quote:Vier kinderen omgekomen bij ongeluk op het spoor bij Oss
OSS - Bij het ongeluk tussen een trein en een elektrische bakfiets op het spoor bij Oss zijn vier kinderen omgekomen. Dat bevestigt de politie. Ook raakten een kind en een volwassene zwaargewond. Het ongeluk gebeurde donderdagochtend rond halfnegen. De twee gewonden liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.
De omgekomen kinderen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. De politie bevestigt dat het ging om een bakfiets van een kinderdagverblijf, op weg naar een school in Oss.
In wijkcentrum de Hille aan de Looveltlaan 25 in Oss is een opvangcentrum ingericht. Hier kunnen mensen met vragen terecht, laat de gemeente Oss weten. Burgemeester Wobine Buijs geeft aan 'geschrokken te zijn'. "Dit raakt ons allemaal. We zijn enorm van slag. Wij leven mee met alle families, de school, de kinderopvang en alle andere betrokkenen", zegt ze.
Voor getuigen, waaronder meerdere kinderen, is Slachtofferhulp geregeld. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niks bekend.
De politie gaf meteen na het ongeluk al aan dat het om een zeer ernstig ongeluk op het spoor ging waarbij zwaargewonden en mogelijk meerdere doden waren gevallen.
ProRail spreekt na het ongeluk van 'een inktzwarte dag'. "Dit is echt heel erg verschrikkelijk'', aldus een woordvoerder. Het spoorbedrijf gaat, zoals bij ieder ongeluk, onderzoeken wat er precies is misgegaan. Het ongeval gebeurde bij een bewaakte overgang. Topman Pier Eringa van ProRail gaat zelf naar Oss. "Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor", aldus Eringa.
Ook bij de NS is men zeer aangeslagen na het zware ongeluk. Ze laten weten verder nog geen details te hebben over de toedracht. Ze worden op de hoogte gehouden door de politie. De aanrijding gebeurde met een trein tussen Nijmegen en Den Bosch. Het treinverkeer ligt stil. "Hoe erg, dit dramatische ongeluk in Oss", reageert NS-topman Roger van Boxtel op Twitter. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, hun nabestaanden, bij de gewonden en bij de reizigers en onze collega's die erbij waren. Wat een verdriet."
Onderzoeksraad voor Veiligheid
Onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn onderweg naar Oss. Dit laat de plaatsvervangend secretaris-directeur van de Onderzoeksraad weten.
Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur reageert op Twitter. "Uit de grond van mijn hart- heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen', laat ze weten.
bronquote:Bij een ongeval op het spoor in Oss, waarbij een bakfiets is betrokken, zijn vanochtend zwaargewonden en mogelijk meerdere doden gevallen.
Volgens de politie zijn op de Braakstraat in de Brabantse plaats meerdere hulpdiensten aanwezig. Ook zijn traumahelikopters opgeroepen.
Meer informatie volgt
twitter:kingma_hylke twitterde op donderdag 20-09-2018 om 09:01:09Er is GRIP 2 gemaakt. #grip2 #Oss #braakstraat reageer retweet
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds.twitter:politieob twitterde op donderdag 20-09-2018 om 08:49:17Hulpdiensten aanwezig in #Oss bij zeer ernstig ongeval op spoor #Braakstraat met trein en bakfiets. Zwaargewonden en mogelijk meerdere doden. Meer info volgt later. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is overigens het kinderdagverblijf waar de kinderen op zaten:http://kinderdagverblijfokido.nl/
Ouders en betrokkenen worden daar uiteraard nu opgevangen door slachtofferhulp.
[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 20-09-2018 11:04:19 ]I´m back.
twitter:dtvoss twitterde op donderdag 20-09-2018 om 10:19:41Volgens onbevestigde berichten zou het gaan om drie kinderen uit één gezin. Zij zaten in een elektrische bakfiets die op hol sloeg toen er werd gewacht bij de overgang. Vier kinderen kwamen om het leven, één kind en een volwassene zijn zwaargewond. reageer retweet
pfff net als je denkt dat het niet nog erger kan..quote:Op donderdag 20 september 2018 10:28 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:dtvoss twitterde op donderdag 20-09-2018 om 10:19:41Volgens onbevestigde berichten zou het gaan om drie kinderen uit één gezin. Zij zaten in een elektrische bakfiets die op hol sloeg toen er werd gewacht bij de overgang. Vier kinderen kwamen om het leven, één kind en een volwassene zijn zwaargewond. reageer retweet
Tering, kans is dus best aanwezig dat iemand in 1 klap al z'n kinderen kwijt is...quote:Op donderdag 20 september 2018 10:28 schreef Ryan3 het volgende:
Done.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:28 schreef NoXia het volgende:
OP linkje even aanpassen naar http://kinderdagverblijfokido.nl/
Is en blijft voor nu speculatie. Een voertuig slaat niet zomaar op hol door een technisch mankement, maar vrijwel altijd als gevolg van een ondeskundige handeling.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Op basis waarvan acht jij dit allemaal?
Reed de uitvinder van de segway zichzelf niet dood in een ravijn door onbekende oorzaak?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:31 schreef Justinn het volgende:
[..]
Is en blijft voor nu speculatie. Een voertuig slaat niet zomaar op hol door een technisch mankement, maar vrijwel altijd als gevolg van een ondeskundige handeling.
Het is vanuit arbo niet voor niets verplicht dat men voldoende bekwaam moet zijn. Zelfs voor het besturen van een heftruck moet je een 'diploma' halen en is alleen een rijbewijs niet voldoende. Als blijkt dat het KDV niet kan aantonen dat de bestuurder bekwaam genoeg was om dit vervoermiddel te besturen, kunnen ze een leuke claim verwachten.
Alleen een rijbewijs is imo sowieso niet voldoende om op veilige wijze een totaal ander werkend vervoermiddel te besturen.
Goooodverdomme....quote:Op donderdag 20 september 2018 10:28 schreef Ryan3 het volgende:
Dat was een eigenaarquote:Op donderdag 20 september 2018 10:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Reed de uitvinder van de segway zichzelf niet dood in een ravijn door onbekende oorzaak?
Dat was een man die een paar maanden eigenaar van Segway was, maar Segway's hebben hier zoals eerder genoemd niks mee te maken, compleet anders vervoersmiddel.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Reed de uitvinder van de segway zichzelf niet dood in een ravijn door onbekende oorzaak?
Ja nu weten we het wel.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:31 schreef Justinn het volgende:
[..]
Is en blijft voor nu speculatie. Een voertuig slaat niet zomaar op hol door een technisch mankement, maar vrijwel altijd als gevolg van een ondeskundige handeling.
Het is vanuit arbo niet voor niets verplicht dat men voldoende bekwaam moet zijn. Zelfs voor het besturen van een heftruck moet je een 'diploma' halen en is alleen een rijbewijs niet voldoende. Als blijkt dat het KDV niet kan aantonen dat de bestuurder bekwaam genoeg was om dit vervoermiddel te besturen, kunnen ze een leuke claim verwachten tenzij er echt sprake was van overmacht, maar dat is dus nog niet bekend.
Alleen een rijbewijs is imo sowieso niet voldoende om op veilige wijze een totaal ander werkend vervoermiddel te besturen.
Wow echt wowquote:Op donderdag 20 september 2018 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Kom uit Oss en het is hier ingeslagen als een bom toch wel dit nieuws.
Eerste speculaties/ooggetuigen verklaringen melden nu dat:
- het zou gaan om een bakfiets die gemotoriseerd was door een Segway.
- de vrouw keurig wachtte voor de spoorbomen
- de Segway op hol geslagen is en vervolgens is gaan rollen
- de vrouw geprobeerd heeft de kinderen te redden en daarbij haar eigen benen heeft verloren.
Bron van dat laatste?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Volgens ooggetuige kon de segway niet meer remmen. De vrouw en het vijfde kind zijn overleden.
Certificering apart voor dit soort apparaten bestaat niet, volgens mij. Heftruck, reachtruck wel idd en zelfs een handbediende heftruck daarvoor bestaat certificering. Vooral gericht op voertuig beheersing en veiligheid/arbo.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:31 schreef Justinn het volgende:
[..]
Het is vanuit arbo niet voor niets verplicht dat men voldoende bekwaam moet zijn. Zelfs voor het besturen van een heftruck moet je een 'diploma' halen en is alleen een rijbewijs niet voldoende. Als blijkt dat het KDV niet kan aantonen dat de bestuurder bekwaam genoeg was om dit vervoermiddel te besturen, kunnen ze een leuke claim verwachten tenzij er echt sprake was van overmacht, maar dat is dus nog niet bekend.
Radio 1 net, de verslaggever heeft gesproken met de politie.quote:
Sorry watquote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Volgens ooggetuige kon de segway niet meer remmen. De vrouw en het vijfde kind zijn overleden.
Sorry dat ik het zeg, maar beter voor die vrouw...zoiets wil je écht niet overleven.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Jezus....quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Poeh...quote:Op donderdag 20 september 2018 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
OMG, 3 kinderen uit 1 gezin. The horror![]()
Bron?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Neuh, dan had ik er samen ook uitgestaptquote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Poes. het volgende:
[..]
Dit kom je toch niet meer te boven als ouders zijnde..
quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
nee nooit.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Poes. het volgende:
[..]
Klopt wel hoor. Iemand die zoiets meemaakt maakt er heel vaak zelf een einde aan.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar beter voor die vrouw...zoiets wil je écht niet overleven.
ja ik kijk even of de npo radio 1 het nos journaal van half 11 nog online gooit.quote:
Niet aan jou om te bepalen.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar beter voor die vrouw...zoiets wil je écht niet overleven.
dat denk ik ookquote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Klinkt misschien hard maar het lijkt me voor die vrouw beter zo.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Nee, en als je dan nog andere kinderen hebt moet je wel door, maar als je ze allemaal kwijtgeraakt bent dan kan ik me voorstellen dat je zelf ook wel klaar bent. Ik zou het iig niet meer trekken.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Poes. het volgende:
[..]
Moeder van 5 kinderen of meerdere gezinnen dit?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]Een tragedie voor ouders en nabestaanden
Waar heb je dat gelezen?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt wel hoor. Iemand die zoiets meemaakt maakt er heel vaak zelf een einde aan.
Ik lees hier dat er 3 kinderen uit hetzelfde gezin komenquote:Op donderdag 20 september 2018 10:39 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Moeder van 5 kinderen of meerdere gezinnen dit?
Lijkt mij ook inderdaad, hoe triest ook.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:38 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Klinkt misschien hard maar het lijkt me voor die vrouw beter zo.
Bron? Niks over te vinden op Twitter ookquote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Ik zou er zwaar van aan de drank raken...quote:Op donderdag 20 september 2018 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, en als je dan nog andere kinderen hebt moet je wel door, maar als je ze allemaal kwijtgeraakt bent dan kan ik me voorstellen dat je zelf ook wel klaar bent. Ik zou het iig niet meer trekken.
Gebeurt dagelijks.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen?
Voorschoolse opvang.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:39 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Moeder van 5 kinderen of meerdere gezinnen dit?
Aandacht voor voertuigbeheersing/veiligheid lijkt mij voor een dergelijk voertuig waar je kindertjes op de openbare weg mee vervoert van groot belang. Of dat nou in de vorm is van certificering of opleiding maakt me niet zoveel uit. Hopelijk heeft de werkgever van een KDV hier oog voor gehad. Ervaring lerende, wordt zoiets te snel als 'leuk/handig speelgoed' aangeschaft.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Certificering apart voor dit soort apparaten bestaat niet, volgens mij. Heftruck, reachtruck wel idd en zelfs een handbediende heftruck daarvoor bestaat certificering. Vooral gericht op voertuig beheersing en veiligheid/arbo.
Oh man, de koude rillingen houden niet meer op hierquote:Op donderdag 20 september 2018 10:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
De bestuurder zou hebben gegild dat ze niet meer kon remmen
Dat mensen die een traumatische ervaring op hebben gedaan vaker zelfmoord plegen is een feit. "Heel vaak" daarentegen weer een schromelijke overdrijving.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen?
half 11 journaal op radio 1. Kan de uitzending nog niet terugluisteren.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:40 schreef iBenny het volgende:
[..]
Bron? Niks over te vinden op Twitter ook
De moeder? Kom op, je leest al vanaf het begin mee.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:41 schreef KingRadler het volgende:
Op hol geslagen bakfiets in Oss. Bakfiets schiet onder slagboom door terwijl de moeder achterblijft?
Nee. Voorschoolse opvang.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:41 schreef KingRadler het volgende:
Op hol geslagen bakfiets in Oss. Bakfiets schiet onder slagboom door terwijl de moeder achterblijft?
Als het goed is heeft een bedrijf als een KDV wel iemand aangesteld die zaken als veiligheid/arbo ernaast doet.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:40 schreef Justinn het volgende:
[..]
Aandacht voor voertuigbeheersing/veiligheid lijkt mij voor een dergelijk voertuig waar je kindertjes op de openbare weg mee vervoert van groot belang. Of dat nou in de vorm is van certificering of opleiding maakt me niet zoveel uit. Hopelijk heeft de werkgever van een KDV hier oog voor gehad. Ervaring lerende, wordt zoiets te snel als 'leuk/handig speelgoed' aangeschaft.
Nee, ze heeft ze proberen te redden en is daarbij zwaargewond geraakt (en nu wellicht reeds overleden). Als zo'n bakfiets met Segway gaat rollen is er geen houden aan. Je kunt niet ff 4-5 kinderen op je arm nemen en redden.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:41 schreef KingRadler het volgende:
Als je gewetenloos bent niet neequote:
Nee, niet de moeder.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:43 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Dus niet de moeder van de kids? Vreselijk.
Het is geen segway.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, ze heeft ze proberen te redden en is daarbij zwaargewond geraakt (en nu wellicht reeds overleden). Als zo'n bakfiets met Segway gaat rollen is er geen houden aan. Je kunt niet ff 4-5 kinderen op je arm nemen en redden.
NOS zelf zegt er niks overquote:Op donderdag 20 september 2018 10:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
half 11 journaal op radio 1. Kan de uitzending nog niet terugluisteren.
Aangedreven bakfiets dan, wat boeit dat.quote:
Nee want het was nog niet officieel, de mevrouw van de radio had het gehoord van de politie maar was nog niet bevestigd. Dus wellicht nog te speculatief voor het topic.quote:
Heb je daar geen rijbewijs voor nodig? En worden die dingen regelmatig gecontroleerd op veiligheid?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:44 schreef appeleibanaan het volgende:
Laat dit wel een wake up call zijn voor alle andere kinderdagverblijven met van die bakfietsen...het ziet er lief en vriendelijk uit maar je bent ongelofelijk kwetsbaar bij een ongeluk. Je ziet ze steeds meer en ik verbaas me erover hoe hard ze rijden, kinderen die geen helm dragen, onwendbaar, volwassen persoon die achterop staat
Ja, als ik zo naar dit plaatje kijk, zie ik het gevaar toch wel. Oiv deze dramatische gebeurtenis, maar toch.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef Handleiding het volgende:
[..]
zo'n ding zeker
[ afbeelding ]
Jaquote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef Handleiding het volgende:
[..]
zo'n ding zeker
[ afbeelding ]
Ik zie kinderen op de fiets ook zelden een helm dragen en dan schieten die ouders ook met een noodgang door het verkeerquote:Op donderdag 20 september 2018 10:44 schreef appeleibanaan het volgende:
Laat dit wel een wake up call zijn voor alle andere kinderdagverblijven met van die bakfietsen...het ziet er lief en vriendelijk uit maar je bent ongelofelijk kwetsbaar bij een ongeluk. Je ziet ze steeds meer en ik verbaas me erover hoe hard ze rijden, kinderen die geen helm dragen, onwendbaar, volwassen persoon die achterop staat
In dit geval had je het nieuws dat er een bakfiets onder de trein was gekomen waarschijnlijk al gehoord voor je gebeld werdquote:Op donderdag 20 september 2018 10:44 schreef matspontius het volgende:
Dan breng je je kinderen naar het dagverblijf en wordt je gebeld .... Onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren, onvoorstelbaar!
Jep. Gaat het relatief vaak fout mee trouwens. In dit geval helaas met zeer ernstige afloopquote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef Handleiding het volgende:
[..]
zo'n ding zeker
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 september 2018 10:44 schreef matspontius het volgende:
Dan breng je je kinderen naar het dagverblijf en wordt je gebeld .... Onvoorstelbaar dat dit kan gebeuren, onvoorstelbaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heb je daar geen rijbewijs voor nodig? En worden die dingen regelmatig gecontroleerd op veiligheid?
Ik stond gisteren bij het stoplicht toen er een gezin door rood overstak. Vader had een kinderwagen en moeder had een dochter aan de hand. Ik heb op het punt gestaan om mijn auto raam omlaag te doen en die man helemaal verrot te schelden.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie kinderen op de fiets ook zelden een helm dragen en dan schieten die ouders ook met een noodgang door het verkeer
Zie ze ook wel eens, gaan best hard ziet er beetje eng uit.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Jep. Gaat het relatief vaak fout mee trouwens. In dit geval helaas met zeer ernstige afloop
Als het op radio 1 is lijkt het me niet te speculatief.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee want het was nog niet officieel, de mevrouw van de radio had het gehoord van de politie maar was nog niet bevestigd. Dus wellicht nog te speculatief voor het topic.
Kan even duren, als je in een winkel staat zonder radio of wat dan ook.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dit geval had je het nieuws dat er een bakfiets onder de trein was gekomen waarschijnlijk al gehoord voor je gebeld werd
Waarom niet in zo'n ding, maar wel een auto of op een fiets?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:15 schreef Brybry het volgende:
Hier rijden ze ook met zo'n Segway. No way dat mijn kinderen ooit plaatsnemen in zo'n ding.
Heb gisteren op de fiets een bejaarde met elektrische fiets die door rood reed nog bedankt voor het fijne voorbeeld dat hij gafquote:Op donderdag 20 september 2018 10:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik stond gisteren bij het stoplicht toen er een gezin door rood overstak. Vader had een kinderwagen en moeder had een dochter aan de hand. Ik heb op het punt gestaan om mijn auto raam omlaag te doen en die man helemaal verrot te schelden.
Thanks. Hebben we wat meer contextquote:Op donderdag 20 september 2018 10:45 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee want het was nog niet officieel, de mevrouw van de radio had het gehoord van de politie maar was nog niet bevestigd. Dus wellicht nog te speculatief voor het topic.
Dat is relatief hè.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat mensen die een traumatische ervaring op hebben gedaan vaker zelfmoord plegen is een feit. "Heel vaak" daarentegen weer een schromelijke overdrijving.
Als ie keihard werd geschept, was het wel een goed voorbeeld geweest.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb gisteren op de fiets nog een bejaarde met elektrische fiets die door rood reed nog bedankt voor het fijne voorbeeld dat hij gaf
Nou, dat dus ik wilde dus zeggen dat hij een enorm goed voorbeeld was voor zijn dochter.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb gisteren op de fiets nog een bejaarde met elektrische fiets die door rood reed nog bedankt voor het fijne voorbeeld dat hij gaf
Ik zal in ieder geval geen voertuig vertrouwen dat op jouw balans in samenwerking met zijn chips en gyroscopen werkt.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:47 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Zie ze ook wel eens, gaan best hard ziet er beetje eng uit.
Ik zou eigenlijk willen zien dat helm dragen verplicht wordt onder een bepaalde leeftijd, dit omdat het wegverkeer (vooral het fietspad) veel drukker is geworden afgelopen decennia en ook de verscheidenheid aan verschillende type weggebruikers is toegenomen (senioren op elektrische fietsen, ik kijk naar u) waar het soms moeilijk in te schatten is wat hun snelheid en baan op de weg is. Laat het vooral duidelijk zijn dat jonge kinderen, begginnende fietsers, die inschatting nog niet kunnen maken. Verder ben ik het met prorail eens om de hoeveelheid overgangen te verminderen om zoiets vreselijks als wat vandaag gebeurd is te voorkomenquote:Op donderdag 20 september 2018 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie kinderen op de fiets ook zelden een helm dragen en dan schieten die ouders ook met een noodgang door het verkeer
Denk dat veel ouders na vandaag niet meer een opvang willen met deze dingen.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zal in ieder geval geen voertuig vertrouwen dat op jouw balans in samenwerking met zijn chips en gyroscopen werkt.
Nou, niet waar mijn kind bij is svp.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ie keihard werd geschept, was het wel een goed voorbeeld geweest.
Hapert dus wel wat aan de opleiding voor dit apparaat, kennelijk.twitter:EenVandaag twitterde op donderdag 20-09-2018 om 10:51:44José de Jong van @VeiligVerkeer over bakfietsongeval Oss: "Je moet ermee leren rijden. Wij adviseren dat ook aan onze leverancier, maar kunnen dat helaas niet verplichten. Ook zien en horen we vaak dat er stagiaires op rijden."https://t.co/bspcLsZgLl reageer retweet
Fijne opmerking dit.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ie keihard werd geschept, was het wel een goed voorbeeld geweest.
Als het de stint betreft doet het dat ook niet....quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zal in ieder geval geen voertuig vertrouwen dat op jouw balans in samenwerking met zijn chips en gyroscopen werkt.
Je kan het honderd keer zeggen...quote:Op donderdag 20 september 2018 10:53 schreef manifold het volgende:
[..]
Als het de stint betreft doet het dat ook niet....
Verbaast me ook altijd. Er gebeurd X; nou laten we alles maar in regels gieten want stel je voor dat het nog een keertje gebeurd.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom nu die bakfiets rijbewijs discussie?
Ze stopte netjes op het spoor, maar de motor van dat ding sloeg op hol, toch?
Niet erg veel wat je daar aan kan doen lijkt me.
Kan een bedieningsfout zijn geweest natuurlijk.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Ik denk dat ze haar balans gewoon verloor.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Nou heeft mijn 7-jarige keurig een helm op als hij fietst, maar dat had in dit geval geen enkel verschil gemaakt natuurlijk.... ja, zo'n helmpje is leuk, maar niet onder een trein.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:51 schreef appeleibanaan het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk willen zien dat helm dragen verplicht wordt onder een bepaalde leeftijd, dit omdat het wegverkeer (vooral het fietspad) veel drukker is geworden afgelopen decennia en ook de verscheidenheid aan verschillende type weggebruikers is toegenomen (senioren op elektrische fietsen, ik kijk naar u) waar het soms moeilijk in te schatten is wat hun snelheid en baan op de weg is. Laat het vooral duidelijk zijn dat jonge kinderen, begginnende fietsers, die inschatting nog niet kunnen maken. Verder ben ik het met prorail eens om de hoeveelheid overgangen te verminderen om zoiets vreselijks als wat vandaag gebeurd is te voorkomen
Ja maar dit is geen instabiele segway natuurlijk. Dit is een kar op vier wielen, super stabiel, en met een aandrijving achteraan. DOor de zware accu's die onderin liggen kan zo'n ding bij normaal gebruik ook niet snel omslaan ofzo.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
ik hoop voor het spoor.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Aha, terwijl er nog geen onderzoek is afgerond weet jij de oorzaak al , knap ....quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Was eerst sprake van. Lees nu dingen dat de bestuurder gilde dat ze niet kon remmen en dat ze dwars door de slagboom reed, die ook afgebroken is. Waarschijnlijk toch iets mis met het voertuig, snap die rijbewijs discussie ook niet zo goed.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Oei pijnlijke woordkeuze van me. Ik bedoelde uiteraard voor het spoor.quote:
Nee dat niet natuurlijk. Maar kom op zeg. Volgens mij wil je als moeder dan ook maar liever dat jouw leven daar stopt. Zoiets is niet te handelen...quote:
Dat is het punt niet. 'Op hol slaan' is te vaag en kan als oorzaak hebben:quote:Op donderdag 20 september 2018 10:54 schreef Harvest89 het volgende:
Dat werd gewoon gezegd in het nieuws. Ik zuig dit niet uit mijn duim.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aha, terwijl er nog geen onderzoek is afgerond weet jij de oorzaak al , knap ....
Zijn die bakfietsen dan zo krachtig, of die bomen zo slap? Volgens mij ram je zelfs met een auto zo'n ding niet zomaar doormidden...quote:Op donderdag 20 september 2018 10:56 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
en dat ze dwars door de slagboom reed, die ook afgebroken is.
En dan?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:55 schreef NoXia het volgende:
Sowieso de bakfiets verhogen of spoorbomen verlagen.
Er wordt wel vaker wat gezegd in het nieuwsquote:Op donderdag 20 september 2018 10:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat werd gewoon gezegd in het nieuws. Ik zuig dit niet uit mijn duim.
Bij "klassieke" voertuigen is dat waarschijnlijk zo, maar bij elektrische voertuigen kan een loshangende draad die contact maakt volstaan.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:31 schreef Justinn het volgende:
[..]
[..]
Bomen zijn slap. Hol aluminiumquote:Op donderdag 20 september 2018 10:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zijn die bakfietsen dan zo krachtig, of die bomen zo slap? Volgens mij ram je zelfs met een auto zo'n ding niet zomaar doormidden...
Als zo'n ding op hol slaat en ineens met 30-40km per uur tegen zo'n slagboom aanknalt is die kracht veel sterker dan zo'n slagboom.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zijn die bakfietsen dan zo krachtig, of die bomen zo slap? Volgens mij ram je zelfs met een auto zo'n ding niet zomaar doormidden...
quote:Op donderdag 20 september 2018 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
ineens met 30-40km per uur tegen zo'n slagboom
30 is wel heel knap met zo'n ding.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als zo'n ding op hol slaat en ineens met 30-40km per uur tegen zo'n slagboom aanknalt is die kracht veel sterker dan zo'n slagboom.
Apparaat doet maar 17km/uquote:Op donderdag 20 september 2018 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als zo'n ding op hol slaat en ineens met 30-40km per uur tegen zo'n slagboom aanknalt is die kracht veel sterker dan zo'n slagboom.
Dat zou echt horror zijnquote:Op donderdag 20 september 2018 10:56 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Was eerst sprake van. Lees nu dingen dat de bestuurder gilde dat ze niet kon remmen en dat ze dwars door de slagboom reed, die ook afgebroken is. Waarschijnlijk toch iets mis met het voertuig, snap die rijbewijs discussie ook niet zo goed.
twitter:SeWTFstiaaN twitterde op donderdag 20-09-2018 om 10:47:44Beste @telegraaf, Als ik vanuit enorme sensatiezucht naar ‘n ongeluk wil kijken, dan zoek ik nog wel ‘n keer de beelden op waarop jullie hoofdkantoor wordt geramd door dat witte bestelbusje, ja! En nu optyften met jullie ordinaire ramptoerisme! #Oss reageer retweet
Sturen kan niet met zon ding?quote:Op donderdag 20 september 2018 11:02 schreef NoXia het volgende:
Nu op het nieuws:
Vrouw reed af op de spoorovergang en kon niet meer remmen. Dit schreeuwde ze ook uit. Vervolgens kwam ze op de overgang terrecht en werd 20 meter meegesleurd. De vrouw en 1 kind ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis
Zo'n stint zou die snelheid niet moeten kunnen halen, maar goed, ik kan niet inschatten wat er gebeurt als een elektrisch voertuig op hol slaat, of ze dan een snelheid kunnen halen die ze in principe niet zouden kunnen halen.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meestal staan er aan de andere kant van jouw weggedeelte geen slagbomen.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zijn die bomen niet bewust zo zwak? Zodat je nog makkelijk het spoor af kan rijden als je nog op het spoor stond toen de bomen dicht gingen.
Staat me iets van bij.
OMG, dit en wat ik nu hoor op omroep Brabant. Koude rillingenquote:Op donderdag 20 september 2018 11:02 schreef NoXia het volgende:
Nu op het nieuws:
Vrouw reed af op de spoorovergang en kon niet meer remmen. Dit schreeuwde ze ook uit. Vervolgens kwam ze op de overgang terrecht en werd 20 meter meegesleurd. De vrouw en 1 kind ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis
Dat bedoel ik.. normale snelheid is geen garantie voor snelheid wanneer iets op hol slaat.quote:Op donderdag 20 september 2018 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo'n stint zou die snelheid niet moeten kunnen halen, maar goed, ik kan niet inschatten wat er gebeurt als een elektrisch voertuig op hol slaat, of ze dan een snelheid kunnen halen die ze in principe niet zouden kunnen halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |