen) zou beter moeten weten. Maargoed, emotioneel betrokken, zoals eerder al genoemd.
Petertje heeft zijn goede vrienden, de ouders van Nicky, natuurlijk belooft om koste wat het kost ''DE DADER'' levend te zullen vinden. Ongeacht wie het is breien ze er wel een verhaaltje aan.
Als Petertje werkelijk gelijk zou hebben, had hij niet zo gek gedaan aan tafel bij Pauw, maar had hij achterover kunnen gaan leunen met de wetenschap dat er bij de rechtbank HET ULTIEME BEWIJS op tafel gegooid zou worden.
Zijn gedrag zegt mij dat hij flink door de mand gaat vallen en geen bewijzen heeft. En daarmee zal zijn geloofwaardigheid bij zijn vrienden afzwakken. Iets waar Petertje de narcist niet mee kan leven. Hij zal nog liever een onschuldige vast laten zetten dan dat hij zijn falen zal toegeven.
Daarmee zeg ik niet dat Jos B. onschuldig is!! Ik betwijfel alleen of hij de werkelijke dader is van de dood van Nicky.
Next.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:29:44 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182062925
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:27 schreef T-zooi het volgende:

[..]

dus als je het niet hebt gedaan en er wel bewijzen zijn dat je het gedaan hebt dan helpt het je om te zwijgen? Vreemde redenatie hoor.
Toch werkt het wel zo ;) Als je geen alibi hebt gaat het niet helpen als je zegt dat je Nicky bent tegengekomen die avond inderdaad. Dan kan je beter zwijgen en hen laten bewijzen hoe het DNA op zijn kleding is gekomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182062951
De aanpak lijkt een beetje op die in de zaak van Kathlien Cremers. Daar zweeg de verdachte 1,5 jaar tot het dossier compleet was en de rechtszaak voor de deur stond. Toen kwam hij met een volgens vele ongeloofwaardig verhaal dat echter wel binnen het sporenbeeld paste.

De rechtbank ging niet mee in het verhaal van de verdachte en veroordeelde hem. Het hof sprak hem uiteindelijk vrij en als hij later niet was gaan praten, dan hadden ze hem waarschijnlijk nooit meer iets gemaakt.

Peter de Vries maakte hier eerder ook een uitzending over:
Ik denk dat wij dit ook gaan zien bij Brech. Zolang mogelijk zwijgen en als het dossier er ligt met een verklaring komen die past binnen het bewijs dat er is.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:45:02 #280
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182063097
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het kan prima zo zijn dat je onschuldig bent maar je verklaring (of delen ervan) wel belastend kunnen worden gebruikt.

Als Jos Nicky bijvoorbeeld heeft gezien tijdens een avondwandeling en gedag heeft gezegd en gelijk is doorgelopen
(ik noem maar wat), dan is het niet handig om dat te verklaren bijvoorbeeld. Dan hebben ze gelijk een verklaring dat je Nicky als laatste hebt gezien die avond en dat wordt tegen je gebruikt.
Nee, dan hebben ze een verklaring waarin staat dat je Nicky hebt gezien. Dat je Nicky als laatste hebt gezien, kan aan de hand van jouw verklaring niet gezegd worden.
pi_182063159
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:45 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee, dan hebben ze een verklaring waarin staat dat je Nicky hebt gezien. Dat je Nicky als laatste hebt gezien, kan aan de hand van jouw verklaring niet gezegd worden.
Niet als je doet aan waarheidsvinding, wel als er sprake is van tunnelvisie.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:53:17 #282
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_182063185
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:45 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee, dan hebben ze een verklaring waarin staat dat je Nicky hebt gezien. Dat je Nicky als laatste hebt gezien, kan aan de hand van jouw verklaring niet gezegd worden.
Ben wel benieuwd of je, na meerdere reacties, nu wel begrijpt waarom het - ook in gevallen dat je 100% onschuldig bent - vaak verstandig is om niet (al dan niet direct) te verklaren.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:54:14 #283
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_182063198
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet als je doet aan waarheidsvinding, wel als er sprake is van tunnelvisie.
er wordt ook uit gegaan van waarheidsvinding maar je kunt het de politie niet kwalijk nemen dat ze kritisch zijn. Bovendien beslist de politie niet maar de rechter dus waarom zou meewerken slecht zijn als je onschuldig bent? Ik heb daar nog geen concrete reden voor gelezen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:57:29 #285
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182063232
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:53 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd of je, na meerdere reacties, nu wel begrijpt waarom het - ook in gevallen dat je 100% onschuldig bent - vaak verstandig is om niet (al dan niet direct) te verklaren.
Nee. Als ik onschuldig ben, wil ik zo snel mogelijk naar huis en vertel ik dus wat ik weet. De waarheid. Mn verhaal zul dus ook consequent zijn, keer op keer. Als ik zeg: 'ik beroep mij op mijn zwijgrecht' weet ik dat ik onder druk gezet wordt. Hou ik niet van. En ik weet ook dat ik die dag zeker nog niet naar huis ga. En dat het wel even duurt voordat ik dan eindelijk toch naar huis mag.

Mja, bij mij zie je het direct als ik overduidelijk lieg. Een leugentje om bestwil gaat nog wel maar meer ook niet. Ik ga er vanuit dat een rechercheur ook heel snel doorheeft dat ze de verkeerde voor zich hebben.

Een paar reacties doet mij niet heel snel anders denken daarover. Bovendien heb ik een teringhekel aan liegende verdachten en verdachten die zich steevast beroepen op zwijgrecht. Daartoe zou ik mezelf niet willen verlagen. En gezien ik een redelijk brave burger ben zonder criminele veroordelingen, zal het wel meevallen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:04:24 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182063299
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:45 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee, dan hebben ze een verklaring waarin staat dat je Nicky hebt gezien. Dat je Nicky als laatste hebt gezien, kan aan de hand van jouw verklaring niet gezegd worden.
Nee, maar ze hebben wel meer bewijs dan ze hadden om je op de plaats van het delict te plaatsen rond de tijdstip van overlijden: Namelijk je eigen verklaring.
Stuk sterker dan enkel DNA dat in principe niets zegt over het moment van contact of wijze van overdracht.

Tenzij je echt een heel sterk alibi hebt is zwijgen en hen laten bewijzen de beste weg, ook als je onschuldig bent. Maargoed, dat zal elke advocaat je in zulke situaties ook aanraden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182063506
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee. Als ik onschuldig ben, wil ik zo snel mogelijk naar huis en vertel ik dus wat ik weet. De waarheid. Mn verhaal zul dus ook consequent zijn, keer op keer. Als ik zeg: 'ik beroep mij op mijn zwijgrecht' weet ik dat ik onder druk gezet wordt. Hou ik niet van. En ik weet ook dat ik die dag zeker nog niet naar huis ga. En dat het wel even duurt voordat ik dan eindelijk toch naar huis mag.

Mja, bij mij zie je het direct als ik overduidelijk lieg. Een leugentje om bestwil gaat nog wel maar meer ook niet. Ik ga er vanuit dat een rechercheur ook heel snel doorheeft dat ze de verkeerde voor zich hebben.

Een paar reacties doet mij niet heel snel anders denken daarover. Bovendien heb ik een teringhekel aan liegende verdachten en verdachten die zich steevast beroepen op zwijgrecht. Daartoe zou ik mezelf niet willen verlagen. En gezien ik een redelijk brave burger ben zonder criminele veroordelingen, zal het wel meevallen.
Het spijt me te zeggen, maar dan word je een soort van tweede Ernest Louwes (Deventer moordzaak) . Die beweert ook bij hoog en laag dat ie het niet gedaan heeft, maar allerlei snippers bewijs pleiten tegen hem. En hij kan het niet weerleggen.
Somebody that I used to know
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:26:51 #288
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182063581
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Het spijt me te zeggen, maar dan word je een soort van tweede Ernest Louwes. Die beweert ook bij hoog en laag dat ie het niet gedaan heeft, maar allerlei snippers bewijs pleiten tegen hem. En hij kan het niet weerleggen.
Of die is gewoon schuldig, maar bljift in de ontkennende fase zitten. Maar, misschien. Wie zal het zeggen? Ik zal gewoon meewerken in de hoop dat z snel genoeg doorhebben dat ze toch echt de verkeerde voor zich hebben.
pi_182063613
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nee. Als ik onschuldig ben, wil ik zo snel mogelijk naar huis en vertel ik dus wat ik weet. De waarheid. Mn verhaal zul dus ook consequent zijn, keer op keer. Als ik zeg: 'ik beroep mij op mijn zwijgrecht' weet ik dat ik onder druk gezet wordt. Hou ik niet van. En ik weet ook dat ik die dag zeker nog niet naar huis ga. En dat het wel even duurt voordat ik dan eindelijk toch naar huis mag.

Mja, bij mij zie je het direct als ik overduidelijk lieg. Een leugentje om bestwil gaat nog wel maar meer ook niet. Ik ga er vanuit dat een rechercheur ook heel snel doorheeft dat ze de verkeerde voor zich hebben.

Een paar reacties doet mij niet heel snel anders denken daarover. Bovendien heb ik een teringhekel aan liegende verdachten en verdachten die zich steevast beroepen op zwijgrecht. Daartoe zou ik mezelf niet willen verlagen. En gezien ik een redelijk brave burger ben zonder criminele veroordelingen, zal het wel meevallen.
Vooral meewerken aan je eigen veroordeling zodat je snel je nieuwe woning kunt inrichten. ^O^
  zaterdag 22 september 2018 @ 12:58:10 #290
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182063954
Ik lees het al: mocht ik ooit aangehouden worden, zal dit 100% tot een succesvolle vervolging en gevangenisstraf leiden. Tot aan de Hoge Raad zal ik als onschuldige, schuldig bevonden worden, omdat ik weigerde mij te beroepen op mn zwijgrecht.

Wat ben ik blij dat ik toch een brave burger ben!

[ Bericht 5% gewijzigd door Kamelenteen op 22-09-2018 13:31:44 ]
pi_182064167
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, totdat ik me een beetje ging verdiepen in hoe het werkt met die verhoren. En toen stuitte ik op de website https://politie-verhoor.nl. Een zeer verhelderende website, echt interessant om door te lezen. En volgens mij bij de uitleg over hoe zo'n verhoor in z'n werk gaat wordt beschreven hoe selectief de politie je verhaal gebruikt en hoe sturend ze zijn (logisch ook). En daarom dus niet zomaar een verklaring afleggen.
Tuurlijk kan je als advocaat je client adviseren om niks te zeggen, maar ga dan niet zelf in een talkshow debatteren over de zaak! Zwak optreden, ik vind hem maar en lxl!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182064191
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:27 schreef T-zooi het volgende:

[..]

dus als je het niet hebt gedaan en er wel bewijzen zijn dat je het gedaan hebt dan helpt het je om te zwijgen? Vreemde redenatie hoor.
In dit geval heeft ie het WEL gedaan, en daarom houdt ie zijn mond!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182064200
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Tuurlijk kan je als advocaat je client adviseren om niks te zeggen, maar ga dan niet zelf in een talkshow debatteren over de zaak! Zwak optreden, ik vind hem maar en lxl!
Idd. Hij zegt dat dna van Jos B op zijn onderbroek is gevonden en het DNA van 5 anderen. Peter R spreekt dat direct tegen en direct erna zegt die advocaat dat hij dat niet heeft gezegd.... :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_182064223
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:28 schreef Je-EXx het volgende:

[..]

Petertje heeft zijn goede vrienden, de ouders van Nicky, natuurlijk belooft om koste wat het kost ''DE DADER'' levend te zullen vinden. Ongeacht wie het is breien ze er wel een verhaaltje aan.
Als Petertje werkelijk gelijk zou hebben, had hij niet zo gek gedaan aan tafel bij Pauw, maar had hij achterover kunnen gaan leunen met de wetenschap dat er bij de rechtbank HET ULTIEME BEWIJS op tafel gegooid zou worden.
Zijn gedrag zegt mij dat hij flink door de mand gaat vallen en geen bewijzen heeft. En daarmee zal zijn geloofwaardigheid bij zijn vrienden afzwakken. Iets waar Petertje de narcist niet mee kan leven. Hij zal nog liever een onschuldige vast laten zetten dan dat hij zijn falen zal toegeven.
Daarmee zeg ik niet dat Jos B. onschuldig is!! Ik betwijfel alleen of hij de werkelijke dader is van de dood van Nicky.
Wat een ongelofelijke post, nou ik begrijp wel hoe alle misdadigers zich er zo makkelijk uitlullen.

Ik vind Peter R ook een lul, maar ga me niet vertellen dat Jos Brecht onschuldig is. Het is precies als Peter al zegt, DNA waait niet zomaar op iemands onderbroek en een kind van 11 valt niet vanzelf opeens dood neer!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182064257
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Idd. Hij zegt dat dna van Jos B op zijn onderbroek is gevonden en het DNA van 5 anderen. Peter R spreekt dat direct tegen en direct erna zegt die advocaat dat hij dat niet heeft gezegd.... :')
Ja, dat gedraai! Terwijl we het hem 3 minuter ervoor horen zeggen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182064313
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:20 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja, dat gedraai! Terwijl we het hem 3 minuter ervoor horen zeggen!
Sterker nog. De zin ervoor zei hij het al. Denk dat hij zijn woorden in 30sec verdraaide.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_182064329
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Sterker nog. De zin ervoor zei hij het al. Denk dat hij zijn woorden in 30sec verdraaide.
Hij schijnt te denken dat hij met veel in de rede te vallen, mensen niet laten uitpraten, hij zijn client kan helpen….want tja, wat kan hij anders, recht praten wat krom is!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182064436
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:26 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Of die is gewoon schuldig, maar bljift in de ontkennende fase zitten. Maar, misschien. Wie zal het zeggen? Ik zal gewoon meewerken in de hoop dat z snel genoeg doorhebben dat ze toch echt de verkeerde voor zich hebben.
Mocht je ooit in de onfortuinlijke situatie komen dat je beschuldigd wordt voor een ernstig misdrijf wat je niet begaan hebt en je hebt de schijn tegen raad ik je toch sterk aan om in eerste instantie te zwijgen en de dingen goed voor je op een rijtje te zetten met je advocaat.

Zo'n verhoor bij een verdachte met schijn tegen is echt puur gericht op belastende verklaringen tegen jou te verkrijgen en echt niet op waarheidsvinding.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_182064473
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Sterker nog. De zin ervoor zei hij het al. Denk dat hij zijn woorden in 30sec verdraaide.
Ja, dat was ook een vaag stukje. (zo uit mijn hoofd) De eerste vraag van Pauw liet nog duidelijkheid voor een breed antwoord (vijf dan-sporen op de kleding van Nicky). Daarna verduidelijkte Pauw zijn vraag en toen paste Roethofs strategie niet meer. En toen vroeg Pauw het hem op de man af (de onderbroek) en toen sprak Roethof zichzelf tegen /was hij klemgeluld.

Was echt een raar stukje, dat zou je moeten transcripten om dat inzichtelijk te krijgen.
Somebody that I used to know
  zaterdag 22 september 2018 @ 13:40:10 #300
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182064536
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:17 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke post, nou ik begrijp wel hoe alle misdadigers zich er zo makkelijk uitlullen.

Ik vind Peter R ook een lul, maar ga me niet vertellen dat Jos Brecht onschuldig is. Het is precies als Peter al zegt, DNA waait niet zomaar op iemands onderbroek en een kind van 11 valt niet vanzelf opeens dood neer!
Spijtig, maar beide kan.

Ieder mens verliest enkele honderden haren per dag. Dus als jij wat haren op de heide verliest en zo'n haar waait op NIcky's lichaam, dan kan dat. Zelfs die ene schaamhaar van een homo die een dag ervoor door een andere homo heerlijk gepijpt is 100m verderop kan wegwaaien en op Nicky neerdalen. De kans is natuurljk klein, maar dat is het winnen van de loterij ook. Toch winnen er elk jaar weer mensen de loterij.

Een kind van 11 kan plots overlijden. Ook al lijkt het nog zo gezond, het menselijk lichaam kent nog vele geheimen die nog niet doorgrond zijn. En de wetenschap weet dus ook niet alles. Maar ook hier geldt: de kans is wel enorm klein dat het gebeurd, maar uitsluiten dat het een natuurlijke dood was kan je niet.

Ik ben er ook heilig van overtuigd dat Jos Brech meer weet. Het zijn teveel toevalligheden: pedofiel, op de hei geweest, eerder betrokken geweest bij een zedendelict met minderjarige jongetjes, zn DNA op Nicky's ondergoed en pyjama. Dat kan geen toeval meer zijn.

Maar ja, wat is zn betrokkenheid. Moord? Verkrachting? Misbruik? Zie het maar te bewijzen als er geen overduidelijke aanwijzingen zijn daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')