Ja, dit dacht ik vanmorgen ook! Dinsdag weer naar de VK en dan zal ze kijken of ik gestript kan worden dus dan zal ik ook horen hoe het ervoor staat. Zou hartstikke fijn zijnquote:Op zaterdag 15 september 2018 14:58 schreef Mrs.Peel het volgende:
Priem, 37 weken is ook een mijlpaal! Nu nog maximaal 5 weken![]()
Helsinki, even in de positieve modus: die krampen van gisteren waren zeer effectief voorwerk, en als dan de bevalling echt begint, heb je al wat verstrijken en/of centimeters cadeau
Hahaquote:Op zaterdag 15 september 2018 15:40 schreef Ceviche het volgende:
Succes voor de bijna-bevallers
Ik moest net een beetje huilen omdat m'n vriend iets uit de supermarkt had meegenomen waar ik zelf om gevraagd had. Hormonen
Ik wil graag in de op, maar ik wacht nog even op het bezoek aan de verloskundige volgende week. Ook handig met de ud.quote:Op zaterdag 15 september 2018 15:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
HahaLeuk hè, die hormonen! Wil je in de OP? Met welke datum?
Ja leuk! Mag ik dan ook in de OP? Ik ben 5 april uitgerekendquote:Op zaterdag 15 september 2018 20:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat lief van je oudste, Djoess! Kom je ook meeschrijven hier?
Ik met 11 weken, de dag ervoor goede termijnecho gehad. Eigenlijk wilde ik wachten, maar kind was zo bezorgd elke dag (spugen, weinig kunnen eten) dat ze er niet meer van kon slapen, en op school had ze verteld dat ik ziek was xDquote:Op zaterdag 15 september 2018 20:26 schreef Cholula het volgende:
Wanneer hebben jullie eigenlijk aan je kind(eren) verteld dat er een broertje/zusje komt?
Toen de test nog nat wasquote:Op zaterdag 15 september 2018 20:26 schreef Cholula het volgende:
Wanneer hebben jullie eigenlijk aan je kind(eren) verteld dat er een broertje/zusje komt?
Ja, dat is dus wel een ding. Ongeveer elk uur vraagt ze wanneer die baby nou komt. Dus ik heb in mijn hoofd een lijst met allemaal andere dingen die éérst nog gaan gebeuren (sint, kerst, O&N, verjaardagen...), waardoor ze gelooft dat het best nog wel lang duurt, maar ook geen eeuwen.quote:Op zaterdag 15 september 2018 21:24 schreef Cholula het volgende:
In jullie geval kan ik het me goed voorstellen, Mrs.Peel.
Frits maakt zich, minder dan jouw dochter Djoess, zorgen over het spugen. Al vindt hij het ook wel interessant om te kijken.![]()
Ik wil het hem binnenkort vertellen, mijn man wil liever wat langer wachten omdat het nog best een tijd duurt. Ik pieker nog even verder.
Onze gingen/gaan altijd mee baar de vk of gyn. Ook met alle miskramen. Dus eigenlijk hadden ze t snel door toen we weer naar de dokter gingen voor mama’s buik. “Oh gaan we naar de babydokter mama?! Zit er een babytje in je buikquote:Op zaterdag 15 september 2018 20:26 schreef Cholula het volgende:
Een witte boterham?quote:Op zondag 16 september 2018 03:50 schreef Tink89 het volgende:
Nieuw dieptepunt... Om drie uur 's nachts m'n bed uit voor een boterham. Met pepernoten, dat dan weer wel
En hier is het de eerste, maar we hebben het mijn plee van 6 verteld na de goede echo met 8 weken.
Moeilijk dillema. Denk je snel te bevallen? Reistijd 2 uur, maar afhankelijk van anderen? Eerst nog een uur onderweg voordat hij de parkeerplaats af is? Zoals je het nu schrijft, klinkt het alsof je liever hebt dat hij thuis blijft. Luister naar je gevoel!quote:Op zondag 16 september 2018 07:42 schreef lunapuella het volgende:
Humf. Ik dacht gisteravond even dat er wat ging gebeuren, ongeveer elk kwartier pijnlijke harde buiken met ook pijn in mijn onderrug. Maar het heeft 's nachts niet doorgezet.
En man kan vandaag gratis naar een voetbalwedstrijd van zijn favoriete club, en ik twijfel of dat 'kan'. Grote kans dat er vandaag ook nog niks gebeurt, maar als het wél start is zijn reistijd ongeveer 2 uur...
Tja, vorige keer duurde het 22 uur, maar een 2e is vaak sneller, toch? Maar hij gaf net zelf ook al aan dat hij er al vanuit ging thuis te blijven, dus komt goedquote:Op zondag 16 september 2018 07:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Moeilijk dillema. Denk je snel te bevallen? Reistijd 2 uur, maar afhankelijk van anderen? Eerst nog een uur onderweg voordat hij de parkeerplaats af is? Zoals je het nu schrijft, klinkt het alsof je liever hebt dat hij thuis blijft. Luister naar je gevoel!
Tink, klinkt als een heel goede reden om 's nachts uit bed te komen
Vind ik een goede deal welquote:Op zondag 16 september 2018 13:44 schreef Peacefulll het volgende:
Helsinki, Soof, Luna, bevallen jullie deze week even ja? Dan sta ik ook nog even bovenaan![]()
Haha goed bezig Helsinki!quote:Op zondag 16 september 2018 16:52 schreef Helsinki het volgende:
Bijna klaar met m'n lijstje hoor![]()
.
Ananas(hart) eten: ✅
Wandelen: ✅
Bitter lemon drinken: ✅
Pittig eten:
Gezellig maken in bed:
Cho, wat ontzettend lief die Frits van jullie! Leuk om te lezen hoe andere kindjes op een broertje/zusje reageren.
Ja, gaat het goed ToT?. Volgens mij wel he! Fijn. En met je vriendin/vrouw?
Hahah dat wist ik jaquote:Op zondag 16 september 2018 17:24 schreef Cholula het volgende:
Frits was de werknaam van Frits. Ik ben hem hier zo blijven noemen, in het echt luistert hij naar een andere naam.
Haha ik vroeg me al af om welke CL wedstrijd het ging. Maar jouw man en de mijne zijn blijkbaar niet eensgezindquote:Op zondag 16 september 2018 18:44 schreef PriemGirl het volgende:
Oh peace ja hier laat ik m’n vriend ook nog steeds naar de psv wedstrijden gaan en genieten van z’n uitjes alsnog dat wil; met drukte is ie dan in een uurtje thuis; maar bij CL wedstrijd is het nóg eens zoveel drukker pffff zul je net zien... en hier drinkt hij ook niet meer dan 2 biertjes meer, puur uit voorzorg. Vind ik toch een prettiger idee (en hijzelf gelukkig ook); en hij zoekt het sowieso niet meer om nog veel weg te zijn ook
Een stuk vers afgebakken turks broodquote:
Ik vond persoonlijk de eerste paar weken met baby uit mijn buik een stuk relaxter dan de laatste tien weken in mijn buik.quote:Op zondag 16 september 2018 20:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een stuk vers afgebakken turks brood![]()
Hier weekwissel vandaag, 30 weken. Ik zou de laatste tien vooruit willen spoelen. De eerste periode met een baby is ongetwijfeld ontzettend heftig, maar ik wil zo graag een dagje niet misselijk zijn... Het klinkt ondankbaar als ik het hardop zeg, maar ik ben echt zo ontzettend klaar met zwanger zijn, spugen, niet lekker slapen en doodmoe zijn. En ik weet dat het erbij hoort, dat er veel vrouwen het veel zwaarder hebben dan ik en dat ik toch niks anders kan doen dan m'n tijd uitzitten, maar soms helpt het om even te klagen.
Niet te veel meelurken in het babytopicquote:Op zondag 16 september 2018 20:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De eerste periode met een baby is ongetwijfeld ontzettend heftig,
Het was mijn eigen invulling, lurk daar bewust nog niet meequote:Op zondag 16 september 2018 21:03 schreef rena het volgende:
[..]
Niet te veel meelurken in het babytopicEr is ook een hoop wel heel leuk hoor
Ik kan me in jouw geval goed indenken dat je er klaar mee bent
Burdie heeft een Kuiken.quote:Op zondag 16 september 2018 21:47 schreef Helsinki het volgende:
Heeft iemand hier al Kuiken in gebruik als werknaam?. Zo noemen we hem thuis al een tijdje.
Die hebben wij gisteravond ook maar afgevinkt.quote:Op zondag 16 september 2018 18:44 schreef PriemGirl het volgende:
Haha Helsinki goed bezig ! Alhoewel ik toch overal lees dat vooral de laatste enigszins nut heeft
Wel fijn dat je er niet heel erg last van lijkt te hebben.quote:Op maandag 17 september 2018 09:27 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik voel me best oké, en niet extreem vermoeid. Natuurlijk wel moe door slecht slapen, en ik kan niet ver lopen of fietsen, maar dan word ik niet beperkt door kortademigheid, maar door last van m'n bekken. Ik denk dat het al een tijdje wat lager is en dat ik daar wat aan gewend ben. Ik vroeg me alleen wel af: tijdens mijn eerste zwangerschap werd rond 30-32 weken m'n Hb nogmaals gecontroleerd, dat is nu niet gebeurd. Is het niet (meer) standaard om het nog eens te controleren?
Millionaires shortbreadquote:Op maandag 17 september 2018 12:00 schreef Helsinki het volgende:
Luna, wat wilde je gaan maken? Hier staan wentelteefjes op het menu voor de lunch. Gisteren ook al. Maar ik kan er op dit moment zó van genieten.
Strippen is een manier om, als je al vergevorderd bent in je zwangerschap, de bevalling op te wekken. De verloskundige woelt dan een beetje je vliezen los met een vinger, en daarbij komen hormonen vrij die net het laatste zetje kunnen geven. Het werkt ook alleen als je lichaam er al praktisch klaar voor is, vanaf 41 weken.quote:Op maandag 17 september 2018 14:34 schreef Rebubbled het volgende:
Als jullie het hebben over strippen, wat betekent dit dan?
Ah! Thnx!quote:Op maandag 17 september 2018 14:42 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Strippen is een manier om, als je al vergevorderd bent in je zwangerschap, de bevalling op te wekken. De verloskundige woelt dan een beetje je vliezen los met een vinger, en daarbij komen hormonen vrij die net het laatste zetje kunnen geven. Het werkt ook alleen als je lichaam er al praktisch klaar voor is, vanaf 41 weken.
Meer info: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/bevalling/strippen/
En spannend dat jullie er samen voor willen gaan! Kan me voorstellen dat het een flinke schok was. Veel geluk gewenst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo gezellig!
Beetje sudocrem zou je kunnen proberen. Werkt hier altijd als een tietquote:Op maandag 17 september 2018 14:34 schreef Rebubbled het volgende:
Ik wil ook graag in de OP, maar ik ben te laat denk ik. De datum is 19 april, 27 september heb ik de termijnecho en dan weten we het zeker.
Kleine reminder voor jullie, aangezien ik na mijn eerste post direct in de lurkstand ging (ik moest even van de schrik bekomen). Twee weken geleden bleek ik onverwacht al 8 weken zwanger en we wonen niet samen, stress. Ondertussen zijn we het erover eens dat we er samen voor gaan. Wel hebben we om en om paniekaanvallen, maar dat hoort er vast bij, toch?Vanavond gaan we een lijst maken met alle onderwerpen waar we keuzes moeten gaan maken over hoe we dit gaan doen.
Langzaam aan durf ik steeds iets meer blij te zijn met de situatie. Wel heb ik een enorme angst dat er iets misgaat met de kleine. Ook dat hoort er vast bij..
Wat er schijnbaar ook bijhoort zijn alle puisten op mijn borsten. Ugh! Iemand de gouden tip? Helaas als tiener ook nooit een puistenfase gehad dus ik weet echt niet wat ik hiermee moet. Scrubben? Zinkzalf? Ergens ben ik blij dat het niet op mijn gezicht zit en ik mag me sowieso in mijn handen wrijven qua HCG bijwerkingen. Dit is de enige nu de toch al milde misselijkheid al is weggetrokken.
Mijn buik is al 20x van inrichting veranderd..quote:Op maandag 17 september 2018 19:10 schreef lunapuella het volgende:
Zegt de activiteit van de baby nog iets over hoe snel de bevalling er aan komt? Want pfoe, mijn buik wordt hier sinds een paar uur grondig verbouwd zeg!
Ik was al benieuwd naar jou (ook vanwege de vergelijkbare situatie), leuk dat je een update post!quote:Op maandag 17 september 2018 14:34 schreef Rebubbled het volgende:
Ik wil ook graag in de OP, maar ik ben te laat denk ik. De datum is 19 april, 27 september heb ik de termijnecho en dan weten we het zeker.
Kleine reminder voor jullie, aangezien ik na mijn eerste post direct in de lurkstand ging (ik moest even van de schrik bekomen). Twee weken geleden bleek ik onverwacht al 8 weken zwanger en we wonen niet samen, stress. Ondertussen zijn we het erover eens dat we er samen voor gaan. Wel hebben we om en om paniekaanvallen, maar dat hoort er vast bij, toch?Vanavond gaan we een lijst maken met alle onderwerpen waar we keuzes moeten gaan maken over hoe we dit gaan doen.
Langzaam aan durf ik steeds iets meer blij te zijn met de situatie. Wel heb ik een enorme angst dat er iets misgaat met de kleine. Ook dat hoort er vast bij..
Wat er schijnbaar ook bijhoort zijn alle puisten op mijn borsten. Ugh! Iemand de gouden tip? Helaas als tiener ook nooit een puistenfase gehad dus ik weet echt niet wat ik hiermee moet. Scrubben? Zinkzalf? Ergens ben ik blij dat het niet op mijn gezicht zit en ik mag me sowieso in mijn handen wrijven qua HCG bijwerkingen. Dit is de enige nu de toch al milde misselijkheid al is weggetrokken.
Ik zou me niet erg druk maken over dat afvallen, zolang je niet gaat crashdieten ofzo. Er zijn zoveel vrouwen die afvallen door al dat overgeven. Al weet ik natuurlijk niet hoe zwaar je nu bent, als je ondergewicht hebt is het anders dan wanneer je overgewicht hebt.quote:Op maandag 17 september 2018 20:42 schreef CaVaBien het volgende:
Ik kan helaas nog niet echt genieten van mijn zwangerschap. Ik voel me moe, misselijk en moet constant spugen, heb geen eetlust en er moeten ineens veel dingen geregeld worden. Bij mijn echo bleek dat ik 2 kilo ben afgevallen. Over 3 weken heb ik weer een afspraak en ben bang dat ik dan nog eens 2 kilo ben afgevallen. Ik heb geen zin in een opname
Ook ben ik bang dat de baby (ook al is het nu heel erg pril) niet goed gaat groeien, omdat ik veel afval..
Oo en ik dacht dat de puistjes door mijn vette huid kwamen, maar dat blijkt dus ook een soort symptoom te zijn. Mijn gezicht, mijn borsten en mijn rug zitten eronder. Ik voel me heel lelijk
Mijn vriend heeft een zaal geregeld voor de bruiloft (midden december), dus dat is in ieder geval al afgestreept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |