Ja nu weten we het wel.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:31 schreef Justinn het volgende:
[..]
Is en blijft voor nu speculatie. Een voertuig slaat niet zomaar op hol door een technisch mankement, maar vrijwel altijd als gevolg van een ondeskundige handeling.
Het is vanuit arbo niet voor niets verplicht dat men voldoende bekwaam moet zijn. Zelfs voor het besturen van een heftruck moet je een 'diploma' halen en is alleen een rijbewijs niet voldoende. Als blijkt dat het KDV niet kan aantonen dat de bestuurder bekwaam genoeg was om dit vervoermiddel te besturen, kunnen ze een leuke claim verwachten tenzij er echt sprake was van overmacht, maar dat is dus nog niet bekend.
Alleen een rijbewijs is imo sowieso niet voldoende om op veilige wijze een totaal ander werkend vervoermiddel te besturen.
Wow echt wowquote:Op donderdag 20 september 2018 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Kom uit Oss en het is hier ingeslagen als een bom toch wel dit nieuws.
Eerste speculaties/ooggetuigen verklaringen melden nu dat:
- het zou gaan om een bakfiets die gemotoriseerd was door een Segway.
- de vrouw keurig wachtte voor de spoorbomen
- de Segway op hol geslagen is en vervolgens is gaan rollen
- de vrouw geprobeerd heeft de kinderen te redden en daarbij haar eigen benen heeft verloren.
Bron van dat laatste?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Volgens ooggetuige kon de segway niet meer remmen. De vrouw en het vijfde kind zijn overleden.
Certificering apart voor dit soort apparaten bestaat niet, volgens mij. Heftruck, reachtruck wel idd en zelfs een handbediende heftruck daarvoor bestaat certificering. Vooral gericht op voertuig beheersing en veiligheid/arbo.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:31 schreef Justinn het volgende:
[..]
Is en blijft voor nu speculatie. Een voertuig slaat niet zomaar op hol door een technisch mankement, maar vrijwel altijd als gevolg van een ondeskundige handeling.
Het is vanuit arbo niet voor niets verplicht dat men voldoende bekwaam moet zijn. Zelfs voor het besturen van een heftruck moet je een 'diploma' halen en is alleen een rijbewijs niet voldoende. Als blijkt dat het KDV niet kan aantonen dat de bestuurder bekwaam genoeg was om dit vervoermiddel te besturen, kunnen ze een leuke claim verwachten tenzij er echt sprake was van overmacht, maar dat is dus nog niet bekend.
Alleen een rijbewijs is imo sowieso niet voldoende om op veilige wijze een totaal ander werkend vervoermiddel te besturen.
Radio 1 net, de verslaggever heeft gesproken met de politie.quote:
Sorry watquote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Volgens ooggetuige kon de segway niet meer remmen. De vrouw en het vijfde kind zijn overleden.
Sorry dat ik het zeg, maar beter voor die vrouw...zoiets wil je écht niet overleven.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Jezus....quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Poeh...quote:Op donderdag 20 september 2018 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
OMG, 3 kinderen uit 1 gezin. The horror![]()
Bron?quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
Neuh, dan had ik er samen ook uitgestaptquote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Poes. het volgende:
[..]
Dit kom je toch niet meer te boven als ouders zijnde..
quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
nee nooit.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Poes. het volgende:
[..]
Dit kom je toch niet meer te boven als ouders zijnde..
Klopt wel hoor. Iemand die zoiets meemaakt maakt er heel vaak zelf een einde aan.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar beter voor die vrouw...zoiets wil je écht niet overleven.
ja ik kijk even of de npo radio 1 het nos journaal van half 11 nog online gooit.quote:
Niet aan jou om te bepalen.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar beter voor die vrouw...zoiets wil je écht niet overleven.
dat denk ik ookquote:Op donderdag 20 september 2018 10:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Klinkt misschien hard maar het lijkt me voor die vrouw beter zo.quote:Op donderdag 20 september 2018 10:33 schreef napoleonfour het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |