abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181854838
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik.

De boel goed ontlucht? Klinkt als een lekkende slave cylinder.
Laatst de beklede platen vervangen, was even puzzelen maar we hebben twee verschillende tussenplaten gebruikt om een dik genoeg pakket te maken.

De stift door het blok zat muurvast dus die is er met een pneumatische klophamer uitgeslagen, daarn de olie ververst met z'n rem ontluchter.

Hij lekt volgens mij niet omdat ik geen vloeistof verlies, maar na een poosje rijden bouwt die niet goed druk op. Even pompen en dan gaat het wel weer. Klinkt als lucht maar daar hebben we al 2-3x naar gekeken
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181855485
Toen je net de vloeistof ververst had, bleef hij toen ook plakken?
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
pi_181855601
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:45 schreef Isdatzo het volgende:
Toen je net de vloeistof ververst had, bleef hij toen ook plakken?
Nee het gebeurt steeds tijdens het rijden
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181855761
registreer om deze reclame te verbergen
Maar ook het eerste ritje met nieuwe vloeistof?
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
pi_181856013
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:58 schreef Isdatzo het volgende:
Maar ook het eerste ritje met nieuwe vloeistof?
Ja 25 km later in Eindhoven
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181857359
Kan ook je master cilinder zijn he, als daar vloeistof terug lekt het reservoir in.

Ik zou gewoon die cilinders even reviseren.
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood woensdag 12 september 2018 @ 13:36:10 #32
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_181857706
registreer om deze reclame te verbergen
Klinkt idd alsof er ergens iets inwendig olie doorlaat waardoor je druk verliest.
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator / FP / PTA's redder in nood woensdag 12 september 2018 @ 13:39:22 #33
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_181857765
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:41 schreef Maegrim het volgende:
zodra je in die prijsklasse zit ruil je em toch om voor een nieuwe zodra de garantie eraf is?
Gaat nog effe duren voor ik 20k aan een motor kan spenderen :+
Die demo waar ik toen op zat mocht eind vh seizoen wel weg voor 18k ofzo.. Mjah.. Dat trekt de spaarrekening niet :')
En wat zou je afschrijven als je er in 3 jaar 60k op zet? Dat wordt een serieus dure hobby volgens mij :X
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181858156
Sowieso :P
ಠ_ಠ
pi_181858565
Ja jonge, die kutdingen zijn altijd duur.

Zelfs zonder dat je er af en toe mee op je bek gaat of als zo'n blok in de soep draait. Laten we 't maar niet hebben over circuitrijden.

Als ik er nooit aan begonnen was was ik nu miljonair geweest :') .
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood woensdag 12 september 2018 @ 14:42:49 #36
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_181858974
Daarom wacht ik liever effe tot de grootste hoos al is afgeschreven door een ander :+
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181859901
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:16 schreef BlackLining het volgende:
Kan ook je master cilinder zijn he, als daar vloeistof terug lekt het reservoir in.

Ik zou gewoon die cilinders even reviseren.
Dat is nu de voornaamste kandidaat ja
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181860365
Gok eerder op de slave cylinder. Master cylinder zou het niet bij moeten uitmaken of het blok koud of warm is.
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
pi_181861362
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
Gok eerder op de slave cylinder. Master cylinder zou het niet bij moeten uitmaken of het blok koud of warm is.
Daar heb je zeker gelijk in, maar hij zegt geen vloeistof te verliezen. Als het bij de slave zou lekken, zou het weg zijn. Bij de master kan het eventueel terug het reservoir in lopen.

Los daarvan zou ik gewoon van beide even een revisiekitje bestellen. Zo duur hoeft dat niet te zijn en dan weet je aan beide kanten zeker dat het goed zit.
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
pi_181861845
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
Gok eerder op de slave cylinder. Master cylinder zou het niet bij moeten uitmaken of het blok koud of warm is.
Heeft niet zoveel met het blok te maken denk ik. Even oppompen en het werkt weer prima. Ik denk dat er op de een of andere manier lucht in komt / zit.

Maargoed als die niet goed vrij wil komen op de ring van Eindhoven .. was wel een beetje genaaid laatst :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181863653
Als je steeds moet blijven bijpompen lijkt me dat geen lucht. Als het lucht is, dan kun je moeilijker druk opbouwen maar als je er dan bent blijft ie wel zitten. Lucht had je inmiddels ook al uitgesloten toch?

Ik zou dat hele ding reviseren. Wens je anders veel succes met een eventuele noodstop.
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
pi_181866518
Het zou misschien ook je drukgroeplager kunnen zijn. Als die niet vrij kan lopen dan gaat je drukstift meedraaien waardoor die het zuigertje van je slave cylinder een stukje terug duwt. Dan moet je een keer pompen om de stift weer op z'n plek te krijgen.

Al met al genoeg dingen waar je naar kan gaan kijken, succes :') .
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
pi_181876484
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:23 schreef Isdatzo het volgende:
Het zou misschien ook je drukgroeplager kunnen zijn. Als die niet vrij kan lopen dan gaat je drukstift meedraaien waardoor die het zuigertje van je slave cylinder een stukje terug duwt. Dan moet je een keer pompen om de stift weer op z'n plek te krijgen.

Al met al genoeg dingen waar je naar kan gaan kijken, succes :') .
Die hebben we al bekeken toen we de koppelingsplaten gingen vervangen.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:07 schreef BlackLining het volgende:
Als je steeds moet blijven bijpompen lijkt me dat geen lucht. Als het lucht is, dan kun je moeilijker druk opbouwen maar als je er dan bent blijft ie wel zitten. Lucht had je inmiddels ook al uitgesloten toch?

Ik zou dat hele ding reviseren. Wens je anders veel succes met een eventuele noodstop.
Ik begrijp je sarcasme niet zo goed, die koppeling is al 3-4x bekeken en je denkt dat ik er niks aan wil doen? De relevante input wordt natuurlijk wel gewaardeerd.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181877453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:36 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Die hebben we al bekeken toen we de koppelingsplaten gingen vervangen.

[..]

Ik begrijp je sarcasme niet zo goed, die koppeling is al 3-4x bekeken en je denkt dat ik er niks aan wil doen? De relevante input wordt natuurlijk wel gewaardeerd.
Sarcasme? Waar dan?

Je schrijft dat je al een paar keer hebt gekeken maar dat er geen lucht in zit. Toch denk je nog steeds dat er lucht in zit :? Zo begrijp ik je in ieder geval.

Alleen de symptomen die je omschrijft wijzen niet op lucht, maar op een slecht sluitende master cilinder.
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
pi_181877471
Nouja succes wensen met een eventuele noodstop komt niet zo aardig over toch? :')

Vandaag of morgen gaat de bediening van het handvat uit elkaar in ieder geval. ^O^
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181877553
Oh. Nou. Sorrie ;(
Don't discuss with an idiot. He'll take you down to his level and beat you with experience.
pi_181884224
916 van mn pa gisteren meegenomen wat een feest
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181891370
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:44 schreef BlackLining het volgende:
Oh. Nou. Sorrie ;(
Maar je had wel gelijk. Blijkt nogal een kutmaat te zijn en revisiesetjes nogal lastig (alleen als hele handvat) te vinden.. dus op goed geluk een revisiesetje van een rempomp van een brommer gekocht, zou de goede maat moeten wezen :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_181893607
Zo'n autoventiel op een boormachine werkt veel beter dan ik van tevoren inschatte :P

y1OEkja.jpg

Dat was dus een keiharde lijmlaag van een GoPro mount
ಠ_ಠ
pi_181916621
Mijn schatje gaat in de verkoop. Vandaag waarschijnlijk de laatste keer dat ik op haar rij. Ik zit nu wel te twijfelen of ik hem weg wil doe. Voor mij is het niet praktisch om met de motor naar werk te gaan in verband met mijn werk. Binnenkort begint de kou en dan rij ik er toch niet op. En die maanden kan ik hem helemaal niet verkopen met al het strooizout op de weg. Best wel raar hoe je een band kunt hebben met een machine. Volgend jaar waarschijnlijk overstappen naar een 600 CC.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')