Dit begrijp ik totaal niet. Eens uit huis, blijft uit huis. Ze moet voor zichzelf zorgen. En als ze niet kunnen samenwonen, wat doet die kerel dan in jouw huis? Allebei eruit schoppen.quote:Op woensdag 5 september 2018 12:49 schreef Draconian het volgende:
In ieder geval woont ze dus weer thuis met 3 honden en 2 vogels.
En toch werkt het zo dat als mensen ergens voor betalen ze zich minder bezwaard voelen, 'want ik betaal er toch voor'? Bovendien is dat ook niet geheel onterecht. Als je betaalt om ergens te wonen, dan mag je ook verwachten dat je gewoon gasten mag uitnodigen. Als het bedrag niet toereikend is, dan moet je maar meer geld vragen. Dat lost TS zijn probleem echter niet op, want het probleem is juist dat zijn woongenot bedorven wordt, niet dat hij daar te weinig geld voor krijgt.quote:Op woensdag 5 september 2018 17:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kostgeld is nog steeds geen reden iemand 5 van de 7 dagen per week in huis te nemen en er automatisch van uit te gaan dat die gewoon mee mag eten?
Dit. In deze situatie gaat kostgeld er alleen toe leiden dat ze haar wangedrag afkoopt en ze zonder schuldgevoel haar gedrag kan voortzetten.quote:Op woensdag 5 september 2018 19:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
En toch werkt het zo dat als mensen ergens voor betalen ze zich minder bezwaard voelen, 'want ik betaal er toch voor'? Bovendien is dat ook niet geheel onterecht. Als je betaalt om ergens te wonen, dan mag je ook verwachten dat je gewoon gasten mag uitnodigen. Als het bedrag niet toereikend is, dan moet je maar meer geld vragen. Dat lost TS zijn probleem echter niet op, want het probleem is juist dat zijn woongenot bedorven wordt, niet dat hij daar te weinig geld voor krijgt.
Welk schuldgevoel?quote:Op woensdag 5 september 2018 19:21 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Dit. In deze situatie gaat kostgeld er alleen toe leiden dat ze haar wangedrag afkoopt en ze zonder schuldgevoel haar gedrag kan voortzetten.
Touché, goed punt. Laat ik het zo zeggen, dat ik denk dat kostgeld haar huidige gedrag alleen maar meer in de hand zal werken.quote:
Je brengt het alsof TS wel weet hoet dat moet. En eerlijk gezegd twijfel ik daar sterk aan. Die meid is ook niet uit het niets geworden zoals ze is.quote:Op woensdag 5 september 2018 15:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit gedrag zal niet uit de lucht zijn komen vallen, wel? Je moet gewoon jouw grenzen bepalen. Ik zou denken dat ze oud genoeg is om op zichzelf te gaan wonen. Maar als je haar toch wil tolereren: honden naar die vriend (of asiel, in ieder geval niet bij jullie), kostgeld betalen en gewoon meehelpen met schoonmaken. Zo niet, alsnog opbokken. En het aantal overnachtingen kun je ook beperken.
Zal ze pissig worden? Vast. Gevolg van in het verleden niet genoeg grenzen stellen vermoed ik.
Alternatief is over je heen laten lopen. Wellicht is dat een keuze uit het verleden geweest. Zou ik mee ophouden.
quote:Op woensdag 5 september 2018 15:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wel een verhaal wat al lang speelt dan .Ow god, dat is deze user ja?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Sorry, wil wel serieus blijven. Het is je dochter en je geeft om haar. En je ziet ook dat ze niet al te slimme keuzes maakt. En daar wil je haar het liefst voor behoeden, maar dat kan natuurlijk niet. Maar steunen kan wel. Maar natuurlijk niet ten koste van jezelf. Dus ik denk toch maar wel wat grenzen stellen. Het een (grenzen) hoeft het ander (liefde, steun) niet uit te sluiten.
Ja, geef het maar op ofzo. Stuk voor stuk zwakzinnig die lui."Pools are perfect for holding water"
De regels zijn uitgelegd en ze heeft geweigerd. Mijn schoonzoon begon ook nog eens van het is je dochter en hij hoefde ook nooit mee te betalen bij zijn ouders blablabla. Het feit dat de honden de tuin onderpissen en poepen dagelijks maar niet opruimen werd compleet genegeerd. Dus ik heb gezegd dat hij niet meer welkom is in ons huis. Mijn dochter heeft ons overal geblokkeerd in sociale media. Bizar eigenlijk.quote:Op woensdag 5 september 2018 17:07 schreef Scary_Mary het volgende:
Kunnen praten is heel belangrijk ja, maar op een gegeven moment ben je dat punt wel voorbij. Als je ergens te gast bent en je herhaaldelijk gevraagd wordt om dingen te doen en dat vertikt, dan is het een logisch vervolg dat er consequenties aan vast gaan zitten. Je woorden hebben zonder die consequenties gewoonweg geen waarde anders, waarvan akte.
Ik vind het nogal wat dat je als 21-jarige het gore lef hebt om zo gemakszuchtig met je beestenboel neer te mogen strijken bij je ouders en dan structureel geen poot buiten je onbetaalde kamer om te willen uitsteken. Dat je eigenlijk zegt dat je ouders maar de tering kunnen krijgen en je moeders welzijn je geen kut interesseert. Schaamteloos en respectloos gewoon.
Op je 21e ben je geen kind meer en als je zo een last hebt van het gezeik van je pa, dan zou je zelf ook weleens wat degelijk kunnen proberen te bespreken met elkaar of plannen maken om ergens heen te gaan waar het wel beter bevalt. Me dunkt dat je als ouders al in constructief gesprek bent geweest door herhaaldelijk uit te leggen dat bepaalde taken niet vanzelf gaan of gratis zijn en zelf opgepakt dienen te worden.
Ongeacht de pohi van ts die natuurlijk ook wel wat zegt en of het allemaal wel echt is, you shouldn't bite the hand that feeds you..
Geen eten, geen was. Ze zou snel mogelijk wat anders zoeken om te gaan wonen. Of ze dat waar kan maken betwijfel ik. Maar wat kun je nog meer doen? Je kan moeilijk je dochter van 21 jaar op straat gooien met 3 honden en 2 vogels. We kunnen wel pushen dagelijks dat ze het huis uit moet.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:05 schreef Samzz het volgende:
Wat zijn de gevolgen precies? Vriend is niet meer welkom en ze krijg geen eten? Dat is best mild.
Wat heeft het voor zin om dingen op te leggen die ze "kan weigeren"? Tuurlijk kan je haar het huis uit flikkeren. Ze heeft een vriend met een eigen woning om op terug te vallen, het is niet alsof ze een brug hoeft uit te zoeken wanneer je haar eruit gooit.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:Je kan moeilijk je dochter van 21 jaar op straat gooien met 3 honden en 2 vogels.
Het is je goed recht om haar gewoon eruit te zetten. Die kan echt wel bij haar vriend verblijven als de nood aan de man is. En die dieren kan je vast een prima huisje voor vinden als jullie ze niet willen.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:
[..]
Geen eten, geen was. Ze zou snel mogelijk wat anders zoeken om te gaan wonen. Of ze dat waar kan maken betwijfel ik. Maar wat kun je nog meer doen? Je kan moeilijk je dochter van 21 jaar op straat gooien met 3 honden en 2 vogels. We kunnen wel pushen dagelijks dat ze het huis uit moet.
Meteen ingrijpen. Nieuwe sloten en verder geen duimbreedte meer toegeven. Dit soort ongein moet je helemaal niet willen.quote:Update: Onze dochter heeft vanochtend de sleutel gepakt van mijn zoon zonder te vragen. Dus die kan het huis niet meer in. Totaal heeft ze nu 2 huissleutels. Van mijn vrouw en mijn zoon. Dit gaat te ver allemaal...........
Leuk voor hem, maar heb je hem nu de toegang tot je huis ontzegd of ga je er gewoon ruggengraatloos in mee?quote:Op donderdag 6 september 2018 06:57 schreef Draconian het volgende:
Dit heeft ze geweigerd. Ik legde mijn schoonzoon nog uit van je bent hier 7 dagen per week op visite. Je slaapt hier 5 dagen in de week. Jullie wonen samen in mijn huis waardoor ik en mijn vrouw zich verdreven voelen in ons eigen huis. Terwijl jijzelf ook een koophuis hebt. Zijn antwoord was van ja maar ik kan voortaan gelijk boven gaan zitten dan heb je geen last van mij. Nu ben ik ineens niet meer welkom. En het is je dochter. Dat kun je niet maken.
Ze heeft een andere woning. Bij haar vriend.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:
[..]
Geen eten, geen was. Ze zou snel mogelijk wat anders zoeken om te gaan wonen. Of ze dat waar kan maken betwijfel ik. Maar wat kun je nog meer doen? Je kan moeilijk je dochter van 21 jaar op straat gooien met 3 honden en 2 vogels. We kunnen wel pushen dagelijks dat ze het huis uit moet.
Update: Onze dochter heeft vanochtend de sleutel gepakt van mijn zoon zonder te vragen. Dus die kan het huis niet meer in. Totaal heeft ze nu 2 huissleutels. Van mijn vrouw en mijn zoon. Dit gaat te ver allemaal...........
Prima, dan vervang je de sloten en geef je haar geen nieuwe sleutel.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:
[..]
Update: Onze dochter heeft vanochtend de sleutel gepakt van mijn zoon zonder te vragen. Dus die kan het huis niet meer in. Totaal heeft ze nu 2 huissleutels. Van mijn vrouw en mijn zoon. Dit gaat te ver allemaal...........
Dit ja, je moet het even los zien van je dochter, er is iemand in jullie leven die jullie terroriseert jouw, je vrouw en je zoon. Dat lijdt bij alledrie tot psychische en zelfs fysieke problemen. Dat kun je niet toestaan.quote:Op donderdag 6 september 2018 08:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Prima, dan vervang je de sloten en geef je haar geen nieuwe.
Mwoah, die dochter zou beter moeten weten maar wil gewoon niets. Denk dat TS maar gewoon aan zijn vrouw en zichzelf moet gaan denken en dat kind maar moet onterven. Als na verloop van tijd blijkt dat er wel met haar te praten valt dan kan dat nog wel terug gedraaid worden.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Je word geterroriseerd door je dochter. Jouw taak als man om dit op te lossen zonder dat je haar compleet verstoot.
Succes en laat even weten hoe je dat gedaan hebt.
En laat iedereen die sleutel in zijn/haar broekzak houden.quote:Op donderdag 6 september 2018 08:02 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Prima, dan vervang je de sloten en geef je haar geen nieuwe sleutel.
Ik vraag me af wat ze met die 2e sleutel zou willen. Geeft ze die aan vriendlief zodat hij zodra iedereen slaapt alsnog haar bed in kan stappen ofzo?quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:
Gast, het is bizar dat jullie überhaupt haar was nog doen. Gooi haar telefoon kapot. Gooi haar laptop kapot. Verkoop haar paard. Laat zien dat je een vent bent voor jezelf en voor je vrouw.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat je wel moet doen.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:
Je kan moeilijk je dochter van 21 jaar op straat gooien met 3 honden en 2 vogels.
Sloten veranderen. Vanmiddag nog.....quote:Update: Onze dochter heeft vanochtend de sleutel gepakt van mijn zoon zonder te vragen. Dus die kan het huis niet meer in. Totaal heeft ze nu 2 huissleutels. Van mijn vrouw en mijn zoon. Dit gaat te ver allemaal...........
Die huisdieren hadden mooi in dat huis van die vriend moeten blijven in ieder geval.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:
[..]
Dat kan je wel zeker.quote:Op donderdag 6 september 2018 07:18 schreef Draconian het volgende:
[..]
Goed excuus om nieuwe sloten te nemen en haar geen sleutel te geven.quote:Update: Onze dochter heeft vanochtend de sleutel gepakt van mijn zoon zonder te vragen. Dus die kan het huis niet meer in. Totaal heeft ze nu 2 huissleutels. Van mijn vrouw en mijn zoon. Dit gaat te ver allemaal...........
Nou als zijn vorige avatar een foto van hem zelf was is dat geen slechte tip.quote:Op donderdag 6 september 2018 10:35 schreef naiipajiiau het volgende:
Of grow some balls en gooi ze het huis uit, geef ze een ultimatum van hooguit 1 week. Verander het wifi wachtwoord, schakel de groep in de meterkast voor hun slaapkamer uit. En de meterkast op slot etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |