abonnement Unibet Coolblue
pi_181631218

Wat gebeurt er als ik deze kabels doorknip of de ontblote kabels aanraak?
Sorry, ik weet echt helemaal niets van dit soort dingen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  Spellchecker zaterdag 1 september 2018 @ 22:47:56 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181631233
Oei ...
-edit- toen ik reageerde stond er nog geen foto.
pi_181631320
Meten is weten.
pi_181631364
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Meten is weten.
Ik heb alleen mijn vingers om mee te meten. Of mijn tong of zo.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:58:06 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181631422
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb alleen mijn vingers om mee te meten. Of mijn tong of zo.
Gooi er wat tegenaan. Een ijzeren staafje ofzo. Dat heb je snel genoeg antwoord.
#KICKOUTZP
pi_181631446
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:58 schreef wollah het volgende:

[..]

Gooi er wat tegenaan. Een ijzeren staafje ofzo. Dat heb je snel genoeg antwoord.
Dan moet ik het toch eerst doorknippen op de een of andere manier. Met die coating erom gebeurt er sowieso niets. Of het groene blokje eraf krijgen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_181631475
Heb je geen familie of vrienden of buren die dit weten?
pi_181631517
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Heb je geen familie of vrienden of buren die dit weten?
Misschien, maar hier vragen gaat sneller.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_181631662
Per kabel doorknippen met een goed tang gebeurd er niets daarna wel kabels intapen of lasklem of kroonsteen erop.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_181631699
Lijkt een datakabel of iets voor lage spanning.
Hing daar een thermostaat of iets dergelijks?
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:13:01 #11
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_181631779
Het zijn 3 aders. Als je niet oppast heeft hier een of andere beun daar toch 230V op gezet

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Meten is weten.
Dit dus
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_181632059
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:13 schreef rulerofdeath het volgende:
Het zijn 3 aders. Als je niet oppast heeft hier een of andere beun daar toch 230V op gezet

[..]

Dit dus
Hoe meten dan? Met een DC meter op stand 10v? of met een AC meter?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_181632092
Zoeken waar ze aan de andere kant uitkomen kan ook.
pi_181632262
Wat voor kapje zat erop en waarom wil je de kabel doorknippen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:46:26 #15
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_181632426
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:27 schreef Chinless het volgende:

[..]

Hoe meten dan? Met een DC meter op stand 10v? of met een AC meter?
meten beginnen met de hoogste stand.

Maar het beste lijkt me om iemand in te schakelen die er iets meer verstand van heeft.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_181632577
Doorknippen met een ijzeren schaar. Desnoods zie je of de aardlek ook nog goed werkt.
It All Goes Back in the Box
pi_181632655
Ik vermoed dat er een thermostaat gezeten heeft, maar dan moet je iets meer informatie geven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:57:26 #18
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181632657
Lijkt me niet verkeerd om de schakelaars in de meterkast eerst uit te zetten als je wel echt zelf iets wil gaan doen terwijl je er niks vanaf weet. Dus een lampje aanzetten, bij de meterkast alles naar beneden flippen en ook de aardlekschakelaar en als het lampje dan uit is weet je dat het goed zit en kan je knippen en scheuren wat je wil
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181632878
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:57 schreef mercimarci het volgende:
Lijkt me niet verkeerd om de schakelaars in de meterkast eerst uit te zetten als je wel echt zelf iets wil gaan doen terwijl je er niks vanaf weet. Dus een lampje aanzetten, bij de meterkast alles naar beneden flippen en ook de aardlekschakelaar en als het lampje dan uit is weet je dat het goed zit en kan je knippen en scheuren wat je wil
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er 220V op staat. Het oogt als een tamelijk dun draadje en dat levert teveel warmte op.

drie-aderig is dan wel weer een vorm die je meestal bij lichtnet-toepassingen ziet, maar dan dus een stuk dikkere kabel.

Er zijn echter wel thermostaten die met drie aders overweg kunnen, vandaar dat ik vermoed dat het iets als een thermostaatkabel is. Het gat in de muur doet weer meer telefoonkabel vermoeden, maar die heeft meestal vier aders.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 2 september 2018 @ 00:06:55 #20
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181632914
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er 220V op staat. Het oogt als een tamelijk dun draadje en dat levert teveel warmte op.

Driepolig is dan wel weer een vorm die je meestal bij lichtnet-toepassingen ziet, maar dan dus een stuk dikkere kabel.

Er zijn echter wel thermostaten die met drie aders overweg kunnen, vandaar dat ik vermoed dat het iets als een thermostaatkabel is. Het gat in de muur doet weer meer telefoonkabel vermoeden, maar die heeft meestal vier aders.
Ja ik weet er geen zak vanaf dus neem het zekere voor het onzekere. TS vraagt in de titel of er uberhaupt stroom op staat. Dus als je dan wat wil doen kan het geen kwaad om de stroom eraf te halen zoals ik ernaar kijk, ik doe dat zelf waarschijnlijk ook vaak terwijl het niet nodig is
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  zondag 2 september 2018 @ 00:08:36 #21
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181632955
Ik ben een beetje hetzelfde als TS maar ken het trucje om de stroom eraf te halen zodat je daarna gewoon dingen kan doen zonder angstig te hoeven zijn
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181633227
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:06 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Ja ik weet er geen zak vanaf dus neem het zekere voor het onzekere. TS vraagt in de titel of er uberhaupt stroom op staat. Dus als je dan wat wil doen kan het geen kwaad om de stroom eraf te halen zoals ik ernaar kijk, ik doe dat zelf waarschijnlijk ook vaak terwijl het niet nodig is
Dat klopt, maar iedereen gaat eraan voorbij waarom de TS de kabel wil doorknippen.

Door daar niet bij stil te staan, creëert ze een nieuw probleem ("hoe knip ik veilig de kabel door"), terwijl het verstandiger is om even een stapje terug te doen en je af te vragen wat die kabel misdaan heeft dat hij moet worden afgeknipt.

Wil ze het strak kunnen afwerken? Druk gewoon de kabel naar binnen en zet er een plaatje op. Het gat in de muur wordt immers niet anders van de aanwezigheid van zo'n kabel.

Moet er een andere kabel getrokken worden? Dan weet je waar de kabel vandaan komt en daarmee vermoedelijk ook de functie en dus het gevaar eromheen.

En kan je de kabel wel missen? Als het, zoals ik vermoed, de aansluiting voor de thermostaat is, dan benut je de kabel om de nieuwe thermostaat aan te sluiten. In dat geval loop je even naar de CV-ketel en kijk je of daar een kabel binnenkomt met een gele, blauwe en rode ader in een zwart hulsje... En dan mag je er wel vanuit gaan dat je tegen de andere kant van die kabel zit aan te kijken. Je kan de draden in dat geval gewoon loshalen door de schroefjes los te draaien waarmee de aders geklemd zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door Jordy-B op 02-09-2018 00:27:55 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 2 september 2018 @ 09:49:33 #23
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181637143
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat klopt, maar iedereen gaat eraan voorbij waarom de TS de kabel wil doorknippen.

Door daar niet bij stil te staan, creëert ze een nieuw probleem ("hoe knip ik veilig de kabel door"), terwijl het verstandiger is om even een stapje terug te doen en je af te vragen wat die kabel misdaan heeft dat hij moet worden afgeknipt.

Wil ze het strak kunnen afwerken? Druk gewoon de kabel naar binnen en zet er een plaatje op. Het gat in de muur wordt immers niet anders van de aanwezigheid van zo'n kabel.

Moet er een andere kabel getrokken worden? Dan weet je waar de kabel vandaan komt en daarmee vermoedelijk ook de functie en dus het gevaar eromheen.

En kan je de kabel wel missen? Als het, zoals ik vermoed, de aansluiting voor de thermostaat is, dan benut je de kabel om de nieuwe thermostaat aan te sluiten. In dat geval loop je even naar de CV-ketel en kijk je of daar een kabel binnenkomt met een gele, blauwe en rode ader in een zwart hulsje... En dan mag je er wel vanuit gaan dat je tegen de andere kant van die kabel zit aan te kijken. Je kan de draden in dat geval gewoon loshalen door de schroefjes los te draaien waarmee de aders geklemd zijn.
Ik ga voor de optie: overbodig en wegwerken. Waar kan ik inzetten?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181637214
Er zit een kunststof plaatje voor, het was dus al weggewerkt in de muur. Geen idee waar het voor bedoeld was. Ik was nieuwsgierig wat erachter zat dus heb het plaatje eraf getrokken. Had er verder geen plannen mee, was alleen benieuwd.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 2 september 2018 @ 10:27:04 #25
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_181637781
Vorige bewoners gewoon even vragen?
pi_181638119
Ik gok op thermostaat of co2 sensor.

Zoek eens bij de CV ketel en Mechanische Ventilatie/WTW unit naar soortgelijke kabeltjes en je weet waar het van is.
pi_181639680
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:54 schreef kuolema het volgende:
Er zit een kunststof plaatje voor, het was dus al weggewerkt in de muur. Geen idee waar het voor bedoeld was. Ik was nieuwsgierig wat erachter zat dus heb het plaatje eraf getrokken. Had er verder geen plannen mee, was alleen benieuwd.
Heb je wel al een thermostaat hangen? Heb je gekeken of je elders in huis een vergelijkbare kabel hebt hangen? Staat er toevallig wat geschreven op de andere kant van het plaatje? (Hij lijkt achterstevoren te zitten en ben niet nieuwsgierig hoor).

Ik zou het klemmetje gewoon terugdrukken en weer afsluiten. Eventueel haal je bij de bouwmarkt een inbouwdoosafdekplaatje en smeer je het vervolgens dicht met stuc. Wel even ergens opschrijven dat daar een doos in de muur zit (meet vanaf het plafond)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181641885
het is geen gesloten circuit dus er staat geen stroom op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181641898
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:32 schreef Jordy-B het volgende:
Wel even ergens opschrijven dat daar een doos in de muur zit (meet vanaf het plafond)
Alsof iemand in de toekomst eerst op zoek gaat naar papiertjes voordat die gaat boren of een nieuwe kabel gaat aanleggen.... }:|
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181641930
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Alsof iemand in de toekomst eerst op zoek gaat naar papiertjes voordat die gaat boren of een nieuwe kabel gaat aanleggen.... }:|
Je hebt daar vermoedelijk al een buis en een inbouwdoos, het kan prettig zijn om die strak weg te werken, maar als je dat in de toekomst weer nodig hebt, is het handig om ergens opgeschreven te hebben waar die dan zit.
En meestal hebben mensen wel ergens een map met zulke dingen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181642232
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
het is geen gesloten circuit dus er staat geen stroom op.
Leg die eens uit?
(of je bedoeld dat er geen stroom loopt op een open circuit, dit klopt dan weer wel)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 15:04:47 ]
pi_181642310
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 15:03 schreef akatar het volgende:

[..]

Leg die eens uit?
(of je bedoeld dat er geen stroom loopt op een open circuit, dit klopt dan weer wel)
Omdat voor de duizendste keer iemand wil laten weten dat hij wčl het verschil tussen stroom en spanning weet.

Ook al heeft hij gelijk voegt het weinig toe aan het topic.
pi_181642808
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 15:08 schreef Deshain het volgende:

[..]

Omdat voor de duizendste keer iemand wil laten weten dat hij wčl het verschil tussen stroom en spanning weet.

Ook al heeft hij gelijk voegt het weinig toe aan het topic.
nee dat is het niet :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 september 2018 @ 16:10:51 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181643593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:47 schreef kuolema het volgende:
[ afbeelding ]
Wat gebeurt er als ik deze kabels doorknip of de ontblote kabels aanraak?
Sorry, ik weet echt helemaal niets van dit soort dingen.
Het ziet er uit als een intercomconnector of alarmsysteem. Waar zit deze aansluiting?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181644060
VONKENBOER KOM ER MAAR IN !!!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_181654475
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:54 schreef kuolema het volgende:
Er zit een kunststof plaatje voor, het was dus al weggewerkt in de muur. Geen idee waar het voor bedoeld was. Ik was nieuwsgierig wat erachter zat dus heb het plaatje eraf getrokken. Had er verder geen plannen mee, was alleen benieuwd.
In welk land is het waar deze kabels uit de doos steken?

Een deurbel misschien met camera functie?
pi_181673347
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 23:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

In welk land is het waar deze kabels uit de doos steken?

Een deurbel misschien met camera functie?
Nee, dan zou het wel IP zijn. Misschien een deursturing? Naar een elektrisch slot?
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 06:21:49 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181677154
Het lijkt mij iets van een (oude) aansluiting voor thermostaat of regeling van een ventilatie systeem.

Of bediening van een electrisch slot, tweedraads intercom oid.

Zonder dat je weet waar het andere uiteinde van de kabel uitkomt in huis is er geen zinnig antwoord op te geven.
pi_181678550
Je kan toch met een spanningszoeker kijken of op 1 van de kabels stroom staat? :?
Zo'n ding kost 4 euro.
pi_181678671
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:27 schreef Justinn het volgende:
Je kan toch met een spanningszoeker kijken of op 1 van de kabels stroom staat? :?
Zo'n ding kost 4 euro.
Beter een echte multimeter, dan weet je ook de spanning
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181681100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:27 schreef Justinn het volgende:
Je kan toch met een spanningszoeker kijken of op 1 van de kabels stroom staat? :?
Zo'n ding kost 4 euro.
Waar kan ik die (of een multimeter) kopen? Bij een bouwmarkt of ook nog ergens anders? En waar zet ik het dan precies op?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_181681137
https://www.google.com/se(...)0.0.0.0.56.362.7.7.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.7.356...0i22i30k1j0i22i10i30k1.0.gg1Kh72xnBE

https://www.google.com/se(...)meter&gs_l=psy-ab.12..0i131i67k1j0i67k1l3j0j0i67k1l2j0j0i67k1j0.3850.3850.0.5440.1.1.0.0.0.0.60.60.1.1.0....0...1c..64.psy-ab..0.1.60....0.uduPWT7RS4o
pi_181681209
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Waar kan ik die (of een multimeter) kopen? Bij een bouwmarkt of ook nog ergens anders? En waar zet ik het dan precies op?
Bij iedere bouwmarkt wel te vinden.

Praxis: https://www.praxis.nl/ger(...)-klein-14-cm/2160513

Let op dat je bij gebruik een vinger op het uiteinde houdt. Instructie: https://info.elektroshop.(...)pen/spanningszoeker/

Een multimeter ben ik niet bekend mee, maar lijkt me voor dit doeleinde niet persé nodig.

Succes. ^O^
pi_181681238
Kijk eens naar die kabels, welke mag ze dan aanschaffen hoeveel volt en welke, gelijk of wisselstroom?
pi_181681349
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:10 schreef kuolema het volgende:
Waar kan ik die (of een multimeter) kopen? Bij een bouwmarkt of ook nog ergens anders?
Of lenen bij iemand, i.v.m. eenmalig gebruik.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181681968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:16 schreef Justinn het volgende:

[..]

Bij iedere bouwmarkt wel te vinden.

Praxis: https://www.praxis.nl/ger(...)-klein-14-cm/2160513

Let op dat je bij gebruik een vinger op het uiteinde houdt. Instructie: https://info.elektroshop.(...)pen/spanningszoeker/

Een multimeter ben ik niet bekend mee, maar lijkt me voor dit doeleinde niet persé nodig.

Succes. ^O^
Ik zal zo even naar Praxis gaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Of lenen bij iemand, i.v.m. eenmalig gebruik.
Multimeter is idd te duur voor zoiets. Ben wel nog steeds heel benieuwd dus zal eens kijken of ik iemand ken die er een heeft.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_181682019
Dat voel je toch gauw genoeg?
pi_181684765
Nou mensen, ik heb het getest met de spanningzoeker en heb mijn antwoord.
*tromgeroffel*
Er staat geen stroom op. Heb een van de kabeltjes losgeschroefd en het draadje laat het lampje van de spanningzoeker niet branden. Het stopcontact wel, dus ik weet dat dat ding werkt. Dus ik kan het gewoon aanraken. Kan ik ervan uitgaan dat dit dan geldt voor alle drie de kabeltjes?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_181685608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:05 schreef kuolema het volgende:
Nou mensen, ik heb het getest met de spanningzoeker en heb mijn antwoord.
*tromgeroffel*
Er staat geen stroom op. Heb een van de kabeltjes losgeschroefd en het draadje laat het lampje van de spanningzoeker niet branden. Het stopcontact wel, dus ik weet dat dat ding werkt. Dus ik kan het gewoon aanraken. Kan ik ervan uitgaan dat dit dan geldt voor alle drie de kabeltjes?
Heb je wel een thermostaat hangen? Het dondert verder niet, maar ik ben benieuwd wat de functie was. En anders is het de meest veilige optie om de draden met de rail en al terug te douwen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181685869
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:05 schreef kuolema het volgende:
Nou mensen, ik heb het getest met de spanningzoeker en heb mijn antwoord.
*tromgeroffel*
Er staat geen stroom op. Heb een van de kabeltjes losgeschroefd en het draadje laat het lampje van de spanningzoeker niet branden. Het stopcontact wel, dus ik weet dat dat ding werkt. Dus ik kan het gewoon aanraken. Kan ik ervan uitgaan dat dit dan geldt voor alle drie de kabeltjes?
eeh mee:
/quote
Dit type spanningzoeker is een eenvoudig en goedkoop hulpmiddel om de aanwezigheid van een wisselspanning tussen 110 en 240 V vast te stellen
/endquote

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spanningzoeker

dus je weet alleen dat er geen wisselspanning tussen de 110v en 240v op staat
pi_181685939
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
het is geen gesloten circuit dus er staat geen stroom op.
Anders ga je foute terminologie met foute terminologie verbeteren :')

Er staat nooit ergens stroom op, ook niet in een ‘gesloten circuit’.

Er staat spanning op of er loopt stroom.
Met een spanningzoeker kun je ook geen stroom meten.
pi_181686404
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:09 schreef akatar het volgende:

[..]

eeh mee:
/quote
Dit type spanningzoeker is een eenvoudig en goedkoop hulpmiddel om de aanwezigheid van een wisselspanning tussen 110 en 240 V vast te stellen
/endquote

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spanningzoeker

dus je weet alleen dat er geen wisselspanning tussen de 110v en 240v op staat
Maar die range is toch het meest gebruikelijk in dit geval? Hoger is het sowieso niet want dan had ik het wel gevoeld :p.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_181686476
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Anders ga je foute terminologie met foute terminologie verbeteren :')

Er staat nooit ergens stroom op, ook niet in een ‘gesloten circuit’.

Er staat spanning op of er loopt stroom.
Met een spanningzoeker kun je ook geen stroom meten.
Gelukkig heb ik al een waarschuwing gegeven in de OP dat ik een noob ben :'). Maar het gaat ook nog eens om taalfouten, die maak ik niet zo vaak. Mijn excuses :@.

[ Bericht 7% gewijzigd door kuolema op 04-09-2018 17:42:21 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_181686803
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:31 schreef kuolema het volgende:

[..]

Maar die range is toch het meest gebruikelijk in dit geval? Hoger is het sowieso niet want dan had ik het wel gevoeld :p.
Wat gebruikelijk is waar de kabel voor bedoeld is, voor 100v audiosysteem zal er 100v op staan etc etc
pi_181687004
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2018 16:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het ziet er uit als een intercomconnector of alarmsysteem. Waar zit deze aansluiting?
Dat zou best kunnen. Het zit op een slaapkamer in een GGZ-kliniek.

Vandaar dat niet alle geopperde probeersels mogelijk waren.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_181687041
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Anders ga je foute terminologie met foute terminologie verbeteren :')

Er staat nooit ergens stroom op, ook niet in een ‘gesloten circuit’.

Er staat spanning op of er loopt stroom.
Met een spanningzoeker kun je ook geen stroom meten.
Kan wel als men inplaats van ertegen op de aarde, minus, ook een kabel doet en die aan de min maakt.
Mits men weet wat in dit geval van de drie de min is en wat de fase is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')