abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181763460
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:07 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Eigen schuld dikke bult dus. Hadden ze maar niet dat wijf als moeder moeten hebben.

Ofzo. :')
Gezin is hier onterecht en moet terug naar huis.
Moeder gaat er tegenin en verliest: gezin moet terug naar huis.
Moeder gaat er tegenin en verliest: gezin moet terug naar huis en nu lijkt dat dus te gebeuren.
pi_181763473
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja we zijn natuurlijk ook blij dat we geen hongerige kindjes in Afrika zijn geweest.
Ook allemaal maar hierheen halen dan?
Jij zou 't goed doen bij deportaties
pi_181763480
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar internationale wetten verander je niet zo snel, hoe graag Rutte dat ook zou willen. (Zijn eigen woorden.)
Mooi van Rutte. Goed ook dat hij met een schijnheilige kop loopt te verkondigen dat dit laat zien dat we enkel openstaan voor ECHTE vluchtelingen. Daar moet ie dan twee onschuldige kinderen voor gebruiken.

En ondertussen zijn deze twee kinderen dus de dupe van een psychisch gestoorde moeder en een falende overheid. Nou, mooi hoor, dat ze maar een fijne tijd mogen hebben in het OPVANGHUIS. Fijn voor de kids.
pi_181763491
Nog eens wat ingelezen, en volgens de minister van immigratie uit 2012, zijn dit redenen om zijn discretionaire bevoegdheid te gebruiken:

quote:
De relevante factoren die een rol kunnen spelen bij de beoordeling van het lokaal maatschappelijk belang zijn niet-limitatief beschreven in paragraaf 5.2 van het ACVZ-advies: beheersing van de Nederlandse taal, opleiding, (perspectief op) werk, sociale contacten en de bijzondere situatie van (gezinnen met) kinderen. Ik onderschrijf deze factoren. Maatschappelijk belang leidt dan op zichzelf niet tot verblijf, maar wordt wel een element van meer betekenis. Hiermee kan een oplossing worden geboden voor vreemdelingen die zich een unieke plaats in de (lokale) gemeenschap hebben verworven. Dit element wordt meegenomen in de beoordeling van het samenstel van factoren
Alle redenen die opgaan voor deze kinderen zijn aanwezig en in eerdere gevallen is deze bevoegdheid dus ook al gebruikt.
pi_181763492
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:09 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, de kinderen moeten terug.

Ik hoop dat het ze goed gaat in Armenië. En ik denk het eigenlijk wel. Kinderen passen zich razendsnel aan, ze krijgen hulp vanuit Nederland en de taal spreken ze natuurlijk ook al (sowieso leren kinderen dat supersnel).
Juist! ^O^
Ik denk dat iedereen hen wel, ondanks eventuele "grappende" uitspraken over pek en veren enzo, toch wel het allerbeste daar wenst en het is ook echt wel duidelijk dat ze zich daar prima zullen redden! :Y
pi_181763500
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Meh, ging me er te soft aan toe. Ik mocht de wapenstok te weinig gebruiken.
pi_181763514
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat de overheid aangeklaagd kan worden om tegen de uitzetting in te gaan is wel internationaal recht.
Dat is echt iets to-taal anders.

In het jaar dat die asielaanvraag + hoger beroep en beroep op medische gronden + hoger beroep werd afgewezen konden ze volkomen legitiem terug naar Armenië. Er is geen enkel internationaal verdrag wat dat had kunnen tegenhouden.
Dit, dus.
pi_181763519
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Gezin is hier onterecht en moet terug naar huis.
Moeder gaat er tegenin en verliest: gezin moet terug naar huis en nu lijkt dat dus te gebeuren.
Heb je een vorm van autisme of zo? Of dat niet? Zo neurotisch, manman..
pi_181763520
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:10 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Mooi van Rutte. Goed ook dat hij met een schijnheilige kop loopt te verkondigen dat dit laat zien dat we enkel openstaan voor ECHTE vluchtelingen. Daar moet ie dan twee onschuldige kinderen voor gebruiken.

En ondertussen zijn deze twee kinderen dus de dupe van een psychisch gestoorde moeder en een falende overheid. Nou, mooi hoor, dat ze maar een fijne tijd mogen hebben in het OPVANGHUIS. Fijn voor de kids.
Echte vluchtelingen vluchten voor oorlog.
Wat was de situatie in Armenië ook al weer momenteel?
pi_181763521
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Echt flikker toch eens op met je walgelijke insinuaties. Iedereen gedraagt zich normaal en komt gewoon met argumenten en jij moet weer als een schuimbekkende mongool iedereen als nazi framen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  FOK!fotograaf zaterdag 8 september 2018 @ 00:12:11 #261
842 Zorro
Z
pi_181763542
Al die mensen die dat opvanghuis te zielig vinden en daarom die kinderen hier wil houden, zouden die dan ook alle andere kinderen in dat opvanghuis hiernaartoe willen halen? Of is het voor die kinderen ineens niet zielig?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_181763545
Een bijzonder trieste zaak. Ik hoop dat de kinderen goed terecht komen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_181763550
:W
pi_181763566
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:10 schreef skysherrif het volgende:
Nog eens wat ingelezen, en volgens de minister van immigratie uit 2012, zijn dit redenen om zijn discretionaire bevoegdheid te gebruiken:

[..]

Alle redenen die opgaan voor deze kinderen zijn aanwezig en in eerdere gevallen is deze bevoegdheid dus ook al gebruikt.
Je vergeet even dat om voor deze discretionaire bevoegdheid in aanmerking te komen de uitgeprocedeerde moet hebben meegewerkt aan uitzetting.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181763567
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:11 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Heb je een vorm van autisme of zo? Of dat niet? Zo neurotisch, manman..
Ik geef alleen aan hoe het steeds gebeurd is.
Ik ben alleen tussendoor vergeten te vermelden dat die kinderen 2x ondergedoken zijn tussen het procederen door.
pi_181763621
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je vergeet even dat om voor deze discretionaire bevoegdheid in aanmerking te komen de uitgeprocedeerde moet hebben meegewerkt aan uitzetting.
Bron hiervoor, ik ben niet bekend met deze voorwaarde.
pi_181763655
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:15 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bron hiervoor, ik ben niet bekend met deze voorwaarde.
Is meerdere keren in het nieuws geweest.
pi_181763672
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is bij het kinderpardon.
  zaterdag 8 september 2018 @ 00:16:45 #269
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181763674
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:10 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Is er wat gelogen aan de woorden van Rutte? zIk zie ook niets schijnheiligs aan zn verklaring.

Ben het in deze met Rutte eens: asielwetgeving is er voor echte vluchtelingen. Niet voor iedereen die maar naar Nederalnd wil komen om daar aan het staatsinfuus te gaan, zoals de moeder van deze kinderen.
pi_181763688
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:56 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zal ook wel gebeuren, of op een later tijdstip. Dr exacte vertrek zal echt niet bekend gemaakt worden, denk ik.
Ik las net op een aantal linkse twitter accounts dat er morgen maar twee vluchten naar Armenië gaan. Juist daarom. Ik zou als ik DT&V was mooi met een jet via Rotterdam gaan ofzo.
zie email 27 oktober
pi_181763712
quote:

[..]

quote:
Anders dan de ACVZ kom ik echter niet tot de conclusie dat het lokaal maatschappelijk belang een zelfstandige betekenis moet krijgen bij de toepassing van de discretionaire bevoegdheid. Ik ben van mening dat aspecten die betrekking hebben op het lokaal maatschappelijk belang niet los gezien kunnen worden van andere individuele aspecten, zoals de aspecten rond schrijnendheid, maar meegewogen dienen te worden in het geheel van alle feiten en omstandigheden van het individuele geval. Ik acht een zelfstandige weging van maatschappelijk belang niet wenselijk omdat het als criterium onvoldoende afgebakend is. De factoren zijn door de vreemdeling zelf te beïnvloeden, waarmee dit het stapelen van procedures en frustreren van vertrek in de hand kan werken.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-19637-1546.html

Wel leuk gevonden.
pi_181763717
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Is er wat gelogen aan de woorden van Rutte? zIk zie ook niets schijnheiligs aan zn verklaring.

Ben het in deze met Rutte eens: asielwetgeving is er voor echte vluchtelingen. Niet voor iedereen die maar naar Nederalnd wil komen om daar aan het staatsinfuus te gaan, zoals de moeder van deze kinderen.
Ja. Het was niet gelogen als deze mensen meteen binnen een jaar waren uitgezet. Niet na 10 jaar.
pi_181763718
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik zou dat ook nog wel willen aanscherpen, we verklaren mensen veel te snel als vluchteling.

Ali de kapper uit Syrië kan ook prima daar blijven. Ondanks dat Syrië natuurlijk geen prettig land is.

Maar goed, dat is voer voor een andere discussie.
pi_181763732
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 00:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Is meerdere keren in het nieuws geweest.
Bron dan?

Ik weet alleen dat de staatssecretaris opvang voor ze zal regelen als dat niet mogelijk is wanneer ze meewerken.
pi_181763759
quote:

[..]

Dit was op zich een mooie zaak om de discretionaire bevoegdheid te gebruiken. Ik denk dat de vele media-aandacht dat negatief heeft beïnvloed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')