abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181986242
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:49 schreef Woonbootjes het volgende:
Beperkingen Jos Brech opgeheven, advocaat mag praten

https://www.ad.nl/binnenl(...)mag-praten~a3fd8f81/
Spannend.
*O*
pi_181986307
Misschien bij Pauw vanavond ?

[ Bericht 98% gewijzigd door Woonbootjes op 18-09-2018 16:08:05 ]
pi_181986585

[ Bericht 50% gewijzigd door Za op 18-09-2018 16:57:54 ]
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:17:15 #159
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181986654
Ik verwacht dat de verdediging met één van de volgende verhalen komt:
1 Jos vond een gewonde jongen op de hei. De jongen bleek overleden. Jos wilde er niet bij betrokken raken en ging ervandoor.
2 Jos is schuldig maar niet de hoofddader.
3 Geen verklaring over de betrokkenheid van Jos. De rechtmatigheid van het bewijs wordt in twijfel getrokken.

We zullen het zien.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_181986845
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:12 schreef Za het volgende:

[..]

If so (of elders) wil het dan hier posten? BVD
?
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:33:41 #161
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_181986919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:17 schreef Domnivoor het volgende:
Ik verwacht dat de verdediging met één van de volgende verhalen komt:
1 Jos vond een gewonde jongen op de hei. De jongen bleek overleden. Jos wilde er niet bij betrokken raken en ging ervandoor.
2 Jos is schuldig maar niet de hoofddader.
3 Geen verklaring over de betrokkenheid van Jos. De rechtmatigheid van het bewijs wordt in twijfel getrokken.

We zullen het zien.
ligt er natuurlijk ook aan waar het DNA spoor op NV is gevonden. (was toch het geval?). Stel dat dit bij zijn intieme delen is geweest, dan is dat wel wat anders dan in de halsstreek, als je bv een hartslag wil checken
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_181986963
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:33 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ligt er natuurlijk ook aan waar het DNA spoor op NV is gevonden. (was toch het geval?). Stel dat dit bij zijn intieme delen is geweest, dan is dat wel wat anders dan in de halsstreek, als je bv een hartslag wil checken
Zover nu bekend ging het om op zijn kleding, maar dan kan de locatie inderdaad nog steeds van belang zijn voor bijvoorbeeld de geloofwaardigheid van zijn verklaring.
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:39:15 #163
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181987003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:33 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

Dat klopt. Bij zo'n zaak zal er altijd belangrijk bewijsmateriaal buiten de media gehouden worden totdat de verdachte voor de rechter verschijnt. Afhankelijk daarvan kan de verdediging nog verschillende kanten op gaan.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_181987218
Roethof houdt nog tot zeker donderdag zijn mond.

-O-
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:01:19 #165
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181987348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:53 schreef Physsic het volgende:
Roethof houdt nog tot zeker donderdag zijn mond.

-O-
maar hij wordt wel voorgeleid aan de rechter-commisaris. Alle reden om aan te nemen dat ie weldegelijk betrokken is. Naar mijn bescheiden mening dan ;)

Roethof zal inderdaad wel een leuk verhaaltje uit zn koker halen en voor vrijspraak gaan pleiten.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:01:46 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181987362
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:39 schreef Domnivoor het volgende:
Bij zo'n zaak zal er altijd belangrijk bewijsmateriaal buiten de media gehouden worden totdat de verdachte voor de rechter verschijnt. Afhankelijk daarvan kan de verdediging nog verschillende kanten op gaan.
Welk bewijsmateriaal dan ook, het zal altijd - desnoods kort - vooraf worden gedeeld met de verdediging die vervolgens in alle vrijheid de "media" kan opzoeken, mits het geen gesloten deuren kwestie is.
Wanneer de verdediging meent dat zij te weinig tijd heeft om het bewijs te bestuderen, zal zij uitstel vragen (en krijgen). Rechters houden sws niet van verrassend (cq. tactisch achtergehouden zoasl in de USA) bewijs wat niet op voorhand is aangeleverd en bekend is bij zowel aanklager als verdediging.

//**//

Interessant wordt nu de aanklacht/formulering en natuurlijk "het" bewijs daarvoor.

De beperking is nu opgeheven wat naadloos strookt met de tijd die het OM kan claimen om iemand te beschuldigen. Jos B zal dus zijn voorgeleid en dat hij "vast" zit geeft (mij) aan dat de rechter dat kennelijk voldoende gegrond vindt.

Ik lees/begrijp net dat Jos B donderdag wordt voorgeleid. Kennelijk maken ze nu gebruik van voorarrest mogelijkheden wat alsdan wordt getoetst. Bijna onbegrijpelijk dat iemand bijna twee weken vast kan zitten in NL, zonder eerst een rechter te zien. Spannend wat er is & gaat worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 18-09-2018 17:13:13 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181987482
Bron Victor Schildkamp Journalist AD

Advocaat Roethof appt net dat hij tot donderdag niet veel gaat zeggen, dan wordt over verlenging van het voorarrest van Jos Brecht beslist. Roethof wil eerst aanvullende stukken lezen en met Jos Brech praten, hij zit vandaag in een andere zitting
pi_181987628
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:54 schreef Woonbootjes het volgende:
Misschien bij Pauw vanavond ?
Ja, waar anders? De redactie van twan heeft geen Nederlandse kijkers als doelgroep
pi_181987797
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:01 schreef Vallon het volgende:

Bijna onbegrijpelijk dat iemand bijna twee weken vast kan zitten in NL, zonder eerst een rechter te zien.

Jos B. is op vrijdag 7 september 2018 gehoord door de rechter-commissaris.
pi_181987855
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:01 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

maar hij wordt wel voorgeleid aan de rechter-commisaris. Alle reden om aan te nemen dat ie weldegelijk betrokken is. Naar mijn bescheiden mening dan ;)

Roethof zal inderdaad wel een leuk verhaaltje uit zn koker halen en voor vrijspraak gaan pleiten.
Dat wil inderdaad zeggen dat het OM heb nog een tijdje vast wil houden en dat zij menen daar voldoende reden toe te hebben. Ik durf dat nog niet zomaar aan te nemen.

Roethof vind ik al niet meer heel geloofwaardig/betrouwbaar, voor zover een advocaat (naar de media toe) überhaupt is. Niettemin ben ik nieuwsgierig naar wat hij te vertellen heeft.
pi_181988111
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:25 schreef Physsic het volgende:

Roethof vind ik al niet meer heel geloofwaardig/betrouwbaar
Politie en OM Limburg vind je wel heel erg geloofwaardig/betrouwbaar?
pi_181988188
quote:

[..]

Dat klopt. Bij zo'n zaak zal er altijd belangrijk bewijsmateriaal buiten de media gehouden worden totdat de verdachte voor de rechter verschijnt. Afhankelijk daarvan kan de verdediging nog verschillende kanten op gaan.
Dit.
De bewijslast ligt bij het OM. Die mogen eerst op de proppen komen.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:50:10 #173
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181988242
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:22 schreef Za het volgende:

[..]

Jos B. is op vrijdag 7 september 2018 gehoord door de rechter-commissaris.
OK maar daar kon Jos B zich niet inhoudelijk verweren noch zal hem op dat moment verteld zijn op grond waarvan (of mogelijk zelfs waarvoor) hij werd vastgehouden ("beperking") .

De voorgeleiding van (Vrijdag 07sep18) is idd die van de voorfase waarbij de RC beoordeeld of iemand op grond van het door de OvJ veronderstelde strafbare feit, (langer) mag worden vastgehouden en niet zo zeer de rechtmatigheid van de beschuldiging.

Komende donderdag wordt (dus) besloten of Jos B in bewaring wordt gesteld, wat idd 2 weken na aanhouding moet plaatsvinden. So far , loopt het - imho te veel - volgens het spoorboekje, zonder te weten waarheen.

Verder duidelijk hoor. Thx.
  dinsdag 18 september 2018 @ 17:51:01 #174
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181988259
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:40 schreef Za het volgende:

[..]

Politie en OM Limburg vind je wel heel erg geloofwaardig/betrouwbaar?
Stuk betrouwbaarder dan deze advocaat. Maar goed, een advocaat moet beroepsmatig af en toe flink huichelen (lees: complete onzin verkopen) want dat is waar de client voor hem voor betaalt. Dus echt heel betrouwbaar zijn de woorden van een advocaat nooit. Althans, daar zou je neit vanuit moeten gaan.

Niet iedereen is een complotdenker zoals jij. Nouja, ik vind je een beetje een complotdenker in dit draadje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kamelenteen op 18-09-2018 18:24:59 ]
pi_181988590
quote:

Bij zo'n zaak zal er altijd belangrijk bewijsmateriaal buiten de media gehouden worden totdat de verdachte voor de rechter verschijnt.
Welk misdrijf is er daadwerkelijk aantoonbaar gepleegd?

En welk (achtergehouden) wettig en overtuigend bewijs kan er zijn dat Jos B. zich schuldig heeft gemaakt aan betreffende misdrijf?
pi_181988720
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2018 17:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK maar daar kon Jos B zich niet inhoudelijk verweren noch zal hem op dat moment verteld zijn op grond waarvan (of mogelijk zelfs waarvoor) hij werd vastgehouden ("beperking") .

De voorgeleiding van (Vrijdag 07sep18) is idd die van de voorfase waarbij de RC beoordeeld of iemand op grond van het door de OvJ veronderstelde strafbare feit, (langer) mag worden vastgehouden en niet zo zeer de rechtmatigheid van de beschuldiging.

Komende donderdag wordt (dus) besloten of Jos B in bewaring wordt gesteld, wat idd 2 weken na aanhouding moet plaatsvinden. So far , loopt het - imho te veel - volgens het spoorboekje, zonder te weten waarheen.

Verder duidelijk hoor. Thx.
Waarom denk je dat Jos niet is verteld op grond waarvan hij is aangehouden en waarvan hij wordt verdacht? :?
  dinsdag 18 september 2018 @ 18:24:13 #177
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181988730
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:17 schreef Za het volgende:

[..]

Welk misdrijf is er daadwerkelijk aantoonbaar gepleegd?

En welk (achtergehouden) wettig en overtuigend bewijs kan er zijn dat Jos B. zich schuldig heeft gemaakt aan betreffende misdrijf?
Geduld is een schone zaak. Een en ander zal vast naar buiten komen zodra deze zaak echt voor de rechter wordt gebracht.
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:37:46 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181990476
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 18:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Jos niet is verteld op grond waarvan hij is aangehouden en waarvan hij wordt verdacht? :?
Bij een arrestatie "in beperking" hoeft een verdachte niet(s) verteld te worden waarvan hij/zij verdacht wordt. Het is geen gegeven (niets vertellen) maar hier imo de "enige" relevante reden om de arrestant (zo) aan een lijntje uit te kunnen laten.

In de spoiler wat meer gebrabbel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen is de beperking opgegeven kan Jos B dus iig vermoeden waarvan hij verdacht wordt (of zal worden) wat trouwens pas komende donderdag (meer) concreet zal worden. Ik gok dat er iig een persbericht zal uitgaan vanuit de rechtbank. Wat/of de advocaat doet is natuurlijk afhankelijk van de dan ontstane situatie,

Het is of wordt, is echt(er) puur koffiedik kijken hoe zich dit ontwikkeld. De klepel kan in de klok nog alle kanten op denderen.
Ik hoop dat ieders rechten zullen blijven worden gerespecteerd en vooral - voor de nabestaanden - dat het OM voldoende (rechtmatige) grond zal gaan hebben voor gevolgde werkwijze.
pi_181990492
Roethof zegt dat het OM, naar zijn mening, een zwakke bewijspositie heeft. Hij meent zelfs dat ze “geen zaak” hebben.

Meer dan dat wil hij er nog niet over kwijt.
pi_181990538
RTLnieuws twitterde op dinsdag 18-09-2018 om 19:38:11 Advocaat Jos B. over dood Nicky Verstappen: 'Justitie heeft geen zaak' https://t.co/7jBQ0Oh126 https://t.co/Pdy5Mt6seO reageer retweet
I´m back.
pi_181990556
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bij een arrestatie "in beperking" hoeft een verdachte niet(s) verteld te worden waarvan hij/zij verdacht wordt. Het is geen gegeven (niets vertellen) maar hier imo de "enige" relevante reden om de arrestant (zo) aan een lijntje uit te kunnen laten.

In de spoiler wat meer gebrabbel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen is de beperking opgegeven kan Jos B dus iig vermoeden waarvan hij verdacht wordt (of zal worden) wat trouwens pas komende donderdag (meer) concreet zal worden. Ik gok dat er iig een persbericht zal uitgaan vanuit de rechtbank. Wat/of de advocaat doet is natuurlijk afhankelijk van de dan ontstane situatie,

Het is of wordt, is echt(er) puur koffiedik kijken hoe zich dit ontwikkeld. De klepel kan in de klok nog alle kanten op denderen.
Ik hoop dat ieders rechten zullen blijven worden gerespecteerd en vooral - voor de nabestaanden - dat het OM voldoende (rechtmatige) grond zal gaan hebben voor gevolgde werkwijze.
Heb je daar een bron van? Want zover ik weet, wat ook op bijvoorbeeld de website van OM en rechtspraak staat, is het een recht van de verdachte om te weten waarom hij is aangehouden en in hechtenis wordt gehouden.

Ik weet daar geen uitzonderingen op, maar misschien kan iemand mij daar op wijzen.

Lijkt me trouwens ook lastig vol te houden als de verdachte aanwezig is bij de behandeling van de ibs.

[ Bericht 2% gewijzigd door Physsic op 18-09-2018 19:48:21 ]
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:45:08 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181990684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:38 schreef Physsic het volgende:
Roethof zegt dat het OM, naar zijn mening, een zwakke bewijspositie heeft. Hij meent zelfs dat ze “geen zaak” hebben.

Meer dan dat wil hij er nog niet over kwijt.
Ik ga niet diepgaand speculeren. Met hetgeen wat ons - het publiek - is (mede)gedeeld, hou ik nogmaals mijn hart vast en hoop dat het geen (al of niet ellenlange procedurele) zeperd word.

Wanneer Roethof "kwijt" wil dat er een zwakke bewijspositie is, zegt dat mij iig heel veel. Er is kennelijk (dus) dan geen schuldbekentenis, dus Jos B is niet gaan zingen (zover er trouwens iets te zingen valt). Dus ik ben bang dat het recht(matig) zal worden uit gevochten.
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:47:35 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181990752
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Want zover ik weet, wat ook op bijvoorbeeld de website van OM en rechtspraak staat, is het een recht van de verdachte om te weten waarom hij is aangehouden en in hechtenis wordt gehouden.

Ik weet daar geen uitzonderingen op, maar misschien kan iemand mij daar op wijzen.
Veel over te zeggen, begin hier: https://www.strafrechtadv(...)n-tijdens-voorarrest Ik quote: "De advocaat mag dan niet zeggen waarvan zijn client verdacht wordt en welke bewijzen er tegen hem liggen,..."

Let op: met de woorden aangehouden, hechtenis, arrestatie, in verzekeringsinstelling en in bewaring en gevangen. Dat zijn allemaal nuances die hier woordtechnisch uiterst belangrijk zijn voor wat wel/niet met een "verdachte" wordt gedeeld.
pi_181990811
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Veel over te zeggen, begin hier: https://www.strafrechtadv(...)n-tijdens-voorarrest Ik quote: "De advocaat mag dan niet zeggen waarvan zijn client verdacht wordt en welke bewijzen er tegen hem liggen,..."

Let op: met de woorden aangehouden, hechtenis, arrestatie, in verzekeringsinstelling en in bewaring en gevangen. Dat zijn allemaal nuances die hier woordtechnisch uiterst belangrijk zijn.
De advocaat mag daar niet over praten met de buitenwereld..
  dinsdag 18 september 2018 @ 20:02:23 #186
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181991076
quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft geen zaak tegen Jos Brech, de verdachte van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen.

Dat zei zijn advocaat Gerald Roethof dinsdagavond tegen RTL Nieuws. Volgens hem heeft het OM een 'zwakke bewijspositie'.

Beperkingen opgeheven
Inhoudelijk wil hij daar niet verder op ingaan. De raadsman zegt wel dat het Openbaar Ministerie voorzichtig moet zijn met 'DNA en de conclusies die daaraan verbonden worden'. Hij wil donderdag in de rechtbank zijn argumenten naar voren brengen.

De advocaat mag op dit moment praten met de pers omdat de beperkingen in het voorarrest van Brech, zijn opgeheven. Tot dusver mocht Brech uitsluitend contact hebben met zijn advocaat en mocht niemand informatie over het onderzoek naar buiten brengen. Roethof heeft zich meermaals beklaagd over de beperkingen die voor zijn cliënt golden.

Enorme druk
"Justitie heeft haar best gedaan om te horen van Jos Brech wat ze van Jos Brech wilden horen. Alle trucjes zijn geprobeerd", zegt Roethof. Volgens hem staat er 'enorme druk' op justitie. "Ik las in het dossier dat justitie zwak bewijs heeft.

De 55-jarige Brech wordt donderdag voorgeleid. De rechter-commissaris moet dan beslissen over de verlenging van zijn voorarrest. Of Brech al een verklaring of bekentenis heeft afgelegd, wil het OM niet zeggen.
De limburger

[ Bericht 2% gewijzigd door deedeetee op 18-09-2018 21:18:26 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')