abonnement Unibet Coolblue
pi_181791143
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar wie zit daar op te wachten? De spelers en speelsters hebben gestreden voor een finaleplek en daarin alles gegeven. Die gaan zich echt niet motiveren voor een derde plek en die paar knaken. Liever focussen ze zich op het volgende toernooi.
In heel veel sporten is dit gewoon de normale gang van zaken, waarom moet tennis een uitzondering zijn?
speak only if it improves the silence.
  zondag 9 september 2018 @ 09:08:57 #252
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181791175
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 09:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]

In heel veel sporten is dit gewoon de normale gang van zaken, waarom moet tennis een uitzondering zijn?
Welke sporten?
En zijn het evenementen die 4 keer per jaar plaatsvinden. Bij tennis heb je geen podiumplekken (ja beide finalisten).
Bij olympische spelen of een WK kan ik het me nog voorstellen. Maar tennis (zeker bij de heren) is dusdanig zwaar en intensief, dat ik verwacht dat er weinig spelers op zitten te wachten.
pi_181791306
Was in slaap gevallen dus had tweede set gemist. Net maar even terug gekeken, deels. Wat een smerig misselijk wijf is die Serena. Wie denkt ze wel niet dat ze is inderdaad. Het enige wat ontbrak was de racisme kaart. Als ze een stuk fitter was en niet alleen had zitten teren op haar talent dan had ze dit gewoon gewonnen. Maar nee ze wil zo graag als voorbeeld gezien worden omdat ze een kind heeft dat ze al die extra kilo’s maar voor lief neemt. Jammer dat ze zich zo onsportief gedraagt, zeker voor de winnares want die sneeuwt onder door haar ziekelijke gedrag. Beter stopt dat dikke mormel direct, een schande voor de sport en de WTA!!
U MAD?
pi_181791542
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 08:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wordt het bij mannen minder vaak bestraft dan bij vrouwen? Ik zou het niet weten.
Williams had zelf nooit de seksisme kaart moeten trekken en de umpire voor dief moeten uitmaken.
Dom, gewoon dom.
Nouja, er bestaat geen twijfel over dat coaching schering en inslag is en dat het vrijwel nooit bestraft wordt. Nadal voert wel eens hele gesprekken met Toni :'). Dat het nu dan wel bestraft wordt, kan verschillende verklaringen hebben, maar behalve seksisme en aandachtsgijlerij van de scheidsrechter heb ik er nog geen gehoord. Ben wel benieuwd naar rivaliserende verklaringen, bijvoorbeeld van de scheidsrechter zelf. Waarom nu wel?

Mensen noemen het dan irrelevant of het al dan niet bestraft wordt in eerdere instanties. Nou nee, dat is juist enorm relevant. Als iets jarenlang gedoogd wordt, iedereen doet het, en dan uit het niets word ik er opeens voor bestraft, dan zou ik me ook nogal genaaid voelen.

In die zin snap ik de woede van Serena. Maar erg dom en zelfdestructief is het ook.

Dan het "schelden", dat vind ik wat lastiger. Iemand een dief noemen lijkt mij wel mee te vallen. Ze zei het wel op een erg felle manier. Je ziet inderdaad vaak mannen op een dergelijke manier tegen een scheidsrechter tekeer gaan, maar misschien hebben die hun emoties iets minder slecht onder controle en stoppen ze op een gegeven moment / noemen ze iemand niet een dief of leugenaar.
pi_181791624
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 09:19 schreef de_boswachter het volgende:
Was in slaap gevallen dus had tweede set gemist. Net maar even terug gekeken, deels. Wat een smerig misselijk wijf is die Serena. Wie denkt ze wel niet dat ze is inderdaad. Het enige wat ontbrak was de racisme kaart. Als ze een stuk fitter was en niet alleen had zitten teren op haar talent dan had ze dit gewoon gewonnen. Maar nee ze wil zo graag als voorbeeld gezien worden omdat ze een kind heeft dat ze al die extra kilo’s maar voor lief neemt. Jammer dat ze zich zo onsportief gedraagt, zeker voor de winnares want die sneeuwt onder door haar ziekelijke gedrag. Beter stopt dat dikke mormel direct, een schande voor de sport en de WTA!!
Jij bent Serena een compliment verschuldigd over het niet spelen van de racismekaart.
pi_181791856
Wat een drukte hier voor een vrouwenpartij :P

Wie zit er vanavond op de stoel?
  zondag 9 september 2018 @ 10:31:43 #257
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181792574
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja, er bestaat geen twijfel over dat coaching schering en inslag is en dat het vrijwel nooit bestraft wordt. Nadal voert wel eens hele gesprekken met Toni :'). Dat het nu dan wel bestraft wordt, kan verschillende verklaringen hebben, maar behalve seksisme en aandachtsgijlerij van de scheidsrechter heb ik er nog geen gehoord. Ben wel benieuwd naar rivaliserende verklaringen, bijvoorbeeld van de scheidsrechter zelf. Waarom nu wel?

Mensen noemen het dan irrelevant of het al dan niet bestraft wordt in eerdere instanties. Nou nee, dat is juist enorm relevant. Als iets jarenlang gedoogd wordt, iedereen doet het, en dan uit het niets word ik er opeens voor bestraft, dan zou ik me ook nogal genaaid voelen.

In die zin snap ik de woede van Serena. Maar erg dom en zelfdestructief is het ook.

Dan het "schelden", dat vind ik wat lastiger. Iemand een dief noemen lijkt mij wel mee te vallen. Ze zei het wel op een erg felle manier. Je ziet inderdaad vaak mannen op een dergelijke manier tegen een scheidsrechter tekeer gaan, maar misschien hebben die hun emoties iets minder slecht onder controle en stoppen ze op een gegeven moment / noemen ze iemand niet een dief of leugenaar.
De gehele poppenkast is dankzij mevrouw Williams.
Het enige wat Ramos doet is waarschuwen voor coaching. Degene die coachte heeft zelf toegegeven dat gedaan te hebben.
Het punt en game aftrek is volledig te wijten aan gebrek aan respect voor de umpire en aan emotie.
Vervolgens zeggen dat ze bestraft werd omdat ze een vrouw is :')
Ze werd gecoacht, accepteer die waarschuwing gewoon en ga verder met tennissen. Ja, het toepassen van de coaching regel wordt inconsequent toegepast. Maar als er sprake is van coaching, accepteer dat dan gewoon.
Dat er wel vaker gecoacht wordt is dus niet relevant in dit geval. Want andere wedstrijd, andere speelsters, andere manier van coaching enz. enz.
Ramos nam iets waar en gaf een waarschuwing, Williams had het gewoon moeten slikken en door moeten tennissen. Maar nee, ze moest persé in de slachtofferrol kruipen en vergelijking trekken met de heren.
Ze krijgt al hetzelfde prijzengeld met veel minder arbeid dan de heren, en dan moet ze hier weer de seksimse kaart trekken?
Zum kotsen. :r
pi_181792743
Weet jij wat pas seksisme is? Kyrgios schorsen voor zijn wangedrag en Serena niet.
pi_181792781
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:42 schreef maan_man het volgende:
Weet jij wat pas seksisme is? Kyrgios schorsen voor zijn wangedrag en Serena niet.
Kyrgios een peptalk geven en Serena straffen :D
pi_181792836
Kunnen we de Williams zusters hier niet op Fok een silent ban geven? Walgelijke wijven, echt om te kotsen. Maken de hele sport kapot met hun sexisme/racisme gelul. Dat ze blij zijn dat het prijzengeld al 1:1 is met de mannen. Ze doen er veel minder voor.

Enige wat ik jammer vind aan het geheel is dat de enige vrouw op de tour die nog een beetje een niveau heeft (Serena) dit gedrag nodig heeft. Bah.
U MAD?
  Spellchecker zondag 9 september 2018 @ 10:51:21 #261
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181792896
quote:
Het kon zomaar Frans Bauer zijn met een blonde pruik _O-

Sorry voor de off-topic :@
pi_181792911
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:31 schreef tja77 het volgende:

[..]

De gehele poppenkast is dankzij mevrouw Williams.
Het enige wat Ramos doet is waarschuwen voor coaching. Degene die coachte heeft zelf toegegeven dat gedaan te hebben.
Het punt en game aftrek is volledig te wijten aan gebrek aan respect voor de umpire en aan emotie.
Vervolgens zeggen dat ze bestraft werd omdat ze een vrouw is :')
Ze werd gecoacht, accepteer die waarschuwing gewoon en ga verder met tennissen. Ja, het toepassen van de coaching regel wordt inconsequent toegepast. Maar als er sprake is van coaching, accepteer dat dan gewoon.
Dat er wel vaker gecoacht wordt is dus niet relevant in dit geval. Want andere wedstrijd, andere speelsters, andere manier van coaching enz. enz.
Ramos nam iets waar en gaf een waarschuwing, Williams had het gewoon moeten slikken en door moeten tennissen. Maar nee, ze moest persé in de slachtofferrol kruipen en vergelijking trekken met de heren.
Ze krijgt al hetzelfde prijzengeld met veel minder arbeid dan de heren, en dan moet ze hier weer de seksimse kaart trekken?
Zum kotsen. :r
Haar fout was ook te denken dat ze niet gecoacht werd, waardoor ze het onrecht overschatte.

Het staat verder buiten kijf dat de verkeerd reageerde. Maar wat mij fascineert is dat mensen zo vallen over het seksisme-argument. Ik heb verder geen idee of dat valide is, zo goed zit ik niet in die materie, maar ik kan zeker ook niet uitsluiten dat het een rol speelt in de marchandering van umpires. Het is redelijk bizar hoe sterk Het Internet wordt getriggerd door het woord seksisme (of racisme, for that matter).
  zondag 9 september 2018 @ 11:02:05 #263
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_181793138
Het wachten is op een #metoo-variant in de sportwereld, waarin nu andere vrouwen gaan aangeven zich anders / minder behandeld te voelen dan mannen.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, helaas :D.

Maar wat superleuk voor meisje Osaka dat ze gewonnen heeft, het is haar enorm gegund *O*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_181793153
Iemand kan k*nkerlijer zeggen op een manier dat het minder beledigend is dan wat Serena aan het doen was. Zo aan het zuigen, neerbuigend en uit de hoogte doen. Het was zo denigrerend en zo’n gebrek aan respect voor de scheidsrechter dat hij uiteraard iets moest doen cq een straf geven cq een derde code violation. Het gaat niet om het woord liar of het al dan niet gebruiken van scheldwoorden. Het is het opgeblazen gevoel van uniekheid, het belachelijke idee van recht hebben op een excuus, het over-emotioneel doen, makkelijk beledigd zijn en niet om kunnen gaan met de andere mening van de scheidsrechter waardoor ze in deze situatie terecht is gekomen.
Federer is the best player in history - no other player has ever had such quality." - Rafael Nadal
pi_181793257
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Haar fout was ook te denken dat ze niet gecoacht werd, waardoor ze het onrecht overschatte.

Het staat verder buiten kijf dat de verkeerd reageerde. Maar wat mij fascineert is dat mensen zo vallen over het seksisme-argument. Ik heb verder geen idee of dat valide is, zo goed zit ik niet in die materie, maar ik kan zeker ook niet uitsluiten dat het een rol speelt in de marchandering van umpires. Het is redelijk bizar hoe sterk Het Internet wordt getriggerd door het woord seksisme (of racisme, for that matter).
Wat is daar bizar aan? Ze heeft het aan de stok met de scheidsrechter, wellicht is hij een geval apart, maar feit is dat zij het aan de stok heeft met hem. Wat heeft het mannentennis daar nou mee van doen? Het slaat gewoon nergens op.
pi_181793622
Williams :')

Gelijk de seksistische kaart trekken ook. Ze heeft wel gelijk dat alles gelijk beoordeeld/veroordeeld moet worden, maar dat geldt gewoon algemeen binnen de sport, niet alleen bij vrouwen en mannen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_181794017
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 11:07 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

Wat is daar bizar aan? Ze heeft het aan de stok met de scheidsrechter, wellicht is hij een geval apart, maar feit is dat zij het aan de stok heeft met hem. Wat heeft het mannentennis daar nou mee van doen? Het slaat gewoon nergens op.
Er zijn zo veel dingen die nergens op slaan, maar als het woord seksisme valt schiet men in een stuip. (Of racisme, of witte man.) Tja, dat vind ik fascinerend.
pi_181794648
https://www.dumpert.nl/me(...)zie_met_scheids.html

Had het zelf niet gezien. Hier staan de "Hoogte"punten bij elkaar. Raar mens :')
  zondag 9 september 2018 @ 12:56:23 #269
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181795421
Deze was leuk. Serena ontploft wel vaker op de US Open. Heeft weinig met seksisme/racisme te maken, meer met haar karakter.
Volgens mij vond ze dopingcontrole ook racisme.

Hier wordt Nalbandian gediskwalificeert. Maar dat is een man, dus dan is het geen seksisme.

Ook een leuk incident:
Coria tegen Verkerk. Die Coria deed hier overigens zijn shirt uit, zonder een waarschuwing te krijgen (Cornet is er jaloers op). Maar die Fransen zijn sowieso niet zo achterlijk preuts als die Amerikanen, dus die kunnen een beetje naakt vaak wel waarderen.
pi_181795482
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:56 schreef VoMy het volgende:

Hier wordt Nalbandian gediskwalificeert. Maar dat is een man, dus dan is het geen seksisme.

Eehh
pi_181795573
Nalbandian. Wat een enorme GOD was dat.


Beste tennis dat ie ooit gespeeld heeft.
pi_181795585
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 08:26 schreef heywoodu het volgende:
Oud-scheidsrechter Ings:

ringsau twitterde op zondag 09-09-2018 om 00:29:34 ALL theee code violations were warranted under the rules. Clear coaching. WarningClear cracked racket. PointClear unsporting conduct questioning the integrity of the chair umpire by calling him a “thief”. GameSolid officiating by Carlos https://t.co/R2NrK0NeRR reageer retweet
An sich is er niets in te brengen tegen alle waarschuwingen en is de kinderachtige reactie van Williams op geen enkele manier te vergoelijken, maar het punt is dat:
-waarschuwing 1 in 99% van de gevallen niet wordt toegepast. Er valt wat voor te zeggen dat dit niet het probleem van Ramos is (behalve dan het ook bij de tegenstand gebeurde in de wedstrijd, klein detail).
-waarschuwing 3 in mijn optiek op zichzelf al behoorlijk overdreven is, zeker als je je bijvoorbeeld door een mannelijke speler toe laat bijten dat je nog maar snel wat waarschuwingen uit moet delen deze wedstrijd omdat je nooit meer een wedstrijd van hem zult scheidsrechteren en de fucks en idiots je in het algemeen om de oren vliegen.
-hij op geen enkele manier geprobeerd heeft Serena tot bedaren te brengen door bijvoorbeeld uit te leggen wat er precies is gebeurd volgens hem of zoals ik eerder zei excuses voor te staan als naderhand zou blijken dat de waarschuwing voor coaching onterecht was, of wat dan ook.
-Dat dit al de zoveelste keer is dat Ramos bij een grote wedstrijd ineens zijn moment in de spotlights pakt door opeens heel kordaat in te grijpen en daarna op geen enkele manier de-escalerend te handelen. En waar hij het bij grote mannenwedstrijden altijd laat bij blaffen bijt hij hier ineens door.
  zondag 9 september 2018 @ 13:09:15 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181795651
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

An sich is er niets in te brengen tegen alle waarschuwingen en is de kinderachtige reactie van Williams op geen enkele manier te vergoelijken, maar het punt is dat:
-waarschuwing 1 in 99% van de gevallen niet wordt toegepast. Er valt wat voor te zeggen dat dit niet het probleem van Ramos is (behalve dan het ook bij de tegenstand gebeurde in de wedstrijd, klein detail).
-waarschuwing 3 in mijn optiek op zichzelf al behoorlijk overdreven is, zeker als je je bijvoorbeeld door een mannelijke speler toe laat bijten dat je nog maar snel wat waarschuwingen uit moet delen deze wedstrijd omdat je nooit meer een wedstrijd van hem zult scheidsrechteren en de fucks en idiots je in het algemeen om de oren vliegen.
-hij op geen enkele manier geprobeerd heeft Serena tot bedaren te brengen door bijvoorbeeld uit te leggen wat er precies is gebeurd volgens hem of zoals ik eerder zei excuses voor te staan als naderhand zou blijken dat de waarschuwing voor coaching onterecht was, of wat dan ook.
-Dat dit al de zoveelste keer is dat Ramos bij een grote wedstrijd ineens zijn moment in de spotlights pakt door opeens heel kordaat in te grijpen en daarna op geen enkele manier de-escalerend te handelen. En waar hij het bij grote mannenwedstrijden altijd laat bij blaffen bijt hij hier ineens door.
Ja, allemaal redelijke argumenten. Ik wil er ook best in mee gaan dat Ramos een narcistische zak is die zichzelf nogal belangrijk vindt. Maar Serena Williams is ook het tegenovergestelde van een sympathieke tennister en juist iemand die heel agressief en intimiderend doet naar de lijnrechters/scheidsrechters/tegenstanders, zeker als ze wat slechter speelt en aan het verliezen is. Dat heeft ze dan nodig om weer in de focus te raken, denk ik, maar al te vaak wordt daar niet kordaat genoeg tegen opgetreden en het is ergens wel goed dat het nu wel gebeurd.
pi_181795862
Eigenlijk had ze gewoon weggestuurd moeten worden met dat gedrag. Het was ook zo onsportief richting Osaka, die gelukkig haar focus behield maar hoeveel tegenstandsters zouden de draad kwijt raken.

Mens leek wel krankzinnig.

Heeft ze nog excuses gemaakt aan Osaka ? :)
pi_181795889
Ik zat eigenlijk te wachten op haar standaard tactiek van even slechter tennissen en dan bij een aantal gescoorde punten overdreven gaan krijsen en publiek opzwepen.

Jeesh ging dat even van de rails gisteren, heb wel een beetje in mijn vuist gelachen. Wees een pro en ga gewoon door, nee ze moest Osaka haar moment lekker onder laten sneeuwen. Het kwam allemaal wanhopig en ghetto over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')