abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:33:46 #1
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_181773979
quote:
Armeense tieners Lili en Howick mogen blijven

De Armeense tieners Lili (12) en Howick (13) mogen in Nederland blijven. Staatssecretaris Harbers (VVD) heeft zijn discretionaire bevoegdheid gebruikt om van de regels af te wijken, zodat de kinderen niet worden uitgezet naar Armenië.

De twee verdwenen vannacht "plotseling" uit het huis van hun grootouders in Wijchen. Ze zouden vandaag worden uitgezet. Waar de kinderen op dit moment zijn, is niet duidelijk.

Actuele ontwikkelingen
"In de zaak van de kinderen Lily en Howick heeft de Nederlandse overheid samen met de Armeense autoriteiten alles gedaan wat mocht worden verwacht om een solide opvang in Armenië te regelen. Armenië is een veilig land waar de kinderen met hun moeder kunnen worden herenigd", aldus het ministerie.

"Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd. De staatssecretaris heeft daarom, alles overwegend, besloten dat de kinderen in Nederland mogen blijven. De betrokken instanties doen er alles aan om te weten te komen of de kinderen nu veilig zijn en waar zij zijn."

Geen uitzondering maken
Harbers zei gisteren nog dat de twee zouden worden uitgezet. Hij zag toen geen reden om dat te veranderen. Ook premier Rutte zei op zijn wekelijkse persconferentie dat er geen uitzondering gemaakt zou worden omdat anders het draagvlak voor het asielbeleid verdwijnt.

Vandaag riep de politie de hulp in van burgers bij de zoektocht naar de kinderen. Dat leidde tot veel verontwaardiging op sociale media. Peter R. de Vries twitterde: "Alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderzoeken, iedereen die hen aangeeft is een NSB'er."

De kinderen en hun moeder hebben jaren geprocedeerd om hier te mogen blijven. Vorige maand bepaalde de Raad van State, de hoogste bestuursrechter, definitief dat de kinderen terug moesten naar Armenië. Hun moeder was vorig jaar al naar dat land vertrokken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer is het klaar met dit schijnkabinet ????? wanneer is het genoeg???

Niet mijn OP.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_181773982
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:27 schreef Ericr het volgende: Kinder ombudsman ook gelijk aan de kant. Kan duidelijk niet objectief naar zo'n zaak kijken.
De Kinderombudsman kijkt gewoon echt alleen maar naar de rechten en belangen van het kind, net als de andere organisaties. Begrijpelijk gezien hun functie, maar daarom niet geschikt om de beslissingen te nemen. Dat resulteert namelijk altijd in hetzelfde.
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:34:24 #3
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_181773994
Nou, laat in het kader van gezinshereniging mama ook maar vast overkomen. Haar psychische gesteldheid zal in Nederland vast op magische wijze spontaan enorm verbeteren. En laat de grootouders (geen idee waar die opeens vandaan kwamen) dan ook maar meteen blijven.

Begrijp me niet verkeerd, voor de kinderen zelf vind ik het heel fijn dat ze mogen blijven, maar wat heeft het instituut Nederland gefaald zeg.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:34:39 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181774000
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:33 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Moeder is binnen een paar weken ook hier, met een verblijfsvergunning. Mark my words.
Het is allemaal zo voorspelbaar he. En dan blijkt er met de kinderen ook niets mis te zijn. PTSS my ass :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:34:42 #5
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_181774003
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:32 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dus het feit dat je kan verwachten dat altijd en overal de meest belachelijke beslissingen worden genomen is niet zo'n drama?

Dat is eehhhh... bijzonder.
Kom op man, kijk eens realistisch naar je land en naar de wereld. Dan kan je niet anders dan concluderen dat dat in perspectief inderdaad niet zo'n drama is.

En of het 'de meest belachelijke beslissing' is, daar zijn de meningen over verdeeld.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:34:44 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181774005
De wet gewoon afschaffen.
Kennelijk mag iedereen zijn reet ermee afvegen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181774010
Mooi, nu nog de moeder hier en iedereen weer blij.
pi_181774014
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:34 schreef MaLo het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, voor de kinderen zelf vind ik het heel fijn dat ze mogen blijven, maar wat heeft het instituut Nederland gefaald zeg.
nee, internationale verdragen falen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:35:06 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181774015
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:34 schreef MaLo het volgende: En laat de grootouders (geen idee waar die opeens vandaan kwamen) dan ook maar meteen blijven.

Dat waren de grootouders van het pleeggezin, voor zover ik weet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181774017
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er is weinig 'wit' hier aan. Die moeder en organisaties (en ook de kinderen zelf) hebben op elke mogelijke manier de rechtsstaat tegengewerkt. En worden uiteindelijk beloond voor het moedwillig zogenaamd in gevaar brengen van die kinderen. Iedereen die hier dan komt zeiken over 'menselijkheid' is iedere vorm van kritisch denken volledig verloren.
Dus dat 'frustreren' moet aangepakt worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181774021
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:34 schreef Shanna_ het volgende:
Mooi, nu nog de moeder hier en iedereen weer blij.
Mag hopen dat dit cynisch is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181774022
In Zweden was er ook een verhaal. Asielzoekers waren massaal ziek en lagen in het ziekenhuis. Kinderen praten niet meer.

Wat was de oplossing?

Een verblijfsvergunning. Ze huppelden de deur uit.

:')
pi_181774025
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:34 schreef Shanna_ het volgende:
Mooi, nu nog de moeder hier en iedereen weer blij.
dat ga je niet lezen in de media, maar zij komt eraan. Ticket is al gekocht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181774028
Mensen zo mad op overwinningsclaim van D66 :D Tweets van Pechtold en Dijkstra :')
pi_181774031
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
De wet gewoon afschaffen.
Kennelijk mag iedereen zijn reet ermee afvegen.
De bevoegdheid die de staatssecretaris nu gebruikt is gewoon onderdeel van de wet anders...
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:35:55 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181774035
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus dat 'frustreren' moet aangepakt worden.
Inderdaad. De betrokken organisaties (vooral dat Nidos) moeten hier keihard voor worden aangepakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:36:17 #17
455560 Logic91
Always stay rational
pi_181774044
quote:
"Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd.''
Welke actuele ontwikkelingen bedoelen ze hiermee dan? Dit mag best gespecificeerd worden want het blijft mijns inziens toch een vage verklaring.

En of dit een wijs besluit is laat ik in het midden. Lili en Howick zijn wat mij betreft hartstikke welkom. Ik vraag me alleen af of het wel zo handig is aangezien er vele duizenden andere asielzoekers zijn die zich in een soortgelijke situatie bevinden. Wat voor signaal geeft men hiermee af?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_181774046
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inderdaad. De betrokken organisaties (vooral dat Nidos) moeten hier keihard voor worden aangepakt.
ze doen gewoon hun werk....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181774047
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mensen zo mad op overwinningsclaim van D66 :D Tweets van Pechtold en Dijkstra :')
De swingersclub D66?
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:36:21 #20
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_181774048
D'66, hele enge mensen.
pi_181774050
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is allemaal zo voorspelbaar he. En dan blijkt er met de kinderen ook niets mis te zijn. PTSS my ass :').
Je kinderen de vernieling in helpen om een verblijfsvergunning te krijgen. :N

Ik hoop echt dat niemand haar voorbeeld volgt.
pi_181774058
Edensnator over 'n out
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:36:50 #23
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_181774060
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat waren de grootouders van het pleeggezin, voor zover ik weet.
Aaah ok, bedankt!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_181774063
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:35 schreef Nintex het volgende:
In Zweden was er ook een verhaal. Asielzoekers waren massaal ziek en lagen in het ziekenhuis. Kinderen praten niet meer.

Wat was de oplossing?

Een verblijfsvergunning. Ze huppelden de deur uit.

:')
Hier worden asielzoekers ook aan de lopende band spontaan homo en dat soort ongein.
pi_181774067
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

De swingersclub D66?
Daar lijkt het op laatste jaren. Leuk in oppositie maar wat ze afgelopen jaren hebben bereikt is extreem lachwekkend en minachting van de kiezers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')