Aandacht voor voertuigbeheersing/veiligheid lijkt mij voor een dergelijk voertuig waar je kindertjes op de openbare weg mee vervoert van groot belang. Of dat nou in de vorm is van certificering of opleiding maakt me niet zoveel uit. Hopelijk heeft de werkgever van een KDV hier oog voor gehad. Ervaring lerende, wordt zoiets te snel als 'leuk/handig speelgoed' aangeschaft.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Certificering apart voor dit soort apparaten bestaat niet, volgens mij. Heftruck, reachtruck wel idd en zelfs een handbediende heftruck daarvoor bestaat certificering. Vooral gericht op voertuig beheersing en veiligheid/arbo.
Oh man, de koude rillingen houden niet meer op hierquote:Op donderdag 20 september 2018 10:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
De bestuurder zou hebben gegild dat ze niet meer kon remmen
Dat mensen die een traumatische ervaring op hebben gedaan vaker zelfmoord plegen is een feit. "Heel vaak" daarentegen weer een schromelijke overdrijving.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen?
half 11 journaal op radio 1. Kan de uitzending nog niet terugluisteren.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:40 schreef iBenny het volgende:
[..]
Bron? Niks over te vinden op Twitter ook
De moeder? Kom op, je leest al vanaf het begin mee.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:41 schreef KingRadler het volgende:
Op hol geslagen bakfiets in Oss. Bakfiets schiet onder slagboom door terwijl de moeder achterblijft?
Nee. Voorschoolse opvang.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:41 schreef KingRadler het volgende:
Op hol geslagen bakfiets in Oss. Bakfiets schiet onder slagboom door terwijl de moeder achterblijft?
Als het goed is heeft een bedrijf als een KDV wel iemand aangesteld die zaken als veiligheid/arbo ernaast doet.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:40 schreef Justinn het volgende:
[..]
Aandacht voor voertuigbeheersing/veiligheid lijkt mij voor een dergelijk voertuig waar je kindertjes op de openbare weg mee vervoert van groot belang. Of dat nou in de vorm is van certificering of opleiding maakt me niet zoveel uit. Hopelijk heeft de werkgever van een KDV hier oog voor gehad. Ervaring lerende, wordt zoiets te snel als 'leuk/handig speelgoed' aangeschaft.
Nee, ze heeft ze proberen te redden en is daarbij zwaargewond geraakt (en nu wellicht reeds overleden). Als zo'n bakfiets met Segway gaat rollen is er geen houden aan. Je kunt niet ff 4-5 kinderen op je arm nemen en redden.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:41 schreef KingRadler het volgende:
Als je gewetenloos bent niet neequote:
Nee, niet de moeder.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:43 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Dus niet de moeder van de kids? Vreselijk.
Het is geen segway.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, ze heeft ze proberen te redden en is daarbij zwaargewond geraakt (en nu wellicht reeds overleden). Als zo'n bakfiets met Segway gaat rollen is er geen houden aan. Je kunt niet ff 4-5 kinderen op je arm nemen en redden.
NOS zelf zegt er niks overquote:Op donderdag 20 september 2018 10:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
half 11 journaal op radio 1. Kan de uitzending nog niet terugluisteren.
Aangedreven bakfiets dan, wat boeit dat.quote:
Nee want het was nog niet officieel, de mevrouw van de radio had het gehoord van de politie maar was nog niet bevestigd. Dus wellicht nog te speculatief voor het topic.quote:
Heb je daar geen rijbewijs voor nodig? En worden die dingen regelmatig gecontroleerd op veiligheid?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:44 schreef appeleibanaan het volgende:
Laat dit wel een wake up call zijn voor alle andere kinderdagverblijven met van die bakfietsen...het ziet er lief en vriendelijk uit maar je bent ongelofelijk kwetsbaar bij een ongeluk. Je ziet ze steeds meer en ik verbaas me erover hoe hard ze rijden, kinderen die geen helm dragen, onwendbaar, volwassen persoon die achterop staat
Ja, als ik zo naar dit plaatje kijk, zie ik het gevaar toch wel. Oiv deze dramatische gebeurtenis, maar toch.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef Handleiding het volgende:
[..]
zo'n ding zeker
[ afbeelding ]
Jaquote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef Handleiding het volgende:
[..]
zo'n ding zeker
[ afbeelding ]
Ik zie kinderen op de fiets ook zelden een helm dragen en dan schieten die ouders ook met een noodgang door het verkeerquote:Op donderdag 20 september 2018 10:44 schreef appeleibanaan het volgende:
Laat dit wel een wake up call zijn voor alle andere kinderdagverblijven met van die bakfietsen...het ziet er lief en vriendelijk uit maar je bent ongelofelijk kwetsbaar bij een ongeluk. Je ziet ze steeds meer en ik verbaas me erover hoe hard ze rijden, kinderen die geen helm dragen, onwendbaar, volwassen persoon die achterop staat
In dit geval had je het nieuws dat er een bakfiets onder de trein was gekomen waarschijnlijk al gehoord voor je gebeld werdquote:Op donderdag 20 september 2018 10:44 schreef matspontius het volgende:
Dan breng je je kinderen naar het dagverblijf en wordt je gebeld .... Onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren, onvoorstelbaar!
Jep. Gaat het relatief vaak fout mee trouwens. In dit geval helaas met zeer ernstige afloopquote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef Handleiding het volgende:
[..]
zo'n ding zeker
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 september 2018 10:44 schreef matspontius het volgende:
Dan breng je je kinderen naar het dagverblijf en wordt je gebeld .... Onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren, onvoorstelbaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb je daar geen rijbewijs voor nodig? En worden die dingen regelmatig gecontroleerd op veiligheid?
Ik stond gisteren bij het stoplicht toen er een gezin door rood overstak. Vader had een kinderwagen en moeder had een dochter aan de hand. Ik heb op het punt gestaan om mijn auto raam omlaag te doen en die man helemaal verrot te schelden.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie kinderen op de fiets ook zelden een helm dragen en dan schieten die ouders ook met een noodgang door het verkeer
Zie ze ook wel eens, gaan best hard ziet er beetje eng uit.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Jep. Gaat het relatief vaak fout mee trouwens. In dit geval helaas met zeer ernstige afloop
Als het op radio 1 is lijkt het me niet te speculatief.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee want het was nog niet officieel, de mevrouw van de radio had het gehoord van de politie maar was nog niet bevestigd. Dus wellicht nog te speculatief voor het topic.
Kan even duren, als je in een winkel staat zonder radio of wat dan ook.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dit geval had je het nieuws dat er een bakfiets onder de trein was gekomen waarschijnlijk al gehoord voor je gebeld werd
Waarom niet in zo'n ding, maar wel een auto of op een fiets?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:15 schreef Brybry het volgende:
Hier rijden ze ook met zo'n Segway. No way dat mijn kinderen ooit plaatsnemen in zo'n ding.
Heb gisteren op de fiets een bejaarde met elektrische fiets die door rood reed nog bedankt voor het fijne voorbeeld dat hij gafquote:Op donderdag 20 september 2018 10:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik stond gisteren bij het stoplicht toen er een gezin door rood overstak. Vader had een kinderwagen en moeder had een dochter aan de hand. Ik heb op het punt gestaan om mijn auto raam omlaag te doen en die man helemaal verrot te schelden.
Thanks. Hebben we wat meer contextquote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee want het was nog niet officieel, de mevrouw van de radio had het gehoord van de politie maar was nog niet bevestigd. Dus wellicht nog te speculatief voor het topic.
Dat is relatief hè.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat mensen die een traumatische ervaring op hebben gedaan vaker zelfmoord plegen is een feit. "Heel vaak" daarentegen weer een schromelijke overdrijving.
Als ie keihard werd geschept, was het wel een goed voorbeeld geweest.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb gisteren op de fiets nog een bejaarde met elektrische fiets die door rood reed nog bedankt voor het fijne voorbeeld dat hij gaf
Nou, dat dus ik wilde dus zeggen dat hij een enorm goed voorbeeld was voor zijn dochter.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb gisteren op de fiets nog een bejaarde met elektrische fiets die door rood reed nog bedankt voor het fijne voorbeeld dat hij gaf
Ik zal in ieder geval geen voertuig vertrouwen dat op jouw balans in samenwerking met zijn chips en gyroscopen werkt.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:47 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Zie ze ook wel eens, gaan best hard ziet er beetje eng uit.
Ik zou eigenlijk willen zien dat helm dragen verplicht wordt onder een bepaalde leeftijd, dit omdat het wegverkeer (vooral het fietspad) veel drukker is geworden afgelopen decennia en ook de verscheidenheid aan verschillende type weggebruikers is toegenomen (senioren op elektrische fietsen, ik kijk naar u) waar het soms moeilijk in te schatten is wat hun snelheid en baan op de weg is. Laat het vooral duidelijk zijn dat jonge kinderen, begginnende fietsers, die inschatting nog niet kunnen maken. Verder ben ik het met prorail eens om de hoeveelheid overgangen te verminderen om zoiets vreselijks als wat vandaag gebeurd is te voorkomenquote:Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie kinderen op de fiets ook zelden een helm dragen en dan schieten die ouders ook met een noodgang door het verkeer
Denk dat veel ouders na vandaag niet meer een opvang willen met deze dingen.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zal in ieder geval geen voertuig vertrouwen dat op jouw balans in samenwerking met zijn chips en gyroscopen werkt.
Nou, niet waar mijn kind bij is svp.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ie keihard werd geschept, was het wel een goed voorbeeld geweest.
Hapert dus wel wat aan de opleiding voor dit apparaat, kennelijk.twitter:EenVandaag twitterde op donderdag 20-09-2018 om 10:51:44José de Jong van @VeiligVerkeer over bakfietsongeval Oss: "Je moet ermee leren rijden. Wij adviseren dat ook aan onze leverancier, maar kunnen dat helaas niet verplichten. Ook zien en horen we vaak dat er stagiaires op rijden."https://t.co/bspcLsZgLl reageer retweet
Fijne opmerking dit.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ie keihard werd geschept, was het wel een goed voorbeeld geweest.
Als het de stint betreft doet het dat ook niet....quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zal in ieder geval geen voertuig vertrouwen dat op jouw balans in samenwerking met zijn chips en gyroscopen werkt.
Je kan het honderd keer zeggen...quote:Op donderdag 20 september 2018 10:53 schreef manifold het volgende:
[..]
Als het de stint betreft doet het dat ook niet....
Verbaast me ook altijd. Er gebeurd X; nou laten we alles maar in regels gieten want stel je voor dat het nog een keertje gebeurd.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom nu die bakfiets rijbewijs discussie?
Ze stopte netjes op het spoor, maar de motor van dat ding sloeg op hol, toch?
Niet erg veel wat je daar aan kan doen lijkt me.
Kan een bedieningsfout zijn geweest natuurlijk.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom nu die bakfiets rijbewijs discussie?
Ze stopte netjes op het spoor, maar de motor van dat ding sloeg op hol, toch?
Niet erg veel wat je daar aan kan doen lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |