Uitzetting is blijkbaar niet te voorkomen en biedt de gang naar een internationaal gerechtshof zoals het EHRM geen mogelijkheid. Ik vind het verontrustend dat ondanks de maatregelen de asielprocedures te versnellen sinds 2010 het nog steeds mogelijk blijkt meer dan 10 jaar door te kunnen procederen vanwege beroepsmogelijkheden etc.quote:Advocaat Lili en Howick: ‘We kunnen uitzetting niet voorkomen’
De in Nederland opgegroeide Armeense kinderen Lili (12) en Howick (13) zijn “heel erg verdrietig en boos” nu hun uitzetting onafwendbaar lijkt, zo zeiden ze woensdag in het NOS Jeugdjournaal. In dezelfde uitzending liet de advocaat van de kinderen, Flip Schüller, weten dat hij niets meer voor de kinderen kan doen.
“Ik heb sinds vrijdag goed uitgezocht of er nog mogelijkheden zijn om bij een nog hogere, internationale rechter door te gaan. En helaas kan dat niet. We kunnen de uitzetting niet voorkomen”, zei de advocaat. Afgelopen vrijdag oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar hun geboorteland, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Uiterlijk 8 september moeten ze terug.
Dit is een angstaanjagende periode”, aldus Howick. “Hoe moeten we daar leven, we hebben daar niks. We spreken de taal niet, we hebben er geen familie en vrienden. We kunnen er niet wonen.” “Het is gemeen en niet eerlijk. Daar denk je de hele dag aan”, aldus Lili. Als de twee worden uitgezet, komen ze waarschijnlijk terecht in een weeshuis. Hun moeder is te kleinbehuisd om de twee op te vangen, vertelde Howick.
De enige die de uitzetting nog kan voorkomen is staatssecretaris Mark Harbers van Immigratie, maar hij zei woensdag dat “het niet voor de hand ligt dat we tot een ander oordeel komen”. Een onmenselijk oordeel, vindt Howick. “We hopen dat hij een beetje menselijk wordt en ons toch kan helpen.”
Ook Defence for Children heeft die hoop nog niet opgegeven, zegt een woordvoerster. Volgens haar toont deze zaak aan dat de politiek er werk van moet maken om kinderrechten een voorname rol te laten spelen in migratiewetgeving.
De Limburgerquote:COLUMN - Stel nou hè, dat Lili en Howick alsnog mogen blijven. Dan is de volgende stap natuurlijk dat ook de moeder 'om humanitaire redenen' tóch een verblijfsvergunning krijgt.
Je kunt onder aan dit artikel je reactie geven
Want ach, het is zo wreed om een moeder jarenlang te scheiden van haar kroost, is dan het argument. En dan heeft deze moeder het dus toch voor elkaar: sinds 2008 te horen krijgen dat je asielaanvraag in Nederland onterecht is, mede omdat je een valse identiteit hebt opgegeven, maar sindsdien net zo lang drammen en tijdrekken en op de emotie spelen tot je tóch mag blijven.
In dat geval kunnen we de hele asielrechtspraak net zo goed opdoeken. We laten de beoordeling van zielige gevallen dan voortaan over aan activisten, 'vertrouwenspersonen van de familie', Jesse Klaver en aan de media - die de volgende keer met droge ogen gewoon weer een Spoorloos maken omdat ándere Armeens/Nederlandse kinderen juist zo graag bij hun moeder in Armenië willen gaan wonen.
Dat Armenië is geen hellegat, weet ondergetekende uit eigen ervaring. In Nederland heeft de rechter het laatste woord - ook als de uitkomst niet bevalt. Hoe triest voor hen ook: Lili en Howick worden terecht teruggestuurd.
Er zouden HEEEEEEEEEEEEEEL wat mensen uit Nederland verdwijnen als dat idd de criteria waren.quote:Op woensdag 5 september 2018 19:42 schreef Confetti het volgende:
Het Nederlanderschap wordt verkregen op basis van objectieve criteria, opgenomen in de wet. Niet door vage criteria als dat ze de taal een beetje spreken, al 'lang' wonen in Nederland en voelen zich Nederlander, voelen zich niet thuis in het land van hun STAATSBURGERSCHAP en weet ik veel welke drogredenen je nog mee komt aanzetten.
Het is voor alle partijen beter. Die koters leefden zo lang in onzekerheid dat ze volgens mama er PTSS aan overgehouden zouden hebben. Nu hebben ze tenminste zekerheid en kunnen ze dit verschrikkelijke trauma verwerken met de deskundige hulp in eigen land!quote:Op woensdag 5 september 2018 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Intussen is het afwachten of en wanneer de kinderen naar Armenië vliegen en hoe ze daar worden opgevangen. Ik hoop door hun moeder.
Ik heb de indruk dat men steeds meer neigt naar : het is goed als ze gaan.
[..]
De Limburger
Maar..maar..maar.. die hulp om dr PTSS te verhelpen is in Armenie niet voldoende aanwezig.quote:Op woensdag 5 september 2018 21:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is voor alle partijen beter. Die koters leefden zo lang in onzekerheid dat ze volgens mama er PTSS aan overgehouden zouden hebben. Nu hebben ze tenminste zekerheid en kunnen ze dit verschrikkelijke trauma verwerken met de deskundige hulp in eigen land!
En idd; in de media heeft men echt gedaan alsof die kinderen echt in een hel terecht komen, maar dat valt allemaal dus echt reuze mee. Zelfs voor hun denkbeeldige PTSS is er dus meer dan genoeg begeleiding mogelijk.
En mama kan makkelijk een veel beter huis krijgen, een baan enz.
En da's dus onderuit gehaald; de tijdelijke opvang waar die kinderen een veilig onderkomen gaan krijgen (geen door vlooien vergeven vervallen krot van een weeshuis wat ze in de media suggereerden) heeft juist heel veel ervaring met kinderen met PTSS en regelen daar ook de juiste therapie voor.quote:Op woensdag 5 september 2018 21:29 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Maar..maar..maar.. die hulp om dr PTSS te verhelpen is in Armenie niet voldoende aanwezig.
Wederom weer een wanhoopspoging van moeders om de boel wederom te manipuleren om ze daarom niet uit te zetten naar mijn idee.
Vind het verschrikkelijk jammer dat zulke mensen geen factuur opgestuurd krijgen van de staat der Nederlanden als laatste afscheidskadootje
Niet alleen proceskosten. De schatting van 750.000 euro is het bedrag dat het gezinnetje Nederland heeft gekost over de verblijfsduur hier. Bijzonder wrang dat daar niets voor teruggevorderd kan worden als keer op keer blijkt dat het verhaal niet klopt. Zelfs als er wel een verblijfsvergunning gegeven wordt, vind ikdat het niet meer dan billijk is dat iemand bijdraagt aan die kosten. Bijvoorbeeld 15 jaar lang. Studenten moeten dat ook, dus waarom zou die asielzoeker en -krijger later ook niet een bijdrage kunnen afdragen ter compensatie? Die krijgen ook geen ingerichte woning, bijstand, enz.quote:Op woensdag 5 september 2018 21:38 schreef ToT het volgende:
En @ factuur; in principe mee eens, maar blijkbaar staat de wet het toe dat je ons met driekwart miljoen euro aan proceskosten opzadelt. Als dat legaal is, kun je haar dus helaas geen rekening er voor sturen, ongeacht al die leugens en bedrog van haar.
De kosten zijn al hoger want dit bedrag was een schatting in 2017 nog voor de rechtsgang naar de RvS, ondertussen zal het al aardig richting de miljoen lopen.quote:Op woensdag 5 september 2018 21:42 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Niet alleen proceskosten. De schatting van 750.000 euro is het bedrag dat het gezinnetje Nederland heeft gekost over de verblijfsduur hier.
Tja als je asielzoekers gaat leegplukken, dan hebben ze uiteraard geen eigen kapitaal om hier een bestaan op te bouwen, en da's oneerlijk en dan zijn ze misschien iets sneller gemotiveerd om illegale dingen te gaan doen om aan geld te komen enz.quote:Op woensdag 5 september 2018 21:42 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Niet alleen proceskosten. De schatting van 750.000 euro is het bedrag dat het gezinnetje Nederland heeft gekost over de verblijfsduur hier. Bijzonder wrang dat daar niets voor teruggevorderd kan worden als keer op keer blijkt dat het verhaal niet klopt. Zelfs als er wel een verblijfsvergunning gegeven wordt, vind ikdat het niet meer dan billijk is dat iemand bijdraagt aan die kosten. Bijvoorbeeld 15 jaar lang. Studenten moeten dat ook, dus waarom zou die asielzoeker en -krijger later ook niet een bijdrage kunnen afdragen ter compensatie? Die krijgen ook geen ingerichte woning, bijstand, enz.
Mja, Nederland he?
In Zwitserland is sinds begin dit jaar van kracht dat genoten uitkeringen van erkende asielzoekers teruggevorderd worden als ze willen nationaliseren. Het is het enige land in europa met dergelijke wetgeving.quote:Op woensdag 5 september 2018 21:42 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Zelfs als er wel een verblijfsvergunning gegeven wordt, vind ikdat het niet meer dan billijk is dat iemand bijdraagt aan die kosten. Bijvoorbeeld 15 jaar lang. Studenten moeten dat ook, dus waarom zou die asielzoeker en -krijger later ook niet een bijdrage kunnen afdragen ter compensatie? Die krijgen ook geen ingerichte woning, bijstand, enz.
Niet meer dan logisch, toch? Als je dat al niet bereid bent te doen, vind ik het terecht dat je de nationaliteit niet krijgt incl. de daarbijhorende rechten en plichten.quote:Op woensdag 5 september 2018 22:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Zwitserland is sinds begin dit jaar van kracht dat genoten uitkeringen van erkende asielzoekers teruggevorderd worden als ze willen nationaliseren. Het is het enige land in europa met dergelijke wetgeving.
Ik vind het hardvochtig dat als je je land moet ontvluchten en daar je bezittingen moet achterlaten je in het land waar je asiel krijgt alsnog met een vette rekening wordt geconfronteerd. Geen paspoort zonder duurzaam arbeidsverleden in het land waar je asiel krijgt vind ik wel een goede maatregel. Dit hebben zowel Zwitserland als Denemarken. Het is er eigenlijk op gericht alleen een paspoort te verstrekken indien blijkt dat migrant langdurig zijn eigen broek kan ophouden.quote:Op woensdag 5 september 2018 22:02 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch, toch? Als je dat al niet bereid bent te doen, vind ik het terecht dat je de nationaliteit niet krijgt incl. de daarbijhorende rechten en plichten.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je als je euro's hebt, dat je meebetaalt aan de kosten die gemaakt worden. Als je naar een hotel gaat, moet je ook betalen voor het dak boven je hoofd. Die mensensmokkelaars, die zijn ook betaald. Enz.quote:Op woensdag 5 september 2018 22:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vind het hardvochtig dat als je je land moet ontvluchten en daar je bezittingen moet achterlaten je in het land waar je asiel krijgt alsnog een vette rekening krijgt. Geen paspoort zonder duurzaam arbeidsverleden in het land waar je asiel krijgt vind ik wel een goede maatregel. Dit hebben zowel Zwitserland als Denemarken. Het is er eigenlijk op gericht alleen een paspoort te verstrekken indien blijkt dat migrant langdurig zijn eigen broek kan ophouden.
Je moet PVV'er zijn om te vinden dat men zich gewoon aan de wet moet houden?quote:Op donderdag 6 september 2018 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de reacties hier lees, dan denk ik dat FOK 90% PVV is, zit ik vast niet ver naast lol
Geen PVV'er verder wel met de uitzetting eens. Gegroet.quote:Op donderdag 6 september 2018 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de reacties hier lees, dan denk ik dat FOK 90% PVV is, zit ik vast niet ver naast lol
quote:Op donderdag 6 september 2018 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Blijkbaar toch wel een paar, want:quote:Op donderdag 6 september 2018 10:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Er zullen maar weinig volwassen Nederlanders zijn die vinden dat ze alsnog hier moeten blijven, inclusief moeder.
Nee.quote:Op donderdag 6 september 2018 00:59 schreef MakkieR het volgende:
Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 6 september 2018 01:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Je moet PVV'er zijn om te vinden dat men zich gewoon aan de wet moet houden?
Voor normale asielzoekers is onderwijs in het land van herkomst helemaal geen voorwaarde voor uitzetting. Het gaat erom of er een kans is op schending van 3 EVRM of op vervolging. Hopelijk zijn we over een paar dagen van dit gezeik af. Het hele asielbeleid wordt te kakken gezet.quote:Op donderdag 6 september 2018 11:58 schreef Physsic het volgende:
Geen school beschikbaar in Armenië, uitzetting onzeker:
https://www.ad.nl/binnenl(...)kt-onzeker~af686820/
Voor het krijgen van asiel inderdaad niet, maar er zijn nog meer gronden om een verblijfsvergunning te krijgen. Het kan wel de uitzetting dwars zitten, als dat een van de voorwaarden van de RvS was.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor normale asielzoekers is onderwijs in het land van herkomst helemaal geen voorwaarde voor uitzetting. Het gaat erom of er een kans is op schending van 3 EVRM of op vervolging. Hopelijk zijn we over een paar dagen van dit gezeik af. Het hele asielbeleid wordt te kakken gezet.
OH, MOTHERF........quote:Op donderdag 6 september 2018 11:58 schreef Physsic het volgende:
Geen school beschikbaar in Armenië, uitzetting onzeker:
https://www.ad.nl/binnenl(...)kt-onzeker~af686820/
Ja laat het ook vooral aan die moeder over!quote:De moeder van Lili en Howick heeft nog geen school gevonden
Niet per se. Alles wat met scholing te maken heeft is aangevoerd door deze asielzoekers als een van de factoren die maken dat schending kan zijn van 3 EVRM.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor het krijgen van asiel inderdaad niet, maar er zijn nog meer gronden om een verblijfsvergunning te krijgen. Het kan wel de uitzetting dwars zitten, als dat een van de voorwaarden van de RvS was.
Gezien de antwoorden van verschillende scholen lijkt moeder te hebben gevraagd of de kinderen les kunnen krijgen in het Engels.
Dat lijkt me geen voorwaarde..?
https://www.raadvanstate.(...)spraak.html?id=96384 6.10.quote:laat onverlet dat de staatssecretaris terecht betoogt dat de problemen die zich volgens de vreemdelingen zullen voordoen bij terugkeer omdat niet is voldaan aan de door de RvdK gestelde 'terugkeervoorwaarden', niet van dien aard zijn dat die raken aan ernstige schade als bedoeld in artikel 29, eerste lid, aanhef en onder b, van de Vw 2000. De schade die de vreemdelingen stellen te zullen lijden, wordt immers niet veroorzaakt door de Armeense staat of één van de andere actoren van ernstige schade als bedoeld in artikel 6 van de Kwalificatierichtlijn.
Zou je dat moeilijk vinden dan? die kinderen kunnen hier gewoon niet blijven. Uitzonderingsposities kun je enkel handhaven, als het ook daadwerkelijke uitzonderingen zijn. Deze kinderen verschillen alleen niets van andere mensen die in NL graag een bestaan hadden opgebouwd.quote:Op donderdag 6 september 2018 11:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee.
Aan de ene kant heb je (imo) te maken met een schrijnend verhaal van 2 pubers die gevoelsmatig hier in Nederland horen. Aan de andere kant heb je een asielprocedure en bij een toezegging de boodschap vanuit de politiek dat met maar genoeg media-aandacht er uitzonderingen gemaakt kunnen worden en daarmee bedrog en oeverloos doorprocederen beloond wordt.
Gevoelsmatig zeg ik persoonlijk dus: laat die kinderen hier blijven. Vanuit een bestuurlijk perspectief zeg ik: zend als politiek geen verkeerde signalen uit en stuur deze kinderen terug.
Ik ben blij dat ik die knoop niet hoef door te hakken.
Gezien de publiciteit rond deze zaak zal het nog wel even aanhouden.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:34 schreef nixxx het volgende:
Het enige dat ik nog over deze zaak wil horen is dat de kinderen in Armenië herenigd zijn met hun moeder, basta!
Internationaal schijnt er behoorlijk schande over gesproken te worden dat wij deze kinderen het land uit zetten. Ik denk dat er weinig gekeken wordt naar het hele verhaal over hoe ze hier gekomen zijn, wat mams gedaan heeft en dat ze nu gewoon terug naar eigen land en naar mama gaan, waar ze eigenlijk al vele jaren geleden naar toe hadden moeten gaan.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gezien de publiciteit rond deze zaak zal het nog wel even aanhouden.
Duidelijk!quote:Op donderdag 6 september 2018 12:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet per se. Alles wat met scholing te maken heeft is aangevoerd door deze asielzoekers als een van de factoren die maken dat schending kan zijn van 3 EVRM.
De RvS heeft al overwogen dat de terugkeervoorwaarden en de doelstelling van de raad van de kinderbescherming(waaronder scholing) niet per se gehaald hoeven te worden.
[..]
https://www.raadvanstate.(...)spraak.html?id=96384 6.10.
Juridisch hebben ze in ieder geval geen poot om op te staan. Wel een school gevonden of niet.
Dat is een kenmerk van het opkomende populisme om het even aan welke kant van het politieke spectrum men zich ook bevindt.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Zo veel mensen laten zich puur door emotie opjutten, op basis van zeer beperkte informatie wat ze zien.
Engelse lessen kunnen ook wel handig zijn zodat ze school kunnen blijven krijgen tot ze de taal voldoende onder de knie hebben om naar een reguliere school te gaan, maar dat gebeurt hier bij Syrische vluchtelingenkinderen ook niet bepaald.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:44 schreef maan_man het volgende:
Ik denk dat ze die moeder eerst eens even moeten afhelpen van het waanidee dat de kinderen in een andere taal dan het Armeens les moeten volgen. Engels onderwijs is allemaal leuk, maar dit gaat de toekomst van die kinderen echt in de weg zitten. Zijn ze straks klaar moet hun onderwijs en kunnen ze nergens aan de slag want ze spreken de lokale taal niet. Zelf een relatief simpele carrière als kassameisje wordt zo onbereikbaar.
Internationale scholen zijn leuk voor de kinderen van expats die op termijn het land weer gaan verlaten.
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk de kinderen mag geen onderwijs ontzegt worden.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
begin ik wel te twijfelen als ze daar écht niet naar school kunnen. Dat maakt het wel heel zuur.
quote:L A W OF THE REPUBLIC OF ARMENIA
Article 2.
Purposes of the legislation in the field of education shall be as follows:
(1) ensuring and protecting the right to education of citizens of the Republic of Armenia
as referred to in the Constitution;
Het RECHT hebben ze wel, er wordt hen niks ontzegd, maar voor mama's gevoel sluit wat de scholen hen aanbieden niet aan bij wat ze nodig hebben.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk de kinderen mag geen onderwijs ontzegt worden.
[..]
Waarom zeggen die scholen dan dat de kinderen niet welkom zijn? Of zou dat enkel te maken hebben met dat moeder vraagt of ze in het Engels les kunnen krijgen?quote:Op donderdag 6 september 2018 12:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk de kinderen mag geen onderwijs ontzegt worden.
[..]
Hoe het precies zit weet ik niet maar ik dacht dat er ook een medewerker van Nidos bij betrokken is. Grondwettelijk mag de kinderen geen scholing worden ontzegt, het is dus afwachten hoe daar uitvoering aan wordt gegeven.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Het RECHT hebben ze wel, er wordt hen niks ontzegd, maar voor mama's gevoel sluit wat de scholen hen aanbieden niet aan bij wat ze nodig hebben.
Zou te duur zijn.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:17 schreef T-D het volgende:
Kunnen ze niet eerst taalles krijgen daar dan? Net zoals asielzoekers hier ook taalles krijgen. En hoe komen ze trouwens aan PTSS?
De exacte achtergrond weten we niet maar uiteindelijk mag de kinderen grondwettelijk geen onderwijs worden ontzegt, afwachten dus hoe daar uitvoering aan wordt gegeven.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarom zeggen die scholen dan dat de kinderen niet welkom zijn? Of zou dat enkel te maken hebben met dat moeder vraagt of ze in het Engels les kunnen krijgen?
Dat is uit verschillende mediaberichten namelijk niet helemaal duidelijk. Soms wordt geschreven dat de kinderen niet welkom zijn omdat ze de Armeense taal niet machtig zijn.
Ach ze hebben helemaal geen ptss. Een neuroloog die de kinderen nooit heeft gezien roept wat en nu hebben de kinderen volgens hun leugenachtige moeder ptssquote:Op donderdag 6 september 2018 13:17 schreef T-D het volgende:
Kunnen ze niet eerst taalles krijgen daar dan? Net zoals asielzoekers hier ook taalles krijgen. En hoe komen ze trouwens aan PTSS?
Ik kan het haast niet geloven dat die kinderen écht geen woord Armeens kunnen. Die moeder spreekt zelf amper Nederlands. Heeft zij in al die jaren in gebarentaal met de kinderen gecommuniceerd of via een tolk?quote:Op donderdag 6 september 2018 12:44 schreef maan_man het volgende:
Ik denk dat ze die moeder eerst eens even moeten afhelpen van het waanidee dat de kinderen in een andere taal dan het Armeens les moeten volgen. Engels onderwijs is allemaal leuk, maar dit gaat de toekomst van die kinderen echt in de weg zitten. Zijn ze straks klaar moet hun onderwijs en kunnen ze nergens aan de slag want ze spreken de lokale taal niet. Zelf een relatief simpele carrière als kassameisje wordt zo onbereikbaar.
Internationale scholen zijn leuk voor de kinderen van expats die op termijn het land weer gaan verlaten.
Ze kunnen wel een paar woorden (en zinnetjes), zeiden ze zelf.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik kan het haast niet geloven dat die kinderen écht geen woord Armeens kunnen. Die moeder spreekt zelf amper Nederlands. Heeft zij in al die jaren in gebarentaal met de kinderen gecommuniceerd of via een tolk?
Ongelooflijk dat dit punt niet wordt aangekaart door de media.
Misschien wel verstaan maar zelf niet spreken?quote:Op donderdag 6 september 2018 13:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik kan het haast niet geloven dat die kinderen écht geen woord Armeens kunnen. Die moeder spreekt zelf amper Nederlands. Heeft zij in al die jaren in gebarentaal met de kinderen gecommuniceerd of via een tolk?
ALS het echt is, komt het door het jarenlange gezuig, getreiter en getrek van de moeder tegen de Nederlandse overheid, waardoor die kinderen al die jaren in onzekerheid hebben geleefd, waardoor ze met een zwaard van Damocles boven het hoofd 17x hebben moeten verhuizen.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:17 schreef T-D het volgende:
Ze hebben toch vrijwel altijd bij de moeder verbleven? Lijkt me zeer sterk dat ze met de moeder in niet meer dan met een paar woorden en zinnen communiceerden.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ze kunnen wel een paar woorden (en zinnetjes), zeiden ze zelf.
quote:Op donderdag 6 september 2018 13:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als ze het verstaan lijkt het me in de eerste instantie wel voldoende voor op een nieuwe school.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:23 schreef T-D het volgende:
[..]
Misschien wel verstaan maar zelf niet spreken?
Ja zo zijn ze ook in Nederland begonnen.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Als ze het verstaan lijkt het me in de eerste instantie wel voldoende voor op een nieuwe school.
Ik heb vroeger ook wel klasgenootjes gehad die bijna geen Nederlands konden. Een jaartje later hadden ze alleen nog maar een stevig accent, maar konden ze prima meepraten.
quote:Honderden mensen demonstreren tegen uitzetting Lili en Howick
Honderden mensen hebben in Den Haag tegen de uitzetting van de Armeense kinderen Lili en Howick gedemonstreerd. Vriendjes en klasgenootjes van de kinderen riepen staatssecretaris Mark Harbers (Justitie en Veiligheid) de uitzetting tegen te houden.
Actiegroep Defence for Children had de demonstratie georganiseerd, vlakbij de Tweede Kamer. Harald, een vriendje van Howick, riep Harbers op tot coulance en zei dat Howick "even Nederlands" is als hij. Andere sprekers, onder wie cabaretier Vincent Bijlo, droegen dezelfde boodschap uit.
Het AD meldde eerder donderdag dat er nog altijd geen school is gevonden in Armenië waar de kinderen heen kunnen. De kinderen spreken zelf geen Armeens, en Engelse lessen is weer geen optie aan de kant van diverse scholen die zijn benaderd, schrijft de krant.
Het ministerie van Justitie en Veiligheid kan niet bevestigen dat er geen school is gevonden. Of het ontbreken van een geschikte school nog kan betekenen dat de uitzetting niet doorgaat, wil het ministerie niet zeggen.
Voor moeder. Moeder wil imo gewoon een zak geld mee.quote:
Er zijn psychische aandoeningen waarbij juist het ontkennen van de aandoening zelf een kenmerk is van de aandoening zoals bij NPS.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:51 schreef ToT het volgende:
Uiteraard, als ze zich er aan zou laten helpen zou kunnen blijken dat het gewoon fake is,
Klopt, maar ik denk niet dat dat in dit geval zo is.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er zijn psychische aandoeningen waarbij juist het ontkennen van de aandoening zelf een kenmerk is van de aandoening zelf zoals bij NPS.
Rechters vinden van niet.quote:Op donderdag 6 september 2018 13:51 schreef ToT het volgende:
"Experts vinden dat de kinderen in Nederland moeten blijven”
Geschikte school ? Wat is dat nu weer voor een rotsmoes. Laat die kinderen maar eerst eens de taal gaan leren. Dat ze dat verzuimt hebben is een groter probleem dat ze zelf in eigen hand hadden.quote:
Tja een verstandige moeder had hen tweetalig opgevoed in zo'n situatie (dat je keer op keer op keer bij het verkwisten van een kleine miljoen euro aan belastinggeld steeds te horen krijgt dat je moet oprotten), maar als ze dat gedaan had, was dat natuurlijk een signaal geweest van dat ze er rekening mee hield dat ze terug naar huis moesten gaan, wat weer een teken is dat het heel reëel is dat ze terug zouden moeten.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geschikte school ? Wat is dat nu weer voor een rotsmoes. Laat die kinderen maar eerst eens de taal gaan leren. Dat ze dat verzuimt hebben is een groter probleem dat ze zelf in eigen hand hadden.
Ja, ik trek me zoiets aan. Maar ik ben het verder met je eensquote:Op donderdag 6 september 2018 12:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou je dat moeilijk vinden dan? die kinderen kunnen hier gewoon niet blijven. Uitzonderingsposities kun je enkel handhaven, als het ook daadwerkelijke uitzonderingen zijn. Deze kinderen verschillen alleen niets van andere mensen die in NL graag een bestaan hadden opgebouwd.
Gezin komt met leugens het land binnen, heeft geen recht op verblijf en moet dus vertrekken. Moeder blijft het steeds rekken tot het niet meer kan en ze moeten dus het land uit. De kinderen duiken onder op het moment dat ze uitgezet moeten worden, dus alleen de moeder wordt uitgezet tot de kinderen ook gevonden zijn. Die zijn nu gevonden, dus kunnen ze mooi naar moeder toe.quote:Op donderdag 6 september 2018 16:51 schreef Qarrad het volgende:
Ook al spreken ze helemaal geen Armeens, ze zullen het toch echt moeten leren als ze daar gaan wonen en dan is een Armeenstalige school denk ik geen verkeerde omgeving. Ik weet dat er veel Syrische Arabischtalige Armeense en Iraanse kinderen die Farsi spreken ingestroomd zijn in de afgelopen 5 jaar in het onderwijs daar, dus ze zullen er ook nog leermethoden en ervaring mee hebben.
Dat gezegd hebbende vind ik het nog steeds niet kloppen dat deze kinderen uitgezet worden, maar goed.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een school te vinden in Armenie? Gewoon naar een school toe stappen en inschrijven.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet per se. Alles wat met scholing te maken heeft is aangevoerd door deze asielzoekers als een van de factoren die maken dat schending kan zijn van 3 EVRM.
De RvS heeft al overwogen dat de terugkeervoorwaarden en de doelstelling van de raad van de kinderbescherming(waaronder scholing) niet per se gehaald hoeven te worden.
[..]
https://www.raadvanstate.(...)spraak.html?id=96384 6.10.
Juridisch hebben ze in ieder geval geen poot om op te staan. Wel een school gevonden of niet.
quote:Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef Starmanelon het volgende:
Die kinderen moeten gewoon in Nederland blijven. Iedereen die het daar niet mee eens is, is een psychopaat en een breivik in wording.
Ik heb hem net gezien, geweldig!quote:Op donderdag 6 september 2018 18:53 schreef Infection het volgende:
De tering, wat een labiel debiel volk zit er tussen dat linkse zooitje....
Dennis is een eindbaas.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:56 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb hem net gezien, geweldig!![]()
Dennis
Volgens premier Rutte is het nogal lastig en dat zal te maken hebben met internationaal recht en verdragen want binnen deze kaders zou het moeten worden vormgegeven.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:41 schreef ElsTeyr het volgende:
Dit alles staat los of ik vind dat ze terug moeten.
De moeder is de grootste boosdoener, de kinderen kunnen hier in feite ook niks aan doen. het feit dat het mogelijk is in NL om maar eindeloos te blijven procederen is goed fout! Daar moet nu eens eindelijk wat aan gedaan worden zodat de echte vluchteling overblijft
quote:De premier zou 'dolgraag' de regels zo willen aanpassen dat zaken als die van Lili en Howick niet meer voorkomen. ,,Daar praten we ook al jaren over. Maar het is heel lastig om het aantal rechtszaken en de mogelijkheden om in beroep te gaan, te beperken.''
https://www.ad.nl/home/br(...)senwerk-is~aad6670e/
quote:Op donderdag 6 september 2018 18:56 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb hem net gezien, geweldig!![]()
Dennis
Kijk, eindelijk duidelijkheid!quote:Op donderdag 6 september 2018 19:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens premier Rutte is dat nogal lastig en dat zal te maken hebben met internationaal recht en verdragen want binnen deze kaders zou het moeten worden vormgegeven.
[..]
Net als die Dikke BMWquote:Op donderdag 6 september 2018 19:13 schreef ToT het volgende:
[..]Die boze mevrouw met dat spandoek!
Mijn vrouw noemde haar al een boze chihuahua en zei dat ze wel een meme kon worden!![]()
![]()
Het opmerkelijke is dat de binnen de discussies in de Topicreeks aangaande deze casus er al vermoedens waren opgedoken dat hier mogelijk een probleem zat. Toevallig werd dat later door Rutte zelf bevestigd. Het is al vaker in deze topicreeks vermeld, maar blijkbaar dient sommige info herhaald te worden voor nieuwe topicvolgers.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Kijk, eindelijk duidelijkheid!Zo veel mensen die de overheid de schuld van dit alles geven, maar het leek me al sterk dat de regeltjes zo makkelijk te veranderen waren.
die heeft niet 1 pilletje nodig maar een hele doos per dagquote:Op donderdag 6 september 2018 19:13 schreef ToT het volgende:
[..]Die boze mevrouw met dat spandoek!
Mijn vrouw noemde haar al een boze chihuahua en zei dat ze wel een meme kon worden!![]()
![]()
Maar wat is er zo lastig aan dan? Als dat nou ook eens uitgelegd zou worden zou er misschien al meer begrip komen.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het opmerkelijke is dat in de binnen de discussies in de Topicreeks aangaande deze casus er al vermoedens waren opgedoken dat hier mogelijk een probleem zat. Toevallig werd dat later door Rutte zelf bevestigd. Het is al vaker in deze topicreeks vermeld, maar blijkbaar dient sommige info herhaald te worden voor nieuwe topicvolgers.
Tsja, dan zal je echt bij terzake deskundige juristen terecht moeten om specifieke info te krijgen. Anderzijds had Rutte van coalitiepartners CU en D66 en tevens vanuit de oppositie allang gegronde tegenwerpingen moeten krijgen zou het geen correct statement zijn. In die zin is het oorverdovend stil gebleven. Ik weet dat er z.w.z. 1 oplossing aan kan bijdragen en dat is illegaliteit onder het strafrecht brengen maar dat is (nog) een brug te ver gezien de beperkte schaal van de problematiek vermoed ik.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar wat is er zo lastig aan dan? Als dat nou ook eens uitgelegd zou worden zou er misschien al meer begrip komen.
Dat 'Nee kan niet want verdragen' begint ook wat te vervelen.
Dit, en volgens mij spreekt elke vluchteling hier in Nederland ook de taal niet als ze binnen komen, dat Armeens kunnen ze daar dan toch gewoon weer lerenquote:Op donderdag 6 september 2018 13:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Als ze het verstaan lijkt het me in de eerste instantie wel voldoende voor op een nieuwe school.
Ik heb vroeger ook wel klasgenootjes gehad die bijna geen Nederlands konden. Een jaartje later hadden ze alleen nog maar een stevig accent, maar konden ze prima meepraten.
Mijn god die vrouw met dat spandoekquote:Op donderdag 6 september 2018 18:53 schreef Infection het volgende:
Je wilt daar ook niet tussen staan als je ziet wat voor volk er staat.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:51 schreef MissGiraffe het volgende:
+/- 150 mensen bij die demonstratie, waarvan ook nog eens 20 klasgenootjes en hun pappie en mammies. Dus ik concludeer dat het draagvlak voor een verblijfsvergunning voor deze illegalen bijzonder klein is. Een retweetje is zo gedaan, maar zelf even je stem laten horen hebben die linkse lui er niet voor over. Ook weinig BN'ers gezien.
- Een (overigens wel vriendelijke) giechelwijf dat amper verstand heeft van muziek.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Je wilt daar ook niet tussen staan als je ziet wat voor volk er staat.
Andersom is het net zo hoor. Een tegengeluid om ze wel uit te zetten kan ook op zulke aantallen rekenen.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:51 schreef MissGiraffe het volgende:
+/- 150 mensen bij die demonstratie, waarvan ook nog eens 20 klasgenootjes en hun pappie en mammies. Dus ik concludeer dat het draagvlak voor een verblijfsvergunning voor deze illegalen bijzonder klein is. Een retweetje is zo gedaan, maar zelf even je stem laten horen hebben die linkse lui er niet voor over. Ook weinig BN'ers gezien.
Het is nog waar ook.. Samen met de Kinderombudsman.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:23 schreef maan_man het volgende:
Jos, burgervader van Weert en de persoon die eerder vluchtelingen liet onderduiken, komt bij Pauw betogen waarom de kinderen moeten blijven.
Hardop gelachenquote:Op donderdag 6 september 2018 18:53 schreef Infection het volgende:
Dat ja.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:10 schreef ToT het volgende:
[..]
- Een (overigens wel vriendelijke) giechelwijf dat amper verstand heeft van muziek.
- Een spirituele vegetarische hippie met kralen in d'r haren
- "MET JE CYNISCHE KUTKOP!!!"![]()
![]()
Ja dat is wel zo :-)quote:Op donderdag 6 september 2018 20:28 schreef YebCar het volgende:
[..]
Andersom is het net zo hoor. Een tegengeluid om ze wel uit te zetten kan ook op zulke aantallen rekenen.
Nederlands staat erom bekend een mak en gehandicapt land te zijn. Mensen die achter de grote kudde lopen, en de kudde in Nederland laat zich makkelijk slachten door zowel de overheid als de criminele buitenlanders die zich het land toeeigenen.
Gecheckt. Typisch zo’n mens dat alleen maar schreeuwt, en nooit goede argumenten geeft. En ik schat in dat dat gefrustreerd geschreeuw te maken heeft met eigen issues/opgekropte woede en/of frustraties.quote:Op donderdag 6 september 2018 21:25 schreef MissGiraffe het volgende:
Dat wijf is wel vaker te zien op demonstraties
Lindavoor de liefhebbers
En dan al die medegekkies eronder 'ohhh wat een kracht heb juhhhh, en powned monteert het zoooooo' ja echtquote:Op donderdag 6 september 2018 21:35 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Gecheckt. Typisch zo’n mens dat alleen maar schreeuwt, en nooit goede argumenten geeft. En ik schat in dat dat gefrustreerd geschreeuw te maken heeft met eigen issues/opgekropte woede en/of frustraties.
Er is trouwens wel gemonteerd, vlak voordat ze zo boos wordt, zie je dat er geknipt is.quote:Op donderdag 6 september 2018 21:37 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
En dan al die medegekkies eronder 'ohhh wat een kracht heb juhhhh, en powned monteert het zoooooo' ja echtalsof ze sowieso niet al labiel is
Christus te paard, wat een koekwaus!quote:Op donderdag 6 september 2018 21:25 schreef MissGiraffe het volgende:
Dat wijf is wel vaker te zien op demonstraties
Lindavoor de liefhebbers
Ja, natuurlijk krijgen die alle aandacht. Er zullen ook zat normale(re) demonstranten zijn geweest die op een werkdag de tijd hadden hiervoor.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:53 schreef Infection het volgende:
Ja pakweg 147 andere!quote:Op donderdag 6 september 2018 21:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk krijgen die alle aandacht. Er zullen ook zat normale(re) demonstranten zijn geweest die op een werkdag de tijd hadden hiervoor.
Man, man, man.....vrouw, vrouw, vrouw.quote:Op donderdag 6 september 2018 18:53 schreef Infection het volgende:
quote:Op donderdag 6 september 2018 21:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk krijgen die alle aandacht. Er zullen ook zat normale(re) demonstranten zijn geweest die op een werkdag de tijd hadden hiervoor.
Zoveel liefde en barmhartigheid.quote:
Mrs. Doubtfire?quote:Op donderdag 6 september 2018 22:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kijk eens wie daar weer op de achtergrond aanwezig blijkt.
Het zou merkwaardig zijn als de advocaat niet bij de demonstratie aanwezig was maar vermoedelijk is deze demonstratie niet wat ze ervan verwacht had.quote:Op donderdag 6 september 2018 22:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kijk eens wie daar weer op de achtergrond aanwezig blijkt.
Waarschijnlijk.quote:Op donderdag 6 september 2018 22:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het zou merkwaardig zijn als de advocaat niet bij de demonstratie aanwezig was maar vermoedelijk is deze demonstratie niet wat ze ervan verwacht had.
Maar dan toch met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheidquote:
Ja dat gevoel kreeg ik ookquote:
Als je als kind zoiets achter je hebt staan zou je toch onderhand vrijwillig vertrekken naar Armenië.quote:
Inderdaad goed mogelijk dat de staatssecretaris zwicht onder alle druk van de media.quote:
Nope, ff aan het bijkomen van een heftig avondje hier. Nu even geen tv.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kijk je Pauw?
Daar zat ze aan tafel.
Denk het niet want dan staan er volgende week nog 3000 mensen op het Binnenhof die in een soortgelijke situatie zitten en eisen dat ze kunnen blijven. Hoe groter de aandacht hoe minder kans.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad goed mogelijk dat de staatssecretaris zwicht door alle druk van de media.
Eerder hier in het topic was er ook iemand die die link al legde!quote:Op donderdag 6 september 2018 23:49 schreef luxerobots het volgende:
Daarnet werd nog even subtiel de link gelegd tussen onderduiken voor de Duitsers en Lili en Howick.
Echt, mensen zijn van het padje af.
Voor de joden was het gevaarlijk op straat, dat is het in Armenië niet.
Ja en hoe serieus kun je de overheid dan überhaupt nog nemen als ze hier nu voor zouden zwichten?quote:Op donderdag 6 september 2018 23:52 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Denk het niet want dan staan er volgende week nog 3000 mensen op het Binnenhof die in een soortgelijke situatie zitten en eisen dat ze kunnen blijven. Hoe groter de aandacht hoe minder kans.
Ja beetje het zelfde idee als dat scholen kinderen naar moskeeën nemen om daar een keer te bidden in het kader van zien hoe andere geloven dat doen. Als je niet toestaat dat je kind daar aan meedoet onttrek je hem/haar ook aan de leerplicht.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:53 schreef maan_man het volgende:
In 2017 hebben de klasgenoten ook al eens gedemonstreerd (https://jeugdjournaal.nl/(...)-howick-en-lili.html).
Dit was gewoon op een vrijdag, dus nu vraag ik mij af hoe vrijwillig is dit. Als ik als ouder vind lieve kinderen, maar wij moeten gewoon het recht volgens en die kinderen moeten vertrekken, dus kroost jullie gaan niet demonteren. Onttrek ik mijn kinderen dan aan de leerplicht en kan ik een boete tegemoet zien?
Dat zou logica zijn, maar in de Nederlandse politiek is Suriname het ene moment een failed state en de volgende dag toch niet. Dus alles kan.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:57 schreef Digi2 het volgende:
Harbers heeft al verklaart dat het niet voor de hand ligt tot een ander oordeel te komen. Er moeten dus wezenlijk veranderde omstandigheden optreden wil hij van zijn bevoegdheid gebruik maken. Daarbij is deze zaak ondertussen zo publiek dat van discretie feitelijk geen sprake meer kan zijn. Het kabinet heeft daarnaast ook de ernst en mate van precedentwerking mee te nemen in de overwegingen. Verschillende politici van de coalitiepartijen lieten tijdens een recent journaal al weten dat erg belangrijk te vinden. Tot op korte termijn van uitzetting kan nog van de bevoegdheid gebruik worden gemaakt dus weten we uiterlijk zaterdag of de staatssecretaris van zijn bevoegdheid gebruik zal maken.
In andere zaken kon je het de overheid ook veel meer kwalijk nemen dat de zaak zo lang duurde. Nu niet.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja en hoe serieus kun je de overheid dan überhaupt nog nemen als ze hier nu voor zouden zwichten?
Na 10 jaar lang proberen hen er uit te trappen nu ineens zeggen: "Ach weet je? Blijf toch maar lekker hier, en mama mag ook weer gerust terug komen hoor!"
Nee precies, ze hebben echt wel hun best gedaan die leugenachtige rat en haar kinderen terug naar Armenië te sturen. Lukt het bijna, duiken die kinderen onder.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In andere zaken kon je het de overheid ook veel meer kwalijk nemen dat de zaak zo lang duurde. Nu niet.
De moeder heeft verkeerde namen doorgegeven, zeven procedures gestart en de kinderen laten onderduiken.
En dan als laatste mogen de kinderen blijven omdat ze zo geworteld zijn (en dan mag de moeder terugkeren in verband met gezinshereniging). Zo werkt dat niet he.
Oke:quote:Op donderdag 6 september 2018 23:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Nope, ff aan het bijkomen van een heftig avondje hier. Nu even geen tv.
De Kinderombudsman gaf net bij Pauw een aantal argumenten over waarom zij vindt dat die omstandigheden inmiddels (voldoende) veranderd zijn.quote:Op donderdag 6 september 2018 23:57 schreef Digi2 het volgende:
Harbers heeft al verklaart dat het niet voor de hand ligt tot een ander oordeel te komen. Er moeten dus wezenlijk veranderde omstandigheden optreden wil hij van zijn bevoegdheid gebruik maken. Daarbij is deze zaak ondertussen zo publiek dat van discretie feitelijk geen sprake meer kan zijn. Het kabinet heeft daarnaast ook de ernst en mate van precedentwerking mee te nemen in de overwegingen. Verschillende politici van de coalitiepartijen lieten tijdens een recent journaal al weten dat erg belangrijk te vinden. Tot op korte termijn van uitzetting kan nog van de bevoegdheid gebruik worden gemaakt dus weten we uiterlijk zaterdag of de staatssecretaris van zijn bevoegdheid gebruik zal maken.
Dit soort feiten behoort tot de ernst en mate van precedentwerking die het kabinet meeneemt in de overwegingen. Een andere is dat het Harbers zelf was die beroep ging tegen de herbeoordeling asielaanvraag van Lili en Howick. Dit alles geeft al snel de indruk van willekeur mocht toch nog gebruik gemaakt worden van de discretionaire bevoegdheid.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De moeder heeft verkeerde namen doorgegeven, zeven procedures gestart en de kinderen laten onderduiken.
En dan als laatste mogen de kinderen blijven omdat ze zo geworteld zijn (en dan mag de moeder terugkeren in verband met gezinshereniging). Zo werkt dat niet he.
Of dat voldoende tegenwicht biedt aan de ernst en mate van precendentwerking m.b.t. eindeloos procederen en leugen en bedrog nu deze zaak zo publiek is waag ik te betwijfelen maar we zullen zien.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
De Kinderombudsman gaf net bij Pauw een aantal argumenten over waarom zij vindt dat die omstandigheden inmiddels (voldoende) veranderd zijn.
Misschien heeft ze daar de staatsecretaris daar mee kunnen overtuigen.
Ik ben er na haar optreden in Pauw niet zo zeker meer van. Ik kreeg het idee dat ze best tevreden was over het gesprek.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Of dat voldoende tegenwicht biedt aan de ernst en mate van precendentwerking m.b.t. eindeloos procederen en leugen en bedrog nu deze zaak zo publiek is waag ik te betwijfelen maar we zullen zien.
Maar wat waren die argumenten? Dingen die we toch al lang hadden gehoord? Dat de kinderen geen Armeens spreken en dat er geen zekerheid in Armenië is (mede omdat de moeder nog geen duidelijkheid heeft gegeven of ze toelaat dat de kinderen in een weeshuis komen).quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben er na haar optreden in Pauw niet zo zeker meer van. Ik kreeg het idee dat ze best tevreden was over het gesprek.
Een argument tegen precedentwerking zou kunnen zijn dat dit een uitzonderlijke zaak is. Ik denk ook wel dat het dat is, als je de (volgens de Kinderombudsman) huidige omstandigheden meerekent. Daarmee heeft ze de staatssecretaris misschien ook kunnen overtuigen. Dat weten we uiterlijk overmorgen.
Alle coalitiepartijen zijn zich er volgens mij van bewust dat als dit door precedentwerking uit de hand loopt er weinig anders overblijft dan illegaliteit strafbaar te stellen. Dat is voor de meeste partijen een onaantrekkelijk perspectief. Het zou mij verbazen als ze dat risico gaan nemen maar we gaan het zien.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:29 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben er na haar optreden in Pauw niet zo zeker meer van. Ik kreeg het idee dat ze best tevreden was over het gesprek.
Een argument tegen precedentwerking zou kunnen zijn dat dit een uitzonderlijke zaak is. Ik denk ook wel dat het dat is, als je de (volgens de Kinderombudsman) huidige omstandigheden meerekent. Daarmee heeft ze de staatssecretaris misschien ook kunnen overtuigen. Dat weten we uiterlijk overmorgen.
De invloed die besluiten hebben op de peilingen zijn nu niet zo relevant. Te ver van de verkiezingen. Die Turkse minister hadden ze op dit moment ook niet uitgezet,maar een paar dagen voor de verkiezingen wel.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:32 schreef riazop het volgende:
Dan zou de vvd 10 zetels verliezen aan de pvv
gaat niet gebeuren dus
dit is toch gewoon een electoraal gestuurd besluit?quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
De invloed die besluiten hebben op de peilingen zijn nu niet zo relevant.
Nee hoor, er zijn al genoeg (voornamelijk Armeense) gezinnen geweest die volop in de media zijn verschenen en uiteindelijk toch zijn vertrokken. Zelfs dat ene gezin dat hun zoontje Hrant had verstopt vlak voor de uitzetting en hem als vermist had opgegeven. Dat gezin is toen ook gescheiden uitgezet (in 2015).quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:35 schreef luxerobots het volgende:
Wat mij wel doet twijfelen, zijn de voorgaande zaken die zo uitbundig in de media werden behandeld.
Zowel, Mauro, Sahar en Pasic mochten allemaal blijven.
Dit zou voor het eerst zijn (?) dat zo'n media strategie niet werkt?
Ik ken de aantallen niet maar als jij zegt dat er 150.000 zijn, dan zal het wel kloppen. Voor de rest is het natuurlijk niet zo'n gek standpunt dat wij de wet naleven. Die 150.000 zullen of een goede grond hebben waardoor ze mogen blijven of op termijn ook weer moeten vertrekken.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:40 schreef riazop het volgende:
[..]
dit is toch gewoon een electoraal gestuurd besluit?
Ik bedoel, 2 migranten erbij op de 150.000 die er jaarlijks binnenkomen levert toch geen enkel probleem op?
Wat denk je dat de aanzuigende werking is van deze twee migranten?quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:40 schreef riazop het volgende:
[..]
dit is toch gewoon een electoraal gestuurd besluit?
Ik bedoel, 2 migranten erbij op de 150.000 die er jaarlijks binnenkomen levert toch geen enkel probleem op?
Het is hier wel de vraag welke wet?quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:44 schreef maan_man het volgende:
[..]
.... Voor de rest is het natuurlijk niet zo'n gek standpunt dat wij de wet naleven. ... .
Het gaat in dit geval z.w.z. over 3 migranten 2 kinderen en hun moeder.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Het zou ook weer eens aantonen dat rekken en traineren geen zin heeft.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:47 schreef Digi2 het volgende:
Ik heb de indruk dat de negatieve precedentwerking die van deze zaak zou uitgaan mocht men toch besluiten niet tot uitzetting over te gaan een grote rol speelt juist omdat het nu zo publiek is.
Zo wat? Dan zullen er elk jaar een paar honderd kinderen kunnen blijven.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:47 schreef Digi2 het volgende:
Ik heb de indruk dat de negatieve precedentwerking die van deze zaak zou uitgaan mocht men toch besluiten niet tot uitzetting over te gaan een grote rol speelt juist omdat het nu zo publiek is.
dan zal het land wel trillen op zijn grondvestenquote:Op vrijdag 7 september 2018 00:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval z.w.z. over 3 migranten 2 kinderen en hun moeder.
onzin, er zit straks gewoon weer een ander kabinet en een andere staatssecretarisquote:Op vrijdag 7 september 2018 00:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou ook weer eens aantonen dat rekken en traineren geen zin heeft. ...
Het gaat nu al om circa 400 kinderen volgens DfC en de ouders krijgen dan ook automatisch verblijfsrecht, tel daar de precedentwerking bij op en je hebt het over vele duizenden personen. De proceskosten etc lopen dan al snel in de miljarden.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Zo wat? Dan zullen er elk jaar een paar honderd kinderen kunnen blijven.
Weet je wat een verdiencapaciteit dat vertegenwoordigt?
Prijs de Heer!!
Ben oprecht benieuwd waar hier (http://wetten.overheid.nl/BWBV0004143/1973-09-24#Verdrag_2) iets staat dat relevant kan zijn voor Howick en Lili, dus laten wij het voorlopig bij de Nederlandse wet houden.quote:
je weet dat bv het eu recht hoger is dan het NL recht?quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
dus laten wij het voorlopig bij de Nederlandse wet houden.
als die vele duizenden personen net zo goed Nederlands spreken als Lily en Howick zouden we ze moeten SMEKEN te blijvenquote:Op vrijdag 7 september 2018 00:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat nu al om circa 400 kinderen volgen DfC en de ouders krijgen dan ook automatisch verblijfsrecht, tel daar de precedentwerking bij op en je hebt het over vele duizenden personen.
Laten wij eerste die andere discussie even afronden waar jij begon over het VN handvest. Welke bepalingen uit dit handvest zijn precies relevant? Ik vind ze niet, daarom dat linkje naar het handvest, zodat jij ze gemakkelijk kan aanwijzen.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:55 schreef riazop het volgende:
[..]
je weet dat bv het eu recht hoger is dan het NL recht?
Probleem is dat de kosten totaal uit de klauwen lopen. Deze ene zaak heeft al bijna een miljoen gekost.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:56 schreef riazop het volgende:
[..]
als die vele duizenden personen net zo goed Nederlands spreken als Lily en Howick zouden we ze moeten SMEKEN te blijven
Mogelijk bedoelde hij het Vluchtelingenverdrag?quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Laten wij eerste die andere discussie even afronden waar jij begon over het VN handvest. Welke bepalingen uit dit handvest zijn precies relevant? Ik vind ze niet, daarom dat linkje naar het handvest, zodat jij ze gemakkelijk kan aanwijzen.
Als je dat een probleem vindt zou de wet ernstig versoepeld moeten worden.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Probleem is dat de kosten totaal uit de klauwen lopen. Deze ene zaak heeft al bijna een miljoen gekost.
Nope,quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je dat een probleem vindt zou de wet ernstig versoepeld moeten worden.
Dat kan snel en eenvoudig.
Allemaal mogelijk dus. Ook in armeniequote:Op vrijdag 7 september 2018 01:03 schreef riazop het volgende:
VN (sorry voor het Engels)
Convention on the Rights of the Child
Children have the right…
To a name & citizenship.
To know his or her parents.
To live with his or her parents unless it is not in his or her best interests.
To maintain contact with both parents if separated from one or both.
To be reunited with parents when possible.
To express an opinion, and to have that opinion taken into account.
To obtain appropriate information.
To meet with others and to join or set up associations.
To privacy.
To access information and material from a diversity of media sources.
To protection from abuse or neglect.
If not with family, to appropriate care, taking into account the child’s cultural background.
If mentally or physically disabled, to special care, education and training.
To the enjoyment of the highest possible standard of health.
To an adequate standard of living.
To education that develops the child’s personality and talents.
To enjoy their own culture, to practice their own religion and to use their own language.
To rest and to engage in leisure, play and recreational activities.
To participate in cultural and artistic activities.
To be protected from child labor.
To be protected from illicit drugs.
To be protected from sexual exploitation or abuse.
To be protected from trafficking.
To protection from all other forms of exploitation prejudicial to their welfare.
To be protected from torture, cruel, inhuman or degrading treatment or punishment.
To not be made a soldier.
To be protected from armed conflict.
To be protected from pornography.
To rehabilitation if a victim of violation of the rights.
To have a due process of law.
Tja, maar daar waren de namen en gezichten niet zo bekend bij het publiek als bij de zaken die ik eerder noemde.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn al genoeg (voornamelijk Armeense) gezinnen geweest die volop in de media zijn verschenen en uiteindelijk toch zijn vertrokken. Zelfs dat ene gezin dat hun zoontje Hrant had verstopt vlak voor de uitzetting en hem als vermist had opgegeven. Dat gezin is toen ook gescheiden uitgezet (in 2015).
Ik herinner me ook nog een Afghaans gezin.
Strikt genomen kan:quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:05 schreef marsan het volgende:
[..]
Allemaal mogelijk dus. Ook in armenie
Maar ze zijn nu HIERRRRRR, en nu heeft NL de plicht hiervoor te zorgenquote:Op vrijdag 7 september 2018 01:05 schreef marsan het volgende:
[..]
Allemaal mogelijk dus. Ook in armenie
Ja en ze gaan als het goed is zaterdag weg.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar ze zijn nu HIERRRRRR, en nu heeft NL de plicht hiervoor te zorgen
Zeker wel.quote:
Howick en Lili zijn geboren in Armenie, dus dat had ze ook al niet 'geholpen'.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker wel.
Sommige landen gaan VER mbt kinderrechten
Frankrijk bv geeft ELK in dat land geboren kind de Franse nationaliteit
Jus sanguinis
Dat zou al een stap voorwaarts zijn voor NL
behalve het ius sanguinus moeten er dan ook wetten komen die kinderen SNEL toegang verschaffen.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:42 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Howick en Lili zijn geboren in Armenie, dus dat had ze ook al niet 'geholpen'.
Alleen "toegang" is een optie in jouw opinie? Snel afwijzen en uitzetten niet?quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:44 schreef riazop het volgende:
[..]
behalve het ius sanguinus moeten er dan ook wetten komen die kinderen SNEL toegang verschaffen.
voor criminelen zou ik genadeloos zijnquote:Op vrijdag 7 september 2018 01:45 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Alleen "toegang" is een optie in jouw opinie? Snel afwijzen en uitzetten niet?
Alleen "toegang" is een optie in jouw opinie? Snel afwijzen en uitzetten niet?quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:46 schreef riazop het volgende:
[..]
voor criminelen zou ik genadeloos zijn
Maar in NL is het omgekeerd zo lijkt het
voor kinderen die hier 10 jaar zijn?quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:46 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Alleen "toegang" is een optie in jouw opinie? Snel afwijzen en uitzetten niet?
Nee die hier net zijn. Je had het over "SNEL" toegang verschaffen, dus dat is de enige optie in de asielprocedure?quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:47 schreef riazop het volgende:
[..]
voor kinderen die hier 10 jaar zijn?
Ze zitten hier 10 jaar omdat ze t gerekt hebben. Ze waren vanaf t begin kansloos en kozen ervoor om te rekken. Dat belonen is pure onzin.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:47 schreef riazop het volgende:
[..]
voor kinderen die hier 10 jaar zijn?
Onzin. Niemand is kansloos.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:50 schreef marsan het volgende:
[..]
. Ze waren vanaf t begin kansloos en kozen ervoor om te rekken.
Gokken dus op een pardon oid.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Onzin. Niemand is kansloos.
Er zijn wereldwijd miljoenen "kansloze" immigranten gelegaliseerd.En er zullen nog heel veel rondes komen.
De VS, Belgie, Spanje; enzv, enzv
Ik heb het nu al 2 keer direct aan hem gevraagd, maar er komt geen antwoord: hij wil dus ALLE kinderen die hier geboren worden sowieso het Nederlandse staatsburgerschap geven. En hij wil ALLE kinderen die in de asielprocedure zitten ook in Nederland laten. En de ouders dan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 7 september 2018 01:50 schreef marsan het volgende:
[..]
Ze zitten hier 10 jaar omdat ze t gerekt hebben. Ze waren vanaf t begin kansloos en kozen ervoor om te rekken. Dat belonen is pure onzin.
riazop geeft geen antwoord, verrassend.quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:55 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ik heb het nu al 2 keer direct aan hem gevraagd, maar er komt geen antwoord: hij wil dus ALLE kinderen die hier geboren worden sowieso het Nederlandse staatsburgerschap geven. En hij wil ALLE kinderen die in de asielprocedure zitten ook in Nederland laten. En de ouders dan natuurlijk ookEn ik maar denken dat Linda het toppunt van gekkie zijn was....
In Belgie leverde dat honderdduizenden een eu paspoort op, in Spanje miljoenenquote:
Yepquote:Op vrijdag 7 september 2018 01:55 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
: hij wil dus ALLE kinderen die hier geboren worden sowieso het Nederlandse staatsburgerschap geven.
Als ze 10 jaar hier zijn?quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:55 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
En hij wil ALLE kinderen die in de asielprocedure zitten ook in Nederland laten. ....
quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:59 schreef Nober het volgende:
[..]
riazop geeft geen antwoord, verrassend.
Ja, vaak en niet altijd. Niet miepen dan als je gokt en verliest.quote:Op vrijdag 7 september 2018 02:02 schreef riazop het volgende:
[..]
In Belgie leverde dat honderdduizenden een eu paspoort op, in Spanje miljoenen
Hmmmz opvallend ja.quote:Op vrijdag 7 september 2018 00:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oke:
Kinderombudsman zit aan tafel bij Pauw en vertelt dat ze vanmiddag “een heel goed, een heel open gesprek” heeft gehad met de staatssecretaris. Ze zegt daarbij heel erg te hebben aangedrongen dat hij gebruik maakt van zijn discretionaire bevoegdheid.
Ze stamelt nogal als Pauw haar vragen stelt en ze geeft aan daar geen antwoord op te kunnen geven. Ze heeft met de staatssecretaris afgesproken dat ze niet met anderen zou spreken over de inhoud van het gesprek, omdat er in de toekomst nog meer Howick en Lili’s komen(?).
Als Pauw iets vraagt over watvoor beslissing de staatssecretaris dan zou hebben genomen zegt ze alleen “kijk, het is nog geen uitge.. het is nog geen 8 september en de kinderen zijn nog niet weg.” Dat laatste herhaalt ze nog eens.
Raar gesprek.
Dit soort kinderen ook?quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:44 schreef riazop het volgende:
[..]
behalve het ius sanguinus moeten er dan ook wetten komen die kinderen SNEL toegang verschaffen.
Dus jij bent 100% voor de poorten volledig open te zetten? Jij vindt het geweldig als er MILJOENEN dit continent binnen stromen?quote:Op vrijdag 7 september 2018 02:02 schreef riazop het volgende:
[..]
In Belgie leverde dat honderdduizenden een eu paspoort op, in Spanje miljoenen
doorzetten LOONT vaak
Ik heb het idee dat Harbers juist om die reden in beroep ging en zit opgescheept met het Trolley problem.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:10 schreef TheVulture het volgende:
IK ben het eens met de redenatie dat je juist asielzoekers die zo lang hebben gerekt ondanks dat ze al weg hadden moeten zijn niet moet belonen. En ja die kinderen zijn slachtoffer van hun moeder, maar dat is dikke pech in dit geval... ze nu laten blijven geeft wel een hele vreemde precedentwerking
Niet 100 %quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus jij bent 100% voor de poorten volledig open te zetten? Jij vindt het geweldig als er MILJOENEN dit continent binnen stromen?
Welneequote:Op vrijdag 7 september 2018 09:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Harbers juist om die reden in beroep ging en zit opgescheept met het Trolley problem.
[ afbeelding ]
Staatssecretaris in beroep tegen herbeoordeling asielaanvraag Lili en Howick
De helft maar, hoe kom je aan dit gegevenquote:Op vrijdag 7 september 2018 09:40 schreef Loekie1 het volgende:
De helft van de bevolking vindt dat liegen en saboteren niet beloond mag worden. Dat zie totaal niet terug in de nieuwsitems.
Dat was dacht ik uitkomst van enquete van Eenvandaag.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De helft maar, hoe kom je aan dit gegeven
Was gisteren iets over hier in het topic; 49% was voor uitzetting of zo.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De helft maar, hoe kom je aan dit gegeven
eerlijk zijn wordt ook niet beloond in dit land hoorquote:Op vrijdag 7 september 2018 09:10 schreef TheVulture het volgende:
IK ben het eens met de redenatie dat je juist asielzoekers die zo lang hebben gerekt ondanks dat ze al weg hadden moeten zijn niet moet belonen.
Ah, dat valt nog niet gelijk te stellen aan dat de helft van de mensen liegen etc. acceptabel zou vinden. Ik vermoed dat veel mensen de precieze achtergrond niet eens kennen en vanuit hun emotie reageren.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Was gisteren iets over hier in het topic; 49% was voor uitzetting of zo.
Deels wel, maar deels vinden mensen ook dat de kinderen niet het slachtoffer moet worden van het gedrag van de moeder, en dat die dus gewoon fijn in Nederland moeten blijven.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ah, dat valt nog niet gelijk te zetten aan dat de helft van de mensen liegen etc. acceptabel zou vinden. Ik vermoed dat veel mensen de precieze achtergrond niet eens kennen en vanuit hun emotie reageren.
Wel eens met willekeurige mensen over politiek gepraat? De meeste mensen zijn er niet mee bezig en vangen alleen wat flarden op.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ah, dat valt nog niet gelijk te stellen aan dat de helft van de mensen liegen etc. acceptabel zou vinden. Ik vermoed dat veel mensen de precieze achtergrond niet eens kennen en vanuit hun emotie reageren.
Nee, het was 49% tegenover 43%. Er was ook nog een ‘ik weet het niet’-deel.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Deels wel, maar deels vinden mensen ook dat de kinderen niet het slachtoffer moet worden van het gedrag van de moeder, en dat die dus gewoon fijn in Nederland moeten blijven.
En dan is het logisch (is niet keihard uitgesproken, maar ligt wel voor de hand) dat diezelfde mensen ook willen dat dat gezin niet verscheurd moet blijven en dat je voor gezinshereniging moet zijn, DUS beloon je dat vreselijke leugenachtige secreet er mee, ergo: 51% van Nederland vindt dat leugens en bedrog enzo beloond moeten worden!
Ja, en in Frankrijk is alles hosanna wat immigranten betreft. Complete banlieues die nauwelijks meer begaanbaar zijn is idd een grote stap voorwaarts...quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker wel.
Sommige landen gaan VER mbt kinderrechten
Frankrijk bv geeft ELK in dat land geboren kind de Franse nationaliteit
Jus sanguinis
Dat zou al een stap voorwaarts zijn voor NL
Owja dat was het idd!quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, het was 49% tegenover 43%. Er was ook nog een ‘ik weet het niet’-deel.
Dit is precies het probleem. De humane consequentie van de humane beslissing om deze kinderen te laten blijven, is dat dat mens hier ook weer heen mag, en dat strookt weer niet met het rechtvaardigheidsgevoel. Ze heeft aantoonbaar gelogen over haar identiteit. Dat zou niet beloond mogen worden. Het probleem is dat het bestraffen de kinderen ook treft.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Deels wel, maar deels vinden mensen ook dat de kinderen niet het slachtoffer moet worden van het gedrag van de moeder, en dat die dus gewoon fijn in Nederland moeten blijven.
En dan is het logisch (is niet keihard uitgesproken, maar ligt wel voor de hand) dat diezelfde mensen ook willen dat dat gezin niet verscheurd moet blijven en dat je voor gezinshereniging moet zijn, DUS beloon je dat vreselijke leugenachtige secreet er mee, ergo: 51% van Nederland vindt dat leugens en bedrog enzo beloond moeten worden!
quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, en in Frankrijk is alles hosanna wat immigranten betreft. ...
Het is niet alleen het liegen, maar ook het ellenlang rekken door opnieuw peperdure processen aan te spannen op onze kosten, de kinderen onder te laten duiken toen ze weg moesten, nu nog steeds continu liegen en alle hulp af te slaan om maar zo zielig, hulpeloos en incapabel mogelijk over te komen zodat we denken dat die kinderen daar geen toekomst hebben enz.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem. De humane consequentie van de humane beslissing om deze kinderen te laten blijven, is dat dat mens hier ook weer heen mag, en dat strookt weer niet met het rechtvaardigheidsgevoel. Ze heeft aantoonbaar gelogen over haar identiteit. Dat zou niet beloond mogen worden. Het probleem is dat het bestraffen de kinderen ook treft.
Tja, je kunt mensen moeilijk aanrekenen dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die ze hebben. Hierom zeg ik al iets van 20 jaar dat het hele immigratierecht op de schop moet.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is niet alleen het liegen, maar ook het ellenlang rekken door opnieuw peperdure processen aan te spannen op onze kosten,
En dat is haar wel aan te rekenen inderdaad.quote:de kinderen onder te laten duiken toen ze weg moesten, nu nog steeds continu liegen en alle hulp af te slaan om maar zo zielig, hulpeloos en incapabel mogelijk over te komen zodat we denken dat die kinderen daar geen toekomst hebben enz.
Half Nederland heeft een BAAN omdat ze ooit in het begin van hun carriere "gelogen" hebben over werkervaring of een opleiding. Die wil je nu allemaal ontslaan of zo?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze heeft aantoonbaar gelogen over haar identiteit. Dat zou niet beloond mogen worden.
Non sequitur. Als de een een beetje liegt, mag de ander dat ook?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Half Nederland heeft een BAAN omdat ze ooit in het begin van hun carriere "gelogen" hebben over werkervaring of een opleiding. Die wil je nu allemaal ontslaan of zo?
Parijs....toeristenstad nummer 1 vd wereldquote:Op vrijdag 7 september 2018 10:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Alsof wat goeie voetballers tegen al het andere opwegen!
Gebruik maken van wettelijke mogelijkheden is slechts tot op zekere hoogte maatschappelijk acceptabel; 10 jaar lang procederen waarmee je ons met een rekening van een miljoen euro opzadelt terwijl echt overduidelijk is dat je absoluut geen recht hebt om te blijven is op z'n zachtst gezegd niet heel erg netjes.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, je kunt mensen moeilijk aanrekenen dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die ze hebben. Hierom zeg ik al iets van 20 jaar dat het hele immigratierecht op de schop moet.
[..]
En dat is haar wel aan te rekenen inderdaad.
Dankzij de illegale immigranten daar zeker?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Parijs....toeristenstad nummer 1 vd wereld
Zijn ouders zijn Spanjaarden.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het keepertje is wel Frans overigens.
...
regels zijn idd ondergeschikt aan mensenquote:Op vrijdag 7 september 2018 10:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Non sequitur. Als de een een beetje liegt, mag de ander dat ook?
Two wrongs dont make a right.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Half Nederland heeft een BAAN omdat ze ooit in het begin van hun carriere "gelogen" hebben over werkervaring of een opleiding. Die wil je nu allemaal ontslaan of zo?
Alleen levert hele hordes aan mensen het land binnenhalen wel de nodige problemen op voor de mensen die er al zitten.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:30 schreef riazop het volgende:
[..]
regels zijn idd ondergeschikt aan mensen
dacht jij dat toeristen een stad konden permitteren ZONDER illegale die het vuile werk doen?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Dankzij de illegale immigranten daar zeker?![]()
Okay prima, dan fraudeer ik me wel een paar toeslagen toe nu. Geen enkel bezwaar, toch?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:30 schreef riazop het volgende:
[..]
regels zijn idd ondergeschikt aan mensen
Natuurlijk zijn het wel wrongs. Liegen en frauderen om iets te krijgen wat je niet toekomt is fout.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:32 schreef riazop het volgende:
[..]
hert zijn géén wrongs
tenzij je een regelfetishist bent
integendeel. Nieuwe migranten zijn HARD nodig.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Alleen levert hele hordes aan mensen het land binnenhalen wel de nodige problemen op voor de mensen die er al zitten.
dus iedereen die ooit heeft gelogen over zin werkervaring moet zijn baan opgeven?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het wel wrongs....
Dat zijn het weldegelijk.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:32 schreef riazop het volgende:
[..]
hert zijn géén wrongs
Ik moet inderdaad erg lachen om jouw onvermogen tot trekken van logische vergelijkingen en gevolgtrekkingen.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:34 schreef riazop het volgende:
[..]
dus iedereen die ooit heeft gelogen over zin werkervaring moet zijn baan opgeven?
Gaan we lachen denk ik
Filmpje gezien die ik gepost heb?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:31 schreef riazop het volgende:
[..]
dacht jij dat toeristen een stad konden permitteren ZONDER illegale die het vuile werk doen?
een restaurant zou compleet onbetaalbaar worden voor de middenklasse
Ah je bent er dus eentje van Fuck the police!quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:32 schreef riazop het volgende:
[..]
hert zijn géén wrongs
Juist, we hebben een hele islamtsunami nodig!quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:33 schreef riazop het volgende:
[..]
integendeel. Nieuwe migranten zijn HARD nodig.
En hier hebben we er 2 die ook nog eens perfect NL spreken.
Dat is allang ontkracht.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:33 schreef riazop het volgende:
[..]
integendeel. Nieuwe migranten zijn HARD nodig.
En hier hebben we er 2 die ook nog eens perfect NL spreken.
werkgevers zijn dol op zequote:Op vrijdag 7 september 2018 10:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Zo'n positieve invloed hebben de illegalen daar niet.
Is die howick van de koran dan?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Juist, we hebben een hele islamtsunami nodig! ...
Je moet wel erg naïef zijn te denken dat je illegalen nodig hebt.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:36 schreef riazop het volgende:
[..]
werkgevers zijn dol op ze
en de consument dus uiteindelijk ook
je moet wel erg naief zijn om te denken dat een economie zonder illegalen kan draaien
Weetje waarom ze dol op ze zijn, omdat dat soort groeperingen makkelijk uit te buiten zijn omdat ze al onderaan staan en dus geen keuze hebben.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:36 schreef riazop het volgende:
[..]
werkgevers zijn dol op ze
en de consument dus uiteindelijk ook
je moet wel erg naief zijn om te denken dat een economie zonder illegalen kan draaien
Ik dacht dat je nu over een wat breder plaatje zat te praten met je illegalen en migranten enzo?quote:
ja, en die autochtoon gaat zeker voor een schijtloontje onaangenaam werk doen ipv thuis zitten in de ziektewet?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Je moet wel erg naïef zijn te denken dat je illegalen nodig hebt.
Levert alleen maar werkeloosheid op voor de autochtone bevolking.
zekerquote:Op vrijdag 7 september 2018 10:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Weetje waarom ze dol op ze zijn, omdat dat soort groeperingen makkelijk uit te buiten zijn omdat ze al onderaan staan en dus geen keuze hebben.
Dus eigenlijk zeg je dat misbruik en uitbuiting oke is.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:39 schreef riazop het volgende:
[..]
zeker
en ik vind dat illegalen die prijs in het begin van hun carriere in NL wel mogen betalen
het is voor beide kanten een goede deal
Ik noem het :voor een schijtloontje onaangenaam werk doenquote:Op vrijdag 7 september 2018 10:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat misbruik en uitbuiting oke is.
Deze kinderen uitzetten is onmenselijk, maar je mag ze van riazop wel eerst een paar jaar misbruiken en uitbuiten.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat misbruik en uitbuiting oke is.
Dan snap je er serieus geen bal van. De gevolgen van zoiets zijn vele male groter dan dat het makkelijk is voor werkgevers.
quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik noem het :voor een schijtloontje onaangenaam werk doen
Voor illegalen in NL zou dat een redelijke deal kunnen zijn als er dan maar uitzicht is op het NL paspoort na verloop van tijd
Leuk maar je redenering houdt 0 stand, er is namelijk al een tekort aan banen. En vervolgens wil je goedkopere illegale krachten hier binnenhalen welke Nederlandse mensen voor een prikkie kunnen vervangen met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik noem het :voor een schijtloontje onaangenaam werk doen
Voor illegalen in NL zou dat een redelijke deal kunnen zijn als er dan maar uitzicht is op het NL paspoort na verloop van tijd
quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Deze kinderen uitzetten is onmenselijk, maar je mag ze van riazop wel eerst een paar jaar misbruiken en uitbuiten.
Wat.
waar heb ik dat ooit gezegd?quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Deze kinderen uitzetten is onmenselijk, ...
realiteitquote:Op vrijdag 7 september 2018 10:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Leuk maar je redenering houdt 0 stand, er is namelijk al een tekort aan banen. En vervolgens wil je goedkopere illegale krachten hier binnenhalen welke Nederlandse mensen voor een prikkie kunnen vervangen met alle gevolgen van dien.
Wat denk je dat er met de mensen gebeurd die op die plaats werkte als die daardoor niet meer aan de bak komen? Verder gaat het algehele loon omlaag, Nederlanders zijn te duur, mensen kunnen niet meer rondkomen, raken in de problemen met huisvesting, ga zo maar door.
Dat wisselt dan misschien per persoon, want van die zaken die jij noemde kende ik alleen Mauro. 😅quote:Op vrijdag 7 september 2018 01:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, maar daar waren de namen en gezichten niet zo bekend bij het publiek als bij de zaken die ik eerder noemde.
Morgen pas, en @ kostbare Nederlandse zuurstof; ik geloof heus wel dat het echt geen verkeerde kinderen zijn en wens ze echt niets slechts toe. Ik hoop dat ze een goede toekomst krijgen, maar wel in het land waar ze thuis horen; Armenië.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:15 schreef kurk_droog het volgende:
Zijn ze al weg? Ze ademen mijn kostbare Nederlandse zuurstof in
Top!quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:18 schreef Confetti het volgende:
Op de radio hoorde ik net de staatssecretaris en die bevestigde dat deze illegalen gewoon weg moeten.
https://nos.nl/artikel/22(...)ck-en-lili-door.html
Fantastische dag wordt het morgen voor de rechtsstaat en het beginsel van gelijke behandeling. Ook voor alle andere gezichtloze asielzoekers die al zijn uitgezet.
Dat de staatssecretaris mensen nodeloos laat wachten en ze pas op het allerlaatste moment laat blijven (ombudsvrouw en Petertje R.) klopt dus niet.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:18 schreef Confetti het volgende:
Op de radio hoorde ik net de staatssecretaris en die bevestigde dat deze illegalen gewoon weg moeten.
https://nos.nl/artikel/22(...)ck-en-lili-door.html
Fantastische dag wordt het morgen voor de rechtsstaat en het beginsel van gelijke behandeling. Ook voor alle andere gezichtloze asielzoekers die al zijn uitgezet.
Er zal vast iemand in dat vliegtuig weigeren te gaan zitten zoals in Zweden.quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:52 schreef Confetti het volgende:
Deze hele zaak toont trouwens aan dat het 'volk' totaal ongeschikt is om te regeren. Gelukkig hebben we nog enigszins objectieve rechters die beslissen aan de hand van de wet en die er voor zorgen dat er honderden van dit soort (illegale) kinderen jaarlijks het land uitgeknikkerd worden.
Discreet en veilig via schiphol en daar kunnen alle links-radicalen helemaal niets aan doen.
Ze wisten al jaren dat het kansloos was en totaal niet onzeker.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:13 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: 'Het is nog geen 8 september'
De klok tikt door en de direct betrokkenen onnodig in onzekerheid laten dicht ik de staatssecretaris niet toe.
Van mij mogen ze gerust terugkomen als ze volwassen zijn dan is het recht van gezinshereniging immers toch niet meer van toepassing.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Morgen pas, en @ kostbare Nederlandse zuurstof; ik geloof heus wel dat het echt geen verkeerde kinderen zijn en wens ze echt niets slechts toe. Ik hoop dat ze een goede toekomst krijgen, maar wel in het land waar ze thuis horen; Armenië.
Ze hebben allang zekerheid idd. De enige onzekerheid komt uit hun eigen (wan)hoop.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:21 schreef Nober het volgende:
Ze wisten al jaren dat het kansloos was en totaal niet onzeker.
Vrijwel kansloos. Als wij in 2017 na de verkiezingen een kabinet hadden gekregen van GL, D66, PVDA en ... Dan ben ik bang dat de minister gebruik had gemaakt van zijn discretionaire bevoegdheid.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:21 schreef Nober het volgende:
Ze wisten al jaren dat het kansloos was en totaal niet onzeker.
Ze zei dat ze uit Rusland kwam. Ik heb ook geen idee waarom Russen hier asiel zouden kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
aarvan die moeder destijds überhaupt asiel dacht aan te kunnen vragen? Politieke vervolging of wat?
Het houdt niet op!quote:Advocaat: nieuwe procedure voor Howick en Lili
De advocaat van de kinderen Howick en Lili begint een nieuwe procedure om te voorkomen dat ze naar Armenië moeten. Volgens raadsman Flip Schüller gaat het om een voorlopige voorziening bij de rechtbank in Amsterdam.
Volgens een woordvoerster van de rechtbank ligt het verzoek nu ter beoordeling bij de rechter en de griffier. Het is nog niet bekend of er een zitting komt.
De twee kinderen moeten uiterlijk zaterdag uit Nederland vertrekken. De advocaat vraagt om de voorlopige voorziening omdat het niet goed gaat met de moeder die al eerder werd uitgezet naar Armenië.
Bron: www.telegraaf.nl/nieuws/2(...)-voor-howick-en-lili
En ze hadden al PTSS volgens de moeder!quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:41 schreef June. het volgende:
The soap continues. Sneu voor die kinderen.
Ik reken niet op morgen. Ik ga er wel van uit dat deze procedure afgewezen gaat worden, maar ik vermoed dat er wel weer minstens een paar dagen overheen zullen gaan.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
#*!%)$# Wat een ellende. Ik hoop dat ze er gewoon uitgaan morgen
Gisteren even opgezocht. Hij is van hetzelfde kantoor als Liesbeth Zegveld de advocaat van nabestaande van de treinkapers en de nabestaande van Sebrenischa. Ook Prakken werk voor dat kantoor, zij stond "benadeelde" bij in het proces Wilders.quote:
Dit is gewoon puur rekken om meer media aandacht te krijgen om die staatssecretaris in een positie te krijgen waarbij ze eigenlijk geen nee meer kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik reken niet op morgen. Ik ga er wel van uit dat deze procedure afgewezen gaat worden, maar ik vermoed dat er wel weer minstens een paar dagen overheen zullen gaan.
Hopelijk gaan ze het met de hoogste prioriteit bekijken en het dan afwijzen.
Echt, dit soort advocaten.....
hahaha geniaal!!quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:47 schreef riazop het volgende:
hahaha geniaal!!
al die racistische Hollanders weer op de kast
briljant gewoon
toen het Hollandse leger op de vlucht sioeg?quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
en de nabestaande van Sebrenischa.
Welneequote:Op vrijdag 7 september 2018 11:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dit is gewoon puur rekken om meer media aandacht te krijgen om die staatssecretaris in een positie te krijgen waarbij ze eigenlijk geen nee meer kunnen zeggen.
Yup, als je wil dat mensen zich aan de wet houden ben je een pure racist!quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:47 schreef riazop het volgende:
hahaha geniaal!!
al die racistische Hollanders weer op de kast
briljant gewoon
quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Gisteren even opgezocht. Hij is van hetzelfde kantoor als Liesbeth Zegveld de advocaat van nabestaande van de treinkapers en de nabestaande van Sebrenischa. Ook Prakken werk voor dat kantoor, zij stond "benadeelde" bij in het proces Wilders.
Kortom een bepaald slag advocaten die voor dat kantoor werken.
Jij haat Nederland ÉCHT he!quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:51 schreef riazop het volgende:
[..]
toen het Hollandse leger op de vlucht sioeg?
Trots dat ik kennelijk een racist benquote:Op vrijdag 7 september 2018 11:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, als je wil dat mensen zich aan de wet houden ben je een pure racist!FUCK DA POLICE!!!
Ik kan me wel voorstellen dat je in Rusland vervolgd kunt worden om politieke voorkeuren. Maar goed, in dat geval had deze mevrouw gewoon naar Armenië gekund dan toch?quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze zei dat ze uit Rusland kwam. Ik heb ook geen idee waarom Russen hier asiel zouden kunnen krijgen?Zitten daar bevolkingsgroepen die het leven niet veilig zijn?
Ik ga er van uit dat er geen opschortende werking uitgaat van deze wanhoopspoging.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik reken niet op morgen. Ik ga er wel van uit dat deze procedure afgewezen gaat worden, maar ik vermoed dat er wel weer minstens een paar dagen overheen zullen gaan.
Hopelijk gaan ze het met de hoogste prioriteit bekijken en het dan afwijzen.
Echt, dit soort advocaten.....
Zegveld.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Gisteren even opgezocht. Hij is van hetzelfde kantoor als Liesbeth Zegveld de advocaat van nabestaande van de treinkapers en de nabestaande van Sebrenischa. Ook Prakken werk voor dat kantoor, zij stond "benadeelde" bij in het proces Wilders.
Kortom een bepaald slag advocaten die voor dat kantoor werken.
Ik hoop het echt. Behalve voor de advocaten is dit voor niemand goed.quote:Op vrijdag 7 september 2018 12:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat er geen opschortende werking uitgaat van deze wanhoopspoging.
''Hollandse leger''? Holland is geen land. En het waren blauwhelmen die daar waren namens de VN, niet namens de Nederlandse staat.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:51 schreef riazop het volgende:
[..]
toen het Hollandse leger op de vlucht sioeg?
Lees je eens in wat er daar werkelijk gebeurd isquote:Op vrijdag 7 september 2018 12:14 schreef riazop het volgende:
[..]
integendeel
dat leger had nooit mogen vluchten
Deze kende ik nog niet. Droevig, jij zou bijna denken dat ze zelf opzoek gaat naar dergelijk cliënteel. Zou zij een chronische hekel aan Nederland hebben?quote:Op vrijdag 7 september 2018 12:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zegveld.
Hahaha.
Deze is nog mooier: https://www.ad.nl/binnenl(...)entrainers~aed93502/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |